مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران بیان کرد

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: نمونه های لازم از بافت‌ها و اعضای داخلی بدن مهسا امینی برداشته شد و نسبت به ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های تخصصی اقدام شد. به گزارش ایسنا، مهدی فروزش در ارتباط زنده تلویزیونی در خصوص روند رسیدگی به پرونده مهسا امینی بیان کرد: کمیسیون ویژه بررسی تخصصی علت فوت خانم مهسا امینی در اولین فرصت بعد از دستور ویژه دادستان تهران تشکیل شد و اقدامات اولیه جهت معاینه مصدوم قبل از فوت انجام شد. مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: همه معیارها و شاخص‌هایی که باید در معاینه ظاهری نامبرده در زمان حیات انجام می شد، صورت گرفت و بررسی‌های تکمیلی در حال انجام بود که متاسفانه منتهی به فوت وی شد. فروزش بیان کرد: با اطلاع از فوت وی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران در پی دستور مقام قضایی با تشکیل یک تیم مجرب از کادر متخصصان و با انتقال پیکر فوت شده به سالن تشریح مرکز تشخیص آزمایشگاهی استان تهران اقدام به معاینه ظاهری و کالبد گشایی پیکر متوفی کردند. مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: تیم پزشکی قانونی با بررسی دقیق و کامل با اعمال دقت مضاعف در معاینه و کالبد گشایی و بررسی تمامی معیارها و شاخص های تعیین علت فوت به لحاظ ظاهری و اعضای داخلی اقدام کردند. فروزش گفت: نمونه های لازم از بافت‌ها و اعضای داخلی بدن متوفی برداشته شد و نسبت به ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه‌های تخصصی اقدام شد. مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران افزود: به محض حصول نتایج آزمایش‌های ارسالی با در نظر گرفتن نتایج معاینه و کالبدگشایی، آزمایش‌های انجام شده مندرجات پرونده بیمارستانی و سوابق پزشکی نام برده و همچنین اخذ نظریه تخصصی رشته های مورد نظر در قالب کمیسیون پزشکی ویژه ای که به دستور دادستان در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران تشکیل شده، متعاقبا نسبت به تعیین علت فوت اقدام و به مقام قضایی ارسال خواهد شد.

بازیکن پیشین تیم‌های استقلال و پرسپولیس ۶ هفته ابتدایی لیگ برتر را مورد ارزیابی قرار داد. سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره 6 هفته ابتدایی لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: حضور مربیان و بازیکن خارجی جدید به لیگ شور و اشتیاق و تنوع داده است. در بین مربیان افرادی مثل مورایس، ساپینتو و بردیف حضور پیدا کردند و بازیکنان جدیدی که به لیگ ایران آمد‌ه‌اند. همه این تغییرات نیاز به زمان دارد تا به شرایط ایده‌آلی ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه در این مدت تیم‌های «پرسپولیس، استقلال، گل‌گهر و سپاهان» خود را به عنوان مدعی اصلی نشان داد‌ه‌اند، ابراز داشت: تیم‌های تراکتور و فولاد هم موفق شده‌اند با نمایشی که در هفته‌های ابتدایی داشته‌اند خود را به خوبی در چهره‌ تیم‌های مدعی لیگ بیست و یکم نشان دهند. در لیگ جدید ابتدا سپاهان موفق شد خود را جدا کند اما در ادامه دچار افت شد. این شرایط برای برخی دیگر مثل فولاد و پرسپولیس برعکس است و این تیم‌ها با وجود شروع نه چندان خوبی که در لیگ داشته‌اند در هفته‌های بعدی رشد خوبی کردند. کارشناس فوتبال ایران درباره اینکه کدام تیم در 6 هفته ابتدایی بهترین عملکرد را داشته است، یادآور شد: از لحاظ امتیازی که طبیعتاً پرسپولیس موفق‌تر از بقیه تیم‌ها عمل کرده اما نمی‌توانیم بگوییم فقط یک تیم از لحاظ فنی خوب کار کرده است. به طور مثال استقلال بعد از شکستی که در هفته نخست مقابل سپاهان متحمل شد، موفق شد در 5 هفته بعدی نتایج خوبی کسب کند و در شرایط قابل قبولی قرار بگیرد. همچنین فولاد و گل‌گهر هم از جمله تیم‌هایی هستند که در 6 هفته ابتدایی شرایط خوبی را تجربه کرده‌اند.

به گفته دو مقام نظامی ایالات متحده، دولت جو بایدن به دلیل ترس و نگرانی از "پاسخ خطرناک روسیه"، درخواست اوکراین را مبنی بر ارسال موشک‌های دوربرد رد کرده‌ است.
به گزارش ایسنا، این دو مقام نظامی
آمریکا به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که مقامات ارشد پنتاگون که توصیه کرده‌اند موشک‌های دوربرد – موسوم به "سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش" (ATACM) – به اوکراین ارسال نشوند، نسبت به ارسال چنین موشک‌هایی ابراز نگرانی کرده‌اند و افزودند که این‌ها می‌توانند علیه سرزمین روسیه استفاده شوند و احتمالا "جنگ گسترده‌ای" را ایجاد می‌کنند.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه به آمریکا نسبت به ارسال چنین تسلیحاتی به اوکراین هشدار داد و آن‌ را "خط قرمز" توصیف کرد.
وی افزود: اگر واشنگتن تصمیم بگیرد
چنین موشک‌های دوربردی را به کی‌یف
ارسال کند، آن وقت از خط قرمز عبور خواهد
کرد و به طرف مستقیم این درگیری بدل خواهد شد.
دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه از ارائه ۶۰۰ میلیون دلار کمک نظامی اضافی به اوکراین خبر داد.

عبدالجبار کاکایی ضمن اشاره به ماجرای دعوت از یدالله رویایی برای هشتمین دورۀ جشنوارۀ شعر «فجر»، از دیدار خود با او در پاریس گفت و «رویایی» را پلی به سمت نوجویی دانست. این شاعر و ترانه‌سرا در گفت‌وگو با ایسنا، در پی درگذشت یدالله رویایی، شاعر «حجم» دربارۀ ویژگی‌های شعری او و آنچه رویایی را از دیگر شاعران «حجم» متمایز می‌کرد، گفت: یدالله رویایی، چهره‌ای صاحب‌نام در عرصۀ تجدیدنظرطلبی در سبک، ساختار و فرم شعر بود. او افزود: همان‌طور که مستحضر هستید در تألیفاتی که به نام شعر «حجم» منتشر کرده‌اند و مسائل شعر توضیح داده شده، بیشتر بر ساختار زبان و به هم ریختن دلالت‌های رایج در شعر کار کرده‌اند و سبک و شیوۀ شعر گفتن او ، مورد انتقاد بعضی‌ها قرار گرفته است. آنهایی که به ادبیات کلاسیک تمایل داشتند هم اغلب با دستاوردهایش مخالف بودند چون وقتی نظام دال و مدلولی در شعر به هم بریزد، طبیعتا ضربه به معنا می‌خورد. با این حال، می‌شد به‌عنوان یک حرکت و تجربه از کنار حرف‌های این شاعر ، حرکت‌های تازه‌تری ایجاد کرد. یدالله رویایی پله‌ای به سمت نوجویی و جسارت و طرح مفاهیم تازه در حوزۀ شعر بود. ولی این جدال‌ها در عرصۀ نقد سبب شد حتی از سوی برخی از کسانی که از شاگردان نیما بودند هم مورد انتقاد قرار بگیرد.

تحویل ۱۰۰ اتوبوس‌ به شهرداری تهران برای هفته اول مهر در صورت تحویل خودروساز
مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری وزارت کشور درباره زمان بندی تحویل اتوبوس‌ها در قرارداد با عقاب افشان و ایران خودرو به شهرداری تهران و همچنین ۴۰۰ دستگاه ون، توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، مرضیه حصاری درباره جزئیات قرارداد وزارت کشور با شرکت عقاب افشان و سهم شهرداری تهران در این باره، توضیح داد: بر اساس ثبت‌نامی که پیش از شروع امسال انجام شد و پیش پرداختی که شهرداری کلانشهرها به وزارت کشور داشتند، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس [از قرارداد با شرکت عقاب افشان] تحویل شهرداری‌ها داده شد.
به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری وزارت کشور، با توجه به پرداختی که شهرداری تهران داشته، اتوبوس تحویل این نهاد هم شده است.
حصاری از تخصیص اتوبوس‌ به شهرداری‌ها طی دو هفته آینده خبر داد و افزود: شهر تهران برای تخصیص اتوبوس‌ در اولویت قرار گرفته است. درحال حاضر حدود 1000 دستگاه اتوبوس و ون سهمیه شهرداری تهران در نظر گرفته شده است که در صورت انعقاد قرارداد با ایران خودرو، تعداد اتوبوس‌ها از یکهزار دستگاه بیشتر هم خواهد شد. امیدواریم که بتوانیم نیاز تهران را در این بخش رفع کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به بازگشایی مدارس و ازدحام در تردد، چه تعداد اتوبوس تا مهر تحویل شهرداری تهران خواهد شد؟، گفت: اگر اتوبوس‌های ایران خودرو تحویل گرفته شود، در هفته نخست مهر ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از ایران خودرو به شهرداری تهران تحویل داده خواهد شد. البته قرارداد با ایران خودرو منعقد شده است اما باید ضمانت‌ها ضمیمه شود.
مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری وزارت کشور با بیان اینکه حداقل ۶۰۰ دستگاه اتوبوس از قرارداد با عقاب افشان برای شهرداری تهران در نظر گرفته شده است، افزود: سهمیه شهر تهران از این قرارداد قابل افزایش است و هرکدام از قراردادها که زودتر عملیاتی شود، پایتخت در اولویت تحویل قرار می‌گیرد.
حصاری درباره سهمیه ون‌ها هم گفت: ۴۰۰ دستگاه ون هم باید به شهرداری تهران داده شود. ون‌ها آماده است و باید روی رنگ، برچسب و مدل واگذاری آن‌ها به سازمان تاکسیرانی کار کنیم که تا اواسط مهر امسال به شهرداری تحویل داده شود.