اختصاص ناوگان عمومی جهت اعزام زائران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از اختصاص 180 دستگاه اتوبوس جهت اعزام زائران به مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) خبر داد
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، صفر صادقی راد با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت موجود برای اعزام کاروان‌های زائران مرقد مطهر بنیان‌گذار کبیر انقلاب جهت حضور در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده و برنامه‌ریزی به عمل آمده 180 دستگاه اتوبوس ، میدل باس و مینی بوس بین شهری برای اعزام زائران در نظر گرفته شد. وی تأکید کرد: ظرفیت پیش‌بینی شده برای اعزام زائران، بیش از 5هزار و500 هزار نفر بود که هماهنگی لازم برای تسهیل در امر اعزام با شرکت‌های حمل و نقل مسافری انجام شد.
صادقی راد تصریح کرد: این برنامه هر سال همزمان با ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با هماهنگی و همکاری استانداری ،سپاه انصارالحسین (ع) استان و شرکت ها و انجمن های مسافری استان انجام می شود .
وی در پایان یاداور شد جهت نظارت و ایجاد هر گونه هماهنگی لازم تیمی متشکل از کارشناسان اداره حمل و نقل مسافر و کارشناسان حوزه راهداری به این مراسم اعزام گردیدند .

 

طرح ساماندهی تابلو ترانس های برق

پاک - تجارت، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ساماندهی تابلو ترانس های برق در شهر یاسوج به منظور زیباسازی و افزایش امنیت تجهیزات این شرکت آغاز شد.
محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: براساس این طرح رنگ آمیزی،زیباسازی و تعویض درب تابلوترانس های برق شهر یاسوج انجام می گیرد.
وی بیان کرد: برای اجرای این طرح که با کمک بخش خصوصی صورت می گیرد سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مرحله نخست آن تامین اعتبار شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با اجرای طرح ساماندهی تابلو ترانس های شرکت برق ضمن زیباسازی مبلمان شهری به ایمنی تجهیزات شرکت برق برای پیشگیری از سرقت کمک می شود.
مرادی تاکید کرد: به علت گردشگرپذیر بودن یاسوج در فصل تابستان این طرح از این شهر سردسیری آغاز شده اما قرار است در مراحل بعدی ساماندهی تابلوترانس های بقیه شهرستان های استان انجام گیرد.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد
گیلان_فرحی؛ طی ابلاغی از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر سیدعلی حزنی به‌عنوان سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، طی ابلاغی از سوی دکتر محمدتقی آشوبی – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ، دکتر سیدعلی حزنی به‌عنوان سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب شد. دکتر سیدعلی حزنی، رییس اداره آموزش معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی را در کارنامه مدیریتی خود دارد. پیش از این، فیروز نصیرزاده ، عهده دار این مسوولیت بود.

۷۰ میلیارد تومان فاصله تا بهره‌برداری از پل شهرک صنعتی سمنان
عرب عامری- تجارت، طرح ساخت پل روگذر شهرک صنعتی سمنان بیش از یک دهه به طول انجامید، با مصوبه دولت سیزدهم در سفر به این استان این طرح به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد رسید و اکنون ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح لازم است. شهرک صنعتی سمنان با مساحت ۲ هزار و ۴۶ هکتار دارای امکانات زیرساختی نظیر آب، برق،‌ گاز، تلفن و مجموعه ورزشی،‌ و تصفیه خانه فاضلاب، است، ولی مدتی طولانی است این شهرک صنعتی در مسیر دسترسی، از یک تقاطع ایمن برای تردد کارکنان در واحدهای تولیدی مختلف محروم مانده است. متاسفانه سال‌ها تکمیل طرح تقاطع روگذر در شهرک صنعتی سمنان متوقف شده بود و به برکت سفر آیت‌الله رئیسی در سیزدهم آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان و تخصیص اعتبار برای تکمیل، این طرح جزو مصوبه‌های سفر شد و در مدتی کوتاه اعتبار برای تکمیل تخصیص یافت، اما اعتبارات کافی نبود و افزایش تخصیص اعتبارات لازمه تکمیل این طرح است. مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: تکمیل پل شهرک صنعتی سمنان نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است. مهدی رجبی ابراز کرد: برای تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل پل شهرک صنعتی سمنان تلاش می‌شود این طرح در مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور به منظور تخصیص اعتبار قرار بگیرد. مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان بیان کرد: اکنون طرح پل شهرک صنعتی سمنان دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد است که با تامین اعتبار، تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. فاصله شهرک صنعتی سمنان تا مرکز شهر هشت کیلومتر است، و تکمیل نشدن طرح تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی این شهر در سال منجر به تصادف های متعدد شده است و تکمیل طرح تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی شهر سمنان یکی از مطالبه‌های مردمی و واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک به منظور کاهش تصادفات، افزایش ایمنی تردد با توجه به قرارگیری در محور اصلی تهران- مشهد و تسهیل در رفت و آمد کارگران و فعالان اقتصادی و جابه‌جایی محصولات تولیدی واحدهای تولیدی است.

تشدید نظارت بر عملکرد
مشاورین املاک همدان
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از تشدید نظارت بر عملکرد مشاورین املاک در همدان خبرداد. به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان همدان،مرضیه یونسی گفت: در راستای سیاست های سازمانی و به دنبال افزایش گزارشهای مردمی در خصوص تخلفات صنفی برخی از مشاورین املاک، تعزیرات حکومتی استان با راه اندازی این گشت های مشترک،ضمن انجام بازرسی های میدانی از مشاورین املاک، برخورد سریع و قانونی با تخلفات احتمالی به ویژه گرانفروشی در دریافت حق کمیسیون،درج نکردن قیمت و صادرنکردن فاکتور را شروع کرده اند.مرضیه یونسی افزود: در هفته گذشته از ۳۰واحد صنفی مشاور املاک بازرسی بعمل آمده که برای ۱۱واحد صنفی پرونده تخلف تحت عناوین درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور تشکیل و به منظور رسیدگی به تعزیرات حکومتی همدان ارسال شد. یونسی گفت:در این بازدیدهامهدوی تبار رئیس شعبه گشت سیار به همراه بازرسین و کارشناسان سازمان صمت،اداره راه وشهرسازی واتاق اصناف حضور دارند.

۱۶ فقره انشعاب غیر مجاز آب
در بوشهر شناسایی شد
حسین رخشنده مدیر امور آبفا شهرستان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفظ و نگهداری از تاسیسات آبرسانی نقش کلیدی در تامین آب پایدار دارد. وی از تعویض ۴ دستگاه الکتروپمپ حلزونی مربوط به تاسیسات آبرسانی شهید ماهینی خبر داد و گفت: تعویض این الکتروپمپ‌ها می تواند تسریع در آبگیری تانکری و از ایجاد صف‌‌های خودرویی جلوگیری نماید. رخشنده اعتبار این عملیات نوسازی را ۸۰۰ میلیون ریال دانست و بیان کرد: شبکه آبی کوچه مهر ۱۶ کوی امامزاده نیز به طول ۱۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ۸۰۰ میلیون ریال توسط پرسنل فنی توسعه یافت. مدیر امور آبفا شهرستان بوشهر اضافه کرد: در خیابان‌های خبرنگار و جمهوری در راستای کیفیت بخشی و فشار مناسب آب به ترتیب ۴۷ و ۲۱ متر توسعه شبکه آب و فاضلاب صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهرخبر داد :

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف گفت: حجم سرمایه‌گذاری این تفاهم‌نامه‌ها ۷۶۰ هزار میلیارد تومان است که کمیته راهبری عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه‌ها تشکیل شده است. علی باستین در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور وابسته به وزارت صمت اظهار داشت: یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه در راستای حمایت از صنایع دانش‌بنیان و پیشرفته در بخش‌های مختلف اقتصادی استان بوشهر منعقد شد.
وی تأمین سرمایه در گردش و ثابت تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را از اهداف مهم این تفاهم‌نامه دانست و بیان کرد: این تفاهم‌نامه نسبت به ضوابط بانکی دارای شرایط بهتر است و زمینه تسهیل تولید در این صنایع و واحدهای پیشرفته فراهم می‌کند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه بسیاری از صنایع تولیدی استان نوپا و دانش‌بنیان هستند تصریح کرد: با توجه به نرخ سود بانکی بالا در شرایط موجود و یا تأمین وثیقه‌های و ضمانت‌نامه مورد نیاز برای اخذ تسهیلات، واحدهای یاد شده با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و ظرفیت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور می‌تواند شرایط مطلوبی برای شرکت‌های تولیدی تسهیل و حمایت کند. باستین بیان کرد: امید این مجموعه با کمک به واحدهای تولیدی استان مشکلات آنان را برطرف کند تا فصل جدیدی برای تحقیقات و حمایت از صنایع پیشرفته فراهم کند و در این راستا اداره کل صمت استان بوشهر واحدهای صنعتی که می‌تواند از مزیت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته استفاده کنند شناسایی و معرفی می‌کند.
وی فرصت‌ها و مزیت‌های اقتصادی و تولیدی استان بوشهر را برشمرد و بیان کرد: این استان با توجه به داشتن ظرفیت‌های مختلف قطب توسعه اقتصادی کشور و اکنون 6.5 درصد از تولید ناخالص ملی مربوط به استان بوشهر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یکی از برنامه‌های مهم دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در اسفند ماه 1401 را انعقاد تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف دانست و خاطر نشان کرد: این تفاهم‌نامه در بخش‌های صنعت، صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی، طرح‌های گردشگری و صنایع تولیدی و اقتصادی دیگر با فعالان این حوزه منعقد شد.
باستین از فعال و تشکیل شدن کمیته راهبری عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌های یاد شده خبر داد و تصریح کرد: برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها تکالیف لازم دستگاه‌های اجرایی تعیین و در استانداری بوشهر نیز یک نفر برای پیگیری طرح‌ها تعیین شده است. وی حجم سرمایه‌گذاری این تفاهم‌نامه‌ها را 760 هزار میلیارد تومان اعلام و خاطر نشان کرد: این میزان سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد در استان بوشهر ضمن داشتن شرایط اقتصادی و اشتغال‌زایی، استقبال مطلوبی از سوی سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: مهمترین رکن عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه‌ها این است که برای تأمین زمین، صدور مجوز و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز هر یک از طرح‌ها در راستای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم انجام می‌شود. باستین اضافه کرد: ان‌شاءالله براساس برنامه‌ریزی در یک افق 5 ساله به اهداف مورد نظر برای راه‌اندازی این واحدهای صنعتی و اقتصادی دست خواهیم یافت

فقیه – تجارت، معاون فروش و خدمات
مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: منابع تولید برق محدود است و با صرفه جویی در مصرف برق میتوان از منابع تجدیدناپذیر حفاظت کرد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت‌ توزیع نیروی برق استان قم به نقل از ایسنا، سید محمدرضا غفوری عنوان کرد: اگر در بخش مصرف برق حداقل ۱۰۰۰ مگاوات صرفه‌ جویی شود، معادل بیش از ۱۵۰۰ مگاوات در بخش تولید نیروگاهی صرفه‌ جویی در کشور انجام می‌شود.
وی با اشاره به سهمیه استان قم جهت صرفه جویی پیک بار تابستان امسال افزود: سهمیه استان قم ۱۶۳ مگاوات میباشد که در بخش صنعت ۶۵ مگاوات، بخش کشاورزی ۲۲ مگاوات، بخش عمومی - اداری ۲۶ مگاوات، بخش تجاری و خانگی مجموعا ۳۳ مگاوات و مولدها ۱۷ مگاوات می باشد.
سید محمدرضا غفوری در ادامه خاطرنشان کرد: برای هر سهمیه برنامه جداگانه ای تهیه شده است که در بخش کشاورزی روزانه ۵ ساعت در دو گروه از ساعات (۱۱ الی۱۶) و (۱۳ الی ۱۸) و در بخش صنعت بصورت یک روز در هفته دیده شده است، همچنین در بخش عمومی - اداری ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه در ساعت اداری و ۶۰ درصد کاهش مصرف بعد از ساعت اداری می باشد.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قم در ادامه تصریح کرد: در بخش مشترکین خانگی به ازای هر کیلوات ساعت حداکثر تا ۱۶۰۰۰ ریال، به تمامی مشترکینی که مصرف خود را به نسبت مشابه سال قبل کاهش دهند، پاداش تخصیص داده خواهد شد.
وی همچنین نسبت به قطع برق مشترکین خانگی و تجاری پرمصرف که الگو مصرف را رعایت نکنند تاکید کرد و افزود: توسط اکیپ های بازرسی و کنترل مصرف از طریق کنتورهای هوشمند نظارت های مدیریت مصرف برای مشترکین خانگی و تجاری انجام میشود و برق مشترکین پرمصرف در صورت عدم رعایت الگوی مصرف تعیین شده قطع خواهد شد.
غفوری در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال در بخش صنعت، ۷ میلیارد ریال در بخش کشاورزی و ۳۸۰ میلیارد ریال در بخش خانگی به مشترکین پاداش تعلق گرفت.

رئیس اداره امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از سال 82 به عنوان زمان آغاز طرح واگذاری پایانه‌های بندری به بخش خصوصی، تاکنون 26 پایانه بندری اعم از پایانه‌های کانتینری، جنرال کارگو و غلات به بخش خصوصی واگذار شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، علیرضا آذرباد در نشست تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بندر بوشهر اظهار داشت: این واگذاری ها در اجرا اصل 44 قانون اساسی است که همچنان این روند در بنادر کشور تداوم دارد. وی افزود: اکنون 18 شرکت کار راهبری پایانه‌های عملیاتی بنادر را بر عهده دارند که این پایانه‌ها عملیات باربری و انبارداری در بنار جنوب و علاوه بر این‌ها خنکاری در بنادر شمالی را بر عهده دارند. رئیس اداره امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در فرایند واگذاری پایانه‎های بندری به بخش خصوصی تمامی فعالیت‌‍‌های تصدی گری در قالب قرارداد به بخش خصوصی واگذار شدند که این روند به ارتقا کیفیت خدمات بندری و رضایت مندی مشتریان منتج شده است.
آذرباد در ادامه خاطر نشان کرد: در این قراردادها سعی شده تا تمامی الزام‌ها برای انجام بهینه خدمات بندری پیش بینی شود.
وی گفت: نظارت بر اجرای دقیق مفاد و تعهدات بخش خصوصی در قراردادهای بندری و ارزیابی عملکرد آنها از اهم موضوع‌های است که به بهبود ارائه خدمات منجر شده است.
آذرباد ادامه داد: مشتریان بندری اکنون با بخش خصوصی روبرو هستند که سازمان بنادر و دریانوردی به سهم خود هموار تلاش دارد قراردادها به نحوی تنظیم شود که رضایت مندی حداکثری مشتریان سازمان تامین شود.
وی اضافه کرد: این قراردادها هر ساله موردبازنگری قرار می‌گیرد تا با نظارت دقیق بر مفاد این قراردادها با رویکردی برد - برد خدمات بندری به بهترین نحو ممکن محقق شود و سوانح و چالش‌ها به کمترین میزان ممکن برسد.
آذرباد تصریح کرد: در حوزه خدمات بندری، از حیث کنترل و نظارت بر رعایت استانداردها و شناسایی انحراف احتمالی بسیار مهم و ضرورتی اجتناب ناپذیر است چراکه در غیر این صورت اختلال جدی در فعالیت‌ها رقم می‌خورد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه کارکرد بدون حادثه در این پالایشگاه از مرز هشت میلیون نفر ساعت عبور کرده است، گفت: سال گذشته، کارکرد بدون حادثه در این واحد صنعتی سه میلیون و ۱۷۴ هزار و ۴۸ نفر ساعت به ثبت رسیده است.
به گزارش روابط عمومی پالایشگاه گاز ایلام، روح اله نوریان روز سه شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: التزام همگانی به قواعد و مقررات بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل و رعایت شایسته اصول و الزامات ایمنی، دقت و مسئولیت پذیری کارکنان از مهم ترین عوامل در بهبود شاخص های HSE و ثبت رکورد ساعت کار بدون حادثه در این مجموعه بوده است. وی با اشاره به اینکه از سال ۹۹ تاکنون ساعت کار بدون حادثه در این مکان صنعتی از مرز هشت میلیون و ۲۸۷ هزار نفر ساعت عبور کرده است، افزود: این شرکت در اجرا و استمرار سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و آتش نشانی، محیط زیست و پدافند غیرعامل تلاش های قابل قبولی انجام داده و همواره سعی دارد با نگاه فرآیند محور، اهتمام به الزامات ایمنی و ارائه آموزش‌های هدفمند، این مهم را گسترش دهد.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار و ۸۰۶ پروانه انجام فعالیت صادر شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۷۰۸ پروانه شعله باز، سه هزار و ۹۷۸ پروانه کار گرم، ۲۴۹ پروانه کار سرد و ۸۷۱ مورد کار روزمره بوده است.
نوریان یادآور شد: پارسال ۱۶۶ مورد عوامل با پتانسیل خطر در سطح نواحی فرآیندی و غیرفرآیندی گزارش شده که توسط واحدهای ذیربط اقدام اصلاحی برای رفع خطر انجام شده است. وی با بیان اینکه در این دوره زمانی ۱۶۶ گزارش شرایط و اعمال نا ایمن پیگیری و انجام شده است، اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۴۱۳ مورد خطر در نواحی فرآیندی و غیرفرآیندی شناسایی شد که از این تعداد یک هزار و ۳۷۳ مورد از آنها ریسک های قابل قبول، ۴۰ مورد قابل تحمل و هیچگونه ریسک غیرقابل قبولی مشاهده نشده است.

عالیه رضوانی- مدیر کل امور مالیاتی استان البرز در نشست خبری با اصخاب رسانه از ظرفیت های ایجاد شده تبصره ماده ۱۰۰ مالیات مستقیم برای بهره مندی مودیان از این تسهیلات در سال جاری خبر داد.
محمدرضا محمدی با بیان این خبر افزود: تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت قانون مالیات های مستقیم یعنی تا سقف مبلغ ۶۷ میلیارد ‌و ۲۰۰ میلیون ریال بوده و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است، مشمول مقررات این دستورالعمل هستند. وی با بیان اینکه این مودیان از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات های مستقیم مصوب ۱۳۹۴ و ارائه اظهار نامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف هستند،افزود: در صورتی که فروش و درآمد تعیین و اعلام شده توسط سازمان کمتر از مبلغ فروش واقعی مودی باشد، مودی مکلف است میزان فروش واقعی خود را در سامانه درج کند و مالیات نیز در صورتی که فروش و درآمد ابراز شده مودی تا میزان حد نصاب مقرر باشد بر مبنای فروش اعلام شده تعیین خواهد شد.
وی در خصوص مودیانی که مشمول این تبصره نمی شوند، نیزاظهار کرد:همچنین در صورتی که فروش و درآمد مودی بیش از مبلغ مذکور در دستورالعمل باشد، مودی مشمول این دستورالعمل نبوده و مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خواهد بود.
محمدی با بیان اینکه عدم پرداخت مالیات در موعد مقرر مشمول جریمه قانون مالیات های مستقیم خواهد بود، ادامه داد: مهلت پرداخت مالیات تعیین شده در اجرای این دستورالعمل تا تاریخ 31 خرداد ماه 1402 خواهد بود و صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستور العمل را به صورت یکجا تا تاریخ مذکور ندارند مالیات مقطوع فوق، حداکثر تا چهارماه به صورت مساوی تقسیط می شود.
مدیر کل امور مالیاتی استان البرز گفت:چنانچه مودی مالیاتی میزان فروش و درآمدی که مبنای محاسبه و تعیین مالیات قرار گرفته است را غیر واقعی عنوان کند؛ در صورتی که بیش از حد نصاب مبلغ ۶۷ میلیارد ‌و ۲۰۰ میلیون ریال باشد، مودی مذکور، علاوه بر محاسبه و مطالبه مالیات بر اساس قانون مالیات مستقیم، مشمول جریمه عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی خواهد شد و همچنین عدم امکان استفاده از تمام معافیت ها و نرخ صفر برای وی امکانپذیر نخواهد بود.
محمدی خاطرنشان کرد: طبق برآوردی که صورت گرفته، بیش از شش میلیون نفر می‌توانند از این تبصره استفاده کنند که از این شش میلیون نفر، مالیات چهار میلیون نفر صفر و مالیات دو میلیون نفر دیگر هم از یک ریال تا ۴۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.