برگزاری دوره های آموزشی
تخصصی ویژه کارکنان شهرداری
در راستای تحقق اهداف توسعه مهارت های کاربردی در حوزه مدیریت و نیز اهمیت آموزش مدیران و نیروهای متخصص و افزایش بهره وری نیروی انسانی در شهرداری ها ، دوره های آموزشی تخصصی شهرداری های غرب استان تهران در شهرداری شهریار در حال برگزاری است.
علی کیوانی - شهریار؛ کرامتی مسئول آموزش شهرداری شهریار از برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت برای پرسنل با سرفصل ها و محتوای آموزشی مرتبط با وظایف و چارت اداری خبر داد و گفت: این دوره ها با هدف تقویت و تربیت نیروی متخصص در حوزه های مختلف برای پرسنل شهرداری های غرب استان تهران و به میزبانی شهرداری شهریار می باشد.
وی افزود: این دوره ها در حوزه های روابط عمومی ، شهرسازی ، اداری و مالی ، حقوقی و… تدوین شده که طبق برنامه زمانبندی در حال انجام است.
کرامتی در خاتمه به اهمیت توسعه شهر با رویکرد تخصصی اشاره کرد و گفت: ثمره پرورش نیروهای متخصص در حوزه های مختلف شهرداری برای مردم کاملا ملموس بوه و هدف ما نیز توسعه شهری مطابق با استانداردهای ملی، جهانی و مناسب همه اقشار جامعه است.

رفع تصرف حدود افزون
بر ۵۷ هزار متر مربع از اراضی دولتی
شهره حقی- تجارت؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف و خلع ید ۵۷ هزار و ۶۵۰ متر مربع از اراضی دولتی این استان به ارزش بالغ بر ۱۹۲ میلیارد ریال از ابتدای سالجاری تاکنون با اجرای حکم قضایی توسط یگان حفاظت از اراضی این اداره کل خبر داد.به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ، عطاء اله اکبری اظهار داشت: این میزان رفع تصرف اراضی دولتی طی ۲۱ عملیات از دست اشخاص فرصت طلب و سودجو توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی استان خارج شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین رفع تصرفات این مدت استان به ترتیب به شهرستان های زاهدان و سراوان اختصاص دارد، تصریح کرد: به طور حتم و با قاطعیت با سودجویانی که قصد تعدی و دست درازی به اراضی ملی و بیت المال را دارند، برخورد قانونی خواهیم کرد و برای تحقق این امر مهم از کلیه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: یگان حفاظت این اداره کل با قاطعیت تمام مقابل افراد سودجو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می کند. اکبری خاطر نشان کرد: مردم در معاملات خود شرایط احتیاط را رعایت کرده و پس از استعلامات لازم از اداره کل راه و شهرسازی و سایر ادارات مربوطه نسبت به خرید ملک اقدام کنند و در مواجهه با زمین‌خواری با شماره تلفن شبانه روزی ۱۶۵۶ یگان حفاظت اطلاع دهند.

درخشش ووشوکاران شهرداری باقرشهر
تجارت-ملارد-علی کیوانی، تیم ووشو ساندای ورزشگاه غدیر شهرداری باقرشهر در مسابقات قهرمانی ووشو جام حوزه های برتر استان تهران با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ، حضور مقتدرانه ای با مربیگری محمد دارابی، مربی و رئیس هیات ووشوی باقرشهر داشت. تیم ووشو ساندای ورزشگاه غدیر موفق به کسب ۹ مدال طلا، ۵ نقره و ۶ برنز در این مسابقات گردید.
در خاتمه این مسابقات به نفرات و تیم های برتر حکم، مدال و کاپ قهرمانی توسط حجت الاسلام استیری امام جمعه باقرشهر و کهریزک، امیر محبی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار باقرشهر و جمعی از مسئولین اهدا گردید.

خدمت رسانی به زوار
در مرز مهران شتاب گرفته است
ایلام-استاندار ایلام گفت: خدمت رسانی به زوار در مرز مهران شتاب گرفته است. حسن بهرام‌نیا در جمع خبرنگاران در پایانه مرزی مهران با اشاره به بازدید هوایی از مسیرهای اربعین استان اظهار داشت: امروز از طریق بالگرد از مسیر پل کنجانچم، پل صلواتی و پایانه مرزی مهران بازدید شد و در جربان امور قرار گرفتیم. وی افزود: در برخی مسیرها نظیر پل کنجانچم و پل صلواتی مواکب درخواست آب خنک داشتند که از طریق بالگرد آب سرد را به آنجا برده و توزیع کردیم. استاندار ایلام در ادامه از شتاب دهی در امر خدمت رسانی به زوار خبر داد و گفت: پس از بازدید از پایانه مرزی مهران، از بهرام آباد کار شروع شده است و خدمات رسانی و فعالیت مواکب با تمام ظرفیت شدت یافته و تا نقطه صفر مرزی این فعالیت‌ها نیز ادامه دارد. وی ادامه داد: به رغم گرمای زیاد هوا، اما شاهد شور و اشتیاق بالای مردم برای زیارت عتبات عالیات هستیم. بهرام نیا گفت: با توجه اینکه مراسم اربعین امسال در هوای بسیار گرم برگزار می‌شود، از زوار عزیز می‌خواهیم که از همراه کردن فرزند خردسال، افراد سالخورده و پدر و مادری که کهولت سن دارند خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان:

محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان ضمن قدردانی از همراهی هوشمندانه و دلسوزانه مردم و مسئولان استان، از کاهش قریب به 50 درصدی مصرف برق توسط مشترکان گیلانی طی روزهای اخیر خبر داد.
مهدیزاده گفت: طی روزهای نهم تا سیزدهم شهریور شاهد افزایش دمای استان به طرز چشمگیری بودیم به گونه ای که پیک مصرف قریب به ۱۸۰۰ مگاواتی در استان ثبت شد، اما با همراهی مردم و اعمال راهکارهای مدیریت مصرف بدون هیچگونه خاموشی این پیک گرما نیز پشت سر گذاشته شد.
وی افزود: از روز ۱۵ شهریور نیز کاهش دمای محسوس در استان حادث شد و به طبع آن مصرف برق در گیلان کاهش چشمگیری داشت و پیک مصرف در روز جمعه ۱۸ شهریور سالجاری به عدد ۸۱۰ مگاوات تنزل یافت.
مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطر نشان کرد: مردم شریف استان همراهی ویژه ای با خادمان خود در توزیع برق گیلان داشته اند و طی روزهای اخیر عدد قابل توجه ای کمتر از سقف پیک تخصیص یافته به استان، مصرف برق داشته اند.
مهدیزاده تاکید کرد: تابستان سالجاری برگ زرینی از خدمت رسانی در استان رقم خورد و باتوجه به تجربه تلخ خاموشی های نوبتی و طولانی مدت طی سالیان اخیر، بدون هیچگونه مشکل عدیده و اعمال حتی یک دقیقه خاموشی نوبتی موفق به گذر از پیک مصرف تابستان شدیم. وی اضافه کرد: پیک مصرف تابستان جاری ۲۶ مرداد ماه بوقوع پیوست و عدد آن برابر ۱۸۸۸٫۶ مگاوات بود. مهدیزاده گفت: برنامه ها و اقدامات مهمی از سوی توزیع برق گیلان برای گذر از پیک تابستان اجرایی شده است که از جمله می توان به اجرای طرح رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف مشترکین، برقراری مشوق های مدیریت مصرف در تعرفه های مختلف، پایش مصرف برق دستگاههای اجرایی، انعقاد تفاهم نامه با صنایع استان برای همکاری در مدیریت مصرف، اجرای طرح های آگاه سازی و… اشاره کنیم. رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود: ۷۲۰ هزار مشترک ما درحال دریافت پاداش هستند و این پاداش مبلغی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان می‌باشد همچنین در راستای مدیریت مصرف برق در استان برق حدود ۷۰ اداره استان قطع و بالغ بر ۴۰۰ مورد اخطار برای ادارات ثبت شد. وی اظهار داشت: ۷۶ درصد مشترکین خانگی ما الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و فقط ۲۴ درصد هستند که این الگو را رعایت نمی‌کنند که این ۲۴ درصد مشترکین، ۴۴ درصد از میزان مصرف برق را به خود اختصاص داده اند.
مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: احداث نیروگاه های جدید در کل کشور علاوه بر هزینه های بسیار بالایی که دارد، باتوجه به اینکه تنها در ماههای گرم سال مورد بهره برداری و استفاده قرار خواهد گرفت به صرف و صلاح نخواهد بود و این موضوع نشان دهنده ظرفیت مهم و حیاتی مدیریت مصرف از سوی مشترکین برای گذر از پیک تابستان را بیش از پیش نمایان می سازد. مهدیزاده در پایان گفت: امسال بعد از دو دهه شاهد تابستان بدون خاموشی در گیلان بودیم و انتظار داریم همانگونه با برنامه ریزی و اقدامات صحیح، موفق به عبور از مشکلات تابستان شدیم برای فصل زمستان و بحران های جوی احتمالی نیز آمادگی کامل وجود داشته باشد.

به گزارش روابط عمومي شهرداري بروجن: محمد رضا کد خدا زاده؛ معاون شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور در آيين گشايش تقاطع غير هم‌ سطح 20 بهمن شهرستان بروجن، اظهار داشت: شهرداري شهرستان بروجن حتما مي‌تواند با اين قدمت زياد پروژه‌هاي بزرگي را تقبل کند و موجب توسعه شود. همچنین وي بيان داشت: از نظر تردد ترانزيتي و وضعيت ترافيکي، شهرستان بروجن بسيار مهم است، اينکه يک جاده در يک سال از 30 هزار ترافيک به 40 هزار برسد بيان گر اهميت توسعه در جاده‌ها است، در حال حاضر مسير اصلي شهرکرد به سمت بروجن - لردگان - خوزستان در دستور کار است که با توجه به وجود تحريم‌ها پيمانکاران در خصوص تجهيزات و اعتبارات دچار مشکل هستند. معاون ساخت و توسعه راه‌ هاي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور افزود: پيمانکاراني که سال‌ها در منطقه بودند با همت خود، اين محور چهار خطه را در اولويت قرار دادند و حتماً به دنبال اتمام اين پروژه هستيم. وي بيان داشت: در اواخر دولت قبل کلنگ کمربندي شمالي بروجن زده شد و با پيگيري نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار شهرستان بروجن اين پروژه از زمان‌بندي عقب نيست و حتما در برنامه زمان‌بندي خود و حتي زودتر به بهره‌برداري مي‌رسد، در واقع مردم شهر بروجن از لحاظ ترافيکي و ايمني بايد خيال راحت داشته باشند. در ادامه مهندس ولییان؛ شهردار بروجن گفت: با بهره‌برداري از اين طرح مسيرهاي دسترسي به بيمارستان جديد حضرت وليعصر (عج) و مجموعه ورزشي بين المللي تارتان برقرار شد. وی تأکيد کرد: عمليات اجرايي تقاطع غير هم ‌سطح ۲۰ بهمن بروجن از ارديبهشت‌ ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و با بهره‌برداري از مرحله نخست آن در مجموع ۸۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد. وي افزود: اين تقاطع غير هم‌ سطح ۵۵ متر عرشه، ۱۷ متر عرض، دو کنارگذر و ۶ رمپ و لوپ دارد. ولييان تصريح کرد: براي اجراي اين طرح بر اساس فهرست ‌بهاي سال گذشته ۳۹۰ ميليارد ريال و براساس فهرست‌ بهاي امسال ۶۰۰ ميليارد ريال هزينه شده است. وي يادآور شد: تکميل و بهره‌برداري کامل از تقاطع غير هم ‌سطح ۲۰ بهمن بروجن به ۲۰۰ ميليارد ريال اعتبار ديگر نياز دارد.

در نتیجه اقدام ابتکاری یکی از کارکنان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران، ضریب ایمنی در جایگاه استقرار دکلبان دستگاه حفاری 52 فتح ناوگان این شرکت افزایش یافت.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، کمیل بابایی رئیس دستگاه 52 فتح گفت: در برخی دکل های حفاری ، شرایط استقرار دکلبان غیر ایمن و کار در ارتفاع با ریسک بالا صورت می گرفت که با الگو برداری از دستگاه های حفاری جدید و ارزیابی و بررسی های فنی و مهندسی، در یک طرح ابداعی فضای مورد نظر اصلاح و محیط کاری امن برای دکلبان ایجاد شد. وی توضیح داد: در این ارتباط جایگاه دکلبان با نصب راهروی ایمن برای عبور آسان تعبیه و شرایط بستن کمربندهای مربوط خاصه در زمان برپایی و خواباندن دکل که مستلزم جمع کردن فینگرهای قرارگیری لوله های حفاری در سمت چپ و راست این محل است به نحو چشمگیری ارتقاء و ایمن سازی گردید.
بابایی به عنوان طراح و مبتکر این طرح با اشاره به اهمیت سلامت کارکنان به عنوان سرمایه های اصلی سازمان و تلاش در جهت کاهش ریسک پذیری به ویژه هنگام کار در ارتفاع ادامه داد: در عملیات جمع آوری یا بلند نمودن دکل راهروی زیر پای دکلبان با استفاده از بالابر هوایی، دکلبان محلی جهت قرار گیری در حالت امن تا پایان فرایند جمع اوری فینگرها در دسترس نداشت که با اجرای این طرح در زمان حاضر با اضافه نمودن راهرو با نصب جالی و ناودانی به صورت ایمن و جوشکاری توسط جوشکار کد سازندگی و عقب بردن نرده های محافظ هم اکنون، مراحل پیش گفته عملیاتی به طور کامل ایمن انجام می شود که در نتیجه کاهش ریسک حادثه را به همراه دارد.
وی در بیان نکات فنی بیشتر در این زمینه افزود: در طرح ایمن سازی محل استقرار دکلبان به نحوی محاسبه فنی صورت پذیرفت که در زمان جابجایی تجهیزات که باید توسط بالابر هوایی به حالت عمودی و ایستاده باشند و توسط طناب بسته می شود و زمان عبور تراولینگ بلاک در زاویه ۴۵ درجه برخوردی با جایگاه دکلبان پیش نیاید.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی، اظهار داشت: ثابت ماندن تعرفه های مخابراتی طی سال های گذشته باعث شده که بخش های مختلف شبکه به ویژه شبکه ی ثابت دچار فرسودگی و اختلال شود و از طرف دیگر توسعه ی زیرساخت های اساسی متوقف شود.
مهندس لطفی بیان کرد : شرکت مخابرات ایران که عملاً مهم ترین بازیگر عرصه ارتباطات ثابت کشور است در طول بیش از ۱۰ سال بارها و بارها از راه های مختلف، نیاز خود و کشور برای تغییر تعرفه خدمات تلفن ثابت را اعلام کرده است؛ اما این درخواست هر بار با بهانه های مختلف، مورد مخالفت قرار گرفته است. این در حالی است که صورتهای مالی مخابرات در چند سال اخیر نشان می دهند، سرویس تلفن ثابت با تعرفه های موجود نه تنها سود ده نیست بلکه هزینه های خود را نیز تامین نمی کند. مدیر مخابرات منطقه مرکزی افزود : هزینه نگهداری یک خط تلفن شهری ماهانه بیش از ۲۰ هزار تومان است؛ اما در مقابل متوسط درآمد هر خط تلفن در ماه کمتر از ۷ هزار تومان است و این یعنی مخابرات باید تقریباً ۳ برابر درآمد هر خط تلفن را صرف نگهداری آن کند و بدیهی است که این موضوع منجر به ورشکستگی هر شرکتی خواهد شد. مهندس لطفی اظهار داشت : مخابرات با وجود خصوصی شدن با استخدام ده ها هزار نیروی انسانی بخشی از وظیفه دولت در این زمینه را بر عهده گرفته و به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشاغل متعددی را ایجاد کرده است و همچنین در این سال ها مصوبات متعدد مجلس و دولت، شرکت مخابرات را ملزم به استخدام نیروهای جدیدی کرده است که در نهایت همین موضوع باعث شده است بیش از ۸۰ درصد درآمد مخابرات صرف پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خود شود و حتی گاهی اوقات شنیده شده که مخابرات برای پرداخت حقوق پرسنل خود مجبور به دریافت وام شده است.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی بیان کرد: همه این رخدادها در حالی اتفاق می افتند که در صورت اتخاذ یک تصمیم درست در سالهای گذشته ممکن بود جلوی ایجاد مشکلات را گرفت. اکنون نیز اگر تصمیم درست و به موقعی گرفته شود میتوان انتظار داشت پس از مدتی وضعیت مخابرات ایران بهبود یابد و در نهایت منجر به توسعه بخش ثابت شود که دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات تاکیدی بسیاری بر آن دارند.

دادخواه- تجارت، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: پایین بودن ارزش اقتصادی آب یکی از مهمترین دلایل پایین بودن میزان بهره وری در بخش آب و کشاورزی است
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص پیاده سازی بازار آب دشت قزوین با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت آب منطقه ای قزوین، نمایندگان دانشگاه بین المللی امام خمینی، دانشگاه آزاد واحد قزوین، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان در محل سالن جلسات شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار گردید.
یداله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در ابتدای این نشست، با اشاره به وضعیت منابع آبی اظهار داشت: گرم شدن زمین، تغییر نوع و میزان بارندگی ها و تغییرات اقلیمی در کنار افزایش جمعیت و نیاز به تامین مواد غذایی سبب کاهش منابع آبی و ایجاد یک چالش مهم در کشور شده است.
وی افزود: متاسفانه علیرغم مواجه با چالش کمبود آب، همچنان میزان بهره وری ما از منابع آبی بسیار پایین است و یکی از مهمترین علل این موضوع پایین بودن ارزش اقتصادی آب می باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین ادامه داد: ما براساس دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی از سوی وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران مجبور هستیم جهت حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی به آب قابل برنامه ریزی برسیم و برای رسیدن به این مهم راهی جز کاهش میزان مصارف را نداریم که این موضوع نیز بدون ایجاد اشتغال پایدار در دشت می تواند معضلات اجتماعی را به دنبال داشته باشد.
ملکی ادامه داد: در حال حاضر جهت رسیدن به آب قابل برنامه ریزی چند کار مهم را در دست اقدام داریم: یکی به صفر رساندن برداشت های غیرمجاز و دومی نیز کنترل برداشت های مجاز است که این کار از طریق تجهیز چاه های استان به کنتور هوشمند و رصدخانه آب در حال انجام می باشد.
ملکی گفت: یکی دیگر از کارهای در دست اقدام شرکت بحث پیاده سازی بازار آب جهت کنترل منابع آبی در استان است که با توجه به جایگاه مهم ارزش اقتصادی آب بدنبال پیاده سازی آن بصورت پایلوت در یکی از شهرستان ها می باشیم. وی افزود: در حال حاضر بررسی و مطالعات اولیه جهت شناسایی مزایا و معایب این طرح و همچنین تاثیراتی که ایجاد بازار می تواند بر میزان بهره وری آب و کشاورزی و ایجاد اشتغال و توسعه در استان داشته باشد در حال انجام است و در کنار آن نیز ضوابط و مقررات اولیه نیز در حال تدوین می باشد و در کل بدنبال آن هستیم تا ارزش آب را به جایگاه اصلی خود برسانیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در پایان تصریح کرد هدف از ایجاد بازار آب در دشت قزوین کنترل و مدیریت مصرف آب و انرژی، افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی کشاورزان و مشارکت فعال آنها، تامین نیاز متقاضیان جدید، افزایش ارزش آب و جذابیت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی، افزایش درآمد و بهبود معیشت بهره برداران به ویژه کشاورزان و حفاظت زیست محیطی و تثبیت سفره های آب زیرزمینی می باشد.

توسعه شبکه‌های مخابراتی با اصلاح تعرفه‌ها

مهندس نوروزی مدیر منطقه مخابرات مازندران در خصوص اصلاح تعرفه تلفن ثابت در جمع خبرنگاران اظهار داشت : متاسفانه در گذشته با مغفول ماندن تعرفه تلفن ثابت منجر به عدم توسعه زیرساخت های ارتباطی شده است و همچنین موجبات نارضایتی مشتریان، کارکنان مجموعه مخابرات و سهامداران شرکت به دلیل عدم منابع مالی را فراهم کرده بود ولی بسیاری از این مسائل و مشکلات فوق در اصلاح تعرفه‌های جدید تلفن ثابت برطرف خواهد شد. آخرین تغییرات در تعرفه ۱۳ سال پیش صورت گرفت که همین موضوع به‌دلیل برخی لجاجت‌ها سبب ایجاد چالش برای مخابرات گردید . وی با بیان اینکه نقاط مهم شهرهای استان در اختیار ما نیست بیان داشت : یکی از مهم‌ترین موانع توسعه در شهرها عدم گفتمان مشترک بین شهرداری و مخابرات است ، برای توسعه شهر همدلی بین بخشی میان ادارات بسیار لازم است . استان دیجیتال یکی از پیشنهادهای استراتژیک استاندار محترم بود ؛ اشتغال دیجیتال میتواند مازندران را در سالهای آینده نجات دهد. مهندس نوروزی در خصوص هزینه نگهداری خطوط اظهار داشت : هزینه نگهداری هر خط ۲۷ هزارتومان است ولی درآمد همان خط ۴۵۰۰ تومان میباشد چیزی حدود یک هفتم آیا با چنین وضعیت مالی میشود مخابرات را مدیریت کرد ؛ اساسی ترین کار در توسعه و رشد خدمات ارتباطی در اصلاح تعرفه ها نهفته است.

 

۱۰ مدرسه کانکسی گیلان جمع آوری می شوند

گیلان_فرحی؛ مدیرکل نوسازی مدارس گیلان از جمع آوری مدارس کانکسی در استان خبرداد. به گزارش روابط عمومی، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی کارگروه عمران و آبادی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی با حضور مهندس دقیق مدیرکل نوسازی مدارس استان، میرمسعودی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، قدسی معاون مشارکت های مردمی، صابرنیا از قرارگاه سازندگی سپاه قدس گیلان و سایر اعضای کارگروه در دفتر مدیرکل تشکیل شد. مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به نقش مهم عدالت تربیتی در ایجاد و تقویت عدالت اجتماعی اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به اهداف برنامه ریزی شده، بصورت کامل برسد. وی با اشاره به نقش برجسته بسیج سازندگی در رفع مشکلات و محرومیت زدایی و با تشریح اقدامات این گروه ارزشمند، تصریح نمود: نقش بسیج سازندگی در محرومیت زدایی در حوزه تعلیم و تربیت و رفع مشکلات فضاهای آموزشی استان، شایسته تقدیر و تجلیل است. گفتنی است در پایان هر یک از اعضا ضمن برشمردن کاستی‌ها و مشکلات حوزه تعلیم و تربیت، ضرورت توجه جدی به فعالیت‌های قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر را به ویژه در بخش توسعه فضاهای آموزشی و توجه جدی به امر مهم مدرسه سازی مورد تاکید و یادآوری قرار داده و در خصوص نحوه و چگونگی برگزاری همایش متمکّنین گیلانی ساکن تهران بحث و تبادل نظر نمودند.