مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران گفت: امسال برای اولین بار در کشور تمام جرایم عوارض نوسازی از سال ۴۸ تا ۱۴۰۰ بخشیده شد یعنی اگر کسی همان جریمه را پرداخت کند بدهی آن تسویه شده و نباید جرایمش را پرداخت کند. علی خشنود از اختصاص ۱۰ درصد جایزه خوش حسابی به پرداخت کنندگان عوارض خبر داد و گفت: امسال در صدور قبوض عوارض کسب و پیشه هیچ گونه جرایمی محاسبه نشده و تمام عوارض کسب و پیشه کلیه مشاغل بدون جریمه بوده است. وی افزود: در حوزه پسماند نیز هر فردی در هر سال عوارض پسماند شرکت یا محل کسب خود را پرداخت نکند در سالی که این عوارض را پرداخت کند با نرخ روز محاسبه می‌شود یعنی اگر کسی بدهی حوزه پسماند خود در سال ۹۵ را ندهد وقتی بخواهد در سال ۱۴۰۱ این بدهی را پرداخت کند باید بر اساس نرخ روز ۱۴۰۱ بدهی‌اش را پرداخت کند که از سال ۹۹ به بعد شاهد افزایش ۳۰ درصدی این نرخ بودیم اما تصمیم گرفته شد که در این شرایط سخت اقتصادی پسماند کسبه با نرخ ۹۹ محاسبه شود تا کسبه بتوانند بدهی سال ۹۹ به قبل خود را پرداخت کنند که این حداقل ۵۰ درصد تخفیف را شامل می‌شود.
خشنود در خصوص میزان بدهی شهروندان به مجموعه شهرداری در قالب قبوض عوارض پایدار نیز گفت: سال گذشته از ابتدای سال ۱۰ هزار میلیارد تومان محاسبه عوارض داشتیم که از این ۱۰ هزار میلیارد تومان تنها ۱۹۷۰ میلیارد تومان پرداخت شد و جالب است بدانید که از این ۱۹۷۰ میلیارد تومان حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به عوارضی است که افراد باید بابت نقل و انتقال ملک پرداخت کنند و از ۷۰۰ میلیارد باقیمانده ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به عوارض شرکت‌ها و ارگان‌هایی بود که در حساب و کتاب‌هایشان با شهرداری تهران تهاتر کردند و به عبارت ساده‌تر شهروندان تهرانی در سال گذشته در حوزه پرداخت عوارض پایدار حدود ۶ الی ۷ درصد مشارکت داشتند. وی تاکید کرد: در سال جاری بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار فیش صادر شده است که مبلغ آن حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان می‌شود که با اعمال بخشودگی‌ها و جایزه خوش حسابی برآورد ما این است که شهرداری تهران امسال باید ۹۴۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند. مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران ادامه داد: از سه میلیون و ۳۰۰ هزار فیش صادره دو میلیون و ۸۰۰ هزار فیش مربوط به مردم عادی و ۵۹۹ هزار فیش مربوط به عوارض کسب و پیشه بود.

یک مطالعه جدید در دانشگاه کمبریج بریتانیا گزارش می دهد که یک پیاده روی سریع روزانه ۱۱ دقیقه ای می تواند کمک کند طولانی تر زندگی کنید.
به گزارش خبرنگار تجارت به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند که ۷۵ دقیقه در هفته (۱۱ دقیقه در روز) فعالیت بدنی با شدت متوسط برای کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی، سکته و سرطان در فرد کافی است.
محققین تخمین زدند که در صورت انجام این میزان ورزش که نصف میزان توصیه شده در دستورالعمل‌های ایالات متحده و بریتانیا است، از هر ۱۰ مرگ زودرس ۱ مورد قابل پیشگیری می‌شود.
دکتر «سورن بریج»، یکی از محققین از شورای تحقیقات پزشکی دانشگاه، می‌گوید: «انجام برخی فعالیت‌های بدنی بهتر از انجام ندادن هیچ‌کدام است. این هم یک موقعیت شروع خوب است. اگر متوجه شدید که ۷۵ دقیقه در هفته قابل کنترل است، می‌توانید آن را به تدریج به میزان کامل توصیه‌شده افزایش دهید.»
بیماری‌های قلبی عروقی (بیماری قلبی و سکته مغزی) عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان و عامل نزدیک به ۱۸ میلیون مرگ در سال ۲۰۱۹ بودند. سرطان‌ها مسئول ۹.۶ میلیون مرگ در سال ۲۰۱۷ بودند.
برای بررسی اینکه چقدر ورزش می‌تواند در این اعداد تأثیر بگذارد، محققان داده‌های ۹۴ مطالعه بزرگ را که بیش از ۳۰ میلیون نفر در آن شرکت داشتند، گردآوری و تجزیه و تحلیل کردند.
یافته‌ها نشان داد که از هر ۳ نفر، ۲ نفر به مدت ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش با شدت متوسط انجام نمی‌دهند و از هر ۱۰ نفر کمتر از ۱ نفر بیش از ۳۰۰ دقیقه فعالیت در هفته داشتند.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران سهم کشور ما در تولید انرژی را ۳/۲ درصد جهان عنوان کرد و شدت مصرف انرژی در ایران را تقریبا بیش از سه برابر میانگین جهان دانست. به گزارش تجارت به نقل از ایسنا، حلیاسادات حسینی در چهل و دومین رویداد «امید و افتخار» و آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی ٤٠ کیلو واتی منطقه ٤ با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: در حال حاضر در ٦١ نقطه نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در شهر تهران احداث شده است.
وی با اشاره به دستیابی شهرداری تهران به ظرفیت یک مگاواتی نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس اظهارکرد: بهره‌برداری از انرژی این نیروگاه‌ها معادل کاهش ١١٤٠ تن دی اکسید کربن در سال یا به عبارتی معادل کاشت ٤٨٠ اصله درخت در سال است. حسینی افزود: بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ٤٠ کیلوواتی در منطقه ٤ معادل کاهش ٤٥ تن کاهش دی اکسید کربن در سال است. وی با اشاره به تابش آفتاب گسترده در کشور و تابش طبیعی نور خورشید که ۵.۵ کیلوات بر ساعت است، گفت: با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی حتما می‌توانیم به کاهش مصرف برق کمک کنیم.

یک عضو کمیته حقیقت‌یاب بررسی علت مسمومیت دانش آموزان به ارائه جزییات جدیدی از دلایل مسمومیت پرداخت. محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمیته حقیقت یاب بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان روز گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های اطلاعات، کشور، بهداشت، آموزش و پرورش، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی برگزار کرد. وی ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده متاسفانه تعداد زیادی از مدارس ما درگیر مسمومیت شده‌اند که آمار ارائه شده تا دیروز درگیری ۲۵ استان کشور شامل تقریبا ۲۳۰ مدرسه می‌شود که به دنبال آن بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز دختر و پسر مسموم شده‌اند از این آمار بیشترین مسمومیت مربوط به دختران و کمترین مربوط به پسران بوده است. این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: آزمایش‌های مختلفی برای شناسایی نوع مسمومیت در حال انجام است تا علت مسمومیت مشخص شود؛ تاکنون اطلاعات خاصی به دست نیامده که براساس آن مشخص شود که نوع سم چه بوده است و یا این‌که این اقدامات از چه ناحیه‌ای صورت گرفته است.