دستور فوری شهردار اهواز برای زیباسازی شهر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اهواز، رضا امینی با تاکید بر لزوم نظافت شهر در آستانه سال نو عنوان کرد: آراستن و زیباسازی شهری مرحله ای از کار است اما پیش از آن باید پیرایش را انجام دهیم تا بتوانیم شهر را زیبا کنیم. همان گونه که در مناطق هشت گانه، اقداماتی در این راستا صورت گرفته اما سازمان‌ها و مناطق باید بیشتر کار کنند و برای تسریع در زیباسازی شهر اهواز از نیروهای ستادی و پیمانکاران هم کمک بگیرند.شهردار اهواز با تاکید بر بهره وری درست از زمین های قابل برنامه ریزی خصوصا در مناطق حاشیه ای که تعداد آن ها زیاد است، اظهار داشت: باید تدبیری برای بهره وری درست از زمین های قابل استفاده؛ اندیشیده شود و قطعا مقدمه این کار جمع آوری نخاله ها است. امینی با تاکید بر ضرورت حضور و ایفای نقش تمامی عوامل خدماتی در کنار یکدیگر اظهار داشت: تمامی عوامل مناطق هر روز در یک منطقه حاضر شده و بسیج شوند تا پاکسازی و ساماندهی مناطق انجام شود.شهردار اهواز با اشاره به اینکه سازمان پارک ها و فضای سبز ۵ برابر سال گذشته گل خریداری کرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به میزان گل خریداری شده هنوز میزان گل کاری سطح شهر کم است لذا لازم است که عملیات گلکاری هرچه سریعتر صورت پذیرد تا جلوه شهر تغییر پیدا کرده و زیبا شود؛ میدان هایی که در حال ساماندهی هستند، جزیره ها و مثلث های چهارراه ها و میادین نیز در اولویت قرار گیرند.

 

ارتقای سطح دانش بنیان و دیپلماسی غذایی

ایلام - رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام با بیان اینکه نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات امسال به متقاضیان بخش کشاورزی پرداخت شده است، گفت: اولویت اصلی در بخش کشاورزی استان، توسعه زیربخش های این حوزه و ارتقای دانش بنیان کردن دیپلماسی غذایی است. آذرنوش عموزاده روز شنبه در اولین رویداد فناورانه بین المللی در مسیر کشاورزی دانش بنیان با حضور مسوولان و تجار عراقی در حوزه کشاورزی در دانشگاه ایلام، اظهار کرد: در دولت سیزدهم دانش بنیان کردن اقتصاد به ویژه در بخش کشاورزی استان باز تعریف شده و فعالیت و توسعه شرکت های دانش بنیان کشاورزی به طور جدی توسط استاندار در استان در حال پیگیری است. وی افزود: استاندار ایلام در حوزه دیپلماسی غذایی چندین سفر به کشور عراق داشته‌ است و در راستای تحقق دیپلماسی و امنیت غذایی، این رویداد مشترک فناورانه به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام برگزار شده است. عموزاده با بیان اینکه میزان تولید محصولات کشاورزی کنونی استان ایلام یک میلیون تن است که امکان افزایش به ۲ میلیون در سال وجود دارد، ادامه داد: در استان ایلام ۲۵ رقم‌ بذر اصلاح شده با ۲۶ هزار تن تولید می شود که ظرفیت تولید بیشتر بذر در استان نیز امکان پذیر است.

دو محور فرعی در جنوب
سیستان و بلوچستان بازگشایی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از بازگشایی محور فنوج-اسپکه و محور فنوج به کتیج به رمشک در جنوب این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان،جلال الدین قادری اظهار کرد: بر اثر بارندگی های 11 بهمن ماه سه محور در جنوب استان مسدود شد که با تلاش راهداران بعد از فروکش کردن سیلاب دو مسیر ذکر شده بازگشایی شد و عبور و مرور با احتیاط کامل انجام می گردد. وی ادامه داد: همچنان محور روستایی چاهان_زرآباد مسدود است. مدیرکل راهداری و حمل و نفل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر 50 گشت راهداری در جاده‌های جنوب استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی نقاط مختلف جاده‌ای را بر عهده دارند. قادری تصریح کرد: هم اکنون بجز دو محور ذکر شده سایر راه های ارتباطی اصلی،فرعی و روستایی بازگشایی و باز است و تردد در آن ها جریان دارد.وی تاکید کرد: هموطنان می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها به صورت شبانه‌ روزی با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

مصوبات دور اول سفر رئیس جهور
به بوشهر در حال ثمردهی است
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: مصوبات دور اول سفر رئیس جهور به استان بوشهر در حال ثمردهی است. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر؛ اکبر نیکزاد در مراسم افتتاح پروژه های دیوار حفاظتی استان بوشهر اظهار داشت: مصوبات سفرهای استانی بر اساس کار کارشناسی و بحث و بررسی دقیق حاصل می‌شود و در سطح استانی و کشور تعامل لازم صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: مسائل و مشکلات مردم با حضور مسئولان استانی بررسی می‌شود و در سفر رئیس جمهور مصوب می‌شود که عمل به این مصوبات وظیفه همه مسئولان است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور در حال افتتاح است افزود: مردم ما حقشان بیش از اینها است و رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید دارد. وی با بیان اینکه شبانه‌روز برای خدمت به مردم تلاش می‌کنیم افزود: افتتاح پروژه‌های دیوار حفاظتی و مسکن روستایی از جمله خدمات در این زمینه است.

۲ طرح راهداری با ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار
در جنوب کرمان بهره‌برداری شد
۲ پروژه راهداری شامل پل ۹ دهانه باغبابوئیه و ۲۳ کیلومتر تعریض و بهسازی محور جیرفت_بلوک_فاریاب با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی روز شنبه در جنوب کرمان به بهره برداری رسید. عبدالهی- تجارت، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در حاشیه این مراسم گفت: برای این ٢ پروژه مهم که در یک محور انجام شده، بیش از ۳۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. مجتبی محمودی از رفع نقاط پر تصادف در این محور خبر داد و افزود: طول کل محور جیرفت- بلوک- فاریاب ۵۵ کیلومتر است که با بهره برداری از این ۲۳ کیلومتر که زیر بار ترافیکی قرار گرفت ٣٢ کیلومتر دیگر باقی می‌ماند. وی اضافه کرد: مابقی پروژه در ٢ قطعه برای تعریض به مناقصه گذاشته شده است که در مجموع بیش از ۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تکمیل آن هزینه خواهد شد. مدیرکل راهداری جنوب کرمان با بیان اینکه ۸۹ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است ادامه داد: در ۷۴ نقطه حادثه خیز اصلاح اساسی انجام و ۱۵ نقطه ایمن سازی و برای سفرهای نوروزی آماده شده است. مراسم نمادین افتتاح این ۲ پروژه راهداری به صورت ارتباط ویدیو کنفرانسی با حضور وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همزمان با ۱۰ استان کشور در جیرفت برگزار شد.

سرنوشت شهر را به مراودات
شخصی گره نمی زنیم
رشت- عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه سرنوشت شهر را به مراودات شخصی گره نمی زنیم، گفت: اولویت شورای ششم در انتخاب شهردار طرح برنامه مدون، علمی و قابل اجرا است. مسعود عباس نژاد در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت که با عنوان ارائه برنامه‌های «رحیم شوقی» و «مجتبی خدمت بین دانا» دو نامزد تصدی شهرداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: شورای شهر رشت به شخص رأی نمی‌دهد به برنامه رأی می‌دهد و این موضوع رویکرد مهم پارلمان شهری است. وی با بیان سرنوشت شهر رشت را به مراودات شخصی گره نمی زنیم، افزود: اولویت شورای ششم در انتخاب شهردار طرح برنامه مدون، علمی و قابل اجرا است و مهم‌تر از آن برنامه، تحقق و اجرای آن است. عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه تحقق پذیر بودن برنامه‌های نامزدهای تصدی شهرداری رشت بسیار اهمیت دارد، گفت: تمام امکانات و تصمیمات را در اختیار شهردار قرار می‌دهیم تا بتواند برنامه‌هایش به رشته اجرا در آورد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خبر داد:

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه طرح نوروزی دریایی از ۲۵ اسفند آغاز و تا پایان ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، گفت: همه قایق داران در حوضچه و تالاب که خدمات گردشگری و تفریحی ارائه می‌دهند ملزم به رعایت قوانین و حفظ سلامت مسافران هستند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، علی خدمتگزار در نشست هماهنگی اجرای طرح گردشگری ایمن دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲ اظهار داشت: بر اساس طرح سالانه ای که سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص فعالیت همه بنادر تابعه برای طرح نوروزی دریایی داشته، اسفند امسال نیز این طرح پیش نویسی، بازنگری و جلسات مرتبط با آن برگزار می شود تا به نحو احسن طرح نوروزی دریایی انجام شود.
وی افزود: این طرح در استان گیلان، فقط مختص به طرح نوروزی نیست و در طول سال به ویژه تعطیلات تابستان، مورد توجه و در دستور کار قرار دارد.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه انزلی به صورت تمام فصول میزبان مسافران است، خاطرنشان کرد: بندر انزلی دو ویژگی مهم دارد که علاوه بر شهر تجاری، شهر توریستی نیز بوده و مسافران زیادی در ایام مختلف سال وارد این شهر می شوند.
خدمتگزار تصریح کرد: توجه به ایمنی سرلوحه فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردی است و برای تحقق این منظور تسهیلاتی برای مسافرانی که وارد تالاب انزلی می شوند ارائه می دهیم که از آن جمله علامت گذاری و مشخص کردن مسیر ها را می توان برشمرد.
وی با بیان اینکه این اقدامات با هماهنگی محیط زیست، دریابانی و سایر ارگان هایی که در این رابطه دخیل هستند انجام می شود، گفت: همه این اقدامات برای داشتن سفری سالم و بدون مخاطره برای گردشگرانی است که وارد استان گیلان می شوند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه طرح نوروزی دریایی از ۲۵ اسفند آغاز و تا پایان ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، اذعان داشت: بر اساس دستورالعمل های سازمان و بخشنامه هایی که داریم نشست‌هایی در قالب کارگروه داخلی بخش دریایی و کارگروه استانی انجام می شود که هم اکنون در کارگروه داخلی جمع بندی و دستورالعمل‌ها تهیه شده و طی همین هفته بحث جلسات استانی را برگزار خواهیم کرد.
خدمتگزار در مورد حمایت از قایقرانان و تعاونی های قایقرانی شهرستان بندرانزلی، گفت: کاهش سطح دریای خزر و ورود رسوب از تالاب انزلی به حوضچه بندری معضلی برای تردد قایق ها به ویژه روبه روی بلوار انزلی ایجاد کرد و استفاده مسافران از طبیعت زیبا در این محدوده را با مشکل مواجه نمود.
وی ادامه داد: در همین راستا سازمان بنادر کمک شایانی در خصوص تامین اعتبار انجام داده است و با پیگیری‌های صورت گرفته قرارداد لایروبی امضا و شرایط عمومی و اختصاصی آن آماده گشت و در تاریخ ۲۱ اسفند امسال، پیمانکار نیز مشخص می گردد و همچنین تا پایان اسفند لایروبی روبروی بلوار به اتمام خواهد رسید تا ایستگاه های قایقرانی موجود در آن محدوده بتوانند خدمات گردشگری را به نحو مطلوب برای مسافران ارائه دهند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در خصوص فعالیتهای غیر مجاز برخی تعاونی‌ها و افراد برای خدمات گردشگری دریایی، تاکید کرد: آن چه برای اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اولویت دارد حفظ جان و سلامت شهروندان و مسافرینی است که وارد استان گیلان می‌شوند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه رعایت قوانین موجب حفظ سلامت گردشگران می شود، گفت: در همین راستا باید تجهیزات لازم را داشته و نکات ایمنی را رعایت کنند و تا زمان رفع نواقص از فعالیت های افراد خاطی جلوگیری می شود.
خدمتگزار با بیان اینکه حوزه نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از آستارا تا چابکسر است، عنوان کرد: مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو هستند و در صورت بروز حادثه هموطنان می توانند از طریق شماره تلفن ۱۵۵۰ که قابلیت برقراری تماس از طریق تلفن ثابت و کلیه اپراتورهای تلفن همراه را دارد، با این مرکز تماس حاصل کنند.

دکتر مقداد محمودی عضو هیئت مدیره شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به همراه جمعی از مدیران نیشکری با حضور در کشت و صنعت دعبل خزاعی، کشت و صنعت حکیم فارابی و شرکت خمیرمایه و الکل رازی از بخش‌های تولیدی مختلف این واحدها بازدید کرد و با فرآیند استحصال شکر و صنایع جانبی همچون الکل و خمیرمایه آشنا شد.
دکتر مقداد محمودی عضو هیئت مدیره شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به همراه جمعی از مدیران نیشکری با حضور در کشت و صنعت دعبل خزاعی، کشت و صنعت حکیم فارابی و شرکت خمیرمایه و الکل رازی از بخش‌های تولیدی مختلف این واحدها بازدید کرد و با فرآیند استحصال شکر و صنایع جانبی همچون الکل و خمیرمایه آشنا شد. به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، محمودی در حاشیه این بازدید، دستاوردهای صنعت نیشکر در تولید شکر سفید، دارویی و طعم دار و صنایع جانبی نظیر الکل طبی، خمیرمایه، گاز کربنیک، ویناس تغلیظ شده، یخ خشک و.. را مهم و در راستای تحقق
گفتنی است انواع شکرهای طعم دار، شکر پودری و شکر مایع در شکرستان فارابی تهیه می‌شوند. این شرکت به تنهایی نزدیک به ۱۳ درصد شکر سفید کشور را تولید می‌کند. این واحد همچنین اولین و تنها واحد تولیدی شکر دارویی در کشور و خاورمیانه را در اختیار دارد. علاوه بر این، شرکت خمیرمایه و الکل رازی با چهار کارخانه (اتانول طبی، خمیرمایه، گاز بایو دی‌اکسیدکربن و تغلیظ ویناس) به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اتانول و خمیرمایه خشک فوری و تر در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود. شرکت رازی محصولات خود را به ۱۵ کشور صادر می‌کند.
از سوی دیگر، کارخانه شکر کشت و صنعت دعبل خزاعی با ظرفیت پذیرش و عصاره‌گیری یک میلیون تن نیشکر قادر است ۱۰۰ هزار تن شکر زرد و ۱۷۵ هزار تن شکر سفید تولید و بسته‌بندی کند.

اختتامیه جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب»، به همت شرکت های آبفا و آب منطقه ای اصفهان در محل شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان ضمن گرامیداشت ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز ملی آب گفت: امروزه جوامع به نقش رسانه ها در آگاهی بخشی، توسعه و ارتقای کیفیت زندگی پی برده اند و رسانه ها می توانند شرایط بحرانی را مدیریت کرده و سرمایه اجتماعی را که مهم ترین رکن آن اعتماد است افزایش دهند .
حسین اکبریان مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان به نقش روزنامه نگاران در افزایش سواد آبی جامعه اشاره کرد و گفت: سواد آبی به عنوان یکی از ابعاد سواد محیط زیستی، جایگاه بسزایی در مدیریت آب و توسعه عدالت اجتماعی دارد و شما می توانید با افزایش سواد آبی در مردم، ابتدا دانش، سپس نگرش و در نهایت رفتار مخاطب را تغییر دهید.
وی از اصحاب رسانه در خواست کرد به مخاطبان خود آموزش دهند که آب شرب مورد نیازشان چگونه فراهم می شود و آنها چطور باید از این منابع محدود استفاده کارآمد داشته باشند .
مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اهمیت «جهاد تببین» که در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: رهبر معظم انقلاب «جهاد تبیین» را مهم‌ترین عرصه جهاد عنوان کرده اند و رویکرد شرکت آبفای استان اصفهان نیز کار جهادی مبتنی بر دانش است و تبیین این کار جهادی، بر عهده شما قلم به دستان استان است.
گفتنی است فراخوان نخستین جشنواره مطبوعاتی قاصد آب در آذر ماه سال جاری منتشر شد و از مجموع 155 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 131 اثر در قالب های خبر، تیتر، مصاحبه، گزارش، سرمقاله و یادداشت، مقاله، طنز مکتوب و اینفوگرافیک داوری شدند و در نهایت 21 اثر حائز رتبه شناخته شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: در راستای اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، از ابتدای سال جاری تاکنون با انسداد 20 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان تاکستان در مصرف حدود 1.2 میلیون مترمکعب منابع آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.
قریشی – تجارت، به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان قزوین؛ منصور ستوده مدیرعامل این شرکت در خصوص انسداد چاههای غیر مجاز در راستای حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی در شهرستان تاکستان اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه تعداد 20 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود شده که با انجام این کار زمینه صرفه جویی حدود 1.2 میلیون مترمکعب آب فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند جهت مدیریت منابع آبی و جلوگیری از اضافه برداشت چاههای مجاز عنوان داشت: در سال جاری تاکنون 152 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای آب کشاورزی، صنعتی و خدمات در مناطق مختلف شهرستان تاکستان نصب شده است.
ستوده در ادامه در خصوص آزاد سازی بستر و حریم رودخانه ها در شهرستان تاکستان گفت: امسال 60 مورد دخل و تصرفات در بستر و حریم رودخانه ها، آبراهه و مسیل های این شهرستان شناسایی شده که با همکاری خوب دستگاه قضایی منجر به صدور اخطاریه و در نهایت نیز با اقدامات انجام گرفته حدود یک هکتار از حریم و بستر رودخانه های محدوده شهرستان تاکستان جهت عبور ایمن سیلاب بازگشایی شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در پایان تصریح کرد: ما با تجهیز اکیپ گشت و بازرسی بدنبال شناسایی تخلفات در حوزه منابع آبی هستیم تا بتوانیم از این منابع حفظ و حراست بعمل آوریم و در همین راستا نیز در شهرستان تاکستان 11 مورد برداشت های غیرمجاز از منابع آب های سطحی شناسایی و در ادامه نیز با اخذ دستورات قضایی نسبت به جمع آوری و قلع و قمع منصوبات و ادوات غیرمجاز انتقال آب اقدام لازم بعمل آمده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه در جریان دیدار با مدیرکل اداره منابع طبیعی استان گفت: این شرکت با نگاه ملی و همگام با راهبردهای جهانی در نهضت تولید و کاشت نهال و ترسیب کربن کشور، در نهضت ملی غرص یک میلیارد اصله نهال در گستره ملی که 30 میلیون آن سهم استان اصفهان خواهد بود، مشارکت خواهد کرد. محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه با حضور ابوطالب امینی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: علی‌رغم اینکه در حال حاضر در فولاد مبارکه ۱۴۵۰ هکتار و بیش از استانداردهای لازم، فضای سبز وجود دارد، این شرکت آماده است در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و با نگاه ملی، در کاشت نهال و توسعه فضای سبز با اداره کل منابع طبیعی استان مشارکت و همکاری کند. وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آبیاری بیش از ۹۰ درصد فضای سبز فولاد مبارکه به روش قطره‌ای و از محل پساب تصفیه‌شده انجام می‌شود تصریح کرد: این رویکرد نوآورانه در فولاد مبارکه وجود دارد که در توسعه فضای سبز به سمت فضای سبز اقتصادی و سودمند پیش رود تا علاوه بر ایجاد شرایط بهتر برای بهبود فرایندهای زیست‌محیطی و کاهش کربن، در مواقع لزوم بتواند با توسعه فضای سبز به سمت ثروت آفرینی برای شرکت و جامعه حرکت کند. ابوطالب امینی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان نیز گفت: از اینکه فولاد مبارکه علاوه بر تولید و تأمین حداکثری نیاز کارخانه‌های پایین‌دست خود، به توسعه فضای سبز هم اهمیت می‌دهد و برای بهبود هرچه بیشتر این فضا اعلام آمادگی کرده، بسیار خوشحال و قدردانیم. وی در تشریح اهداف نهضت غرص نهال در استان خاطرنشان کرد: در راستای کاشت مردمی یک میلیارد اصله نهال و با توجه به ظرفیت‌هایی که در شرکت فولاد مبارکه وجود دارد بر آن شدیم تا در جریان دیدار با مدیرعامل این شرکت، راهکارهای اجرایی نمودن بخشی از این طرح را با همکاری و همیاری فولاد مبارکه بررسی کنیم. امینی ادامه داد: با توجه به حاکمیت این اداره در عرصه منابع طبیعی، در عرصه‌های ملی که امکان و شرایط فنی آن‌ها برای کاشت نهال وجود دارد، از لحاظ خاک، میزان شیب، توپوگرافی ژئومورفولوژی، این پیشنهاد را به مسئولین شرکت فولاد مبارکه ارائه کردیم و با توجه به اینکه در کارخانه‌ها اغلب کربن تولید می‌شود و پوشش گیاهی می‌تواند بهترین ترسیب‌کننده کربن باشد، فولاد مبارکه نیز به مشارکت در اجرای این طرح ابراز علاقه کرده تا در تولید و کاشت نهال و احتمالاً در نگهداری آن با این امور همکاری کند. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: این اداره نیز از لحاظ فنی با در اختیار گذاشتن عرصه‌ها به فولاد مبارکه در این مسیر کمک خواهد کرد. وی ضمن ابراز خرسندی از نتایج این جلسه گفت: خوشبختانه در این جلسه، با نظر مثبت مدیرعامل فولاد مبارکه کار گروهی تشکیل شد تا جهت بررسی عرصه‌ها و نوع کشتی که می‌تواند با اهداف طرفین همخوانی داشته باشد اقدام شود.