دگرگونی چهره مناطق با پروژه‌های مسیرگشایی

تبریز- شهردار تبریز از اهتمام جدی مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های مسیرگشایی خبر داد و گفت: اجرای چنین پروژه‌هایی، چهره مناطق کم‌برخوردار را دگرگون می‌کند. یعقوب هوشیار در جریان بازدید از پروژه مسیرگشایی خیابان شهید بی‌مثل اظهار کرد: با توجه به اهمیت پروژه‌های مسیرگشائی در کاهش محرومیت محلات کم‌برخوردار، مدیریت شهری تبریز با همراهی شورای اسلامی شهر چند پروژه مسیرگشائی را در مناطق دهگانه در دست اجرا دارد. وی ادامه داد: بزرگترین پروژه‌های مسیرگشائی حال حاضر شهر تبریز از نظر حجم ریالی و میران تملک املاک، دو پروژه ۴۵ متری انقلاب و باند کندرو جنوبی جاده تهران است. هوشیار بیان کرد: برای پروژه مسیرگشائی ۴۵ متری انقلاب، ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و هر روز با تملک و تخریب واحدهای واقع در مسیر، این پروژه طبق زمان‌بندی پیش می‌رود. وی افزود: پروژه مسیرگشائی باند کندرو جنوبی جاده تهران نیز که نقش مهمی در مبلمان و چهره ورودی شرق تبریز به عنوان مهم‌ترین ورودی شهر دارد، بر اساس زمان‌بندی مشخص اجرا می‌شود. شهردار تبریز با اشاره به اجرای پروژه‌های مسیرگشایی مختلف در مناطق دهگانه، اظهار کرد: هم اکنون در مناطق مختلف تبریز پروژه‌های مسیرگشایی در دست اجرا داریم که اغلب آنها در ردیف پروژه‌های راکد و غیرفعال قرار داشتند که در دوره فعلی مدیریت شهری و با همراهی شورای اسلامی شهر، فعال‌سازی شده و به‌زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

قدردانی اعضای شورای شهر از اقدامات شهرداری قم

اعضای شورای اسلامی شهر قم از اقدامات به‌موقع و جهادی نیروهای مجموعه مدیریت شهری قم پس از اغتشاشات عده‌ای از آشوبگران در تخب اموال عمومی قدردانی کردند. اعضای شورای اسلامی شهر قم از اقدامات به‌موقع و جهادی نیروهای مجموعه مدیریت شهری قم پس از اغتشاشات عده‌ای از آشوبگران در تخریب اموال عمومی قدردانی کردند. فقیه- تجارت؛ به گزارش روابط عمومی در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، اعضا از تلاش‌های شبانه‌روزی و خارج از زمان اداری نیروهای شهرداری قم در نظافت، پاک‌سازی و بازگرداندن آرامش به شهر پس از اغتشاشات و برهم زدن امنیت عمومی شهروندان قدردانی کردند.
حسین اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر قم در همین رابطه بیان کرد: نیروهای خدماتی شهرداری قم بلافاصله با خاموشی اغتشاشات، باروحیه جهادی خود، وضعیت خیابان‌های محل حضور آشوبگران را به روال عادی بازگرداندند که جای تقدیر و قدردانی دارد. حجت‌الاسلام مرتضی استقامت نیز بیان کرد: اغتشاشگران طی این اتفاقات خسارت‌های زیادی به بانک‌ها، تابلوهای شهری، ایستگاه‌های اتوبوس، معابر عمومی، فضای سبز و غیره وارد کردند. عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: نیروهای خدمات شهری در قم در کمترین زمان ممکن نسبت به جمع‌آوری خسارت‌های وارده اقدام کرده و شرایط را به روال عادی برگردانند که شایسته از همه آن‌ها قدردانی کنیم.

سه میلیون و ۱۳۰ هزار نفر
از مرز مهران تردد کردند
ایلام-مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: طی یک ماه گذشته سه میلیون و ۱۳۰ هزار و ۷۹۴ نفر از مرز مهران تردد کرده اند.
سیدزاهدین چشمه خاور اظهار داشت: طی این مدت (اول تا پایان شهریورماه) سه میلیون و ۵۳ هزار و ۳۱۶ هزار نفر ایرانی از مرز مهران تردد کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۵۸۳ هزار و ۳۰۵ نفر به کشور ورود و یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۱۱ نفر نیز از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.
وی افزود: همچنین در این مدت ۷۷ هزار و ۴۷۸ نفر تبعه خارجی از طریق مرز مهران تردد کرده‌اند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۴۹۶ نفر به کشور ورود و ۴۱ هزار و ۹۸۲ نفر نیز از مرز مهران خارج شده‌اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به تلاش راهداران اداره کل در سطح جاده‌های استان برای سهولت در تردد زائران در ایام اربعین بیان کرد: در این ایام اولویت اصلی در تمام معاونت‌ها به خصوص حوزه‌های راهداری و حمل و نقل و ادارات شهرستانی بر ایمن سازی و به روز رسانی محورهای اصلی مسیر تردد زائران متمرکز شد که مجموعه این اداره کل نهایت تلاش را بکار خود را در این خصوص جهت تسهیل و سهولت در تردد زائران بکار گرفتند.

وضعیت کانال‌های دسترسی بنادر
استان بوشهر بهبود می‌یابد
بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:در راستای رونق اقتصادی و تسهیل گری در فعالیت‌های این حوزه ، لایروبی کانال دسترسی بنادر استان بوشهر با جدیت تمام در حال پیگیری است. محمد شکیبی نسب در نشست کمیته ایمنی بنادر تابعه استان بوشهر اظهار داشت: مسائل و مطالبات این بنادر باید با اولویت رسیدگی می‌شود و معاونان اداره کل و مدیران بنادر تابعه نیز باید در این راستا تلاش و اهتمام جدی داشته باشند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: لایروبی کانال دسترسی از اولویت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای رونق اقتصادی و تسهیل گری در فعالیت‌های این حوزه است که با جدیت تمام در حال پیگیری است.
شکیبی نسب ادامه داد: در این راستا مقرر شده برای بنادر با عمق ۲ تا ۲.۵ متر مانند گناوه و دیلم زمینه افزایش عمق آنها به ۳.۵ فراهم شود
وی اضافه کر: با تحقق این موضوع ایمنی ترددهای دریایی نیز تضمین خواهد شد. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: همچنین باید وضعیت موجود تمامی کانال‌های دسترسی بنادر استان تهیه شود تا در سطح ملی پیگیری لازم برای اجرایی شدن پروژه‌های افزایش عمق آنها پیگیری لازم انجام شود.
وی اظهار کرد: توسعه ناوگان آتش نشان با افزایش شمار شناورهای آتشخوار در دست پیگیری است و بر حسب نیاز بنادر این مهم محقق خواهد شد. شکیبی نسب افزود: مدیران تابعه نیز باید در نشست‌های کارشناسی مسائل و مشکلات را همراه با پیشنهاد و راهکار ارائه کنند تا نسبت به حل و فصل آنها در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

تعامل حداکثری با دانش بنیان ها
در دستور کار گاز همدان
همدان- مدیرعامل شرکت گاز همدان گفت: در دنیای امروز موتور پیشران و جهت ساز شرکت ها و سازمان ها پژوهش و توسعه است که در این راستا تعامل حداکثری با شرکت های دانش بنیان را در دستور کار داریم.
محمدصادق محبی نظر در دیدار با هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان گفت: در دنیای امروز موتور پیشران و جهت ساز شرکت‌ها و سازمان‌ها پژوهش و توسعه است که این ظرفیت ویژه در شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان موجود است.
وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان پتانسیل خوبی برای ارائه راهکار، رفع چالش‌ها و ارائه الگوهای پیشرفت برای شرکت‌ها می‌باشند و هر سازمانی که بتواند نقاط مشترک و بیان مسئله مشترکی با دانش بنیان‌ها و مراکز رشد داشته باشد قطعاً بیشترین بهره را از این ظرفیت برده است.

مدیرعامل شرکت گاز همدان ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان استانی مانند شرکت کنترل گاز اکباتان، شوکت و نیز در سطح ملی شرکت صنعتی گازسوزان علاوه بر همکاری‌های پیمانکاری و تأمین کالا می‌توان در خصوص تحقق اهداف استراتژیک و ترسیم مسیر توسعه نیز همکاری نمود.
محبی نظر افزود: سفارش گذاری، تأمین کالا در اسرع وقت، انطباق با استانداردهای بازرسی و کالای شرکت ملی گاز ایران و خدمات پس از فروش مناسب و پشتیبانی فنی را از تأمین کنندگان و نیز شرکت صنعتی گازسوزان خواستار شد.

مرکبات و کیوی مازندران روانه
بازارهای صادراتی می شود
ساری- استاندار مازندران گسترش تجارت با کشورهای همسایه را از اولویت ها ذکر کرد و گفت: مرکبات و کیوی استان روانه بازارهای صادراتی چین و هند می شود.
سید محمود حسینی پور در کارگروه صادرات مرکبات استان در سالن استانداری با اشاره به عقد تفاهمنامه صادراتی با چین برای صادرات کالا اظهار داشت: پیگیری‌های زیادی برای صادرات کالا به این کشور صورت گرفته و موانع در حال رفع است.
وی گسترش تجارت با کشورهای همسایه را از اولویت‌های اساسی و اصلی بیان کرد و از بخش خصوصی خواست تا برای کسب بازارهای مهم جهانی از جمله چین تلاش کند و گفت: تحقق جهش صادراتی یک میلیارد دلاری در استان نیازمند تلاش همه بخش‌ها است و باید تا پنج سال آینده میزان صادرات به پنج میلیارد دلار برسد.

علیرضا چایچی اظهار کرد:

یزد- مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران بر لزوم حمایت از دانش افزایی در صنعت فولاد آلیاژی ایران تاکید کرد.
علیرضا چایچی در مراسم اختتامیه سمینار بازرسی فنی و پایش وضعیت تجهیزات شرکت فولاد آلیاژی ایران اظهار داشت: امیدواریم شرکت فولاد آلیاژی ایران به عنوان مهد تولید فولادهای آلیاژی کشور باعث رشد و تعالی و دانش افزایی در این فرایند مدرن و زیبا باشد.
وی، هدف از برگزاری این سمینار را بررسی و بازنگری در روند توسعه فن آوری پایش وضعیت در صنایع مختلف ایران و آسیب شناسی روش های بکار رفته دانست.
چایچی بیان کرد: از اهداف دیگر در این سمینار این است که بتوانیم خروجی بسیار مناسبی از کارگاه‌های تخصصی داشته باشیم تا در راستای بهبود ارتقا و اقدامات پیشگیرانه در بحث تعمیر و نگهداری به صنایع مادر و تخصصی کشور کمک کند. وی با اشاره به اینکه در نظر داریم با هماهنگی‌های آتی، دبیرخانه دائمی این سمینار را در شرکت فولاد آلیاژی ایران شکل بدهیم، افزود: ما این آمادگی را هم داریم که دومین سمینار تخصصی پایش وضعیت را هم در شرکت فولاد آلیاژی ایران استان یزد برگزار کنیم. مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به اینکه پایش وضعیت یکی از ارکان اصلی استمرار و افزایش تولید، بهبود کیفیت و تعدیل قیمت تمام شده است، ادامه داد: فولاد آلیاژی ایران با برپایی این سمینار به دنبال ایجاد یک هم اندیشی نوین است تا با برپایی کارگاه‌های آموزشی پویا در قبال این سمینار، ضمن نشر دانش تخصصی در بین علاقه مندان امر، زمینه گسترش فرهنگ پایش وضعیت را فراهم کند.
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی این شرکت پرداخت و گفت: فولاد الیاژی ایران به عنوان یکی از شرکت ها و صنایع ایجاد شده بعد از دوران دفاع مقدس در سال ۱۳۶۸ با دانش فنی و تکنولوژی از مجموعه برترین تولیدکنندگان تولید فولاد آلیاژی بنا نهاده شد.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۷۱ تنقیذ قرارداد با شرکت ایتالیایی یکی از قطب های صنعتی و سازنده تجهیزات فولادی انجام شد و در سال ۱۳۷۵ نصب تجهیزات در فولاد آلیاژی ایران انجام شد و ۵۰ هزار تن قطعه و تجهیزات و ماشین آلات در طی دو سال در اینجا نصب و تست شد و به بهره برداری رسید.
چایچی گفت: در ابتدای امر ظرفیت این کارخانه بالغ بر ۱۴۰ هزار تن در ۱۲ گروه فولادی و ۱۱۸ نوع فولاد مشتمل بر ۵۲ سایز بود و خدا را شاکریم که به همت متخصصان داخلی و همکاران در شرکت فولاد آلیاژی ایران این ظرفیت بعد از گذشت ۲۰ و اندی سال به بالای ۵۰۰ هزار تن محصول رسیده و بیش از ۴۵۰ نوع فولاد و بالغ بر ۲۰۰ سایز در حدود ۴ هزار سایز گرید را می توانیم در فولاد آلیاژی ایران برای ۱۶ صنعت مادر و تخصصی این کشور تولید و نیاز فولاد آلیاژی صنایع را برآورده کنیم. وی ادامه داد: علاوه بر صنایع مهم داخلی مانند خودروسازی ها، ماشین آلات و ادوات صنعتی و کشاورزی، صنایع پتروشیمی و شیمیایی و سایر صنایع تخصصی، فولاد آلیاژی ایران از ابتدای امر در بحث صادرات هم با قدرت شروع کرده و برند یاسکو بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال یکی از برندهای معتبر و جزو ۱۰ برند برتر دنیا در تولید فولادهای آلیاژی است.
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: این شرکت به عنوان اولین واحد تولید کننده فولاد با همکاری سازمان ملل متحد پروژه ارتقای بهره وری انرژی را به انجام رساند و جزو اولین شرکت دانش بنیان فولادی در کشور است که نگرش های نوین را به مرحله ظهور رسانده است.
وی تاکید کرد: شرکت فولاد آلیاژی ایران، از کم آبخواه ترین صنایع فولادی کشور محسوب می شود و اولین شرکتی است که در حقیقت آلیاژی هوشمند را بنا نهاد.
وی به فعالیت های فرهنگی شرکت هم اشاره کرد و گفت: شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشتغال ۱۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر نیروی پیمانکاری، در مجموع یک خانواده ۸ هزار نفره را در کنار هم تشکیل داده است.
چایچی گفت: این شرکت همچنین نسبت به محصور کردن وسعت ۱۰۰ هکتار فضای محصور شرکت با کاشت بالغ بر ۳۰۰ هکتار گونه های بیابانی در جهت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست اقدام کرده و صنعت سبزی است که ۶ بار لوح تقدیر از سازمان حفاظت محیط زیست کشور دریافت کرده است.

برگزاری اختتامیه مسابقات بدمینتون و شطرنج بانوان وزارت نیرو در زنجان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: چهاردهمین دوره مسابقات سراسری بدمینتون و هشتمین دوره مسابقات سراسری شطرنج بانوان وزارت نیرو پس از سه روز رقابت در زنجان به پایان رسید. شامی - تجارت؛ به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، اسماعیل افشاری ،مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان ضمن گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس اظهار کرد: هفته دفاع‌مقدس یادآور تلاش ، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدای گران قدری است که در سنگر دفاع‌مقدس برای پاسداری از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند.
وی ادامه داد: چهاردهمین دوره مسابقات سراسری بدمینتون و پنجمین دوره مسابقات سراسری شطرنج بانوان وزارت نیرو با قهرمانی تیم شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در رشته بدمینتون و آب منطقه‌ای کرمانشاه در رشته شطرنج به پایان رسید.

افشاری با بیان اینکه این رقابت‌ها در سه روز و بین ۱۱۳ نفر از بانوان وزارت نیرو سراسر کشور به میزبانی شرکت آب منطقه ای برگزار شد، عنوان کرد: بعد از رقابت ۸۹ نفر در رشته بدمینتون و ۲۴ نفر در رشته شطرنج، نفرات برتر معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان افزود: در رشته تیمی بدمینتون، آب منطقه‌ای اصفهان اول، صنعت آب و برق زنجان دوم و تیم توسعه منابع آب و نیروی ایران مقام سوم را به خود اختصاص دادند. همچنین در رشته شطرنج تیم آب منطقه‌ای کرمانشاه اول، صنعت آب و برق سمنان دوم و صنعت آب و برق کرمان به مقام سوم رسیدند.
وی خاطر نشان کرد: در انفرادی شطرنج این دوره از مسابقات، مریم سالاری از سمنان،مژگان چهری از کرمانشاه و بهارک احمدی از کرمان به ترتیب مقام اول،دوم و سوم را کسب نمودند.
این مقام مسئول افزود: کاپ اخلاق این دوره از مسابقات نیز به شرکت مدیریت شبکه برق ایران اهدا شد.

همزمان با هفته دفاع مقدس طی مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، حسین رئیسی نماینده مردم مجلس شورای اسلامی سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی هرمزگان نمایشگاه دفاع مقدس در بندرعباس گشایش یافت.
مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این آئین با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای دفاع مقدس اظهار داشت: خوشبختانه مراسم رژه ملی ۳۱ شهریور ماه و هفته دفاع مقدس با شکوه هرچه‌تمام برگزار و پیام اقتدار جمهوری اسلامی ایران از زمین، دریا و آسمان به خوبی برای دشمنان مخابره شد.
وی افزود: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای گرامیداشت رشادت‌ها و مردانگی‌های دلاورمردان این مرز و بوم است و در این ایام باید بیش از پیش در راستای تعمیق باورهای شهدا، رزمندگان و ایثارگران بکوشیم چرا که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب «امروزه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
استاندار هرمزگان بیان داشت: امسال رهبر معظم انقلاب تکلیف جدیدی را مشخص کردند و تاکید کردند که روایت صحیح از اتفاقات دفاع مقدس برای مردم بازگو شود چرا که در این نبرد روایت‌هایی وجود دارد که نسل جوان باید با آن‌ها آشنا شوند، از این رو ایشان امر کردند که به این موضوعات پرداخته شود و وقت بیشتری برای روایتگری دفاع مقدس گذاشته شود. نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تاکید کرد: این سلسه نمایشگاه‌ها و این رویدادها می‌تواند ما را به روایتگری درستی از دوران دفاع مقدس برساند تا نسل‌های بعدی ما بتوانند با این دوران پر افتخار از طریق روایت‌های دقیق آشنا شوند.
دوستی با بیان اینکه در تاریخ این مرز و بوم در هر نیم قرن یا یک قرن شاهد جنگ‌هایی بوده‌ایم، گفت: بدون شک دفاع مقدس آخرین جنگ ما نیست و امکان دارد در آینده جنگ‌های دیگری را نیز شاهد باشیم بنابراین ما باید فرزندان خود را با فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت و جانفشانی‌های شهیدان در راه دین خدا و حفاظت از کشور آشنا کنیم.

اردبیل- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ۹۹ عنوان طرح پژوهشی و تحقیقاتی بعد از بررسی به استان اردبیل ابلاغ شد تا دستگاه‌های اجرایی این عناوین را برای اجرا مدنظر قرار دهند. داود شایقی در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس جمهور در اردبیل از ابلاغ ۹۹ عنوان طرح پژوهشی و تحقیقاتی به استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح‌ها بعد از بررسی به صورت مستند به تأیید رسیدند تا دستگاه‌های اجرایی متولی این عناوین را برای اجرا مد نظر قرار دهند. وی با اشاره به اختصاص بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مصوبات سفر رئیس جمهور به اردبیل افزود: تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان اختصاص یافته و تلاش بر این است تا سایر منابع و تعهدات سفر نیز در فصل کاری تخصیص یابد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: مقرر شد امسال با جذب تمامی اعتبارات طرح‌های مصوب به سرعت اجرایی و عملیاتی شود که جذب کامل این اعتبارات به تحرک اقتصادی و اشتغال‌زایی استان کمک خواهد کرد. شایقی خاطر نشان کرد: پل راه آهن اردبیل – میانه، احداث ۵۰ کیلومتر بزرگراه‌، بهره‌برداری از پایاب سدهای خداآفرین، عمارت، گیوی و بفراجرد در جنوب و شمال استان از جمله طرح‌های عمرانی اجرایی در انتظار تأمین اعتبار در سطح استان هستند. وی یکی از مسائل و موضوعات بسیار مهم در کشور ارتقای بهره‌وری و رعایت اصل بهینه‌سازی مصرف در همه بخش‌ها عنوان کرد و گفت: ارتقای بهره‌وری در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان امکان‌پذیر است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: تمام تلاش بر این است تا اصل تولید، کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی در کنار اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یک اولویت اصلی مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: دوهزار و ۲۰۰ پایگاه در جشن عاطفه‌ها با شعار" باهم مشق محبت بنویسیم "کمک‌های مردمی این استان را جمع‌آوری می‌کنند.
مجید مومنی ، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اعلام این خبر، افزود: یک هزار و ۱۰۰ مدرسه، ۳۳۴ مرکزی نیکوکاری، ۶۰۰ پایگاه بسیج، ۱۰۰ مسجد و دفاتر امداد در این استان تا نیمه مهرماه آماده جمع آوری کمک‌های مردم هستند.
وی اظهار داشت: ۱۱ مهرماه نیز زنگ جشن عاطفه‌ها ساعت ۸ در یکی از مدارس منطقه یک آموزش و پرورش اراک با حضور جمعی از مسئولان نواخته خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی ادامه داد: ۲۵۰ میلیار ریال هرماه به عنوان مستمری به ۴۶ هزار خانوار مددجوی زیرپوشش این نهاد حمایتی واریز می‌شود.
مومنی با بیان اینکه، امسال ۳۸۰ میلیارد ریال برای ایتام و محسنین کمک واریز شده است، افزود: ۱۵۰ هزار خانوار، حمایت از خانواده ایتام و محسنین کمیته امداد استان مرکزی را برعهده دارند.
وی اظهار داشت: مردم خیر و نوع دوست استان مرکزی ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در بخش صدقات امسال کمک کردند که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است. وی خاطر نشان کرد: امسال همچنین یک هزار و ۶۵۴ طرح اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد شده و کمیته امداد در بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان خود نیز مشارکت دارد.
مومنی افزود: این نهاد حمایتی در حوزه مسکن نیز دو هزار و ۹۷۲ واحد مسکونی را در سال‌های اخیر تحویل مددجویان داده و مهرماه امسال نیز عملیات اجرایی ۷۰۲ واحد در شهر مهاجران آغاز و ظرف مدت ۱۸ تا ۲۴ ماه این واحدها تحویل واجدان شرایط می‌شود. مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی، درباره فعالیت صندوق امداد ولایت نیز گفت: این صندوق یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد استان تسهیلات پرداخت کرده است. مومنی با بیان اینکه، ۱۶۷ سری جهیزیه امسال توسط کمیته امداد استان مرکزی به زوج‌های جوان تحت حمایت تحویل شد، بیان کرد: ۴۰۰ زوج جوان برای تهیه جهیزیه در نوبت قرار دارند که از افراد نیکوکار در این امر خداپسندانه دعوت به مشارکت می‌شود
مجید مومنی، با بیان اینکه کمک به ازدواج جوانان و همچنین ترویج فرهنگ ازدواج آسان می‌تواند در پایداری زندگی زوج‌های جوان و کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد، اظهار کرد: پرداخت کمک هدیه ازدواج از اقدامات حمایت کمیته امداد به منظور کمک به زوج‌های تحت حمایت است.
وی افزود: در پنج ماهه امسال کمک هدیه ازدواج با اعتبارچهار میلیاردو ۱۶۵ میلیون تومان به زوج های تحت حمایت این نهاد اعطا شد. وی ادامه داد: اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، کمک هدیه ازدواج به فرزندان مددجو، ارائه خدمات مشاوره و دوره‌های آموزشی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد در کمک به جوانان تحت حمایت بوده است.