در اجرای قانون با احدی مماشات نداریم

ملارد – علی کیوانی ، در ادامه اقدامات بازدارنده شهرداری ملارد در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز با تکیه بر حمایت های دستگاه قضایی و انتظامی در اقدامی قاطع بنای غیر قانونی در بلوار چیتگر تخریب شد.
شهردار ملارد در حاشیه عملیات اجرایی تخریب این مستحدثات غیر قانونی گفت: قانون هیچ تفاوتی برای اشخاص قائل نشده و فصل الخطاب برای همه قانون است ولی متاسفانه در چند سال گذشته شاهد اقدامات غیرقانونی و خودسرانه برخی از متخلفین در شهر ملارد بودیم که بی نظمی های بسیاری را در حوزه ساخت و ساز بدون اخذ پروانه و استحکام در شهر ملارد ایجاد کرده بودند.
محمد بهمنی افزود : در این راستا و به منظور اجرای قانون پس از اخذ رای قطعی قلع و قمع از کمیسیون ماده صد قانون شهرداری و دستور قضایی حدود ۱۵۰۰ متر مربع بنای غیرمجاز واقع در بر جاده صفادشت به ملارد، نرسیده به چهار راه ملارد (جاده چیتگر) تخریب و گامی بزرگ در جهت احقاق حق شهروندان انجام گرفت.
وی یادآور شد : متاسفانه متخلفین بدون رعایت قوانین و دستورالعمل ها در کنار جاده چیتگر اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز و گسترده ای نموده و علیرغم اخطارهای ابلاغی شهرداری نسبت به تغییر رویه و جلوگیری از ادامه تخلفات خود اقدامی ننموده که برابر قانون با آنان برخورد گردید .

 

رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت از بندر دیر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور همراه با شماری از مسئولان استان بوشهر از بندر دیر بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر،راحله پور محمد رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر در این بازدید گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان ترانزیت از بندر دیر ۱۰۰ درصد رشد پیدا کرده است. وی بیان کرد: در 2 ماهه امسال همچنین 43 هزار و 746 تن کالا در بندر دیر تخلیه و بارگیری شد که با توسعه زیرساخت‌ها انتظار می‌رود تا پایان سال شاهد رشد قابل توجه میزان تخلیه و بارگیری در مقایسه با سال 1401 باشیم. پور محمد تصریح کرد: در این بندر به عنوان کانون صادرات به کشور قطر تسهیلات ویژه ای برای تجار و بازرگانان پیش بینی شده است که امیدواریم در سایه این حمایت شاهد ارتقا روزافزون عملکرد بندر دیر باشیم. وی ادامه داد: با نگاه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به بندر دیر و چشم انداز روشن افزایش صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و بویژه قطر، بندر دیر می تواند نقش آفرینی فعالی در این حوزه داشته باشد. رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر اظهار کرد: پروژه احداث چهار پست اسکله رمپ از آبان سال گذشته عملیاتی شده و اکنون با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است. پورمحمد ادامه داد: از مجموع این چهار پست اسکله رمپ 2 پست آن در هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

همفکری و هم اندیشی با نیروی انتظامی
جلسه هم اندیشی مدیران مخابرات با مدیران نیروی انتظامی در مخابرات منطقه مرکزی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه مرکزی مهندس لطفی گفت: خوشبختانه نیروی انتظامی جلوتر از ما تلاش کرده مخاطرات ما کم شود و خاطرنشان کرد گاهی سرقت تجهیزات مخابراتی باعث قطع ارتباطات it مراکز مهم مثل بانکها . مراکز درمانی و غلات وغیره شده و عملا سرویس دهی این مراکز مهم قطع می شود .
فراهانی مدیر دفتر مدیرعامل بابیان اینکه متاسفانه سرقتهانسبت به سالهای قبل افزایش یافته و باتوجه به اینکه رفع خرابی های ناشی از سرقت برای مخابرات مستلزم صرف هزینه و زمان می باشد از نیروی انتظامی راهکارهای مناسب جهت پیشگیری از سرقتها را طلب نمود. مهندس لطفی از اعلام آمادگی هرگونه همکاری مخابرات با نیروی انتظامی در زمینه هوشمندسازی و مکانیزه کردن تجهیزات امنیتی خبر داد و ضمن تشکر از زحمات و تلاشهای نیروی انتظامی گفت انتظار داریم نیروی انتظامی دغدغه بیشتری جهت جلوگیری از سرقت تجهیزات مخابراتی راداشته باشد .

تقدیر از رییس دانشگاه جامع
علمی کاربردی استان همدان
طی مراسمی از رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان تقدیر شد. در مراسمی که با حضور هیأت رییسه دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار گردید، از تلاش ها و خدمات ارزشمند دکتر فرشاد مسعودیان در زمان تصدی ریاست موزه تاریخ طبیعی این دانشگاه تقدیر شد. رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، با اشاره به جایگاه والا و منحصر به فرد موزه تاریخ طبیعی دانشگاه در ایران و منطقه غرب آسیا، این موفقیت را مرهون مدیریت قوی و تلاش‌های جهادی کادر اجرایی این موزه در سال‌های اخیر دانست. شایان ذکر است فرشاد مسعودیان پس از دوازده سال فعالیت مؤثر در سمت ریاست موزه تاریخ طبیعی دانشگاه بوعلی‌سینا، به عنوان رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان منصوب شد.

برق واحدهای صنعتی و تولیدی ایلام تابستان امسال قطع نمی شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: قطعی برق در ماه های گرم امسال برای واحدهای صنعتی و کارخانه های تولیدی رخ نخواهد داد. ولی اله ناصری با اعلام این خبر اظهار داشت: براساس برنامه های ابلاغی وزارت نیرو برق صنایع و کارخانه های فعال استان قطع نخواهد شد اما جابجایی بار در ساعات غیر پیک برای این واحدها در دستور کار است.
وی افزود: هم سو با برنامه های ابلاغی از سوی وزارت نیرو و با هدف مدیریت و جابجایی اضطراری بار در صنایع و کارخانه ها، مصرف بهینه از برق در این واحدها به ساعات غیر پیک جابجا می شود. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: قطعی برق در ماه های گرم امسال برای واحدهای صنعتی و کارخانه های تولیدی رخ نخواهد داد.

هدف‌گذاری برای تکمیل ۸۰ درصدی
پروژه ۱۲ کلاسه گلشهر زنجان
شامی – تجارت، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: طبق هدفگذاری انجام شده تا مهر ماه امسال قریب به ۸۰ درصد پروژه ۱۲ کلاسه گلشهر زنجان تکمیل خواهد شد. حمیدرضا اسلامی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: طبق بازدیدهای به عمل آمده روند اجرای پروژه ۱۲ کلاسه گلشهر زنجان مطلوب و از سرعت خوبی برخوردار است. وی با اشاره به اینکه این فضای آموزشی با ۱۲ کلاس درس در ۲ طبقه در دست ساخت است، اضافه کرد: زیربنای این پروژه یک هزار و ۴۲۴ مترمربع است. اسلامی افزود: این پروژه دارای کتابخانه آزمایشگاه، سایت، سالن اجتماعات، اتاق اداری و کلاس درس است که با مشارکت گروه " قطعات خودرو عظام " در فاز ۶ گلشهر زنجان در دست ساخت است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان ادامه داد: در صورت تامین اعتبار این پروژه تا مهرماه امسال تکمیل و پذیرای دانش‌آموزان خواهد شد.

اختصاص 160 میلیارد ریال برای تثبیت منطقه رانشی شهر چوار
استاندار ایلام گفت: ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و شهرستانی برای تثبیت منطقه ضلع جنوبی شهر چوار اختصاص یافته است. حسن بهرام‌نیا روز سه‌شنبه در بازدید از پروژه مجتمع آبرسانی ( مورت و چشمه رمضان)، گفت: این پروژه آبرسانی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تنش آبی با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و طبق زمانبندی تا هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می گیرد و تامین‌کننده آب ۴۳ روستای بخش مرکزی و بخش بولی است. استاندار ایلام در ادامه برنامه‌های خود در شهرستان چوار از منطقه رانشی واقع در ضلع جنوبی شهر چوار بازدید کرد و افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات شهرستانی و در مجموع ۱۶۰ میلیارد ریال برای تثبیت این منطقه رانشی و تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان:

شبنم مقدم ، روزنامه تجارت -سید جواد موسوی، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت روزصنایع دستی گفت: صادرات صنایع دستی از خراسان رضوی در سال گذشته ١۶میلیون دلار بوده است.
موسوی با بیان پیش بینی ١٨میلیون دلارصادرات در سال جاری خاطرنشان کرد: انگشتر، فرش، تابلو فرش، گلیم، سنگ هرکاره، سنگ قیمتی و نیمه قیمتی، مبلمان معرق و منبت، گره چینی، پرچم های مذهبی، محصولات دستبافت و احجام سفال و سرامیک از جمله اقلام صادراتی از استان در سال گذشته بوده است.
وی درباره حمایت از تجاری سازی صنایع دستی افزود: برای بازاریابی و تجاری سازی با معاونت اقتصادی استانداری تعاملاتی داشتیم و در راستای حمایت از صنعتگران صنایع دستی مکاتباتی انجام شده و در نتیجه آن برای ورود کالای خارجی صنایع دستی ممنوعیت ایجاد شده است.
موسوی ضمن اشاره به اشتغال صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته برای بیش از٣هزار نفر در زمینه صنایع دستی ایجاد اشتغال شده و در تسهیل گری مشاغل خانگی صنایع دستی استان خراسان رضوی رتبه اول را داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی درباره بیمه افراد شاغل در بخش صنایع دستی افزود: هزار و ۶۵٢ نفر از هنرمندان استان بیمه تامین اجتماعی دارند و ٢هزار و ٨٨٩ صدور مجوز کارگاهی و انفرادی و ٣هزار و ۶۵١مورد تمدید مجوز کارگاهی و انفرادی درسال گذشته دریافت کرده اند.
همچنین، رضا ابراهیم نیا،معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یکی از عمده فعالیت های این معاونت در حوزه ترویج و آموزش در زندان ها بوده است. بخشی از نارسایی های اجتماعی به دلیل بیکاری و عدم مهارت است، با همکاری سازمان زندان ها و بنیاد تعاون سازمان زندان ها اقدامات ارزشمندی در آموزش و ترویج صنایع دستی انجام داده ایم.
وی اظهار کرد: بخش عمده ای از علاقمندان در زندان ها مهارت یادمی گیرند و در کارگاه های تولیدی زندان ها مشغول یه فعالیت می شوند تا بعد از آزاد شدن مشغول به کار شوند.
ابراهیم نیا به تنوع ٩٢رشته صنایع دستی در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: رشته‌هایی در صنایع‌دستی وجود دارد که حتی توسط مردم استان نیز شناخته شده نیست، عنوان مثال در حوزه ساخت و تهیه اسباب تعزیه که یک مراسم آیینی ملی در کشور است و در فهرست آثار ناملموس نیز به ثبت رسیده، تنها کارگاه مستقر در ایران هم‌اکنون در شهر مقدس مشهد فعال است و محصولات آن به سرتاسر کشور و هر جا که هنر تعزیه در دستور کار قرار دارد، صادر می‌شود.
وی با اشاره به برنامه های هفته صنایع دستی در خراسان رضوی افزود: افتتاح خانه صنایع دستی، بازدید از مرکز صنایع دستی معلولان شهید بهشتی، نمایشگاه صنایع دستی زندان در باغ نادری و رونمایی از فاز نخست پایگاه اطلاعات مکانی صنایع دستی از دیگر برنامه های آتی در زمینه روز جهانی صنایع دستی در استان و مشهد است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی عنوان کرد: همایش فیروزه در شهرستان فیروزه، همایش عقیق در شهرستان تربت‌حیدریه و همایش سفال و سرامیک در منطقه «مَند» شهرستان گناباد از دیگر برنامه های آینده است تا با ادامه این روند به‌صورت منطقه محور به تفکیک اقلیم و جغرافیای استان، هنرهای دستی هر خطه احیا، حفظ و ثبت شوند.
وی به نبود بازار تخصصی صنایع‌دستی در مشهدالرضا(ع) اشاره کرد و گفت: متأسفانه تاکنون فضایی که در آن رشته‌های متعدد و محصولات به‌صورت نمایشگاهی عرضه شود و حتی به فروش برسد، همچنان در مشهد وجود ندارد.بازار امام رضا(ع) متمرکز بر حوزه سنگ‌تراشی و نقره‌کاری توانسته تا حدودی این خلأ را جبران کند، اما همچنان این ظرفیت وجود دارد که شهرداری به میدان بیاید و فضای مشخصی را در شهر آماده کند که نمایشگاه دائمی و تخصصی صنایع‌دستی خراسان را در شهر مقدس و زائرپذیر مشهد داشته باشیم.

فقیه - تجارت، در آیین اختتامیه دومین جشنواره پیمان خدمت، پیمانکاران برتر و برگزیده شرکت آب و فاضلاب در سال 1401 تجلیل شدند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در آیین اختتامیه دومین جشنواره پیمان خدمت که با حضور مدیرکل امور فنی استانداری قم و به منظور تجلیل از پیمانکاران برتر شرکت آب و فاضلاب برگزار شد در سخنانی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پیمانکاران اظهار داشت: نتیجه همکاری مجموعه‌های کارفرمایی و پیمانکاری باید به ارائه خدمات بهتر و رضایتمندی بیشتر مردم بیانجامد.
وی بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و درست برای اجرای پروژه‌ها، توجه ویژه به تأمین منابع مالی، خودکنترلی و نظارت بر پروژه‌ها و توجه به مباحث ایمنی از سوی پیمانکاران تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مشکلات مالی را یکی از مسائل اساسی پیمانکاران دانست و گفت: هرچند پیمانکاران باید با برنامه‌ریزی دقیق مسائل مالی را مدیریت کنند اما ما نیز به عنوان کارفرما وظیفه داریم برای رفع این مشکلات تلاش کنیم تا پیمانکاران در انجام فعالیت‌ها با محدودیت مواجه نشوند.
وی با بیان اینکه موضوع ایمنی در بسیاری از پروژه‌ها به درستی رعایت نمی‌شود، یادآور شد: رعایت ایمنی باید به عنوان یک هدف‌گذاری اساسی در فعالیت‌های پیمانکاران مورد توجه قرار گیرد تا منجر به بروز حوادث تلخ نگردد.
بختیاری با اشاره به شرایط موجود در کشور و محدودیت‌های منابع مالی اظهار داشت: از پیمانکاران انتظار می‌رود فارغ از مباحث مالی به مسائل کیفی پروژه‌ها توجه کافی را داشته باشند.
مدیرکل امور فنی استانداری قم نیز در این آیین ضمن قدردانی از فعالیت‌های پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب اظهار داشت: نگاه استان به پیمانکاران به عنوان بازوان اجرایی دستگاه‌ها است؛ بر همین اساس تقویت این شرکت‌ها را برای افزایش کیفیت پروژه‌ها وظیفه خود می‌دانیم.

نیلوفر احمدی – تجارت، رییس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس گفت: مجوز ساخت هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در عرصه ۲۴.۵ هکتاری در ضلع شرقی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان صادر شد. قاسم شادکام اظهارکرد: با تاکید استاندار گلستان قرار است هزار واحد مسکونی با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این عرصه ساخته شود و در ۲ کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان مجوزهای لازم اخذ و شرکت مشاور انتخاب و استعلامات لازم از ادارات خدمات رسان و زیرساختی گرفته شد. وی افزود: بعد از انجام این موارد در صورت تایید نهایی در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور پروانه ساختمانی صادر و عملیات ساخت و ساز در این عرصه ۲۴.۵ هکتاری تا چند ماه آینده آغاز می‌شود. رییس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس گفت: با تکمیل مراحل صدور پروانه، تا یک ماه آینده عملیات ساخت ۲۱۰ واحد در عرصه ۲ هکتاری با عنوان پروژه نگارستان آغاز می‌شود و امیدواریم یک فاز از پروژه ۹۶ واحدی بهارستان که در مرحله نازک کاری قرار دارد تا هفته دولت آماده بهره‌برداری باشد. شادکام سهم ۲ ساله گنبدکاووس در طرح نهضت ملی مسکن را ۲ هزار و ۴۳۰ واحد اعلام و بیان کرد: با واگذاری ۱۰۰ هکتار به نام سازمان ملی زمین و مسکن برای این تعداد واحد عرصه مورد نیاز تامین شده است. وی افزود: تاکنون حدود ۱۳ هزار متقاضی خانه‌دارشدن از طریق نهضت ملی مسکن در شهر گنبدکاووس نام نویسی کردند که شرایط اولیه ۹ هزار نفر از آنان تایید شده است. طرح نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود که اجرای سریع و فراتر از برنامه آن در گلستان رویای مردم به خصوص نسل جوان برای حل مشکل خانه‌بدوشی و داشتن سرپناهی اختصاصی را به تحقق نزدیک کرده است. استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان (۳۴ نقطه شهری و حدود یک هزار روستای دارای کد شناسایی) سکونت دارند ضمن اینکه ۲۳ شهر این استان شمالی جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر دارند که مشمول دریافت تسهیلات مسکن روستایی می‌شوند.

پاک – تجارت، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه احداث راه آهن از جمله مطالبات جدی مردم و مسئولان این استان می باشد ، گفت: اجرای این مهم جزو پیشنهادات برای سفر دوم هیات دولت بهمنطقه در نظر گرفته شده است . محمد راستا در یاسوج اظهار کرد: در حوزه احداث ریل استان مطالعاتی در گذشته انجام شده است. وی افزود: زمانی احداث ریل در استان ثمر و ارزش دارد که از استان عبور کند اما اینکه تنها به یاسوج برسد و برگردد، خیلی سودی ندارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه مسئولان استان پیگیر هستند که ریل از استان عبور کند، ساخت راه‌آهن هزینه بسیار بیشتری از راهسازی دارد. خط آهن پیش بینی شده از سمت استان فارس به یاسوج شروع شده و بخشی از آن هم کار شده اما پیشرفت آن کم است و کمبود اعتبار دارد.
البته اخیرا هم استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفته است چینی‌ها برای احداث راه آهن اعلام آمادگی کرده اند که در سفر پیش روی هیات دولت به این موضوع پرداخته می‌شود. سال هاست که اتصال به شبکه ریلی کشور مطالبه و آرزوی دیرینه اصلی مردم کهگیلویه و بویراحمد است تا ضمن توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال ، استان را از بن بست ارتباطی خارج کند و حمل بار با مقدار زیاد و در زمان کوتاه و هزینه کمتر انجام شود .
استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کریدور شمال به جنوب شناخته می شود و دارای قابلیت های بی نظیری است اما محروم از حتی یک متر خط ریلی است.
راه‌آهن اقلید - یاسوج بطول ۱۷۶ کیلومتر از جمله مهم‌ترین طرح‌های در حال احداث این استان در حوزه حمل و نقل است که در صورت بهره‌برداری از آن روند توسعه استان شتاب می‌گیرد. احداث راه آهن اقلید - یاسوج در سفر اول دولت نهم (سال ۸۹) به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب ولی به دلایل مختلف از جمله نداشتن توجیه اقتصادی اجرایی نشد تا اینکه در اواخر سال ۱۳۹۳ کلنگ زنی شد و هر سال اعتبارات قطره چکانی به آن تزریق شده است.

ارومیه- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از اجرای عملیات گازرسانی به ۵۵۰ روستای کشور در حال حاضر خبر داد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این آئین گازرسانی به روستای قطور خوی اظهار کرد: بیش از ۵۵۰ روستا در سطح کشور در حال گازرسانی بوده و در کنار آن عملیات گازرسانی به ۱۲۰ روستا نیز آغاز شده است.
مجید چگینی افزود: امروز شاهد کلنگ زنی عملیات گازرسانی به شهر قطور هستیم و امید داریم با تلاش شبانه روزی تا یکسال آینده به اتمام رسانده و مابقی روستاهای شهر قطور را نیز در برنامه کاری خود قرار دهیم.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم در این آئین اظهار کرد: برکات سفر استانی سال گذشته رئیس جمهور به آذربایجان غربی را امروز مردم ما شاهد هستند و شبانه روزی شدن مرز رازی را می‌توان یکی از این برکات نام برد.
عادل نجف‌زاده با اشاره به مطالبه مردم روستاهای اطراف شهر قطور اضافه کرد: از وزیر نفت و دولت سیزدهم انتظار داریم تا در اسرع وقت ۲۹ روستای این شهر در اولویت کاری وزارتخانه قرار گیرد تا مردم این مناطق نیز از نعمت گاز بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: ۱۷ روستا از منطقه الند شهرستان خوی نیز با توجه به محروم بودن این روستاها، نیازمند نگاه ویژه دولت به مردم این منطقه است.
فرماندار ویژه شهرستان خوی نیز در این آئین گفت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره‌مندی مردم نقاط صفر مرزی کشور از نعمت گاز، برق و تلفن است که این امر طی سال‌های گذشته سرعت بیشتری به خود گرفته است.
ذبیح الله کاظمی نگاه دولت سیزدهم به شهرستان خوی را مثبت و راهبردی خواند و افزود: ۲۴ ساعته شدن مرز رازی، تعریض جاده خوی قطور رازی و اکنون گازرسانی شهر قطور از عنایات ویژه دولت سیزدهم به این شهرستان است.
وی ادامه داد: دولت انقلابی و جهادی سیزدهم در زلزله اخیر نیز اقدامات بسیار ارزنده‌ای برای مردم زلزله زده شهرستان خوی انجام داد و در این میان می‌توان به احقاق آرزوی چندین ساله مردم در وجود رشته پزشکی در شهرستان خوی توسط دولت مردمی دکتر رئیسی اشاره کرد.
پروژه گازرسانی شهر قطور با اعتبار ۱۴۶ میلیارد تومان و به میزان ۴۸ کیلومتر شبکه گذاری و همچنین با طول ۴۶ کیلومتر خط انتقال، ۳۵ کیلومتر مسیر سازی و ۱۲ کیلومتر لوله گذاری کلنگ زنی شد.
فرماندار شاهین دژ نیز عصر چهارشنبه در آئین افتتاح این پروژه افزود: گازرسانی به روستاهای محور صفاخانه شامل روستاهای باغچه میشه، ترک دره، صفاخانه، حصار، سلیمان آباد، قوزلوی افشار و گوزل بلاغ امروز به بهره برداری رسید.