بانک تجارت و وزارت علوم تفاهم نامه همکاری امضاء می‌کنند

وزیر علوم: همکاری وزارت علوم و بانک تجارت با ظرفیت‌های جدید ادامه می‌یابد/ اخلاقی: بانک تجارت حمایت از جامعه دانشگاهی را مسئولیت اجتماعی خود می‌داند. بانک تجارت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای همکاری‌های مشترک و ارایه خدمات بانکی به جامعه دانشگاهی کشور، تفاهم‌نامه همکاری امضا خواهند کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه‌ای با دکتر اخلاقی فیض آثار مدیر عامل بانک تجارت از برنامه‌های وزارتخانه متبوع خود برای توسعه همکاری با این بانک خبر داد. محمدعلی زلفی گل در این جلسه از بانک تجارت به عنوان بانکی پیشرو در تعامل و همکاری با این وزارتخانه و جامعه دانشگاهی کشور یاد کرد و گفت: سابقه استقرار شهرک‌های بانکداری الکترونیک در تعداد زیادی از دانشگاه‌های مهم کشور توسط بانک تجارت طی دو دهه گذشته، بیانگر نگاه بلندمدت این بانک به دانشجویانی است که هر یک می‌توانند آینده سازان کشور باشند. این همکاری از منظری دیگر با اساتید، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها نیز پایه‌گذاری شده و همچنان ادامه دارد. وی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های مهم این وزارتخانه، علاوه بر ارتقای سطح علمی دانشگاهها بهبود معیشت کارکنان و توسعه فضاهای آموزشی در سطح کشور است.

 

بیمه تجارت‌نو در مسیر کسب جایگاه بین المللی

نام بیمه تجارت‌نو در میان شرکت‌های راه یافته به مسابقه بین‌المللی دیجیتال اینشورر(Digital Insurer) می‌درخشد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت‌نو؛ دیجیتال اینشورر فهرست شرکت‌کنندگان مسابقه را منتشر کرد. در میان شرکتهای بزرگ و بین المللی بیمه در جهان مانند آلیانز و آکسا، فقط دو نام ایرانی به چشم میخورد که شرکت بیمه تجارت‌نو یکی از این دو شرکت بیمه‌ای ایرانی است. فهرست راه یافتگان به مرحله نهایی روز دوشنبه 15 آگوست برابر با 24 مرداد ماه در سایت www.the-digital-insurer.com منتشر خواهد شد که راه یافتگان باید در تاریخ 15 سپتامبر برابر با 24 شهریور ماه در حضور داوران ارائه خود را انجام دهند. امتیاز دهی نیز به صورت همزمان می باشد. بیمه تجارت‌نو با موبایل اپلیکیشن بنو در حوزه ارائه سرویس‌های دیجیتال در این مسابقه حضور دارد. رقابت‌های جهانی بیمه دیجیتال 2022 نوآورانه‌ترین فناوری‌های اینشورتک را در آسیا و اقیانوسیه، اروپا، ، آفریقا (EMEA) و قاره‌های آمریکای شمالی و جنوبی به نمایش می‌گذارد و بستری برای کارآفرینان اینشورتک و شرکت‌های بیمه فراهم می‌کند تا با ارائه ایده های نوآورانه خود و چگونگی پیاده سازی آن، به تسریع روند تحول دیجیتال صنعت بیمه کمک کنند که چگونه به مشکلات صنعت رسیدگی کرده و یا با استفاده از فرصت‌های جدید در بازار ارزش‌آ‏فرینی کنند.

مدیرعامل سرمد عضو شورای سیاستگذاری همایش بیمه و توسعه شد
یعقوب رشنوادی، مدیرعامل بیمه سرمد به عنوان نماینده سندیکای بیمه‌گران ایران، عضو شورای سیاستگذاری بیست و نهمین همایش ملی بیمه و توسعه شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، مجید بهزادپور رئیس‌کل بیمه مرکزی، در حکمی یعقوب رشنوادی مدیرعامل این شرکت را به عنوان عضو شورای سیاستگذاری بیست و نهمین همایش ملی بیمه و توسعه منصوب کرد. رشنوادی، از سوی سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، به عنوان نماینده سندیکا برای عضویت در این شورا معرفی شده بود.
رئیس‌کل بیمه مرکزی هم‌چنین، محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه را به عنوان دبیر و سید محمد کریمی، پرویز خوشکلام خسروشاهی، علی بنیادی نائینی، مفید امینی، حمیدرضا مهدوی کوچکسرائی و مسعود حجاریان را به عنوان دیگر اعضای شورای سیاستگذاری بیست و نهمین همایش ملی بیمه و توسعه منصوب کرد.

برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) و امام زین‌العابدین (ع) در بانک پارسیان
آیین سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و سیدالساجدین امام زین‌العابدین (ع) 19 مردادماه مصادف با 12 محرم در سالن آمفی تئاتر ساختمان مرکزی بانک پارسیان برگزار شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی، این مراسم پرشور با حضور کورش پرویزیان مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران و کارکنان این بانک و با تلاوتی از آیات کلام الله مجید توسط حسین لطفی همکار شعبه لاله آغاز شد و سپس دکتر حشمت‌الله قنبری استاد دانشگاه، پژوهشگر تاریخ و کارشناس مذهبی به‌عنوان سخنران ویژه به تشریح واقعه عاشورا و ویژگی‌های شخصیتی شهدای
کربلا پرداخت و در ادامه علی برادری مداح اهل‌بیت علیهم‌السلام اقدام به مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی در عزای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ویارانش و همچنین امام سجاد (ع) کرد.
گفتنی است؛ در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و باهدف پیش‌گیری از شیوع بیماری کرونا، این مراسم به‌صورت آنلاین نیز از طریق لینک آپارات بانک پارسیان به آدرس
www.aparat.com/parsianbank پخش شد.

در دومین نشست علمی بانکداری اسلامی و توسعه محصول صورت گرفت

گروه بانک و بیمه: در ادامه برگزاری نشست های علمی و تخصصی «بانکداری اسلامی» در بانک ملی ایران، موضوع پیاده سازی بانکداری اسلامی و توسعه محصولات اسلامی در کشور مالزی محور اصلی دومین نشست از این جلسات بود که با حضور مدیران ارشد بانک ملی ایران و جمعی از پژوهشگران و محققانی از دانشگاه ها، حوزه علمیه، نهادها و مراکز علمی مرتبط با بانکداری اسلامی برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این نشست تحقیقات انجام شده در حوزه محصولات و خدمات، حکمرانی قوانین، مدیریت ریسک و ابزارهای مالی بانکداری اسلامی مطرح شد و کارشناسان و متخصصان حاضر در این باره به بحث و تبادل نظر پرداختند.دکتر محمدرضا مهدیار اسماعیلی رییس مرکز مطالعات اقتصادی و بانکداری اسلامی بانک ملی ایران نیز در خصوص موضوع این نشست اظهارداشت: توسعه بانکداری اسلامی به عنوان راهبرد توسعه اقتصادی برخی از کشورهای پیشتاز در حوزه بانکداری اسلامی تلقی شده است؛ برای مثال صنعت خدمات مالی مالزی به عنوان یکی از 12 نهاد کلیدی (NKEAs) توسعه اقتصادی مالزی شناخته می‌شود که به عنوان یکی از برنامه های تحول اقتصادی این کشور در حال فعالیت است.وی در ادامه با بیان این مطلب که بر اساس گزارش وضعیت جهانی اقتصاد اسلامی 2021-2020 ریشه 30 شرکت فین‌تک جهانی ایجاد شده به مالزی بر می‌گردد، گفت: شرکت اقتصاد دیجیتال مالزی با همکاری بانک مرکزی مالزی برنامه حمایت از فین‌تک‌ها را به منظور ایجاد بستر مناسب برای ایجاد محصولات و خدمات جدید از طریق شناخت لازم از الزامات قانونی و تطبیق و ارائه الگوی کسب و کار کمک می کند. وی در ادامه پیاده سازی و اجرای بانکداری اسلامی را مورد توجه بسیاری از کشورهای دنیا دانست و تصریح کرد: مدیریت دانش و انتقال تجربیات در مباحث بانکداری اسلامی می‌تواند در بسیاری از کشورها مطلوب، اثرگذار و راه‌گشا باشد و بسیاری از کشورها می‌توانند با بهره‌گیری از این تجارب زمینه تحولات نظام بانکی خود را تا حدی فراهم کنند.وی در ادامه با بیان این که تلاش داریم موضوعات مطرح شده در این نشست‌ها با برنامه‌ریزی‌ها و هم افزایی‌های پیش رو به یک فرصت برای ارائه محصولی نو توسط بانک ملی ایران به مشتریان تبدیل شود، افزود: با ایجاد بسترهای لازم در بانک ملی ایران در تلاشیم تا در توسعه محصولات بانکداری اسلامی در شبکه بانکی پیشران و پیشگام باشیم.گفتنی است در این نشست دکتر محمود الهیاری فرد معاون مرکز مطالعات اقتصادی و بانکداری اسلامی بانک ملی ایران گزارشی از تحقیقات 10 سال اخیر (2010-2020) پژوهشگران مطرح داخلی و جهانی در زمینه بانکداری اسلامی و تجربیات بانک‌های دنیا در این حوزه را ارائه داد.

مدیر شعب بانک مسکن در استان کردستان گفت: ۸۷هزار واحد مسکن ملی در کردستان تسهیلات ۳۵۰ میلیونی تومانی دریافت می کنند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی، امید راست بین افزود: تاکنون چهار هزارو ۵۰۰ واحد در حال ساخت مسکن ملی برای دریافت تسهیلات به این بانک معرفی شده اند که تا پایان ماه جاری از این تسهیلات بهرمند می شوند. وی گفت: برای کاهش سود مشارکت این تسهیلات وکاهش بار مالی آن بر مشتریان قرار شده تا تسهیلات پس از آورده شخصی متقاضیان پرداخت وهزینه شود. مدیر شعب بانک مسکن در استان کردستان از تامین مالی ۳۲۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر‌های استان با تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی خبر داد. وی گفت: همچنین از ابتدای سال تا کنون به سه هزار واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شده و ۳۰۰ واحد روستایی هم درقالب ساخت وتعمیر تسهیلات دریافت کرده اند. راست بین به بخشش ۶ درصدی سود تسهیلات مشتریان بدهکار بانک مسکن اشاره کرد و افزود: به این مشتریان تسهیلات قرض الحسنه هم اعطا خواهد شد.