مدیرعامل بانك صنعت و معدن از دو طرح صنعتی در كیش بازدید كرد

دکتر خورسندیان از طرح های صنعتی شرکت کیش مدیفارم و شرکت زمهریر کیش بازدید کرد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، شركت كيش مديفارم(كيش استار سابق) به منظور توليد دارو جامد و نيمه جامد با اشتغالزایی 120 نفر تاسيس گرديده است. این شركت تاكنون 22 فقره تسهيلات از این بانك دریافت و تسویه نموده و در حال حاضر دارای حد اعتباری سرمایه در گردش به مبلغ 300 هزار میلیون ریال می باشد. شركت زمهرير كيش نیز به ساخت دستگاههاي برودتي و حرارتي ( چیلر، اسپلیت و....) اشتغال دارد و نماينده انحصاري شركت اكس (aux) بوده و برای 30 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کرده است. این شرکت تا کنون 6 فقره تسهیلات از بانک صنعت و معدن دریافت و تسویه نموده است و در حال حاضر دارای تسهیلات باز مرابحه بازرگانی به مبلغ تائید شده 60 هزار میلیون ریال و خرید دین در حدود 235 هزار میلیون ریال می باشد. گفتنی است، دکتر خورسندیان در راستای بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی تأمین مالی شده توسط بانک صنعت و معدن در نقاط مختلف کشور که به منظور حل مشکلات مرتبط با کارآفرینان و صنعتگران، استفاده از روش های نوین تأمین مالی در کمک به صنایع و ایجاد فرصت اشتغال بیشتر از طریق امکان توسعه واحدهای تولیدی انجام می شود، از شرکت های یاد شده بازدید کرد تا از نزدیک در جریان وضعیت این شرکت ها و مشکلات و موانع آنها در مسیر تداوم تولید قرار گیرد.

 

ارتقاء هلدینگ ها و واحدهای گروه مالی گردشگری در بین شرکت های برتر ایران

تعدادی از هلدینگ ها و شرکت های تابعه گروه مالی گردشگری در همایش شرکت های برتر ایران در سال 1401 با چند پله صعود نسبت به دوره قبل حائز رتبه‌های برتر شدند. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، در همایش شرکت های برتر ایران که با حضور قائم مقام و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، تعدادی از هلدینگ ها و شرکت های تابعه گروه شامل ماهان، نگین، گروه بازرگانی دانا، احیا استیل فولاد بافت و توسعه فراوری معادن ماهان سیرجان درخشیدند. هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان در ارزیابی عملکرد سال 1400 رتبه 68 را کسب کرد که نسبت به دوره قبل 3 پله صعود داشت و در ردیف ۱۰۰ شرکت برتر ایران جای گرفت. (IMI-100 ) دست یافت ضمن اینکه در بخش رشد فروش نسبت به مدت مذکور 598 درصد رشد داشت که موفق به کسب رتبه دوم در این بخش شد. همچنین بیشترین صعود در بین شرکت‌ها به هلدینگ نگین اختصاص داشت. شرکت احیا استیل فولاد بافت نیز در ارزیابی سال 1400 شرکت‌های برتر ایران رتبه 102 را از میان ۵۰۰ شرکت برتر کسب کرد که نسبت به دوره قبل 19 پله صعود داشت.
کارخانه احیا استیل فولاد بافت، بزرگترین و تنها مجتمع صنعتی بزرگ منطقه در سطح سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه است که از سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسیده است.

دیدار صمیمانه مدیرعامل بیمه سرمد با نمایندگان استان هرمزگان
مدیرعامل بیمه سرمد با نمایندگان استان هرمزگان دیدار کرد. دکتر بهشتی‌نژاد در دیداری صمیمانه با نمایندگان بیمه سرمد استان هرمزگان، گفت: عملکرد شرکت در جذب پرتفوی موفقیت‌آمیز بوده، اما این کافی نیست و باید روند موفقیت شرکت ادامه پیدا کند و تلاش کنیم تمرکزمان را بر روی اهدافمان حفظ کنیم. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، دکتر بهشتی‌نژاد مدیرعامل و هیات همراه ، صبح چهارشنبه از شعبه استان هرمزگان بازدید و در نشستی صمیمانه با نمایندگان این استان دیدار و گفتگو کرد. مدیرعامل بیمه سرمد خاطر نشان کرد: با توجه به عملکرد شرکت تا به اینجای سال، شرکت در مسیر خوبی قرار گرفته و باید با تمرکز بر حرفه‌ای‌گرایی و برنامه‌محوری، این موفقیت‌ها را تداوم بخشیم. در این جلسه مهدی مهدوی قائم مقام، محمد زاهد نیا ناظر حوزه فنی، علی آموزگار معاون فنی بیمه های غیر زندگی، مجید گرشاسبی معاون فنی بیمه های زندگی و رسول ساجدی معاونت توسعه بازار نیز با نمایندگان دیدار و گفتگو کردند.

اطلاعیه برای مشتریان دارنده
نسخه IOS همراه بانک توسعه صادرات ایران
مشتریان دارنده نسخه IOS همراه بانک توسعه صادرات ایران باتوجه به منقضی شدن مجوز نسخه IOSهمراه بانک در تاریخ ششم بهمن ماه تا اطلاع بعدی از نسخه تحت وب استفاده کنند. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران به نقل از مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات این بانک، مشتریان می توانند با مراجعه به نشانی
https://mbn.edbi.ir از طریق مرورگر سافاری گوشی مبتنی بر IOS خود، گزینه Add to Home Screen را انتخاب کرده تا نسخه PWA سامانه همراه بانک، مشابه با تجربه برنامک های IOS روی گوشی شما اجرا شوند.

برای احداث 55 هزار واحد مسکونی

گروه بانک و بیمه: تفاهم‌نامه احداث 55 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در تفاهمی 5 جانبه بین وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بانک پارسیان و بانک کارآفرین به امضا رسید.
به گزارش تجارت، در امضای این تفاهم نامه، عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه، پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و بهاروند مدیرعامل بانک کارآفرین حضور داشتند.
بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر است تا ۵۵ هزار واحد مسکونی طی ۳ سال برای متقاضیان مسکن با امکانات و تسهیلات وزارت راه و شهرسازی، قوه قضاییه و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بانک کارآفرین و بانک پارسیان احداث شود. در این تفاهم‌نامه مقرر است تا اراضی مازاد توسط قوه قضاییه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد تا وزارت راه و شهرسازی با ارایه اراضی موردنیاز این طرح در مناطقی که زمین دارد برای کمک به احداث مسکن گام بردارد. بانک‌های پارسیان و کارآفرین نیز در ارایه تسهیلات به متقاضیان معرفی و تایید شده از سوی وزارت راه و شهرسازی همراهی خواهند کرد.
عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سه شنبه ۴ بهمن در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: مقرر شده است تا ۵۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن طی ۳ سال در این تفاهم ۵ جانبه احداث شود.
نوروزی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح نیز تمامی شروط طرح نهضت ملی مسکن از جمله قرمز نبودن فرم ج لحاظ خواهد شد، افزود: در اجرای این طرح وزارت راه و شهرسازی، ستاد اجرایی و همچنین قوه قضاییه، بانک پارسیان و بانک کار آفرین با تمامی امکانات خود برای اجرا اهتمام خواهند داشت که امیدوایم واحدهای تعیین شده در موعد مقرر تکمیل و تحویل متقاضیان شود.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ادامه داد: در تفاهمات اولیه قرار بود تا ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در همکاری با وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۰۰ هزار واحد را بسازد که پیش‌تر ۳۵ هزار واحد آغاز شد و در حال حاضر نیز در تفاهم جدید با وزارت راه و شهرسازی و همچنین قوه قضاییه، بانک کارآفرین و بانک پارسیان ۵۵ هزار واحد دیگر در دستور ساخت قرار گرفته است.
نوروزی حجم سرمایه گذاری در اجرای این طرح را برای ۵۵ هزار واحد مسکونی ۵۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در مراسم امضای تفاهم‌نامه اعلام کرد: امضای این تفاهم‌نامه در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن به امضا رسید و در تلاش هستیم تا ۵۵ هزار واحد در همکاری با قوه قضاییه و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بانک‌های پارسیان و کارآفرینی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان فاقد مسکن احداث شود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در این دوره قصد دارد تا با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی، نهادهای انقلابی و حقوقی برای تامین مسکن متقاضیان فاقد مسکن، قدم بردارد.
عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: ما به عنوان دولت، وظیفه تسهیل‌گری و حمایت و برداشتن موانع از پیش‌روی مسکن دار شدن آحاد جامعه را داریم. برای این مهم حداکثر تلاش را می‌کنیم.
بذرپاش تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در مناطقی که زمین دارد در تامین اراضی و در مناطقی که زمین ندارد از طریق مشارکت بخش خصوصی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن کمک خواهد کرد.
وی گفت: از قوه قضاییه و سایر نهادها می‌خواهیم که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اراضی مازاد خود را به تولید مسکن تخصیص بدهند.
وزیر راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد: با تمامی بانک‌ها در حال امضای تفاهم‌نامه هستیم و در تلاش هستیم تا مشارکت بانک‌ها را برای تسهیلات دهی به بخش مسکن تقویت کنیم تا هم مردم صاحب خانه شوند و هم بانک ها بدون ضرر با اطمینان به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.
بذرپاش گفت: در تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد می‌شود تلاش خواهد شد تا نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی برای بخشی از آورده متقاضیان یاری رسان باشند.
وی تاکید کرد: تمامی اقداماتی که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام خواهد شد با رعایت چارچوب‌های قانونی است.
این اقدام از مهم ترین اقدامات اخیر وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن برای کمک به خانه دار شدن هموطنان و تسهیل گری برای خانه‌دار کردن مسکن آحاد جامعه به شمار می رود.