ریل گذاری جدید در روابط اربیل و آذربایجان غربی

ارومیه - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ریل گذاری جدیدی در روابط اربیل و آذربایجان غربی آغاز شده است. محمدصادق معتمدیان در نشست فعالان اقتصادی آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه ریل گذاری جدیدی در روابط اربیل و آذربایجان غربی آغاز شده است، گفت: تفاهم خوبی در این سفر داشتیم و به دنبال توسعه حداکثری روابط با اقلیم کردستان عراق هستیم. وی با اشاره به جایگاه مناسب مرز تمرچین در مراودات تجاری با اقلیم کردستان عراق گفت: پارسال میزان صادرات از این مرز بیش از یک میلیارد دلار بود که بیشتر از صادرات ایران به ۲۷ کشور اروپایی است. معتمدیان با بیان اینکه مرز تمرچین مرز اول جمهوری اسلامی ایران به اقلیم کردستان عراق در بحث صادرات است، ادامه داد: توسعه روابط با همسایه‌ها از دستورهای رئیس جمهور و برنامه دولت سیزدهم بوده و رویکرد جدید کشور نقش آفرینی استان‌ها در مراودات مرزی است. وی با اشاره به دستور وزیر کشور برای تشکیل دبیرخانه دائمی نشست مشترک و برگزاری هر ۶ ماه یک بار این نشست، اضافه کرد: این امر نشانه اهمیت توسعه روابط با اقلیم کردستان عراق است. معتمدیان اظهار کرد: برای اولین بار در دولت آیت الله رئیسی وظیفه هماهنگی بین همه واحدهای مستقر در مرز به استانداران تفویض شده که این امر در حل مشکلات مؤثر است.

 

آغاز طرح ویژه نظارت بر بازار مسکن همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از آغاز طرح ویژه نظارت بر بازار مسکن خبر داد. مرضیه یونسی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از امروز آغاز طرح ویژه نظارت بر بازار مسکن توسط تعزیرات حکومتی شروع شد.
وی افزود: طرح نظارت بر فعالیت مشاوران معاملات املاک در استان آغاز شده که با جدیت پیگیری می‌شود. مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان خاطرنشان کرد: این طرح به منظور نظارت بر تخلفات احتمالی به خصوص گران‌فروشی در دریافت حق کمسیون و جلوگیری از اعمال نرخ‌های بیشتر در این بخش اجرا می‌شود. یونسی افزود: با توجه به اینکه روسای شعب گشت سیار تعزیرات حکومتی با حضور در مشاورین املاک و بررسی اسناد و مدارک از صحت و سقم قولنامه‌ها و میزان دریافتی بابت حق کمسیون آنها باخبر خواهند شد. وی گفت: در صورت داشتن تخلف برای آنها پرونده تشکیل می شود. مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان افزود: در کنار بازدارندگی، موضوعات تشویقی را هم در نظر داریم و ازجمله طرح‌های تشویقی معافیت از مالیات مشاورین و صاحبان املاک خوش‌انصاف‌ در استان همدان می باشد. یونسی عنوان کرد: امسال نیز دریافت کد رهگیری به طور جدی مورد توجه است و این یک الزام خواهد بود.

ایجاد چهار تقاطع مهم در اولویت‌
مدیریت شهری کرج
سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ایجاد چهار تقاطع مهم در اولویت‌های کاری مدیریت شهری کرج در سال جاری است، گفت: اگر به دنبال حل مشکل چندین ساله ترافیک در محدوده میدان جمهوری اسلامی هستیم چاره‌ای جز ایجاد این تقاطع نداریم. عمار ایزدیار با اشاره به اینکه در تلاشیم عملیات اجرایی تقاطع میدان جمهوری، تقاطع غیر همسطح موذن- جمهوری، فلکه اول رجایی شهر و تقاطع ۴۵ متری گلشهر را تا پایان سال آغاز کنیم تا شهروندان تا پایان دوره ششم بتوانند از اثرات بهره برداری از این پروژه‌ها بهره مند شوند،افزود: اگر به دنبال حل مشکل چندین ساله ترافیک در این محدوده هستیم چاره‌ای جز ایجاد این تقاطع نداریم و با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته از زمان آغاز عملیات اجرایی تا پایان آن یک سال و نیم زمان می برد. وی در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی خط BRT در خیابان شهید بهشتی نیز با بیان اینکه اصلاح هندسی خط بی آرتی کرج آغاز شده و قرار است از میدان حصارک تا میدان کرج اجرایی شود،اظهار کرد : قطعا راه اندازی این خط در ابتدا با مقاومت‌هایی روبرو خواهد شد و در بازه زمانی کوتاه مدتی شاهد افزایش بار ترافیکی این مسیر خواهیم بود ولی بی آر تی نیاز جدی شهر است و با توجه به افزایش روز به روز جمعیت و خودروها، باید با چنین اقداماتی فرهنگ استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی را در میان شهروندان نهادینه کنیم. سخنگوی شورای اسلامی کرج در مورد تدوین و بازنگری طرح تفصیلی این کلانشهر نیزگفت: شبکه معابر اصلی کرج براساس طرح تفصیلی جدید رتبه بندی و وضعیت توسعه آنها نیز تعیین تکلیف شد و در تدوین و بازنگری طرح تفصیلی کرج وضعیت آتی برخی معابر از جمله خیابان تهران مورد بررسی قرار گرفت. ایزدیار با بیان اینکه تقلیل یا افزایش سطح معابر به عنوان معابر درجه یک و ۲ شهر کرج بررسی شد خاطرنشان کرد: کلانشهر کرج بیش از ۲۰ میلیون متر مربع معبر اصلی و فرعی دارد، افزود: طرح تفصیلی جدید کلانشهر که می بایست از سال گذشته تصویب و توسط وزارت کشور ابلاغ می شد به علت وجود نواقص دوباره در دست بررسی قرار گرفت، اکنون این طرح قرار است پس از بررسی نهایی برای تصویب و ابلاغ به وزارت کشور ارسال شود.

برگزاری اردوی راهیان پیشرفت
دانشجویان رشته HSE
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان، با هدف ارتقاء سطح آگاهی و آشنایی دانشجویان رشته HSE دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر تشکیلات استان خوزستان از پیشرفت های صنعت نفت و شرکت نفت و گاز اروندان، پنجشنبه (۱۱خرداد ۱۴۰۲) به همت ادارات روابط عمومی و HSE دومین اردوی راهیان پیشرفت این شرکت برگزار شد.
امید نصیری رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان در حاشیه بازدید دانشجویان از تاسیسات نفتی این شرکت گفت: در راستای اجرای منویات رهبر معظم‌ انقلاب مبنی بر جهاد تبیین و بازگو کردن دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و نشر اخبار امید آفرینی در تمامی حوزه‌ها از جمله صنعت نفت، بهترین راهکار در راستای ابهام زدایی و هویت سازی برای مردم بویژه جوانان که ممکن است در معرض اخبار مسموم رسانه ها و شبکه های معاند مبنی بر ناتوانی صنعتگران و تولیدکنندگان ایرانی قرار گیرند، تشریح دستاوردهای غرور آفرین و تلاشهای کارکنان خط مقدم تولید نفت را ضروری دانست.
وی عنوان کرد؛ دانشجویان و دانش آموزان کشور هم‌اکنون از پیشرفت‌های بزرگ در صنعت نفت به‌عنوان مهمترین محرکه توسعه فناوری کشور که نقش و جایگاه ارزشمندی در تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان دارد بی‌خبر هستند و لازم است آنها به همراه اساتید و معلمان، با این صنعت بیش از پیش آشنا شوند و از نزدیک شاهد خودکفایی، پیشرفتها و ترقی در امور راهبری تولید نفت و گاز و ساخت تجهیزات توسط سازندگان ایرانی در این صنعت عظیم قرار گیرند. رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: در راستای جهاد تبیین صورت گرفته، با همکاری اداره HSE امروز در تاسیسات بهره برداری غرب کارون این شرکت دومین اردوی راهیان پیشرفت اجرا شد و در این اردو بازدیدکنندگان با برخی از ملزومات و تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در صنعت نفت و همچنین دستاوردها و تلاشهای بی وقفه متخصصان جوان شاغل در شرکت نفت و گاز اروندان آشنا شدند.

۳۸محصول زراعی و باغی عمده ایلام در قالب طرح الگوی کشت قرار گرفت
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: از مجموع حدود ۴۰۰ محصول زراعی و باغی در کشور تعداد ۳۸ محصول که دارای بالاترین سطح زیر کشت در استان بودند در قالب طرح الگوی کشت انتخاب شدند. سیامک بیگی روز سه شنبه در اولین کارگاه آموزشی سال جاری با موضوع الگوی کشت و آشنایی با سامانه های مرتبط ,ضمن بیان برنامه ها و راهبردهای شرکت در سال جاری به تشریح نحوه اجرای طرح الگوی کشت پرداخت. وی در ادامه از انتخاب ۳۸ محصول عمده استان توسط سازمان جهاد کشاورزی جهت تخصیص سبد کود های یارانه ای در طی سال جاری اشاره کرد. سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام اضافه کرد: با توجه به ذخیره سازی مناسب کودهای مورد نیاز کشاورزان در انبار های سازمانی استان مقدار ۳۵۰۰ تن کود اوره از مبادی مختلف هم اکنون در حال توزیع بین کارگزاران شهرستانها جهت استفاده کشاورزان در این مناطق می است.

با حضور سرپرست وزارت صمت انجام شد ؛

بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور به نام شهرک صنعتی رضوی در مشهد به بهره برداری رسید.
شبنم مقدم _ روزنامه تجارت ؛ سید مهدی نیازی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره برداری از بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور (شهرک صنعتی رضوی) در مشهد ، اظهار کرد: در این ۲ سال وزارت صمت تاکید ویژه‌ای بر تامین زیرساخت‌های بخش صنعت داشته است.
سرپرست وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: تأمین زیرساخت چنین شهرک عظیمی فراهم شده و به همین میزان در حوزه آب و برق زیرساخت‌ها تامین شده است.

نیازی با اشاره به انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده انتقال آب به مشهد مقدس عملیاتی و مسئله آب با این تدبیر حل شود.
وی افزود: یکی از مهمترین رویکردهای کشور اولویت در بخش تولید است و برنامه‌ها باید حول محور تولید باشد و الزامات بخش تولید باید در دستور کار حاکمیت قرار گیرد، البته شاید برخی الزامات به تنهایی از عهده دولت بر نیاید بر این اساس ضرورت دارد هم قوه قضاییه و هم قوه مقننه در حوزه تولید تمرکز کنند.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: از الزامات اساسی تولید تامین زیرساخت‌ها است و این موضوع حمایت نمایندگان، قوه قضاییه،مقامات محلی و استانی را می‌طلبد.
وی گفت:سیاست ما در وزارت صنعت معدن و تجارت این است که واحدهای صنعتی در شهرک‌ها مستقر شوند زیرا محدودیت تامین زمین و زیرساخت در شهر وجود دارد بنابراین باید در حوزه شهرک سازی و تامین زیرساخت‌ها به صورت جدی وارد شویم.
همچنین، علی رسولیان،معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۱۷۵۰ واحد راکد تولیدی حوزه صنعت در کشور به چرخه تولید بازگشته است، گفت: .برنامه ریزی شده تا در سال جاری با کمک بخش خصوصی ۲۰۰۰ واحد راکد دیگر به چرخه تولید بازگردد.
وی خاطر نشان کرد: نیازمند ایجاد شهرک‌های صنعتی برای استقرار صنایع در کشور هستیم که در کنار آن‌ها شهرک‌های مسکونی نیز ایجاد شود.
رسولیان با بیان اینکه در شرق کشور و در مشهد نیازمند ایجاد شهرک صنعتی جدیدی بودیم گفت : تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام شد و با حمایت‌های مالی انجام شده ، اراضی تامین و شهرک صنعتی شماره ۵ به بهره برداری رسید؛ امیدواریم با همکاری مسئولان استانی این شهرک توسعه یابد.
وی افزود: در شهر مشهد ۳ هدف عمده از جمله ایجاد شهرک صنفی با هدف استقرار صنایع کوچک و کارگاه‌های تولیدی، ایجاد شهرک دانش بنیان در محور غرب و ایجاد کارگاه‌های مناسب برای بخش‌های کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دنبال می‌شود.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درباره احیای واحدهای راکد بیان کرد: طرح افزایش ظرفیت تولید یکی از برنامه‌های مهم وزات صمت است. طی سال گذشته بیش ازهزارو ۷۵۰ واحد راکد تولیدی حوزه صنعت در کشور به چرخه تولید بازگشته است.
رسولیان گفت: برنامه ریزی شده تا در سال جاری با کمک بخش خصوصی و محوریت دادن بخش خصوصی یعنی با به هم رسانی بنگاه‌های تعطیل و فعال، ۲۰۰۰ واحد راکد دیگر به چرخه تولید بازگردد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود : در سال گذشته دو هزارو ۷۰۰ واحد تولیدی که زیر ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کردند به بالای ۵۰ درصد رسیده و امسال در تلاشیم تا در این زمینه منابع مالی لازم را تامین و بخش خصوصی را همراه کنیم. رسولیان درباره گروه هدف فعال در شهرک صنعتی شماره ۵ گفت: در شهرک‌ها زون بندی واحدها از جمله واحدهای فلزی، شیمیایی، مواد غذایی و ... داریم. دراین شهرک به واسطه فاصله مناسب از مشهد، تلفیقی از صنایع بزرگ و کوچک مستقر شده و در شهرک‌های نزدیک مشهد ماندن طوس، کلات و... بیشتر واحدهای کوچک کارگاهی و دانش بینان مستقر می شوند.

شهردار فردیس در مراسم رونمایی از ماشین آلات آتش نشانی و خودروهای خدمات شهری شهرداری فردیس که با حضور اعضای شورای شهر ،مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: آتش نشانی شهرداری فردیس به لحاظ تجهیزات، استاندارد است و خرید فاز دوم ماشین آلات عملیاتی آتش نشانی و بحرانی ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
محمدرضا احمدی نژاد در این مراسم با تبریک دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر، افزود: پس از انجام نیازسنجی های فنی و بررسی های کارشناسی و با نگاه ویژه و راهگشای اعضای شورای اسلامی شهر فردیس تعداد ۸ دستگاه خودروی پیشرفته عملیاتی به ناوگان سازمان آتش نشانی شهرداری فردیس افزوده شد که این امر می تواند مدیریت شهری را در اجرای بهتر عملیات محوله یاری کند. وی با اشاره به اینکه سال گذشته جهت افزایش توان عملیاتی و خدمت رسانی به شهروندان، ۸ دستگاه خودروی آتش نشانی خریداری و در این سازمان به کارگیری وعملیاتی شد، ادامه داد: در مجموع، ۱۶ دستگاه خودروی عملیاتی وامداد و نجات با به روزترین استانداردهای جهانی جهت انجام ماموریت ها در اختیار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس قرارگرفته است.
شهردار فردیس گفت: خودروهای جدید آتش نشانی شامل ۱ دستگاه نردبان ۳۲ متری ، ۳ دستگاه خودرو سنگین فوماتیک، ۳ دستگاه خودروی نیمه سنگین فوسو و ۱ دستگاه خودروی کنترل فرماندهی با آخرین تجهیزات، فناوری های روز با استانداردهای سطح بالای جهانی و کاملاً تخصصی و پیشرفته است که با ارزش مالی ۹۵۰ میلیارد ریال خریداری و در خدمات رسانی به شهروندان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. به گفته احمدی نژاد، همچنین معاونت خدمات شهری شهرداری فردیس نیز ۲ دستگاه خودرو پیکاپ ویژه مدیریت بحران و ۴ دستگاه خوردو کمپرسی بنز را با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان به ناوگان خود اضافه کرده است. شهردار فردیس با بیان اینکه این شهرداری یکی از پیشرفته ترین ناوگان را برای آتش نشانی دارد، خاطرنشان کرد: با تکمیل فاز سوم خرید ماشین آلات آتش نشانی، تجهیزات این سازمان در استان البرز بی نظیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در سال گذشته مشترکان کم مصرف خانگی ۱۶ میلیارد و هشتصد میلیون تومان و مشترکین صنعتی و کشاورزی ۳۹ میلیارد تومان پاداش همکاری گرفتند. قریشی – تجارت، همایش ائمه جماعات سراسر استان قزوین با محور مدیریت مصرف آب و برق و عبور موفقیت آمیز از دوران اوج مصرف تابستان، با حضور ابوالفضل موتابها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی، مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، بیرانوندی مدیرعامل آبفا، اوجاقی مدیر برق منطقه زنجان، صباغیان مدیرتولید نیروگاه شهید رجایی، محجوب معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان و حجت الاسلام محمدی دبیر فرهنگی صنعت آب و برق استان در نیروگاه شهید رجایی قزوین برگزار شد. مسعود خواجه وند در این همایش گفت: در استان قزوین مشترکان کم مصرف خانگی ۱۶میلیارد و هشتصد میلیون تومان و مشترکین صنعتی و کشاورزی ۳۹ میلیارد تومان پاداش همکاری دریافت کردند. . مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین افزود: در استان قزوین ۴۰ درصد مشترکان خانگی استان که مصرف برق آنها نسبت به مصرف مشابه سال گذشته کمتر بود مشمول پاداش همکاری و همچنین تمامی مشترکین صنعتی و کشاورزی نیز پاداش همکاری دریافت کردند.
مسعود خواجه وند اظهارداشت: چند سالی است کشور درگیر ناترازی انرژی است و تولید و مصرف همخوانی ندارد که در دولت جناب آقای دکتر رئیسی با برنامه های مدون وزارت نیرو و با اقدام و عمل، برنامه های مختلفی برای عبور از بحران اعلام شد.
وی اضافه کرد: در ابتدای سال قبل حدود ۲۰ هزار مگاوات ناترازی داشتیم و ۱۰۰ برنامه اقدام و عمل تدوین شد تا از پیک تابستان به سلامت عبور کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: این ناترازی ناشی از عدم توسعه نیروگاهی و نبود مدیریت مصرف بود که در دولت سیزدهم 35 هزار مگاوات تولید در دستور کار قرار گرفت که با اقدامات انجام شده 7 هزار مگاوات وارد مدار تولید شده است و امسال 6500 مگاوات در برنامه قرار گرفته است.

رئیس آبفا گچساران گفت: ۴۴۹ میلیارد ریال اعتبار برای بخش فاضلاب و اصلاح شبکه ها و آبرسانی به شهر دوگنبدان و روستاهای این شهرستان در سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در نظر گرفته شده که از این میزان ۳۳۸ میلیارد ریال تخصیص یافت.
پاک – تجارت، محمود زارعی افزود: از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده بیش از ۴۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه های شهر دوگنبدان است.
زارعی بیان کرد: ۳۱۰ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب آشامیدنی در شهر دوگنبدان وجود دارد که از این میزان ۲۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و مابقی خط انتقال است.
وی بیان کرد: اکثر شبکه آبرسانی در شهر دوگنبدان بالای ۴۰ سال سابقه دارد که همین امر موجب فرسودگی، شکستی لوله‌ها و هدررفت آب است که باید برای اصلاح آن هرچه زودتر اقدام مناسب انجام گیرد. زارعی اظهار کرد: ۳۵ درصد از شبکه های توزیع آب آشامیدنی شهر دوگنبدان معادل ۳۵ تا ۴۰ کیلومتر فرسوده و نیازمند بازسازی است. رئیس آبفا گچساران گفت: محله های رادک، پربالی، لبنان، باغ فردوس، سادات دارای بیشترین شبکه های فرسوده است. وی تصریح کرد: اصلاح شبکه آب شهری شهر دوگنبدان سالانه به بیش از۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. رئیس آبفا گچساران گفت: ۱۶۰ میلیارد ریال امسال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای آبرسانی و اصلاح و توسعه شبکه های آبرسانی روستاهای گچساران در نظر گرفته شد. زارعی بیان کرد: با این میزان اعتبارآبرسانی به روستاهای گناوه، انبارگاه، خربل، آبریگون، مظفرآباد لیشترو هفت چشمه،آب توت به انجیرسیاه، سربیشه و دیل در حال انجام است. رئیس آبفا گچساران افزود: بیش از ۳۹ هزار انشعاب آب آشامیدنی در شهر دوگنبدان و ۹ هزار انشعاب در روستاهای این شهرستان وجود دارد.
وی تصریح کرد: تعمیر شکستگی های شبکه های توزیع آب در مناطق مختلف شهرستان بر اساس اولویت بندی انجام می شود. زارعی گفت: متأسفانه در سالهای اخیر خطوط انتقال و شبکه آب‌رسانی دامن‌گیر انشعابات غیرمجاز برای تأمین آب باغات و خانه باغ‌ها شده که باید فکری اساسی در زمینه انجام گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در دیدار مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ضمن تقدیر از زحمات سازمان بنادر در راستای حفاظت از محیط زیست، گفت: کار ماندگاری توسط سازمان بنادر در تالاب انزلی صورت گرفته است.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، "حسین یونسی" مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در دیدار با "حمزه عشوری" مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی از سال ۱۳۸۱ به کنوانسیون های بین المللی مارپل ملحق گردید و تا به امروز در تمامی فعالیت های اقتصادی خود، شاخص های محیط زیستی را مورد توجه قرار داده و در حفظ محیط زیست دریایی از سازمان های پیشگام می باشد.
وی با اشاره به توجه سازمان بنادر و دریانوردی به مباحث حفاظت از محیط زیست، افزود: در همین راستا در تمامی طرح های سرمایه گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان مبحث ارزیابی زیست محیطی، بندی از قراردادهای سرمایه گذاری بوده است.
مدیر کل بنادر و دریانودی استان گیلان در مورد مرکز ساخت و تعمیرات در مجتمع بندری انزلی، خاطرنشان کرد: طرح زیست محیطی این مرکز در حال انجام است و با بررسی انجام شده ، آلودگی زیست محیطی نخواهد داشت و برای بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.
حمزه عشوری؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان نیز با اشاره به اهمیت اقتصاد دریا محور و تاکیدات مقام معظم رهبری در این راستا، عنوان داشت: اعتقاد بر این داریم که سازمان بنادر و دریانوردی تاثیرات بزرگی بر اقتصاد کشور داشته و در این راه در کنار این سازمان اهتمام می ورزیم و حمایت خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی از جمله سازمان هایی بوده که دغدغه زیست محیطی دارد، تصریح کرد: کار ماندگاری توسط سازمان بنادر و اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در تالاب انزلی صورت گرفته و تا پایان امسال مطالعه کار رسوب برداری آن نیز به اتمام می رسد و نقشه راه به صورت کامل ترسیم خواهد شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در مورد مرکز ساخت و تعمیرات در مجتمع بندری انزلی، اذعان داشت: از ورود صنایع مهمی همچون این مرکز به استان حمایت خواهیم کرد و اطمینان دارم که اشتغال آن به هزار نفر ختم نخواهد شد و به صورت غیر مستقیم نیز موجب اشتغال در منطقه می شود.
عشوری در پایان از زحمات مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و سازمان بنادر و دریانوردی در راستای لایروبی بلوار انزلی تقدیر کرد.