موضوع مسمومیت د انش آموزان و برخورد  با عوامل آن پی‌گیری شود 

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به صحبت‌های مقام رهبری د ر ارتباط با لزوم پیگیری موضوع مسمومیت د انش آموزان و برخورد  با عوامل این موضوع گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم به کسانی که د ر فضای مجازی و یا مکتوب د ر این ارتباط شایعه نیز پخش می‌کنند  با قاطعیت برخورد  کند .
آیت الله سید  احمد  خاتمی ظهر د یروز د ر د ر بخش د یگری از صحبت‌های خود  به موضوع مسمومیت د انش آموزان اشاره کرد  و گفت: حاد ثه‌ای که این روزها فراگیر و عمومی شد ه و روزهای اول فقط د ر قم بود  و اکنون د ر بسیاری از شهرها فراگیر شد ه است مسمومیت‌های پیاپی د انش آموزان عزیز و عمد تا د انش آموزان د ختر است.
وی با بیان اینکه سران اغتشاش د ر طول چند  ماه اخیر سه برنامه برای آسیب رساند ن به نظام د اشتند ، اد امه د اد : برنامه اول آنها آورد ن مرد م به کف خیابان‌ها بود  و آنها د ر همین چارچوب به نوجوانان و جوانان بازی خورد ه گفته بود ند  که اگر یک هفته د ر خیابان باشند  نظام می‌رود  ولی زبان حال شما مرد م این بود  که «شتر د ر خواب بیند  پنبه د انه، گهی لپ لپ خورد  گه د انه د انه».

 

حکمرانان باید  به فکر آرزوهای میان‌مد ت و بلند مد ت مرد م باشند 

د بیرکل جامعه اسلامی مهند سین گفت: حکمرانی یعنی د ولت تلاش کند  تا رضایت مرد م جلب شود  اما هد ف غایی باید  منافع د رازمد ت مرد م باشد  نه صرفا نان امشب مرد م، هرچند  حکمران باید  به فکر نان شب مرد م، آرزوهای میان‌مد ت و بلند مد ت مرد م هم باشد . محمد رضا باهنر د ر سی‌وسومین نشست سیاسی اتحاد یه جامعه اسلامی اظهار کرد : د ر زمینه رتبه ایران د ر شاخص‌های کلان کشوری، د ر سال ۵۷ نسبت به سال ۱۴۰۲ شاهد  یک تفاوت ماهوی هستیم. وی گفت: د ر بیانیه گام د وم انقلاب، میان اید ئال‌های ما و واقعیت‌های کشور فاصله‌هایی ایجاد  شد ه است که رهبری برای طی کرد ن این فاصله از جوانان خواستند  تا این عقب‌افتاد گی‌ها جبران شود  اما د ر ابتد ا باید  ریشه‌های آن را پید ا کنیم. باهنر با تاکید  بر قضاوت عاد لانه برای عملکرد  د ولت‌ها، تاکید  کرد : تمامی د ولت‌ها د ر پیشرفت‌ها و عقب‌افتاد گی‌ها شریک هستند  و نمی‌توان تمام قصور را صرفا د ر کارنامه یک د ولت بررسی کرد . باید  عملکرد  هریک را عاد لانه قضاوت کنیم. قضاوت افراطی و تفریطی انسان را از یافتن راه حل د ور می‌کند . اگر قضاوت عاد لانه و عالمانه باشد  می‌توان به د رستی چالش‌ها را پید ا کرد .

کرملین: اتهام‌زنی آمریکا
به چین امری معمول است
سخنگوی کرملین روز پنج‌شنبه گفت: اتهام‌زنی همیشگی نهاد های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه چین قصد  د ارد  روابط خود  را با روسیه حفظ کند  تا به تلاش‌هایش برای به چالش کشید ن ایالات متحد ه اد امه د هد ، بارها توسط پکن رد  شد ه است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، براساس «ارزیابی سالانه تهد ید » سال ۲۰۲۳ جامعه اطلاعاتی ایالات متحد ه که روز چهارشنبه منتشر شد ، پکن به همکاری د فاعی، اقتصاد ی و فناوری خود  با مسکو اد امه خواهد  د اد  تا به تلاش برای به چالش کشید ن ایالات متحد ه، علی‌رغم واکنش غرب به عملیات نظامی روسیه د ر اوکراین، اد امه د هد . پسکوف به خبرنگاران گفت: «این مساله بارها توسط پکن تکذیب شد ه است، بنابراین این‌ها باز هم اتهاماتی هستند  که بیشتر جنبه کلیشه‌ای و ماهیت معمولی د ارند . سخنگوی ریاست جمهور روسیه، همچنین د رباره اقد امات خرابکارانه د ر خط لوله‌های نورد استریم که اکتبر سال گذشته میلاد ی به وقوع پیوست، گفت ایالات متحد ه د ر روابط با آلمان به د لیل انفجار د ر این خط لوله‌های گاز د چار آشفتگی و ناهنجاری شد ه است. طی روزهای گذشته وال استریت ژورنال به نقل از مقامات گزارش د اد ، سازمان سیا ماه‌ها قبل از حاد ثه حمله به خط لوله‌های نورد  استریم به همتایانش د ر آلمان و سایر سرویس‌های اروپایی هشد ار د اد  که ممکن است گروهی برای حمله به این خط لوله‌ها آماد ه شوند . نشریه د یلی‌تلگراف هم گزارش د اد  که آژانس‌های اطلاعاتی غربی که د ر مورد  این انفجارها تحقیق می‌کنند ، د ر حال بررسی احتمال د خالت یک تاجر برجسته اوکراینی د ر این حمله هستند . پسکوف به خبرنگاران گفت: البته اول از همه، شما انتشار همزمان مطالب د ر کشورهای مختلف را می‌بینید ، می‌بینید  که آنگلوساکسون‌هایی که د ر ابتد ا د ر مورد  آنها صحبت کرد یم، جار و جنجال می‌کنند . آنها به وضوح از بابت این حمله تروریستی د ر روابط با آلمانی‌ها خجالت می‌کشند . این واضح است. این مقام روس د ر مورد  احتمال مشارکت یک تاجر طرفد ار اوکراین د ر این حملات گفت که باورش سخت است. او خاطرنشان کرد  که «این کار بسیار د شواری است که احتمالاً فقط می‌تواند  توسط سرویس ویژه آموزش د ید ه انجام شود .» پسکوف گفت که روسیه همچنان خواستار تحقیقات شفاف د ر مورد  این حمله «تروریستی» است و افزود  که شناسایی کسانی که این حمله را انجام د اد ه و د ستور آن را صاد ر کرد ه‌اند  و اینکه به روسیه اجازه د اد ه شود  تا د ر تحقیقات مشارکت د اشته باشد ، امری ضروری است.

تکرار لفاظی‌های نتانیاهو علیه ایران
نخست وزیر رژیم صهیونیستی د ر اد امه لفاظی‌های خود  علیه کشورمان گفت که موشک‌های ایران به بسیاری از کشورها، ازجمله اروپا می‌رسد . بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی د ر گفت‌وگو با نشریه لاریپابلیکا که د ر آستانه سفر او به ایتالیا انجام شد ه است با تکرار اد عاهای نخ‌نما شد ه خود  علیه جمهوری اسلامی ایران مد عی شد : ایران باید  بد اند  که ما تمام تلاش خود  را انجام خواهیم د اد  تا از تبد یل شد ن آن به کشوری د ر آستانه قد رت هسته‌ای جلوگیری کنیم. هیچ راهی برای جلوگیری از د ستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای بد ون تهد ید  نظامی معتبر وجود  ند ارد . وی د ر اد امه این گفت‌وگو با بیان این‌که «د ر جریان سفرش به رم د رباره ایران نیز رایزنی خواهد  کرد »، گفت: ما باید  از هسته‌ای شد ن این کشور جلوگیری کنیم، زیرا موشک‌های آن می‌تواند  به بسیاری از کشورها از جمله اروپا برسد  و هیچ کس نمی‌خواهد  توسط یک رژیم با سلاح هسته‌ای گروگان گرفته شود . د ر حالی‌که مقامات ایران بارها ضمن رد  این اد عاهای بی‌اساس بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای کشور تاکید  د ارند ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی لفاظی‌های خود  علیه جمهوری اسلامی ایران و فعالیت‌های هسته‌ای آن را تشد ید  کرد ه است که این موضع‌گیری‌ها واکنش برخی چهره‌های صهیونیستی را نیز د ر پی د اشته است. یائیر لاپید ، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و یکی از سران اصلی اپوزوسیون د ر فلسطین اشغالی به تازگی د ر پیامی توئیتری از د روغ‌گویی نتانیاهو د رباره توانایی اسرائیل برای حمله به ایران انتقاد  و او را تهد ید  کرد  که د ست از این کار برد ارد .

اد عای رسانه‌های غربی مبنی بر تبعیض
علیه زنان د ر اسلام د ور از حقیقت است
سفیر و معاون نمایند گی د ائم جمهوری اسلامی ایران د ر سازمان ملل گفت: اسلام از ابتد ا برای حقوق و عزت زنان ارزش قائل بود ه است و اد عاهای رسانه‌های غربی مبنی بر تبعیض علیه زنان د ر اسلام د ور از حقیقت است.
زهرا ارشاد ی د ر همایش زن د ر اسلام که با محوریت موضوع شناخت حقوق و هویت زنان د ر جهان اسلام که د ر سازمان ملل برگزار شد  با اشاره به تلاش‌هایی که همواره برای تخریب چهره اسلام صورت گرفته است، افزود : از زمان پیامبر اکرم (ص)، زنان نقش فعال و مهمی د ر گسترش اسلام د اشتند ، آن‌ها عالمان، معلمان و رهبران جوامع خود  بود ند . پیامبر با همسرش حضرت خد یجه، که یک تاجر موفق و حامی اصلی مأموریت ایشان بود ، رابطه قوی و محبت آمیز د اشتند  و عشق پیامبر به حضرت فاطمه زهرا (س) با احترام خاصی به وی همراه بود  و علاوه بر روابط پد ری، این عشق ناشی از استعد اد ، خرد  و صفات ارزشمند ی بود  که به حضرت فاطمه (س) اعطا شد ه بود . وی گفت: قرآن کریم به ما می‌آموزد  که زن و مرد  از یک روح واحد  خلق شد ه و از نظر خد ا برابر هستند . بر اساس کلام خد ا، زن و مرد  شریک زند گی و یار یکد یگر هستند . علاوه بر این، قران کریم از چند ین زن پرهیزگار ذکر نمود ه که مرد م از هر زمان و د وره می‌توانند  به آن‌ها رجوع کرد ه و از شخصیت‌های نمونه آن‌ها الگو بگیرند  که از آن جمله می‌توان از حضرت مریم نام برد .

ایران و عربستان روابط د یپلماتیک را از سر می‌گیرند 

گروه سیاسی:جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعود ی توافق کرد ند  ظرف حد اکثر د و ماه، روابط د یپلماتیک خود  را از سر گرفته و سفارتخانه‌ها و نمایند گی‌ها را بازگشایی کنند .
به گزارش تجارت به نقل از فارس، به‌ د نبال سفر بهمن‌ماه آیت‌الله سید  ابراهیم رئیسی به پکن، علی شمخانی د بیر شورای عالی امنیت ملی از روز د وشنبه ۱۵ اسفند ماه د ر شهر پکن با هد ف پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور، مذاکرات فشرد ه‌ای را به منظور حل‌ و فصل نهایی موضوعات فیمابین ایران و عربستان سعود ی با همتای سعود ی خود  آغاز کرد .
د ر پایان این مذاکرات، د یروز  ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۱، بیانیه سه‌جانبه‌ای د ر پکن با امضای «علی شمخانی» نمایند ه مقام معظم رهبری و د بیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد  بن‌محمد  العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعود ی و «وانگ یی» عضو د فتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس د فتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای د ولتی جمهوری خلق چین صاد ر شد . د ر این بیانیه آمد ه است: د ر پاسخ به ابتکار شایسته جناب آقای شی جین‌پینگ رئیس جمهوری خلق چین د ر حمایت از گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و پاد شاهی عربستان سعود ی، براساس اصل حسن همجواری و با توجه به توافق ایشان با سران د و کشور د ر میزبانی و حمایت از انجام گفت‌وگو بین جمهوری اسلامی ایران و پاد شاهی عربستان سعود ی و همچنین تمایل د و کشور به حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو و د یپلماسی بر اساس پیوند های براد رانه و با تأکید  بر پایبند ی د و کشور به اصول و اهد اف منشور سازمان ملل متحد  و منشور سازمان همکاری اسلامی و اصول و رویه‌های بین‌المللی، هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران به ریاست امیر د ریابان علی شمخانی نمایند ه مقام معظم رهبری و د بیر شورای عالی امنیت ملی و پاد شاهی عربستان سعود ی به ریاست د کتر مساعد  بن محمد  العیبان وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ خورشید ی برابر با ۶ تا ۱۰ مارس ۲۰۲۳ میلاد ی د ر پکن با یکد یگر د ید ار و گفت‌وگو کرد ند . 
د ر بیانیه مذکور عنوان شد ه است: جمهوری اسلامی ایران و پاد شاهی عربستان سعود ی با سپاس و قد رد انی از جمهوری عراق و سلطنت عمان به خاطر میزبانی گفت‌وگوهای انجام شد ه بین د و طرف د ر سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ خورشید ی (۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلاد ی) از رهبری و د ولت جمهوری خلق چین برای میزبانی و حمایت از گفت‌وگوهای انجام شد ه د ر این کشور و تلاش برای به ثمر نشستن آن تشکر کرد ند . 
این بیانیه می‌افزاید : د ر نتیجه‌ گفت‌وگوهای انجام شد ه، جمهوری اسلامی ایران و پاد شاهی عربستان سعود ی توافق کرد ند  ظرف حد اکثر د و ماه، روابط د یپلماتیک خود  را از سر گرفته و سفارتخانه‌ها و نمایند گی‌ها را بازگشایی کنند . 
د ر این بیانیه همچنین عنوان شد ه است که وزرای امور خارجه د و کشور جهت اجرای این تصمیم و انجام تمهید ات لازم برای تباد ل سفرا با یکد یگر ملاقات می‌کنند .
د ر این بیانیه آمد ه است: د و کشور با تأکید  بر احترام به حاکمیت و عد م د خالت د ر امور د اخلی یکد یگر د ر زمینه اجرای موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی امضا شد ه د ر تاریخ ۱۳۸۰.۱.۲۸خورشید ی برابر با  ۲۰۰۱.۴.۱۷ میلاد ی و نیز موافقتنامه عمومی همکاری‌های اقتصاد ی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فنی، علمی، فرهنگی، ورزشی و جوانان، امضا شد ه د ر تاریخ ۱۳۷۷.۳.۶ خورشید ی برابر با ۱۹۹۸.۵.۲۷ میلاد ی توافق کرد ند . د ر پایان این بیانیه عنوان شد ه است: سه کشور اراد ه قاطع خود  را جهت به‌کارگیری تمامی تلاش‌ها برای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام می‌کنند .
به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعود ی پیش از این پنج د ور مذاکره د ر بغد اد  صورت د اد ند .
جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعود ی بعد  از قطعی روابط د یپلماتیک د و کشور د ر د ی ماه ۱۳۹۴ که یکجانبه از سوی عربستان و د ر پی تجمع مقابل سفارتخانه این کشور د ر تهران و ورود  به این سفارتخانه و همچنین سرکنسولگری عربستان د ر مشهد  د ر واکنش به اعد ام شیخ نمر، قطع شد  از فرورد ین ۱۴۰۰ گفت‌وگوهایی را د ر سطح امنیتی آغاز کرد ند  که چهار د ور آن د ر سال گذشته برگزار شد ، گفت‌وگویی که چارچوب آن به گفته فؤاد  حسین وزیر خارجه عراق بین د ستگاه‌های امنیتی د و کشور بود ه است و د ور پنجم هم د ر نخستین روز د ومین ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد .
حسین امیرعبد اللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این از بازگشت روابط د یپلماتیک ایران و عربستان به حالت طبیعی و بازگشایی سفارتخانه‌ها استقبال کرد ه و گفته بود : هیچگاه د ر قطع روابط با هیچ کشوری د ر جهان اسلام از جمله عربستان سعود ی پیشقد م نبود ه‌ایم و از بازگشت روابط د یپلماتیک د و کشور به حالت طبیعی و افتتاح سفارتخانه‌ها د ر چارچوب گفت‌وگوهایی که خواهیم د اشت، استقبال می‌کنیم.
یک سخنگوی کاخ سفید  نیز به توافق ایران و عربستان سعود ی برای از سرگیری روابط واکنش نشان د اد .
یک سخنگوی کاخ سفید  با بیان اینکه از گزارش‌ها د رباره توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط مطلع است گفت آمریکا از هر گونه تلاش برای پایان د اد ن به جنگ یمن استقبال می‌کند . مارک د ابوویتز، مد یر لابی صهیونیستی اف.د ی.د ی به توافق ایران و عربستان سعود ی واکنش نشان د اد  و آن را برای منافع آمریکا باخت-باخت-باخت توصیف کرد .
او د ر توییتر نوشت: «احیای روابط ایران و سعود ی د ر  نتیجه میانجی‌گری چین، باخت، باخت، باخت برای منافع آمریکا است.این نشان می‌د هد  که سعود ی‌ها به حمایت واشنگتن اعتماد ی ند ارند  و ایران، فرصت را برای د ور کرد ن متحد ان آمریکا و پایان د اد ن به انزوای بین‌المللی‌اش مهیا می‌بیند  و اینکه چین د ارد  به بازیگر اصلی سیاست خاورمیانه تبد یل می‌شود .» وزارت خارجه عمان د ر این زمینه بیانیه‌ای صاد ر کرد .
د ر این بیانیه آمد ه است: وزارت خارجه سلطنت عمان ضمن اعلام استقبال از بیانیه مشترک سه جانبه صاد ره از سوی پاد شاهی عربستان سعود ی و جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین د رخصوص از سرگیری روابط د یپلماتیک عربستان و ایران و بازگشایی سفارتخانه‌ها و نمایند گی‌های د و کشور ظرف مد ت حد اکثر د و ماه و فعال‌سازی مجد د  توافقنامه همکاری امنیتی فیمابین و موافقتنامه عمومی همکاری د و کشور د ر زمینه‌های اقتصاد ، بازرگانی و سرمایه گذاری، علمی، فناوری، فرهنگی، ورزشی وجوانان، ابراز امید واری می‌کند  که اتخاذ این گام به تقویت پایه‌های ثبات و امنیت د ر منطقه و گسترش همکاری مثبت و سازند ه که د ر برگیرند ه منافع همه ملت‌های منطقه و جهان باشد ، کمک کند .
«السید  بد ر بن حمد  البوسعید ی» وزیر خارجه عمان نیز د ر پی این توافق د ر توئیتر نوشت: «از نتایج گفت‌وگوهایی که به میزبانی چین بین براد ران عربستانی و ایرانی برگزار شد  و توافق حاصله د و کشور مبنی بر ازسرگیری روابط د یپلماتیک و فعال‌سازی همکاری‌های امنیتی، اقتصاد ی و فرهنگی استقبال می‌کنیم. مطمئنیم که این گام موجب استحکام پایه‌های ثبات و امنیت د ر منطقه و تقویت روابط بین د ولت‌ها و ملت‌ها خواهد  بود .»

روایت شمخانی از پایان بن‌بست ۷ ساله
د ریابان «علی شمخانی» د بیر شورای عالی امنیت ملی پس از امضای بیانیه مشترک سه‌جانبه میان جمهوری اسلامی ایران، پاد شاهی عربستان سعود ی و جمهوری خلق چین د ر پکن به «نورنیوز» گفت: سفر بهمن‌ماه «آیت‌الله رئیسی» به چین و گفتگوی آقای «شی جین پینگ»رئیس جمهور چین با رئیس جمهور کشورمان، بستر شکل‌گیری مذاکرات جد ید  و بسیار جد ی میان هیأت‌های ایران و عربستان سعود ی را فراهم کرد . او گفتگوهای انجام شد ه میان د و کشور را صریح، شفاف، همه‌جانبه و سازند ه عنوان کرد  و افزود : رفع سوءتفاهم‌ها و نگاه رو به آیند ه د ر روابط تهران-ریاض، قطعا توسعه ثبات و امنیت منطقه‌ای و افزایش همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس و جهان اسلام را برای مد یریت چالش‌های موجود  به‌د نبال خواهد  د اشت. شمخانی د ر اد امه از نقش سازند ه جمهوری خلق چین د ر خصوص حمایت از توسعه روابط کشورها که لازمه‌ی رفع چالش‌ها و افزایش صلح و ثبات و ارتقاء همکاری‌های بین‌المللی است، قد رد انی کرد . د بیر شورای عالی امنیت ملی ۵ د ور مذاکره اولیه انجام شد ه با عربستان سعود ی که به میزبانی عراق و عمان انجام شد  را د ر د ست‌یابی به توافق نهایی، موثر ارزیابی کرد  و از تلاش این د و کشور نیز د ر این خصوص سپاس‌گزاری نمود .

شی جین پینگ به سومین د ور ریاست جمهوری چین رسید 

گروه سیاسی: شی جینپینگ د یروز (جمعه) د ر جریان چهارد همین کنگره ملی خلق چین به اتفاق آراء برای سومین د ور ریاست‌جمهوری خود  د ر این کشور انتخاب شد . به این ترتیب شی جینپینگ، رئیس جمهور چین تبد یل به اولین سیاستمد ار چینی شد  که این رکورد  را کسب می‌کند .
د ر جریان انتخاباتی که د ر نشست چهارد همین کنگره ملی خلق چین برگزار شد ، شی جینپینگ هم به عنوان رئیس جمهوری خلق چین و هم به عنوان رئیس کمیسیون نظامی مرکزی این کشور انتخاب شد . شی جینپینگ برای اولین بار د ر مارس ۲۰۱۳ به ریاست جمهوری چین رسید  و بعد اً د ر سال ۲۰۱۸ برای د ومین د ور پنج ساله ریاست جمهوری د ر این کشور انتخاب شد . همچنان که شی جینپینگ د ر اواخر سال جاری میلاد ی ۷۰ ساله می‌شود ، اینکه این سیاستمد ار تا چه مد ت د ر ریاست جمهوری باقی خواهد  ماند  نامشخص است. د ر سال ۲۰۱۸، چین محد ود یت‌ها برای انتصاب د وره‌های ریاست‌جمهوری را حذف کرد ه و به این ترتیب شی جینپینگ را قاد ر ساخت برای سومین د ور ریاست جمهوری و احتمالاً د وره‌های بیشتر نامزد  شود . از زمانی که شی جینپینگ به ریاست جمهوری چین انتخاب شد ، این کشور شاهد  خروج بیش از ۱۰۰ میلیون نفر، به ویژه از جامعه روستایی این کشور از فقر بود ه است. این رئیس جمهور چین د ر سال‌های اخیر، اتحاد  مجد د  چین و تایوان را اولویت اصلی د ولت خود  اعلام کرد ه است. او سال گذشته میلاد ی گفت که قصد  د ارد  این هد ف را تا سال ۲۰۵۰ محقق کند . شی جینپینگ همچنین به عنوان رئیس جمهوری که توانست فساد  را د ر چین تا میزان چشمگیری کاهش د هد  اعتبار کسب کرد ه است. د ر سال ۲۰۱۸ او کارزاری برای مبارزه با فساد  با شعار "Saohei chu'e" اجرا کرد ؛ شعاری که تقریباً به معنای "حذف سیاهی و از بین برد ن شرارت" ترجمه می‌شود . این کارزار سال گذشته به پایان رسید  د ر حالی که طبق آمار رسمی د ولت پکن، نزد یک به ۴۰۰۰۰ گروهک مجرم و شرکت فاسد  د ر اثر اجرای آن برچید ه شد ند  و ۵۰۰۰۰ مقام حزب کمونیست و د ولتی نیز به د لیل کمک به آنها مجازات شد ند . به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج رای گیری برگزار شد ه د ر کنگره ملی خلق چین همچنین نشان د اد  که هان ژنگ به عنوان معاون رئیس جمهور این کشور انتخاب شد . قبل از این انتخابات، هان ژنگ به عنوان معاون نخست وزیر چین خد مت می کرد  و بالاترین مقام مسئول چین د ر امور هنگ کنگ و ماکائو بود . او همچنین ریاست مشترک کمیسیون بین د ولتی روسیه و چین د ر همکاری برای سرمایه گذاری و انرژی را بر عهد ه د اشت. او از سوی د یگر رییس گروه هد ایت بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ د ر پکن بود  و د ر آن سال مشعل این بازی های المپیک را روشن کرد . پارلمان چین همچنین طرح اصلاح شورای د ولت این کشور را تصویب کرد . پیشتر پارلمان چین طرحی را برای سازماند هی مجد د  موسسات زیر نظر شورای د ولتی این کشور – عالی‌ترین نهاد  اجرایی د ولتی چین - تصویب کرد ه بود . طرح اصلاحات نهایی با جزئیات مربوط به تغییرات آتی متعاقبا منتشر خواهد  شد . قانونگذاران چینی همچنین ژائو لجی را به عنوان رئیس کمیته د ائمی چهارد همین کنگره ملی خلق این کشور انتخاب کرد ند ؛ سمتی که او را به عنوان رد ه بالاترین قانونگذار این کشور مطرح می‌کند . ۱۴ نفر نیز به عنوان نایب رئیس این کمیته د ائمی انتخاب شد ند . "لیو کی" به عنوان د بیرکل این کمیته د ائمی انتخاب شد . اولین نشست چهارد همین کنگره ملی خلق چین د ر پنجم مارس افتتاح شد  و کار خود  را د ر ۱۳ مارس به پایان خواهد  رساند .

سید  ابراهیم رئیسی:

گروه سیاسی: رئیس جمهور با تأکید  بر اینکه گسترش معروف‌ها د ر جامعه باید  مورد  حمایت جمعی قرار گیرد ، خطاب به مرد م بویژه جوانان گفت: د ر موضوعی مانند  حجاب ضروری است همگان احساس مسئولیت کنند  و اگر چه ممکن است د ر این زمینه برخی افراد  نظر متفاوتی د اشته باشند ، اما د ر زند گی اجتماعی، پایبند ی به موازین قانونی، می‌بایست به عنوان یک اصل مورد  توجه قرار گیرد . جلسه شورای اجتماعی کشور روز پنج‌شنبه به ریاست سید  ابراهیم رئیسی تشکیل شد .
رئیس جمهور د ر این جلسه با اشاره به اهمیت و ضرورت احترام همگانی به قانون، مساله حجاب را یک ضرورت شرعی و الزام قانونی مورد  اتفاق آحاد  جامعه ایرانی د انست و با تاکید  بر اینکه همه مسئولان د ر موضوع حجاب اتفاق نظر د ارند ، گفت: تجربه اجتماعی انقلاب اسلامی نشان د اد  که زنان و د ختران این سرزمین با زند گی عفیفانه و مؤمنانه بر حفظ عفاف و حجاب به عنوان یک اولویت امنیت‌آفرین تاکید  د ارند .
رئیسی با اشاره به ضرورت حاکمیت قانون د ر زند گی اجتماعی، د ستگاه‌های فرهنگی اعم از شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش و صد ا و سیما را به تلاش بیشتر برای تبیین مسائل مرتبط با حجاب و عفاف و رفع برخی شبهات د ر این زمینه فرا خواند .
رئیسی با تأکید  بر اینکه گسترش معروف‌ها د ر جامعه باید  مورد  حمایت جمعی قرار گیرد ، خطاب به مرد م بویژه جوانان گفت: د ر موضوعی مانند  حجاب ضروری است همگان احساس مسئولیت کنند  و اگر چه ممکن است د ر این زمینه برخی افراد  نظر متفاوتی د اشته باشند ، اما د ر زند گی اجتماعی، پایبند ی به موازین قانونی، می‌بایست به عنوان یک اصل مورد  توجه قرار گیرد .
رئیس جمهور همچنین ضمن تاکید  بر حمایت د ستگاه‌های مسئول از آمرین به معروف، حجاب را مهم‌ترین توصیه و وصیت همه شهد ای افتخارآفرین ایران اسلامی خواند  و افزود : ضروری است شورای اجتماعی به عنوان مسئول، هماهنگی لازم را د ر بخش‌های مختلف ایجاد  و با نظارت بر اجرای قانون زمینه حفظ امنیت اجتماعی را فراهم کند .
رئیسی با تبریک میلاد  مسعود  حضرت ولیعصر (عج) و نیز با اشاره به قرار گرفتن د ر آستانه ماه مبارک رمضان گفت: ترد ید  ند اریم زنان و د ختران افتخارآفرین و تربیت شد ه د ر مکتب انقلاب اسلامی خود  بیشترین همراهی را د ر رعایت و احترام به قانون خواهند  د اشت.
د ر این جلسه همچنین مقرر شد  شورای اجتماعی کشور تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل طلاق و اعتیاد  را د ر د ستور کار جد ی قرار د اد ه و نتایج اقد امات صورت گرفته را به صورت مستمر گزارش کند . د ر ابتد ای این جلسه د بیر شورای اجتماعی کشور گزارشی از اقد امات به عمل آمد ه د بیرخانه این شورا ارائه کرد .