ایجاد مسیر جدید صادرات میوه و مرکبات

مسیر جدید صادرات میوه از استان مازندران به کشور روسیه از طریق بندرامیرآباد با همکاری یکی از شرکت‌های فعال در صادرات میوه و مرکبات در آینده نزدیک شکل خواهد گرفت. شهره حقی – تجارت، به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادرو دریانوردی امیرآباد؛ عصر روز یکشنبه(13 آذرماه 1401)، برابر هماهنگی یکی از فعالان اقتصادی استان تعدادی از تجار روس فعال در حوزه میوه و مرکبات در بازدید از بندرامیرآباد خواهان گسترش همکاری و ایجاد مسیر جدید صادراتی از این بندر شدند. در این بازدید مدیرکل بندرامیرآباد به معرفی قابلیت های صادراتی و تجهیزات کانتینری این بندر پرداخت و گفت صادرات محصولات باغی و کشاورزی کشور به ویژه استان مازندران با وجود بندرامیرآباد و شرکت های بازرگانی فعال در استان می تواند مسیر جدیدی را در تعامل و ایجاد تجارت دوسویه فراهم کند. وی به استمرار مبادلات تجاری از سوی بازرگانان اشاره و بر هماهنگی با شرکت های حمل و نقل در روسیه جهت تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کالاها تأکید کرد. انزان پور با بیان اینکه «اگر میزان حجم کالاهای صادراتی چشمگیر و به صورت منظم انجام شود قادر به ایجاد هماهنگی برای برقراری خطوط منظم کشتیرانی به مقاصد مورد نظر خواهیم بود» ، از اعلام آمادگی بندرامیرآباد جهت ارسال کانتینر خالی به مبدأ شرکت بارگیری خبر داد.

 

احداث ایستگاه شماره 4 آتش نشانی نسیم شهر

تجارت-بهارستان-علی کیوانی، اجرای عملیات احداث ایستگاه شماره 4 آتش نشانی نسیم شهر آغاز شد .
به گزارش روزنامه تجارت ، سرپرست شهرداری نسیم شهر از آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه شماره ۴ آتش نشانی خبر داد و گفت : در راستای اهداف توسعه ای و ارتقا زیرساخت های حوزه ایمنی با پیگیری های بعمل آمده و نگرش مثبت شورای اسلامی شهر و طبق تقویم عمرانی شهرداری ، که توسط همکارانم تدوین شده است ، عملیات اجرایی ساخت و احداث ایستگاه شماره ۴ نسیم شهر با حضور فرماندار شهرستان بهارستان، امام جمعه نسیم شهر و اعضای شورای اسلامی پس از اجرای مراسم کلنگ زنی ، به طور رسمی آغاز شد. سرپرست شهرداری نسیم در ادامه این مطلب یادآور شد : این ایستگاه آتش نشانی طبق استانداردهای تایید شده توسط کارشناسان استانی و با تصویب اعضای شورای اسلامی یکی از مهمترین نیازهای شهر در محله روحانیون نسیم شهر در حوزه ایمنی را مرتفع خواهد نمود .
بابا حسینی سرپرست شهرداری نسیم خاطرنشان کرد : بی شک با توجه به اهمیت این ایستگاه آتش نشانی، تمام تلاش شهرداری نسیم شهر برای احداث این پروژه ، بر مبنای زمانبندی پیش بینی شده منسجم خواهد شد تا انشالله به موقع و طبق برنامه در آینده نزدیک شاهد اتمام و به بهره برداری رسیدن آن باشیم.

 

جابجایی بیش از ۳میلیون تن کالا
در جنوب سیستان و بلوچستان
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: ۳میلیون و ۲۲۹ هزار و ۲۷۲ تن کالا در طی ۸ ماهه سالجاری توسط ناوگان باری در جنوب این استان جابجا شد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، علی قبا اظهار داشت: این میزان کالا توسط ۱۷۷هزار و ۹۰۱سفر باری جابجا شده است. وی کالا های نفتی و تجاری را از جمله کالاهای جابجا شده در جنوب استان در این مدت ذکر کرد و گفت: جابجایی کالا در این مدت در جنوب استان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حدود ۱۷درصدی را نشان می دهد. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان وبلوچستان حمایت از فعالان بخش حمل و نقل کالا را از دیگر اولویت‌های راهداری ذکر کرد و گفت: با اینکه شیوع ویروس کرونا در جامعه باعث ایجاد محدویت برای خیلی از مردم و اصناف شده بود ولی رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل با تلاش شبانه روزی خود مانع از کمبود مایحتاج مورد نیاز مردم شدند. وی افزود: در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می‌شود و مردم ، رانندگان و صاحبان کالا می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.

بازدید استاندار از تاسیسات آبفای البرز
استاندار البرز 13 آذر ماه از تاسیسات آبفای البرز بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی آبفای البرز دکتر عبداللهی استاندار البرز با همراهی مهندس مهدی زاده مدیرعامل آبفای البرز از تاسیسات مربوط به حوزه ی آبرسانی بازدید کرد و در جریان مراحل ساخت تاسیسات جدید و نیز تاسیسات آبرسانی در حال فعالیت قرار گرفت. بر اساس این گزارش ، مراحل آماده سازی بخش سوم تصفیه خانه آب شماره 2 کرج ، مخزن در حال ساخت شنتیانی عظیمیه،تصفیه خانه آب شماره (1) کرج و مراحل تجهیز و توسعه آن (نصب فیلتر های سرامیکی)، مخزن ذخیره آب جهان نما و مخزن ذخیره آب در حال ساخت محمدشهر از جمله تاسیسات و طرح هایی بود که مورد بازدید وی قرار گرفت.

آغاز عملیات بهسازی پارک دانش آموز
شهردار برازجان گفت :عملیات بهسازی پارک دانش آموز آغاز شده است. به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان، مرتضی قدوسی با اعلام این خبر که مناقصه عملیات اجرایی و انتخاب پیمانکار جهت بهسازی پارک دانش آموز برازجان انجام شده، اظهار داشت : عملیات اجرایی بهسازی پارک دانش آموز به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع بزودی آغاز خواهد شد. وی گفت: امیدواریم با بهسازی پارک ها و بوستان ها بتوانیم در جهت رفاه حال شهروندان گام های موثری برداریم. ایشان یادآور شد: فضاهای سبز شهری می توانند نقش موثری در کاهش ناهنجاری های اجتماعی داشته باشد.

بیش از ۱۷۹ هزار تُن کالا در بنادر شرق هرمزگان «کاپوتاژ» شد
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: ۱۷۹ هزار و ۷۸۳ تُن کالای غیرنفتی از ابتدای امسال تا کنون در بنادر شرق این استان کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) شده است.
مجیدی – تجارت، حمیدرضا محمدحسینی تختی روز دوشنبه با اشاره به ۱۷۹ هزار و ۷۸۳ تُن کالای غیرنفتی از بنادر شرق استان، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، حمل ‌و نقل کالاهای غیرنفتی به صورت رویه کاپوتاژ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۰ درصد افزایش پیدا کرد. وی عمده کالای غیرنفتی کاپوتاژ شده را شامل مواد معدنی، خشکبار، دانه‌های روغنی و غلات از مبدا بنادر شرق هرمزگان به بنادر تابعه اعلام کرد. محمدحسینی ادامه داد: در رویه واردات نیز ۱۱۵ هزار و ۵۷۰ تُن انواع کالاهای غیرنفتی از کشورهای حوزه خلیج فارس به بنادر شرق هرمزگان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داشته است. بندر شهید باهنر بندرعباس از بنادر قدیمی و چندمنظوره استان هرمزگان و یکی از کانون‌های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور محسوب می‌شود. این بندر با ظرفیت سالانه ۲ و نیم میلیون تُن امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تُن و آبخور ۱۱ و نیم متر برخوردار است. حمل و نقل کالا یا مسافران از یک نقطه در یک کشور به نقطه‌ای دیگر در همان کشور را کاپوتاژ می‌گویند.

بازدید دانش‌آموزان قمی از نیروگاه خورشیدی
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: بیش از 100 دانش‌آموز مدرسه ابتدایی هدی از تأسیسات و مجموعه نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی قم بازدید کردند.
فقیه – تجارت؛ به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق قم، داود سلیمانیان با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق اظهار داشت: در همین راستا آشنایی نوجوانان با نحوه تولید برق و اهمیت این انرژی مهم در زندگی بسیار مهم است. وی بازدید دانش‌آموزان از تأسیسات تولید برق را به همین منظور اعلام کرد و خاطرنشان کرد: بیش از 100 دانش‌آموز مدرسه ابتدایی هدی از تأسیسات و مجموعه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی بازدید کردند و از نزدیک با نحوه تولید برق پاک آشنا شدند. مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق قم خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ضمن بازدید و آشنایی با بخش‌های مختلف این تأسیسات، سؤالات خود را مطرح کردند. در پایان این بازدید با اهدای بسته‌های فرهنگی مدیریت مصرف از دانش‌آموزان پذیرایی شد.

مدیرعامل فولاد مبارکه:

دکتر محمد یاسر طیب‌نیا مدیر عامل فولاد مبارکه ضمن بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با تاکید بر لزوم حمایت حداکثری صنایع و سازمان‌های بزرگ از شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: بومی سازی 90 درصد تجهیزات فولاد مبارکه حاصل اعتماد و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان است.
وی در پاسخ به این سؤال که فعالیت‌های شرکت فولادمبارکه در حوزه دانش‌بنیان و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر به چه صورت بوده است، گفت: همان‌طور که صنعت فولاد را پیشران و موتور محرکه اقتصاد می‌دانند و در همه اقتصادهای بزرگ دنیا و کشورهای توسعه‌یافته این صنعت به خوبی این نقش را ایفا می‌کند، در حوزه‌های دانش‌بنیان هم این شرکت‌های بزرگ هستند که می‌توانند نقش محوری داشته باشند. هر شرکت بزرگ می‌تواند موجب شکل‌گیری و تقویت ده‌ها و صدها شرکت دانش‌بنیان باشد و بخش مهم این روند این است که این رویکرد و تفکّر در جهت‌گیری شرکت‌های بزرگ دیده و لحاظ شود.
وی در تشریح اقدامات و دستاورهای فولاد مبارکه در این زمینه اظهار داشت: در این راستا شرکت فولادمبارکه به عنوان بزرگترین فولادساز کشور و خاورمیانه و به عنوان شرکتی که در بسیاری از زمینه‌ها پیشرو بوده است، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در دستور کار خود قرار داده است و از سال‌ها قبل و به طور مشخص در فرایند بومی‌سازی قطعات و مواد اولیه مورد نیاز شرکت، این حمایت‌ها را آغاز و همواره تقویت کرده است و به توفیقات بسیار ارزشمند و تأثیرگذاری دست یافته است. به نحوی که به صراحت هرچه تمام‌تر می‌توان اعلام کرد که بومی‌سازی و تأمین بالغ بر 90 درصد قطعات، تجهیزات و مواد مورد نیاز شرکت و سایر فولادسازان مشابه که عمدتاً از محل واردات و با مشقّت بسیار زیادی تأمین می‌شده‌اند، حاصل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری در این حوزه بوده است.
مدیرعامل فولادمبارکه درباره رویکرد فولادمبارکه در ادامة این مسیر خاطر نشان کرد: دستیابی به این میزان موفقّیت پایان رسالت و رویکرد فولاد مبارکه نیست و بر این باوریم که باید در این راستا همچنان حمایت و توسعه فزاینده‌ای داشته باشیم.
ایجاد امید و رونق اقتصادی برای جامعه، با اتّکا به ظرفیت‌های داخلی
وی با اشاره به تأثیر این اقدامات ادامه داد: در حال حاضر شاهد این هستیم که علی رغم همه تحریم‌ها با همّت کارکنان صنایع فولادسازی کشور و همیاری همین شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها، کشور عزیزمان در جایگاه دهمین تولید کننده فولاد دنیا قرار دارد و این نشان می‌دهد که درهمین شرایط سخت هم می‌توان به تحریم‌ها غلبه کرد و برای کشور امید و رونق اقتصادی ایجاد کرد. به همین منظور باید با حمایت هرچه بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان و اتّکا به ظرفیت‌های داخلی که اتّفاقاً بسیار توانمند هم هستند، در جهت کاهش وابستگی‌ها، توسعه‌های در دستور کار را با قدرت و سرعت بیشتری پیش ببریم.
تکمیل زنجیره فولاد با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
وی درهمین زمینه ادامه داد: شرکت‌هایی که در زمینه فولاد فعال هستند، غالباً شرکت‌هایی هستند که هریک به سهم خود در شکل گیری و تکمیل این زنجیره نقش داشته‌اند که باید با حمایت هرچه بیشتر این زنجیره را کامل و مستحکم‌تر نمایند. این رویکرد و به عبارت بهتر این نهضت دقیقاً در فولاد مبارکه با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری گسترده‌تر با شهرک‌های علمی و تحقیقاتی با قوّت آغاز شده و در قالب طرح‌های پژوهشی و پایان نامه‌ای با نگاه تجاری سازی به دستاوردهای خوبی رسیده است.

ایلام - مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از افزایش ۱۷ درصدی مصرف گاز در هشت ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته خبر داد و گفت: مصرف گاز در برخی صنایع پرمصرف و افزایش مشترکین بعلت گازرسانی به مناطق جدید شهری و روستایی را از علل افزایش مصرف گاز در استان دانست.
محمود کشاورز از افزایش ۶۳ درصدی مصرف گاز در آبان‌ماه سال‌جاری نسبت به ماه قبل خبر داد و اظهار داشت: کاهش دما، برودت هوا و شروع فصل سرما باعث روشن شدن سیستم‌های گرمایشی منازل و ادارات منجر به افزایش با شیب تند مصرف گاز استان در آبانماه شده است.
وی افزود: با توجه به شروع فصل سرما و افزایش مصرف گاز، می‌طلبد که مشترکین ضمن رعایت صرفه‌جویی در مصرف گاز، تنظیم دمای رفاه محیط بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد را رعایت کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام بیان داشت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه بیش از ۴۸۹ میلیون و ۵۶۰ هزار متر‌‌مکعب گاز در استان مصرف شده‌است که این میزان مصرف، افزایش ۱۷ درصدی مصرف گاز استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را بدنبال داشته است.
کشاورز به افزایش مصرف گاز توسط مشترکین اشاره و تصریح کرد: در این راستا صرفه‌جویی و مدیریت مصرف گاز توسط کلیه مشترکین شهری و روستایی استان ضروری به نظر می‌رسد.
وی ادامه داد: صرفه‌جویی در مصرف گاز، باعث پایداری دائمی شبکه گاز استان و نیز سایر مناطق کشور و برخورداری همه هموطنان از نعمت گاز در فصل سرد سال خواهد بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام رعایت توصیه‌های ایمنی و بهینه سازی مصرف گاز‌‌ در ادارات دولتی را ضروری دانست و یادآور شد: بر‌اساس ماده ۴۳ قانون بودجه، ادارات و ارگانهای دولتی مکلفند با راهکارهای عملی ۱۰ درصد از مصرف گاز خود را نسبت به میزان مصرف سال قبل کاهش دهند. کشاورز راهکار مفید و موثر صرفه‌جویی در مصرف گاز ادارات را، ارتقاء سیستم‌های گرمایشی، عایق کاری موتورخانه‌ها و استفاده از تجهیزات هوشمند‌‌سازی در موتورخانه برشمرد و خاطرنشان ساخت: گاز، نعمت خدادادی است که بایستی برای نسل‌های آینده نیز نگهداری و صیانت شود که برای رسیدن به این هدف، صرفه‌جویی و مصرف بهینه آن تنها راهکار عملی است.

به منظور آشنایی با دستاوردها و برنامه های در دست اجرای سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج جمعی از اصخاب رسانه استان البز از این سازمان بازدید به عمل آوردند. رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج در نشست خبری با خبرنگاران از ارایه خدمات الکترونیکی به شهروندان خبر داد و گفت: این اقدام از طریق سامانه «کرج من» امکان پذیر است. سعید حق شناس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین خدمات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ،راه اندازی سامانه «کرج من» است، افزود: مدیریت شهری کرج در راستای خدمات یکپارچه الکترونیکی به شهروندان، توسعه خدمات غیر حضوری و کاهش سفرهای درون شهری اقدام به تحقق این مهم کرده است. وی با بیان اینکه با استفاده از این سامانه امکان پرداخت، عوارض نوسازی، اصناف، درآمد، خودرو، مشاهده ملک و سوابق پرداختی آن‌ها و تمامی امور مربوط به شهرسازی برای شهروندان فراهم شده است،به دیگر اهداف راه اندازی این سامانه اشاره کرد و گفت: هدف مجموعه مدیریت شهری کرج از راه اندازی این سامانه ؛ شفاف سازی فرآیندها، افزایش رفاه حال شهروندان در ارائه خدمات ۲۴ ساعته و کاهش مراجعات شهروندی است. حق شناس در خصوص خدمات سامانه «کرج من» گفت: در فرآیند راه اندازی این سامانه تمام نیازهای شهروندان دیده شده است.البته سامانه مذکور در حال تکمیل بوده و ارائه خدمات بیشتری از طریق آن در حال انجام است.ضمن اینکه رفع نیازهای معلولین در خدمات شهری نیز در این سامانه پیش بینی شده و در حال انجام است. رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج در ادامه از اقدامات مطلوب این دستگاه در کشور سخن گفت و اظهار داشت: کرج اولین کلان‌شهری است که به درگاه خدمات دولت الکترونیک متصل شده و پس از آن چند شهر دیگر نیز به این خدمات متصل شدند. حق شناس همچنین به ضرورت مشارکت شهروندان با مجموعه مدیریت شهری در ارایه خدمات مطلوب تر اشاره کرد و افزود: در این اقدام، شهروندان می‌توانند به عنوان ناظر تخلفات مشاهده شده را در سامانه هوشمند خدمات شهری شهرداری کرج ثبت کنند. رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم، شاهد کاهش تخلفات در ارایه خدمات شهروندی خواهیم بود که به دنبال آن رضایت شهروندان نیز که از مهم ترین اهداف مجموعه مدیریت شهری است حاصل می‌شود.

دکتر عبدعلی ناصری: حدود ۴۰ درصد آب مصرفی صنعت نیشکر از طریق زهکش‌های زیرزمینی مجددا به چرخه اکولوژیکی باز می‌گردد که به دلیل شیرین شدن اراضی و روش مبارزه بیولوژیک، امکان استفاده مطلوب از زهاب و پروسه بازچرخانی مصرف آب فراهم شده است. مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در نشست «منابع و مسائل آب خوزستان» ضمن تشریح دستاوردهای صنعت نیشکر در مدیریت منابع آبی و حرکت هدفمند این صنعت در کاهش مصرف آب، به آمارهای ارائه شده در این نشست از سوی یکی از اساتید دانشگاهی واکنش نشان داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این نشست با محوریت بررسی چالش‌های سیاست‌گذاری آب در خوزستان، نقدی بر طرح‌های توسعه منابع آب و محیط زیست در استان، ارزیابی سیاست‌های زیست‌محیطی خوزستان و اولویت‌ها، رویکردها و چشم‌انداز حکمرانی آب و محیط زیست در خوزستان، در تالار شهید مطهری دانشکده علوم برگزار شد.
محمد درویش کنشگر و فعال محیط زیست، دکتر مهدی فصیحی هرندی محقق حوزه سیاست‌گذاری و دیپلماسی آب، حیدر زارعی، مهدی قمشی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در این نشست سخنرانی کردند. وی به میزان مصرف آب در کشت و صنعت‌های هفت‌تپه و کارون اشاره کرد و گفت، در مقاله‌ علمی که در دهه هفتاد منتشر شد، میزان مصرف آب در این واحدهای نیشکری ۴۰ تا ۵۰ هزار مترمکعب در هکتار در طول یک سال برآورد شده است. بر اساس این آمار، میزان هدررفت آب در شبکه آبیاری هفت‌تپه و کارون در آن مقطع زمانی، حدود ۶۰ درصد بود.
مدیرعامل توسعه نیشکر افزود: طراحی واحدهای هفتگانه توسعه نیشکر بر پایه مطالعات علمی و تجارب هفت‌تپه و کارون صورت گرفته و این شرکت با استفاده از روش‌های آبیاری نوین توانسته تلفات آب را به حداقل میزان برساند و راندمان آبیاری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

رییس شورای شهر کرج در حاشیه نشست مشترک شهرداران و روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها
و مراکز استان‌های کشور که در اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه برای تکمیل ۲۵ درصد باقی مانده از بزرگراه شمالی حدود ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: شاید این مبلغ در بودجه عمومی دولت عدد بزرگی نباشد ولی تخصیص آن اثربخشی زیادی دارد.
به گزارش پایگاه خبری کرج امروز،علی قاسم‌پور با بیان اینکه تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه بزرگراه شمالی یکی از مهمترین مطالبات مردم استان البرز است،افزود: با توجه به اینکه در برنامه هفتم هم به پروژه‌هایی که می‌تواند گره گشای مشکلات مردم باشد، پرداخته شده است، در بودجه سال آینده حتما بر تکمیل ابر پروژه‌هایی که علاوه بر شهروندان کرجی، به سایر هموطنان هم خدماتی ارائه می‌دهد، تاکید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بخشی از ادامه بزرگراه همت به اتوبان تهران – کرج اتصال پیدا می‌کند که این مسیر شاهراه تردد مسافران ۱۴ استان کشور است،ادامه داد: با این اوصاف می‌توان گفت حدود ۵۰ درصد مسافران کشور از این مسیر تردد دارند و به واسطه حجم بالای تردد خودروها، به ویژه در ایام تعطیل، شاهد ترافیک سنگینی در این محدوده هستیم.
رییس شورای شهر کرج با بیان اینکه این ترافیک علاوه بر ایجاد آلودگی هوا، بالا رفتن مصرف سوخت و خستگی رانندگان، مسائل اجتماعی زیادی را هم به دنبال دارد،اظهار کرد: شهرداری کرج تا کنون بخش عمده‌ای از بار تکمیل بزرگراه شمالی را به عهده داشته و پیشرفت آن به ۷۵ درصد رسیده است.
قاسم پور با اشاره به اینکه برای تکمیل ۲۵ درصد باقی مانده از این پروژه حدود ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: شاید این مبلغ در بودجه عمومی
دولت عدد بزرگی نباشد ولی کارکرد این پروژه جامعه گسترده‌ای را در برمی گیرد چرا که تکمیل بزرگراه
شمالی می‌تواند در بحث پدافند غیرعامل کشور هم موثر واقع شود.
ضمن اینکه در این شرایط اگر مساله‌ای برای بزرگراه کرج- تهران بیفتد مشکلات زیادی در پی خواهد داشت و تکمیل این پروژه می‌تواند بخشی از دغدغه‌های موجود در بحث پدافند غیر عامل در این محدوده را برطرف کند.
رییس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد این پروژه با اعتبار مدیریت شهری کرج به اتمام برسد، مردم باید سال‌ها انتظار بکشند ،خاطرنشان کرد: بنابراین انتظار می‌رود دولت در این خصوص پای کار بیاید و در بودجه ۱۴۰۲، ردیف مشخصی برای تکمیل این پروژه در نظر بگیرد و با جذب اعتبارات دولتی می‌توان امید داشت که در بازه ۱۲ تا ۱۸ ماهه، شاهد بهره برداری از این ابرپروژه ملی باشیم.