پایان عملیات ترمیم و بازسازی رادیه برید

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از پایان عملیات ترمیم و بازسازی رادیه برید تعدادی از دهانه های پل‌ رودخانه حبله رود خبر داد و گفت: برای نگهداری از پل ها اقدامات پیشگیرانه‌ و حفاظتی در دستور کار قرار دارد. عرب عامری – تجارت، وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از رودخانه حبله رود به عنوان یکی از مهمترین رودخانه های استان نام برد و گفت: آبشستگی ناشی از بارش ها و جریانات دائمی عبور آب دهانه های پل‌های شمالی و جنوبی رودخانه حبله رود احتمال هرگونه آسیب به پل مذکور را افزایش داده بود که با توجه به بازدیدهای میدانی عملیات ترمیم و بازسازی رادیه برید در دست اجرا قرار گرفت. وی در ادامه افزود: با ترمیم و بازسازی دوباره رادیه برید، اختلاف ارتفاع پایین دست دهانه های پل با بستر رودخانه، مرتفع و از آب شستگی مجدد پل در هنگام بروز سیلاب جلوگیری خواهد شد. صداقت با بیان اینکه اعتبار برآورد شده برای ترمیم و بازسازی رادیه برید پل‌های رودخانه حبله رود ده میلیارد ریال و از محل منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در سال جاری بوده متذکر شد: این عملیات از شهریور ماه سال جاری شروع و سعی شد با استفاده از تمام ظرفیت پیمانکار در کوتاهترین زمان به بهره برداری برسد.

 

تلاش هه جانبه برای کسب رضایت مردم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم بر لزوم کار و تلاش هه جانبه برای کسب رضایت مردم تاکید کرد و گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها باید منجر به خدمت بهتر به مردم شود.
فقیه – تجارت، به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، مهندس یوسف صادقی در جلسه معارفه سرپرست امور برق منطقه یک قم، خدمتگزاری به مردم را توفیق الهی دانست و بر لزوم کار و تلاش همه‌جانبه برای کسب رضایت مردم تأکید کرد. وی ضرورت رعایت دستورالعمل‌ها در انجام فرایندهای کاری موردتوجه قرار داد و درعین‌حال تصریح کرد: مدیران مناطق می‌توانند آنجا که لازم است با نیت خدمت هر چه بهتر به مردم از ظرفیت‌های مدیریتی برای تصمیم‌گیری استفاده کنند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با بیان اینکه تمام برنامه‌ریزی‌ها باید منجر به خدمت بهتر به مردم شود، یادآور شد: هر چراغی که در جمهوری اسلامی روشن می‌شود اعتماد مردم به نظامی که اساس آن خون شهدا و منادی شیعه‌گری در دنیا است بیشتر می‌شود. وی با اشاره به برخی از محدودیت‌های موجود در خدمت‌رسانی اظهار داشت: باید به گونه‌ای در مواجه با مردم رفتار کنیم تا هر جا که به علت محدودیت ظرفیت‌ها و یا مسائل قانونی امکان برآورده شدن مطالباتشان را نداریم، کمترین نارضایتی در آن‌ها ایجاد شود.

مصرف قریب ۲۴ میلیون متر
مکعب گاز در گیلان
رشت - مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: در شبانه روز گذشته بیش از ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب در استان گیلان گاز مصرف شده که نسبت به روز گذشته افزایش بیش از ۲ درصدی داشته است.
عیسی جمال نیکویی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران اظهار کرد: در شبانه روزی گذشته بیش از ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب در استان گیلان گاز مصرف شده که نسبت به روز گذشته افزایش بیش از ۲ درصدی داشته است.
وی با اشاره به برودت هوا در کشور و استان گیلان، افزود: برودت هوا در کشور منجر به افزایش مصرف گاز شده است.
مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به پویش هر «خانه یک اتاق گرم»، بیان کرد: مردم در تدوام پایداری انرژی سهم و نقش کم نظیری دارند و باید در این عرصه مشارکت ویژه داشته باشند.

تمام راه‌های اصلی و روستایی
کردستان باز است
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: با وجود بارش برف، تمام راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان باز است و مشکل خاصی در تردد وجود ندارد.
کنعانیان- تجارت، رامبد نوذری اظهار کرد: بارش خفیف برف بیشتر مناطق کردستان را تحت پوشش قرار داد و دامنه های استان را سفید پوش کرد.
وی افزود: در پی این سامانه بارشی، شاهد بارش چند سانتیمتری برف در محورهای سنندج، کامیاران و قسمت‌هایی از دهگلان و قروه بودیم که با کمک راهداران محور ها نمک پاشی شد و اکنون تردد در همه محورهای استان بدون مشکل برقرار است.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه گردنه‌های استان مقداری لغزنده است، گفت: پدیده‌های جوی موجب کاهش دید و لغزندگی سطح جاده‌ها می شود، بنابراین از رانندگان درخواست می شود هنگام تردد فاصله طولی را رعایت و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

۷۱۷ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در همدان پرداخت شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۷۱۷ میلیارد و ۸۶۸ میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی ،مستقل و پشتیبان، از ابتدای امسال تاکنون در این استان پرداخت شده است.
یوسف شعبانی در گفت وگویی بیان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی با محوریت صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان با هدف حمایت از اشتغال و کارآفرینی جوانان به تعداد هزار و ۳۹۷ طرح توسط بانک های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.
وی، ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خرد و کوچک را از سیاست های دولت مردمی سیزدهم دانست و یادآور شد: پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی امسال به چهار بانک رفاه، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک استان ابلاغ شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از راه اندازی نمایشگاه و بازارچه عرضه و فروش موقت در تمامی شهرستان ها در راستای حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه ها فرصتی برای توانمندسازی کسب و کارهای خرد و خانگی است و در افزایش اعتماد به نفس صاحبان این حرفه‌ها در تامین اقتصاد خانواده خود نقش موثری ایفا می‌کند.
شعبانی با بیان اینکه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در اولویت کار و برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی دولت است گفت: هزار و ۳۵۴ نفر جویای کار از ابتدای امسال تاکنون از طریق مراکز کاریابی‌های استان همدان مشغول به کار شدند.
به گفته استاندار همدان ایجاد اشتغال برای ۲۳ هزار و ۵۸۹ نفر در سال جاری هدف‌گذاری شد که در طول هشت ماه گذشته ۱۴ هزار و ۶۲۳ شغل، معادل ۶۲ درصد اشتغالزایی استان محقق شده است

۵۶ پروژه کشاورزی دهه فجر
در مازندران اجرا می شود
ساری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: همزمان با دهه فجر ۵۶ پروژه کشاورزی با ۱۸۶ میلیارد تومان اعتبار بهره برداری و کلنگ زنی می شود.
حسن عنایتی کلیجی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۵۶ پروژه تولیدی، زیربنایی و صنایع کشاورزی با ۱۸۶ میلیارد تومان اعتبار با رویکرد دانش بنیان افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود.
عنایتی ادامه داد: افتتاح و کلنگ زنی این پروژه‌ها در راستای کمک به افزایش تولید، حفظ و پایداری امنیت غذایی و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی افتتاح و بهره برداری می‌رسد و پروژه‌های افتتاحی بخش کشاورزی برای ۲۱۰ نفر اشتغال مستقیم می‌کند و سه هزار و ۸۸۰ خانوار از مزایای این طرح‌ها برخوردار می‎شوند.

مدیر فرودگاه ایلام؛

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: زیر ساخت های فرودگاه ایلام جهت افزایش تعداد پرواز فراهم است و این مهم در ایام اربعین با انجام روزانه ۴۰پرواز ثابت شده است.
محمد جواد یگانه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام، اظهار داشت: فرودگاه بستر مناسبی جهت انجام پروازهای شرکت های هواپیمایی است و در این راستا اجرای پروژه های جدید زیر ساختی در این مکان در حال انجام است.
وی افزود: هم اکنون ۲۵ شرکت هواپیمایی در کشور فعال است که از این تعداد ۳ شرکت آسمان، ایران ایر و ماهان با استان ایلام همکاری می کند.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: جهت خدمات رسانی به مسافران، فرودگاه ایلام با ارگان های نظامی و انتظامی، شرکت های هواپیمایی، حفاظت فیزیکی، مرکز سوختگیری، و.. همکاری دارد.
یگانه ادامه داد: شرکت های خدمات فرودگاهی که در فرودگاه به مسافران خدمات ارائه خواهند داد مستقل و باید مجوز از سازمان هواپیمایی کشور کسب کنند.
وی افزود: میانگین ماهانه پرداخت هزینه اب و برق وگاز فرودگاه ایلام حدود ۲۱ میلیون تومان است وهزینهای بسیار بالای نگهداری فرودگاه بسیار بالاست در حالی که در آمد کسب شده سال گذشته ۵ میلیارد و ۷٠٠ میلیون تومان بوده است.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام بیان داشت: ترمینال جدید ایلام با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار ۵٠٠ میلیارد ریال در متراژ ۶٠۰٠ متر در استانه بهره برداری است.
وی گفت: همچنین محوطه سازی فرودگاه ایلام با تامین اعتبار ۶٠٠ میلیارد ریال در حال اجراست است.
یگانه افزود: تجهیزات داخلی ترمینال از جمله صندلی های ترمینال، کانتر پرواز، علائم راهنمایی مسافر نوار نقاله وتسمه نقاله و.. با جذب اعتبار ۴٠ میلیارد ریال خریداری و در حال نصب است.
وی اضافه کرد: برق رسانی ومجوز امتیاز اب و برق ترمینال جدید با اعتبار ۴٠ میلیارد ریال انجام شد. همچنین و جهت تخلیه ابهای سطحی و فاضلاب بالغ بر ۳٠ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است و انجام شده است.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام خاطر نشان کرد: سیستم جدید DVOR با اعتبار ۳٠٠ میلیارد ریال خریداری و در حال نصب در فرودگاه است که سیستم قدیم جمع اوری وسیستم بروز دنیا نصب می گردد.
وی افزود: در سال جاری طرح های خروجی و ورودی فرودگاه ایلام اصلاح و اجرای این مهم موجب کاهش فاصله زمانی تهران به ایلام بین ۱۵ تا۳٠ دقیقه شده است.
یگانه یادآور شد: در سال جاری نسبت به سال گذشته پذیرش مسافر ۴ درصد افزایش یافته و بیش از ۱۲٠٠ میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴٠۱ جذب شده است.
وی عنوان کرد: زیر ساخت های فرودگاهی ایلام به سه پروژه مهم ترمینال جدید، موتور خانه مرکزی، محوطه سازی با اعتبار کلی ۱۵٠٠ میلیارد ریال در سال گذشته با جذب اعتبار ۱۲٠ میلیارد ریال جهت ترمینال ۶۰۰میلیارد ریال جهت محوطه سازی و۱۷۰میلیارد ریال موتور خانه مرکزی انجام پروژه های فوق انجام پذیرفته است.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام افزود: در این فرودگاه در ۱۰ماهه گذشته با انجام ۱۷۷۳نشت وبرخاست وبا جابجایی و پرواز ۱۳۲۵۰۲ مسافر و انتقال ۰ ۱۰۶ تن بار انجام شده است.
وی اضافه کرد: از ۱۲ تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری در مجموع۴۴۴ سورتی پرواز با حابجایی ۱۶۳۷۳نفر مسافر انجام شد.
یگانه ادامه داد: همچنین در این ایام ۲۸۲ پرواز غیر برنامه ای، ۴۲ پرواز شخصیت ها و ۱٠ پرواز ویژه حمل مصدومین از طریق فرودگاه شهدای ایلام انجام شده است.
وی افزود: استقرار بالگردهای نظامی، ارتش و نیروی انتظامی به منظور پوشش امنیتی زوار، اماده نمودن سیستم های گذرنامه و نهاد جهت آمادگی پرواز های احتمالی در ایام اربعین انجام شد.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام در ادامه یادآور شد: طی ده ماهه سال جاری یک هزار و ۷۷۳ نشست و برخاست از طریق فرودگاه ایلام انجام شده است. «تجارت» بررسی کرد

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: گازبهای مشترکان به صورت پلکانی افزایش یافته است اما تعرفه مشترکان خوش‌مصرف که حدود ۶۰درصد هستند، تغییری نکرده است. محمدصادق محبی‌نظر در گفت‌وگویی در خصوص برخی قبوض با گازبهای نجومی اظهار کرد: تغییر تعرفه‌های بخش خانگی پیرو مصوبه هیات وزیران از تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ابلاغ شده و تعرفه‌ها در ۱۲ پله با توجه به نوع اقلیم که استان همدان جزو اقلیم سرد است، مشخص شده است.
وی بیان کرد: در پله‌های یک تا سه تا سقف مصرفی ۴۲۵ متر مکعب برای اقلیم یک هیچگونه افزایش قیمتی نداشته و مشابه تعرفه سال گذشته و حتی نسبت به ۷ سال گذشته تغییر قیمتی نداشته‌ است.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خاطرنشان کرد: برای پله ۴ تا ۶ در مصرف گاز، ۳۰ درصد افزایش تعرفه نسبت به پله متناظر در سال قبل افزایش قیمت داشته است. محبی نظر اضافه کرد: برای پله مصرفی ۷، ۸، ۹ و ۱۰، ۵۰ درصد و برای پله ۱۱ و ۱۲ که شامل بدمصرف‌هاست، هر متر مکعب به ترتیب ۵ هزار تومان و در واقع ۶ هزار تومان شامل افزایش تعرفه می‌شود. وی یادآور شد: در استان همدان نزدیک به ۶۰ درصد مشترکان گاز در سه پله اول و جزو خوش‌مصرف‌ها بودند و نزدیک به دو درصد مشترکان در پله‌های ۱۱ و ۱۲ هستند. مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با تاکید بر اینکه گازبهای مشترکانی که از مصارف پله‌ها عبور می‌کنند، مشمول افزایش تعرفه در آن پله شده و تصاعدی محاسبه می‌شود افزود: طبق مصوبه هیات وزیران گاز همه استخرها اعم از خانگی، عمومی و خصوصی قطع شده است. محبی نظر در خصوص قطع و وصل شدن گاز ادارات نیز گفت: ابتدا ادارات پرمصرف اخطار دریافت می‌کنند و در صورت تکرار و عدم رعایت الگوی مصرف گاز آنها قطع شده و به بازرسی استانداری ارجاع می‌شود. وی با بیان اینکه تاکنون گاز ۹۲ دستگاه اجرایی قطع شده است تصریح کرد: برای وصل شدن مجدد گاز ادارات مدیر دستگاه باید برای مصرف بهینه گاز تعهد دهد و بعد از آن گاز به صورت مشروط وصل می‌شود اما در پایش‌های بعدی با شدت بیشتری برخورد خواهد شد.

تجارت-شهرستان ری-علی کیوانی، عملیات تکمیل پروژه سایت اسکان اضطراری باقرشهر در خیابان شهید چله دوان به منظور حفظ آمادگی در حوادث غیر مترقبه و اسکان شهروندان در مواقع بحرانی با اعتباری بالغ بر 000/000/000/13 ریال در حال اجرا می باشد. محسن قضاتلو شهردار باقرشهر با اعلام این خبر، افزود: شهرداری باقرشهر با توجه به احتمال وقوع حوادث، حفظ آمادگی، انجام اقدامات پیشگیرانه و نیز برنامه ریزی جهت مقابله درست و سریع با حوادث غیرمترقبه در طی سالهای گذشته اقدام به احداث فاز اول سایت اسکان اضطراری در زمین های ۳۳ هکتاری متعلق به شهرداری در خیابان شهید چله دوان نمود تا شهروندان را در مواقع بحرانی به این نقاط هدایت و در آنجا اسکان دهد.
وی تصریح کرد: امسال نیز در راستای ارتقای تاب آوری شهری و آمادگی در برابر حوادث مختلف، پروژه فاز دوم سایت اسکان اضطراری باقرشهر جهت ساخت سکوهای اسکان اضطراری، جانمایی و ساخت سرویس های بهداشتی، آبخوری، تکمیل شبکه معابر و سایر اجزای مورد نیاز با اعتباری بالغ بر 000/000/000/13 ریال در دستور کار اداره عمران و تاسیسات شهری قرار گرفت که عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
محسن قضاتلو با اشاره به اینکه احداث محل هایی برای اسکان شهروندان در مواقع بحرانی در طول سال های گذشته مورد توجه شهرداری باقرشهر بوده است، گفت: در این راستا جانمایی بوستانها در چهار نقطه از باقرشهر انجام و بوستانهای شهری احداث و همچنین تجهیز و ایمن سازی آن ها صورت گرفته است تا بتوانیم در مواقع بحرانی از آنها در راستای اسکان شهروندان استفاده نمائیم.
وی با بیان اینکه احداث سوله مدیریت بحران شهرداری به عنوان فضایی برای دپوی تجهیزات امداد و نجات یکی دیگر از اقدامات شهرداری در این زمینه بوده است، تصریح کرد: سوله مدیریت بحران علاوه بر دارا بودن تجهیزات امداد و نجات، دپو ی اقلام ضروری از قبیل چادر اسکان، پتو، بیل، کلنگ و فرقون، جهت اسکان اضطراری شهروندان فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گاز کرمان با بیان اینکه در بخش صنعت با محدودیت تامین گاز مواجه هستیم گفت: صنایع بزرگ این استان مانند فولاد و سیمان در مصرف گاز با محدودیت مواجه شده‌اند و این محدودیت فعلا ادامه دارد.
عبدالهی – تجارت، منوچهر فلاح افزود: این محدودیت طبق بخشنامه اعلامی سراسری است تا در نیاز مصرف مردم در بخش خانگی به گاز، اختلال و مشکلی بوجود نیاید.
وی تصریح کرد: با وجود تداوم سرما در کرمان طی روزهای اخیر، جریان گاز در سراسر شبکه این استان برقرار مانده و هیچگونه کمبود یا قطعی نیز در بخش خانگی نداشته ایم.
مدیرعامل شرکت گاز کرمان تاکید کرد: با تلاش همکاران در شرکت گاز حتی در مناطق سردسیر و کوهستانی استان مانند بردسیر از جمله بخش لاله‌زار در این شهرستان نیز تامین گاز در جریان است و خوشبختانه کمبودی در این زمینه نداریم.
وی همچنین با اشاره به افزایش نرخ گاز بهای برخی مشترکان تاکید کرد: مشترکانی که در مصرف صرفه جویی داشته اند و طبق الگو، گاز مصرف کرده اند، هیچ افزایشی در قبوض خود نداشتند و تنها برای کسانی که جزو مشترکان پرمصرف بودند به صورت پلکانی و طبق تعرفه ابلاغی افزایش بها در قبضشان درج شده است.
فلاح ادامه داد: مشترکان حتما مصرف گاز خود را مدیریت کنند و دمای محیط خانه را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه حفظ کنند؛ همچنین با خاموش کردن وسائل پرمصرف و اضافی از بالا رفتن میزان مصرف و هزینه جلوگیری کنند.
وی بیان کرد: مصرف گاز برای بخش اداری نیز به صورت مستمر پایش می شود و در صورت بالا رفتن مصرف اخطار می گیرند که اگر الگو را رعایت نکنند، گاز آنها قطع می شود.
گازرسانی از طریق شبکه از سال ۷۲ در کرمان آغاز شده و اینک ۷۶ شهر و یک هزار و ۶۶۴ روستای این استان به شبکه گاز متصل هستند.

شرکت فولاد خوزستان در بیست و پنجمین همایش صد شرکت برتر ایران (IMI100) به عنوان شرکت برتر صادرات گرا انتخاب گردید و لوح تقدیر و تندیس این همایش به امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اهدا شد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان پس از دریافت تندیس شرکت برتر صادرات گرا در همایش صد شرکت برتر ایران با بیان اینکه صادرات یکی از جنبه های مهم کشور است نسبت به راه های دستیابی به توسعه صادرات، تصریح کرد: تنوع محصولات صادراتی، ارتقای شرکت های کوچک و متوسط، سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، قراردادهای تجاری، بازاریابی و برند سازی، تامین مالی صادرات و تجارت الکترونیک، نمونه های پایداری از راه های توسعه صادرات در کشورهای مختلف هستند. مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به تنوع محصولات صادراتی و ارتقای شرکت های کوچک و متوسط در جهت توسعه صادرات اظهار داشت: با ایجاد تنوع در انواع محصولات و خدماتی که یک کشور صادر می کند، می توان وابستگی خود را به تعداد کمی از محصولات و بازارها کاهش داد و شانس موفقیت خود را در بازار جهانی افزایش داد و از طرفی SME که اغلب ستون فقرات بخش صادرات هستند؛ با ارائه حمایت‌هایی مانند دسترسی به منابع مالی، آموزش و اطلاعات بازار، کشورها می‌توانند به آنها کمک کنند تا رقابتی‌تر شوند.
ابراهیمی گفت: توسعه صادرات مبتنی بر بازار جهانی سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه می تواند به کشورها در توسعه محصولات و فناوری های جدید قابل صادرات و همچنین بهبود کیفیت و کارآیی محصولات موجود کمک کند.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در ادامه با اشاره به قراردادهای تجاری و بازاریابی و برند سازی در روند توسعه صادرات عنوان کرد: کشورها می توانند برای کاهش تعرفه ها و سایر موانع تجاری و رقابتی تر کردن صادرات خود در بازار جهانی، با سایر کشورها در مورد توافق نامه های تجاری مذاکره کنند و با تبلیغ محصولات و خدمات خود از طریق بازاریابی موثر و کمپین های برندسازی، می توانند در حوزه صادرات توانایی خود را بهتر معرفی کرده و خریداران بیشتری را جذب کنند. وی افزود: توسعه زیرساخت ها، مانند حمل و نقل و لجستیک می تواند فرآیند صادرات را تسهیل کند و عرضه محصولات به بازار را آسان تر کند و دولت ها می توانند به صادرکنندگان کمک مالی یا ضمانت هایی برای تامین هزینه های صادرات مانند حمل و نقل، بیمه و ترخیص کالا از گمرک ارائه کنند.
ابراهیمی با اشاره به حمایت از صنایع صادرات محور در مسیر توسعه صادرات اذعان داشت: دولت ها همچنین می توانند از صنایع صادرات محور مانند ارائه مشوق های مالیاتی، کمک های بلاعوض و یارانه ها یا سرمایه گذاری در توسعه آموزش و آموزش کارگران این صنایع حمایت کنند.