مدیرعامل بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان گفت: سرطان در کشور ما با توجه به رشد سنی جمعیت، رو به افزایش است.
محمدرضا مسجدی، در دومین همایش ملی افزود: در سال ۹۵ تعدادی از خیرین و اساتید دانشگاه دور هم جمع شدند و بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان را تأسیس کردند.
وی با عنوان این مطلب که هزینه‌های سرطان از عهده هیچ دولتی بر نمی‌آید، گفت: مهم‌ترین هدف بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان، پیشگیری، تشخیص و درمان زودرس است.
مسجدی با اشاره به افزایش آمار سرطان در کشور با توجه به رشد سنی جمعیت، افزود: سرطان در دنیا و ایران، دومین یا سومین علت مرگ است و سالانه ۱۴۰ هزار نفر در کشور دچار سرطان می‌شوند که در سال‌های آینده به ۲۵۰ هزار نفر می‌رسد.
وی با اشاره به رشد شتابنده سرطان در کشور، گفت: سالانه ۴۰ تا ۶۰ هزار مرگ ناشی از سرطان در کشور اتفاق می‌افتد.
مدیرعامل بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان، با عنوان این مطلب که باید کاری کنیم که سرطان نگیریم، ادامه داد: بایستی به عوامل خطر ابتلاء به سرطان توجه کنیم تا بتوانیم آمار سرطان را کاهش دهیم.
وی به عوامل خطر سرطان‌ها که با بیماری‌های غیرواگیر مشترک هستند، اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا، دخانیات، مصرف الکل، عدم فعالیت فیزیکی و رژیم غذایی نامناسب، پنج عامل خطر بیماری‌های غیرواگیر و سرطان‌ها شناخته می‌شود.
مسجدی به دخانیات به عنوان یکی از عوامل ابتلاء به سرطان اشاره کرد و افزود: ۱۴ درصد جمعیت کشور ما، سیگار و قلیان می کشند و در این بین، مصرف قلیان به ویژه در بین دختران ما رو به افزایش است.
وی گفت: دخانیات، از جمله عوامل خطر است که خودمان در بروز آن دخالت داریم.
مسجدی در ادامه به احداث
بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی انستیتو کانسر در مجتمع بیمارستانی امام خمینی اشاره کرد و افزود: بنیاد ملی نیکوکاری کنترل سرطان، این پروژه را بر عهده گرفته و اسفند ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

یک پژوهشگر و مدرس دانشگاه با اشاره به بررسی و در دستورکار قرار گرفتن طرح مدرسه مجازی در شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این طرح و در بخش توسعه آموزش از راه دور، اصل انعطاف در زمان، مکان و شرایط کاملا رعایت شده و فرصت آموزش و پرورش برای تمامی کسانی که دسترسی به آموزش ندارند، مهیا شده است. کیومرث امجدیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تحولات رو به تزاید دنیا آنچنان سریع روی می‌دهد که مواجهه با آن را برای انسان دشوار ساخته است، اظهار کرد: در این عرصه پیچیده و پر شتاب، آنچه دارای اهمیت است اینکه بایستی آمادگی‌های لازم برای سازگاری موثر با این تحولات پیش بینی شود؛ مهم تر اینکه به جای سازگار شدن با تحولات، باید از تحولات پیش افتاد و به نحوی دگرگونی‌ها را رقم زد.
وی افزود: دگرگونی‌های ناشی از پیشرفت فناوری باعث پیچیدگی زندگی انسان و به تبع آن تعاملات انسانی شده است.
این پژوهشگر و مدرس دانشگاه با بیان اینکه یکی از عرصه‌های مهم در زندگی انسان، تعلیم و تربیت است که به شدت از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی تاثیر پذیرفته است و با گسترش فضاهای مجازی در دنیای مجازی، عرصه تعلیم و تربیت دچار چالش جدی شده، به نحوی که با شیوع بیماری کرونا مشخص شد کشورهایی که در زمینه فناوری‌های روز پیشرو هستند، توانسته‌اند به گونه‌ای مناسب جریان آموزش و پرورش را مدیریت کنند گفت: ولیکن این رویداد مهم مشخص ساخت که آموزش و پرورش کشور ما آمادگی‌های لازم برای مواجهه موثر با تحولات را ندارد و دچار سردرگمی و ناکارآمدی می شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نحوه دریافت مجوز و فعالیت ون‌کافه‌ها و خودروهای غذا در شهر تهران را تشریح کرد.
سعید بیگی در گفت‌وگو مهر و در تشریح نحوه فعالیت ون‌کافه‌ها و خودروهای غذا در شهر تهران گفت: از چند سال قبل تهران با پدیده‌ای تحت عنوان ماشین‌های غذا و ون کافه مواجه شد که در محل‌هایی از شهر می‌ایستادند و با جایی به‌صورت رسمی هماهنگی نمی‌کردند.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خاطرنشان کرد: این پدیده را شهرداری ایجاد نکرده بود اما با آن مواجه شد و مردم نیز بعضاً از آن‌ها استقبال کردند؛ بر همین اساس در شورای شهر دوره قبل مجوزی مبنی بر ساماندهی مشاغل سیار اعم از موتوری و غیرموتوری دادند و بر اساس آن مجوز، شهرداری در وهله اول مکلف شد که به مواردی که در حال فعالیت بودند، مجوز دهد.
وی اظهار کرد: شهرداری در این موضوع متولی تهیه زمین است؛ به این معنا که ما زمین را در اختیار این عزیزان قرار می‌دهیم و اجاره ماهانه زمین را از آن‌ها دریافت می‌کنیم که بر اساس فرمولی است که سال به سال از سوی شورای شهر تهران ابلاغ می‌شود

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در مورد طرح ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان تهران توضیحاتی را ارائه کرد.
احمد احمدی صدر در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در شهر تهران، گفت: یکی از وظایفی که قانون بر عهده شهرداری‌ها گذاشته است بحث ساماندهی متکدیان است و به همین دلیل ساماندهی متکدیان از زمره وظایف شهرداری‌ها است.
وی با بیان اینکه تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود و نهادهای مختلف از جمله پلیس و دستگاه قضا می‌بایست در ساماندهی و جمع‌آوری این افراد با صدور احکام کمک کنند، تصریح کرد: بعد از جمع‌آوری، متکدیان بر اساس نوع نیازشان به واحدهای مختلف ارجاع داده می‌شوند یعنی اگر مشکل اقتصادی و اشتغال داشته باشند به بهزیستی و کمیته امداد ارجاع داده می‌شوند و اگر بی پناه باشند شهرداری تهران تا پیدا شدن سرپناه می‌تواند به آنها کمک کند.مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در سال‌های اخیر به علت مسائل مختلف همچون کرونا طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان متوقف شده بود .