گلستان میزبان بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت

حمزه کرایلو مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان از میزبانی استان در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری اطلاعات خبر داد.
نیلوفر احمدی- تجارت، به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، کرایلو گفت: بزرگترین رویداد مهارتی در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مسابقات ملی مهارت است که بستری مناسب برای ایجاد رقابت‌های علمی و سالم بین مهارت‌ آموختگان و نیز عرصه کشف استعدادهای مهارتی در سطح جامعه به شمار می‌آید.
وی افزود: هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت، ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در بین جوانان کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی و تبیین اهمیت و نقش آن در توسعه اقتصاد، جلب نظر مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز در توسعه آموزش‌های مهارتی، ظرفیت سازی در بین بنگاه‌های اقتصادی، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، صنایع و صنوف برای مشارکت حداکثری در این رویداد، رشد انگیزه‌های اجتماعی برای کسب مهارت، افزایش بهره وری آموزش‌های مهارتی، ارتقاء و تکمیل مهارت به اقشار مختلف در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهی با چشم انداز بستر سازی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار است. کرایلو بیان کرد: بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته فناوری اطلاعات به میزبانی استان گلستان از تاریخ 12 لغایت 16 اسفند برگزار خواهد شد.

 

افزایش ۴برابری عضویت رسانه ها درصندوق هنر

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش ۴ برابری عضویت رسانه ها در صندوق هنر خبر داد و گفت: ۱۸۰۰ سایت و پایگاه خبری برای رتبه بندی مشارکت کردند.
فرشاد مهدی پور در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار کرد: این استان دارای موقعیت مهم سیاسی بوده و با توجه به شرایط کنونی کشور، نیازمند نقش آفرینی بیشتر در حوزه رسانه ملی و فرا ملی است.
وی از تاسیس ستاد توانمند سازی رسانه تبلیغی در استان ها خبر داد و گفت: این ستاد بمنظور بررسی مسائل تبلیغاتی رسانه ها تاسیس شده است.
مهدی پور در خصوص شناسنامه دار شدن رسانه ها بیان کرد: بزودی سامانه ای برای تسهیل شدن دسترسی رسانه ها رونمایی خواهد شد. وی با بیان اینکه عضویت رسانه ها در صندوق هنر ۴ برابر قبل شده، افزود: برای رفاه خبرنگاران بدنبال فراهم کردن تسهیلات هستیم. مهدی پور از توزیع ۱۲ میلیارد تومان آگهی در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و گفت: مجموع حمایت های یارانه ای و آگهی به استان بوشهر ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رتبه بندی سایت های خبری در مراحل پایانی قرار دارد، افزود: ۱۸۰۰ سایت و پایگاه خبری برای رتبه بندی مشارکت کردند

افتتاح اولین مرکز توسعه
وتولید قراردادی ایران در کرج
رئیس پارک علم وفناوری البرز از افتتاح اولین مرکز توسعه وتولید قراردادی ایران خبر داد وگفت : این مرکز با سرمایه گذاری بخش خصوصی وبا نماد پیوند دانش وصنعت افتتاح می شود .
به گزارش روابط عمومی پارک علم وفناوری البرز ، مهدی عباسی ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد مبارک شعبانیه افزود: در راستای تحقق شعار تولید دانش بنیان واشتغال آفرین اولین مرکز توسعه وتولید قراردادی ایران با سرمایه گذاری بخش خصوصی ( صندوق پژوهش وفناوری البرز ) با نماد پیوند دانش وصنعت روز سه شنبه ۱۶ اسفند ماه افتتاح می شود وی خاطر نشان کرد این مراسم ساعت ۱۰ صبح با حضور معاون علمی ، فناوری واقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ، رئیس جهاد دانشگاهی کشور و مسئولین کشوی واستان در پارک علم وفناوری استان البرز برگزار خواهد شد

بیش از 4 میلیون تن کالا از مبادی بار جنوب سیستان و بلوچستان جابجا شد
رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 میلیون و 538هزار و 966 تن کالا توسط ناوگان باری از جنوب استان به نقاط مختلف جابه‌جا شده است.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان، مهرالله داموغ گفت: این میزان جابجایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است. وی افزود: عمده کالای جابجا شده در این مدت(11ماهه) گندم،گازوئیل،کلینکر و هندوانه بوده است. داموغ خاطر نشان کرد: در همین بازه زمانی 251 هزارو 388 فقره بارنامه توسط شرکتهای حمل ونقل کالا جنوب استان صادر گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 17 درصدی را نشان می دهد. وی یادآور شد: 74 شرکت حمل و نقل و حدود ۹۷۰ راننده در بخش حمل و نقل جنوب استان فعال هستند. رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد :طی این مدت با برگزاری کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲و ۱۴ به شکایات از ناوگان و رانندگان حمل و نقل کالا در جنوب استان رسیدگی شده است.

دیدار با خانواده شهیدان،رسم
هر چهارشنبه گاز همدان
مديرعامل شركت گاز استان همدان به رسم هر چهارشنبه با خانواده شهيد معظم محمد زنگنه نجفی ديدار كرد.
محمد صادق محبي نظر وشورای فرهنگی شرکت گاز استان همدان در راستاي اجراي طرح تكريم با حضور در منزل شهيد معظم محمد زنگنه نجفی از
خانواده ايشان تقدير و تجليل كردند. وی در اين ديدار گفت: دیدار با خانواده شهدا افتخاری برای مجموعه شركت گاز استان است و یادآور وظیفه خطیر در خدمت رسانی صادقانه به مردم و حفظ خون شهدا می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اظهار داشت: عزت و افتخار کنونی جامعه اسلامی ما مدیون و مرهون خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان است و به همین علت ما به عنوان خادمان مردم، خود را موظف به حضور در كنار خانواده اين عزيزان برای تقدیر از جانفشانی اين بزرگواران می دانیم.
محبی نظر با تاکید بر حفظ ارزش‌های ایثار و شهادت در جامعه اسلامی بیان کرد: امروز خانواده معظم شهدا با دلهایی سرشار از ایمان ثابت کرده اند که در راه ارزشهای اسلامی می بایست دین خود را ادا نمود و مسئولان نیز بایستی در این مسیر ، شأن خانواده معظم شهدا را حفظ کنند.
اين مقام مسئول تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس یک حادثه بزرگ در تاریخ معاصر ما محسوب می شود و گذشته و آینده ای را رقم می زند، عنوان داشت: در 200 سال تاریخ ایران هر جنگی که اتفاق افتاده قطعه ای از سرزمین مان به غارت رفته اما در هشت سال دفاع مقدس وجبی از خاک ما به دست دشمن بعثی نیفتاد که نشان از شجاعت تمام عیار شهدا دارد.
وی افزود: صبر، صلابت و بصیرت خانواده معظم شهیدان، با تأسی از اولین شهیده راه ولایت حضرت ام ابیها(س)، بهترین نمونه عملی الگوی اخلاق و معنویت اسلامی در جامعه است که باید به نحو مقتضی و متناسب با شرایط فعلی جامعه و با ابزارهای بروز در راستای مبارزه با جنگ نرم دشمن، اطلاع‌رسانی شده و اشاعه یابد.

۶۳ هزار تن گندم از استان مرکزی
به دیگر نقاط کشور ارسال شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۶۳ هزار تن گندم امسال از این استان به سایر استان‌های کشور ارسال شد. «غلامرضا ملکی» افزود: ارسال این محصول به سایر استان‌ها در راستای تامین نیاز سایر استان‌ها و واردات گندم برای افزایش کیفیت آرد و نان استان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: ۱۹۶ هزار و ۵۲۰ کیلوگرم گندم امسال به صورت تضمینی توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از کشاورزان استان خریداری شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۷ مرکز در این مدت در شهرستان‌های مختلف استان وظیفه خرید و تحویل گندم کشاورزان را برعهده داشته و ۲۰ هزار نفر از گندمکاران استان امسال محصول خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تحویل دادند.

با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری؛

تجارت-شهرستان ری- علی کیوانی،مراسم افتتاحیه پروژه های شهرداری باقرشهر در حوزه های عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی در روز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه از ساعت ۱۳ با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، شهردار باقرشهر ، جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان ری و شهرداری باقرشهر و اصحاب رسانه برگزار گردد.
در حاشیه این مراسم، فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان این موضوع که در شهرستان ری به پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقدام و عمل جامعه عمل پوشاندیم، و از زحمات مجموعه شهرداری باقرشهر به عنوان یک نهاد خدمت رسان و تلاشگر تقدیر نمود. محسن قضاتلو شهردار باقرشهر نیز طی گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته پرداخته واظهار نمود: علیرغم شرایط خاص اقتصادی کشور به لطف خدا و حمایت و همراهی همه همکارانم در مجموعه شهرداری ، اقدامات وفعالیتهای ارزشمندی به ویژه در حوزه های عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان صورت گرفت، که در روز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه تعدادی از این پروژه ها به مرحله بهره برداری می رسد . شهردار باقرشهر به شرح اهم این اقدامات پرداخت وگفت: به منظور ارتقای جایگاه ورزش و افزایش سطح آمادگی جسمانی و سلامت جامعه شهرداری باقرشهر با نگاهی ویژه به ترویج و توسعه امر ورزش و افزایش سرانه های ورزشی در سطح شهر، ساخت پروژه های ورزشی را در دستور کار خود قرار داده و اقدام به احداث پروژه های ورزشی و همچنین تجهیز اماکن و مجموعه های ورزشی کرده است. پروژه زمین فوتبال و والیبال ساحلی یکی از پروژه های بسیار مهم در سطح شهرستان ری و دومین زمین فوتبال و والیبال ساحلی در استان تهران می باشد که با هزینه ای در حدود دو میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ متر مربع در باقرشهر احداث و به بهره برداری رسید. محسن قضاتلو در ادامه افزود : در راستای توزیع متناسب و منطقی بودجه های عمرانی در مناطق مختلف شهر و حرکت به سوی شهری آباد و برخوردار در همه مناطق، یکی دیگر از پروژه‌های شاخصی که در سال ۱۴۰۱ توسط شهرداری اجرا گردید، آسفالت معابرکوی دانش(چرمسازی) می باشد، این پروژه به مساحت ۱۰۲۰۰ متر مربع شامل عملیات زیرسازی و آسفالت و با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسیده است. وی در ادامه افزود: در راستای توسعه و ترویج مرکزی جهت آموزش مفاهیم و آموزه‌های قرآنی در باقرشهر، بهره برداری از دارالقرآن عطر فاطمی با همکاری مرکز قرآنی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اجرا گردید. محسن قضاتلو اظهار داشت: ساختمان این مرکز فرهنگی قرآنی، دو سال قبل احداث شده بود ولی تاکنون از آن استفاده نشده بود که با پیگیری های صورت گرفته این مرکز با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان تجهیز شده و به بهره برداری رسید. شهردار باقرشهر در پایان گفت : پروژه بازسازی و نگهداری اماکن، بوستانها و … در سطح شهر، تکمیل پروژه سایت اسکان اضطراری باقرشهر، تراش و آسفالت محور شهید رجایی، احداث میدان شهید حاج قاسم سلیمانی و توجه به زیر ساختهای شهری و شهرداری از جمله اقدامات و پروژه هایی بوده است که توسط مدیریت شهری اجرا و به بهره برداری رسیده است.

استاندار ایلام گفت: دشمنان هجمه های ناجوانمردانه و ظالمانه ای از طریق تریبون ها و رسانه های در اختیار خود بر علیه انقلاب اسلامی زدند در حالی که قلم واقعی و متعهد باید در راستای پمپاژ نشاط و امید جامعه گام بر دارد.
حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان ایلام اظهار داشت: تعالی و ترقی هر کشوری در سایه هنرنمایی رسانه ها مصداق پیدا می کند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری بار بزرگ تبیین بر دوش اصحاب قلم و رسانه است.
وی افزود: همه کسانی که تلاش کردند که تعالی استعدادهای رسانه ها در قالب جشنواره ابوذر به ثمر و شکوفایی برسد و باعث ایجاد انسجام و وحدت بین اصحاب رسانه و مطبوعات انجام شود، ارزشمند و قابل تقدیر است.
استاندار ایلام ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به قلم و آنچه خبرنگاران و اهالی قلم می نویسند قسم خورده است که این موضوع بیانگر جایگاه ارزشمند رسانه ها و خبرنگاران است.
بهرام نیا با اشاره به برگزاری جشنواره ابوذر در استان ایلام، تاکید کرد: داوران در این جشنواره فارغ از هر گونه سلیقه سیاسی و فکری برای اعتلای این خطه، از اثار رسیده اصحاب فرهنگ و قلم به دبیرخانه جشنواره ارزیابی خوبی داشتند.
وی ادامه داد: بستر جشنواره ابوذر و رسالت آن شناسایی و معرفی استعدادهای شناخته نشده است و وظیفه جشنواره ابوذر کشف استعدادهای رسانه ای تلاشگر برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی است و با قلم خود هریت، آزادگی و عدالت را اشاعه می کنند.
وی با اشاره به ارسال ۸۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره یادآور شد: همه اصحاب رسانه و مطبوعات به طور قطع با وجود تضارب ارا و سلیقه های فکری و گرایش های سیاسی متفاوت، تعالی نظام را در اولویت دارند و همه کسانی که هنری و قلمی در دست دارند باید هنر خود را در چهارچوب نظام و قانون به کار گیرند.

فعالیت‌های فرهنگی و دینی شرکت آب و فاضلاب استان قم موردتقدیر ویژه امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو قرار گرفت.
فقیه – تجارت، به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دوره آموزشی مفتاح رضوان با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و ائمه جماعت و مسئولین فرهنگی و دینی شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد.
در پایان این دوره آموزشی با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته، از فعالیت‌های فرهنگی و دینی شرکت‌های آب و فاضلاب از مسئولان امور فرهنگی و دینی شرکت‌های برتر با اهدا لوح تقدیر، قدردانی شد.
در همین راستا از حجت‌الاسلام جانلو مسئول امور فرهنگی و دینی شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز با حضور مهندس اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اهدا لوح تقدیری به امضا محمود رضا مهاجری مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو تجلیل به عمل آمد.
در این لوح تقدیر آمده است: با گذشت بیش از چهار دهه پرافتخار از انقلاب عزیزمان، توسعه و بالندگی روزافزون فعالیت‌های فرهنگی و دینی کشور همواره مرهون زحمات جهادی مردان و زنان مخلصی بوده که در این عرصه با کمترین امکانات
بیشترین نتیجه را حاصل کردند و تلاش و اخلاص این عزیزان بر مردم نمایان و تا سال‌ها در اذهان باقی خواهد ماند.
مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در ادامه این لوح تقدیر با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شرکت آب و فاضلاب استان قم و ارزیابی سالانه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن تبریک کسب رتبه «شایسته تقدیر ویژه» در میان شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور، از توجه به امور مهم فرهنگ و دین در جهت ترویج فرهنگ ناز، قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) در شرکت آب و فاضلاب استان قم قدردانی کرده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان، امروز در دیدار با دادستان استان سیستان و بلوچستان گفت: در شرایط بحرانی کشور، سوخترسانی به سیستان و بلوچستان به خوبی انجام شد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان، مدیر منطقه زاهدان با اعلام این خبر گفت: در پی کاهش شدید دما در کشور در ماه های گذشته و افت فشار و قطعی گاز در برخی از استان های کشور، مصرف سوخت مایع افزایش یافت و در پی آن ناترازی در تولید و مصرف فرآورده های نفتی در کشور به وجود آمد.
قربانعلی مردانی با بیان این مطلب افزود: در شرایط بحرانی سوخت کشور، با پیگیری های انجام شده از سوی منطقه و مقامات استانی و همکاری قابل تقدیر ستاد شرکت ملی پخش و مبادی تأمین فرآورده در سایر مناطق کشور، تأمین و توزیع سوخت به شکل مطلوب در منطقه زاهدان انجام شد و کمبودی در این زمینه بوجود نیامد.
وی یکی از مشکلات منطقه را معضل قاچاق سوخت عنوان کرد و ابراز داشت: بدلیل تفاوت فاحش قیمت سوخت در کشورهای مجاور، خرید و فروش سهمیه و قاچاق سوخت به شکل آشکار در استان وجود دارد و این موضوع باعث افزایش مصرف و ایجاد صف در برخی از جایگاه ها می شود.
مدیر منطقه زاهدان در ادامه افزود: افزایش مصرف فرآورده های نفتی که به طور واضح پیامد قاچاق سوخت می باشد، در برخی از شهرهای استان بسیار زیادتر از حد معمول بوده، به عنوان نمونه در ناحیه زابل در ده ماهه امسال نسبت به مشابه سال قبل مصرف بنزین 45درصد افزایش داشته و این امر باعث ایجاد صف در جایگاه ها شده است. مردانی در زمینه تأمین و توزیع گازمایع نیز با بیان بخشی از اقدامات انجام شده گفت: با توجه به سرمای هوا، پیگیری های لازم در زمینه افزایش سهمیه و تأمین به موقع گازمایع انجام شد و با استفاده از مخزندار ریلی و تقویت ناوگان حمل و نقل و افزایش کشنده، گازمایع مورد نیاز تأمین و توزیع گردید.
وی همچنین با اشاره به سامانه توزیع الکترونیکی گازمایع گفت: توزیع گازمایع بصورت الکترونیکی با استفاده از زیرساخت بانکی در کشور مورد تأکید قرار دارد و منطقه زاهدان پیشگام در اجرای این طرح بوده و با برنامه ریزی، هماهنگی، اطلاع رسانی و بکارگیری تجهیزات در حال حاضر 500هزار خانوار مصرف کننده نفت سفید و گازمایع منطقه زاهدان در این طرح ثبت نام نموده اند و سهمیه سوخت خود را از این طریق دریافت می کنند.

مدیرعامل بنیاد دستان مهربان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز گفت:این بنیاد با اخذ مجوزهای رسمی در سال ۱۳۸۶ توسط دکتر شهرام فرجی تأسیس و فعالیت خود را با تمرکز بر حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست آغاز کرد. زهرا یوسفی با بیان اینکه دستان مهربان، سازمانی غیردولتی، غیرسیاسی، مستقل و مردم‌نهاد است که برای رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند، به‌ویژه زنان و کودکان نیازمند کمک و حمایت، با انگیزه‌ی والای انسان‌دوستی و کمک به همنوعانِ محروم، با ۲۰ شعبه در سطح کشور فعالیت می‌کند،افزود:علاوه بر سرپرستی خانواده‌های نیازمند ، مدرسه‌سازی، ساخت درمانگاه، اعزام کاروان‌های حمایتی به نقاط دورافتاده و محروم، حمایت از بیماران خاص مددجو، اعطای کمک‌هزینه‌های تحصیلی و آموزشی و توانمندسازی و فراهم‌سازی زمینه‌های اشتغال مددجویان اشاره کرد. نیز از دیگر فعالیت های بنیاد است. وی با اشاره به اینکه هم اکنون سرپرستی بیش از ۳۲۰۰ خانواده از ایتام و زنان سرپرست خانواده (بالغ‌بر ۱۵ هزار نفر) را بر عهده داریم،ادامه داد: و ساخت 12 مدرسه، شش درمانگاه، چهار مرکز نگهداری و آموزش کودکان و تحت درمان قرار دادن صدها بیمار خاص نیز از دیگر فعالیت‌های نیکوکارانه‌ی بنیاد است. یوسفی با بیان اینکه بنیاد دستان مهربان به هیچ ارگانی وابسته نیست و بودجه بنیاد از طریق کمک‌های اعضاء هیئت امناء و مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود،اظهار کرد: شعب ما در شهرهای تهران، کرج، تبریز، اصفهان، ساری، مراغه، شیراز، قم، یزد، کرمانشاه، رشت، ارومیه، کیش، زاهدان، گرگان، مشهد، قزوین، زنجان، شاهرود، ایرانشهر مشغول فعالیت بوده و شرایط افراد پس از ارائه مدارک لازم توسط کارشناسان بررسی و در صورت تائید، نوع و میزان کمک‌ها مشخص خواهد گردید.
وی به برگزاری کارگاه های آموزشی به منظور توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های آموزش و توانمندسازی در تهران(2 کارگاه خیاطی در شرق و غرب تهران) کرج(چرم‌دوزی)، مراغه(فرش)، ساری(محصولات رزینی)، قم(تابلو فرش)، شاهرود(تندیس‌های چوبی) کرمانشاه(گلیم‌بافی) در این راستا فغالیت کنند. مدیرعامل بنیاد دستان مهربان به راه اندازی کمپین های مختلف برای کمک به هموطنان اشاره و افزود:کمک رسانی به زلزله زدگان خوی با فراخوان سراسری شعبه تبریز جهت جمع آوری اقلام در تاریخ ۱۳ بهمن با استقرار ایستگاه جمع آوری اقلام در چهارراه شریعتی و همچنین در محل شعبه آغاز گردید و جمع آوری اقلام تا روز دوشنبه ۱۷ بهمن ادامه داشت. یوسفی با بیان اینکه در این کمپین تعداد ۳ عدد کانکس به خانواده های نیازمند با فرزند معلول یا بیمار اهدا گردید،خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۸ دستگاه نیسان حامل اقلام بهداشتی مانند پوشک بچه، دستمال کاغذی، نوار بهداشتی و انواع شوینده‌ها، مواد غذایی کنسرو شده مانند لوبیا عدس، تن ماهی و نان خشک، آب، خرما ماکارونی شیر خشک سیب زمینی ، لباس گرم و اقلام گرمایشی مانند چادر پتو و بخاری برقی و اقلامی مانند عروسک و تنقلات نیز در بین کودکان زلرله‌زدگان توریع شدند