جزییات عملیات گازرسانی از چابهار تا زابل

سخنگوی د ولت د ر بیان خبر خوشی برای اهالی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد  که گازرسانی به این استان پیشرفت قابل توجهی د ارد . به گزارش ایسنا، بهاد ری جهرمی با اشاره به اقد امات د ولت سیزد هم د ر زمینه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد : اولویت د ولت سیزد هم از ابتد ا، خد متگزاری به مناطق کم‌برخورد ار و جبران عقب‌ماند گی‌ها بود ه و هست و از این رو توجه ویژه ای نیز به استان سیستان و بلوچستان د اشته تا روند  عملیات اجرایی گازرسانی به این استان با قوت و تلاش شبانه روزی همکاران د ر وزارت نفت اد امه د ارد . وی د رباره گازرسانی به شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان گفت: به حول و قوه الهی و همزمان با میلاد  با سعاد ت حضرت ولی عصر (عج)، خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار به طول ۲۹۰ کیلومتر و با هزینه ۴۱۰ میلیون د لار (معاد ل معاد ل بیست هزار میلیارد  تومان) آماد ه افتتاح و بهره‌برد اری است. وی د ر خصوص گازرسانی به شهرستان های زابل، زهک، نیمروز، هیرمند  و هامون گفت: خط انتقال گاز زاهد ان به منطقه سیستان هم د ر ارد یبهشت ماه سال جاری د ر د ولت سیزد هم تزریق گاز گرد ید  و د ر حال حاضر د ر این منطقه، شهر زابل گازد ار می‌باشد .

 

جزئیاتی از روند  صاد رات و وارد ات گاز ایران

جولایی گفت: د ر حال حاضر ۱۰ میلیون متر مکعب وارد ات گاز از ترکمنستان وجود  د ارد  که د ر قالب سوآپ د ر حال انجام است و از این میزان ۷ میلیون تنها به آذربایجان تحویل د اد ه می‌شود . محمد  رضا جولایی مد یر د یسپچینگ شرکت ملی گاز د ر گفت و گو با مهر با اشاره به برقراری صاد رات و وارد ات گاز گفت: هم اکنون صاد رات گاز ۱۰ میلیون متر مکعب به کشور عراق و ۳۰ میلیون متر مکعب به ترکیه، ۶ میلیون متر مکعب به آذربایجان و یک میلیون متر مکعب به ارمنستان د ر حال انجام است. وی اد امه د اد : د ر حال حاضر ۱۰ میلیون متر مکعب وارد ات گاز از ترکمنستان وجود  د ارد  که د ر قالب سوآپ د ر حال انجام است که از این میزان ۷ میلیون تنها به آذربایجان تحویل د اد ه می‌شود . جولایی د ر پاسخ به این سوال مهر که آیا قرارد اد های جد ید  برای صاد رات گاز وجود  د ارد  گفت: هماهنگی‌های قرارد اد  ۲۵ ساله بلند  مد ت عراق و ترکیه د ر حال انجام است تا این کشورها میزان گاز د ریافتی را افزایش د هند . مد یر د یسپچینگ شرکت ملی گاز اد امه د اد : برای مساله قیمتی آن د ر حال مذاکره هستیم وی اضافه کرد : ترکمنستان تنها د ر حال سوآپ به ایران است د ر حالی که ترجیح ما این است که وارد ات صورت بگیرد  اما به د لیل مسائل سیاسی به جای وارد ات سوآپ امکان پذیر است.

موارد ی که د ارند گان
"کارت سوخت" باید  بد انند 
شرکت ملی پخش فرآورد ه‌های نفتی ایران د ر اطلاعیه‌ای، رعایت موارد ی را برای همه د ارند گان کارت هوشمند  سوخت همزمان با نزد یک شد ن ایام نوروز و ضرورت توزیع مطلوب سوخت‌رسانی، الزامی عنوان کرد . به گزارش ایسنا، اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورد ه‌های نفتی ایران بد ین شرح است: د ر هنگام سوخت‌گیری د ر جایگاه‌های عرضه سوخت از کارت سوخت شخصی خود  استفاد ه کنید . کارت‌های هوشمند  سوخت موجود  د ر جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوختگیری موارد  اضطراری د ر نظر گرفته شد ه است. همچنین از هموطنان تقاضا می‌شود  د ر حفظ و نگهد اری کارت هوشمند  سوخت خود  د قت کنند . د ر صورت جاماند ن کارت سوخت د ر جایگاه برای اطلاع از وضعیت کارت به نشانی اینترنتی
https://scs.niopdc.ir مراجعه یا با سامانه یکپارچه ارتباط با مشتریان ۰۹۶۲۷ تماس حاصل فرمایند . کارت‌های سوخت جاماند ه د ر جایگاه‌ها تا سه ماه نگهد اری و د ر صورت مراجعه مالک با مد ارک کارت خود رو و کد  ملی قابل تحویل است. متقاضیان د رخواست کارت هوشمند  سوخت نوشماره و المثنی برای پیگیری از وضعیت د رخواست کارت سوخت خود  به د رگاه post.ir مراجعه کنند  و یا سامانه یکپارچه ارتباط با مشتریان ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند .

پیشنهاد  د ولت آمریکا
برای حذف یارانه نفت و گاز
د ولت باید ن سرگرم برنامه‌ریزی برای حذف یارانه‌های صنعت نفت و گاز د ر بود جه بعد ی خود  است. به گزارش ایسنا، رویترز با اشاره به یک سند  کاخ سفید ، د ر گزارشی نوشت: پیشنهاد  حذف مشوق‌های د ولتی برای صنعت نفت و گاز، با توجه به وزنی که جمهوریخواهان پس از انتخابات میان د وره‌ای اخیر پید ا کرد ند ، شانس زیاد ی برای موفقیت د ر کنگره ند ارد . با این حال، این پیشنهاد  همسو با نگرش د ولت باید ن است که ابتد ا صنعت نفت و گاز را به د لیل این که "صنعت نفت و گاز" است هد ف گرفت، سپس به د لیل عد م تولید  نفت کافی، از این صنعت انتقاد  کرد  و اخیرا این صنعت را برای سود  هنگفت کم سابقه‌ای که با کمک افزایش سال گذشته قیمت نفت و گاز تجربه کرد  و عد م سرمایه‌گذاری این د رآمد  باد آورد ه د ر تولید  بیشتر، آماج حمله قرار د اد ه است. طبق گزارش رویترز، یارانه سالانه برای این صنعت د ر قالب معافیت‌های مالیاتی، به ۱۰ تا ۵۰ میلیارد  د لار بالغ شد ه است.

«تجارت» بررسی کرد 

گروه انرژی: سال ۱۴۰۱ نام تولید ، د انش بنیان و اشتغال آفرین را برگزید ، سالی که بسیاری از صنایع با بکارگیری از آن رشد  خود  را رقم زد ند ، یکی از این صنایع، صنعت پتروشیمی بود  که توانست از این طریق افزایش بهره وری و کاهش خام فروشی را محقق کند . به گزارش «تجارت»، شرکت های د انش بنیان، از سال های گذشته تاکنون، سهم و جایگاه خود  را د ر صنعت نفت بسیار زود تر از صنایع د یگر باز کرد ند ، د ر این میان، صنعت پتروشیمی پیشتازی چشمگیری د ر این روند  د اشته و امروز شرکت های د انش بنیان و فناور د ر افزایش میزان تولید  و د سترسی به د انش فنی و تامین تجهیزات و نیازهای فنی صنعت پتروشیمی نقش زیاد ی د ارند . شرکت های د انش بنیان با عبور از تحریم ها و فشارهای اقتصاد ی مختلف توانسته اند  سد شکن تحریم باشند  و صنایع مختلف از جمله صنعت پتروشیمی را د ر پروژه های از قبل برنامه ریزی شد ه جهش د وم و سوم و طرح های پیشران کمک کنند . اتفاق مهمی که د ر میانه تلاش برای توسعه د انش بنیان ها د ر صنعت نفت، بخصوص صنعت پتروشیمی رخ د اد ه، تکمیل زنجیره ارزش تولید  محصولات و جلوگیری از خام فروشی د ر کنار سود  سرشار برای کشور است.

صنعت پتروشیمی ایران به جایگاه اول منطقه می رسد 
صنعت پتروشیمی ایران با بررسی و ارزیابی د رست از بازار و آنچه د ر قالب جهش د وم و سوم خود  و پس از آن پیش بینی کرد ه است، تلاش می کند  محصولات خود  را متنوع تر از هشت محصول اولیه و پایه یعنی متانول، آمونیاک، اتیلن، پروپیلن، بوتاد ین و BTX بنزن، تولوئن و زایلین عرضه کند  و د ر این بخش است که پای شرکت های د انش بنیان به میان می آید  و پیش بینی می شود ، صنعت پتروشیمی ایران با اجرای برنامه های هد فمند  د ر سال ۲۰۲۶ (۱۴۰۴) با ظرفیت تولید  سالانه ۵۷ میلیون تن به جایگاه اول منطقه د ست یابد .

نجات صنعت با بهره‌گیری از د انش‌بنیان‌ها
طبق گفته کارشناسان این حوزه، آنچه امروز به عنوان هد ف مهم و کلان آیند ه صنعت پتروشیمی د ر نظر گرفته شد ه، توسعه فعالیت های صنایع تکمیلی با هد ف کاهش خام فروشی د ر صنعت پتروشیمی است. با بهره‌گیری از د انش‌بنیان‌ها و فناوری می توان صنعت را از عقب‌ماند گی و منسوخ شد ن نجات د اد . برای رسید ن به این اهد اف شماری اقد ام‌ها انجام شد ه است. برای نمونه مراکز نوآوری د ر مجتمع‌های پتروشیمی راه‌اند ازی شد ه که برای آیند ه این صنعت مطلوب بود ه، همچنین برای ارزیابی شرکت‌هایی که چه مقد ار به سمت د انش‌بنیان‌شد ن می‌روند  هم اقد ام‌های انجام شد ه است. امروزه هد ف، قطع خام فروشی و استقلال اقتصاد ی یکی از پیش شرط های اجرای پروژه های صنعت پتروشیمی بود ه و اجرای پروژه های تکمیل زنجیره ارزش و طرح های پیشران، فعال سازی صنایع کوچک و پارک های صنعتی و شیمیایی به همین منظور بود ه است. طبق ارزیابی های صورت گرفته ظرفیتی د ر حد ود  هشت میلیارد  د لار پروژه فعال د ر صنعت پتروشیمی برای ورود  شرکت های فناور و د انش بنیان وجود  د ارد  که اگر شرکت های د اخلی از آن استفاد ه نکنند ، این مجال نصیب خارجی ها خواهد  شد ، تا کنون اقد امات خوبی د ر حوزه بکارگیری از د انش بنیان ها د ر صنعت پتروشی صورت گرفته اما انتظار می رود  که شرکت های فناور و د انش بنیان ایرانی به سطوح بین المللی برسند . یکی از راهبرد های‌ صنعت پتروشیمی حرکت به سمت تولید  محصولات پایین‌د ست ارزش‌آفرین است، د ر این زمینه بحث‌های زیاد ی مطرح و چهار پارک د ر پارسیان، ماهشهر، عسلویه و مکران طراحی شد ه که د ر حال اجرایی شد ن است.

رشد  سالانه ۴.۵ د رصد ی تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی
براساس پیش‌بینی‌ها، تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی سالانه حد ود  ۴.۵ د رصد  رشد  خواهد  د اشت، د ر صورتی که افزایش تقاضای فرآورد ه‌های نفتی رو به کاهش است، بنابراین باید  محصولات نفت و گاز کشور را به سمت توسعه صنعت پتروشیمی و ایجاد  ارزش افزود ه بیشتر هد ایت کنیم. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شد ه، ظرفیت صنعت پتروشیمی تا ۱۰ سال آیند ه از ۹۰ میلیون تن کنونی به نزد یک ۲۰۰ میلیون تن د ر سال خواهد  رسید  و د و برابر خواهد  شد  که نقش تعیین‌کنند ه‌ای د ر جریان تحریم‌ها د ر ارزآوری برای کشور خواهد  د اشت. هم اکنون بیش از ۱۸۰ شرکت د اخلی د ر زمینه حل مشکلات پلنت ها، تولید  و لایسنس و د انش فنی با هد ف راه‌اند ازی خطوط و طرح‌های جد ید ، افزایش بهره‌وری، تقویت و حمایت از صنایع ساخت د اخل و انجام امور پژوهشی و تحقیقاتی کاربرد ی، د ر صنعت پتروشیمی فعال هستند ، بی شک استفاد ه از پتانسیل د انش بنیان ها د ر این عرصه می تواند  بسیار کمک رسان باشد  تا علاوه بر ارزآوری د ر حوزه خود کفایی بیشتر نیز گام برد اریم.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تاکنون اطلاعات هویتی مالکان ۱۴۰ هزار خانه لوکس مشمول مالیات د ر کشور شناسایی و روند  وصول مالیات از آنان آغاز شد ه است. د اوود  منظور افزود : این رقم یک د هم تعد اد  واقعی خانه‌های لوکس است که انتظار می‌رود  با همکاری شهرد اری‌ها و به‌ویژه شهرد اری تهران، سال آیند ه این رقم به شناسایی یک میلیون خانه لوکس افزایش پید ا کند . وی اد امه د اد : خانه‌های خالی و خود روهای گرانقیمت نیز از د یگر موارد ی هستند  که روند  وصول مالیات از آن‌ها نتیجه بخش بود ه و برای ۳۰۰ هزار خانه خالی، برگ تشخیص و مطالبه صاد ر و به مالکان آن‌ها ابلاغ شد ه است. رییس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد : چنانچه این مود یان پس از اخطار اول و د وم مالیات ابلاغ شد ه را پرد اخت نکنند ، اقد ام اجرایی و برد اشت از حساب آن‌ها انجام خواهد شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا سال ۱۴۰۲ واحد های مسکن مهر را تکمیل و بد ون نقص تحویل خواهیم د اد . علیرضا جعفری گفت: بافعالیت های مستمر که انجام می‌شود  برای افزایش کیفیت واحد های مسکونی تمام تلاش خود  را به کار خواهیم گرفت که تا سال ۱۴۰۲ واحد های مسکن مهر را تکمیل و بد ون نقص تحویل د هیم. جعفری افزود : با تلاش جهاد ی که انجام می‌د هیم امید وار هستیم به نقطه‌ای برسیم که واحد ها را تحویل و کارها را تکمیل کنیم و پروژه‌ها را بد ون نقص تحویل د هیم. وی گفت: امروز سیاست‌های ما د ر رابطه با سیاست زیست فناورانه و زیست مهد ویت است تا آنچه فراخور مرد م است را تحویل د هیم. جعفری تصریح کرد : با منابع، امکانات تأمین شد ه و برنامه ریزی که انجام می‌د هیم د ر سال ۱۴۰۲ بسیاری از نواقص جبران خواهد  شد  و مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

آغاز ساخت ۲ فروند  شناور مد رن
برای ناوگان کشتیرانی کشور
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ فروند  شناور مد رن مورد  نیاز کشور از سوی شرکت کشتی‌سازی صد را خبر د اد .
به گزارش گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این پروژه بزرگ ملی شامل ۲ فروند  شناور ۳۵۰۰ تنی چند منظوره با ظرفیت حمل ۱۲۲ تی‌ای یو کانتینر و د و فروند  شناور رو - رو کانتینری ۴۰۰۰ تنی با قابلیت حمل حد ود  ۴۰ د ستگاه کامیون به همراه رانند ه، ۱۹۸ تی‌ای یو کانتینر و کالای عمومی به ارزش بالغ بر ۵۰ میلیون د لار است.
اجرای این پروژه علاوه بر اشتغال‌زایی برای مجموعاً یکهزار نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم، منجر به فعال شد ن بسیاری از صنایع کوچک وابسته شد ه و انتقال د ائم و پاید ار د انش ساخت کشتی د ر د اخل را به همراه د ارد .

د رخواست ترکیه برای بهره‌گیری
از توان ایران د ر بخش مسکن
ایرج رهبر رییس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: ترکیه به د نبال خسارت‌های ایجاد  شد ه ناشی از زلزله د ر این کشور با هد ف بازسازی واحد ‌های مسکونی خود  برای استفاد ه از ظرفیت توان مهند سان ایرانی د رخواست همکاری د اد ه است. به گزارش تجارت به نقل از د انشجو، ایرج رهبر افزود : توان مهند سی، تشکل و بخش‌های مختلف د ر کشور ما بالا است که چنین ظرفیتی موجب شد ه تا تعد اد ی از کشور‌ها از جمله ترکیه برای ورود  به حوزه ساخت به د نبال استفاد ه از ظرفیت مهند سان کشور ما باشند . وی با بیان اینکه برای فعالیت با د یگر کشور‌ها نیازمند  صاد ر شد ن ضمانت نامه‌های مالی هستیم، تصریح کرد :، اما د ر این بخش هنوز برنامه و یا اقد ام قابل توجهی صورت نگرفته است. رهبر گفت: امروز حد ود  ۱۱ د ستگاه مسوول صد ور خد مات فنی و مهند سی هستند ، این د ر حالی است که انتظار می‌رود  متولی این امر یک د ستگاه باشد . وی با اشاره به بازد ید  گروهی از مهند سان و شرکت‌های فنی و مهند سی از واحد ‌های مسکونی زلزله زد ه ترکیه تصریح کرد : صد ور ضمانت‌های مالی نیازمند  همکاری هر چه بیشتر د ولت است.

بررسی ها نشان می د هد ؛

گروه راه و مسکن: جهش نرخ ارز، هجوم سود اگران به بازار مسکن و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، همه د ست به د ست یکد یگر د اد ند  تا قیمت مسکن را بار د یگر صعود ی کنند .
به گزارش روزنامه «تجارت» به نقل از «خبرانلاین» میانگین قیمت هر متر مربع واحد  مسکونی د ر تهران به ۵۵ میلیون تومان رسید ه‌است؛ به این معنا که یک کارگر با حد اقل حقوق، برای خرید  یک واحد  ۷۵ متری د ر پایتخت، د ر صورتی که تمام حقوق خود  را به خرید  مسکن اختصاص د هد  باید  بیش از ۶۲ سال صبر کند !
طبق صحبت‌های اخیر عضو کانون انبوه سازان قیمت مصالح ساختمانی با توجه به وضعیت اقتصاد  کلان کشور و نوسانات روزانه د لار افزایش پید ا کرد ه‌است و مرد م باید  آماد ه افزایش قیمت د ر بازار مسکن باشند  چرا که مسکن یک کالای سرمایه‌ای و عمری است.
جهش قیمت‌ها د ر بازار مصالح ساختمانی به گونه‌ای است که «سیمان» به عنوان اصلی‌ترین بخش ساخت و ساز، با گرم شد ن هوا و جهش تقاضا برای آن فزایش قیمت چشمگیری را تجربه کرد ه‌است؛ به گفته حمید  فرمانی، رئیس هیات مد یره انجمن سیمان، تولید  شماری از کارخانه‌های سیمانی د ر طول ۵۰ روز از روزهای سرد  سال به د لیل محد ود یت شد ید ی که این کارخانه‌ها د ر مصرف گاز متحمل شد ند ، کاهش شد ید  د اشت. این اتفاق امروز و د ر نیمه د وم اسفند  به برهم خورد ن تعاد ل بین عرضه و تقاضا منجر و باعث افزایش قیمت سیمان شد ه است.
جد ایی از نوسانات صعود ی قیمتی د ر بازار سیمان، به گفته فرشید  پورحاجت، د بیر کانون سراسری انبوه‌سازان، قیمت مصالح ساختمانی امسال صد  د ر صد  افزیش پید ا کرد ه‌است؛ به گفته وی د ر ابتد ای امسال تا حد ی افزایش قیمت ناشی از افزایش د ستمزد  و حقوق بود  و پس از این افزایش قیمت، نرخ‌ها تا مهرماه ثابت بود ند . اما با آغاز افزایش قیمت د لار از آذر ماه د وباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی رخ د اد  که اوج آن هم د ر بهمن ماه و هفته اول اسفند  بود .
از طرف د یگر بازارهای موازی بازار مسکن، طلا وارز نیز د رهفته‌های اخیر نوسانات صعود ی بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد ند  که به د لیل همبستگی بالای نرخ ارز و قیمت مسکن، منجر به صعود ی شد ن روند  قیمت‌ها د ر بازار مسکن شد ه‌است؛ مهد ی سلطان محمد ی، کارشناس بازار مسکن، گفت:« زمانی که تورم انتظاری بالا می‌رود ، قیمت ملک بالا می‌رود ، چراکه به تجربه مرد م د ید ه‌اند  که ملک سپر محافظی برای د ارایی‌ها د ر قبال تورم ایجاد  می‌کند  و معمولا وقتی قیمت د لار بالا می‌رود  و د لار افزایشی است ملک نیز خود  را با آن منطبق می‌کند  و د ر یک د هه گذشته همبستگی بالایی بین د لار و قیمت مسکن را شاهد  بود یم.»
به گفته وی تنها راه برای پیشگیری از جهش د وباره قیمت ملک کنترل تورم انتظاری د ر جامعه از طریق تغییر سیاست‌های پولی و مالی است.
مسکن مقصد  سود اگران
هر چند  د ر روزهای اخیر به واسطه کاهش قیمت ارز ، بازار خرید  و فروش ملک نیز با کاهش تقاضای محسوس روبرو شد  اما همچنان مسکن مقصد  مناسبی برای برخی سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود . بنابر آمارهای مرکز آمار ایران، حجم معاملات د ر بازار مسکن د ر ماه‌های اخیر افزایش یافته‌است، جهش تقاضا د ر بازار مسکن د ر حالی است که قد رت خرید  د ر کشور پایین آمد ه‌است؛ سلطان محمد ی د ر خصوص چرایی این اتفاق گفت:« د ر چنین شرایط تورمی معاملات سود اگرانه افزایش پید ا می‌کنند  و صاحبان سرمایه برای حفظ ارزش سرمایه خود  آن را وارد  بازار ملک می‌کنند ، بنابراین سود اگران بخشی از خرید ارانی هستند  که مصرف‌کنند ه اصلی نیستند  اما قیمت بازار را شکل می‌د هند  و افزایش قیمت‌هایی که رخ می‌د هد  منعکس کنند ه وجود  چنین تقاضایی است و اگر چنین تقاضایی وجود  ند اشت قیمت‌ها به این شکل بالا نمی‌رفت.»

بازار مسکن بد ون قیمت شد 
سلطان محمد ی د ر واکنش به این گفته که آیا بازار مسکن بد ون قیمت شد ه‌است یا خیر؛ گفت:« بازار ملک یک بازار همگن نیست و هر مسکنی با مسکن د یگر تفاوت د ارد  و قیمت‌ها به صورت روزانه د ر مقابل چشم خرید ارها وجود  ند ارد  بلکه د ر نتیجه چانی‌زنی‌ها بیرون می‌آید  و قیمت‌های انتظاری خرید اران و فروشند گان یک د امنه نوسان شد ید  را تجربه می‌کند ، به خصوص زمانی که تورم صعود ی باشد ؛ برخی خود  را با قیمت‌های امروز د لار هماهنگ می‌کنند  و برخی با قیمت‌های آیند ه خود  را منطبق می‌کنند  و د ر نتیجه تفاوت‌ها د ر خرید  و فروش ملک مشهود  می‌شود .»

د ر ۸ ماه سال جاری؛

گروه راه و مسکن: هرچند  مد تی است که بحث مالیات خود روهای لوکس مطرح است اما همچنان میزان مالیاتی که صاحبان این خود روها پرد اخت می‌کنند ، بسیار ناچیز است؛ به طوریکه صاحبان خود روها و خانه‌های لوکس د ر ۱۱ ماهه امسال جمعا ۴۷۱ میلیون تومان مالیات پرد اخت کرد ند .
به گزارش تجارت به نقل از ایسنا، مالیات بر انواع خود روهای سواری و وانت د و کابین د ارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت به یکی از رد یف‌های د رآمد ی مالیاتی تبد یل شد ه است. بر این اساس د ر سال جاری صاحبان خود روهای بالای یک میلیارد  تومان مشمول پرد اخت مالیات بود ند .
البته میزان د رآمد  د ولت از این محل بسیار ناچیز بود ه است؛ به طوریکه مالیات د ریافتی از انواع خود روهای سواری و وانت د وکابین د ارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت د ر شش ماه امسال حد ود  ۲۸۱ میلیارد ، د ر هفت ماه حد ود  ۳۱۴ میلیارد  و د ر هشت ماه حد ود  ۳۷۵ میلیارد  تومان بود ه است.