خواب‌های آشفته فتنه‌گران تعبیر نخواهد شد

وزیر اطلاعات گفت: به فتنه‌گران داخلی و خارجی هشدار می‌دهند که هرگز خواب‌های آشفته و شوم آنان علیه ارزش‌های دینی و دستاوردهای سترگ انقلاب اسلامی تعبیر نخواهد شد. حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در بیانیه به مناسب هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: هفته‌ی دفاع مقدّس یادآور حماسه‌ی جاودان و ایثار قهرمانانه‌ی ملّت بزرگ، غیور و شهیدپرور ایران اسلامی است. بخشی از متن این بیانیه بدین شرح است: سربازان گمنام امام زمان (عجّل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) در پایگاه عظیم مبارزه و جهاد در وزارت اطلاعات و جامعه‌ی بزرگ اطلاعاتی کشور ضمن ادای تعظیم، احترام و گرامی‌داشت حماسه‌ها و خاطرات لحظات ناب جهاد و مبارزه علیه استکبار جهانی در ایّام دفاع مقدّس، به تمامی اقشار ملّت بزرگ و ولایت‌مدار ایران و به‌ویژه پیشکسوتان جهاد و شهادت در دفاع مقدّس و مقاومت اسلامی، قویاً اطمینان می‌دهند که با هوشمندی و هوشیاری همه‌جانبه، مترصد نقشه و بازی‌سازی‌های ابلهانه‌ی دشمنان خبیث و خنثی‌سازی و مهار توطئه‌های شوم آنان خواهند بود و اجمالاً به فتنه‌گران داخلی و خارجی هشدار می‌دهند که هرگز خواب‌های آشفته و شوم آنان علیه ارزش‌های دینی و دستاوردهای سترگ انقلاب اسلامی تعبیر نخواهد شد.

 

قوه‌قضائیه به جرائم اغتشاشگران حوادث اخیر رسیدگی کند

تظاهرات‌کنندگان در سراسر کشور در محکومیت اغتشاشات روزهای اخیر خواستار رسیدگی قوه‌قضائیه به جرائم آشوبگران و اغتشاشگران شدند. در بخشی از قطعنامه تظاهرکنندگان آمده است:ما حاضران در این تجمع؛ مراتب حمایت قاطع خود را از حافظان جان و مال و امنیت، نیروی محترم انتظامی که مظهر اقتدار جمهوری اسلامی است و سایر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اعلام داشته و یاد و خاطره شهدای گرانقدر نیروی انتظامی را که با تقدیم شهدای عزیز حافظ امنیت کشور هستند گرامی می‌داریم و از این جان برکفان می‌خواهیم تا با قوت و قدرت به وظایف قانونی خود عمل کرده و خواب راحت را از برهم زنندگان آرامش عمومی و امنیت کشور سلب نمایند. ما تظاهرکنندگان؛ از قوۀ محترم قضائیه می‌خواهیم در اولین فرصت ممکن در اقدامی سریع و انقلابی به جرائم اغتشاشگران و آشوبگران رسیدگی و با مجرمان این حوادث اخیر برخورد قاطع قانونی نموده و نتایج رسیدگی‌های خود را در اسرع وقت به اطلاع افکارعمومی برسانند.ما حاضران در تظاهرات امروز، ضمن توصیه به فریب‌خوردگان که مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گرفته‌اند، اعلام می‌کنیم به سرعت صف خود را از عناصر معاند، سرسپرده، مزدور و مرتبط با سفارتخانه‌ها و سازمان‌های جاسوسی کشورهای بیگانه جداکرده و از مسئولان کشور می‌خواهیم عناصر اصلی این رفتارهای شنیع را به سزای اعمال ننگین خود برسانند.

ایستادگی در برابر ستمکاران نیاز امروز ایران
پیام رهبر انقلاب به‌ مناسبت‌ روز تجلیل‌ از شهیدان‌ و ایثارگران‌ دفاع‌ مقدس که بعد از ظهر روز پنج‌شنبه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرائت شد، به این شرح است: هفته‌ی دفاع مقدس، نیکوترین و مناسبترین زمان برای بزرگداشت یاد و نام شهیدان عزیز و شنیدن پیام آنان است. پیام شهیدان، بشارت به دل‌های آماده و گوش‌های شنوا است. این پیام گرامی به ما یادآور می‌شود که ایستادگی در برابر شیطان‌های قدرت و ستم، در پایان به پیروزی و برافتادن ترس و اندوه می‌رسد. این پیام، حیات‌بخش است، نیرو و امید آفرین است، و نیاز امروز و همیشه‌ی ملت بزرگ ایران و همه‌ی آزادگان جهان است.

توافق همچنان در دسترس است
وزاری خارجه ایران و نروژ در نیویورک بر حل سریع‌تر برجام تاکید کردند. آنیکن هویتفلد وزیر خارجه نروژ در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در مورد آخرین تحولات موضوعات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی با یکدیگر در نیویورک تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات، ضمن اعلام آمادگی برای افزایش تماس‌ها و ترسیم مسیر روشن برای تعمیق و گسترش همکاری‌ها بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود و متنوع دو کشور تاکید کرد. امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات لغو تحریم‌ها، ضمن تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران گفت در صورت وجود اراده لازم نزد آمریکا، توافق همچنان در دسترس است. وزیر امور خارجه کشورمان افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی باید بر اساس وظایف و مسئولیت فنی خود عمل نماید و از رویکرد سیاسی و دوگانه در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای فاصله بگیرد.

سرلشکر باقری: تهدیدی حس کنیم با عناصر صهیونیست برخورد می‌کنیم
سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان به دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان توصیه کرد تا مشکلات خود را با گفت‌و‌گو حل کنند چراکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه تغییر مرز با زور و جنگ را در منطقه برنمی‌تابد‌. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: انتظار داریم که کشورهای حاشیه خلیج فارس مراقب شیطنت‌های رژیم صهیونیستی باشند اما اگر تهدیدی علیه خود احساس کنیم با عناصر رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

 

آیت‌الله رئیسی در نشست خبری با رسانه‌های خارجی تاکید کرد

گروه سیاسی:آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری با رسانه‌های خارجی در نیویورک با تاکید بر اینکه اولویت سیاست همسایگی را دنبال خواهیم کرد، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست نه شرقی و نه غربی است؛ یعنی ما تحت سلطه هیچ قدرتی زندگی سیاسی‌مان و فرآیند امورمان را تنظیم نمی‌کنیم؛ اصل اساسی در سیاست خارجی ما زیر سلطه هیچ قدرتی رفتن است و نه بر دیگران سلطه پیدا کردن است. رئیسی تاکید کرد: سیاست خارجی ما تعامل با همه کشور‌ها اعم از کشور‌های شرقی و غربی است؛ برخی ممکن است این برداشت را داشته باشند که ارتباط ما با کشور‌های شرقی مانند کشور چین یا روسیه بیشتر است؛ این تعامل به این دلیل است که قبل از این دولت، برداشت این بوده است که توجه دولت به چند کشور خاص در غرب بوده است. رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اولویت سیاست همسایگی را دنبال خواهیم کرد، گفت: اگر کشوری بخواهد با جمهوری اسلامی همکاری کند زمینه همکاری را در زمینه سیاسی تجاری و اقتصادی به صورت فعال دنبال می‌کنیم.

غرب اگر برای توافق مصمم است در عمل و اقدام نشان دهد
رئیسی در پاسخ به سوالاتی مبنی بر اینکه پنجره زمان برای توافق و بازگشت آمریکا به توافق ۲۰۱۵ تا چه زمانی باز است؟ آیا فکر می‌کنید آمریکا به قصد عبور از انتخابات میاندوره‌ای کنگره و پشت سر گذاشتن مسائل داخلی خود، با وارد کردن مسائل جدید در حال وقت کشی و گذراندن زمان است؟ آیا کشور‌های طرف مذاکره که یکسال و نیم است برای رسیدن به خط پایان در حال گفتگو هستند، باید معطل مسائل داخلی آمریکا و ناتوانی دولت بایدن برای تصمیم گیری بمانند؟، گفت: ما شرایط اقتصادی خود را داریم و آن را به برجام یا به نتیجه رسیدن گفتگو گره نزده و نخواهیم زد، زیرا اگر سفره مردم و اقتصاد مردم به برجام وابسته شود مشکلات جدی ایجاد می‌کند. سیاست دولت ما آن است که در مذاکرات شرکت کرده و از توافق خوب استقبال کنیم.وی درباره اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند درباره برجام چه کاری انجام دهند، افزود: ادعای دولت جدید این است که ما می‌خواهیم غیر از دولت گذشته باشیم ما توافق را دنبال می‌کنیم؛ ادعای آن‌ها این است که ما می‌خواهیم به برجام برگردیم و ما دنبال توافق هستیم، اما رفتارشان تاکنون متفاوت با رفتار دولت گذشته نبوده است؛ یعنی با اینکه توقع می‌رفت تحریم‌ها رفع شود، نه تنها در عمل و اجرا تاکنون اتفاق نیفتاده است بلکه برخی از موارد جدید به تحریم‌ها افزوده شده است.رئیس جمهور اظهار کرد: ایران تصمیم خود را در این زمینه اعلام کرده است و اگر کشور‌های اروپایی و آمریکا مصمم هستند، باید تصمیم خود را بگیرند؛ اکنون توپ در زمین آمریکایی‌ها است اگر می‌خواهند نسبت به این توافق پایبند باشند و جدی هستند، باید رسما اعلام کنند و در عمل و اقدام نشان دهند. رئیسی بیان کرد: اگر نسبت به توافق پایبندی نشان دهند، جمهوری اسلامی ایران حتما از یک توافق عادلانه و خوب که از آن انتفاع اقتصادی داشته باشد، استقبال می‌کند. رئیس جمهور تاکید کرد: با توجه به تجربه ایران در نقض تعهد آمریکایی‌ها و عدم انجام تعهد اروپایی‌ها، باید به ما حق داد که در این رابطه خواسته‌هایمان را پیگیری کنیم که توافقی اطمینان‌بخش و پایدار شکل گیرد.

توافق باید واقعی و اطمینان بخش باشد
رئیس جمهور در پاسخ به رسانه ژاپنی درباره علت اخذ تضمین در توافق با آمریکا اظهار داشت: تضمین آمریکا به دلیل تجربه‌ای است که از رفتار آمریکایی‌ها داریم و رفتار آمریکایی‌ها نشان می‌دهد یکباره از قراردادی که بسته می‌شود خارج می‌شوند و از تعهداتی که دارند واقداماتی که باید انجام می‌دادند اعلام می‌کنند مسئولیتی ندارند. رئیسی یادآور شد: این یک تحربه است و چشم انداز آینده ما را روشن می‌کند که بدون تضمین اگر توافقی شود گره‌ای که به این قرار داد زده شد دوباره این گره زده می‌شود و لذا اعلام کردیم باید تضمین دهد و این تضمین باید اطمینان بخش باشد که به تعهدات خود پایبند هستند. رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه غربی‌ها و آمریکایی‌ها به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند، ادامه داد: تنها طرفی که به تعهدات خود عمل کرد جمهوری اسلامی بود و طبق اعلام اژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود عمل کرد و چگونه است بدون تضمین بگوییم این توافق انجام شد.رئیسی توافق را فقط صورت شکلی ندانست و تأکید کرد: توافق باید آثار و منافع اقتصادی برای جمهوری اسلامی داشته باشد. آنان که می‌خواهند با ما وارد کار شوند می‌گویند چگونه وارد کار شویم که توافق پایدار نیست. وی افزود: اگر تضمینی نباشد از آنجا که آن شرکت صرفه و صلاح خود را انجام کار ماندگار می‌بیند، لذا به شریک اقتصادی تزلزل می‌دهد و او را سست می‌کند و چگونه ممکن است با ما وارد کار شوند شرط آن‌ها این است که این قرارداد پایداری و استحکامی دارد. رئیس‌جمهور اذعان کرد: استحکام قرارداد‌ها در گرو اطمینان بخشی و زمینه اطمینان بخشی و اعتماد، تضمین این تفاهم و توافق است و باید مطمئن بود توافق اطمینان بخش است تا براساس آن قرارداد‌های اقتصادی شکل بگیرد.

همدان-رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی همدان گفت:باید طرح‌های ترافیکی آرامگاه بوعلی سینا بروزرسانی شود. مهدی حیدری در کمیسیون فنی عمرانی شورا با موضوع بررسی مطالعات ترافیکی تقاطع بابک، میدان پیشاهنگی و مدرس، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دلاوری‌ها و پایمردی‌های رزمندگان، شهدا، ایثارگران و جانبازان را گرامی می‌داریم. وی با تقدیر از زحمات و اقدامات مردمی در ایام اربعین حسینی گفت: اقدامات خوب و شایسته‌ای طی این ایام در میزبانی از زائران حسینی انجام شد. رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی همدان بیان کرد: در شهر همدان یکی از وظایف اصلی مدیریت شهری را اصلاح گره‌های ترافیکی و نقاط حادثه‌خیز می‌دانیم. حیدری اتمام پروژه‌های نیمه تمام ترافیکی را گام اول در اصلاح گره‌های ترافیکی و نقاط حادثه‌خیز دانست.

رشت- استاندار گیلان با اشاره به لزوم بهره مندی از ظرفیت های علمی گفت: مزیت های انرژی هسته ای در کشاورزی و پزشکی گیلان استفاده می شود. اسدالله عباسی در نشست مشترک مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های علمی اظهار کرد: باید با استفاده پتانسیل‌های علمی تهدیدها به فرصت تبدیل شود. وی به مزیت‌های خوب استان گیلان اشاره و با بیان اینکه باید از آنها برای رفع و کاهش مشکلات در بخش‌های مختلف استفاده کرد، افزود: جلسات تخصصی و کاربردی در این زمینه با حضور مجمع نمایندگان و مسئولان ملی و استانی برگزار شده است. عباسی با اشاره به اینکه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای مزیت‌های مختلفی از جمله در بخش کشاورزی و علم پزشکی دارد، تصریح کرد: ما در هر دو بخش برای استان گیلان سرمایه گذاری می‌کنیم.

توزیع۶۵۰هزار لیتر نفتگاز
یورو۴ بین اتوبوس ها
ایلام_مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام از توزیع ۶۵۰هزار لیتر نفتگاز یورو۴ به اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی در جایگاههای سیار و ثابت منتخب، در ایام اربعین امسال در مرز بین المللی مهران خبر داد.
علی‌اصغر چاغروندی با اعلام این خبر اظهار داشت: به جهت کاهش ترافیک در محدوده داخلی شهرمهران و جلوگیری از ازدحام در جایگاهها سوخت اتوبوس ها صرفا از طریق جایگاههای سیار نصب شده در شهر مهران و جایگاه ثابت منتخب در پایانه صدف برنامه ریزی و فراهم شده است.
وی افزود در اربعین سال جاری مقدار ۶۵۰هزار لیتر نفتگاز یورو ۴ در بین ۹۰۰دستگاه اتوبوس درون شهری شرکت واحد اتوبوسرانی که وظیفه جابجایی بیش از ۳ میلیون زائر از ورودی شهر مهران تا پایانه مرزی به صورت رفت و برگشت را به عهده داشته اند، تامین و توزیع شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: سوخت اتوبوس های برون شهری متردد جهت خدمت رسانی به زوار و انتقال و جابجایی از شهر مهران به سایر نقاط کشور علاوه بر سوخت توزیع شده فوق، از طریق جایگاههای بین راهی ثابت عرضه سوخت با در نظر گرفتن سهمیه مضاعف بر کارکرد مرداد ماه تامین شده است.

ذخیره آب سدهای کرمانشاه
در سال جاری به نصف رسید
کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: ذخیره آب سدهای کرمانشاه در سال جاری به نصف رسید.
محمود رضا شهلایی با اشاره به وضعیت ذخایر آب در استان کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به اینکه ظرفیت ذخیره آب در سدهای استان کرمانشاه یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب است اما در حال حاضر بیشتر از ۶۶۶ میلیون مترمکعب ظرفیت آن خالی است. وی با اشاره به آب ذخیره شده در پشت سدهای استان کرمانشاه، افزود: هم اکنون حدود ۶۸۳ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده فعلی در سدهای استان کرمانشاه است که بر اساس این آمار می‌توان اعلام کرد که نیمی از ظرفیت ذخیره آب در سدها خالی شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر:

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: این سازمان توانسته 25 درصد مهارت آموزی را در محیط کسب و کار با هدف اشتغال آفرینی برای افراد جویای کار افزایش دهد. به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی در نشست برنامه ریزی مهارت آموزی استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 65 درصد مهارت‌آموزان با برنامه ریزی مدون انجام شده وارد بازار کار، چرخه تولید و اشتغال می‌شوند،افزود: ترویج کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مفید و مؤثر عملی برای اشتغال نوجوان و جوانان در آینده، ضرورتی غیرقابل انکار است.
وی اظهار داشت: 52 درصد از ورودی‌های حوزه مهارت آموزی فنی و حرفه ای بوشهر، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که این نشان می‌دهد در حوزه آکادمیک قابلیت‌های حرفه ای برای ورود به بازار کار در افراد ایجاد نمی‌شود.
دراهکی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان در حین تحصیل، ادامه داد: در این طرح که با تعامل وزات علوم و سازمان فنی و حرفه ای اجرا می شود، دانشجویانی که درحال تحصیل هستند، مهارت لازم را همراستا با رشته تحصیلی خود برای ورود به بازار کار کسب می‌کنند .
وی با اشاره به نقش مهم اصناف در آموزش مستقیم محیط واقعی کار، گفت: ما آموزش و ارتقای مهارت نیروی کار را در مراکز جوار و بین کارگاهی دنبال می‌کنیم و امید ما این است که هر کارخانه و صنعتی در استان بوشهر یک مرکز جوار کارگاهی داشته باشد همچنین به دنبال کیفیت افزایی این مراکز نیز هستیم. مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر توسعه مهارت‌آموزی در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و بروز رسانی مهارت شاغلین را از اهداف برجسته این طرح برشمرد و افزود: آموزش فنی و حرفه ای یعنی مرتبط کردن آموزش با دنیای کار و در این شرایط اگر بخواهیم از آموزش کارگران و کارکنان، به عنوان رکن بهره وری در سازمان ها و اصناف کمک بگیریم، باید موضوع آموزش کارگاهی را جدی گرفته و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم. دراهکی با تاکید بر اینکه باید استعدادهای موجود در منطقه را تبدیل به دانش، علم و مهارت نموده و مهارت کسب شده را تبدیل به ثروت نمائیم، اضافه کرد: با آموزش اصولی می‌توانیم زمینه های اشتغال پایدار را فراهم نماییم و یکی از شاخصه های جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در همین آموزش مهارت ها می‌توان خلاصه کرد. وی برگزاری دوره‌های مهارتی را مبتنی بر نیاز روز و بازار کار استان بوشهر دانست و اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از تعامل با کارآفرینان استقبال می‌کند. مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر گفت: چنانچه فردی ایده کارآفرینی در کنار آموزش داشته باشد، می‌تواند به مراکز این اداره کل در سطح استان مراجعه کند. دراهکی اجرای آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم و حاشیه شهرها را از رسالت‌های خطیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان و بیان کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی به متقاضیان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، با حضور کارآفرینان مطرح و به صورت تولیدی و آموزشی انجام می‌شود.

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، از شروع روند صعودی شاخص‌های کلان اقتصادی استان بعد از حدود ۲۰ سال روند نزولی خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی استان اظهار کرد: این جشنواره هر سال بر مبنای شاخص‌های عمومی و اختصاصی سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود و با توجه به مستندات موجود امتیازات جمع بندی و به انتخاب دستگاه‌های برتر در پنج محور «آموزشی، پژوهشی و فرهنگی»، «تولیدی و خدماتی»، «زیربنایی و توسعه زیرساخت»، «سلامت و رفاه اجتماعی» و «عمومی و قضائی» می‌انجامد. وی افزود: دستگاه‌هایی که در جهت تحول و سلامت اداری و شناخت ایرادات قدم برداشته و ضعف‌ها را اصلاح می‌کنند، قطعاً خواهند توانست مسیر موفقیت را طی کرده و به نتایج بهتری دست یابند. فرشکاران متذکر شد: انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی در بعد فرایندهای اداری و استخدامی کشور، حوزه خدمت رسانی و سلامت اداری گام‌های اساسی‌تری بردارند. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در این بخش آموزش کارکنان با متدهای جدید و ارتقا بهره وری، کارآیی و اثربخشی مد نظر قرار می‌گیرند. وی با بیان اینکه توسعه دولت الکترنیک به طور جدی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد که اجرای آن از سال‌های قبل شروع شده اما توفیقات مورد انتظار هنوز حاصل نشده است، افزود: هر قدر بتوانیم در زمینه توسعه دولت الکترونیک اقدامات موثرتری انجام دهیم سریع‌تر می‌توانیم در جهت شفافیت و سلامت اداری حرکت کنیم.
فرشکاران تصریح کرد: با تلاش دستگاه‌های اجرایی و خروج آنها از حالت‌های روندی و سکون گذشته در طول یک سال و در ۶ ماهه اول سال جاری توفیقاتی در خصوص افزایش GDP استان بدست آورده‌ایم. وی گفت: سعی خواهیم کرد با هماهنگی بخش خصوصی و عمومی، برنامه‌های عملیاتی توسعه استان را منطبق با آمایش سرزمین تدوین کرده و شاهد رشدهای بالاتری باشیم. لازم به ذکر است بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی پیش از ظهر امروز برگزار شد و برترین دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۰ که در چند محور مورد ارزیابی قرار گرفته بودند، معرفی شدند. بر اساس این گزارش در محور مربوط به گروه بندی اعلامی سازمان اداری و استخدامی کشور ادارات کل «ورزش و جوانان»، «امور مالیاتی»، «اقتصادی و دارایی» و «بهزیستی» و شرکت «آب منطقه ای» به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدند. در محور مربوط به دستگاه‌های اجرایی دارای خدمات برتر سازمان «جهاد کشاورزی»، ادارات کل «بیمه سلامت»، «راهداری و حمل و نقل جاده ای»، «تبلیغات اسلامی»، «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» و «کمیته امداد امام خمینی (ره)»، شرکت‌های «توزیع برق آذربایجان» و «پالایش نفت تبریز» و «دانشگاه علوم پزشکی تبریز» دستگاه برتر اجرایی شناخته شدند.