اعطای تندیس رضایتمندی مشتری به هلدینگ توسعه فناوری اطلاعات

هلدینگ توسعه فناوری اطلاعات گردشگری ایران ( TIT) در هفتمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس شد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در حوزه مهارت‌های ارتباطی، آینده نگری برای پیاده سازی در crm ، آموزش‌ها و چشم‌انداز و اهداف و همچنین فعالیت‌های بهبود برنامه‌ریزی در حوزه رضایت مشتری، لوح تقدیر و تندیس هفتمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری به مهران مظفری مهر مدیرعامل هلدینگ TIT اعطا شد.
در بخشی از لوح تقدیر اعطایی آمده است: اینک با توجه به فعالیت‌های شایسته و اقدامات موثر شما در بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان تندیس و اعتلای میهن، برماست تا با تقدیری درخور توجه در هفتمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری با رویکرد نقش مدیران اقتصادی در مهار تورم و رشد تولید، شما را در این مسیر سخت و پرمشقت همراهی نمائیم.
هفتمین اجلاس سراسری رضایت مشتری با رویکرد نقش مدیران اقتصادی در مهار تورم و رشد تولید، با حضور مقام‌هایی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی در تهران برگزار شد.

 

حضور بیمه سرمد در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور

به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور (بورس، بانک، بیمه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و بیمه سرمد در غرفه بانک صادرات ایران به معرفی محصولات و خدمات نوین خود می پردازد. مدیرعامل بانک صادرات ایران در بازدید از نحوه خدمات رسانی کارشناسان بیمه سرمد گفت: بیمه سرمد استحکام سازمانی خوبی دارد و باید ضمن افزایش سهم از بازار خود در صنعت بیمه، در اقتصاد داخلی و همچنین در سطح بین‌المللی بدرخشد. ضیاء ایمانی، با بیان اینکه صنعت بیمه نیز مانند صنعت بانکداری با ریسک‌های متعددی مواجه است، گفت: به طور قطع، مدیران ارشد سرمد با حساسیتی که نسبت به این موضوع دارند، می‌توانند به بهترین نحو ریسک‌ها را مدیریت کنند که این موضوع مورد انتظار بانک صادرات ایران نیز هست. در اولین روز پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور(بورس، بانک، بیمه)، مدیرعامل شرکت بیمه سرمد باحضور در غرفه بانک صادرات گفت: این شرکت یکی از شرکت‌های بیمه جوان فعال در صنعت بیمه کشور است که با حمایت بانک صادرات ایران به مشتریان و بیمه‌گذاران خود خدمات رسانی می کند. بهشتی نژاد در دیدار مدیرعامل بانک صادرات ایران، به عملکرد مالی این شرکت در سال۱۴۰۱ اشاره کرد

بازدید رئیس کل بیمه مرکزی از غرفه بیمه ملت در نمایشگاه بین المللی
«مجید بهزادپور» رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی به همراه اعضای هیئت عامل و دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران با حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی از غرفه بیمه ملت بازدید کردند.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، در اولین روز از برگزاری پانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی کشور (بورس، بانک و بیمه) تهران 1402 رئیس کل به همراه هیئت عامل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سید محمد کریمی دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران و همچنین برخی از مدیران صنعت بیمه، از غرفه بیمه ملت به عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور بازدید کرده و دقایقی با مدیرعامل شرکت به گفت‌وگو نشستند. در جریان این بازدید که علیرضا یزدان‌دوست مدیرعامل بیمه ملت و داود قاسم‌پور رئیس هیئت مدیره نیز حضور داشتند، رئیس کل بیمه مرکزی در جریان برخی فعالیت‌ها، محصولات و خدمات شرکت بیمه ملت قرار گرفت.

روز پرکار غرفه بانک ملت در پانزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه
غرفه بانک ملت در نخستین روز از پانزدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه با استقبال پرشور بازدیدکنندگان، مدیران شرکت ها و بانک ها و رسانه های گروهی رو به رو شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در نخستین روز این نمایشگاه، دکتر محمدی مشاور وزیر اقتصاد و رییس مرکز روابط عمومی وزارت اقتصاد، مدیران شرکت های مختلف، هیات بانکی از اقلیم کردستان عراق، تعداد کثیری از خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها و اقشار مختلف مردم در غرفه بانک ملت حضور یافتند. همچنین میزخدمت بانک ملت نیز با حضور مدیران بخش اعتباری و بین الملل بانک پاسخگوی سوالات بازدیدکنندگان بود.

سیدضیاء ایمانی خبر داد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک صادرات ایران از برنامه این بانک برای افزایش سرمایه از دو طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها و همچنین سلب حق تقدم سهام در سال 1402 خبر داد و تاکید کرد: بانک صادرات ایران با توان بیشتری نقش مؤثر خود را در خدمت به مردم و اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سیدضیاء ایمانی ضمن بازدید از ظرفیت‌های مختلف شرکت‌های حاضر در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)، در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد در محل جایگاه این بانک در سالن 40 نمایشگاه در پاسخ به پرسشی در خصوص افزایش سرمایه بانک و برنامه‌های آتی در بازار سرمایه افزود: برنامه افزایش سرمایه بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۲ از دو طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها و همچنین سلب حق تقدم سهام با مساعدت وزیر امور اقتصادی و دارایی صورت خواهد گرفت و بانک در این حوزه با افزایش سرمایه و ارتقای کیفیت منابع و همچنین اصلاح ساختار مالی، نقش قدرتمندتری در اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد.
وی در تبیین اثرگذاری و تلاش نظام بانکی برای پاسخ‌گویی حداکثری به نیازهای اقتصاد و جامعه، نیز گفت: تقریبا ۸۰ درصد تامین مالی تولید در کشور با حمایت نظام بانکی صورت می‌گیرد و اثرگذاری بانک‌ها در زمینه تولید، نقشی اساسی و غیرقابل‌ انکار است. بانک‌ها در تلاش هستند تا از تمامی ظرفیت‌های خود برای حمایت از تولید در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و همچنین پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای مسئولیت اجتماعی، نقش‌آفرینی کنند.
مدیرعامل بانک صادرات ایران تاکید کرد: کشور ما در حوزه تامین مالی همچنان بانک‌محور است و به همین دلیل اغلب تامین مالی‌ها در بخش تولید از طریق بانک‌ها صورت می‌گیرد. با این حال بانک‌ها در صورتی که نتوانند با توجه به ظرفیت خود و افزایش روزافزون تقاضای تسهیلات در شرایط فعلی، به همه تقاضاها پاسخ دهند، با گلایه‌مندی‌هایی مواجه هستند.
ایمانی پرداخت تسهیلات تکلیفی توسط بانک‌ها را یک تکلیف قانونی عنوان کرد و افزود: بانک‌ها در کنار حمایت و خدمت به زیرساخت‌های کلان اقتصادی کشور، با پرداخت سهم قابل توجهی از این تسهیلات منشاء خدمات زیادی به جامعه هستند و این روند در بانک صادرات ایران در سال گذشته با پرداخت بیش از 340 هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی منشاء برکات زیادی بوده است که علاوه بر کمک به تشکیل خانواده‌ و ازدواج و فرزندآوری و سایر بخش‌های اقتصاد مقاومتی، در رونق مشاغل خانگی و بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز نقش موثری داشته است.
وی با اشاره به شرایط نقدینگی بانک‌ها در پاسخگویی کامل به تقاضای این بخش از جامعه، تاکید کرد: بانک‌های کشور سال گذشته وظیفه خود را در پرداخت تسهیلات تکلیفی به نحو احسن انجام داده‌اند.
مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین در خصوص وظیفه بانک‌ها در مهار تورم و رشد تولید نیز گفت: بانک‌ها در حمایت از حوزه تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت واحد‌های تولیدی نقش محوری دارند. اگر حمایت بانک‌ها برای تامین نقدینگی نباشد، تولید با مشکل مواجه می‌شود. بانک‌ها با توجه به منابعی که در اختیار دارند، تلاش ویژه‌ای برای تحقق شعار ارزشمند سال یعنی مهار تورم و رشد تولید، به کار گرفته‌اند.
مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین گفت: نمایشگاه صنعت مالی بی‌شک عرصه نمایش توانمندی‌ها، خدمات و اقدامات نهادهای پولی و مالی کشور است که نقش محوری را در تامین مالی بنگاه‌های تولیدی دارند و حضور بانک صادرات ایران نیز در این نمایشگاه به عنوان یکی از بانک‌های اثرگذار، به همین منظور است و این بانک در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری و تبیین کرده‌اند، در تمامی حوزه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی، برنامه‌های راهبردی دارد.
بانک صادرات ایران در سال گذشته در تمامی حوزه‌ها و بخش‌های اقتصادی به شاخص‌های عملکردی مطلوبی رسید که در این میان، حمایت از تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال، به طور مناسبی صورت گرفته است. همچنین بانک صادرات ایران در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، رتبه نخست را در شبکه بانکی کسب کرده و همچنین در حوزه حمایت از تولید دارو یکی از اثرگذارترین بانک‌های کشور بوده است.
ایمانی افزود: بانک صادرات ایران در سال گذشته چندین برابر توان خود، اعتبار تخصیص داده و در بخش‌های مهم اقتصادی و تولیدی از جمله نفت و گاز و پتروشیمی بسترساز توسعه و پیشرفت برنامه‌های کلان اقتصادی کشور بوده است. اقدامات این بانک برای حمایت از تولید و اشتغال کشور، در سال جاری با قدرت بیشتری تداوم خواهد داشت.

تاکنون ۳ میلیون و ۴۶۰ هزار تن گندم از سوی وزارت جهاد کشاورزی خریداری و با اعتبارات تخصیص یافته ۵۰ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است. به گزارش تجارت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید سعید راد، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از پرداخت بخش دیگری از مطالبات گندم‌کاران خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده است. وی آخرین وضعیت خرید گندم تحویل شده به سیلوها را رقم ۳ میلیون و ۴۶۰ هزار تن برآورد کرد و افزود: تا به امروز چیزی نزدیک به ۳.۵ میلیون تن گندم در کشور خریداری شده است که این میزان نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. راد در پایان با تاکید بر پرداخت بقیه مطالبات گندم‌کاران تصریح کرد: تاکنون ۵۰ درصد این مطالبات پرداخت شده است .

توسعه فعالیت‌های شیلاتی در سواحل مکران
رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه استان هرمزگان در حوزه صید و صیادی و فعالیت‌های شیلاتی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: توسعه فعالیت‌های شیلاتی در سواحل مَکُران و همچنین ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و رشد تولید از برنامه‌های مهم در دست اقدام شیلات برای این منطقه است. به تجارت از ایرنا، سید حسین حسینی در بازدید از بندر صیادی کوهستک، بنادر صیادی را نمادی از خدمت رسانی به جامعه صیادی دانست و افزود: تداوم و ارتقای خدمت رسانی به جامعه صیادی در دستورکار مدیران شیلاتی کشور قرار دارد. توسعه سواحل مَکُران به عنوان یک بحث راهبردی مهم مطرح است و این راهبرد ملی اهداف متنوعی در حوزه امنیت ملی و دفاعی، توسعه متعادل، محرومیت زدایی، انرژی، صنعت، حمل و نقل و حتی کشاورزی و تجاری را به همراه دارد.
سواحل مکران در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.

مبارزه با ملخ‌های بومی
در سطح ۴۰ هزار هکتار
سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: تاکنون در سطح حدود ۴۰ هزار هکتار مبارزه با ملخ‌های بومی در کشور در سال زراعی جاری صورت گرفته و همه چیز تحت مدیریت است.
به گزارش تجارت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین، مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از اواخر اسفند، مبارزه با ملخ‌های بومی که بیشتر آن، ملخ مراکشی است، در استان‌های کشور آغاز شد و مبارزه همچنان ادامه دارد.

5 محصول بهره‌ور از نظر آبیاری معرفی شد؛

گروه کشاورزی: مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، پنج محصول هندوانه، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، چغندرقند و برنج را محصولاتی با بالاترین بهره‌وری فیزیکی آب آبیاری معرفی کرد.
به گزارش تجارت از وزارت جهاد کشاورزی، «فریبرز عباسی» با اشاره به تعیین میزان مصرف آب ۳۵ محصول کشاورزی افزود: در این طرح، محصولات از نظر شاخص میزان مصرف آب در هکتار و سطح زیر کشت مورد بررسی قرار گرفته و دسته‌بندی شده‌ است. به گفته وی، دلیل اینکه بهره‌برداران روی کشت بعضی از محصولات مثل هندوانه، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، چغندرقند و برنج خیلی اصرار دارند و این محصولات را کشت می‌کنند، بهره‌وری فیزیکی بالای آب آبیاری و اقتصادی بودن کشت این محصولات است.

۲ شاخص برای اندازه‌گیری مصرف آب
مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری با بیان این که دو شاخص اندازه‌گیری آب مصرفی محصولات زراعی و باغی با توجه به اهمیت مصرف آب در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد، گفت: یک شاخص اینکه نیاز تبخیر و تعرق محصول در واحد سطح اندازه‌گیری می‌شود و مشخص خواهد شد بهره‌بردار چقدر به محصولات مختلف آب داده است و شاخص دیگر هم نیاز کلی تولید این محصولات در سطح کشور است که با توجه به سطح زیر کشت محصولات و نیاز به آبیاری در واحد سطح، این رقم سنجیده می‌شود.

هندوانه محصولی کم‌آب‌بر
عباسی به مصرف حدود ۴۷۰۰ متر مکعب آب در هکتار در محصول هندوانه براساس ارزیابی‌ها اشاره کرد و افزود: اگر شاخص مقدار آب مورد نیاز در واحد سطح را اندازه بگیریم، محصولی مثل هندوانه یک محصول آب‌بر به حساب نمی‌آید.
وی ادامه داد: از نظر ما هندوانه در بین ۳۵ محصول مورد مطالعه از نظر مصرف آب، جزء چند محصول ردیف آخر است. گندم، جو، سویا، هندوانه، زعفران و کلزا در ته لیست ۳۵ محصولی ما قرار دارند. در عوض یک محصولی مثل نیشکر، خرما، انار، یونجه و چغندر از لحاظ آب‌بری در گروه پرآب‌خواه‌ها دسته‌بندی می‌شوند.
مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری گفت: با نگاهی دیگر به این محصولات و لحاظ کردن سطح زیر کشت، محصولی مثل گندم که بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت آبی آن است، در رتبه یک از لحاظ آب‌بری قرار می‌گیرد اما این محصول استراتژیک است و ما حتما باید آن را تولید کنیم. وی برنج را دیگر محصول آب‌بری و در رتبه دوم برشمرد و بیان کرد: یونجه، خرما و پسته از منظر سطح زیر کشت در رده محصولات آب‌بر قرار می‌گیرند در حالی که با لحاظ کردن سطح زیر کشت هندوانه، باز هم این محصول در گروه آب‌برها قرار نمی‌گیرد زیرا کل آب آبیاری مورد نیاز گندم یا برنج در کشور چیزی حدود ۱۰ میلیارد متر مکعب می‌شود، یونجه هفت تا هشت میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد، ولی هندوانه برای کل سطح زیر کشت خود کمتر از نیم میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد. عباسی ادامه داد: علاوه بر این که میزان نیاز آبی هندوانه کم است، سطح زیر کشت آن نیز محدود است. حدود ۱۰۰ هزار هکتار کل سطح زیر کشت هندوانه کشور است و چهار هزار و ۷۰۰ متر مکعب در هکتار به‌عنوان آب آبیاری برای تولید این محصول مصرف می‌شود. کل آب مورد نیاز برای تولید این محصول ۴۷۰ تا ۴۸۰ میلیون متر مکعب و کمتر از نیم میلیارد متر مکعب آب خواهد بود.
مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری گفت: گندم درست مثل هندوانه کمتر از پنج هزار متر مکعب آب‌بری در هر هکتار دارد اما چون سطح زیر کشتش زیاد است، با لحاظ کردن سطح زیر کشت یک محصول آب‌بر به حساب می‌آید.
وی افزود: مصرف آب برنج هم به نسبت هم سطحش زیاد است، ۶۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت برنج است و از لحاظ مقدار آب آبیاری در واحد سطح حدود ۱۰ هزار متر مکعب یا کمی بالا و پایین آب‌بری دارد. حدود ۹ تا ۱۰ میلیارد کل آب مورد نیاز تولید برنج در کشور است. سطح زیر کشت یونجه ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار هکتار است و نیاز در واحد سطح این محصول هم به نسبت زیاد است. به‌طور متوسط در هکتار ۱۳ تا ۱۴ هزار متر مکعب آب نیاز دارد و کل نیازش در کشور ۷.۵ میلیارد مترمکعب می‌شود.

محصولات پرآب‌بر و کم آب‌بر
به گفته عباسی پنج محصول آب‌بر از لحاظ حجم آب در واحد سطح شامل؛ نیشکر با نیاز حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در هکتار، خرما با نیاز حدود ۱۹ هزار ۳۰۰ متر مکعب در هکتار، انار با نیاز ۱۴ هزار و ۸۰۰ در هکتار، یونجه با نیاز ۱۳ هزار و ۳۰۰ متر مکعب در هکتار، چغندر با نیاز آبی ۱۱ هزار و ۶۰۰ در هکتار و پیاز با نیاز ۱۰ هزار و ۶۰۰ در هکتار به ترتیب در رتبه‌های اول تا ششم قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: پنج محصول آخر شامل گندم با نیاز آبی پنج هزار و ۱۰۰ متر مکعب در هکتار، جو با نیاز آبی چهار هزار و ۹۰۰ متر مکعب در هکتار، سویا با نیاز آبی حدود چهار هزار و ۸۵۰ متر مکعب در هکتار، هندوانه حدود چهار هزار و ۷۰۰، زعفران حدود چهار هزار و ۶۰۰ و کلزا حدود دو هزار و ۸۰۰ متر مکعب در هکتار است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۲ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است. به گزارش تجارت به نقل از ایرنا؛ محمد فرامرز اظهار کرد: اینک ۹ طرح آبخیزداری بزرگ با اعتبار هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه آبریز سدهای دریاچه ارومیه، اترک گلستان، کارون و سفید رود در حال پیگیری و اجرا است. وی افزود: هدفگذاری برنامه ها در بازه زمانی پنج ساله و تحقق آن وابسته به تامین و تخصیص اعتبار است که این موضوع با تامین اعتبار و احکام صورت گرفته طرح ها نیز پیشرفت خواهد داشت اما تا زمانی که برنامه هفتم عملی نشود و تامین اعتبار انجام نشود به طور حتم چالش هایی در این حوزه خواهیم داشت.