راه‌اندازی «روستابازار» در اردبیل

اردبیل- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با هدف عرضه محصولات کشاورزی در روستاهای استان اردبیل، «روستابازار» راه‌اندازی می‌شود.
محمود لیائی در جریان بازدید از طرح‌های زیرساختی ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل اظهار کرد: در استان‌های مختلف «روستابازار» با هدف عرضه محصولات تولید شده در روستاها راه‌اندازی شده و در استان اردبیل نیز با راه‌اندازی «روستابازار» تلاش بر این است تا به صورت اینترنتی محصولاتی نظیر عسل و تولیدات بومی و منطقه‌ای به هموطنان عرضه شود.
وی تصریح کرد: سعی ما بر این است تا با اجرای این طرح به توانمندی اقتصادی روستاها و شهرها کمک کنیم تا روستاییان بتوانند محصولات خود را در بستر لجستیکی پستی عرضه کرده و به مناطق مختلف کشور ارسال کنند. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی طرح‌های زیرساختی پستی، تقویت لجستیکی، وسائط نقلیه پستی و ارتباطی در استان خبر داد و گفت: به سرعت این منابع برای کارسازی سریع‌تر در این بخش به استان تخصیص می‌یابد.
نادری‌منش ضرورت تکمیل و افتتاح ساختمان آی. سی اردبیل را یادآور شد و افزود: تلاش ما بر این است تا با تکمیل این ساختمان طبقه اول آن را به عنوان باجه پستی در اختیار هم استانی‌ها قرار دهیم.

 

تسریع در اجرای طرح باغ موزه خانه ستارخان

تبریز - شهردار تبریز با تاکید بر تسریع اجرای طرح باغ‌موزه خانه ستارخان، گفت: تملک و آزادسازی املاک اطراف این خانه تاریخی در جهت محوطه‌سازی مناسب در اولویت قرار بگیرد.
یعقوب هوشیار در نشست بررسی طرح پیشنهادی باغ موزه خانه تاریخی ستارخان خواستار تسریع اجرای این پروژه و در اولویت قرار دادن تملک و آزادسازی املاک اطراف آن در جهت محوطه‌سازی مناسب برای این خانه تاریخی شد.
همچنین محمد عزتی، معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز ضمن ارائه برخی توضیحات در رابطه با روند اجرای طرح پیشنهادی، گفت: تکمیل و ارتقای طرح و همچنین تقویت دسترسی‌ها و منظر این پروژه در اولویت کارشناسان این معاونت قرار دارد.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز افزود: بر اساس همفکری‌های صورت گرفته با کارشناسان و متخصصان حوزه شهرسازی و معماری، احداث پروژه باغ موزه خانه تاریخی ستارخان به صورت فازبندی بوده و در همه مراحل اجرایی آن از مشارکت اساتید دانشگاهی و نظرات کارشناسی آنها بهره خواهیم برد.
نژاد ابراهیمی، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اسلامی نیز به تشریح دو طرح پیشنهادی این دانشگاه برای پروژه مذکور پرداخت و جزئیات طرح‌های مذکور مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل جدید
پتروشیمی شازند منصوب شد
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شازند، به نقل از وب سایت شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، با تصمیم هیئت مدیره پتروشیمی شازند “محمد حسین حمیدی راد” به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیر عامل پتروشیمی شازند منصوب شد.
حمیدی راد پیش از این مدیر عامل پتروشیمی تفتا آریا در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بوده و دارای سابقه سی ساله در شرکتهای مختلف پتروشیمی کشور از جمله پتروشیمی رازی ، خراسان ، تبریز ، بندر امام و ریاست کل هماهنگی تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.
تالیف چند کتاب در زمینه فرایندهای صنعت پتروشیمی از دیگر سوابق نامبرده است.
بانک ملی ایران ، سازمان بازنشستگی کشوری و شستا از سهامداران عمده پتروشیمی شازند هستند.
پیش از این ابراهیم ولدخانی مدیرعاملی پتروشیمی شازند را برعهده داشت که از خدمات شش ساله ایشان در این سمت طی مراسمی قدردانی بعمل آمد.

تولید ۱۰ هزار تن انواع
سبزی و صیفی گلخانه ای
ارومیه - سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در استان بیش از ۱۰ هزار تن انواع سبزی و صیفی در این گلخانه ها تولید می شود.
جعفر وحدت با بیان اینکه هم اکنون در استان تعداد ۲۲۰ واحد گلخانه به مساحت بیش از ۶۱ هکتار در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: در واحدهای گلخانه‌ای استان، ۶۱۵ نفر به طور مستقیم و یک هزار و ۲۰۰ نفر به طور غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند.
وی ادامه داد: امسال برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه ۴۲ هکتار گلخانه در استان است و با توجه به دستور استاندار آذربایجان غربی مبنی بر اجرای نهضت دو هزار هکتاری گلخانه، اراضی منابع طبیعی مناسب احداث سایت‌های گلخانه‌ای برای سرمایه گذاری‌های کلان در این بخش شناسایی شده و برای تأمین زیر ساخت‌های لازم در دست بررسی است.
وحدت، با بیان اینکه، گفت: سالانه ۲۵۰ تن توت فرنگی، ۲۸ تن گیاه دارویی، ۱۰۰ تن میوه درختی، ۳.۳ میلیون اصله نهال، ۲.۵ میلیون شاخه گل، ۳.۲ میلیون گل و گیاه گلدانی، ۲۰ میلیون بوته نشاء سبزی و دو میلیون بوته نشاء گیاهان دارویی در گلخانه‌های استان تولید می‌شود.

شرکت گاز استان ایلام
در تبدیل وضعیت ایثارگران پیشرو است
ایلام_سرپرست شرکت گاز ایلام گفت: در این مجموعه در قالب بند “د” و بند “و” در مجموع ۱۴۲ نفر در حال تبدیل وضعیت هستند.
محمود کشاورز در جلسه ماهیانه کمیته ایثارگران این شرکت که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام برگزار شد، اظهار داشت: در اجرای بند ” و ” تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ مشمولین قانون تبدیل وضعیت، حکم استخدام رسمی قطعی ۱۷ نفر از نیروهای قرارداد موقت انجام شده و فرآیند تبدیل وضعیت ۴ نفر دیگر از این نیروها در مراحل پایانی می‌باشد و بزودی احکام آنها نیز صادر می شود.
وی با بیان اینکه بیش از ۴۶ درصد از کارکنان شرکت گاز استان، ایثارگر یا از خانواده‌های ایثارگران هستند، اظهار داشت: مشمولان بند ” د ” تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ شامل نیروهای پیمانکاری می‌باشد که تاکنون ۱۲۱ نفر از کارکنان این شرکت را شامل شده‌ است که سمت سازمانی برای آنها مشخص و در حال انجام مراحل تشریفات استخدامی می باشند.
در پایان این مراسم، حکم استخدام رسمی قطعی تعدادی از کارکنان تبدیل وضعیت یافته از سوی مدیر‌کل بنیاد‌‌شهید و امور ایثارگران استان به آنها اهدا شد.

بالغ بر ۶ میلیارد تومان از سازمان‌های
مردم نهاد حمایت شد
اصفهان- معاون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این نهاد تاکنون بالغ بر ۶ میلیارد تومان مشارکت و حمایت مالی از سازمان‌های مردم نهاد داشته است.
مجتبی شاهمرادی در نشست خبری که به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه طی یکسال اخیر در خواست‌های مختلفی از سازمان‌های مردم نهاد مبنی بر مشارکت داشتیم، اظهار داشت: شهرداری اصفهان نیز در این مدت تلاش کرد که در زمینه تأمین امکانات و زیرساخت‌ها در برنامه‌های متناسب با اهداف خود با سازمان‌های مردم نهاد مشارکت داشته باشد.
وی با بیان اینکه شهرداری تاکنون بیش از ۶ میلیارد تومان حمایت و مشارکت در مجموعه‌ها و سازمان‌های مردمی داشته است، خاطرنشان کرد: اگر در اصلاح بودجه پیش‌بینی شده بتوانیم افزایش نیز داشته باشیم فکر می‌کنم در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ میلیارد تومان مشارکت نقدی در حمایت از سمن‌ها در حوزه‌های مختلف خواهیم داشت. معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ابراز داشت: اگر برآوردی از تأمین زیرساخت‌ها و امکانات در حمایت از سمن‌ها داشته باشیم در مجموع ارزش مشارکت شهرداری به بیش از ۶۰ میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرعامل جدید

علی کیوانی ، شهریار - طی جلسه ای با حضور حسین ترکاشوند شهردار و اعضای شورای اسلامی قیامدشت آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه بمناسبت روز خبرنگار در فرهنگسرای مهر و ماه برگزار گردید
در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی عضو شورای اسلامی شهر قیامدشت با اشاره به روایات ، تاریخ اسلام و نقش مهم رسانه در تنویر افکار عمومی گفت : امام علی علیه السلام و امام حسین علیه السلام و ائمه معصوم را با تبلیغات رسانه ای در افکار مردم ، شهید کردند و این نشان‌دهنده قدرت رسانه در نوع تغییر تفکر امت نسبت به حق و حقیقت دارد و باید مواظب باشیم به هیچ وجه حق الناس را پایمال نکنیم
وحید خسرو آبادی رئیس شورای اسلامی شهر قیامدشت نیز در ادامه این نشست ضمن تسلیت پیشاپیش ایام محرم الحرام اولویت اصلی شورای شهر را اجرای عدالت در توزیع عادلانه خدمات و پروژه های عمرانی در همه نقاط شهر دانست و افزود : مهمترین اقدامات ما ضمن پرداختن به عدالت و انصاف در اجرای پروژه های عمرانی مواردی دیگر همچون کاهش هزینه ها ، پیگیری در جذب سرمایه گذار در بخش خصوصی از قبیل احداث آموزشگاه عرب بود که انشاالله تا دهه فجر به بهره برداری می رسد ، توجه به نخبگان بعنوان اولویتهای مهم ، فعال کردن کمیسیون های تخصصی شورا برای خدمات دهی بهتر ، پیگیری مصوبات شورای اسلامی ، برگزاری جلسات متعدد با دستگاههای خدمات رسان برای رفع مشکلات مردم ، پاسخگویی به مطالبات مردم در تمامی روزهای هفته توسط اعضای شورای اسلامی و دیدار با مردم در مساجد که عملا این اقدامات باعث برنامه ریزی جامع و بودجه بندی مطلوبی برای شهرداری شد ، نوید آن را می دهد که سال ١۴٠١ سال خوبی برای خدمات رسانی به مردم خواهد بود را در برنامه کاری خود قرار دادیم وی در پایان افزود : از همه اصحاب رسانه که با انتقادات و پیشنهادات خود مدیریت شهری را در راستای ارائه کارنامه خوب به مردم یاری می رسانند ، قدردانی می نمایم
حسین ترکاشوند شهردار قیامدشت نیز در ادامه ضمن تقدیر از زحمات همه اصحاب رسانه گفت : همیشه بحث نقش برجسته و مهم رسانه از گذشته وجود داشته و با ورود به عصر اطلاعات و کامل شدن آن دسترسی را به اخبار راحت تر شده است و امروز با وجود فضای مجازی خبرنگاران می توانند بازوهای توانمندی برای مدیریت شهری هستند چراکه این تلاشگران می توانند تمام مشکلات را به سرعت به ما انتقال دهند و از موضوعاتی که از چشم ما بدلیل کمبود نیرو پنهان می ماند مطلع کنند که امیدواریم این روند تعاملی در همه شهرستان بویژه شهر قیامدشت همواره وجود داشته باشد و خواهشمندیم این رویه تقویت گردد . شهردار قیامدشت در ادامه با ارایه عملکردی از اقدامات مجموعه مدیریتی شهری گفت : بعد از پنج سال جدا سازی قیامدشت از تهران اتفاقات خوبی برای شهر افتاده است و وضعیت کنونی قابل قیاس با گذشته نیست واین موفقیت به دلیل لطف خداوند ، اهتمام ، تعامل و درایت اعضای شورای اسلامی ، صبر مردم ، پرسنل تلاشگر و اصحاب رسانه است
ترکاشوند در ادامه با اشاره به نقاط مثبت و پتانسیل های شهر قیامدشت افزود : یکی از ظرفیت های بالقوه قیامدشت شهرک خاوران با ۴ هزار واحد فعال صنعتی و تولیدی است که توانسته ضمن اشتغال زایی قریب به سی هزار نفری و موثر ، تولیدات خوبی را ارایه می دهد که نیاز است رسانه بیشتر در مورد این پتانسیل مهم شهر قیامدشت ورود پیدا کنند
وی ادامه داد : طبق آمار بودجه شهرداری قیامدشت در چهار سال گذشته ۶۴ درصد عمرانی و ٣۶ درصد جاری هزینه شده است که یکی از دلایل اصلی آن عدم فربه بودن نیروی انسانی و به تبع کاهش هزینه های پرداخت. حقوق و مزایا بود و همین امر باعث شده که حدود دویست میلیارد تومان تا پایان سال پروژه قابل افتتاح در برنامه مدیریت شهری قرار گیرد
حسین ترکاشوند در ادامه با اشاره پروژه های در دست احداث شهرداری قیامدشت یادآور شد: برخی از پروژه های شاخص مدیریت شهری احداث مخزن ده هزار متر مکعبی با هشت میلیارد تومان اعتبار ، احداث هنرستانی ٣٠٠ نفره با اعتبار ٨٠ میلیارد تومان ، سرانه فضای سبز در سال ٩۶ طبق آمار ٣ متر مربع برای هر نفر بوده که امروز به بیست متر مربع رسیده است ، احداث بوستانی جدید با ١٢ میلیارد تومان اعتبار ، احداث سوله ای ورزشی برای ارتقا سرانه ها ضلع شرقی شهر با دو هزار و دویست متر مربع مساحت ، اجرای طرح سرشماری و ممیزی بیشتر از ١۵ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده که با پایان رسیدن آن عدد قابل توجهی از پسماند و عوارض به بودجه شهرداری اضافه خواهد شد ، بحث غرس ١۵ هزار متر مکعب درخت در سطح شهر ، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز با جدید در شهر قیامدشت که در این پنج سال هیچ ساخت و سازی بدون مجوز ساخته نشده است و پروژه پایش تصویری با سوله ای سیصد متر مربعی با اعتبار قریب به ٢٢ میلیارد تومان است که نقش بسزایی در افزایش سرانه های مختلف در شهر خواهد داشت
حسین سبحانی عضو شورای اسلامی شهر قیامدشت و عضو شورای اسلامی شهرستان ری نیز در ادامه حرکت اصحاب رسانه را در راستای اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی و شهرستان باعث رشد و تعالی فرهنگ ، افزایش آگاهی مردم و پیشرفت و توسعه بیشتر دانست و با اشاره به اقدامات خوب مدیریت شهری قیامدشت در افزایش سرانه های افزود : امروز اگر نگاهی کلی به شهر قیامدشت داشته باشیم ، نمود عینی تلاشهای مدیریت شهری را در سطح شهر کاملا حس می کنیم و حضور چندین باره استاندار اسبق و فعلی نشان‌دهنده در شهر قیامدشت برای افتتاح پروژه ها دلیلی بر صحت این ادعا است که نتیجه آن بهرمندی مردم از پروژه های مختلف عمرانی است ، هر چند کار زیاد است و باید ما با عمل شعارهای انتخاباتی به اعتماد مردم احترام بگذاریم.

افزایش ۱۸ درصدی تولید و صرفه‌جویی ۸ میلیون دلاری در سال؛ دستاورد شركت نفت و گاز اروندان در دولت سیزدهم . مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در بازدید خبرنگاران از تاسیسات نفتی این شرکت ضمن تشریح روند تولید میادین نفتی و اشاره به موفقیت‌های اخیر آن، به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار از آن‌ها تقدیر و تشکر کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان ، جمعی از اصحاب رسانه خوزستان به دعوت روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان از تاسیسات نفتی تلمبه خانه غرب کارون، وکارخانه فرآورش غرب کارون این شرکت بازدید کردند. عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران حضور یافت و ضمن تبریک‌روز خبرنگار و اهمیت و جایگاه این مجاهدین جبهه‌ رسانه اظهار کرد: ما در شرکت نفت و گاز اروندان سه منطقه عملیاتی دارخوین (میدان نفتی مستقل) و ۲ میدان نفتی آزادگان شمالی و جنوبی (مشترک) داریم. وی افزود: میدان نفتی آزادگان بزرگترین میدان نفتی مشترک کشور است و برنامه ریزی‌های زیادی روی آن صورت گرفته و به زودی یک برنامه برای آن تعریف می‌شود تا هفت میلیارد دلار روی آن سرمایه گذاری شود و ماه گذشته نیز تفاهم‌ نامه بسیار خوبی از سوی دکتر خجسته مهر مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت با شرکت گازپروم روسیه منعقد شد که میدان ازادگان هم‌ از آن سهم بسزایی خواهد داشت. مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: برنامه‌ای که شرکت ملی نفت ایران برای تولید از میدان نفتی آزادگان دارد، ظرفیت بسیار بالایی است و در حدود ۵۷۰ هزار بشکه نفت در روز تنها از این میدان نفتی ، نفت استحصال خواهد شد؛ البته ظرفیت تولیدی ما کمتر از این بوده اما درصدد هستیم به وسیله کارهای عملیاتی و تصمیمات مدیریتی و نگاه ویژه دولت سیزدهم به امر تولید صیانتی و صلاح کشور ، میزان تولید را افزایش دهیم که الحمدالله تا کنون موفق بوده‌ایم. وی ادامه داد: برای تثبیت تولید تا حد انتظار از کارهای عملیاتی‌ استفاده می‌کنیم و با انجام این امورات ظرفیت تولید نفت را طی ۱۰ ماه گذشته ۱۸ درصد افزایش دادیم که رقم‌قابل توجهی است.

شهره حقی – روزنامه تجارت؛ استاندار سیستان و بلوچستان از اشتغال ۱۶ هزار و ۸۰۶ نفر در طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد و گفت: در تداوم اجرای این طرح در استان هیچ فردی بیکار نخواهد ماند.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در چهارمین جلسه شورای مسکن استان در سالجاری که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، اظهار داشت: این طرح به عنوان اولویت نخست دولت سیزدهم در این استان رونق صنعت و ایجاد اشتغال را به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان پیشتاز طرح نهضت ملی مسکن در کشور است، بر واگذاری و سنددار شدن هر چه سریعتر اراضی مازاد دستگاههای دولتی استان بنام طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.
استاندار سیستان وبلوچستان همچنین بر گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و صنایع تولیدی مرتبط با حوزه صنعت ساختمان در استان تاکید کرد و گفت: فعال بودن تنها ۵۲ واحد تولیدی استان از مجموع ۴۷۰ واحد در حوزه صنعت ساختمان مصالح تولیدی مورد نیاز واحدهای مسکونی در دست ساخت این طرح استان را تامین نمی کند لذا باید در کنار توسعه رشته های فنی و حرفه ای مرتبط به سمت توسعه واحدهای تولیدی این حوزه رفت.
مدرس خیابانی بیان کرد: ضروری است فرمانداران هر شهرستان نسبت به تامین نیروی انسانی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اقدام نماید.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه گفت: طرح نهضت ملی مسکن تاکنون باعث گردش مالی بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در این استان شده و صنایع مهمی را همزمان با اشتغال به حرکت درآورده است.
عطاء اله اکبری تصریح کرد: این فرآیند همچنان در حال افزایش است بطوری که پیش بینی می شود طرح نهضت ملی مسکن در افق چهار ساله خود باعث گردش مالی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان شود.

نیلوفر احمدی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت:اینکه می گویند خبرنگاری جزو مشاغل سخت و کاری دشوار،واقعیتی غیر قابل انکاراست و حل کردن مشکلات خبرنگاران، کمک به توسعه استان و رفع چالش بوده که باید مدیران نگاه خاص و ویژه ای در این زمینه داشته باشند.
محمد رعیت در دیدار با تحریریه روزنامه تجارت به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار ضمن قدردانی از زحمات اهالی رسانه به دغدغه های خبرنگاران و راه های حل مشکلات این قشر اشاره و اظهار کرد: فعالیت رسانه‌ای هم سخت و پیچیده‌ است و مساله این است که خبرنگاران و اهالی رسانه همیشه پیگیر و درگیر مسائل و مشکلات مردم هستند اما در رفع مشکلات معیشتی آنها تنگناها و کاستی هایی وجود دارد.
وی اذعان کرد :برای مسکن خبرنگارانی که در روستاها زمین دارند بنیاد مسکن در جهت ساخت مسکن به آنها کمک می کند وبرای خبرنگارانی که درشهر هستند می توانند بعد از ثبت نام در طرح ملی مسکن در جهت ادامه کار و مسکن دار شدن به بنیادمسکن مراجعه کنند تا جانمایی مسکن آنها در نظر گرفته شود. وی خبرنگاران را طلایه دارانی که رکن چهارم جامعه مدنی خوانده می شوند، دانست واظهارکرد:یکی از برنامه هایی که ارشاد استان در دست اقدام دارد تربیت و تفکیک خبرنگاران تخصصی در حوزه های مختلف است که این خبرنگاران بعد از شناسایی مورد حمایت ارشاد قرار خواهندگرفت. وی در سوال خبرنگار در خصوص ضعیف بودن عملکرد خانه مطبوعات گفت:خبرنگاران عضو خانه مطبوعات با مطالبه گری در خصوص احقاق حق خود می توانند اگر عملکرد ضعیفی ازسوی هیئت مدیره خانه دیدند با برگزاری مجمع عمومی مشکلات خود را حل کنند.
وی در خصوص مشکلات خبرنگاران برای عضویت در صندوق هنر گفت:متاسفانه تمامی فرایند تایید خبرنگاران در صندوق اعتباری هنر در وزارتخانه متمرکز است و تعدد درخواست ها و عدم رسیدگی به موقع باعث ایجاد نارضایتی در بین خبرنگاران شده است. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود:کشور به 5 کار گروه مرتبط به حوزه های فرهنگ و ارشاد اسلامی تقسیم شده است که استان گلستان مسئول کارگروه مطبوعات، تبلیغات و فضای مجازی شده است. وی افزود:در این کارگروه استان های گلستان، همدان، البرز، گیلان، اصفهان، خراسان جنوبی، کهکلویه و بویر احمد به ریاست گلستان عضو هستند که اهم مسائل کشور در این حوزه فراخوان داده و 180 مسئله احصا شد که در یک کارگاه سه روزه مورد بررسی قرار گرفت. وی اظهار کرد: در نهایت مسائل مربوط به حوزه مطبوعات، تبلیغات و فضای مجازی در 18 مورد جمع بندی و در دو بخش به وزیر ارائه شد بخشی از آن مربوط به فرایند های درون سازمانی وزارت است که با ابلاغ بخشنامه قابل حل است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اذعان کرد:بخش دیگر مربوط به فرایند های برون سازمانی است که نیاز به وضع قانون جدید و یا نیازمند بخشنامه بین وزارتی است که در وزارت خانه در حال بررسی است.
رعیت ادامه داد: یکی از موضوعات حمایتی که مطرح شد مشکلات اهالی رسانه مربوط به فرایند عضویت خبرنگاران در صندوق اعتباری هنر است که متاسفانه نقش نظارتی استان ها در این میان نادیده گرفته شده است.
وی اضافه کرد: در این کارگروه ها خواسته شد تا نقش استان ها در عضویت خبرنگاران و روزنامه نگاران در صندوق اعتباری هنر پررنگ تر باشد و تفویض اختیار صورت بگیرد.
وی اظهارکرد: برخی از خبرگزاری ها برای نیروهای خود معرفی نامه صادر نمی کنند و تاییدیه نمی دهند و تنها از ظرفیت خبرنگاران استان استفاده می کنند. وی اذعان کرد: متاسفانه تمامی فرایند تایید خبرنگاران در صندوق اعتباری هنر در وزارت خانه متمرکز است و تعدد درخواست ها و عدم رسیدگی به موقع باعث ایجاد نارضایتی در بین خبرنگاران شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در مورد تعداد رسانه‌های فعال و اقدامات انجام شده برای خبرنگاران طی یک سال گذشته گفت: گلستان ۱۷۰ مجوز رسمی رسانه داشته که ۶۷ مجوز در حوزه پایگاه خبری- تحلیلی، ۱۸ مجوز نشریه الکترونیک و ۸۵ مجوز در حوزه نشریه چاپی یا مکتوب است، همچنین ۱۰ خبرگزاری و ۹۰ نشریه سراسری در استان نمایندگی دارند.