کم رونقی بازار پوشاک در آستانه شب عید

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک با بیان اینکه افت تقاضا در بازار شب عید محسوس و حتی از دوره کرونا هم بدتر بوده، گفت که نبود نقدینگی در دست مردم و عوامل مخل در نظام عرضه از جمله قاچاق و حضور گسترده دستفروشان از جمله عوامل مهم کاهش تقاضای واحدهای صنفی در بازار شب عید بود، اما مهم‌ترین عامل این است که پوشاک دیگر در اولویت بخشی از دهک‌های جامعه نیست. مجید افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای طرح فروش اعتباری «عید تا عید» پیش از اجرا به فعالان اقتصادی فراخوان نداده بودند، گفت: بنابراین بازیگران اصلی حوزه پوشاک در این طرح حضور ندارند و محتوای سایت فروش اعتباری هم بسیار پراکنده است، اما این ظرفیت وجود داشت که طرح خیلی بهتر اجرا شود. وی تصریح کرد: از طرف دیگر مشکل واحدهای صنفی این است که در روزهای پایانی اسفندماه بازار در اختیار دستفروشان قرار می‌گیرد این در حالی است که واحدهای صنفی یک سال مالیات و هزینه پرداخت کردند. در برخی مناطق حضور دستفروشان از حضور مردم بیشتر است. نکته دوم این است که شهرداری باید با موضوع بساط گستران برخورد و آن را ساماندهی کند. حضور گسترده دستفروشان بازار را تحت تاثیر قرار داده و در بازار اخلال ایجاد کرده است.

 

عرضه کالاهای غیراستاندارد در فروشگاه‌های اینترنتی ممنوع است

مدیرکل استاندارد استان تهران به فروشگاه‌های اینترنتی تاکید کرد: در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کننده، از عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری که مجوز استاندارد ندارند، خودداری کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدحسین طاهری، با اشاره به ماده 15 قانون و تقویت و توسعه نظام استاندارد، تشریح کرد: بر این اساس هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالاها و خدمات بدون نشان استاندارد و یا تایید سازمان ملی استاندارد ایران ممنوع است. وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد فروشگاه‌های اینترنتی و اقبال عمومی به خرید غیر حضوری، نظارت‌های بازرسان استاندارد نیز گسترش یافته و این مهم طی مکاتباتی به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام شده است. طاهری افزود: این فروشگاه‌ها به منظور صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و اطمینان از کیفیت و اصالت کالاهای عرضه‌شده در سامانه‌ها و فروشگاه‌های مجازی، می‌باید از عرضه کالاهای غیراستاندارد خودداری کنند .این مقام مسئول در پایان ضمن توصیه به شهروندان نسبت به خودداری از خرید کالاهای غیراستاندارد به بهانه قیمت مقرون به صرفه آن، خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند برای اطمینان از اصالت نشان استاندارد درج‌شده بر روی محصول، کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال کرده و یا موارد شکایتی خود را با تلفن 1517 به کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

چشم‌انداز صادرات ۵۰۰ میلیون
دلاری به سوریه
مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران، از برنامه‌ریزی برای تحقق صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در سال ۱۴۰۳ خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به نقشه راه توسعه صادرات به سوریه، گفت: به منظور افزایش حجم تجارت به سوریه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های منظمی انجام شده است که مهم‌ترین این برنامه‌ها عبارت از برگزاری همایش اطلاع‌رسانی جهت ابهام‌زدایی و ترغیب فعالان اقتصادی برای رونق تجارت در دو کشور و تلاش برای احیای نمایشگاه‌های بین‌المللی و اختصاصی ( 5 نمایشگاه) است. این مقام مسئول با تاکید بر احیای هیات‌های تجاری همزمان با برگزاری نمایشگاه‌های داخلی، افزود: برنامه فعال کردن دو مرکز تجاری در سوریه و همچنین برنامه اعزام رایزن بازرگانی در سال 1403 در دستور کار سازمان قرار گرفته است. مدیر کل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت با اشاره به دعوت مقامات و فعالان اقتصادی سوریه برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو، افزود: تلاش داریم در اکسپوی سال آینده با برگزاری جلسات B2B و بازدیدهای جانبی زمینه‌های توسعه تجارت با این کشور را فراهم کنیم؛ همچنین تشکیل کمیته‌های عالی صنعتی در چارچوب توافق‌نامه تجارت آزاد در دستور کار قرار گرفته است. ربیهاوی در پایان هدف از این‌ برنامه‌ریزی‌ها را‌ تحقق صادرات 500 میلیون دلاری به سوریه در اولین سال برنامه(1403) عنوان کرد.

تحویل خودروی مشترک
هواوی و چری به تاخیر افتاد
هواوی اعلام کرد کمبود نیمه رسانا و مسائل جابه‌جایی کارخانه که باعث تاخیر در تولید و تحویل سدان لوکسید اس ۷ شده است، از ماه آینده حل خواهد شد. به گزارش ایسنا، رسانه‌های چینی به نقل از ریچارد یو، مدیرعامل و رئیس راهکارهای خودروی هوشمند هواوی گزارش کردند تاخیر در تولید و تحویل سدان لوکسید اس ۷ که محصول مشترک هواوی و چری است، از ماه آینده حل خواهد شد.
رویترز در ژانویه گزارش کرده بود شرکت‌های چری و چانگان اتو که شریک دیگر هواوی است، به هواوی شکایت کرده بودند که مسائل مربوط به واحد رایانشی، باعث تاخیر در تحویل مدل پرچمدار آنها شده است.

«تجارت» بررسی می‌کند؛

گروه صنعت و تجارت: مهمترین چالش های صنعت دارو در کشور چیست؟ چه سیاست هایی منجر به این شده است که قیمت نهایی دارو برای مصرف کننده بالا برود و بعضا کمبودهایی در بازار ایجاد شود؟ به گزارش «تجارت»، صنعت داروی کشور با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده است که به گفته تولیدکنندگان این حوزه می‌تواند به زودی به کمبود نیازهای دارویی در کشور منتهی شود و اگر دولت هر چه زودتر چالش‌های موجود در این حوزه را شناسایی و رفع نکند باید منتظر چالش‌های جدی‌تری در این صنعت باشیم.اما از سال ۱۳۹۷ تاکنون صنعت داروی کشور درگیر بحران و چالش است؛ سیاست‌‌‌های ارزی به نحوی ایجاد و اجرا می‌‌‌شوند که صنعت همواره درگیر چرخه مخرب تخصیص ارز و رفع تعهد ارزی باشد. حدود نیمی از کارخانه‌‌‌های دارویی کشور و به طور خاص بیش از ٧٠درصد بخش غیرخصوصی دچار فرسودگی هستند. رویکرد عملی که شاهد آن هستیم ظاهرا خروج تدریجی بخش‌‌‌های فرسوده و جایگزینی شرکت‌های جدید صنعت است. در مورد بخش خصوصی این سیاست مشروط براین می‌تواند درست باشد که مشوق‌‌‌های مالی و اعتباری باعث حرکت این بخش به سوی سرمایه‌گذاری در بخش‌‌‌های با فناوری بالا شود. اما در بخش غیرخصوصی، ادامه این سیاست به معنی کاهش ظرفیت تولیدی کشور در حوزه داروهای ژنریک با سرعت بالاست. اثر آن علاوه بر تهدید اشتغال موجود، ناامنی دارویی کشور است چرا که این بخش عهده‌دار تولید دستوری داروهای پرمصرف روزمره با قیمت بسیار پایین است. مشکلات حوزه دارو و به خصوص در صنعت پخش ایران در شرایطی سرمایه‌گذاری در این صنعت را با چالش روبه‌رو کرده است که اصرارها به دولت برای اصلاح روش‌های قیمت‌گذاری و تعیین حاشیه‌های سود به جایی ختم نمی‌شود. اما در همین ارتباط در نشست شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار، تاکید شد: موجودی مواد اولیه شرکت‌های دارویی حدود 45 تا 60 روز است و بدون حل مشکل تأمین نقدینگی، کشور به زودی با مشکل کمبود دارو مواجه خواهد شد. در تازه‌ترین نشست شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار، گزارشی از مشکلات مربوط به وضعیت تخصیص ارز و تأمین نقدینگی شرکت‌های دارویی ارائه شد. در این گزارش عنوان شد: در حال حاضر بیمارستان‌ها حدود 60 همت به شرکت‌های پخش دارو بدهکار هستند. موجودی مواد اولیه شرکت‌های دارویی حدود 45 تا 60 روز است و اگر مشکل کمبود نقدینگی حل نشود، کشور در آینده نزدیک با مشکل کمبود دارو مواجه خواهد شد. در این گزارش اشاره شد: وزارت بهداشت مصوبه ستاد تنظیم بازار را به درستی اجرا نکرده است و 300 شرکت فعال در این حوزه با مشکل مواجه شده‌اند. در بخش دیگر این نشست، گزارش تهیه شده درباره مصادیق ماده 8 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی ارائه شد. در ادامه مقرر شد این گزارش از سوی شورای راهبری برای تشکل‌های بخش خصوصی و تعاونی ارسال و نظرات نهایی آن‌ها دریافت شود. همچنین مقرر شد مرکز ملی رقابت با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، هم‌زمان با این اقدام شورای راهبری، بررسی‌های لازم درباره مواد 6 و 52 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار را انجام دهد تا امکان اجرایی شدن ماده 8 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 فراهم شود. در ادامه نیز گزارشی از اقدامات مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار در سال 1402 و برنامه‌های سال آینده این مرکز ارائه شد. سیدامیر سیاح رئیس مرکز پایش و بهبود محیط کسب‌وکار، گفت: در سال 1402 مرکز سه اقدام اساسی انجام داد. در حوزه پیش‌بینی پذیر کردن محیط اقتصادی آیین‌نامه اجرایی مواد 24 و 30 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری و شورای راهبری بهبود محیط کسب‌وکار تدوین و با پیگیری‌های صورت گرفته تصویب شد. حتی چند مورد مقرره که برخلاف این آیین‌نامه‌ها صادر شده بود، مورد رصد و اعلام عدم قابلیت اجرایی شدن توسط این مرکز قرار گرفت. او افزود: در راستای توسعه و تکمیل درگاه ملی، تمدید و توسعه مجوزها به درگاه ملی اضافه شد و تمدید و توسعه از ابتدای سال 1403 از طریق درگاه ملی انجام خواهد شد. به علاوه تلاش شد برخی از حفره‌های آن در حوزه‌های صنفی، مجوزهای زمین‌پایه، تجارت خارجی بسته شود. سیاح تصریح کرد: از اقدامات مهم این مرکز که نتیجه آن در سال آتی مشاهده خواهد شد، پروژه پاک‌سازی دو است. در این پروژه 12 تحقیق میدانی راجع به مقررات مخل تولیدی در حوزه‌های مختلف انجام شده است. در پروژه پاک‌سازی، کلیه مقررات مربوط به یک حوزه خاص مثلاً محیط‌زیست، استاندارد، گردشگری یا دارو جمع‌آوری می‌شوند و در ادامه گروه حقوقی مرکز، مقررات مخل تولید و سرمایه‌گذاری را شناسایی می‌کنند و از طریق هیات مقررات‌زدایی حذف و یا به هیات دولت و مجلس پیشنهاد حذف و اصلاح داده می‌شود.

فرمانده کل ارتش گفت: به دنبال آن هستیم که خود را به تکلیف ۱۵۰ هزار واحد مسکن ویژه کارکنان ارتش برسانیم. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در جلسه شورای عالی مسکن (ویژه نیروهای مسلح) که با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان و فرماندهان برگزار شد، گفت: در ابتدا از تشکیل این جلسه مهم که درباره مسکن بوده سپاسگزارم و امیدوارم برکت این جلسه شامل حال همه ملت ایران از جمله کارکنان نیروهای مسلح شود. وی افزود: ما اکنون ۵۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن از مرحله پروانه تا مرحله نزدیک به تحویل داریم و نیز ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد هم در حال راه اندازی بوده که جمع این‌ها ۷۸ هزار واحد است که از این تعداد، اراضی ۶۴ هزار و ۴۰۰ واحد را ارتش تأمین کرده و اراضی ۱۳ هزار و ۶۰۰ واحد را نیز وزارت راه و شهرسازی تامین کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن سال ۱۴۰۲ را سالی پرکار اما مثبت ارزیابی کرد و گفت: عملکرد دولت سیزدهم در تامین زمین با هیچکدام از دولت‌های پیشین در ۴۰ سال بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست. ارسلان مالکی در آخرین نشست شورای مدیران در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: حجم‌ الحاق اراضی و شروع عملیات آماده‌سازی اراضی تامین شده برای طرح نهضت ملی مسکن بی‌سابقه بوده و عملکرد دولت سیزدهم در تامین زمین با هیچکدام از دولت‌های پیشین در ۴۰ سال بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تاکنون آماده‌سازی بیش از ۳۷ هزار هکتار به استعداد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است.

۱۵۵ فروند هواپیمای مسافربری آماده خدمت‌رسانی در سفرهای نوروزی
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از آمادگی ۱۵۵ فروند هواپیمای مسافربری برای خدمت‌رسانی در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد. «محمد محمدی‌بخش» اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۱۹۰ فروند هواپیمای عملیاتی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور را تشکیل می دهند که ۱۵۵ فروند آن هواپیمای مسافربری است. وی افزود: مقرر شد، هواپیماهای پهن پیکر مانند بویینگ ۷۷۷ و ایرباس ۳۴۰ و ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ برای مسیرهای پرتقاضا مانند کیش و مشهد قرار گیرند. معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: به طور میانگین، روزانه بیش از ۱۲۰ پرواز در فرودگاه کیش و بیش از ۱۶۰ پرواز در فرودگاه مشهد انجام می شود که در ایام پیک سفر به ۲۰۰ پرواز نیز می رسد.

ورود نیروی فنی چینی به
ساخت فرودگاه امام (ره)
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: شرکت هاکان انرژی و خاتم‌الانبیا یک کنسرسیوم تشکیل داده‌اند و طراحی و مهندسی از سوی شرکت هاکان انرژی و اجرا توسط قرارگاه انجام می شود اما نیروی فنی چینی به این پروژه ورود می‌کنند. سعید چلندری در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت فرودگاه امام برای ارایه خدمات به ایرلاین‌های خارجی و داخلی اظهار داشت: در حال حاضر ۴٨ شرکت هواپیمایی در فرودگاه امام فعالیت می‌کنند که ۱۴ شرکت خارجی و ۳۰ شرکت داخلی هستند که با این تعداد شرکت هواپیمایی به ۳۲ کشور و در حدود ۷۳ مسیر پرواز انجام می شود. مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام برای ایام نوروز ١۴٠٣ برقراری بیش از ۶ هزار پرواز درخواست شد که به ۴هزار و ٣٠٠ پرواز مجوز داده شد، ادامه‌داد: آمادگی برای برقراری ۵ هزار پرواز در نوروز را داریم و البته از آنجایی که پروازهای خارجی نرخ مصوب ندارند، ایرلاین‌ها به دنبال برقراری پرواز های خارجی هستند. چلندری با اشاره به ظرفیت فرودگاه امام برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای ایرلاین‌های خارجی گفت: در حال حاضر هواپیمای ۵ کشور در آشیانه‌های فرودگاه امام تعمیر و نگهداری می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:

گروه راه و مسکن: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه ناوگان سیاست اصلی ماست، گفت: اگر تولید داخل کافی نبود، باید واردات بدون معطلی انجام شود. به گزارش «تجارت»، مهرداد بذرپاش در مراسم سراسری آغاز اجرایی پویش «چشم‌به‌راهیم» گفت: مقارن شدن بهار و ماه رمضان باید توام با یک تحول باشد اگر تغییری حاصل نشود، کمترین انتفاع را از این شرایط برده‌ایم. راضی شدن به وضع موجود، نقطه ایستایی است. ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی به‌خصوص سازمان راهداری که کارهای زیرساختی، مدیریت نرم‌افزاری و جابه جایی کالا و مسافر در آن انجام می‌شود، باید سوانح را به حداقل برسانیم. وی ادامه داد: در سالی که گذشت بخش زیادی از هدف‌گذاری‌های ما محقق شد. برای مثال در احداث راه‌های روستایی بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر که هدف‌گذاری شده بود صورت گرفت. رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل خوب است اما کافی نیست و باید افزایش پیدا کند. همچنین در حوزه مسکن روستایی از عدد ۴۷۰ هزار هم عبور کردیم؛ در زمینه راه و مسکن روستایی باید اقدامات خوبی در ۱۴۰۳ انجام شود و رضایت مردم را افزایش دهد. وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: توجه به مسکن، راه و زمین جزو مولفه‌های اصلی ما در روستا است و می‌تواند مردم را در روستاها ماندگار کند. اگر دسترسی روستاهای ما به نقاط شهری فراهم باشد، مردم در روستا می‌مانند. توسعه روستا یعنی توسعه کل کشور. اینکه ما ناچار به واردات برخی از کالاهای کشاورزی رو می‌آوریم به این دلیل است که تعداد زیادی از روستاییان به شهرها مهاجرت کرده‌اند یا به‌دنبال کمبود زمین، دیگر کشت نمی‌کنند.

۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز اصلاح شد
بذرپاش با اشاره به اصلاح نقاط پرتصادف گفت: سال جاری ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز اصلاح شد که یک رکورد محسوب می‌شود. امیدواریم این موضوع در کاهش تصادفات نقش داشته باشد. البته بیش از ۸۰ درصد سوانح به عوامل انسانی برمی‌گردد که اقدامات فرهنگی می‌طلبد. سرنشینان هم می‌توانند در سلامت سفر اثر زیادی داشته باشند که باید به این موضوع توجه شود. وی‌ ادامه داد: تا پایان دولت برای ۸۸۷ نقطه هدف‌گذاری کردیم که برای امسال برنامه ما اصلاح ۴۰۰ نقطه بود که ۴۱۲ نقطه محقق شد و به برنامه رسیدیم و مابقی را برای ۱۴۰۳ مرتفع خواهیم کرد. البته قرار بود برای این هدف، منابعی از صندوق خسارت‌های بدنی تامین شود اما تاکنون ریالی تامین نشده و همه اینها از سازمان راهداری هزینه شده است که این موضوع را در جلسه دولت مطرح خواهم کرد. همه این منابع برای نجات جان انسان‌ها صرف شده و جزو تاکیدات دولت است و تا سال آینده مشکلات باید رفع شود. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۷ میلیون مسافر نوروزی امسال از روش‌های مختلف حمل‌ونقل‌ استفاده می‌کنند، گفت: بخش زیادی از این سفرها جاده‌ای است که از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند یا از خودروهای شخصی. توسعه ناوگان سیاست اصلی ماست و هر سیاست فرعی در مقابل آن قرار دارد و نباید مانع آن باشد. اگر تولید داخل جوابگو نباشد، باید واردات بدون معطلی انجام شود.

واردات اتوبوس، گرفتار بروکراسی است
بذرپاش ادامه داد: البته قدری گرفتار بروکراسی‌ها هستیم که رفع خواهد شد و بخشی هم تامین منابع است که باید تجهیز بهتری برای سال بعد داشته باشیم، بخشی هم کمک‌های تسهیلاتی و مکمل است برای اینکه بخش خصوصی انگیزه بیشتری داشته باشد. امیدواریم سال آینده رشد خوبی در توسعه ناوگان داشته باشیم که مشکلات امسال کاهش پیدا کند. وی اظهار کرد: همچنین ماشین‌هایی که به‌عنوان حمل‌ونقل عمومی در ناوگان بودند و اکنون از مدار حمل‌ونقل عمومی خارج شدند، باید برگردند. بخشی از این ماشین‌ها به بخش‌های دیگر از جمله شرکت‌ها جذب شوند، درحالی که اصل کار اتوبوس‌ها باید در حمل‌ونقل عمومی باشد؛ در غیر این صورت ظرفیت ما در حمل و نقل عمومی دچار مشکل می‌شود. وزیر راه و شهرسازی در پایان بیان کرد: البته در سازمان راهداری هم باید اقداماتی انجام می‌دادیم که به نقطه مطلوب نرسیدیم، اما همکاران راهداری تلاش‌ زیادی می‌کنند. سیاست ما ایمنی و آسایش در سفرها است، هیچ اولویتی بالاتر از ایمنی نیست، پس از آن آسایش و آرامش است. در همه بخش های حمل و نقلی هم این موضوع را پیگیری می‌کنیم. تعداد جان‌باختگان به حداقل برسد و کمتر از نوروز قبل باشد.

گره در پاسخگویی به مطالبات پیمانکاران
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه ۳۰۸۰ کیلومتر راه روستایی ایجاد کردیم و ۶۶۰۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام دادیم، گفت: البته حجم مطالبات پیمانکاران زیاد است و نمی‌توان با درآمدهای سازمان راهداری این مطالبات را پاسخ داد که در این‌خصوص‌ گفت‌وگوهایی با سازمان برنامه و بودجه داشتیم. داریوش امانی در مراسم سراسری آغاز اجرای پویش «چشم‌به‌راهیم» گفت: از سال گذشته پویش همراهان سفر ایمن را آغاز کردیم که رضایت مردم را افزایش داد. امسال این پویش با ماه رمضان مقارن شده است. با توجه به تجربیات سال های گذشته سعی کردیم این پویش به‌صورت یک شکل در استان‌ها انجام شود و بیشتر به محتوا توجه کنیم تا تعداد. وی با بیان اینکه این پویش از ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین جریان دارد، افزود: اقدامات بسیار خوبی در خصوص اطلاع‌رسانی به مردم در حال انجام است. از این رو قراردادهای متفاوتی با شبکه‌های صداوسیما برای این کار منعقد کردیم. سپاسگزاریم که در این خصوص به سازمان و شورای معاونان اعتماد کردید. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ما در سازمان راهداری، ۳۴ هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم و ۳۹ هزار میلیارد تومان برای اقدامات راهداری تصویب شده و از این میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان تخصیص دادیم که بیش از ۷۰ درصد می‌شود؛ در حالی که وقتی من این مسئولیت را بر عهده گرفتم، درآمد سازمان ۵۰۰۰ میلیارد و تخصیص ۳۰۰۰ میلیارد تومان بود. همچنین سازمان راهداری در شاخص‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌وری نیروی انسانی رتبه خوبی کسب کرده است. امانی اظهار کرد: هزار دستگاه ماشین‌آلات با پیگیری‌ها ثبت سفارش می‌شود و اگر چه تلاش کردیم این دستگاه‌ها تا انتهای سال وارد کشور شود، اما مقدور نشد که وعده می‌دهیم که از ابتدای سال تعدادی از این دستگاه‌ها به کشور می‌آید. وی با بیان اینکه در بحث آسفالت و نقاط حادثه‌خیز انقلاب بزرگی صورت گرفت، گفت: برای این کار ۱۸۰۰ میلیارد تومان تخصیص داریم اما به دلیل اختصاص بخشی از درآمد به موضوع گندم و خرید ۵۰۰ میلیارد تومان در آستارا، این مبلغ اختصاص پیدا نکرد. با وجود این از ۸۸۵ نقاط پرحادثه تا پایان سال ۴۱۲ نقطه اصلاح شده است و ۳۱۳ نقطه هم از گذشته مانده بود که اصلاح شد و در مجموع ۷۲۵ نقطه می‌شود و این عدد در اصلاح نقاط حادثه‌خیز بی‌نظیر است. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در بحث راه روستایی در سال‌های گذشته، تعداد مورد نظر ما ایجاد ۳۰۰۰ کیلومتر بود که اکنون ۳۰۸۰ کیلومتر ایجاد شده است؛ همچنین ۶۶۰۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام دادیم؛ البته حجم مطالبات پیمانکاران زیاد است و نمی‌توان با درآمدهای سازمان این مطالبات را پاسخ داد که در این‌خصوص‌گفت‌وگوهایی با سازمان برنامه و بودجه هم داشتیم.