معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح ترکیبی حمل و نقل عمومی در پایتخت گفت: در این طرح ۵۰ درصد تاکسی‌های موجود پایتخت به ون تبدیل می‌شود.
جلال بهرامی اظهارداشت: برنامه شورا و شهرداری تهران اجرای طرح حمل و نقل ترکیبی در ناوگان تاکسیرانی است که در این طرح حدود نیمی از تاکسی‌های موجود که اغلب فرسوده است به ون تبدیل می‌شود. وی افزود: در ۲ دوره گذشته مدیریت شهری، تعداد تاکسی‌های ون در تهران هفت هزار دستگاه بود که این میزان اکنون به یک هزار دستگاه رسیده است. معاون شهردار تهران با اشاره به تامین ون‌های جدید برای ناوگان تاکسیرانی گفت: در این زمینه با تولید کنندگان داخلی وارد مذاکره شدیم همچنین قدرالسهم خرید ۶۳۰ دستگاه را از طریق وزارت کشور پرداخت کردیم که به‌زودی این تعداد ون وارد ناوگان پایتخت می‌شود.
وی در مورد ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: در ۲ دوره گذشته مدیریت شهری تعداد اتوبوس‌های فعال تهران ۶ هزار دستگاه بود که این میزان اکنون به یکهزار و ۸۰۰ دستگاه رسیده که این کاهش منجر به نارضایتی شهروندان شده است.
بهرامی با بیان اینکه در این سال‌ها به نوسازی اتوبوس‌های شهری کم توجهی شده است، افزود: طبق طرح جامع حمل و نقل عمومی، تهران باید ۹ هزار دستگاه اتوبوس داشته باشد اما طبق آخرین برآوردها برای اینکه بتوانیم نیازهای شهروندان در کف خیابان را برطرف کنیم به پنج هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم. وی با بیان اینکه به دلیل تحریم اقتصادی بسیاری از کارخانجات واحدهای تولیدی تعطیل بودند و به منظور حمایت از توان داخل نمی‌خواستیم از طریق واردات این نیاز را برطرف کنیم، گفت: فراخوانی به همه واحدهای تولیدی ارسال و با برخی کارخانجات با همکاری وزارت کشور تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم و قرار شد چهار هزار دستگاه اتوبوس را از طریق کارخانجات داخلی تامین کنیم.
به گفته بهرامی، وزارت کشور نیز سهمیه ۲ هزار دستگاه را به تهران اختصاص داد که قدرالسهم ۶۵۰ دستگاه اتوبوس را پرداخت و تاکنون ۱۷۵ دستگاه را تحویل داده است. وی تاکید کرد: این کمبودها منجر به کم‌کاری نخواهد شد و با توجه به نیاز فوری شهروندان در فصل سرما و بارندگی برف و باران ۲۲۰ دستگاه که هنوز پلاک گذاری نشده بود با همکاری پلیس راهور وارد چرخه خدمت رسانی شد.

رسم دیرینه کاشت سبزه جزو رسومی است که در کنار زیبایی آسیب‌های بسیاری به همراه دارد و به گفته برخی کارشناسان بهتر است به جای کاشت سبزه و هدردادن آب و حبوبات از بذرهای خوراکی در این ایام استفاده کنیم. به گزارش ایسنا با نزدیک شدن به آغاز سال نو یکی از اقداماتی که ایرانیان برای انجام آن بسیار ذوق و سلیقه دارند و به نوعی نماد فرهنگ ایرانی محسوب می‌شود، کاشت نهال است. برای به جا آوردن رسم دیرینه نهال کاشتن، برای سفره‌های هفت‌سین از غلات و حبوبات استفاده می‌شود و این دانه‌ها پرورش پیدا و رشد می‌کنند و بعد از سیزدهم فروردین در سطح شهرها و طبیعت رها می‌شوند که هم به عنوان زباله به زیبایی بصری شهر خدشه وارد می‌کنند و هم به لحاظ زیست محیطی مشکلات بسیاری همچون آبگرفتگی معابر را به وجود می‌آورند چراکه سبزه‌های رها شده در طبیعت به‌عنوان گونه‌ای هرز و مهاجم تلقی می‌شوند و تا زمانی‌که تجزیه نشوند حیات سایر گونه‌های گیاهی را تهدید می‌کنند بنابراین بهتر است مردم ماهی قرمز و سبزه‌ها را به مکان‌هایی که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعیین می‌کنند، تحویل دهند. درصورتی که تعداد زیادی از ایرانیان اقدام به کاشت سبزه کنند، مقدار زیادی حبوبات و آب هدر می‌رود بنابراین بهتر است که گلدان‌های طبیعی را جایگزین سبزه در سفره هفت سین کنیم.

جانشین رییس پلیس راهور گفت: اگر خودروها ایمن باشند، تا ۸۰ درصد از میزان تلفات تصادفات جاده‌ای کاسته می‌شود. سردار سید تیمور حسینی در سمپوزیوم قرارگاه ملی کاهش حوادث ترافیکی در جمعیت هلال احمر و آغاز پویش «نوروز ۱۴۰۲ بدون حوادث ترافیکی» که امروز پنجشنبه به ابتکار جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: راه، وسیله نقلیه و راننده، سه عامل عمده تاثیرگذار در تصادفات جاده‌ای هستند اما نمی‌توان سهم بالای خودرو و راه را نادیده گرفت. امروز در دنیا خطای انسانی پذیرفته شده است، ولی پذیرفتن راه بد و وسیله نقلیه ناایمن پذیرفته شدنی نیست، باید مثل دیگر کشورهای دنیا جاده خوب و خودروی ایمن، خطای انسانی را جبران کند. وی ادامه داد: اگرچه بر اساس آمارها سهم خطای انسانی در تصادفات جاده‌ای ۵۲ درصد، سهم راه ۲۰ درصد و خودرو ۱۲ درصد است، اما در حوادث ترافیکی دو مفهوم موثر است. «وقوع» و «شدت». اگر براساس متغیر شدت به حوادث ترافیکی نگاه کنیم؛ سهم انسان کمتر از راه و خودرو می‌شود. سردار حسینی تاکید کرد: راه خوب و خودروی ایمن هم در پیش از حادثه و هم در پساحادثه می‌تواند حافظ جان انسان‌ها باشد و هم اینکه خسارت‌ها را به حداقل برساند.

فعالیت سبک می‌تواند خطر افسردگی را تا ۴۴ درصد کاهش دهد. نتایج تحقیقات تایید می‌کند که بی‌تحرکی بیش از حد با افزایش خطر افسردگی مرتبط است. افراد جوانی که در دوران نوجوانی بیش از حد بی‌تحرک هستند بیشتر احتمال دارد در بزرگسالی افسردگی را تجربه کنند حتی فعالیتی نسبتا سبک، مانند پیاده‌روی، برای کاهش خطر افسردگی کافی است.
محققان دریافتند هر ساعت فعالیت سبک اضافی در ۱۲ سالگی علائم افسردگی را به میزان ۱۰ درصد در ۱۸ سالگی کاهش می‌دهد. رفتار کم تحرک ممکن است برای بزرگسالان نیز به همان اندازه برای سلامت روان خطرناک باشد.
نتایج مطالعه نشان داده است که تنها یک ساعت ورزش در هفته شانس ابتلا به افسردگی را تا ۴۴ درصد کاهش می‌دهد.
آرون کاندولا، محقق ارشد این تحقیق گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد، جوانانی که در طول دوران نوجوانی زمان زیادی از روز غیرفعال هستند تا سن ۱۸ سالگی با خطر بیشتری برای ابتلا به افسردگی مواجه می‌شوند. ما متوجه شدیم که فقط فعالیت‌های شدیدتر نیستند که برای سلامت روان ما مفید هستند بلکه هر درجه از فعالیت بدنی که می‌تواند زمان نشستن را کاهش دهد احتمالا مفید خواهد بود. نتایج مطالعه‌ حاصل بررسی ۴۲۵۷ نوجوان است که حرکت آنان برای چند روز پیگیری شد؛ این نوجوانان ۱۲، ۱۴ و ۱۶ سال سن داشتند. از این شرکت‌کنندگان در مورد علائم کلاسیک افسردگی، از جمله از دست دادن لذت، بی‌حوصلگی و مشکلات تمرکز پرسیده شد. نتایج نشان داد که رفتار کم تحرک با افسردگی مرتبط است متأسفانه، در حال حاضر، جوانان در دوران نوجوانی به‌طور قابل توجهی کمتر فعال هستند.