باید جایگاه بهتر و سهم بیشتری از شبکه بانکی را به خود اختصاص دهیم

مدیر عامل محترم موسسه در جریان سفر به استان گلستان و در دیدار با همکاران این حوزه، ضمن تسلیت ایام اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام به همکاران، توجه ویژه همکاران را به رعایت حق الناس و حقوق مشتریان معطوف داشتند و بیان کردند که حق الناس جزء مواردی است که خداوند از آن نخواهد گذشت. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل، بنابراین وظیفه شرعی و اخلاقی تک تک ماست که نسبت به یکدیگر و به ویژه نسبت به مشتریان موسسه به صورت ویژه این امر را مدنظر داشته باشیم. ایشان در ادامه بیان کردند: در حال حاضر ما در بین ۳۲ بانک باید برای ارتقای جایگاه و سهممان از بازار پول و به صورت شبانه روزی تلاش کنیم تا در عین رفاقت و با رقابتی سالم با جذب منابع بیشتر و مشتریان جدید تر به رشد سازمان کمک شایانی کنیم. مدیرعامل موسسه افزودند: استان گلستان به واسطه شرایط اقلیمی و وجود صنایع و معادن گسترده بستر بسیار مناسبی در جهت سرمایه گذاری و جذب منابع می باشد که این وظیفه همکاران این حوزه است که با همیت و تلاش بیشتر از این ظرفیت در جهت ارتقاء این حوزه و در رأس آن موسسه اعتباری ملل اقدام نمایند. در این سفر یک روزه مدیرعامل موسسه با استاندار نماینده مردم گلستان و شهردار شهر گرگان نیز دیدار و گفتگو نمودند.

 

پرداخت خسارت 8 میلیارد ریالی بیمه زندگی به بیمه‌گذار سرمد

بیمه سرمد، خسارت 8 میلیارد ریالی یک پرونده بیمه زندگی را پرداخت کرد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، این شرکت در راستای تحقق شعار خود برای تبدیل شدن به یک تکیه‌گاه مطمئن برای بیمه‌گذاران و مشتریان، خسارت 8 میلیارد ریالی یک پرونده بیمه زندگی را پرداخت کرد.
بر اساس این گزارش، بیمه سرمد خسارت بیمه‌نامه زندگی بیمه شده شعبه شرق استان تهران را که پس از دو ماه از تهیه بیمه‌نامه زندگی، بر اثر حادثه فوت کرده بود، به دختر 13 ساله این بیمه‌گذار که ذی‌نفع بیمه زندگی پدرش بود پرداخت کرد.
این شرکت ضمن دلجویی از خانواده این بیمه‌گذار محترم، پس از بررسی مدارک و مستندات، چک خسارت 7 میلیارد و 849 میلیون ریالی را به پدربزرگ فرزند بیمه‌شده که به سن قانونی نرسیده است، تقدیم کرد.
بیمه زندگی، قراردادی است که در آن شرکت بیمه، در مقابل دريافت حق بيمه متعهد می‌شود در صورت فوت بيمه شده در طول مدت بیمه‌نامه و يا پس از پایان مدت بیمه‌نامه، مبلغی (سرمايه يا اندوخته حاصل از قرارداد) را به بيمه‌گذار يا ذی‌نفعان تعیین شده، پرداخت کند.

جشنواره پاییز رویایی بیمه تجارت‌نو
شرکت بیمه تجارت‌نو به منظور تشویق شبکه فروش و ‌ترغیب مشتریان به بهره برداری از خدمات متنوع این شرکت، طرح پاییز رویایی را برگزار می کند.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت نو ؛ در جشنواره پاییز رویایی بیمه‌های بدنه خودرو، مسافرتی خارج از کشور و انواع بیمه‌های مسئولیت با تخفیفات ویژه به مشتریان گرامی ارائه می‌گردد.
یکی از اهداف برگزاری این جشنواره توسعه فرهنگ خرده فروشی در شبکه محترم فروش می‌باشد.
جشنواره پاییز رویایی بیمه تجارت‌نو از ۲۲ شهریورماه سال جاری آغاز و تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

فروش دینار ویژه اربعین با تحویل آسان و فوری از طریق «بله»
به همت بانک ملی ایران و با هماهنگی‌های انجام شده با بانک مرکزی، فروش دینار ویژه اربعین در اپلیکیشن «بله» با تحویل آسان و فوری عملیاتی شد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این طرح که با هدف کاهش زمان حضور زائران در شعب بانک و راحتی بیشتر آنان در دریافت ارز مورد نیاز خود اجرایی شده است، زائران می‌توانند با مراجعه به صفحه بانک من اپلیکیشن بله، اقدام به خرید دینار عراق کنند.
هر زائر بالای ۱۸ سال می‌تواند یکی از بسته‌های ۵۰ هزار دیناری، ۱۰۰ هزار دیناری و ۱۵۰ هزار دیناری را انتخاب کرده و پس از انتخاب شعبه و زمان مورد نظر خود برای تحویل آن، اقدام به پرداخت ریالی هزینه آن می کند.
لازم به ذکر است، این طرح در پنج شعبه منتخب «مستقل حافظ»، «مستقل مرکزی»، «مستقل بازار»، «مستقل اسکان» و «مستقل سعدی» عملیاتی شده و دینار خریداری شده در روز و هر یک از شعب انتخابی مذکور در کوتاه‌ترین زمان به زائران تحویل داده می‌شود.
امید می رود اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، سرآغاز گام‌های بزرگتر در تسهیل ارایه ارز مسافرتی به مسافران در تمامی طول سال و از طریق ابزارهای نوآورانه باشد.

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که همه ما مسئولیم که به قانون پایبند باشیم، گفت: امروز حدود 45 هزار میلیارد تومان قرارداد در بخش تسهیلات مسکن امضا کرده‌ایم.
به گزارش تجارت به نقل از هیبنا به نقل از تسنیم، محمود شایان در خصوص عدم همراهی سیستم بانکی با طرح مسکن‌سازی دولت (نهضت ملی مسکن)، اظهار کرد: به‌عنوان یک کارشناس بانکی می‌گویم اگر بخواهیم به‌صورت بخشی فقط یک بانک (مسکن) را ببینیم، این بانک قطعاً بیشتر از تکالیف خودش عمل کرده است. وی ادامه داد: این مسئله نشان می‌دهد وقتی اراده برای این کار وجود داشته باشد،‌ به‌طور قطع به آن خواهیم رسید.
وی افزود:‌ به ‌عنوان مثال مسائل مربوط به بیماری کرونا را مدنظر قرار دهید؛ طی یک روز چندین میلیون وام به حساب مردم واریز شد. اراده بر این بود که این اتفاق بیفتد.
مدیرعامل بانک مسکن گفت: بانک‌ها داخلی چالش‌هایی از جمله ناترازی مالی دارند. این یک بُعد است. یک بُعد دیگر تکلیفی است که قانونگذار بر عهده بانک‌ها گذاشته است. اگر می خواهیم به قانون توجه کنیم باید آنرا رعایت کنیم. ما مسئولیم به قانون پایبند باشیم.
شایان یادآور شد: قانون 27 بانک و موسسه مالی و اعتباری را مکلف کرده در نهضت ملی مسکن مشارکت داشته باشند. این اولین بار است که در قانون از بانک‌های دولتی و خصوصی و موسسات نام برده می‌شود. همه اینها در نهضت ملی مسکن سهمیه دارند و باید برای تولید سالانه یک میلیون مسکن 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات را پرداخت کنند.
وی با بیان این‌که یک وظیفه بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذشته‌اند، اضافه کرد: این وزارتخانه موظف است زمین مورد نیاز ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را تامین کند. به‌نظرم با پیگیری‌های جدی وزیر راه و شهرسازی در این بخش عملکرد بسیار خوبی را شاهد هستیم. وی تاکید کرد:‌ در زمان حاضر زمین برای ساخت یک میلیون مسکن فراهم شود که تا عملیات ساخت بیش از 1.5 میلیون واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده ضمن این‌که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که زمین 4 میلیون مسکن تا پایان ماه جاری تامین خواهد شد. بنابراین ما مشکلی در این بخش نداریم. مدیرعامل بانک مسکن با بیان "مهم‌ترین ضلع در ساخت مسکن مباحث مربوط به تامین مالی است" گفت: برای ساخت حدود 2.3 میلیون مسکن مهر در مجموع 55 هزار میلیارد تومان خط اعتباری اختصاص یافت. در حالی که بانک مسکن سال گذشته 76 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است. امروز حدود 45 هزار میلیارد تومان قرارداد در بخش مسکن پرداخت تسهیلات را امضا کرده‌ایم.
شایان بیان کرد: تاکنون بیش از 26 هزار میلیارد تومان سهم‌الشرکه بانک و منابع واریزی مردم در نهضت ملی مسکن به پروژه‌ها تزریق شده است. وی با اشاره به این‌که آورده مردم در طرح نهضت ملی مسکن هم نقش تعیین کننده‌ای در اجرای پروژه‌ها دارد، اظهار کرد: تاکنون بیش از 570 هزار نفر افتتاح حساب کرده‌اند که 40 میلیون تومان و بیشتر را واریز کرده‌اند. تفاوت مسکن مهر با نهضت ملی مسکن این است که در طرح نهضت ملی ابتدا باید بخشی از سهم‌الشرکه خود را که 40 میلیون تومان است، واریز کنند. با دستور وزارت راه و شهرسازی این مبالغ را برای آماده‌سازی و ... به پروژه تزریق می‌کنیم.
وی با تاکید بر این‌که واریز اول لینک ورودی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن است، افزود: اگر قرار باشد واحدهای نهضت ملی مسکن از طریق صنعتی‌سازی ساخته شود آیا سیستم بانکی می‌تواند همپای سرعت ساخت و ساز حرکت کند. یکی از روش‌ها این است که منابع مالی از طریق خط اعتباری تامین شود که این روش فعلا خط قرمز است. وی ادامه داد: روش دوم این است سپرده قانونی بانک‌هایی که به تامین مالی نهضت ملی مسکن وارد نشده و به قانون عمل نکرده‌اند را افزایش دهد. بانک مرکزی می‌تواند سپرده را در اختیار بانک مسکن قرار دهد تا به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان زنجان گفت: برنامه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حرکت به سمت مزد خدمت است تا این کارمزد چهار درصد را نیز از مشتریان دریافت نکند؛ بلکه در قبال خدماتی که ارائه می‌دهد، مزد دریافت کند که این طرح به نفع مشتریان خواهد بود. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «بهرام بادپا» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان زنجان در گفت‌وگو با رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: یکی از انسان دوستانه‌ترین رهنمودهای خداوند متعال در مورد بشریت موضوع قرض‌الحسنه است. این مفهوم از صدر اسلام در جوامع بشری وجود داشته و مقوله جدیدی نیست. وی یادآوری کرد: خداوند متعال بارها در قرآن بر مفهوم قرض‌الحسنه تأکید کرده‌اند. به عنوان مثال در آیه ۱۱ سوره حدید می‌فرمایند «مَنْ ذَا الَّذی یُقْرِضُ اللهَ قَرْضاً حَسَناً فَیُضاعِفَهُ لَهُ وَ لَهُ أَجْرٌ کَریمٌ» آن کیست که به خدا قرض نیکو دهد و خداوند آن را براى او چندین برابر کند؟ و براى او پاداش نیکو عطا نماید.

میزان جوجه ریزی در شهریور کاهش یافت؛

گروه کشاورزی:مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران با اشاره به اینکه قیمت جدید مرغ ۳۱ شهریور ماه تعیین و اعلام می‌شود از کاهش حدود ۳۳ میلیونی جوجه ریزی خبر داد. ‌حبیب اسدالله نژاد مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر در بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در استان‌ها ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است که این رقم حول و حوش نرخ مصوب این کالاست اما با قیمت تمام شده تولید حدود ۶ تا ۷ هزار تومان فاصله دارد. اسدالله نژاد با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده در حال حاضر حدود ۵۰ هزار تومان است، افزود: قرار است دولت طی یک هفته آینده (۳۱ شهریور ماه) قیمت مرغ را اصلاح و اعلام کند. این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: بر این اساس قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده بیش از ۵۰ هزار تومان است که آنالیز آن برای اتخاذ تصمیم به وزارت جهاد پیشنهاد و ارسال شده و مرغ گرم نیز در بازار بیش از ۷٠ هزار تومان خواهد شد. اسدالله نژاد گفت: می‌دانیم شرایط مردم مساعد نیست و این افزایش قیمت روی معیشت خانوار و سرانه مصرف مرغ در کشور تأثیر منفی می‌گذارد اما مساله اینجاست که تولیدکنندگان نیز در زیان شدید هستند و در ۴۵ روز گذشته از این مساله به شدت آسیب دیده‌اند و استمرار زیان تولید کنندگان و مزیت تولید و اشتغال و سرمایه گذاری انجام شده را تحت‌الشعاع قرار داده و مرغداران را زمین‌گیر خواهد کرد. اسدالله نژاد تاکید کرد: در چنین شرایطی دولت باید از مردم حمایت و از محل درآمد اصلاحات یارانه‌ای به مردم کمک کند که یکی از این روش‌ها تهیه کالابرگ الکترونیکی برای خرید محصولات پروتئینی است و یارانه نقدی قطعاً مرغ را بر سر سفره‌ها نبرده و امنیت غذایی را تهدید خواهد کرد. این فعال بخش خصوصی به صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی اشاره و اضافه کرد: آقای ساداتی نژاد عنوان کرده از واحدهای تولیدی باید حمایت شود و واحد تولیدی بنگاه خیریه نیست این صحبت به این معنی است نباید یارانه‌ای را که قرار است به مصرف کننده بدهند از جیب تولیدکننده بردارند و در دو ماه گذشته و در حال حاضر دقیقاً بخشی از یارانه‌ها از جیب مرغداران در حال پرداخت هست و صنعت توان چنین هزینه‌ای را به صورت دستوری ندارد. اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش میزان جوجه‌ریزی در ماه‌های اخیر عنوان کرد: میزان جوجه‌ریزی بر اساس تأیید و تخلیه (مقدار جوجه‌ریزی که به صورت قطعی انجام و در سامانه دامپزشکی ثبت شده است) در اردیبهشت ماه ۱۲۳ میلیون قطعه، در خرداد ۱۰۸ ملیون قطعه در تیر ماه ۹۱ میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه و در مرداد ماه ۹۰ میلیون و ۷۲۰ هزار قطعه بوده است. وی اضافه کرد: میزان جوجه‌ریزی در شهریور ماه نیز تا امروز ۶۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بوده است که هشدار. و پیام‌های خوبی با کاهش حدود ۳٠ درصدی تولید مخابره نمی‌شود و می‌تواند زنگ هشدار جدی برای به خطر افتادن مزیت تولید، اشتغال و امنیت غذایی باشد.
اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ماه گذشته در نامه ای به رهبر انقلاب درباره از دست دادن مزیت پایداری تولید، اشتغال و خودکفایی با حجم زیان بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومانی که در ماه به مرغداران گوشتی تحمیل می‌شود، هشدار داد. در این نامه آمده است صنعت مرغ گوشتی کشور با دارا بودن ۱۷۵۷۸ واحد مرغداری گوشتی فعال و پتانسیل تولید بیش از یک میلیارد و۶۵۰ میلیون قطعه مرغ درسال توان تولید بیش از ۳ میلیون تن مرغ را دارد که با احتساب سرانه مصرف ۳۰ کیلوگرم برای هر ایرانی، حدود ۵۰۰ هزار تن مرغ تولیدی مازاد بوده و قابلیت صادرات و ارزآوری را با توجه به ایجاد بسترهای مناسب در صورت اجرای سیاست پایدار صادراتی دارا است. با تصمیم دولت مبنی بر اصلاح نظام یارانه‌ای، این اتحادیه به عنوان بزرگترین تشکل ملی طیورکشور نیز بنابر رسالت مهمی که در امنیت غذایی و پیشبرد برنامه‌های اقتصادی دولت داشته، ضمن اعلام همراهی و کمک به اجرای طرح و تأمین مرغ مورد نیاز کشور، دربرنامه های ارائه شده برضرورت حذف تدریجی ارز ترجیحی و افزایش پلکانی قیمت مرغ متناسب با افزایش قیمت مؤلفه‌های تولید به منظورحذف شوک ناگهانی بر بازار تولید و مصرف تاکید داشته است. با این وجود بروز برخی از اتفاقات ناگوارو زیان‌های سنگین و غیرقابل جبران مرغداران، عدم جذب جوجه‌های تولیدی، کاهش تولید وخطر از دست رفتن مزیت تولید پایدار که این روزها شاهد وقوع آن هستیم، در کنار زیان سنگین مرغداران و یا ترس از استمرار زیان‌های سنگین فعلی به جهت شرایط موجود و قیمت دستوری غیر واقعی، انگیزه و رغبت برای تولید را به شدت کاهش داده و بیم آن می‌رود مزیت پایداری تولید، اشتغال و خودکفایی با حجم زیان بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومانی که در ماه به مرغداران گوشتی تحمیل می‌شود، از دست برود. تأمین مرغ مورد نیاز کشور به عنوان یک محصول پروتئینی با ارزش تغذیه‌ای بالا، قیمت مناسب و در دسترس بر سر سفره های مردم که متضمن سلامت جامعه و امنیت غذایی است، وظیفه تولید کنندگان درسایه حمایت دولت برای جلوگیری از به گل نشستن صنعت در این روزهای سخت و دشوار است. لذا برای کمک به عبور آسان‌تر از این شرایط سخت هم برای تولیدکنندگان و هم مردم دست استمداد به سوی حضرتعالی دراز کرده وبرای جلوگیری از ایجاد چالش جدی در تولید استدعا دارد دستورات لازم را درخصوص موارد ذیل صادر فرمائید. ۱. الزام شرکت پشتیبانی امور دام به خرید و جمع آوری فوری مرغ مازاد کشور با محوریت اتحادیه‌ها به صورت زنده و یا گرم (نه به صورت منجمد که ابزاری برای سودجویی برخی ازحلقه هاست) با خرید حمایتی و عدم عرضه هرگونه مرغ منجمد در بازار درشرایط فعلی ۲. اصلاح واعلام قیمت مرغ زنده متناسب با قیمت مؤلفه‌های تولیدبه منظور ایجاد رغبت و انگیزه در تولید کنندگان و پرهیز ازسرکوب قیمت ۳. کمک به حفظ مرغ درسبدخانوار با پرداخت یارانه از طریق کارت اعتباری خریدمواد پروتئینی یا کالابرگ ۴. همکاری، حمایت و کمک دولت به اتحادیه دراجرای سیاست کاهش هزینه‌های تولید در چارچوب برنامه‌های تدوینی که می‌تواند قیمت تمام شده را بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

گروه کشاورزی: رییس بنیاد ملی گندمکاران گفت:در حال حاضر دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان به کشاورزان بابت خرید تضمینی گندم بدهکار است که بایستی زودتر پرداخت شود، زیرا در برخی استان‌ها زمان کشت جدید فرا رسیده است و کشاورزان نیازمند منابع مالی برای تهیه نهاده‌های مورد نیاز خود هستند. عطاالله هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بودجه خرید گندم بر پایه قیمت هرکیلو ۷۵۰۰ تومان بسته شده بود، گفت: بعد از افزایش ۴۰۰۰ تومانی قیمت خرید تضمینی گندم در ابتدای سال، تامین منابع مالی به خوبی انجام نشد. وی ادامه داد: در استان های شمالغرب حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی به کشاورزان داریم.
رییس بنیاد ملی گندمکاران اضافه کرد: متاسفانه این بدهی‌ها در مناطقی است که فاصله برداشت و کاشت بسیار کوتاه است. در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل هم کشاورزان در حال برداشت هستند و هم زمان کاشت فرا رسیده است و منابع مالی ندارند که نهاده‌های مورد نیاز خود را تامین کنند.
وی تصریح کرد: لزوم تامین این ۱۲ هزار میلیارد تومان و پرداخت آن به کشاورزان احساس می‌شود و بایستی هرچه سریعتر این بدهی‌ها پرداخت شود.