تفاهم نامه همکاری بین بیمه سرمد و شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری ترنج

به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، تفاهم نامه همکاری بین بیمه سرمد و شرکت مشاوره سرمایه گذاری ترنج در چهار حوزه سرمایه گذاری،‌ امور بیمه ای، آموزش، بازاریابی و برندینگ در سومین روز از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی به امضای مدیران عامل این دو شرکت رسید.
سید محمد مهدی بهشتی نژاد، نایب رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بیمه سرمد با تاکید بر اهمیت و جایگاه صنعت بیمه در دنیای امروز، گفت: اکنون صنعت بیمه به یکی از ملزومات اساسی کسب و کار ها تبدیل شده‌‌ است و آثار آن به وضوح قابل مشاهده است، ما در بیمه سرمد در تلاشیم ضمن افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه نقش قابل ملاحظه‌ای در حوزه مالی ایفا کنیم. وی با تاکید بر اهمیت حوزه مالی و سرمایه گذاری عنوان کرد: به زودی محصولات، ابزار و خدمات بیمه‌ای که مختص حوزه بازار سرمایه است را رونمایی خواهیم کرد.
مدیرعامل بیمه سرمد در ادامه شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج را شرکتی پویا، جوان و فعال توصیف کرد و افزود: شرکت ترنج با حضور جوانان ایرانی با انگیزه و با نشاط، پتانسیل ویژه‌ای داشته و بیمه سرمد در برنامه های خود به دنبال ایجاد فرصت رشد و بالندگی شرکت های جوان و نوپاست و شرکت ترنج متقابلاً با توجه به پتانسیل ویژه ای که دارد می تواند کمک شایانی در حوزه سرمایه گذاری به بیمه سرمد کند.

 

رشد ۳۷ درصدی درآمدهای بانک سینا در سال گذشته

مدیرعامل بانک سینا از رشد حدود ۳۷ درصدی درآمدهای این بانک در سال گذشته خبر داد. به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، غلامرضا فتحعلی در جمع رؤسای شعب منطقه هرمزگان و بوشهر، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱، بانک سینا در رشد سود و افزایش درآمدهای غیرمشاع، موفقیت‌های چشمگیری داشته است که با اجرای طرح راهبردی کسب‌وکار، به دنبال ارتقای سهم بازار و رشد بیشتر سودآوری هستیم. وی گفت: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، بر اساس رویکرد تحول‌گرا و تلاش همکاران در اجرای طرح راهبردی کسب‌وکار، به دنبال تثبیت نقاط قوت و بهبود نواقص به منظور افزایش سهم بازار و ارتقای جایگاه بانک در نظام بانکی هستیم. فتحعلی با تأکید بر ضرورت تلاش همکاران در جهت جذب منابع ارزان‌قیمت و بهبود ترکیب منابع بانک، افزود: بر اساس نیازهای مشتریان، محصولات جدیدی در بانک طراحی و ابلاغ شده است که ذائقه‌های مختلف مشتریان را مدنظر قرار داده اما بر اساس نیازهای جدید آن‌ها، بازنگری‌ها و بهینه‌سازی‌های مستمر محصولات را دنبال خواهیم کرد. مدیرعامل بانک سینا ضمن تشریح شاخص‌های عملکردی بانک در سال گذشته گفت: این بانک ضمن توجه به مأموریت‌های ترسیم شده، اهتمام ویژه‌ای به رسالت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی داشته است و اعطای وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری و همچنین تسهیلات تأمین مسکن افراد واجد شرایط در نهضت ملی جهش مسکن، از مصادیق بارز این موضوع است.

بیمه‌گری هوشمند رمز بقای شرکت‌های بیمه
مدیرعامل بیمه رازی تغییر وضعیت از بیمه‌گری سنتی و متعارف به بیمه‌گری هوشمند را یک تحول ضروری، الزام‌آور و رمز بقای شرکت‌های بیمه در آینده نزدیک تلقی کرد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی، علی جباری- مدیرعامل بیمه رازی در ادامه برگزاری جلسات درون سازمانی با واحدهای فنی و غیرفنی بیمه رازی، با همکاران، مدیران و سرپرست معاونت برنامه ریزی و نوآوری دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، جباری خاطرنشان کرد: یکی از چرخش‌های بسیار مهم پنج چرخش استراتژیک توجه ویژه به تغییر وضعیت از بیمه‌گری سنتی و متعارف به بیمه‌گری هوشمند است که از آن می‌توان به یک تحول ضروری، الزام‌آور و رمز بقای شرکت در آینده نزدیک تلقی کرد. مدیرعامل بیمه رازی ادامه داد: ورود سریع، دقیق و کامل حوزه فناوری اطلاعات به کسب و کار بیمه‌ای، جهت ارائه خدمات نوین، سریع و انعطاف پذیر در حوزه بیمه‌گری و … به بیمه گذاران است. او خاطرنشان کرد: انتظار است با مشارکت و همکاری همه معاونین و مدیران ستاد و صف در مسیر تحقق این اهداف گامی برداشته شود تا شاهد موفقیت بیشتر شرکت در عرصه کسب و کار بیمه‌ای و شاهد ارائه خدمات بی‌نظیر به مشتری و بیمه گذاران بیمه رازی بود. مدیرعامل بیمه رازی تاکید کرد: تحقق چشم انداز مدنظر صرفا با استفاده از سامانه‌های جدید، هوشمند، خلاقیت و نوآوری در حوزه فنی، اجرایی و فن آوری میسر می‌شود.

تغییر ساعت کار شعب بانک
سامان در تهران و شهرستان
بانک سامان در راستای سیاست همراهی در مدیریت بهینه مصرف عمومی برق و رعایت حال هموطنان در فصول گرم، ساعت کار شعب تهران و شهرستان را تغییر داد. به گزارش تجارت به نقل از سامان رسانه، از روز شنبه 20 خردادماه 1402 ساعات کاری شعب و ستاد تهران و شهرستان تغییر یافت. بر این اساس شعب در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:15 صبح تا 14:00 و در روزهای پنج‌شنبه از ساعت 7:15 صبح تا 12:00 پذیرای مشتریان خواهند بود.

رضا دولت آبادی خبر داد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک ملت در نشست مشترک با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از سیر صعودی و افزایش خدمات دهی این بانک به شرکت های دانش بنیان خبر داد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، رضا دولت آبادی در نشست با محمدصادق خیاطیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی که با همراهی عباس اشرف نژاد عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل، محسن شجاع معاون مدیرعامل و وحید جواهری مدیر شعب منطقه پنج تهران برپا شد، حول محور همکاری در زمینه‌های مختلف به گفت و گو نشست و اظهار داشت: با اقدامات انجام گرفته در سه ماه ‌گذشته، وضعیت خدمات دهی بانک ملت به شرکت‌های دانش‌بنیان سیر صعودی داشته و امیدواریم این روند در سال جاری ادامه داشته باشد.
وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده در این مدت، افزایش اختیارات دفتر حمایت از نوآوری بانک ملت مستقر در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی بوده است تا پرونده‌هایی که از این دفتر به شعب بانک ارسال می‌شود، در فرایندی هموارتر و سریع‌تر به نتیجه برسد. به گفته مدیرعامل بانک ملت، امروز همه حاکمیت، نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حساسیت دارند و شبکه بانکی کشور نیز یکی از بازیگران زیست‌بوم نوآوری محسوب می شود.
دولت‌آبادی صندوق نوآوری و شکوفایی را مجموعه‌ای خوش‌نام و دارای اعتبار در ساختار دولتی کشور عنوان کرد و گفت: سال گذشته با توجه به این که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان، مجوز سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری صندوق نوآوری به شبکه بانکی کشور داده شد، بانک ملت تنها بانکی بود که توانست مجوز تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری را از بانک مرکزی دریافت کند که این شرکت سرمایه‌گذاری با اقدام مشترک صندوق نوآوری و بانک ملت به زودی تاسیس خواهد شد. وی با اشاره به خوش حساب بودن شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های گذشته گفت: شایسته است که از صندوق نوآوری قدردانی کنیم که با دقتی موشکافانه شرکت‌های دانش‌بنیان را برای دریافت تسهیلات، به شبکه بانکی کشور معرفی کرد. محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز با اشاره به نقش شبکه بانکی در توسعه اقتصاد دانش بنیان و نیز تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان با همکاری صندوق نوآوری گفت: رویکرد بانک‌ها به‌طور کلی و بانک ملت به طور خاص در طول سال های گذشته در تعامل با صندوق نوآوری قابل ستایش بوده است.
وی تاکید کرد: در این سال‌ها بانک ملت یکی از بانک‌هایی بوده است که ما تجربه همکاری بسیار خوبی را با آن داشته‌ایم و امیدواریم در این دوره نیز شاهد جهش بسیار خوبی در روند تعاملات و همکاری‌ها باشیم.
خیاطیان با تاکید بر این نکته که صندوق نوآوری در تلاش است تا شرکت‌های دانش‌بنیان را در فرایند تامین مالی، به جای تسهیلات، به سمت سرمایه‌گذاری سوق دهد، اظهار داشت: در موضوع انتشار صکوک نوآوری به نفع شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه نیز ظرفیت همکاری بسیار بالا است و توانمندی خوبی در بانک ملت وجود دارد و این موضوع
نیز می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری ما با بانک ملت باشد. مدیرعامل بانک ملت در حاشیه این نشست، از باجه بانک ملت مستقر در صندوق نوآوری و شکوفایی نیز بازدید و با کارکنان این باجه درباره موضوعات مختلف به ویژه مشکلات فراروی فعالیت آنان، گفت و گو کرد.

بیمه کوثر در ادامه فعالیت ها و رایزنی های خود در پانزدهمین دوره نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) نسبت به عقد توافق نامه همکاری با کانون های فوق اقدام نمود. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه کوثر، در راستای عمل به سیاست های کلان شرکت توافق نامه همکاری مابین بیمه کوثر و کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران، کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران و کانون کارفرمایی انجمن های صنفی استان تهران با موضوع همکاری در خصوص شناسایی ریسک های حوادث کاری و راه های جلوگیری و کاهش و جبران خسارت های ایجاد شده با محوریت بیمه های مسئولیت و ارتقای دانش بیمه ای اعضا در خصوص شرایط خصوصی و عمومی و پوشش های تکمیلی بیمه های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان و خرید بیمه نامه و همچنین معرفی و استفاده از خدمات بیمه ای مناسب برای رفع نیازهای بیمه ای اعضای زیرمجموعه کانون های مذکور در حوزه بیمه های اموال و اشخاص منعقد گردید.