بیمه سامان خسارت کارخانه مبل سازی را پرداخت کرد

مدیر بیمه های آتش سوزی شرکت بیمه سامان،اعلام کردکه این شرکت، خسارت 601 میلیارد ریالی کارخانه مبل سازی واقع در شهرک صنعتی شمس آباد را درکوتاهترین زمان ممکن پرداخت کرده است.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، فریبا نقی پور، گفت: کارخانه مبل سازی واقع در شهرک صنعتی شمس آباد، تحت پوشش بیمه آتش سوزی این شرکت بود که اواخر تیرماه سال جاری و به دلیل اتصال درکابل روشنایی برق،دچار سانحه آتش سوزی گسترده شد.
وی، توضیح دادکه خسارت وارده به کارخانه مبل سازی بسیارگسترده بود،به گونه ای که ساختمان،تاسیسات، تجهیزات، ماشین آلات و موجودی محل کارخانه را تحت تاثیر قرار داده بود.
به گفته نقی پور،شرکت بیمه سامان پس از اعلام خسارت توسط بیمه گذار، فرایند ارزیابی خسارت را آغاز کرد و پس از ارزیابی های فنی لازم توسط کارشناسان،در کوتاهترین زمان ممکن ، خسارت بیمه گذار را پرداخت و رضایت بیمه گذار را جلب کرد. مدیربیمه های آتش سوزی شرکت بیمه سامان افزود:در این حادثه خسارت وارده به ساختمان و تاسیسات 253 میلیارد ریال و خسارت وارده به ماشین آلات و تجهیزات هم 348 میلیارد ریال بوده است.

 

نشست مشترک رئیس هیات مدیره و سرپرست بانک آینده با مدیرعامل ایران خودرو دیزل

به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی، دکتر شعبان مرادی رئیس هیات مدیره و سرپرست بانک آینده و جواد توسلی مهر مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دیزل در سال ((تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین)) ضمن نشستی مشترک که با حضور جمعی از اعضای هیات عامل و مدیران بانک آینده و چندی از مدیران گروه صنعتی ایران خودرو دیزل برگزار شد، بر حمایت این بانک از تولید، صنعت و اشتغال در کشور تاکید کردند.
در این نشست طرفین بر تقویت سطح همکاری های مشترک و توسعه تعاملات مالی و اعتباری توافق نمودند. بانک آینده با تامین اعتبار در حوزه های اولویت دار کشور و با هدف افزایش تولید و اشتغال از همان ابتدای تاسیس پیشران و حامی تولید بوده که در صنایع مختلف این موضوع را نشان داده است و در حال حاضر نیز به صورت مستقیم در کنار تولید قرار دارد. بانک آینده به منظور حمایت از تولید، رشد و ارتقای اقتصاد ملی، در حوزه نقل و انتقال و تامین مباحث مالی فعال عمل کرده است و بر همین اساس با تمام توان می کوشد گره گشای بخش تولید باشد. بانک آینده با نوآوری در سیستم بانکی و ایجاد ابزارهای جدیدی مانند: برات الکترونیک، گام و سایر ابزارهای نوین بانکی همواره می کوشد تا در حمایت از تولید با استفاده از این ابزارها، رونق و شکوفایی اقتصادی کشور را بیش از پیش فراهم سازد.

درخشش بانک اقتصادنوین
در میان 100شرکت برتر ایران
بانک اقتصادنوین با 20 رتبه جهش نسبت به سال گذشته و ثبت بالاترین میزان رشد در میان تمامی بانک‌های کشور موفق به کسب رتبه بیست و نهم در میان 100شرکت برتر ایران شد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، سازمان مدیریت صنعتی، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را از نظر شاخص فروش و درآمد در سال 1400رتبه‌بندی کرده است که بر این اساس هلدینگ بانک اقتصادنوین با جهش 20 پله‌ای در سال 1400 نسبت به سال 1399 و ثبت بالاترین میزان رشد در میان تمامی بانک‌های کشور توانست در جایگاه 29 فهرست 100 شرکت برتر ایران قرار گیرد.
گفتنی است، سازمان مدیریت صنعتی رتبه‌بندی سال 1401 شرکت‌های برتر ایران (براساس اطلاعات سال مالی 1400) را برای بیست و پنجمین سال متوالی تهیه‌کرده است. در این رویداد سالانه، شرکت‌هایی که نقش مهمی در تولید ملی، اشتغال‌زایی، صادرات و به‌طورکلی توسعه اقتصادی کشور دارند، رتبه‌بندی و معرفی می‌شوند.

جشنواره بزرگ چله ماندگار
بیمه البرز تمدید شد
جشنواره بزرگ چله ماندگار شرکت بیمه البرز تا 17 اسفند 1401 برابر با نیمه شعبان تمدید شد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه البرز، این شرکت به دلیل استقبال گسترده هموطنان از جشنواره " چله ماندگار البرز" که شامل تخفیف های بیمه ای است، این جشنواره را تمدید کرد
این گزارش حاکی است، در این جشنواره، شرکت بیمه البرز با هدف توسعه فرهنگ بیمه در بین آحاد مختلف مردم و با رویکرد افزایش خرید بیمه های خرد از سوی هموطنان، تعداد زیادی از بیمه نامه های خود را با تخفیف های پنج تا ۵۰ ‏درصد به بیمه گزاران عرضه می کند که شامل بیمه نامه های بدنه خودرو 10 درصد، آتش سوزی منازل مسکونی 50 درصد، آتش سوزی موارد غیرصنعتی 30 درصد، بیمه های باربری وارداتی و صادراتی 10 درصد، بیمه های باربری داخلی پنج درصد، مسوولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان واحدهای تولیدی و خدماتی صنعتی و تجاری 40 درصد، مسوولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان پروژه های عمرانی و پروژه های ساختمانی 40 درصد است.

روزهای باقیمانده از سال و جوایزی که در دسترس شما است؛

گروه بانک و بیمه: کمک هزینه 300 میلیون تومانی خرید خودرو؛ ده‌ها تلفن همراه و کنسول بازی؛ این، تنها بخشی از جوایز جشنواره زمستانه بانک تجارت است که از ابتدای دی‌ماه آغاز شده و تا پایان اسفند ادامه دارد.
به گزارش تجارت به نقل از اداره روابط عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، امروزه شعار مشتری‌مداری و تشویق مردم به استفاده از خدمات نوین بانکی با هدف تسهیل در خدمت‌رسانی به مشتریان و تکمیل سبد خدمات بانکداری غیرحضوری در شبکه بانکی کشور بسیار شنیده می‌شود. اما در این میان «تجارت» نامی آشناست که همزمان با ارائه این خدمات روزآمد، جوایزی را هم برای استفاده‌کنندگان آنها در نظر گرفته است. حالا شما فرصت برنده شدن و بهره‌مندی از جوایز ارزنده‌ای را دارید که تنها با استفاده از خدمات مالی و بانکی «بانک تجارت» برایتان فراهم شده است.

راهی میان‌بر برای دستیابی به جوایز ارزنده
«به پاس همراهی شما، به وقت قدردانی ما»؛ اگر جایی این شعار را شنیدید یا دیدید، بدانید که همه چیز برای شرکت کردنتان در جشنواره زمستانه باشگاه مشتریان بانک تجارت فراهم شده است. جشنواره‌ای که حالا و بعد از یک ماه از آغازش، شاهد استقبال قابل توجهی از طرف مشتریان بانک بوده و رقابت بر سر برنده شدن کمک هزینه خرید خودرو، ده‌ها گوشی تلفن همراه، ساعت هوشمند و کنسول بازی را تنگاتنگ کرده است. اما برای اینکه شانس برنده شدن کمک هزینه 300 میلیون تومانی خرید خودرو برایتان بیشتر کنید باید بدانید که با محاسبه مانده امتیاز شما در پایان جشنواره به صورت خودکار در قرعه‌کشی کمک هزینه خودرو محاسبه خواهد شد. علاوه بر این، حتماً باید خبر داشته باشید که قرعه‌کشی گوشی تلفن همراه، ساعت هوشمند، هدست، کیف اعتباری 50 میلیون ریالی و 3 میلیون ریالی هم در پایان هر ماه و در سه دوره انجام می‌شود.

یک جایزه ویژه
یکی از جایزه‌های ویژه این جشنواره اهدا اعتبار ماهانه BNPL (الان بخر بعداً پرداخت کن) بانک تجارت است؛ جایزه‌ای به ارزش 10 میلیون تومان که برایش قرعه‌کشی هم انجام نخواهد شد. فقط کافی است با به‌دست آوردن 1000 امتیاز در جشنواره، اعتبار ماهانه (BNPL) را درخواست کرده و با نصب اپلیکیشن باجت از این امکان بهره‌مند شوید.

چطور امتیاز بگیریم؟
اگر مشتری بانک تجارت و عضو باشگاه مشتریان این بانک هستید چند روش برای افزایش امتیازتان وجود دارد. اگر هنوز عضو باشگاه مشتریان نشدید هم پس از افتتاح حساب، ثبت‌نام و عضویت در باشگاه مشتریان، اضافه کردن شماره حساب و در نهایت ثبت‌نام در جشنواره، می‌توانید از این فرصت استفاده کنید. حالا که شما هم عضو باشگاه مشتریان شدید باید بدانید که در این جشنواره هر کدام از دوستانتان را که دعوت کنید 100 امتیاز، همراه‌بانک تجارت را که نصب کنید 100 امتیاز و اپلیکیشن باجت را که نصب کنید، 100 امتیاز خواهید گرفت. علاوه بر این، میانگین موجودی حساب‌تان – البته به جز حساب بلند مدت – هم در امتیاز گرفتنتان دخیل است. پس در جریان باشید که به ازای هر 10 میلیون ریال در ماه 40 امتیاز برایتان محسوب خواهد شد. اما این تمام ماجرا نیست. ورود به سایت باشگاه (هر ماه یکبار) 40 امتیاز، تراکنش از همراه‌بانک (کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبض)
دو امتیاز و هر تراکنش با کارت تجارت (کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبض) هم یک امتیاز برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره به همراه خواهد داشت. این‌ها همه فرصت‌هایی است برای اینکه شما در جشنواره بزرگ مشتریان بانک تجارت شرکت کنید.

رئیس شعبه میدان آرژانتین بانک توسعه صادرات ایران از تکمیل و بهره برداری قریب الوقوع از پروژه ملی تولید ورق اسلب عریض در خرمشهر خبر داد و گفت: تامین مالی ۱۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری پروژه توسط این شعبه و از محل منابع صندوق توسعه ملی انجام شده است.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، "حسین آقانبی" ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: این شعبه طی ده ماهه اول سال جاری، بیش از ۸۱۶ میلیارد ریال تسهیلات مختص به شرکت های دانش بنیان مصوب کرده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۲۵۸ درصدی را تجربه کرده است.
وی ادامه داد:در راستای تحقق سیاست بانک و در جهت ارائه خدمات و تسهیلات به شرکت های دانش بنیان، طی مدت یاد شده پنج شرکت دانش بنیان فعال در حوزه دارو و تجهیزات استخراج نفت جذب و تسهیلاتی معادل ۷۵۰ میلیارد ریال به آنها پرداخت شده است.

گروه کشاورزی: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: براساس برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی، سرما و یخبندان از ابتدای دی امسال ۷۱۲ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت زده است.
محمدعلی آخوندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت به بخش‌های زراعی، باغی، آبزی پروری، دام و طیور، سازه‌های آبی و تجهیزات نوین آبیاری وارد شده است.
وی گفت: گاهی برخی مرغداری‌ها با تلفات مرغ و برخی گلخانه‌ها با یخ زدن محصولات، خسارت‌هایی را متحمل شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به روش‌های جبران خسارت سرما و قطعی گاز به واحدهای تولیدی مختلف اظهار داشت: استاندار خراسان جنوبی در ستاد مدیریت بحران استان از بانک‌های عامل خواست اگر اقساط واحدهای تولیدی سر رسید شده، واحدها جریمه نشوند که بانک‌ها هم قول مساعدت دادند
وی افزود: همچنین از بانک‌های عامل به دلیل تعطیلی برخی واحدهای تولیدی خواسته شد که نسبت به استمهال تسهیلات اقدام کنند و بانک‌های عامل در این خصوص قول همکاری داده‌اند.
آخوندی گفت: پرداخت تسهیلات از محل منابع استانی برای واحدهای تولیدی خسارت دیده به‌خصوص در بخش کشاورزی دنبال می‌شود همچنین از سطح ملی پیگیری‌ها برای پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض در حال انجام است
وی بیان کرد: از شرکت‌های بیمه‌ای هم خواسته شده در اسرع وقت نسبت به جبران خسارت‌ها به واحدهای تولیدی به‌ویژه بخش کشاورزی اقدام کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از کشاورزان و دامداران خواست با توجه به پرداخت خسارت‌ها توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به بیمه محصولات دامی و کشاورزی خود اقدام کنند.
وی افزود: طبق ضوابط موجود دولت در مورد سرمازدگی محصولات و تلفات دام خسارتی پرداخت نمی‌کند و دریافت و جبران خسارت فقط از طریق بیمه است.

گروه کشاورزی: معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بخش دام سنگین تولید مازاد داریم. از این رو در حال مذاکره با عراق هستیم تا بخشی از دام سنگین زنده به این کشور صادر شود.
به گزارش مهر، نشست معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در محل این وزارتخانه برگزار شد. ابتدای اردیبهشت امسال ارز ترجیحی نهاده‌های دامی حذف شد. تولیدکنندگان امور دامی در ادامه عنوان کردند این امر منجر به افزایش ۵ تا ۶ برابر محصول گوشتی داخلی شد. در بخش طیور قیمت مرغ با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی قیمت گذاری شده و امروز نرخ گوشت مرغ حتی از قیمت مصوب دولت (هر کیلو ۶۳ هزار تومان) پایین‌تر است. از سوی دیگر در ماه‌های پایانی سال وزارت جهاد برای تنظیم بازار گوشت قرمز که امروز قیمت هر شقه گوسفندی به بیش از ۳۰۰ هزار تومان است و سردست گوساله هر کیلو ۲۷۵ تومان است ورود کرده و مبادرت به واردات گوشت قرمز کرده است.
حسین دماوندی نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش مهر که تولیدات دام زنده کشور پاسخگوی نیاز بازار است یا خیر، گفت: در تولید و تأمین دام بر اساس نیاز بازار کشور مشکلی وجود ندارد و تولیدات داخل پاسخگوی نیازمندی داخلی هستند.
وی افزود: در بخش دام سنگین حتی مازاد تولید داریم. از این رو در حال مذاکره با عراق هستیم تا بخشی از دام سنگین زنده به این کشور صادر شود.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دام سبک باید به اقتضائات فصلی توجه داشته باشیم، اظهار کرد: در سال‌هایی که بارش در کشور مناسب است در حالی که انتظار است در بازار با گوشت قرمز مازاد در بخش گوشت گوسفندی مواجه باشیم برعکس شده و با رویش مناسب مراتع دامداران از کشتار دام خود خودداری می‌کنند زیرا قادر به تأمین غذای دام‌های خود هستند.
دماوندی نژاد تصریح کرد: امسال وزارت جهاد برای تنظیم بازار در ماه‌های اخیر که شب عید با ماه مبارک رمضان مصاف شده مبادرت به واردات گوشت قرمز کرد تا قیمت‌ها در بازار افزایش نداشته باشد.

خسارت سنگین شالیکاران از رکود بازار

گروه کشاورزی: دبیر کمیسیون واردکنندگان و تامین‌کنندگان برنج گفت: با کاهش تقاضا برای برنج ایرانی به دلیل گرانی برنج، محصول در دست شالیکاران و تولیدکنندگان باقی مانده و خسارت سنگینی متوجه آنها شده است. مسیح کشاورز دبیر کمیسیون واردکنندگان و تامین‌کنندگان برنج در گفتگو با تسنیم با اشاره به افزایش مجدد قیمت برنج اظهار داشت: آنهایی که به هر بهانه‌ای خواستار توقف واردات برنج شدند و بازار را در شرایط کنونی قرار دادند و تنظیم بازار را بر هم زدند باید پاسخگو باشند. وی افزود:با کاهش تقاضا برای برنج ایرانی به دلیل گرانی برنج، محصول در دست شالیکاران و
تولیدکنندگان باقی مانده و خسارت سنگینی متوجه ایشان شده است. کشاورز با بیان اینکه بار دیگر به مسولان و متولیان صنعت برنج هشدار می‌دهیم، نسخه‌‌ای که برای بازار برنج تجویز شده، درمانگر نیست، اظهارداشت: از سیاست‌گذاران بازار برنج می‌خواهیم به تغییر گزینه‌های اثرگذار بر عرضه و تقاضای برنج توجه کنند و مطابق آن برای این صنعت و بازار آن تصمیم‌گیری نمایند. وی گفت: امروز شرایط اقتصادی خانوار ایرانی به گونه‌ای است که توان اقتصادی ایشان تعیین کننده میزان و نوع تقاضا در بازار است و نمی‌توان به ایشان تحمیل کرد که چه کالایی را خریداری کنند. کشاورز اظهار داشت: از کمیسیون کشاورزی مجلس، مسولان وزارت جهادکشاورزی و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم در اسرع وقت برای اصلاح
سیاست‌های تکلیف شده در بازار برنج اقدام کنند و اجازه ندهند آرامشی که تا آبان‌ماه در بازار برنج وجود داشته از بین برود و تحریم‌های داخلی
تجار را از پای درآورده و سفر‌ه هموطنانمان را خالی کند.