آمادگی برای جابه جایی زائران مرقد امام خمینی(ره)

گیلان_فرحی؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از آمادگی ناوگان حمل و نقل مسافر استان جهت انتقال زائرین استان برای شرکت در سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گیلان)،غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی استان گیلان برای اعزام زائرین مرقد امام راحل خبر داد و اظهار داشت: در راستای اعزام زائرین حرم مطهر حضرت امام(ره) ناوگان حمل و نقل مسافر برونشهری آماده ارائه خدمت هستند.
وی افزود: در سالجاری با برگزاری جلسات متعدد با کانون حمل و نقل مسافر و مدیران شرکتهای مسافر استان هماهنگی لازم جهت اعزام زائرین از سراسر استان گیلان صورت پذیرفته است.
اهدای ۴۰۰ بسته فرهنگی به زائران مرقد امام(ره)
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان به همراه تعدادی از کارکنان این اداره کل ضمن حضور در مسیر کاروان زائرین پیاده مرقد امام (ره) و بدرقه شرکت کنندگان در سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ۴۰۰ بسته فرهنگی را به اعضای کاروان پیاده استان اهدا کردند.

 

خط انتقال آب گرمی اصلاح شد

گرمی- فرماندار شهرستان گرمی گفت: با تلاش مجموعه آبفای استان اردبیل خط انتقال آب گرمی اصلاح و ترمیم شد. حسین مولایی در جریان بازدید از روند بازسازی و اصلاح خط انتقال آب گرمی اظهار کرد: آب شرب گرمی و روستاهای اطراف به دلیل شکستگی محدوده خط انتقال در روزهای گذشته با مشکلات و چالش‌هایی روبه رو بود که با تلاش شبانه روزی سعی شد تا اصلاح این خط انتقال و ترمیم مسیر آسیب دیده انجام شود. وی تصریح کرد: آب شرب گرمی با خط انتقال ۵۲ کیلومتری از طریق کانال جعفرآباد تأمین می‌شود تا اهالی شهر گرمی و روستاهای اطراف بتوانند در همه فصول آب پایدار داشته باشند. فرماندار شهرستان گرمی گفت: در کنار خط انتقال ۵۲ کیلومتری هشت ایستگاه پمپاژ نیز در این مسیر اجرایی و عملیاتی شده تا ظرفیت انتقال آب به شکل مناسب انجام شود. مولایی افزود: در مسیر یک کیلومتری این خط انتقال شاهد شکستگی لوله و اتصالات خط انتقال بودیم که با سرعت و دقت مهندسان آبفا سعی کردند تا عملیات اصلاح را انجام داده و از هدررفت منابع آب جلوگیری کرده و برقراری آب را در شهرها و روستاهای گرمی انجام دهند. فرماندار شهرستان گرمی اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در فصل تابستان علاوه بر شهر گرمی، در سایر روستاهای این شهرستان اجازه قطعی آب نداده و حتی با تانکر سیار آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری شهرستان گرمی انجام شود.

فرآیند صادرات از بندر بوشهر شتاب می‌گیرد
بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: فرآیند صادرات از بندر بوشهر با تداوم نشست‌های هم اندیشی با حضور دستگاه‌های ذیربط تسهیل و تسریع می‌شود. محمد شکیبی نسب در نشست بررسی مشکلات تجار، بازرگانان و شرکت‌های کشتیرانی با حضور مدیرکل امور اقتصادی استانداری بوشهر و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با حوزه صادرات اظهار داشت: برگزاری چنین نشست‌هایی با هدف آسیب شناسی و سرعت دهی به فرایند ها در حوزه صادرات است که بدون تردید افزایش میزان صادرات و همچنین افزایش سطح رضایت مندی فعالان اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. وی بیان کرد: با هدف کوتاه‌تر شدن فرایند صادرات، دستگاه‌های موازی برای بازنگری در فرایند ها با اهتمام و جدیت تمام ورود کردند که این رویکرد، رونق بخش فعالیت صادراتی در بنادر استان بوشهر است. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در ارتباط با حوزه‌های استاندارد، بهداشت و قرنطینه نیز نمایندگان این دستگاه تمهیدات بسیار خوبی برای حمایت از فعالان اقتصادی لحاظ کردند که این رویکرد بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است. شکیبی نسب افزود: در حوزه واردات نیز بزودی با برگزاری نشستی تخصصی تمامی موانع و مسائل این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد. مدیرکل امور اقتصادی استانداری بوشهر نیز گفت: در این نشست‌ها که با تدبیر خوب تیم مدیریتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان برگزار می‌شود، فرصتی است تا مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی در دستگاه‌های مختلف به صورت مورد پیگیری و بررسی شود. هادی دل افکار افزود: چنین نشست‌های تأثیرگذاری بدون تردید فعالان اقتصادی را به فعالیت بیشتر در بنادر استان بوشهر ترغیب خواهد کرد.

اختصاص 700 میلیارد ریال
برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۷۰۰میلیارد ریال اعتبار برای تقویت زیرساخت ها و برخی طرحهای نیمه تمام این استان خبر داد. پاک – تجارت، سعید طالبی‌پور با اعلام این مطلب به رسانه ها این میزان اختصاص بودجه و اعتبار را از دستاورد سفر اخیر عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به استان برشمرد و اظهار کرد: این اعتبار برای تکمیل موزه باستان شناسی یاسوج، مرمت بناهای تاریخی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از تامین اعتبار لازم برای ایجاد سه بازارچه دائمی صنایع‌دستی در شهرستانهای استان خبرداد و گفت: در آینده نزدیک عملیات اجرایی این بازارچه ها آغاز می شود.
طالبی‌پور با اشاره به اینکه اشتغال و تولید در دستور کار جدی این اداره‌کل در سال جاری است، بیان کرد: اختصاص ۶۰۰میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی نیز در سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور به استان مصوب شده که نقش مهمی در رونق اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد دارد. وی عنوان کرد: با جذب این اعتبارات شاهد شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد
خواهیم بود.

تقویت زیرساخت‌
شهرک‌های صنعتی کردستان
شهرک‌های صنعتی کردستان از لحاظ زیرساخت کمبودهایی دارد؛ به همین خاطر، تیرماه سال ۱۴۰۱ در سفر رئیس جمهور به استان، حدود چهار هزار میلیارد ریال برای این بخش مصوب شد که تسریع در تخصیص آن می‌تواند تحرکی در وضعیت تولید صنعتی منطقه ایجاد کند.
کنعانیان – تجارت، ۳۲ سال از زمان تاسیس شرکت شهرک های صنعتی کردستان می گذرد و در این مدت ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در این استان ایجاد و به مرحله بهره برداری و واگذاری رسید و اراضی صنعتی طی قراردادهایی به سرمایه گذاران واگذار شد. تعداد قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بانه یک هزار و ۵۵۰ قرارداد بوده که افزون بر ۵۰۰ قرارداد آن در سال‌های اخیر منعقد شده است.

ایجاد پایگاه‌های نوآوری
حوزه کشاورزی در لرستان
خرم‌آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ایجاد پایگاه‌های نوآوری حوزه کشاورزی در قالب طرح جهش تولید در دیم‌زارها این استان خبر داد. سید عماد شاهرخی در حاشیه بازدید از پایگاه‌های نوآوری منطقه «گریت» شهرستان خرم آباد، اظهار داشت: پایگاه‌های نوآوری یکی از ارکان طرح جهش تولید در دیمزارها برای انتقال جدیدترین دستاوردهای علمی به مزارع کشاورزان است.
وی افزود: یکی از مشکلات در کشت گندم دیم مصرف بیش از حد بذر در واحد سطح است لذا برای حل این مشکل یک پایگاه نوآوری در منطقه «گریت» ایجاد شده است که در این پایگاه ۹ مقدار مختلف بذر از ۸۰ تا ۲۴۰ کیلوگرم در هکتار در مزرعه چهار هکتاری کشت شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود:

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود گفت: میانگین مصرف بنزین طی سال ١۴٠١ در محدوده این منطقه ۴۲۹ میلیون لیتر بود که نشان‌دهنده افزایش ۳۴ درصدی در مقایسه با سال قبلش به میزان ۳۳۱ میلیون لیتر است.
عرب عامری – تجارت، حسین عبدلی از توزیع یک میلیارد و ۳۴۱ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی طی سال گذشته در محدوده منطقه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود خبر داد و به رسانه ها گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۸ درصد افزایش داشت.
وی بیان کرد: یک میلیارد و ۳۴۱ میلیون لیتر فرآورده نفتی معادل روزانه سه میلیون و ۶۷۶ هزار لیتر انواع گاز مایع، گاز سی‌ان‌جی، بنزین، نفت‌گاز و نفت سفید، طی سال گذشته در محدوده این شرکت توزیع شد.
وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵۸۴ هزار تن گاز مایع در سال گذشته توزیع شد، ابراز کرد: این میزان در سال ۱۴۰۰، یک میلیون و ۸۲۳ هزار تن بود که به با انجام کنترل‌ و نظارت‌ها، ۱۳ درصد کاهش مصرف را در سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود ابراز کرد: میانگین مصرف نفت‌گاز نیروگاه‌ها و صنایع در این منطقه طی سال گذشته، معادل ۸۵۰ میلیون و ۱۶۳ هزار لیتر بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ با ۷۷۰ میلیون لیتر، از رشد ۱۰ درصدی حکایت دارد.
عبدلی، با بیان اینکه میانگین روزانه مصرف نفت‌گاز طی سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون و ۳۲۹ هزار لیتر بود، اظهار کرد: این میزان مصرف، نسبت به مدت مشابه ۲ سال قبل با ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار لیتر، نشان از رشد ۱۰ درصدی مصرف در بازه زمانی یک ساله دارد.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، مجموع مصرف سی‌ان‌جی در سال گذشته را ۱۳۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ رشد ۱۲ درصدی داشت.
عبدلی با بیان اینکه میانگین روزانه مصرف گاز سی‌ان‌جی در منطقه شاهرورد طی سال گذشته ۳۷۹ هزار متر مکعب بود، ابراز کرد: میزان مصرف در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۳۷ هزار متر مکعب بود.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود از توزیع ۵۰ میلیون لیتر نفت کوره در این شهرستان طی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: توزیع نفت کوره در سال ۱۴۰۰، ۳۰ میلیون لیتر بود که رشد ۶۵ درصدی مصرف این فرآورده در محدوده این منطقه را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه این افزایش مصرف به دلیل اُفت فشار شبکه گاز خانگی در سال گذشته بود، اظهار کرد: طی سال گذشته مصرف صنایع با محدودیت روبرو شد که مصرف روزانه ۱۳۶ هزار لیتر نفت کوره در این منطقه را به همراه داشت.
عبدلی با بیان اینکه بیشتر مصرف‌کنندگان نفت سفید خانوارهای فاقد گاز طبیعی هستند، افزود: طی سال گذشته ۱۲ میلیون لیتر از این فرآورده در اختیار خانوارهای روستایی قرار گرفت.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود با اشاره به اینکه میانگین روزانه مصرف گاز مایع در سال گذشته ۵۳ تن بود، بیان کرد: سال ۱۴۰۰ روزانه ۶۱ هزار تن گاز مایع توزیع شد.
وی با بیان اینکه تا پایان سال گذشته، ۸۵ باب جایگاه دومنظوره بنزین و نفت‌گاز در منطقه شاهرود فعال بود، ابراز کرد: امسال پنج باب جایگاه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
عبدلی با اشاره به اینکه تعداد جایگاه‌های گاز سی‌ان‌جی منطقه شاهرود ۴۲ باب است، گفت: از این تعداد ۱۷ باب جایگاه تک‌منظوره و مابقی به صورت دومنظوره بنزین، گاز سی‌ان‌جی و یا سه‌منظوره بنزین و نفتگاز و سی‌ان‌جی فعالیت می‌کنند.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود تصریح کرد: این شهرستان به دلیل قرارگیری
در مسیر زائران حرم رضوی و ارایه خدمت به این مسافران عبوری به عنوان یکی از شاهراه‌های ارتباطی شرق کشور محسوب می‌شود و با وسعت عملیاتی ۶۵۰ کیلومتر در استان سمنان نقش بی‌بدیلی را در امر سوخت‌رسانی
به عهده دارد.

ساری- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تخصصی کردن ۱۲ شهر استان برای رشته های فرهنگی و هنری برای اولین بار خبر داد و گفت: طرح «پارک فرهنگی» در مازندران اجرا می شود.
حسین جوادی با اشاره به برپایی جشنواره‌های مختلف برای اولین بار در استان گفت: جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی با مشارکت بیش از دو هزار نوجوان مازنی و اولین جشنواره استعدادیابی کاتی با معرفی بیش از هزار و ۵۰ استعداد در رشته‌های مختلف در استان برچا شده است.
وی گفت: همچنین اولین جشنواره شهر برتر فرهنگی استان با مشارکت استانداری، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و شوراهای اسلامی شهرها با هدف ایجاد انگیزه برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی در شهرهای اقماری با مشارکت دستگاه‌ها نیز اجرا شده است. وی اجرای اولین همایش تجلیل از نخبگان فرهنگی هنری کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران (توجه به داشته‌ها و مفاخر فرهنگی هنری کارکنان ارشاد) و اولین همایش هنرمندان حسینی با هدف احیای سنت‌ها و آئین‌های هنری حسینی با حضور هنرمندان منتخب استان و ادای دین جامعه هنری و جهت بخشی به خلق آثار هنری آئینی هنرمندان استان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی در استان بیان کرد.
جوادی یادآور شد: دیدار هنری هنرمندان با خانواده شهدای مدافع حرم هنرمندان برای اولین بار باحضور هر شهرستان در منازل شهدای مدافع حرم و خلق آثار زنده و زیبا در قالب‌های مختلف فرهنگی هنری برای شهید مد نظر) و طرح به کارگیری هنرمندان در کلاس درس هنر مدارس با پیش بینی اشتغال به کار بیش از شش هزار هنرمند نیز در استان اجرایی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، تشکیل شورای جامع فرهنگ، هنر و رسانه برای اولین بار، تخصصی کردن شهرهای ۱۲ شهر استان و ساختار سازی برای ۱۲ رشته فرهنگی هنری وارائه اولین طرح پارک فرهنگی با هدف استقرار هنرمندان در پارک‌ها و فضاسازی هنری در پارک‌ها و تلفیق فرهنگ و تفریح را از دیگر اقدامات ذکر کرد.

جلسه هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور با حضور اردشیر احمدزاده رییس اتحادیه، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، مدیران عامل شرکت‌های قطار شهری سراسر کشور، ایمان فرهمندی رییس کمیسیون عمران،حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از صاحب نظران عرصه حمل و نقل ریلی کشور به میزبانی شرکت قطار شهری مشهد، دوشنبه هشتم خردادماه برگزار شد.
مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در این جلسه گفت : این مجتمع عظیم صنعتی از سالیان گذشته برای تولید ریل ملی سرمایه گذاری عظیم کرد و بر این اساس برخی از تجهیزات مورد نیاز تولید این محصول را از کشور آلمان وارد نمود . سپس با دانش و اندیشه تلاشگران کارخانه و بر اساس استاندارد جهانی، ریلی ملی به عنوان یک افتخار ملی در کانون صنعت فولاد کشور تولید شد و خودکفایی به یاد ماندنی در تاریخ صنعت کشور بر پایه شعار «ما می‌توانیم» به ثبت رسید تا کشور از واردات محصولی ارز بر بی نیاز شود.
وی افزود : ذوب‌آهن اصفهان از سالیان دور و در زمانی ریسک تولید ریل ملی را پذیرفت که کمتر مجموعه ای به تولید داخل فکر می کرد لذا می‌توانم بگویم این شناسنامه صنعت فولاد کشور،سرآمد تولید تولید داخل و الگویی عملیاتی برای سایر صنایع کشور در عرصه بومی سازی قلمداد می شود.
مدیرعامل شرکت تصریح کرد : امروز با افتخار اعلام می کنم بیش از ۱۳۰ هزار تن از این محصول استراتژیک با تلاش و کوشش همکارانم در ذوب‌آهن اصفهان تولید شده و در اقصی نقاط کشور مورد استفاده قرار گرفته است.
مهدی کوهی با بیان اینکه هم اکنون ۶۷ هزار تن قرارداد فعال با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور داریم ،بیان کرد : دولت سیزدهم توسعه خطوط ریلی را سطح کشور به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است و بر این اساس برای تامین ریل با ذوب‌آهن اصفهان قراردادهای بسیاری را منعقد نموده و همچنین در دست انعقاد دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، دوشنبه(۸خردادماه ۱۴۰۲)، مهندس عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان به همراه جمعی از مدیران این شرکت به مناسبت تبریک دهه کرامت و ارائه گزارشی از روند تولید و خدمات انجام شده در حوزه مسولیتهای اجتماعی با حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد عادل پور، امام جمعه محترم شهرستان خرمشهر دیدار کردند. در این دیدار مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت و میلاد باسعادت امام‌ رضا(ع) در خصوص فعالیت ها و روند تولید این شرکت با اشاره به شعار سال که از سوی رهبر معظم‌انقلاب اعلام گردید فرمودند؛ در فروردین امسال در جهت رُشد تولید کارگروهی ویژه راه اندازی گردید و با توکل به خداوند متعال و اقدامات عملیاتی که توسط همکاران سختکوشم انجام گرفت، در مدت یکماه حدود ۱۰ هزار بشکه در روز به تولید نفت این شرکت از میادین مهم و استراتژیک آزادگان جنوبی افزوده شد. مهندس عذاری اهوازی در ادامه با بیان گزارشی از فعالیت های مسئولیت اجتماعی صورت گرفته از سوی این شرکت در سالی که گذشت پرداخت و کمک رسانی به حادثه متروپل، برپایی موکب اربعین در مرز شلمچه، اختصاص سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان مناطق کم برخوردار، توزیع بیش از ۶ هزار بسته نوشت افزار در حوزه تاسیسات این شرکت، کمک رسانی به شهرهای گرفتار در تنش آبی با اختصاص دهها روز تانکر آب، جمع آوری آبهای سطحی بارانهای زمستان در شهرستان خرمشهر، تلاش در زیباسازی این شهر با استفاده از ظرفیت لُجستیکی و ماشین آلات سنگین این شرکت در چندین مقطع، جمع آوری نخاله های ساختمانی در مناطقی از شهر و احداث مدرسه ۴ کلاسه را تعدادی از خدمات بی شمار ارائه شده این شرکت دانست. وی حضور فعال در اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در سطح شهرستان و پشتیبانی از تمامی برنامه ها و مناسبتهای فرهنگی و مذهبی و اجرای مصوبات فرمانداری و مشارکت در اجرای آنها و خدمت رسانی به مردم شریف و سایر اُرگانها را از اهم‌ خدمات و کارهای در دست اقدام این شرکت اعلام کرد و گزارش مبسوطی در خصوص موارد بیان شده ارائه نمودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده اي استان کرمان با بیان اینکه جاده‌های استان به تابلوهای کامپوزیت مجهز می‌شود، گفت: این تابلوها از جنس فلز نیست و هیچ ارزش ریالی برای سارقین ندارد.
عبدالهی – تجارت، احسان عراقی‌زاده با اشاره به اين كه سرقت تابلوها علاوه بر آسيب به اموال دولتي، بر ايمني محورها نيز تاثيرگذار بوده و با جان مردم نيز در ارتباط است، افزود: یک شرکت دانش‌بنیان، تابلو و علائمی را تولید کرده که از جنس کامپوزیت است و این جنس تابلو هیچ ارزش ريالي براي سارقين ندارد چرا که نه فلز است و نه پلاستیکی است که از محل فروش آن بتوانند درآمدی داشته باشند.
عراقی‌زاده اظهار داشت: اکثر سرقت‌ها در پایه تابلوها و علایم جاده‌ای، نرده پل‌ها و گاردریل‌ها بوده است، حتی روشنایی‌ها و چراغ‌های راهنما نیز به سرقت رفته است.
وي خاطرنشان كرد: موضوع سرقت تابلوهاي راهنمايي و رانندگي و علائم جاده اي در استان كرمان به معضلي در محورهاي ارتباطي تبديل شده بود كه استاندار كرمان نهادهاي امنيتي را براي جلوگيري از اين اتفاقات فعال كرد و دادگستري استان و شهرستان ها نيز همكاري لازم را داشتند تا بخشي از سرقت تابلوها جلوگيري شود.
عراقي زاده در ادامه گفت: با زياد شدن سرقت تابلو و علائم جاده‌ای در استان، با کمک نیروهای امنیتی و انتظامی استان کرمان تمام تلاش خود را گذاشتیم تا جلوی این سرقت‌ها را بگیریم.
وی با اشاره به اینکه از استاندار کرمان و پیگیری استانداری و دادگستری تشکر می‌کنیم که با اقدامات انجام شده از سرقت تابلوها و علائم جاده‌ای در طول محورهای استان پیشگیری خیلی خوبی شد، اظهار داشت: در اين زمينه سارقین زیادی دستگیر شدند و با آنان برخورد قضايي شد، اما این افراد بعد از دستگیری و مجازات دوباره اقدام به سرقت کرده‌اند.
جايگزيني 15 هزار تابلو و علائم جاده اي با 10 ميليارد تومان اعتبار
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان با اشاره به اینکه امسال 15 هزار تابلو به ارزش 10 میلیارد تومان از این شرکت خریداری شده که در جاده‌های استان کرمان نصب می‌شود، گفت: برای جایگزینی علایم راهنمایی و رانندگی از شيوه نوين یک شرکت دانش بنیان استفاده می کنیم.
احسان عراقي زاده با بیان اینکه برای نگهداری جاده‌ها به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان رفتیم تا با هوشمندسازی و ارتقاء بهره‌وری هم در مصرف برق صرفه‌جویی شده و هم از سرقت تابلوها جلوگیری شود، افزود: این شرکت تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی را با کامپوزیت تولید کرده و کامپوزیت ظرفیت بهره برداری را برای سارقان ندارد و از جنس الیافی است که با چسب چسبانده شده است.