برگزاری آیین تودیع و معارفه مدیران امور بازرسی بانک آینده

آیین تودیع و معارفه مدیر امور بازرسی و مدیر امور سرمایه‌انسانی بانک با حضور عضو هیأت‌مدیره، معاونان و مدیران بانک آینده برگزار شد. طی حکمی از سوی آقای دکتر بهمن اسکندری، مدیرعامل بانک آینده، آقایان عبدالرضا تات و رامین خانزاده، به‌ترتیب به سمت مدیر امور بازرسی و مدیر امور سرمایه‌انسانی و توسعه مدیریت منصوب شدند. هر یک از این مدیران جدید، سابقه فعالیت در رده‌های مختلف سازمانی در بانک ملت را در حوزه تخصصی خود داشته‌اند. آقای خانزاده، مسئولیت‌هایی هم‌چون: همتراز مدیریت امور سرمایه‌انسانی بانک ملت، ریاست هیأت‌مدیره شرکت بهسامان ملت و ریاست هیأت‌مدیره شرکت نیرو تأمین آتیه‌خواهان را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.در این آیین، آقای محسن خوارزمی، عضو هیأت‌مدیره بانک آینده از تلاش و اقدامات آقای محمدابراهیم علی‌سمیر، رئیس پیشین اداره امور کارکنان و آقای علیرضا مرادی، رئیس پیشین اداره بازرسی طی مدت‌زمان فعالیت خود در بانک آینده، قدردانی نمودند.ایشان با بیان این نکته که اهمیت حوزه بازرسی بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشتند: اقدامات زیادی تا کنون انجام شده، اما تغییرات در راستای حیات و تقویت سازمان الزامی هستند و حوزه بازرسی نیز یکی از نقش‌های اصلی در رشد و تعالی سازمان و حرکت آن در مسیر هدفمند، را بر عهده دارد.

 

"وامنو"، نوآوری در بیمه: پوشش جامع هزینه‌های زندگی

چندین دلیل برای نبود بیمه‌نامه زندگی در میان انواع بیمه‌ها وجود دارد، از جمله کمبود آگاهی در میان مردم، عدم صرفه‌جویی اقتصادی، و تورم. در سال‌های اخیر، شرکت‌های بیمه با ارائه طرح‌های متنوع، تلاش کرده‌اند تا این موانع را از سر راه بردارند و به زندگی دم تازه‌ای بزنند. طرح "وامنو" از بیمه تعاون، یکی از این طرح‌هاست که به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن تمام جوانب و حل هر مشکلی، موفق عمل کرده است. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، این شرکت در همکاری با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، راهکاری نوین برای رفع دغدغه‌های مالی خرید بیمه‌نامه‌های زندگی ارائه داده است. این شرکت، با امتیازات ویژه‌ای که در نظر گرفته، به بیمه‌گذاران این امکان را می‌دهد که با آسودگی خاطر بیشتری به آینده نگاه کنند.طرح "وامنو"، که با حضور مدیرعامل و مدیران بیمه تعاون در شهر رشت رونمایی شده، مسیر خرید بیمه‌نامه‌های "وامنو" را برای مشتریان هموار ساخته است. متقاضیان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب، از طریق پیشخوان‌های بانکی و با داشتن تنها یک ضامن، بیمه‌نامه‌هایی با ارزش از ۵۰۰ میلیون ریال تا دو میلیارد ریال را درخواست کنند.این طرح، فصل جدیدی از زندگی را با امکاناتی شیرین و جذاب آغاز می‌کند. بیمه‌گذاران پس از پرداخت ۵ سال اقساط وام و سپری کردن ۱۰ سال از مدت بیمه‌نامه، می‌توانند بر اساس تصمیم خود، اندوخته خود را به صورت یکجا یا به شکل مستمری دریافت کنند. این امکان، آینده‌ای مطمئن و پایدار را برای آن‌ها تضمین می‌کند.

دیدار نوروزی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با همکاران
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران صبح روز چهاردهم فروردین ماه با حضور در لابی برج توسعه صادرات ضمن استقبال و خوش آمدگویی به همکاران، سال نو را به ایشان تبریک گفت.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر افشین خانی، در این مراسم که با حضور اعضای هیات مدیره و هیات عامل و مدیران ارشد بانک برگزارشد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان، سالی سرشار از موفقیت و پیشرفت را برای جامعه صادراتی کشور از خداوند مسئلت کرد.در این برنامه مدیرعامل بانک از ساعت ۷ تا ۸ در لابی برج پذیرای همکاران محترم بود.

ساعات کار واحدهای بانک پاسارگاد
ساعات کار واحدهای بانک پاسارگاد در روزهای شنبه ۱1/۰۱/۱403 و چهارشنبه ۱5/۰۱/۱403 مصادف با روزهای “نوزدهم” و “بیست‌وسوم” ماه مبارک رمضان. به منظور بهره‌مندی از برکات شب‌های پرفضیلت قدر، واحدهای ستادی و شعبه‌های بانک پاسارگاد در تهران و شهرستان‌ها (به جز شعبه‌های‌ “قشم” و “کیش”) در روزهای ‌شنبه مورخ ۱۱ فروردین‌ماه۱۴۰۳ مصادف با روز «نوزدهم» ماه مبارک رمضان و چهارشنبه مورخ ۱۵ فروردین‌ماه۱۴۰۳ مصادف با روز «بیست‌وسوم» ماه مبارک رمضان از ساعت ۹ الی ۱۴:۳۰ آماده ارائه خدمات به هم‌وطنان گرامی می‌باشند.

تغییر ساعت فعالیت
شعب بانک صادرات ایران
فعالیت و خدمت‌رسانی شعب بانک صادرات ایران در روزهای شنبه 11 فروردین و چهارشنبه 15 فروردین از ساعت 9:30 صبح آغاز خواهد شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، به منظور بهره‌مندی بیشتر از فضائل شب‌های قدر، شعب این بانک در روزهای شنبه 11 فروردین مصادف با 19 ماه مبارک رمضان و چهارشنبه 15 فروردین مصادف با 23 ماه مبارک رمضان، با دو ساعت تأخیر و از ساعت 9:30 شروع به خدمت‌رسانی خواهند کرد.

با حضور رئیس کل بیمه مرکزی برگزار شد:

گروه بانک و بیمه: آیین معارفه محمدرضا کشاورز به عنوان مدیر عامل و رئیس هیات مدیره بیمه ایران و تکریم حسن شریفی روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در سالن جلسات ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی، در این مراسم که با حضور شریف زاده، معاون بورس، بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ا، اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، اعضای هیات مدیره و معاونان بیمه ایران و مدیران کل ستادی بیمه ایران برگزار شد از خدمات حسن شریفی، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره سابق تقدیر و محمدرضا کشاورز به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.حسن شریفی در سخنرانی خود ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و خدمت بی منت ۲۷ ماهه همکاران خود و آرزوی توفیق برای مدیر عامل جدید، به اهم اقدامات انجام شده در دوران تصدی خود از جمله دستاوردهای فنی بی نظیر و دستیابی به ۷۰ همت علیرغم وجود موانع و‌ محدودیت‌ها، توسعه چشمگیر خدمات الکترونیک و برخط، بهبود فرآیندهای مالی، ارتقای امکانات رفاهی همکاران و دستاوردهای حقوقی ویژه و فرآیندهای نوین در حوزه امور استانها و نمایندگی‌ها اشاره کرد.محمدرضا کشاورز با قدردانی از کوشش‌‌های یکایک کسانی که از ابتدا، «تمدن سازمانی ۸۹ ساله بیمه ایران» را شکل دادند ابراز امیدواری کرد در دوره پیش رو بیمه ایران با اتکا به نیروی انسانی متخصص و دلسوز و شبکه فروش با تعصب، رضایت ذینفع اصلی شرکت یعنی مشتریان را کسب کند.کشاورز همدلی، انسجام و توجه عمیق به اصول و موازین حرفه‌ای را کلید اصلی دستیابی به دستاوردهای ارزشمند در تمدن ۸۹ ساله بیمه ایران دانست و گفت: «رویکردهای جدید و برنامه پیش روی شرکت را به زودی اعلام می‌کنم و امیدوارم در این مسیر وزارتخانه، بیمه مرکزی، همکاران و اصحاب رسانه به همراه ما باشند و به ما کمک کنند». علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه ویژه بیمه ایران از جهت قدمت و وسعت و نیروی انسانی متخصص در صنعت بیمه، از خدمات راس هرم تا کلیه همکاران بیمه ایران در دوره گذشته تقدیر کرد. استاد هاشمی ضمن تاکید بر لزوم توجه به رعایت انصاف در نقدها، خصیصه ویژه شریفی را در دوره مدیریت «تلاش زیاد» دانست و برای کشاورز در دوره پیش رو آرزوی توفیق روزافزون کرد.شریف زاده، معاون بورس، بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی نیز با تقدیر از دلسوزی و پیگیری مسائل در دوره مدیریت پیشین، سیاست‌های مورد نظر وزارتخانه را در دوره جدید را «سلامت، همدلی، توسعه سهم بازار، توسعه محصولات جدید به ویژه در حوزه‌ بیمه‌های زندگی، سودآوری، تحول دیجیتال، جذب و حفظ نیروی انسانی با کیفیت و سرمایه‌گذاری مناسب شرکت» معرفی کرد.
این مراسم با اهدای هدیه‌ای به رسم یادبود به حسن شریفی و تقدیر از وی پایان یافت.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون ضمن بازدید شعب بروجرد و الشتر، به همراه نماینده بروجرد از پروژه راهسازی تعریض محور بروجرد به نهاوند بازدید نمود.محمد شیخ حسینی در سومین روز سفر به لرستان طی بازدید پروژه تعریض و ایجاد گارد دوم محور مواصلاتی بروجرد به نهاوند اظهار داشت: تامین مالی پروژه در راستای ماده ۵۶ طی دوره های اخیر توسط بانک توسعه تعاون صورت گرفته است، تکمیل پروژه می تواند ایمنی این محور حادثه خیز را ارتقا دهد. مدیرعامل بانک توسعه تعاون در حضور عباس گودرزی نماینده مردم شریف بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: این بانک حمایت همه جانبه و تمام قد در زمینه تامین مالی را منظور داشته است تا این پروژه مهم و پر حادثه خیز که تاکنون حوادث جانی زیادی برای هموطنان عزیزمان داشته است با سرعت بالاتری به نتیجه برسد.این مقام بانکی تاکید کرد: ۱۴۰۰ میلیارد ریال میزان تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به این پروژه است.محمد شیخ حسینی طی بازدید شعب بروجرد تصریح نمود: بروجرد از موقعیت جغرافیایی مناسب برخوردار است، قطب صنعتی محسوب شده و از مناطق نسبتا برخوردار به حساب می آید.مدیر عامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: میانگین کشوری منابع شعب نشان می دهد شعب بروجرد با سرانه شعب بانک فاصله زیادی دارند ، در خصوص شعب مرکزی شهرستان های مهم انتظار این است حتی از سرانه شعب کشور بالاتر باشند، شعبه بروجرد در کنار نقاط قوتی که در اختیار دارد می تواند در زمینه تقویت جذب منابع نیز عملکرد رو به رشدی نشان دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت مسکو تمام عاملان، ذی‌نفعان و رابط‌های مرتبط با حمله تروریستی «کروکوس» را پیدا خواهد کرد. او گفت: «برای ما مهم است که نه‌تنها عاملان، بلکه رابط‌ها و زنجیره مجرمان ذی‌نفع در این عمل شنیع را پیدا کنیم. بی‌شک آن‌ها را پیدا خواهیم کرد.» او با بیان اینکه روسیه بالاخره مغزهای متفکر پشت این حمله تروریستی را هم دستگیر خواهد کرد، گفت: «ما قطعاً به کسانی که دستور حمله تروریستی کروکوس را صادر کردند، خواهیم رسید. در دنیای جنایت‌کاران هیچ عامل قابل‌اعتمادی وجود ندارد. آن‌ها در ازای پول هر کاری خواهند کرد.» پوتین همچنین با تاکید بر لزوم تضمین امنیت و منافع روسیه گفت وقت آن رسیده تا سیاست‌های مهاجرتی این کشور از اساس دچار تحول شوند. او گفت: «کسانی باید به روسیه بیایند که به سنت‌ها، تاریخ و زبان این کشور احترام بگذارند.»

«نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه روسی «آرگومنتس اند فکتس» عنوان کرد: تمام سیاست ناتو تحت فرماندهی واشنگتن ساخته می‌شود. ایالات متحده از این ائتلاف استفاده می‌کند تا حضور نظامی در اروپا را حفظ کند. دبیر شورای امنیت روسیه هم‌چنین خاطرنشان کرد: قرار است بلوک نظامی تحت کنترل آمریکا با استفاده از منابع نظامی، اقتصادی، اطلاعاتی و غیره، فشار نامشروع به اصطلاح غرب جمعی را علیه کشورهای مستقل اعمال کند. نیکولای پاتروشف تاکید کرد: تاریخ خونین موجودیت ناتو بیانگر این است که این ائتلاف چه تهدیداتی برای جهان ایجاد می‌کند. البته من به تاریخ خونین ناتو نمی‌پردازم، اما باید آن را شناخت تا ماهیت این ائتلاف را به عنوان منبع پایدار چندین ساله خطر، بحران و درگیری درک کرد. او در ادامه با اشاره به اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین تصریح کرد: هدف نظامی‌زدایی اوکراین همچنان حائز اهمیت است.

وزیر خارجه آمریکا در سفر به فرانسه با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین، گفت این کشور در وضعیت حساسی قرار دارد. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که به فرانسه سفر کرده، گفت اوکراین در جنگ با روسیه در وضعیتی حساس قرار دارد و از عدم تصویب لایحه بودجه حمایتی آمریکا از اوکراین در مجلس نمایندگان انتقاد کرد. بلینکن که برای دیدار با رئیس‌جمهور و وزرای مهم دولت فرانسه به این کشور سفر کرده، به خبرنگاران گفت: «باید چیزی که اوکراینی‌ها برای دفاع از خود به آن نیاز دارند را به آن‌ها بدهیم؛ مخصوصاً مهمات و پدافند هوایی.» وی افزود: «این خود دلیل دیگری است که نشان می‌دهد بسته تکمیلی که جو بایدن (رئیس‌جمهور آمریکا) از کنگره درخواست کرده باید هرچه سریع‌تر تصویب شود.» مجلس نمایندگان آمریکا در کنترل اکثریت جمهوری‌خواه است و جو بایدن از آن‌ها درخواست کرده تا با تصویب بسته حمایت تسلیحاتی از اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان موافقت کنند. این بسته در مجلس سنا به تصویب رسیده، اما مجلس نمایندگان چند ماه است که بررسی و به رأی گذاشتن آن را به تعویق انداخته است. این در حالی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داده است در صورت عدم حمایت آمریکا، اوکراین گام‌به‌گام و ذره‌به‌ذره ناچار به عقب‌نشینی از مواضع خود خواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود بلینکن به فرانسه در سایه تحولات منطقه غرب آسیا قرار داشته باشد. او در حالی وارد فرانسه شد که تنها چند ساعت قبل از آن، رژیم صهیونیستی یک سازمان خیریه آمریکایی به نام «آشپزخانه مرکزی جهانی» را در نوار غزه هدف قرار داد که به کشته‌شدن هفت تن از ملیت‌های مختلف منجر شد. این سازمان که از هفتم اکتبر تا امروز، وظیفه امدادرسانی و تحویل کمک‌های بشردوستانه در نواز غزه را برعهده داشت، فعالیت‌های خود در این باریکه را به حالت تعلیق درآورده است.

«تجارت» روند تحولات جنگ غزه در صد و هفتاد و نهمین روز جنگ را بررسی کرد:

گروه جهان: با نزدیک شدن به ششمین ماه از آغاز جنگ غزه، به نظر می‌رسد بنیامین نتانیاهو با سرگیجه‌ای بی‌سابقه در بحث مدیریت بحران مواجه شده است. از یک سو نتانیاهو با بحث توافق صلح با حماس مواجه است و از سوی دیگر، حمله تل‌آویو به آشپزخانه مرکزی به معضلی جدید برای سران این رژیم در میانه جنگ تبدیل شده است.
به گزارش «تجارت»، جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد صد و هفتاد و نهمین روز خود شد و تعداد شهدای غزه به مرز ۳۳ هزار تن رسید. وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته هفت کشتار در نوار غزه انجام داد که ۷۱ شهید و ۱۰۲ زخمی برجای گذاشت. طبق بیانیه این وزارتخانه، تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته به ۳۲ هزار و ۹۱۶ شهید و ۷۵ هزار و ۴۹۴ مجروح رسیده است.

نتانیاهو در انتظار پاسخ حماس به طرح تعدیل یافته توافق
در جدیدترین تحولات میدانی جنگ غزه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ارائه پیشنهاد تعدیل یافته‌ای توسط میانجیگران برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه خبر داد. دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت مذاکره‌کننده ما امروز پس از دور فشرده مذاکرات از قاهره بازخواهد گشت. در این بیانیه آمده است: در جریان مذاکرات با میانجیگری سازنده مصر، میانجی‌ها پیشنهاد اصلاح شده‌ای را ارائه کردند و منتظر پاسخ حماس هستند. دفتر نتانیاهو اعلام کرد آنها به «تمام تلاش‌های لازم» برای آزادی و بازگرداندن اسرای صهیونیست در غزه ادامه می‌دهند. به گفته دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، میانجی‌ها پیشنهاد اصلاح‌شده را به حماس ارائه کرده‌اند تا به آن پاسخ دهد و «ما از آنها انتظار داریم که برای دستیابی به توافق تلاش کنند.» پیش از این رسانه‌های عبری زبان گزارش داده بودند که هیئت رژیم صهیونیستی هنوز در قاهره است و انتظار می‌رود اکنون اطلاعات مصر پیشنهاد این رژیم را برای بررسی به حماس
ارجاع دهد. نتانیاهو در تلاش برای دستیابی سریع به توافقی که منجر به آزادی اسرای صهیونیست شود، به رئیس موساد اختیارات بیشتری در مذاکرات نسبت به گذشته اعطا کرده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین درباره کشته شدن هفت کارمند امداد بشردوستانه در غزه که در تلاش برای رساندن کمک به جمعیت گرسنه غزه کشته شدند، گفت: این در زمان جنگ اتفاق می‌افتد. او در یک بیانیه ویدئویی گفت: این در زمان جنگ اتفاق می‌افتد. ما به طور کامل در حال بررسی آن هستیم، با دولت ها در تماس هستیم و هر کاری را انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق دیگر تکرار نمی شود. نتانیاهو با اعتراف به هدف‌گیری مردم بی‌گناه در نوار غزه مدعی شد که این اتفاق «غیرعمد بوده و اسرائیل اجازه نخواهد داد این اتفاق در آینده رخ دهد.»
حمله به کارمندان «آشپزخانه جهانی» و موج محکومیت‌های جهانی
علاوه بر مساله غامض صلح، سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی به گرهی برای نتانیاهو تبدیل شده است. خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که تعداد قربانیان بمباران خودروی سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» توسط رژیم صهیونیستی به هفت نفر از جمله ۶ تبعه خارجی افزایش یافت. سازمان امدادرسانی World Central Kitchen تایید کرد که اعضای تیم آن در حمله ارتش اسرائیل در حالی که در تلاش برای رساندن غذا به نوار غزه بودند، کشته شدند. سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی همچنین گفت: «امدادگرانی که قربانی بمباران اسرائیل شدند مأموریت بازرسی بندر غزه را داشتند.» ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس در ادامه نوشت: ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های هفت قربانی این جنایت هولناک که دارای ملیت‌های مختلف هستند، این جنایت بار دیگر تأیید می‌کند که رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان بر برنامه هدفمند خود برای تحمیل گرسنگی، ایجاد قحطی و کشتار سازمان یافته و هدفمند غیرنظامیان بی‌دفاع و هدف قرار دادن عمدی تیم‌های امدادی بین‌المللی و سازمان‌های بشردوستانه و مردم نهاد پافشاری می‌کند. این رویکرد ضدبشری به روشنی حاکی است که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از موازین و مقررات بین‌المللی و نیز موازین جهانشمول اخلاقی و انسانی پایبند نیست. بی‌شک اینگونه جنایات سازمان یافته، تنها تنفر و خشم جهانی از رژیم منفور صهیونیستی و حامیان شناخته شده آن را عمق می‌بخشد و عزم و اراده ملت‌های جهان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در مقابل ظالمان اسرائیلی را راسخ‌تر می‌کند. خبرنگار الجزیره از کشته شدن تعدادی تبعه خارجی در نتیجه بمباران خودروی سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه، توسط رژیم صهیونیستی طی دوشنبه شب خبر داد. همچنین، مقامات اتحادیه اروپا نسبت به کشتار کارمندان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه واکنش نشان دادند. جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا کشته شدن کارکنان این سازمان را محکوم کرد و خواستار انجام تحقیقات شد. وی گفت باید قطعنامه شورای امنیت درخصوص برقراری آتش‌بس و کمک رسانی و حمایت از غیرنظامیان اجرایی شود. بورل در پلتفرم X نوشت: «من این حمله را محکوم می‌کنم و خواستار آغاز تحقیقات در اسرع وقت هستم.» وی افزود: «علیرغم همه درخواست‌ها برای محافظت از غیرنظامیان و امدادگران، ما هنوز شاهد کشته شدن افراد بی‌گناه هستیم.» کمیسر امور بشردوستانه اتحادیه اروپا نیز حمله مرگبار به کارکنان بشردوستانه در غزه را محکوم کرد. طبق گزارش الجزیره، همچنین رئیس شورای اروپا به این جنایت واکنش نشان داد و گفت هدف قرار دادن تیم آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه نباید بدون تحقیق و مواخذه جنایاتکاران باق بماند. سازمان امدادرسانی آشپرخانه مرکزی جهانی که دفتر آن در آمریکا قرار دارد، پیشتر اعلام کرد پس از کشته شدن هفت تن از کارمندانش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه، فعالیت‌هایش در منطقه به حالت تعلیق درآمدند.