افغانستان باید به حقابه هیرمند متعهد باشد

معاون اول رییس جمهور صبح دیروز (سه شنبه) و پس از ورود به استان سیستان و بلوچستان بصورت میدانی از ذخائر آبی و چاه نیمه های استان بازدید کرد. محمد مخبر در این بازدید که با حضور وزیر نیرو، نفت، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی انجام شد، با توضیحات مسئولان مربوطه در جریان وضعیت ذخایر آبی استان و همچنین انتقال آب از چاه نیمه ها برای جلوگیری از تبخیر آب و تصفیه خانه‌ های این مرکز برای تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مردم منطقه قرار گرفت. وی در این بازدید با تاکید بر اینکه دولت متعهد به تامین آب شرب برای مردم سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: دولت سیزدهم با جدیت طرح انتقال آب از دریا و استخراج آب های زیرزمینی به استان سیستان و بلوچستان را پیگیری می کند تا مشکلات کم آبی و خشکسالی مردم این منطقه بطور ریشه ای حل شود. مخبر همچنین با اشاره به پیگیری های دستگاه دیپلماسی برای احیای حقابه هیرمند تاکید کرد: افغانستان باید به حقابه هیرمند متعهد باشد و دولت جمهوری اسلامی ایران این موضوع را از مجاری بین المللی پیگیری می کند.

 

اکثر شاخص‌های اقتصادی رو به بهبود است

علی بهادری جهرمی با حضور در برنامه زنده «صف اول» شبکه خبر در مورد بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: ما در بودجه سال آینده پیشرفت هر استان را بر اساس سند آمایش سرزمینی و ویژگی‌ها و مزیت‌ها و اولویت‌های مردم آن منطقه دیده‌ایم و در این مورد از همکاری و نظرات مردم و کارشناسان همان منطقه استفاده کردیم. وی در مورد مالیات در بودجه سال آینده اظهار کرد: دولت علیرغم اینکه سعی کرده با شناسایی مودیان جدید مالیاتی درآمدهای مالیاتی را افزایش دهد، در عین حال مبنای افزایش مالیات را کاهش داده است.
سخنگوی دولت ادامه داد: دولت در بودجه سال آینده مالیات تولیدکنندگان را ۷ درصد کاهش داده ولی سعی کرده کسانی که عدم شفافیت دارند و در جاهای غیرمولد کار می‌کنند و فرار مالیاتی دارند را شناسایی کند و از آنها مالیات اخذ کنند. بهادری جهرمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اکثر شاخص‌های اقتصادی ما رو به بهبود است اما بهبودی که در سر سفره مردم احساس شود، طبیعتاً زمان میبرد و اوضاع مانند بیمار درحال درمان است. سخنگوی دولت همچنین در مورد مهمترین دستاوردهای دولت در سه ماه اخیر گفت: کارهای بزرگ و زیادی در این مدت انجام شده که به دلیل برخی اتفاقات اخیر کمتر دیده شده است.

انتقاد قاضی القضات
از قطع اینترنت در کشور
رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از مشکلاتی که به واسطه تعطیلی متکثر مدارس در سال تحصیلی جاری رخ داد، مقوله دریافت وجوه از اولیاء دانش‌آموزان برای هزینه‌های مربوط به سرویس ایاب و ذهاب و تغذیه محصلان بود حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در حاشیه نشستی در قوه قضائیه با اشاره به میزان تعطیلی مدارس طی سال تحصیلی جاری و مشکلاتی که از این ناحیه متوجه والدین و دانش‌آموزان شده است، گفت: به استثنای موضوعات مرتبط با مضامین آموزشی و تربیتی که در محل خود قابل بررسی است، یکی از مشکلاتی که به واسطه تعطیلی متکثر مدارس در سال تحصیلی جاری رخ داد، مقوله دریافت وجوه از اولیاء دانش‌آموزان برای هزینه‌های مربوط به سرویس ایاب و ذهاب و تغذیه محصلان بود؛ بعضا اولیاء دانش‌آموزان گلایه دارند که با توجه به تعطیلی زیاد مدارس در این سال تحصیلی، پول دریافت‌شده از آنها برای سرویس رفت و آمد و همچنین تغذیه دانش‌آموزان، به آنها مسترد نمی‌شود و حتی در مواردی مدارس برای وصول این چک‌های دریافتی از والدین دانش‌آموزان اقدام می‌کنند. بر همین مبنا مطلوب است دادستان کل کشور ضمن شنیدن اظهارات مسئولان مربوطه در آموزش و پرورش و همچنین اولیا، تدابیر لازم را پیرامون رفع این مشکل اتخاذ کند.
وی همچنین طی تذکر دیگری با اشاره به موضوع قطع اینترنت در برخی از مناطق همزمان با روزهای برگزاری کنکور اظهار داشت: این‌که جهت حفظ حقوق شرکت کنندگان در کنکور و جلوگیری از تقلب تمهیداتی اندیشیده شود حتما امری ضروری و لازم است اما قطع اینترنت در ساعات برگزاری کنکور برای مردم و امور روزمره و اداری آنها به صورت قابل توجهی مشکل ایجاد کرد.
وی افزود: بر همین مبنا ضروری است رئیس سازمان بازرسی بررسی‌های ناظر بر این موضوع را از این حیث که چه راههای دیگر جایگزینی وجود دارد و در سایر کشورهای دنیا چه تدابیری به منظور جلوگیری از وقوع تقلب در آزمون‌ها بدون قطع اینترنت صورت می‌گیرد، انجام دهد.
رئیس دستگاه قضا در همین راستا با بیان این‌که «قطع اینترنت، راه منطقی قابل قبولی برای جلوگیری از تقلب در کنکور نیست»، گفت: علی‌ایّحال باید برای کنکورهای آتی تدبیری در این زمینه صورت گیرد.

هلند نیروهای نظامی
خود را از عراق خارج نمی‌کند
وزیر امور خارجه هلند گفت که نیروهای نظامی کشورش امسال در عراق باقی خواهند ماند و به آموزش نیروهای پیشمرگه و عراقی ادامه خواهند داد. «ووپکه هوکسترا» دیروز سه شنبه در گفت و گو با پایگاه خبری «کردستان ۲۴» اظهار داشت: نیروهای نظامی هلند امسال (۲۰۲۳) در عراق باقی خواهند ماند تا نیروهای پیشمرگه و عراقی را آموزش دهند.
وی این مطلب را پس از نشست نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با «مارک روته» نخست وزیر هلند که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس برگزار شد، بیان کرد. هوکسترا در این باره گفت: دو طرف درباره چندین موضوع مهم در زمینه امنیت، اقتصاد و پناهندگان گفت و گو کردند.
به نوشته کردستان ۲۴، «مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در چارچوب سلسله دیدارهایی که هفته گذشته در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس با سران و پادشاهان کشورها داشت با «مارک روته» نخست وزیر هلند دیدار کرد.
هلند حدود یک هزار و ۴۰۰ نیروی نظامی در عراق دارد که به طور عمده تحت فرماندهی نظامیان انگلیسی در جنوب این کشور فعالیت می‌کنند.
پیشتر «هنک کمپ» وزیر پیشین دفاع و «بن کناپن» وزیر پیشین امور خارجه هلند در آبان سال گذشته در نامه‌ای به قانونگذاران هلندی تاکید کردند که هلند ماموریت نظامی خود در عراق را تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۰ دی ۱۴۰۱) تمدید خواهد کرد.
به نوشته وبگاه شبکه خبری «کردستان-۲۴» از جمله ماموریت نیروهای هلندی در منطقه کردستان عراق حفاظت از فرودگاه بین‌المللی اربیل است. حدود ۱۵۰ نظامی هلندی از این فرودگاه بین‌المللی در پایتخت کردستان عراق محافظت می‌کنند. وزارت دفاع هلند پیشتر اعلام کرده بود که با قرار دادن یک مشاور نظامی در وزارت امور پیشمرگه، به حمایت از برنامه اصلاحات پیشمرگه ادامه خواهد داد.

تاکید روسیه بر به‌کارگیری
شبکه‌های بانکی مشترک با ایران
رییس دومای دولتی روسیه امروز در اظهاراتی با اشاره به رشد روابط تجاری و اقتصادی تهران و مسکو، بر به کارگیری ارز رایج ملی دو کشور و سامانه‌های بانکی مشترک جهت کاهش فشار تحریم‌ها بر دو کشور تاکید کرد. به گزارش شبکه راشا تودی، ویاچسلاو والودین، رییس دومای دولتی روسیه گفت که تجارت روسیه و ایران سال گذشته با افزایشی ۱۵ درصدی، به ۴.۶ میلیارد دلار رسید. به گفته والودین، دو کشور، به طور فعال اقداماتی به منظور ارتقای تجارت دوجانبه انجام می‌دهند که «به دلیل وجود فشار ناشی از تحریم‌ها، به شدت اهمیت دارد.»
او همچنین از تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا که هفته پیش امضا شد،‌ تمجید کرده و گفت که این توافق منجر به توسعه بیشتر روابط تجاری ایران و روسیه خواهد شد. والودین اظهار داشت،‌ دو کشور باید روی ارتقای کارآمدی همکاری دوجانبه در بخش‌های مالی و بانکی، به ویژه از طریق به‌کارگیری ارز رایج دو کشور در شبکه بانکی «شتاب» در ایران و «میر» در روسیه تمرکز کنند.

بولتون: آلمان با تعلل در ارسال تانک، در زمین روسیه بازی می‌کند

گروه سیاسی: اروپا و آمریکا به مرحله استیصال و بحران در تصمیم‌گیری برای ادامه جنگ اوکراین رسیده‌اند. این موضوعی است که در مواضع متعارض رهبران غربی پیرامون کمک‌رسانی به کی‌یف قابل مشاهده است.
به گزارش تجارت، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا از «عملکرد بسیار ناامیدکننده» آلمان در واکنش به حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرد. جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: فکر می‌کنم که عملکرد آلمان در این جنگ بسیار ناامیدکننده است.
امروز ۱۱ ماه از حمله روسیه به اوکراین گذشته و لهستان می‌خواهد تانک‌های آلمانی لئوپارد را به کی‌یف بفرستد، اما برلین – به عنوان سازنده سلاح – باید با ارسال این تانک‌های سنگین به خارج از مرزهای ناتو موافقت کند. بولتون گفت: تعلل آلمان در نشان دادن چراغ سبز به ارسال این تانک‌ها نشان می‌دهد که سیاست دفاعی آلمان به یک تغییر بنیادین نیاز دارد. او گفت: ناتو منکسرتر از آن است که رهبرانش نشان می‌دهند، احتمالا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز آلمان را به عنوان نقطه ضعف ناتو می‌بیند. این مقام پیشین دولت ترامپ گفت: این برای غرب به صورت کلی بد است، چون دارند در زمین کرملین بازی می‌کنند و به مسکو فرصت می‌دهند که پیروزی را که در میدان نبرد به دست نیاورده، در صحنه سیاسی با ایجاد اختلاف بین اعضای ناتو کسب کند.
این در حالیست که آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز یکشنبه اعلام کرد که لهستان هنوز به صورت رسمی درخواست ارسال تانک به اوکراین را نداده، اما اگر چنین مساله‌ای در میان باشد، برلین «جلوی این کار را نخواهد گرفت». لهستان روز دوشنبه اعلام کرد که به‌زودی درخواست رسمی خود را ارائه خواهد داد، اما نخست‌وزیر این کشور تلویحا گفت که لهستان فارغ از تایید یا ممانعت آلمان، تصمیمش را خواهد گرفت.
از سوی دیگر بولتون همچنین دوشنبه به سی‌ان‌ان گفت که رسوایی مرتبط با کشف اسناد محرمانه قدیمی در منزل شخصی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا «هدیه فوق‌العاده‌ای» به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکاست. کشف این اسناد در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ هم به دلیل کشف صدها سند طبقه‌بندی شده در اقامتگاهش در فلوریدا و عدم اجرای احضاریه با تحقیقاتی روبرو است. ترامپ و وکلایش تا زمانی که اف‌بی‌آی در اوت گذشته به خانه‌اش در فلوریدا یورش برد، در برابر تحویل مدارک مقاومت کردند. ترامپ مدعی است که اف‌بی‌آی با جو بایدن رفتار مطلوب‌تری دارد.
همچنین جان بولتون که مشاور امنیت ملی دولت ترامپ بود، گفت که در حال فکر در مورد ورود به رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ برای جلوگیری از رسیدن ترامپ به دور دوم ریاست جمهوری است.
اظهارات اخیر بولتون در شرایطی مطرح می‌شود که بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در کنفرانس خبری مشترک با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در برلین گفت: تغییری در موضع برلین در مورد ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین به وجود نیامده است.
وی گفت: کشورهایی که تانک‌های لئوپارد دارند می‌توانند آنها را به اوکراین بفرستند و ما با این موضوع مخالفت نخواهیم کرد. وزیر دفاع آلمان هم‌چنین تاکید کرد، ناتو نباید به طرف درگیری در اوکراین تبدیل شود. او گفت: اصلی که امروز هم صادق است: ناتو نباید به یک طرف جنگ تبدیل شود.
پیستوریوس تصریح کرد که آلمان کمک‌های قابل توجهی به اوکراین ارائه می‌کند و تاکید کرد که برلین از نظر کمک‌های ارائه شده در میان کشورها پیشرو است. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز گفت، کشورهای عضو ناتو به زودی راه حلی برای شکاف این ائتلاف در مورد ارسال یا عدم ارسال تانک به اوکراین خواهند یافت. او گفت: ما در مورد اعزام تانک‌های جنگی به اوکراین بین متحدان بحث کردیم. این مباحثات ادامه خواهد یافت و من مطمئن هستم که به زودی راه‌حلی خواهیم داشت. در مقابل، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، کشورهای غربی و ناتو به شدت درگیر جنگ اوکراین هستند اما هنوز از تمامی خطوط قرمز آنها عبور نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری تاس، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: کشورهای غربی و ناتو که در جنگ اوکراین درگیر شده‌اند یکسری خطوط قرمز ما را رد کرده‌اند اما شاید هنوز مهمترین خطوط قرمز روسیه توسط این کشورها نقض نشده باشد. وقتی با قدرت هسته‌ای مانند روسیه سر و کار دارید، اگر می‌خواهید جنگ را بیشتر و بیشتر تشدید کنید، باید همه احتمالات را محاسبه کنید.
وی افزود، تسلیحات بیشتری از سوی غرب به اوکراین ارسال می‌شود که البته تغییر شگرفی در نتیجه جنگ ندارد اما عبور از خطوط قرمز خطر دخالت مستقیم غرب در جنگ اوکراین را بیشتر می‌کند. به گفته این دیپلمات ارشد روسیه، مسکو به دنبال جنگ مستقیم با ائتلاف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیست و ناتو هم مشابه همین را می‌گوید.
وی ادامه داد: در واقعیت این فقط ارسال سلاح نیست که به اوکراین صورت می‌گیرد بلکه متخصصان و کارشناسانی هستند که در اوکراین حضور دارند و با این تسلیحات سر و کار دارند چون چنین حجم گسترده‌ای از تسلیحات بدون حضور متخصصان غربی بلا استفاده می‌ماند. پولیانسکی در ادامه گفت، آمریکا به صورت مستقیم در عملیاتی که توسط ارتش اوکراین برنامه‌ریزی شده، حضور دارد و کشورهای عضو ناتو هم به ارائه اطلاعات ماهواره‌ای می‌پردازند.
این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: ناتو به صورت دوفاکتو در اوکراین می‌جنگد. شاید ارتش‌های ناتو به صورت گسترده در این کشور نباشند اما کمپانی‌های خصوص نظامی در این کشور هستند که شامل مشاوران می‌شوند. همچنین تعداد زیادی مزدور نیز هستند که یا کشته یا به اسارت گرفته می‌شوند.

تحلیلگر اندیشکده شورای آتلانتیک: دانش هسته‌ای تهران نابودشدنی نیست

گروه سیاسی: تحلیلگر اندیشکده «شورای آتلانتیک» بر این باور است که سیاست های «بنیامین نتانیاهو» در قبال ایران بار دیگر شکست می خورد زیرا نه تنها وی قادر به اجماع جهانی علیه تهران نیست بلکه دانش هسته ای ایران هم نابودشدنی نیست.
«بنیامین نتانیاهو» به محض تشکیل دولت و پس از ورود به نخست وزیری که برای ششمین بار در تاریخ رخ داد، اعلام کرد که وی و کابینه اش بر جنبه های گوناگون تهدید از سوی ایران تمرکز می کنند که برنامه هسته ای آن در راس فهرستش قرار دارد.
«دنی سیترینوویچ» کارشناس اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» که ۲۵ سال در یگان های مختلف فرماندهی اطلاعات دفاعی اسرائیل کار و به عنوان رئیس دایره ایران در بخش تحقیق و تحلیل در سازمان فوق خدمت کرد، تاکید دارد: از اظهارات و اقدامات نتانیاهو همچون فرستادن «ران درمر» وزیر امور استراتژیک به واشنگتن مشخص است که نخست وزیر رویه های خود را در مورد پرونده ایران تغییر نداده است. وی همچنان قصد دارد به مخالفت با هرگونه توافق هسته ای با تهران ادامه دهد، ضمن آنکه هنوز تاکید دارد که اسرائیل در خنثی کردن فعالیت های هسته ای ایران تردید نمی کند.
این تحلیلگر تاکید دارد:به نظر می ‌رسد نتانیاهو به طور خاص برتقویت روابط با ایالات متحده متمرکز شده وبرای کسب نتیجه سعی دارد قدرت‌ های جهانی و منطقه‌ ای را برای افزایش فشار سیاسی و اقتصادی بر تهران بسیج ‌کند. این هدفی است که تا چند سال پیش برای نتانیاهو سخت بود، اما چنین خواسته ای در فضای بین‌المللی کنونی به دلایل گوناگون در حال تبدیل شدن به یک کار تقریبا غیرممکن است.
در این راستا، بزرگترین مشکلی که امروزه نتانیاهو دارد این است که کار سختی را برای هم نظر کردن دولت جو بایدن با خود خواهد داشت. اگر چه دو طرف آشکارا به تهدید ایران اذعان دارند و بایدن قبلاً عنوان کرده که اقدام علیه ایران را به عنوان آخرین راه حل در نظر دارد، اما در عمل، شکاف عمیقی بین اسرائیل و ایالات متحده در این موضوع وجود دارد. ایران در مرکز توجهات دولت آمریکا قرار ندارد، کارزار جنگی در اوکراین و افزایش چشمگیر تهدید از سوی چین، نسبت به موضوع ایران چالش های به مراتب جدی ‌تری برای دولت بایدن محسوب می شوند.
علاوه بر این، از رفتار دولت بایدن چنین بر می آید که با وجود اعتراض‌ ها در ایران و روابط ایران با روسیه و جنگ اوکراین، فشار بیشتر ممکن است موازنه ایجاد شده با تهران را از بین ببرد و مانع از هرگونه راه حل سیاسی در آینده شود. این امور، کار را برای نتانیاهو و تیم وی سخت می کند تا مقام ها در واشنگتن را متقاعد کنند.
علاوه بر این، اگرچه مقامات ارشد دولت آمریکا اعتقاد دارند که شانس احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کم است، اما به نظر می رسد آنها دریافته اند که هیچ جایگزینی برای این چارچوب سیاسی وجود ندارد که از سرعت بخشیدن به برنامه هسته ای ایران جلوگیری کند.
چنین اعتقادی در تضاد کامل با سیاست نتانیاهو قرار دارد که با هرگونه مذاکره با تهران مخالف است. حتی اگر دولت بایدن تصمیم بگیرد فشار بر ایران را افزایش دهد، این کار را با هدف بازگشت به توافق انجام خواهد داد، نه اینکه شانس مذاکره را از بین ببرد.
به نظر کارشناس این اتاق فکر آمریکایی، شکاف‌ها در خط مشی، نگرانی ‌های دولت بایدن در مورد سیاست نتانیاهو در قبال ایران و تجربه تلخ از عدم تمایل وی برای هماهنگی اقدامات با واشنگتن را تشدید می کند. علاوه براین توانایی نخست وزیر برای بسیج و جلب حمایت یهودیان آمریکا در کارزار علیه ایران در صورت تصویب قوانینی که به وضعیت آنها در اسرائیل لطمه می زند، ممکن است از بین برود.
در چنین شرایطی برای متحدان اسرائیل در کنگره آمریکا نیز کار کردن در راستای سیاست‌ های نتانیاهو دشوار خواهد بود. البته این بدان مفهوم نیست که دولت آمریکا و اسرائیل نمی توانند در مورد طیف وسیعی از موضوعات در مورد ایران همچون نگرانی مشترک در مورد تقویت روابط بین تهران و مسکو، همکاری کنند. با این حال، اختلافات دو طرف در موضوع هسته‌ای همچنان به قوت خود باقی است.
در بخش دیگری از این تحلیل آمده است: حتی اگر دولت نتانیاهو، چالش هسته‌ ای ایران را که در سال ‌های اخیر تشدید شده است، به طور کامل در اولویت قرار دهد، بازهم مشخص نیست که آیا می ‌تواند به نحو چشمگیری مانع پیشرفت دشمن خود یعنی ایران شود.
از زمان خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ که با تشویق دولت نتانیاهو صورت گرفت، ایران پیشرفت های قابل توجهی را در فرایند غنی‌سازی داشته، بر هر مانع تکنولوژیکی که در گذشته داشت غلبه کرده و به دستیابی به مواد شکافت‌پذیر کافی نزدیک شده است. این موضوع هر طرح عملیاتی را به چالش می کشد و این تردید را مطرح می کند که حتی اگر همین فردا تاسیسات در نطنز و فردو از صحنه جهان محو شوند، آیا می توان دانش کسب شده در ایران را هم پاک کرد؟
طبق این تحلیل، از سوی دیگر تقویت روابط بین روسیه و ایران نیز ممکن است از نظر سیاسی و امنیتی کار اسرائیل در زمینه افزایش عملیات مخفیانه در تهران را دچار مشکل کند. ایرانی که نتانیاهو می ‌شناخت و به ندرت به اقدامات خرابکارانه و حملات سایبری واکنش نشان می‌ داد، اکنون فرق کرده و همان ایران قبل نیست.

تازه ترین مطالعات نهادهای آمریکایی از احتمال برخورد نظامی میان آمریکا و چین

گروه سیاسی: تازه‌ترین مطالعات و بررسی‌های یک اندیشکده نشان می‌دهد که صنعت دفاعی آمریکا برای یک "جنگ متعارف طولانی‌مدت" با چین به‌ اندازه کافی آماده نیست. به گزارش پایگاه خبری هیل، اندیشکده "مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی" (CSIS) توسط یک نوع شبیه‌سازی جنگی نشان داد که آمریکا به احتمال زیاد در "جنگ احتمالی" با چین بر سر تنگه تایوان، در کمتر از یک هفته با کمبود مهمات از جمله تسلیحات دوربرد و موشک‌های هدایت‌شونده مواجه خواهد شد. طبق این گزارش، هم‌زمان با اینکه چین با سرعت پنج الی شش برابر بیشتر از آمریکا به دنبال مهمات و سایر سیستم‌های تسلیحاتی است، استفاده آمریکا از تسلیحاتش فراتر از ذخایر وزارت دفاع این کشور پیشروی خواهد کرد و جنگ احتمالی با چین را "دشوار" خواهد ساخت.
هم‌زمان با جنگ روسیه-اوکراین و تعهد ایالات متحده آمریکا در قبال ارسال تسلیحات بیشتر به کی‌یف، ذخایر تسلیحاتی صنعت دفاع آمریکا از جمله سیستم‌های ضد زرهی جاولین و سیستم‌های ضد موشکی استینگر رو به کاهش است. آمریکا وعده ارسال بیش از ۸۵۰۰ سیستم‌ جاولین و بیش از ۱۶۰۰ سیستم استینگر را به اوکراین داد؛ اقدامی که منجر به کاهش ذخایر تسلیحاتی واشنگتن شده است.
طبق بررسی‌های جدید این اندیشکده، تعداد سیستم‌های جاولینی که به اوکراین ارسال شده، با تعداد کل سیستم‌هایی که برای مشتریان غیر آمریکایی ظرف ۲۰ سال گذشته ساخته شد، تقریبا برابری می‌کند. مسئله ارائه کمک‌های آمریکایی به اوکراین نیست بلکه در حال حاضر "ناکافی بودن" ذخایر تسلیحاتی آمریکا برای درگیری‌های بلند مدت مشکل‌ساز شده است. در واقع مشکل اصلی اینجاست که صنعت دفاع آمریکا برای یک "جنگ متعارف طولانی‌مدت" مجهز نیست. در ادامه مطالعات و یافته‌های این اندیشکده آمده است: فروش نظامی خارجی آمریکا مدت زمان زیادی طول می‌کشد زیرا در وهله نخست این ابتکار باید توسط وزارت امور خارجه مطرح شود، سپس توسط وزارت دفاع اجرا و در نهایت توسط کنگره آمریکا تصویب شود. امروزه در این فضای رقابتی چنین سیستمی مناسب و مطلوب نیست؛ فضایی که در آن هر کدام از کشورها از جمله چین ظرفیت‌های نظامی چشمگیر خود را توسعه می‌دهند و به طور فزاینده‌ای آن‌ها را برای فروش به خارج از کشور ارسال می‌کنند. اگر آمریکا روند فروش نظامی خارجی خود را به طرز "کارآمدی" تغییر دهد، می‌تواند به نرخ تولیدات سازنده و قابل‌ پیش‌بینی برسد و سطح خود را در این زمینه ارتقاء ببخشد. نویسنده این گزارش در پایان به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: مطلب اصلی این است که صنعت دفاع آمریکا، به زعم بنده برای فضای امنیتی کنونی آماده نیست. اگر چین به تایوان حمله کند، تمامی طرف‌ها "خسارات سنگینی" را متحمل خواهند شد. و سوال این است که وقتی ذخایر کافی نداشته باشید، چگونه می‌خواهد به طور موثری از حمله احتمالی چین به تایوان جلوگیری کنید؟