ارائه کارت هواداری باشگاه استقلال از سوی بانک شهر

با امضای تفاهمنامه مشترک میان بانک شهر و باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال؛ کارت هواداری این باشگاه به زودی در تمامی شعب بانک شهر ارائه می شود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک شهر، دکتر سیدمحمدمهدی احمدی در مراسم امضای این تفاهمنامه با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی هموطنان در عزاداری محرم و عاشورا و تاسوعای حسینی، از خداوند متعال می خواهیم ما را در زمره رهروان راستین آن امام بزرگوار و ائمه معصومین (ع) قرار دهد.دکتر احمدی در ادامه با بیان اینکه امروزه باشگاه های فرهنگی ورزشی کشور در رشته های مختلف به سوی مدیریت حرفه ای قدم برمی دارند، گفت: در این راستا، یکی از مهم ترین اقدامات باشگاه ها در راستای کسب درآمد های پایدار، استفاده از پتانسیل های مختلف به خصوص ظرفیت های نهفته در هواداران خود است.وی با تاکید بر اینکه شاهد هستیم باشگاه استقلال در دوره جدید مدیریتی به دنبال افزایش درآمدهای پایدار است، تصریح کرد: این باشگاه در یک اقدام مهم، با همکاری بانک شهر تصمیم به تعریف “کارت هواداری” برای طرفداران خود گرفته است.دکتر احمدی با بیان اینکه با این اقدام طرفداران باشگاه استقلال در کمک هدفمند و بدون هزینه به این باشگاه سهیم بوده و از مزایای کارت هواداری نیز بهره مند خواهند شد.

 

نقش سیاست‌های حمایتی دولت از بانک توسعه تعاون

انگیزه سرمایه گذاری در تعاونی‌ها با اصلاح سیاست‌ها به ویژه حمایت دولت از بانک توسعه تعاون باید افزایش یابد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی، ابراهیم بهادرانی، مشاور عالی اتاق بازرگانی و فعال اقتصادی بر ایجاد انگیزه هدایت سرمایه های خرد به سمت تعاونی ها تاکید کرد و دراین باره اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که منجر به تضعیف تعاونی‌ها شده است عدم فرهنگ سازی برای هدایت سرمایه‌های خرد به سمت تعاونی است. در چنین شرایطی طبیعی است سرمایه های خرد به تعاونی ها سرازیر نمی‌شود لذا در عمل شاهد عملکرد ضعیف تعاونی ها خواهیم بود. وی در این باره توضیح داد: توسعه تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف منوط به احصای ظرفیت های تعاونی است که متاسفانه در این زمینه به شدت ضعیف عمل شده است. هر چند یکی از عمده دلایل ضعف رویکرد به سرمایه گذاری در تعاونی را می‌توان به سود کم یا برخورداری یکسان سرمایه ها در تعاونی ها نسبت داد، موضوعی که باید اصلاح شود تا بخش تعاونی بتواند مانند بخش خصوصی قدرت حضور در فعالیت های اقتصادی را به دست بیاورد. مشاور عالی اتاق بازرگانی خاطر نشان کرد: انگیزه سرمایه گذاری در تعاونی‌ها با اصلاح سیاست ها باید افزایش یابد تا در نتیجه منجر به توسعه کسب و کارهای ذیل بخش تعاون در کشور شود. در صورتی که ظرفیت‌های تعاونی احصاء شود می‌توان روی ظرفیت تعاونی‌ها برای افزایش اشتغال و تولید در کشور در بخش های روستایی حساب جداگانه ای باز کرد.

اعطای 50 فقره تسهیلات قرض الحسنه
به سیل زدگان استان چهارمحال و بختیاری توسط پست بانک ایران
پست بانک ایران با پرداخت 50 فقره تسهیلات قرض الحسنه به کمک سیل زدگان روستای بارده استان چهارمحال و بختیاری می‌رود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، در سیل اخیر استان چهارمحال و بختیاری به بخش قابل توجهی از زیرساخت ها، مسکن، مزارع و احشام روستاییان بارده خسارات شدیدی وارد شده است و پست بانک ایران با هدف انجام رسالت اجتماعی خود برای کمک به هموطنان سیل زده و با پیشنهاد مدیریت امور استان ها و بازاریابی، ۵۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ضروری ١۰۰ میلیون ریالی به مبلغ پنج میلیارد ریال آنان روستا اعطا می‌کند. بر اساس این گزارش، باجه خدمات بانکی پست بانک ایران در روستای بارده دارای ١۹۰۰ فقره حساب و بیش از ٤۰ میلیارد ریال منابع است. این روستا یکی از کانون‌های اصلی سیلاب اخیر بوده است.

بانک تجارت در "پاسخگویی"
رتبه برتر را کسب کرد
بانک تجارت در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، رتبه برترپاسخگویی را به خود اختصاص داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک تجارت ، کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گزارشی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر اجرای دقیق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، رتبه بندی بانک ها و موسسات مالی، اعتباری متصل به سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را اعلام کرده است.
بر اساس داده‌های آماری و شاخص‌های سامانه، بانک تجارت در بازه زمانی چهار ماهه سال جاری رتبه برتر را در زمان و درصد پاسخگویی به خود اختصاص داده است.

خبر خوش مدیرعامل بانک ملی درباره وضعیت خوب کارخانه چوب و کاغذ مازندران
مدیرعامل بانک ملی اعلام کرد: در ماه های اخیر با تلاش همکارانم، کارخانه چوب و کاغذ مازندران از زیان خارج شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی، مدیرعامل بانک ملی اعلام کرد: در ماه های اخیر با تلاش همکارانم، کارخانه چوب و کاغذ مازندران نه تنها از زیان خارج شد بلکه با افزایش چهار برابری تولید به سود عملیاتی نیز رسید.

گروه بانک و بیمه:‌ بانک پاسارگاد با نماد "وپاسار" از گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری با سرمایه ثبت شده 131 هزار میلیارد ریال در بورس تهران توانست تیرماه‌1401 را با ترازی مثبت از مجموع درآمد عملیاتی به دست آورد به‌طوری که از تسهیلات اعطایی، درآمد 28درصدی نسبت به سه ماهه سال جاری کسب نموده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی، بانک پاسارگاد در گزارش منتشرشده خود در کدال، در تاریخ 5‌ اَمرداد 1401، درآمد محقق شده خود حاصل از مجموع سپرده‌گذاری‌ها، تسهیلات اعطایی، درآمد کارمزدها و اوراق بدهی را اعلام کرد که ارقام گزارش شده نشان از درآمدی مثبت در بازده زمانی تیرماه را نشان می‌دهد.
گزارش منتشر شده، درآمد تسهیلات اعطایی تا پایان تیرماه 1401 در مقایسه با پایان سه ماهه امسال، رشدی 28درصدی دارد و درآمد سه ماهه رقمی معادل 12.355 میلیارد تومان اعلام می شود. با این ارقام اعلامی، مجموع درآمد پاسارگاد از تسهیلات اعطایی در 4 ماهه 1401 نزدیک به 15.831 میلیارد تومان است.
وضعیت تسهیلات اعطایی مربوط به تسهیلات ارزی، قرض‌الحسنه، مضاربه، جعاله، اجاره به شرط تملیک، مشارکت مدنی و سایر تسهیلات اعطایی بانک پاسارگاد به متقاضیان خود بوده که از مجموع این تسهیلات اعطایی در 4 ماهه سال 1401 رقم 15.831 میلیارد تومان کسب شده است.
همچنین در گزارش عملکرد یک ماهه پاسارگاد آمده است که درآمد حاصل از سپرده‌گذاری‌ها رشدی 15درصدی در بازه یک ماهه تیرماه نسبت به سه ماهه قبل خود دارد. ارقام اعلام شده حاکی است تا پایان تیرماه1401 بانک پاسارگاد از سپرده‌گذاری‌ها درآمدی حدود 510 میلیارد تومان کسب کرده است که این رقم در سه ماهه امسال 442 میلیارد تومان گزارش می‌شود. جمع سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بانک پاسارگاد از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه‌1401 نزدیک به 824 میلیارد تومان، سپرده‌های کوتاه مدت ویژه 2 میلیارد تومان، سپرده‌های بلندمدت یکساله 1.124 میلیارد تومان، سپرده‌های بلندمدت دو ساله 9.424 میلیارد تومان و سپرده‌های بلندمدت پنچ ساله 3 میلیارد تومان گزارش شده‌است.
درآمد حاصل از کارمزدها نیز رشد 43درصدی در عملکرد یک ماهه نسبت به سه ماهه سال 1401 را نشان می‌دهد؛ این ارقام تا پایان تیرماه برای درآمد ناشی از کارمزدها 884 میلیارد تومان بوده در حالی‌که سه ماهه اول امسال 617 میلیارد تومان اعلام می‌شود.
همچنین درآمد حاصل از اوراق بدهی در بانک پاسارگاد نیز ترازی مثبت در طی تیرماه از خود نشان می‌دهد که این درصد در مقایسه با ماه‌های سال جاری رشد درآمدی 18درصدی دارد. رقم 217 میلیارد تومان اوراق بدهی تا پایان تیرماه سال جاری در گزارش عملکرد پاسارگاد درحالی منتشر می شود که این رقم در سه ماهه امسال 183 میلیارد تومان اعلام شده بود.
قابل ذکر است که خالص سرمایه‌گذاری اوراق بدهی (اوراق بهادار دولتی) در بانک پاسارگاد در یک ماهه تیر 1401 نزدیک به 741 میلیارد تومان گزارش می شود که درآمد حاصل از این اوراق برای بانک 33 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

گروه بانک و بیمه:مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: در ٣٠ سال گذشته، بانک صادرات ایران همواره یکی از ستون‌های اصلی در شبکه بانکی کشور بوده و برای ارتقای جایگاه حقیقی و افزایش سهم از بازار در نظام بانکی تلاش‌های جدیدی به کار خواهد گرفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سید ضیاء ایمانی در نشست بررسی و ارزیابی عملکرد منطقه مرکز تهران در جمع معاونان مدیرعامل، مدیران امور، مدیر شعب منطقه، روسای حوزه و شعب بانک در این منطقه با بیان این مطلب تاکید کرد: نظام بانکی بر روی جایگاه پولی و بانکی بانک صادرات ایران حساب ویژه‌ای بازکرده و باید نسبت به بزرگی و جایگاه این بانک بیش از گذشته حساس باشیم. دولت در سال ١٤٠١ در بخش قرض‌الحسنه برای حمایت بانک از بخش‌های مختلف اقتصادی کشور درنظر گرفته نشان‌ می‌دهد که کشور روی بانک حساب ویژه‌ای باز کرده و نباید فرصت‌ها را از دست داد. مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه نرخ تورم استان و شهر تهران ٢ درصد بیش از سایر مناطق کشور است، افزود: یک چهارم تولید ناخالص داخلی کشور در تهران و مناطق اطراف به دست می‎آید و بیش از ٥٠ درصد نقدینگی و منابع کشور در این منطقه جریان دارد میزان بودجه عمرانی این شهر گاهی چندین برابر سایر شهرهای کشور است و امکان جذب منابع و سرمایه‌های سرگردان در همین شرایط تورمی فراهم است و در حوزه تعهدات و ضمانت‌‌نامه‌ها می‌توان بسیار موفق عمل کرد.