پیکر عباس معروفی پس از گذشت هفته‌ها از زمان درگذشتش، امروز در آلمان به خاک سپرده شد.
به گزارش ایسنا، پیکر این رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و شاعر فقید که روز دهم شهریورماه از دنیا رفت، حوالی ساعت ۱۴ امروز (به وقت ایران) در برلین به خاک سپرده شد و برخی علاقه‌مندان به او بر سر مزار او گرد هم آمدند و با او وداع کردند.
در این مراسم همچنین از این گفته شد که برادر عباس معروفی درحالی که به دیدار با او نرسید، به خاکسپاری برادرش راضی شد اما به آن هم نرسید.
بنا بر آنچه در لایو صفحه‌ی عباس معروفی در اینستاگرام مشاهده شد، سخنرانی‌ای در این مراسم انجام نشد و تنها نزدیکان و علاقه‌مندان به او، مزارش را گلباران و با او وداع کردند و این مراسم در مدت زمانی کوتاه به پایان رسید.
این در حالی‌ است که پس از درگذشت این چهره‌ی فقید اعلام شده بود که خاکسپاری پیکر او در روز جمعه (۱۱ شهریورماه) برگزار می‌شود اما این زمان، مدتی بعد به تاریخ ۵ مهرماه ساعت ۱۱ به وقت آلمان در برلین موکول ‌شد.
عباس معروفی، رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و شاعر در ۲۷ اردیبهشت ۱۳۳۶ متولد شد. او فعالیت ادبی خود را زیر نظر هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز کرد و در دهۀ ۶۰ با چاپ رمان «سمفونی مردگان» به شهرت رسید.
از دیگر آثار او می‌توان به «سال بلوا»، «پیکر فرهاد»، «فریدون سه پسر داشت»، «ذوب شده»، «تماما مخصوص»، «نام تمام مردگان یحیاست»، «روبروی آفتاب»، «آخرین نسل برتر»، «عطر یاس»، «دریاروندگان جزیره آبی‌تر»، «شاهزاده برهنه»، «تا کجا با منی»، «ورگ»، «نامه‌های عاشقانه و منظومه‌ی عین‌القضات و عشق»، «چهل ساله تر از پیامبر» و... اشاره کرد. او در سال ۱۳۶۹ مجلۀ ادبی «گردون» را تأسیس کرد.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه گفت: صفحه اینستاگرام ایران اینترنشنال در ۱۰ روز، ۱۱۰۰ پست با هشتگ مهسا امینی و با رویکرد آموزش، ترویج و بزرگنمایی خشونت و ترغیب به قانون‌شکنی منتشر کرده و تقریباً هیچ خبر دیگری منتشر نکرده است. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، دکتر اکبر نصراللهی رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما گفت: فقط صفحه اینستاگرام ایران اینترنشنال از زمان دستگیری مرحومه مهسا امینی در 23 شهریور تا ساعت 20 و 20 دقیقه دوشنبه چهارم مهر، هر 15 دقیقه یک پست، هر روز 100 پست و در مجموع در 10 روز، یک هزار و 100 پست با هشتگ خانم مهسا امینی و با رویکرد آموزش، ترویج و بزرگنمایی خشونت و ترغیب به قانون‌شکنی منتشر کرده و تقریباً هیچ خبر دیگری غیر از این موضوع را منتشر نکرده است. نویسنده کتاب مدیرت پوشش اخبار بحران در رسانه‌های حرفه‌ای گفت: رسانه‌های فارسی زبان به‌ویژه شبکه تلویزیونی سعودی ایران اینترنشنال، به طور کامل به اتاق جنگ روانی و عملیات شناختی دشمنان تبدیل شده است و به نظر می‌رسد این رسانه‌ها قبل از اینکه این اتفاق تلخ رخ بدهد، با سناریوی از پیش تهیه آماده اقدام همه‌جانبه‌ای مغرضانه و دوگانه علیه ایران بودند. این استاد دانشگاه بیان داشت: آنچه از سوی این رسانه‌ در حال رُخ دادن است، عملیات رسانه‌ای همه‌جانبه و با تمام امکانات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و پلیس کشورمان است به همین دلیل در اولین خبری که ایران اینترنشنال در 14 سپتامبر از این موضوع منتشر کرد قبل از اعلام گزارش های بیمارستان و پزشک قانونی، حکم خود را منتشر کرده است.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به اینکه کشور با کمبود آمبولانس روبرو است، از تخریب ۷۲ دستگاه آمبولانس در حوادث اخیر خبر داد. به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی امروز ( ۵ مهرماه) با حضور در بیمارستان آموزشی درمانی امام رضا (ع) مشهد از نحوه خدمت رسانی بهداشتی و درمانی کارکنان این بیمارستان به بیماران بازدید کرد و در حاشیه عیادت از یک مدافع امنیت بستری در بیمارستان، تاکید کرد: این مدافع امنیت به علت سوختگی بسیار زیاد ناشی از آتش سوزی با بنزین، در بیمارستان بستری شده است. وی گفت: کارکنان بهداشت و درمان بر حسب وظیفه ذاتی خود از هیچ تلاشی برای بهبودی ایشان و دیگر مصدومان حوادث اخیر فروگذار نکردند و امیدواریم این مصدوم با دعای خیر مردم هر چه زودتر از بیمارستان مرخص شود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار تاسف کرد: در این روزها، شاهد مراجعه مصدومان حوادث اخیر به بیمارستان ها بودیم که کارکنان ما موظفند به همه بیماران رسیدگی کنند. وی با اشاره به حملات اغتشاشگران به آمبولانس‌ها در حوادث اخیر گفت: حمله به آمبولانس‌ها توسط اغتشاشگران تاسف برانگیز است؛ چرا که آمبولانس‌ها وظیفه دارند مجروحان را به مراکز درمانی برسانند و وقتی آمبولانس‌ها به آتش کشیده شود یا به آنها حمله شود، از این کار باز می مانند.

بیشترین آمار سفر به ایران به پنج کشور همسایه اختصاص دارد، ‌درحالی که عراقی‌ها همچنان درصدر آمار سفر به
ایران هستند.
به گزارش ایسنا، صدرنشینی عراقی‌ها که در آمار مسافران ایران
نزدیک به یک دهه است ادامه دارد، فقط در سال ۱۳۹۹ که جهان درگیر همه‌گیری کرونا شده و مرزها اغلب بسته و پروازها معلق بود، تحت‌تاثیر قرار گرفت؛ براساس آمار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در سال ۱۳۹۹ آمار سفر افغانستانی‌ها به ایران از عراقی ها پیشی گرفته بیشترین تعداد سفر را به ایران داشتند و عراقی‌ها پس از ترکیه، ‌در جایگاه سوم قرار گرفتند.
امسال اما عراقی‌ها بنا بر آماری که معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی در اختیار ایسنا قرار داده است، تا کنون درصدر مسافران ورودی به ایران قرار گرفته‌اند.
هرچند آمارها تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ به روزرسانی شده و آمارهای تازه هنوز منتشر نشده است، اما ترکیب همسایگان در میان پنج کشور نخست که بیشترین مسافران را در ایران دارند، تغییر نکرده و به نوعی تثبیت شده است.

کاپیتان سابق میلان عنوان کرد این تیم در مقایسه با تیم‌های انگلیسی از نظر وضعیت مالی در شرایط بسیار بدی است.
به گزارش ایسنا و به نقل از فوتبال ایتالیا، پائولو مالدینی مدیر فنی میلان در مورد قدرت خرید این باشگاه صحبت کرد و آن را با قدرت خرید باشگاه‌های لیگ برتر مقایسه کرد و گفت: وضعیت مالی ما قابل مقایسه با تیم‌های دیگر نیست. تیم بیستم لیگ برتر از ما بودجه بیشتری دارد. امروز رقابت با انگلیسی‌ها در بازار بسیار دشوار است. ما هرگز از محدودیت‌های اقتصادی خود فراتر نخواهیم رفت.
او در پاسخ به این سوال که آیا میلان روزی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد گفت: ما میلان هستیم، باید جاه طلب باشیم.
او همچنین درباره موضوع
تمدید قرارداد رافائل لیائو نیز گفت: او از شرایط خود در تیم میلان خوشحال است
و می‌داند که آینده بهتری در اینجا در باشگاه ما در انتظار او است. من معتقدم امضای قرارداد جدید با او امکان پذیر است.
من به شایعات در مورد پیشرفت مذاکرات اهمیت نمی‌دهم.
پیش از این گزارش شده بود که چلسی برای جذب لیائو به میلان پیشنهاد شفاهی داده است.