بند ر امیرآباد  زمینه ساز رشد  اقتصاد ی است

بهشهر- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره مند ی از ظرفیت های بند ر امیرآباد  را زمینه ساز رشد  اقتصاد ی و توسعه ای مازند ران د انست.
سید  صولت مرتضوی د ر بازد ید  از ظرفیت‌های تولید ی و اقتصاد ی و لجستیک بند ر امیرآباد ، این بند ر را ظرفیتی مناسب برای توسعه د انست و گفت: نگاه د ولت، نگاه توسعه‌ای است و ما بر این باور هستیم که اگر از ظرفیت‌های استان مازند ران د ر بخش‌های مختلف د رست استفاد ه شود ، بستر توسعه همه جانبه ایجاد  می‌شود .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بهره مند ی از ظرفیت‌های مختلف بند رامیرآباد  و تخلیه و بارگیری کالاها د ر مجموعه اقتصاد ی بند رامیرآباد  می‌تواند  زمینه ساز رشد  اقتصاد ی و توسعه‌ای مازند ران باشد .
به گزارش مهر، بند ر امیرآباد  د ر شرق مازند ران با د ارا بود ن ظرفیتی مهم د ر صاد رات و وارد ات کالا، کارخانجات متعد د  کاغذ، فولاد ، گچ و سیلوی نگهد اری غلات و.. قطب توسعه اقتصاد ی مازند ران است.
ترانزیت و صاد رات کالا د ر بند رامیرآباد  به عنوان بند ر نسل سوم، این بند ر را به عنوان بزرگترین قطب اقتصاد ی شمال کشور مطرح کرد ه و چشم اند از روشنی د ر راستای توسعه تجارت، حمل و نقل د ریایی و نیز اشتغال زایی د ر سطح ملی و منطقه‌ای متصور است.

 

آغاز طرح نظارتی ویژه ایام نوروز

ایلام –معاون نظارت‌، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنند گان اد اره کل صنعت، معد ن و تجارت ایلام، از اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان از پانزد هم اسفند  امسال(امروز) تا پایان ماه مبارک رمضان خبر د اد .
مهد ی کاکاخانی اظهار د اشت: این طرح با محوریت اد اره کل صنعت، معد ن و تجارت استان ایلام، همزمان با سراسر کشور و با همکاری سایر د ستگاه‌های اجرایی مانند  تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، علوم‌پزشکی و نیروی انتظامی، تا پایان ماه مبارک رمضان اد امه خواهد  د اشت.
معاون نظارت‌، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنند گان اد اره کل صنعت، معد ن و تجارت ایلام هد ف اصلی طرح را کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خد مات اولویت د ار د ر مراحل تأمین، توزیع، ارائه خد مات و قیمت، با توجه به افزایش تقاضای عمومی د ر ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان د انست و افزود : د ر بخش کالایی، اقلامی پر‌مصرفی مانند  شیرینی و تنقلات، پوشاک و …، و د ر بخش خد مات، صنوفی مانند  آرایشگران، خد مات خود رویی و مسافرتی مورد  توجه قرار می‌گیرند .
مهد ی کاکاخانی معاون اد اره کل صمت ایلام د ر پایان گفت: د ر شرایط موجود  هیچگونه د رخواست افزایش قیمتی پذیرفته نخواهد  شد  و با هر گونه افزایش قیمت، با قاطعیت تمام برخورد  می‌شود .

مراجعه قریب به 17 هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی
مد یرکل راهد اری و حمل و نقل جاد ه ای جنوب سیستان و بلوچستان از مراجعه 16 هزار و 952 ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی جنوب سیستان و بلوچستان خبر د اد .
به گزارش روابط عمومی اد اره کل راهد اری و حمل و نقل جاد ه ای جنوب سیستان و بلوچستان، جلال الد ین قاد ری با بیان اینکه ایمنی سفرهای جاد ه ای و کاهش آلود گی شهرها وابسته به انجام د قیق معاینه فنی خود روها د ارد  اظهار کرد : مراکز معاینه فنی با نظارت اد اره کل راهد اری و حمل و نقل جاد ه ای جنوب استان از ابتد ای سال جاری تاکنون 16 هزار و 952 ناوگان سنگین را مورد  معاینه فنی قرار د اد ه که از این تعد اد  10 هزار و 902 ناوگان د ر مرحله اول قبول و تعد اد  2 هزار و 905 ناوگان پس از رفع نقص موفق به اخذ معاینه فنی و تعد اد  3 هزار و 145 ناوگان نیز د ر آزمون ها مرد ود  شد ند .
مد یرکل راهد اری و حمل و نقل جاد ه ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه جنوب استان د ارای 2 مرکز معاینه فنی خود روهای سنگین است ابراز کرد : د ر مراکز معاینه فنی، نظارت های مید انی و سیستمی د قیقی د ر جهت ارتقا ایمنی خود روها انجام می شود ؛ زیرا به هر میزان که این کنترل های فنی د قیق تر باشد  به طورقطع ایمنی سفرها افزایش خواهد  د اشت و به د نبال آن شاهد  کاهش تلفات جاد ه ای خواهیم بود .
قاد ری د ر پایان خاطرنشان کرد : مهم ترین د لایل مرد ود ی وسائل نقلیه سنگین جنوب استان د ر مراکز معاینات فنی مربوط به نواقص ظاهری، آزمون آلایند گی، ایراد  د ر سیستم ترمز یا کمک فنر و همچنین آزمون هم راستایی چراغ ها بود ه است.

نخستین جشنواره نشاط د انشگاه
فنی و حرفه ای د ر البرز
عالیه رضوانی- د ر راستای تحقق اهد اف فرهنگی و ایجاد  نشاط و پوپایی د انشجویان و خانواد ه بزرگ د انشگاه فنی ؛ نخستین جشنواره نشاط به همت معاونت فرهنگی و د انشجویی د انشگاه فنی و حرفه ای استان البرز برگزار و پس از معرفی برگزید گان د ر رشته های مختلف به کار خود  پایان د اد .
رئیس د انشگاه فنی‌وحرفه ای استان البرز د رمراسم اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه جشنواره نشاط با محوریت ارتقای سلامت روان و مسئولیت اجتماعی، برگزار شد  ،گفت: سلامت روان یکی از شاخصه هایی است که توسط روان شناسان مورد  بررسی قرار می گیرد  و این مهم د ر حوزه های مختلف حائز اهمیت است. اصغر ترکیان با اشاره به اینکه د ر کنار سلامت روان، سلامت جسم نیز مطرح است، افزود : د ر جامعه سلامت روان کمتر مورد  توجه قرار می گیرد ، د ر این راستا اگر سلامت روان د چار مشکل شود  د ر جسم تاثیرگذار است و باید  برای رفع این مشکل اقد ام کرد  چرا که بیماری های روان تنی حاصل تاثیر متقابل جسم و روان است و باید  به این مهم ویژه رسید گی شود  و خوشبختانه د ر کشور ما د ر د هه های اخیر توجه به سلامت روان مورد  توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به روند  برگزاری جشنواره اظهار کرد :جشنواره نشاطآ د ر بخش های د انشجویی،اعضای هیات علمی و کارکنان و د ر 4 محور و 4سطح و د ر رشته هایتولید  محتوای رسانه ای با محوریت آسیب ها، نیازها یا نقاط قوت موجود  د ر مراکز د انشگاه فنی و حرفه ای،اید ه های خلاق، فعالیت های ابلاغی مرکز مشاوره، تربیت بد نی و سلامت د انشجویی و مشاوربرتر برگزار شد . ترکیان با بیان اینکه د ر مجموع 560 اثر د ر رشته های مختلف از 213 نفر از د انشجویان ، اساتید  ، مشاورین، کارکنان و رابطین مشاور به د بیرخانه جشنواره ارسال و توسط کارشناسان د اوری آثار د ر حوزه های مختلف به تفکیک بخش های جشنواره مطابق با سطح و گروههای آموزشی تعریف شد ه مورد  ارزیابی و د اوری قرارگرفت و برگزید گان هر رشته انتخاب و معرفی شد ند  . مد یرکل تربیت بد نی، مشاوره و سلامت د انشجویی د انشگاه فنی و حرفه ای نیز د ر سخنانی با بیان اینکه برای اولین بار د انشگاه فنی‌وحرفه ای البرز میزبانی اختتامیه نخستین جشنواره نشاط را بر عهد ه گرفت،اظهار کرد : این جشنواره به منظور ایجاد  مرکز نوپای مشاوره د انشگاه معرفی و برپا شد .

بد هی پیمانکاران راه
به بیش از ۷۰۰ میلیارد  تومان رسید 
مد یر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از فعالیت شبانه روزی کارگاههای راه سازی این استان برای بهره برد اری از بیش از ۶۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان اسفند ماه جاری با وجود  بد هی افزون بر ۷۰۰ میلیارد  تومانی خبر د اد .
به گزارش اد اره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری اظهار د اشت: با توجه به اینکه ساخت بزرگراه ها علاوه بر افزایش ایمنی سفر سبب توسعه فعالیت تجاری و ترانزیتی می شود  و زمینه را برای رونق فعالیت های اقتصاد ی، سرمایه گذاری و د یگر حوزه های اقتصاد ی فراهم می سازد  این اد اره کل با بکارگیری تمام ظرفیت های ملی و استانی تلاش د ارد  د ر صورت تخصیص به موقع اعتبارات شبکه بزرگراهی استان تا حد ود  سه سال آیند ه تکمیل نماید . وی با بيان اينكه برای شتاب بخشی به توسعه سيستان و بلوچستان بايد  مولفه ها و عواملی كه باعث بهبود  زير ساخت های راهسازی می شود  را مد نظر قرار د هيم، اظهار د اشت: با توجه به قطب اقتصاد ی بود ن این استان‌های و توسعه اقتصاد  د ریایی د ر کرید ور جنوب و نقش عمد ه د رآمد  جنوب شرق از این استان‌، ساخت بزرگراه ضرورتی انکارناپذیر است لذا تکمیل هر چه سریعتر باند  د وم د ر این منطقه می‌تواند  د ر تسهیلات و برقراری ترافیک ایمن و توسعه گرد شگری و کاهش تلفات ناشی ازتصاد فات جاد ه و صرفه جویی د ر مصرف سوخت هم نقش بسزایی ایفا کند .

مد یرکل منابع طبیعی استان همد ان:

مد یرکل منابع طبیعی و آبخیزد اری استان همد ان گفت: امسال د ر هفته منابع طبیعی هشت هزار اصله نهال به یاد  هشت هزار شهید  استان همد ان کاشته می‌شود .
اسفند یار خزایی د ر جمع خبرنگاران با اشاره به پویش کاشت یک میلیارد  د رخت طی چهار سال، گفت: استان همد ان د ر سال آیند ه سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال کشت می‌کند .
وی با بیان اینکه کاشت امسال تمرینی برای کاشت یک میلیارد  د رخت است، اظهار کرد : برای اجرایی شد ن کاشت یک میلیارد  د رخت نیازمند  نهال هستیم چراکه نهالستان‌های ما با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند  بنابراین برای این امر از ظرفیت مرد م و بخش‌های مختلف استفاد ه خواهیم کرد .
مد یرکل منابع طبیعی استان همد ان با اشاره به اینکه د ر استان همد ان سالانه ۳۸۰ هزار اصله نهال تولید  می‌شود ، بیان کرد : فاصله زیاد ی بین تولید  نهال با سهمیه سه میلیون و ۵۰۰ هزاری د اریم که نیارمند  شش هزار و۵۰۰ هکتار سطح است.
خزایی یاد آوری کرد : تفاهم‌نامه‌هایی با بخش‌های مختلف از جمله کارخانجات، شهرک‌های صنعتی، نیروگاه شهید  مفتح و غیره منعقد  شد ه تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال تولید  شود  و مابقی را د ر بخش خصوصی تولید  خواهیم کرد .
وی با اشاره به اینکه به مرور تقاضاهای تولید  نهال به منابع طبیعی ارسال می‌شود ، تأکید  کرد : بخش‌هایی که د ر تولید  د ی اکسید کربن مؤثر هستند  با تولید  نهال مسئولیت اجتماعی خود  را انجام د هند .
وی عنوان کرد : حد اکثر کاری که د ر همد ان د اشتیم هزار هکتار بود ه اما این طرح باید  د ر شش هزار و۵۰۰ هکتار اجرا شود .
مد یرکل منابع طبیعی و آبخیزد اری استان همد ان با تأکید  بر اینکه باید  د انش محور کار شود ، اظهار کرد : کمیته‌های علمی برای کشت گونه‌های مناسب د ر استان همد ان تشکیل شد ه است.
وی با اشاره به اینکه حد اکثر تاج پوشش جنگل‌های همد ان پنج تا ۱۰ د رصد  است، اظهار کرد : د ر زون‌های کمی تاج پوشش بالای ۵۰ د رصد  است.
خزایی با تأکید  بر اینکه بخش عظیمی از طرح یک میلیارد  د رختکاری مشارکت است، بیان کرد : گونه صنوبر یکی از گونه‌هایی است که می‌توان توسعه د اد  و همچنین از سنجد  د ر عرصه‌های بیابانی می‌توان کاشت.
مد یرکل منابع طبیعی استان همد ان با بیان اینکه کاشت د رختان از آبان سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد  شد ، گفت: تولید  نهال باید  به سرعت انجام شود . خزایی با تأکید  بر اینکه توزیع نهال مکان محور است، یاد آوری کرد : باید  د ر این طرح حتماً باید  از توالی اکوسیستم استفاد ه کنیم و از گونه‌های پیشاهنگ کشت کرد . مد یرکل منابع طبیعی و آبخیزد اری استان همد ان خاطرنشان کرد : هزار و ۶۵۸ گونه د ر مراتع و جنگل‌های استان همد ان وجود  د ارد  و ما د ر حاشیه حوزه "زاگرس" و "ایرانی، تورانی" هستیم.
وی افزود : د ر سه سال گذشته هر سال هزار هکتار جنگل‌کاری به صورت گونه‌های جنگلی به استان، اضافه شد ه است و حد ود  ۸۰ د رصد  زند ه‌مانی د اشتیم.
مد یرکل منابع طبیعی و آبخیزد اری استان همد ان خاطر نشان کرد : سالانه برای حد ود  ۳۰ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌ها عملیات آبخیزد اری را اجرا می‌کنیم که از ۲۷۰ متر مکعب سیل، جلوگیری می‌کند  و د و تن د ر هر هکتار، کنترل فرسایش خاک را به د نبال د ارد .
خزایی گفت: طرح کاد استر اراضی ملی د ر سال جاری به اتمام رسید  که باعث تفکیک د قیق اراضی خواهد  شد .
خزایی با اشاره به کاهش بارش‌ها د ر استان همد ان، اظهار کرد : کمبود  بارش و بارش‌های رگباری سیل‌آسا باعث آسیب به پوشش گیاهی می‌شود .
وی د ر رابطه با ساخت بیمارستان هزار تختخوابی د ر حید ره بالای شهر، تصریح کرد : بر اساس ماد ه ۱۰ زمین شهری، آن منطقه د ر اختیار راه و شهرسازی است البته هنوز قطعی نشد ه و پیشنهاد های د یگری هم وجود  د ارد .
مد یرکل منابع طبیعی و آبخیزد اری استان همد ان د ر پایان، خاطرنشان کرد : ۷۴۵ فقره تخریب و تصرف د ر استان، صورت گرفته که ۵۹۲ فقره خلع ید  و رفع تصرف صورت گرفته و ۱۴ نفر د ستگیر شد ند .

مد یرکل کمیته امد اد  استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۸۸۱ واحد  مسکونی محرومان د ر استان مرکزی تعهد  و ساخته شد .
مجید  مومنی د ر نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری با اشاره به کمیته امد اد  امام خمینی(ره) به د نبال مرد می‌سازی است، اظهار د اشت: کمیته امد اد  خد مت‌محور و مرد م پایه است و تمام خد مات کمیته امد اد  توسط نهاد  مرد می اد اره می‌شود  ، 47 هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امد اد  امام خمینی(ره) است، اما کمیته امد اد  تولید کنند ه فقر نیست و خانواد ه‌های تحت پوشش کمیته امد اد  به جهت مشکلات به وجود  آمد ه برای خود  یا سرپرست خانوار آنها تحت حمایت قرار گرفتند .
وی افزود : 60 د رصد  خانوار تحت پوشش از زنان سرپرست خانوار هستند  که از این میزان 10 د رصد  به جهت جد ایی از همسر تحت پوشش قرار گرفته‌اند ، همچنین 27 هزار نفر از خانوار تحت پوشش کمیته امد اد  امام خمینی(ره) سالمند ان هستند .
مد یرکل کمیته امد اد  امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد : از ابتد ای سال تاکنون به همت خیرین استان یک هزار و 103 سری جهیزیه تحویل نوعروسان شد ه و 246 سری هم د ر هفته آیند ه تحویل این خانواد ه‌ها می‌شود  و 233 سری جهیزیه هم مراکز نیکوکاری به نوعروس اهد ا شد ه است.
مومنی بیان کرد : 2 هزار و 598 قلم کالای ضروری اعم از یخچال، اجاق گاز، بخاری و کولر از ابتد ای سال تاکنون تحویل خانواد ه‌های تحت پوشش قرار گرفته است، جهت کمک هزینه فرانشیز و خد مات ویژه د رمان نیازمند ان تاکنون 37 هزار و 408 مراجعه وجود  د اشته که بالغ بر 21 میلیارد  و 800 میلیون توسط خیرین پرد اخت شد ه است. وی اد امه د اد : د ر 11 ماهه امسال د ر راستای کمک به ایتام و نیازمند ان 65 میلیارد  و 600 میلیون تومان به صورت مسقیم به حساب خانواد ه‌های ایتام و نیازمند  واریز شد ه است، کمک هزینه تحصیل 11 هزار و 53 د انش آموز پرد اخت می‌شود  د ر این استان تاکنون 8 میلیارد  و 570 هزار تومان کمک شد ه و برای تامین هزینه‌ د رسی 504 د انشجو نیز 800 میلیون تومان پرد اخت شد ه است.

به گزارش روابط عمومی اد اره کل تامین اجتماعی استان بوشهر معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان مسئولیت سنگینی برعهد ه د ارد  و پرد اخت ۵۸ هزار میلیارد  تومان حق بیمه د ر اسفند ماه تنها بخشی از وظایف این سازمان است.
غلامحسین ستود ه خو شامگاه چهارشنبه ١٠ اسفند  ماه د ر آئین تکریم و معارفه مد یرکل تامین اجتماعی استان بوشهر بیان کرد  : از ۵٨هزار میلیارد  تومان که ۳۰ هزار میلیارد  تومان از این مبلغ را باید  از تامین اجتماعی و مابقی باید  از ، بانک رفاه و اوراق تامین شود  که تامین این مبلغ کار بسیار سنگین و سختی است.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به جایگاه و منابع و ظرفیتهای استان افزود  :باید  متناسب با جایگاه و پتانسیل های موجود  د ر استان تلاش کرد  و استان را د ر جایگاه اصلی خود  قرار د اد .
ستود ه خو با تاکید  بر اهمیت وحد ت و انسجام د ر راستای هم افزایی گفت : د ر این شرایط اجازه حذف افراد  را ند اریم بلکه باید  با کاد رسازی و وحد ت رویه د ر راستای تحقق اهد اف سازمان تامین اجتماعی گام برد اریم. وی بر ضرورت تقویت ارتباط با حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : با همکاری د ستگاه حاکمیتی و نمایند گان مرد م د ر مجلس شورای اسلامی امروز باید  مسیر تخلف بسته شود .مد یرکل سابق تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: د ر زمان حاضر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت این استان ۹۵۰ هزار نفر بیمه شد ه اصلی و تبعی (۳۵۲هزار نفر بیمه شد ه اصلی و ۵۹۳ هزار نفر افراد  تبعی) زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار د ارند . عباس د یری اضافه کرد : براین اساس ۷۸ د رصد  از جمعیت استان بوشهر زیر پوشش تامین اجتماعی قرار د ارند . وی اد امه د اد : همچنین ۸۱ هزار نفر مستمری بگیر د ر استان بوشهر وجود  د ارد  که از این تعد اد  ۴۶هزار و ۵۰۰ نفر مستمری بگیر اصلی و مابقی افراد  تبعی آنها هستند  که ماهانه ۲۵۰ میلیارد  تومان حقوق باید  برای آنها پرد اخت شود . به گفته د یری شمار افراد ی که د ر استان بوشهر بیمه بیکاری د ریافت میکنند  از د وهزار به یک هزار و ۶۰۰ نفر کاهش یافته و ماهانه هشت میلیارد  تومان بابت بیمه بیکاری به این افراد  پرد اخت شد ه است.

بند رعباس - مد یرکل بناد ر و د ریانورد ی هرمزگان از افتتاح ۱۰ طرح د ریایی و بند ری به ارزش ۴۲ هزار و ۹۵۱ میلیارد  ریال با حضور وزیر راه و شهرسازی د ر این استان‌ خبر د اد . حسین عباس‌نژاد  اعلام کرد : بهره‌برد اری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح حوزه د ریایی و بند ری این استان روز شنبه ۲۰ اسفند ماه با حضور «مهرد اد  بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، «علی اکبر صفایی» مد یرعامل بناد ر و د ریانورد ی و جمعی از مسئولان استانی آغاز می‌شود . به گفته وی، این ۱۰ طرح شامل ۶ پروژه بهره‌برد اری به ارزش ۱۹ هزار و ۳۲ میلیارد  ریال، سه پروژه آغاز عملیات اجرایی به ارزش ۲۱ هزار و ۷۲۹ میلیارد  ریال و یک پروژه بهره‌برد اری از تجهیزات به ارزش ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد  ریال است. مد یرمنطقه ویژه اقتصاد ی بند ر شهید  رجایی د ر تشریح جزییات این طرح‌ها به سه طرح شاخص آماد ه بهره‌برد اری اشاره کرد  و گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی د ر بند ر شهید  رجایی ساختمان مرجع د ریایی و بخش جد ید  فاز سوم بند ر شهید  رجایی به همراه د و د ستگاه مکند ه د ر این بند ر افتتاح و به بهره‌برد اری می‌رسد . عباس‌نژاد  افزود : بخش کنترل ترافیک و امد اد  نجات د ریایی کشور د ر این ساختمان مستقر شد ه و بیشترین امکانات و تجهیزات مد رن استفاد ه شد ه توسط شرکت‌های د انش‌بنیان طراحی و به اجرا د رآمد ه است.
وی اد امه د اد : د رحال حاضر ظرفیت کانتینری بند ر شهید  رجایی شش میلیون TEU د ر سال است که با بهره‌برد اری از فاز سوم طرح توسعه این بند ر این ظرفیت به هشت میلیون TEU د ر سال افزایش می‌یابد . مد یرکل بناد ر و د ریانورد ی هرمزگان همچنین اعلام‌کرد : فاز سوم طرح توسعه بند ر شهید  رجایی شامل سه پست اسکله و ۵۱ هکتار اراضی پسکرانه با استفاد ه از مد رن‌ترین تکنولوژی بند رسازی و سازه‌های د ریایی است.
عباس‌نژاد  بهره‌برد اری از بند ر جد ید الاحد اث خمیر را از د یگر طرح‌های شاخص نام برد  که اثرگذاری بسیار زیاد ی د ر توسعه صاد رات مواد  معد نی و ایجاد  اشتغال و رونق معیشت ساحل‌نشینان این منطقه د ارد .

مد یرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرد اری مشهد  از ترد د  و حمل و نقل عمومی رایگان د رایام چراغ برات د ر شهر مشهد  خبرد اد . شبنم مقد م - تجارت ، علی سمیعی،مد یرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرد اری مشهد  د ر نشست خبری ایام چراغ برات از اجرای تمهید ات ترافیکی به منظور مد یریت ترافیک د راین ایام خبر د اد  و افزود : ترد د  د ر آزاد راه شهید  شوشتری د ر سه روزایام چراغ برات به سمت بهشت رضا(ع) رایگان است . وی خاطرنشان کرد : برای ایام چراغ برات از ۱۵ پایانه سطح شهر ۴۰۰ د ستگاه اتوبوس به مقصد  بهشت رضا اختصاص د اد ه شد ه که ۲۴۰ اتوبوس به بهشت رضا و ۱۵۰ اتوبوس نیز به مقصد  خواجه ربیع ترد د  می کنند .
سمیعی گفت: ۱۶ د ستگاه ون نیز د ر این ایام ، رایگان از ساعت هشت صبح تا ۱۸ د ر بهشت رضا به بلوک های د اخلی سرویس د هی می کنند .
همچنین، مهد ی علی‌آباد ی، مد یر عامل سازمان فرد وس‌های شهرد اری مشهد  گفت: ۲۳ هکتار از اراضی اطراف آرامستان بهشت رضا(ع) خرید اری شد ه و با آستان قد س رضوی تعاملات انجام شد ه که تا پایان سال 1402 د ر راستای توسعه آرامستان ۲۰ هزار قبر به ظرفیت بهشت رضا(ع) افزود ه می شود .
علی‌آباد ی اظهار کرد : این مد یریت به سه آرامستان بهشت رضا(ع)، رضوان و جواد الائمه(ع) و همچنین ۶ آرامستان که د ر آن د فن انجام نمی‌شود  اما به د لیل اینکه د ر محد ود ه شهر هستند ، نظارت می‌کند .
وی افزود : د ر آرامستان‌های فوق که د اخل شهر قرار گرفته‌اند  و تحت نظارت این مد یریت هستند ، از سال ۸۳ تاکنون اجازه د فن د اد ه نشد ه و با پیگیری‌های انجام شد ه با متولیان امر و منتظر گذر مد ت شرعی ۳۳ سال قبور هستیم تا به صورت یکپارچه آن را تخریب و به فضای سبز تبد یل کنیم. علی‌آباد ی با اشاره به اینکه روزانه ۶۰ متوفی د ر آرامستان‌های تحت نظارت این مد یریت د ر مشهد  د فن می‌شوند ، بیان کرد :از این تعد اد  متوفی د ر روز ۵۵ د رصد  د ر آرامستان‌های تحت نظارت این مد یریت، ۱۰ د رصد  د ر سایر آرامستان‌های د اخل محد ود ه شهر مانند  حرم رضوی، خواجه‌ربیع، خواجه اباصلت و بهشت امام علی(ع) و ۳۵ د رصد  نیز د ر آرامستان‌های خارج از محد ود ه شهر و شهرستان‌های د یگر د فن شد ه‌اند .
مد یر عامل سازمان فرد وس‌های شهرد اری مشهد  گفت: این مد یریت د ر کنار خد مات عمومی مانند  تغسیل، تکفین و تد فین د ر خد ماتی شامل بحث معابر، رُفت و روب، رفع ترافیک و سد  معبر، تاسیسات، آب شرب و تامین فضای سبز که بخشی از انتظارات شهروند ان بود ه تلاش‌های زیاد ی کرد ه است.
وی با اعلام این خبر که اکنون ظرفیت د فن د ر بهشت رضا(ع) رو به اتمام است، گفت: تمهید اتی د ر خصوص توسعه این آرامستان انجام شد ه و تا پایان سال ۱۴۰۲ تعد اد  ۲۰ هزار قبر به ظرفیت موجود  افزود ه می شود .