پیگیری افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در بانک آینده

وی افزود: با توجه به وجود دارایی‌های ارزشمند در ترازنامه بانک آینده و فزونی 1500 هزار میلیارد ریال آنها نسبت به بدهی‌های بانک، خوشبختانه بانک آینده از این ناترازی مبرا بوده و با توجه به همین ظرفیت و پتانسیل در بانک آینده، فرآیند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ارزنده بانک مجدانه در حال پیگیری و انجام است.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی، دارایی‌های ارزشمند و منحصر به فردی در مالکیت بانک آینده به عنوان پشتوانه بدهی‌ها وجود دارد که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده پس از کسر بدهی‌های بانک، از فزونی بیش از 1500 هزار میلیارد ریال برخوردار است.
دکتر مرادی رئیس هیات مدیره و سرپرست بانک با تائید این مطلب گفت: بانک‌ها به طور عمده با سه نوع ناترازی دارایی- بدهی، درآمد- هزینه و ناترازی جریان وجوه نقد می‌توانند مواجه باشند؛ که در این بین، ناترازی دارایی و بدهی از مهم‌ترین ناترازی‌های سیستم بانکی محسوب می‌شود. این ناترازی می‌تواند مشکلات عدیده‌ای برای هر بانکی ایجاد نماید.

 

پرداخت هزینه درمان دانش‌آموزان مسموم شده توسط بیمه دانا

شرکت بیمه دانا هزینه درمان دانش آموزان دختری را که اخیرا دچار مسمومیت شده‌اند، پرداخت می‌کند.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی، محسن کریمی رئیس شعبه قم در گفت‌وگویی با اشاره به حوادث رخ داده اخیر در این شهر که منجر به مسمومیت تعدادی از دانش آموزان دختر شد، اعلام کرد: با توجه به تفاهم‌نامه امضا شده بین شرکت بیمه دانا و وزارت آموزش و پرورش در خصوص بیمه‌نامه حوادث تحصیلی دانش‌آموزان، هزینه درمان تمامی این دانش‌آموزان که در بیمارستان‌های قم بستری و تحت درمان قرار دارند، بر عهده این شرکت است.
وی با اشاره به اینکه مسئولان این شعبه با هماهنگی و همراهی مدیران رفاه آموزش و پرورش قم، با دانش‌آموزان بستری شده در بیمارستان‌های این شهر دیدار و از آنها عیادت کردند، افزود: والدین این دانش‌آموزان از بابت رسیدگی و نحوه درمان فرزندان خود هیچگونه نگرانی نداشته باشند، زیرا طبق مذاکرات صورت گرفته، تمامی بیمارستان‌های طرف قرارداد و حتی بیمارستان‌هایی که طرف قرارداد این شرکت نیستند نیز آماده پذیرش مصدومان احتمالی به منظور بستری و درمان دانش‌آموزان تحت پوشش شرکت بیمه دانا هستند.

موافقت با پذیرش سهام بانک
گردشگری در بازار دوم فرابورس
هیات پذیرش فرابورس، با پذیرش سهام بانک گردشگری در بازار دوم شرکت فرابورس ایران به صورت مشروط موافقت کرد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی، درخواست پذیرش سهام شرکت بانک گردشگری (سهامی عام) در شرکت فرابورس در جلسه 9 اسفند ماه 1401 مورد موافقت قرار گرفته است. مقرر شد قبل از درج نام شرکت در فهرست نرخ های فرابورس و آغاز معاملات اطلاعات لازم و تعیین شده توسط بانک گردشگری ارائه گردد. بر اساس این گزارش، در راستای بند 4 ماده 45 قانون بازار اوراق بهادار و ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده در سازمان بورس و اوراق بهادار ، اطلاعات مذکور در سامانه کدال برای آگاهی عموم درج شد.

پرداخت قبوض سازمانی
در اپلیکیشن «ایوا»
مشتریان بانک ملی ایران می توانند قبوض دریافتی خود از نهادها و سازمان ها را بدون مراجعه به شعبه و تنها با استفاده از اپلیکیشن «ایوا» پرداخت کنند. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی، اگر قبوضی را از نهادهایی مانند قوه قضاییه، اوقاف، سازمان بنادر و دریانوردی و... دریافت کرده و باید آن را پرداخت کنید، می توانید برای راحتی در پرداخت و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب فقط به "اپلیکیشن ایوا" سر بزنید. در این اپلیکیشن به گزینه پرداخت سازمانی مراجعه و سازمان موردنظر را انتخاب کنید، شناسه قبض را به صورت دستی و یا با روش بارکدخوان دوربین گوشی خود وارد کنید، سپس گزینه استعلام را بزنید تا مشخصات قبض برای شما ظاهر شده و با تائید شما مرحله پرداخت آغاز ‌شود.
در پایان نیز باید فرایند پرداخت را کامل کنید.شایان ذکر است در نظرسنجی جشنواره برند محبوب مصرف‌کنندگان، به ‌عنوان گسترده‌ترین نظرسنجی مردمی برگزار شده در انتخاب برندهای محبوب ایرانی، عنوان برند محبوب سال ۱۴۰۰ به اپلیکیشن ایوا و شرکت پرداخت الکترونیک سداد تعلق گرفته است. ایوا، یک اپلیکیشن پرداخت است که از طریق آن می‌توانید به خدمات متنوعی مانند خرید شارژ و بسته های اینترنت تلفن همراه، کارت به کارت، دریافت موجودی تمام کارت‌های بانکی، استعلام و پرداخت قبوض (برق، گاز، تلفن همراه، تلفن ثابت و آب)، استعلام و پرداخت جریمه‌های خودرو و بسیاری از سرویس های متنوع دیگر دسترسی پیدا کنید.

گروه بانک و بیمه: مدیر عامل بانک توسعه تعاون در مراسم تکریم و معارفه جمعی از مدیران بانک، بر جوانگرایی، کارآمدی و تعهد به عنوان مهمترین معیارهای انتصابات مدیریتی بانک تاکید ورزید.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در مراسم تکریم و معارفه اظهار داشت: مسئولیت پذیری در نظام اسلامی با سایر مکاتب متفاوت است.
وی افزود: مدیریت با ریاست تا حد زیادی متفاوت است و بهترین تعریف از مدیریت در نظام اسلامی، مسئولیت و پاسخگویی در مقابل ذینفعان است.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: تفویض مسئولیت به مدیر جدید این زمینه را فراهم می کند تا انسان بر اساس توانایی ها، انگیزه بیشتر و روش ها و برنامه های جدید در مسندی قرار گیرد تا با ابزارها و راهکارهای در اختیار ، اهداف بانک را محقق نماید و تکالیفی که بر اساس قانون بر او مترتب گشته است را به نحو احسن به اجرا در آورد و به صورت شفاف به مقام پاسخگویی درآید.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: چرخش نخبگان و نیروی انسانی در هر سازمان امری متعارف است و چنانچه انتصابات و جابجایی مدیران جدید بر اساس حساب، کتاب و با پشتوانه فکری و انتخاب درست باشد، می تواند دستاوردهای متعددی برای سازمان در پی داشته باشد.
وی افزود: با حضور چندین ساله فردی در جایگاه مدیریتی اجتناب ناپذیر است که جهت تزریق فکر و ایده های نو و انرژی بیشتر به آن واحد سازمانی، مدیری جدید با برنامه های تحولی در مسند بنشیند تا زمینه را برای دستیبابی به توفیقات ، تحقق استراتژی ها و برنامه ها فراهم نماید.
شیخ حسینی گفت خودم را خدمتگزار و خادم کل مجموعه می دانم و در راستای پیشبرد اهداف و راهبردها نهایت تلاش را در این مسیر بکار می گیرم.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: در انتصابات مدیریتی بانک دو معیار کارآمدی و تعهد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کارآمدی به معنای کارآیی و اثربخشی است و کارآیی عبارت از بالاترین نتیجه و خروجی با منابع در اختیار می باشد و اثربخشی به مفهوم دستیابی به اهداف و برنامه ها به نحو احسن است.
شیخ حسینی مهارت، تخصص، دانش، اطلاعات، تدبیر، روحیه انقلابی و جهادی، مهارت های مدیریتی، خلاقیت و نوآوری را از ویژگی های مدیر عنوان نمود و ادامه داد: تعهد به خداوند، نظام، دولت، مردم ،مشتریان،بخش تعاون ،کارکنان وسازمان از معیارهای مهم اعطای مسئولیت به مدیران است.
وی اذعان داشت: بانک یک سازمان خدمات محور است و تمامی تلاش ها و اهداف این مجموعه بسته به وجود و حضور مشتریان است و از این رو ارائه خدمات به مشتریان و عموم مردم واجد اهمیت است و مردمی که به رغم تمامی مشکلات و مسائل اقتصادی همواره در صحنه حاضر بوده اند شایسته بهترین خدمات هستند.
این مقام بانکی تاکید کرد: انتظار از مدیرانی که منتصب می گردند بسیار بالاست و وظایف و تکالیف آنان چندین برابر می شود.
سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: جانشین پروری از اصول مهم مدیریت در سازمان است و تداوم نقش موثر بانک در عرصه های بانکداری توسعه ای و عاملیت طرحهای ملی از طریق انتقال تجارب بین مدیران با تجربه و نسل های جدیدتر و فراهم سازی زمینه برای پذیرش مسئولیت توسط جوانان امکان پذیر می شود.
وی افزود: نظام بانکی از جمله مشاغل مهم و تاثیرگذار در عرصه جنگ های اقتصادی است و همکاران نظام بانکی در شرایط تحریم و به رغم سختی کار، همواره منشا خدمات ارزنده به بخش های مختلف اقتصادی بوده اند.
فتاحی خاطر نشان کرد: در شرایطی که بانک مرکزی بنا به ماموریت نظارتی خود و جهت رعایت انضباط نقدینگی، کنترل مقداری ترازنامه ای بانک ها را در دستور کار قرار داده است، بانک توسعه تعاون نیز ضمن رعایت ضوابط ابلاغی، در پرداخت تسهیلات حمایتی، تکلیفی و اشتغال آفرین اهتمام کافی را داشته است .
محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: در تغییرات مدیریتی حتما مصلحت هایی وجود دارد و خرد جمعی نیز موید این تغییرات و تحولات است و این جابجایی ها می تواند در بهینه سازی عملکرد بانک موثر واقع شود.
وی افزود: تسهیلات توسعه ای بانک در طرحهای ملی بسیار اثرگذار بوده است و بانک در طرح اشتغال روستایی و عشایری با کسب رتبه برتر در پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال، نرخ نکول نزدیک به صفر را نیز در این طرح ملی به عنوان عملکرد موفق بجا گذاشته است.

نوسانات ارزی رقم زده است

گروه راه و مسکن: همه کارشناسان و سازندگان در حال حاضر اتفاق نظر دارند که وضعیت بازار مسکن در تمامی ابعاد وضعیت نامناسبی دارد. این بازار مولد چند سال است در رکود به سر می‌برد و قیمت‌ها نیز هر روز در حال افزایش است. با این شرایط چه چشم‌اندازی برای بازار مسکن در سال آینده وجود دارد؟ به گزارش روزنامه تجارت به نقل از سایت خبری تجارت‌نیوز، مسکن بعد از نیازهایی مانند خوراک
و پوشاک جزو اولین مایحتاجی است که هر فرد در زندگی با آن مواجه می‌شود؛ اما شرایط اخیر در اقتصاد ایران تهیه این نیاز اساسی را تقریبا برای همه دهک‌ها با مشکل مواجه کرده است.
به‌ویژه در مهر و آبان امسال بود که با شیب افزایشی دلار، قیمت مسکن نیز سیر صعودی را تجربه کرد. باید توجه داشت که این مساله طبیعتا روی قیمت‌ها در بازار اجاره نیز موثر است.
حالا با این وضعیت مبهم در بازارهای موازی و چشم‌انداز افزایشی تورم در سال 1402 چه روندی را برای مسکن در سال آینده می‌توان پیش‌بینی کرد؟

رکود در بازار مسکن
محمود اولاد، کارشناس اقتصادی در خصوص وضعیت کلی بازار مسکن گفت: در بازار مسکن در حال حاضر عرضه به شدت محدود شده است و سال‌هاست که ساخت و ساز وجود ندارد. قدرت خرید پایین مردم نیز اجازه نمی‌دهد تا تقاضای آنها به سمت بازار هدایت شود. او ادامه داد: از سوی دیگر، افزایش قیمت‌ها رشد تقاضای سرمایه‌ای را در پی داشته و این خود دلیلی برای افزایش قیمت بوده است، همچنین به نظر می‌آید این روند در آینده نیز ادامه‌دار باشد. اولاد در مورد مشکلات اساسی بازار مسکن بیان کرد: مشکل اصلی مسکن این است که سال‌ها رکود در آن وجود داشته و تعداد پروانه‌های ساختمانی نیز حاکی از این مورد است. وی افزود: از سوی دیگر، نیازها مدام روی هم انباشته شده است که بخشی از آن به کاهش کیفیت سکونت هم از نظر اندازه و هم از نظر محله تبدیل شده است؛ برخی نیز به پیرامون شهرها مهاجرت کرده‌اند.

چشم‌انداز بازار مسکن
این کارشناس اقتصادی همچنین گفت: در نتیجه کمبود عرضه که طی سال‌های گذشته ایجاد شده است، رشد بالای تقاضا را شاهد خواهیم بود. اولاد بیان کرد: حتی اگر تحریم‌ها نیز برداشته شود و وضعیت رو به بهبود برود باز هم مساله درباره بهبود شرایط بازار مسکن متفاوت است، زیرا برای فراهم کردن واحد برای عرضه، یک تا دو سال زمان لازم است و بازار پاسخگوی عرضه در آن بازه زمانی نیست. بهبود شرایط بازار مسکن مستلزم این امر است که شرایط اقتصاد ایران نیز در وضعیت بهتری قرار بگیرد، تورم کنترل و رشد دلار هم متوقف شود.
هر چند به گفته کارشناسان در صورت بر طرف کردن مشکلات سیاسی و اقتصادی نیز مسکن به زمان بیشتری برای بهبود بحران‌هایی که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، نیاز دارد.

معاون ساخت و توسعه راه های کشور گفت: با بهره برداری از محورهای ترانزیتی شاهد بازگشایی گره های ترافیکی در بخش های مختلف
خواهیم بود.
کدخدا زاده گفت: با توجه به آنکه بحث های اعتباری و سرمایه ای که برای ساخت راه ها استفاده می شود، محدود است ما مجبور هستیم اولویت بندی و براساس آن هدف گذاری کنیم.
به گفته معاون ساخت و توسعه راه های کشور ، یکی از مواردی که باعث می شود این اهداف را ساماندهی کنیم، کریدورهای ترانزیتی در کشور اعم از راه آهن، راه‌ اصلی ، بزرگراه و آزاد راه است که هر کدام که به ثمر برسد گره های ترافیکی را باز خواهد شد.
او می گوید: امسال همانند سال های گذشته ۸۰۰ تا هزار کیلومتر راه اصلی و بزرگراه هدف گذاری کرده بودیم و در پایان سال با همکاری تمامی بخش ها بسیاری از گره های ترافیکی بازگشایی و افتتاح می شود .
او گفت: علاوه بر افتتاح پروژه های بزرگراهی استان بوشهر امروز در سایر استان های مختلف آذربایجان غربی، کردستان همدان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ما از محورهای مختلف بهره‌برداری کرده ایم که با افتتاح آنها علاوه بر رفع گره های ترافیکی شاهد کاهش سوانح جاده ای و افزایش ترانزیت و حمل بار خواهد شد‌.

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر روز جمعه در آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر بهره‌برداری و عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه آغاز شد. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این آیین اظهار کرد: بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال و با استانداردهای روز دنیا احداث شده است. محمد شکیبی نسب ادامه داد: شناورهای هدف پهلوگیری در پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر با طول ۱۵۰ و عمق هفت متر است. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: بخش تعمیر اساسی سالن پایانه یاد شده نیز اکنون یا سرعت و شتاب خوبی در دست احداث است که پیش بینی شده تا اردیبهشت سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد. وی افزود: هدف اصلی از احداث این پایانه بین المللی مسافربری دریایی رونق و توسعه گردشگری دریایی است. شکیبی‌نسب عنوان کرد: طرح توسعه بندر گناوه با ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در سه فاز پیش بینی شده است که فاز نخست در مدت ۳۶ ماه اجرا می‌شود. وی یادآور شد: این طرح شامل احداث موج شکن، دایک حفاظتی، احداث دیوار پیرامونی، عملیات لایروبی حوضچه تا عمق منفی پنج متر است. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: احداث موج شکن، دایک حفاظتی و دیواره پیرامونی در طرح جامع توسعه بندر گناوه به ترتیب به طول ۲ هزار و ۳۸، یکهزار و ۱۲۰، یکهزار و ۷۰۰ مترمربع و حجم لایروبی آن نیز ۹۸۰ هزار مترمکعب برآورد شده است.