رشد ۳۹ درصدی فروش بیمه ملت در آخر اردیبهشت

حق بیمه تولیدی یا همان درآمد ناشی از فروش بیمه نامه شرکت بیمه ملت در ۲ ماه نخست امسال رشد ۳۹ درصدی داشته و به بیش از ۴ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال رسید. نشانه‌های تغییر در پرتفو و البته ریل‌گذاری جدید در این شرکت بیمه‌گر در سال ۱۴۰۲ با ۲ هدف دیده می‌شود؛ نخست رضایت حداکثری بیمه گذاران و دوم صیانت از حقوق سهامداران و ذی نفعان.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت ، فروش یا حق بیمه تولیدی بیمه ملت در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به ۲ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ رشدی ۳۹ درصدی داشته و این شرکت تراز عملیاتی ۶۳ درصدی را به ثبت رسانده است. کل حق بیمه تولیدی این شرکت بیمه‌گر با سرمایه ثبت شده ۳۰ هزار و ۶۵۷ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریالی در ۲ ماه نخست امسال بالغ بر ۴ هزار و ۵۶۴ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال بوده و در مقابل هزینه ناشی از پرداخت خسارت به بیمه گذاران و بیمه شوندگان تحت پوشش بیمه ملت در پایان اردیبهشت به ۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ریال رسیده است.
نکته حایز اهمیت اینکه پرتفوی بیمه ملت از زمان تغییر مدیریتی در روزهای پایانی آبان سال ۱۴۰۱ و انتخاب علیرضا یزدان‌دوست به عنوان مدیرعامل این شرکت، به تدریج در حال اصلاح شدن است، به نحوی که نقش و سهم اصلی در رقابت را شبکه فروش و نمایندگان بر عهده داشته باشد.

 

راه اندازی پلتفرم‌های جدید در زنجیره ارزش خدمات بانک سینا

بانک سینا در زنجیره ارزش خدمات بانکی خود، پلتفرم‌های جدید را راه‌اندازی می‌کند. به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، غلامرضا فتحعلی در جمع رؤسای منطقه خوزستان، با اشاره به اینکه توجه به بانکداری پلتفرمی یکی از استراتژی‌های راهبردی این بانک در توسعه بازار است، اظهار داشت: در نظر داریم برای حوزه‌های مختلف زنجیره ارزش بانک و ارائه خدمات به مشتریان و ذی‌نفعان، پلتفرم‌های جدید بانکی و مالی را راه‌اندازی کنیم.
وی توسعه خطوط کسب‌وکار بانکداری در بانک سینا را از دیگر استراتژی‌های این بانک در برنامه راهبردی کسب‌وکار عنوان کرد و ادامه داد: اجرای طرح راهبردی کسب‌وکار، تداوم رضایتمندی مشتریان را به دنبال دارد. مدیرعامل بانک سینا اظهار داشت: طرح راهبردی کسب‌وکار بانک سینا به عنوان نقشه راه سه‌ساله این بانک به صورت پویا و با هدف پیشبرد مطلوب اهداف بانک و رشد سهم بازار، از سال جاری پیاده‌سازی و اجرایی شده است. وی خاطرنشان ساخت: بانک سینا بسترهای لازم را برای حرکت در مسیر بانکداری دیجیتال فراهم کرده و این موضوع در استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مدنظر قرار گرفته و با بهره‌برداری از پلتفرم سیبانک و دیگر پلتفرم‌های در دست طراحی، برای تداوم و افزایش رضایتمندی مشتریان و ارائه خدمات متنوع بانکی، تلاش بی‌وقفه صورت خواهد گرفت.

برگزاری تور جهانی تنیس
با حمایت بانک سامان
مسابقات تور جهانی تنیس با حضور بیش از 71 ورزشکار خارجی از 21 کشور جهان با حمایت بانک سامان در تهران آغاز شد.
به گزارش تجارت به نقل از سامان رسانه، تور جهانی تنیس از تاریخ 14 الی 28 خردادماه در دو هفته و با حمایت بانک سامان برگزار می‌شود. در طول این مسابقات، تنیسورهایی از کشورهای ایران، رومانی، فرانسه، روسیه، آلمان، هند، الجزایر، برزیل، لهستان، ایتالیا، آمریکا، آرژانتین، سوئد، ژاپن، اکراین، جمهوری چک، انگلستان، بلاروس، اردن، آفریقای جنوبی، بلغارستان و سوریه در تهران به مصاف یکدیگر می‌روند. شایان ذکر است، این مسابقات پس از وقفه 8ساله به میزبانی کشورمان و با حمایت بانک سامان ابتدا در جزیره کیش شروع شد و سپس در تهران ادامه پیدا می‌کند و در پایان هر هفته به نفرات برتر 15هزار دلار جایزه نقدی اهدا خواهد شد. این گزارش می‌افزاید، تمامی مسابقات این جام به نام تور جهانی تنیس مردان (فیوچرز) ITF WORLD TENNIS TOUR M15 TEHRAN – 2023 در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار می‌شود.

حضور بیمه البرز در پانزدهمین
نمایشگاه بین المللی صنعت مالی
شرکت بیمه البرز در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی
( بانک، بیمه، بورس) حضور دارد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه البرز ، غرفه این شرکت در سالن ۳۵ شماره ۱۵ قرار دارد که در آن علاوه بر میزبانی از بیمه‌گزاران ، دانشجویان و علاقه مندان صنعت بیمه،محصول جدید این شرکت با عنوان بیمه زندگی شوکا معرفی خواهد شد و قرار است کارگاه های آموزشي مرتبط با این بیمه نامه در محل غرفه برگزار شود . یکی از اهدف برپایی این نمایشگاه که به عنوان بزرگترین عرصه گردهمایی صنعت مالی محسوب میشود ایجادحلقه اتصال سه بازار مهم مالی کشور است که موجب تولید ابزار ‌های جدید برای اقتصاد و رونق تولید می باشد.

تصویب «سند استراتژیک امور بین الملل» بانک توسعه تعاون
در ششصدوبیست و نهمین جلسه هیات مدیره بانک توسعه تعاون «سند استراتژیک امور بین الملل» تصویب و ابلاغ شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون،«سند استراتژیک امور بین الملل»با ملاحظه و رعایت اسناد بالادستی شامل سنداستراتژیک بانک و سند توسعه بخش تعاون تدوین شده است.

با حضور مدیرعامل صورت گرفت؛

گروه بانک و بیمه: شهره حقی - مراسم رونمایی از سرویس خرید با تایید بانک ملت (بانکداری باز) از طریق سامانه فراسود ملت با حضور رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک ملت برگزار شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، رضا دولت آبادی در بازدید از شرکت تامین سرمایه بانک ملت و در مراسم رونمایی از سرویس خرید با تایید بانک ملت، از هیات مدیره، مدیرعامل و کارکنان این شرکت قدردانی و اعلام کرد که شرکت در یک سال اخیر نتایج و دستاوردهای قابل قبولی در حوزه های تامین مالی، مدیریت دارایی، کسب و کار (به ویژه در حوزه سامانه ها و آی تی) و عملکردی داشته است که امیدوارم این توفیقات روزافزون و پایدار باشد.
بر اساس این گزارش، سامانه "فراسود ملت" ، سامانه جامع سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه بانک ملت برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه (شامل: صندوق های اوج ملت، اندوخته ملت و آتیه ملت) است. سرویس خرید با تایید بانک ملت یا همان بانکداری باز، امکان انتقال مبلغ قابل سرمایه گذاری سرمایه گذاران را از مسیری مطمئن و به طور مستقیم از طریق حساب بانکی آنها و با صرفه جویی در هزینه و وقت و بدون مراجعه به شعب بانک به حساب صندوق های مذکور فراهم می کند. افشار سرکانیان، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت هم در این دیدار به تشریح مهم ترین اقدامات و دستاوردهای شرکت پرداخت و در حوزه تامین مالی به انتشار مبلغ 119.145 میلیارد ریال اوراق بدهی در 13 ماهه منتهی به فروردین 1402، بهبود جایگاه شرکت در صنعت از لحاظ حجم اوراق بدهی منتشره و افزایش 683 درصدی حجم اوراق بدهی منتشره در سال 1401 نسبت به سال گذشته اشاره کرد. وی در حوزه مدیریت دارایی از افزایش 190 درصدی در خالص ارزش دارایی های تحت مدیریت (از مبلغ 115.871 میلیارد ریال به مبلغ 336.469 میلیارد ریال)، افزایش دو برابری سهم از بازار شرکت در صنعت از لحاظ خالص ارزش دارایی های تحت مدیریت، بهبود جایگاه صندوق اوج ملت در بین 20 صندوق بزرگ بازار سرمایه در سال 1401 از رتبه 17 به 6 ، افزایش سقف خالص ارزش دارایی های صندوق اوج ملت از مبلغ 100 هزار میلیارد ریال به 300 هزار میلیارد ریال، افزایش کیفیت و بازدهی ترکیب دارایی های صندوق های تحت مدیریت شرکت و توسعه حجم فعالیت شرکت در حوزه ارائه خدمت سبدگردانی اختصاصی به اشخاص حقوقی خبر داد.

مدیر امور نمایندگان و کارگزاران بیمه تعاون گفت: شبکه فروش بیمه یا شبکه توزیع محصولات در هر کشوری نقش اساسی را در فروش هر سازمانی مخصوصا در شرکت‌های بیمه‌ای دارند. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، مریم قندور، مدیر امور نمایندگان و کارگزاران، با بیان اینکه شبکه فروش بیمه یا شبکه توزیع محصولات در هر کشوری نقش اساسی را در فروش هر سازمانی بالاخص شرکت‌های بیمه‌ای دارند، اظهار کرد: توسعه و افزایش کمی و کیفی این شبکه برای شرکت بیمه تعاون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در این راستا نیز هزینه‌های فراوانی انجام داده و خواهیم داد. وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه تعاون بیش از یکهزار نماینده فعال در سراسر کشور دارد گفت: شرکت بیمه تعاون دارای سایت یا فروشگاه محصولات آنلاین بوده که این سایت در حال حاضر به صورت پایلوت روی تعدادی از محصولات، فعالیت خود را آغاز کرده و به زودی در حال افزایش است.
مدیر امور نمایندگان و کارگزاران تأکید کرد: در آینده‌ای نزدیک، تمام محصولات شرکت بیمه تعاون روی این وبسایت قابل ارائه خواهد بود و مسلماً نمایندگان بیمه تعاون بازوی اصلی فروش این وبسایت خواهند بود.
قندور اضافه کرد: شرکت بیمه تعاون تنها شرکت بیمه‌ای تعاونی در کشور است که از سال ۱۳۹۲ شروع به فعالیت کرده و در این مدت با برنامه‌ریزی‌هایی که مدیرعامل تعاون داشته، این شرکت موفق به جذب حداکثری شبکه فروش شده که این روند با همین قدرت ادامه خواهد داشت.