حضور معاون فناوری اطلاعات بانک سینا در مرکز ارتباط با مشتریان

معاون فناوری اطلاعات بانک سینا با حضور در مرکز ارتباط با مشتریان این بانک، بر لزوم افزایش ظرفیت پاسخ‌دهی برخط به نیازهای مشتریان تأکید کرد. به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، در راستای تکریم مشتریان و با هدف ارتباط مستقیم با آنان، کاظم نراقیان، معاون فناوری اطلاعات این بانک، روز شنبه در مرکز ارتباط با مشتریان بانک سینا حضور یافت. وی در این دیدار ضمن آگاهی از سؤالات و دغدغه‌های عمده مشتریان که با مرکز تماس بانک سینا ارتباط برقرار می‌کنند، اعلام آمادگی کرد که با هماهنگی معاونت فناوری اطلاعات، دسترسی‌های بیشتری برای رفع مشکلات بانکی برخط مشتریان و پاسخگویی مناسب‌تر به آن‌ها در نظر گرفته شود. گفتنی است مرکز ارتباط با مشتریان بانک سینا با هدف صیانت از حقوق شهروندی و شفاف‌سازی خدمات، امکان گفت‌وگوی مستقیم معاونان مدیرعامل با مشتریان این بانک را فراهم کرده است. در همین راستا، روز دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه نیز معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار بانک، جهت پاسخگویی به سؤالات، در مرکز ارتباط با مشتریان حضور خواهد یافت. شماره تلفن مرکز ارتباط با مشتریان بانک سینا که به‌صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به مشتریان بانک هستند، 41731 است.

 

کارنامه مسئولیت اجتماعی بانک اقتصادنوین در سال 1402

بانک اقتصادنوین، نخستین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران در کنار ایفای مسئولیت‌های حرفه‌ای خود در حمایت از تولید و اشتغال ملی همواره نسبت به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود به‌عنوان رویکردی متعالی به کسب‌وکار پایبند بوده و به‌عنوان عضوی از جامعه، کمک به توسعه عدالت توزیعی و بهره‌مندی اقشار کمتر برخوردار جامعه از امکانات پایه‌ای را از وظایف خود می‌داند. در سال 1402 نیز این رویکرد پررنگ‌تر از سال‌های گذشته ادامه پیدا کرد که اهم اقدامات انجام شده در ادامه آورده شده است. افتتاح هفت مدرسه در نقاط کمتر برخوردار بانک اقتصادنوین مدرسه‌سازی و مشارکت در تکمیل و تجهیز مدارس به‌ویژه در مناطق محروم و همچنین آسیب‌دیده از حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله را در اولویت اقدامات خود در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی قرار داده است. این اقدام با هدف رشد و تعالی نظام آموزش‌وپرورش و توسعه عدالت آموزشی انجام می‌شود که نتیجه آن ظهور نسل‌های دانش‌آموخته و توانمند خواهد بود تا برای هر چه‌بهتر ساختن و آراستن کشورمان آماده باشند. در همین راستا بانک اقتصادنوین در سال 1402 هفت باب مدرسه در روستای دزج شهرستان دهاقان استان اصفهان، روستای فیض‌آباد شهرستان ابرکوه استان یزد، روستای چاه مرید شهرستان کهنوج استان کرمان، روستای بلو‌علیا شهرستان اندیکای استان خوزستان، روستای سیاه بید سفلی کرمانشاه، دو روستای باتک شهرستان سرباز و نعمت‌آباد شهرستان خاش واقع در استان سیستان و بلوچستان احداث و به کودکان و نوجوانان سرزمینمان تقدیم کرد.

برای بیستمین سال پیاپی بیمه ملت مجوز قبولی اتکایی از داخل را دریافت کرد
در یک رکورد بی‌سابقه، بیمه ملت برای بیستمین سال پیاپی موفق به دریافت مجوز قبولی اتکایی از داخل از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، این مجوز که نشان‌دهنده توانمندی مالی و مدیریت قوی این شرکت بیمه‌ای است، به بیمه ملت اجازه می‌دهد تا ریسک‌های سایر شرکت‌های بیمه را در داخل کشور بپذیرد.بیمه ملت تنها شرکت بیمه خصوصی در ایران است که موفق به دریافت این مجوز به صورت پیاپی برای 20 سال شده است. این دستاورد مهم نشان‌دهنده تعهد این شرکت به ارائه خدمات بیمه‌ای باکیفیت و جلب اعتماد روزافزون مشتریان بوده و بار دیگر تعهد خود را به عنوان یکی از پیشگامان صنعت بیمه در ایران به اثبات رساند.این شرکت مصمم است علیرغم تحریم‌های ظالمانه بر علیه کشور‌مان و قطع ارتباط با بیمه‌گران اتکایی خارجی با ارائه خدمات نوآورانه و باکیفیت، به ارتقای سطح امنیت و رفاه جامعه ایرانی کمک کند.

پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی در دولت مردمی
به گزارش تجارت به نقل از هیبنا، دکتر حسینی با تاکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف محترم و ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی کشور و از همه مهمتر، رضایت خدا و مردم می شود.
از این رو پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در سریع‌ترین زمان ممکن با لحاظ منابع در اختیار، مورد تأکید اینجانب و هیأت مدیره بانک است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت:

گروه بانک و بیمه:‌ مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی جلسه با همکاران مدیریت امور استانها و شعب اظهار داشت: در دیدار مقام معظم رهبری با جامعه کار و تولید به مناسبت هفته کارگر، معظم له تاکید مهم بر «جهش تولید با مشارکت مردم» داشتند. نکته مهم و بسیار ارزشمند این جلسات که رهبری عظیم الشان، اولین تعبیر مشارکت مردم را تعاون عنوان نمودند. این تعبیر حکیمانه نشان دهنده وظیفه سنگین ارکان بخش تعاون در سال 1403 است. همچنین فرصتی است تا تعاونگران استعدادها و ظرفیت های بالای بخش تعاون را به اقتصاد ارائه دهند و جایگاه و سهم واقعی خود را در اقتصاد ملی پیدا کنند.این مقام بانکی تاکید کرد: سال 1402 سال سخت شبکه بانکی بوده است، تکالیف مهم محوله از سوی دولت همراه با محدودیت های درست بانک مرکزی موجب گردید بانکها برای ایفای نقش بهینه خود با دشواری هایی روبرو شوند، در این سال مهم و حیاتی بانک توسعه تعاون بهترین عملکرد دوران را رقم زده است. به جرات می توانیم بگوییم عملکرد سال پیشین برگی زرین در تاریخچه و کارنامه عملکردی بانک بوده است. قطعا نقش واحدهای صف و شعب در این موفقیت ها مهم بوده است و مدیریت امور استانها و شعب نیز به عنوان محوریت راهبری و هماهنگی و نظارت بر واحدهای شعب بسیار ارزشمند و تعیین کننده بوده است.وی افزود:نقش معاونت استانها و بازاریابی به ویژه مدیریت امور استانها و شعب در حصول دستاوردهای بانک توسعه تعاون تاثیرگذار بوده است. گزارش کامل و جامعی از سوی مدیریت امور استانها و شعب در این جلسه ارائه گردید. مشخص است که حجم بالایی از کار و فعالیت حجیم و متراکم در این مدیریت ساماندهی شده است و پیداست که نظارت و هماهنگی و هم افزایی مفیدی در جریان فرآیندها وجود دارد.شیخ حسینی تصریح کرد: عملکرد بانک توسعه تعاون از چند بعد و منظر با رشد و شکوفایی فراوان همراه بوده است، در بعد اول در سطح شبکه بانکی، شاخص های عملکردی بانک توسعه تعاون به گونه ای است که به لحاظ رشد مصارف و منابع از میانگین شبکه بانکی بالاتر بوده است. بانک توسعه تعاون به لحاظ تحقق شاخص npl نیز در میان بانکهای کشور در بهترین وضعیت و شرایط است. از بعد تاریخی و در مقایسه با ادوار گذشته عملکردی نیز تمامی شاخص های بانک با رشد و پیشرفت درخشانی همراه بوده است و بانک به لحاظ سودآوری نیز در شرایطی قرار گرفته است که با تداوم این روند، زیان انباشته ناشی از سالهای قبل را نیز جبران می کند.در این جلسه کریم میرزاخانی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و شعب مطالبی را در رابطه با مسئولیت ها و وظایف این معاونت و همکاران مدیریت امور استانها و شعب مطرح نمود. صیاد رحمانپور مدیر امور استانها و شعب نیز گزارشی جامع و کامل در رابطه با عملکرد سال پیشین و برنامه های سال جدید ارائه داد. همچنین روسا و معاونین ادارات و تعدادی از همکاران نیز مطالبی را در جلسه عنوان نمودند.

مدیر بیمه های زندگی شرکت بیمه تعاون معتقد است «وامنو»، تابوی فروش سنتی بیمه نامه های زندگی را شکسته است.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، محمدحسین یوسفی گفت: این طرح از مدت زمان کوتاهی که از معرفی آن می گذرد، به خوبی مورد استقبال مشتریان و شبکه فروش قرار گرفته است، به طوری که می‌توان پیش بینی کرد در آینده‌ای نه چنان دور، به یکی از طرح های پر فروش این شرکت تبدیل شود.ما به دنبال روشی نو در فروش بیمه نامه زندگی بودیم و به این منظور، مطالعات زیادی انجام شد. طراحی «وامنو» از خرداد ماه سال گذشته آغاز و از دی ماه، معرفی شد. در واقع نخستین بیمه نامه از این محل در دی ماه سال گذشته صادر شد. بسیار عالی بوده و مطمئنا با معرفی جوانب آن، باز هم بیشتر خواهد شد. بدیهی است که صنعت بیمه باید در محصولات خود نوآوری داشته باشد و طرح‌های جدیدی را به مشتریان معرفی کند.سال‌ها بود که می‌شنیدیم بانک‌ها و بیمه‌ها باید از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند، ولی این اقدام هیچ وقت عملیاتی نمی‌شد. «وامنو» در حال حاضر مصداق واقعی چنین همکاری مشترکی است.

وزیر خارجه عربستان سعودی دیروز (دوشنبه) از نزدیکی موعد امضای توافق امنیتی میان این کشور و آمریکا خبر داد. «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در این باره اعلام کرد: ما در حال حاضر به مراحل نهایی درباره توافق دو جانبه با آمریکا نزدیک شده‌ایم. این اظهارات درحالی بیان شده است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز در ریاض گفت: آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند. وی افزود: اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است. دولت بایدن در مسیر یک توافق بالقوه که می‌تواند راه را برای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی هموار کند، ادامه می‌دهد اما اکثر مقامات آمریکایی آن را یک رویا تلقی می‌کنند.

سناتور برنی سندرز ضمن انتقاد مجدد از «بنیامین نتانیاهو»، گفت که اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه به منزله «پاک‌سازی قومی» است. نیروهای اشغالگر برای دویست و ششمین روز متوالی با انجام ده‌ها حمله هوایی و توپخانه و کشتار خونین در نوار غزه به جنایت نسل‌کشی در این باریکه ادامه می‌دهند. «برنی سندرز» سناتور مستقل آمریکایی طی مصاحبه‌ای با تلویزیون سی‌ان‌ان با اشاره به آمار بالای تلفات و آوارگان در غزه، مجددا درخواست خود را مبنی بر پاسخگو کردن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتش در غزه عنوان کرد. سناتور سندرز در ادامه این گفت‌وگو تاکید کرد: «من شک ندارم که نتانیاهو با آواره کردن ۸۰ درصد جمعیت غزه در حال انجام پاکسازی قومی در غزه است.»

تاکید بورل بر طولانی شدن جنگ اوکراین
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با بیان اینکه جنگ اوکراین به این زودی‌ها تمام نخواهد شد، گفت با این حال اروپا باید به حمایت از کی‌یف ادامه دهد. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت انتظار ندارد مناقشه اوکراین در آینده نزدیک خاتمه یابد، اما اتحادیه اروپا باید به حمایت نظامی از کی‌یف ادامه دهد. بورل در نشست ویژه «مجمع جهانی اقتصاد» در عربستان درباره همکاری‌های بین‌المللی برای توسعه جهانی گفت: «وقتی در ابتدای جنگ گفتیم از اوکراین حمایت می‌کنیم، باید تا وقتی سربازان اوکراینی مقاومت می‌کنند و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصمیم به پایان جنگ بگیرد، این حمایت را ادامه دهیم. اما این اتفاق به این زودی‌ها نخواهد افتاد.» او با بیان اینکه جنگ اوکراین دست‌کم تا انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا در نوامبر ادامه خواهد داشت، گفت: «ما باید در این بازه به حمایت از مردم اوکراین ادامه دهیم. قرار نیست اروپایی‌ها برای دونباس کشته شوند، اما می‌توانیم کاری کنیم اوکراینی‌های بیشتری در این راه کشته نشوند.»

آغاز روند علامت‌گذاری مرزها
بین ارمنستان و آذربایجان
رئیس جمهور آذربایجان در گفت‌وگویی با وزیر امور خارجه آمریکا از پیشرفت در روند تعیین حدود مرزهای این کشور با ارمنستان خبر داده و گفت که دولتش از تلاش برای مذاکرات در راستای یک معاهده صلح با این کشور همسایه خود فروگذار نخواهد کرد. «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان، در تماسی تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت که آذربایجان و ارمنستان از مرحله تعیین حدود مرزها به علامت‌گذاری آن رسیده‌اند. خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که دفتر علی‌اف در بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی اعلام کرد: رئیس‌جمهور الهام علی‌اف تاکید کرد که آغاز روند علامت‌گذاری مرزها توسط این ۲ کشور پس از تکمیل روند تعیین‌ حدود گامی مثبت است. ریاست‌جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که وزرای امور خارجه آذربایجان و ارمنستان قرار است به زودی، در آلماتی قزاقستان به منظور ازسرگیری مذاکرات درباره یک معاهده صلح دیدار کنند.

«تجارت» گزارش می‌دهد؛

گروه سیاسی: پس از هفته‌ها و ماهها مذاکرات فشرده پیرامون برقرار آتش‌بس در جنگ غزه به نظر می‌رسد حالا بیش از هر زمان دیگری سازها برای برقراری صلح کوک شده‌اند. هم در سطح داخلی رژیم اسرائیل و هم در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به نظر می‌رسد رویه‌ای مطلوب از تلاش برای برقرای صلح در جریان است. شواهد و قراین نیز از فشار شدید بر کابینه نتانیاهو برای تن دادن به مذاکرات صلح حکایت دارند.
به گزارش «تجارت»، تمامی این وضعیت در شرایطی است که بنا بر اعلام وزارت بهداشت غزه رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته سه کشتار انجام داد که ۳۴ شهید و ۶۸ مجروح برجای گذاشته است. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: تعداد شهدای جنگ غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و مجروحان به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسید. وزارت بهداشت غزه تأکید کرد: یخچال‌های مخصوص نگهداری دارو در استان‌های غزه و شمال به دلیل تمام شدن گازوئیل در معرض از کار افتادن هستند و همین مسئله موجب از بین رفتن داروها می‌شود. ما از موسسات ذیربط و نهادهای سازمان ملل می‌خواهیم فورا برای راه اندازی یخچال‌ها و آمبولانس‌ها، گازوئیل وارد کنند.

پیشرفت مذاکرات آتش در غزه
گزارش‌های رسانه‌ای و قراین میدانی زا پیشرفت مذاکرات صلح در غزه حکایت دارند. در همین ارتباط، وزیر خارجه مصر دیروز (دوشنبه) در سخنانی از طرح پیشنهاد جدیدی برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه خبر داد و گفت که قاهره منتظر پاسخ به این طرح پیشنهادی است. «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در این باره گفت: ما تمایل به ایجاد یک کشور فلسطینی و از بین بردن خشونت ۷۰ ساله داریم. طبق گزارش شبکه الجزیره، وی افزود: جامعه بین‌المللی راه‌حل نظامی در «رفح» را رد می‌کنند؛ چراکه این امر باعث ایجاد یک بحران انسانی خواهد شد. شکری ادامه داد: پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه روی میز گذاشته شده است و و ما منتظر تصمیم نهایی هر ۲ طرف (رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین) هستیم. وی همچنین تاکید کرد: ما باید شرایطی را که منجر به مشارکت حماس در ایجاد یک کشور فلسطین می‌شود، فراهم کنیم. تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، طبق قوانین بین‌المللی توجیهی برای مقاومت وجود خواهد داشت.
در واقع، در شرایطی که هیات حماس برای مذاکرات دیروز (دوشنبه) راهی قاهره می‌شود، وزیر خارجه مصر درباره پیشنهاد جدید آتش‌بس ابراز امیدواری کرد. او که در نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض سخن می‌گفت، تاکید کرد: ما امیدواریم. این پیشنهاد، مواضع هر ۲ طرف را در نظر گرفته و سعی کرده است تا اعتدال را رعایت کند. در سطحی دیگرف وزیر امور خارجه فرانسه نیز دیروز (دوشنبه) در سفر به ریاض گفت: مذاکرات برای آتش‌بس در نوار غزه بین اسرائیل و حماس در حال پیشرفت است، اما حفظ احتیاط مهم است. تلاش‌های دیپلماتیک برای آتش‌بس در جنگ غزه همراه با آزادی اسیران صهیونیست از یکشنبه تشدید شده است. استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه که امروز به ریاض سفر کرده است، گفت: مذاکرات برای آتش‌بس در نوار غزه بین اسرائیل و حماس در حال پیشرفت است، اما حفظ احتیاط مهم است. ما باید همیشه در این گفت‌وگوها و مذاکرات جانب احتیاط را رعایت کنیم. به گزارش خبرگزاری رویترز، وی افزود: «وضعیت غزه فاجعه‌بار است و ما به آتش‌بس نیاز داریم.»
همچنین، در حالیکه مذاکرات آتش‌بس در غزه بار دیگر در قاهره جان گرفته ۲ طرف مذاکره یعنی مقاومت فلسطین و اشغالگران به مذاکرات غیرمستقیم بازمی‌گردند. رسانه‌های عبری زبان دیروز- دوشنبه- نوشتند هیئت رژیم صهیونیستی فردا عازم قاهره می‌شود. در همین زمینه، روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع مصری آگاه به میانجیگری درخصوص آتش‌بس در غزه نوشت که مصر همزمان با ورود هیئت حماس در روز دوشنبه، برای مقامات امنیتی اسرائیل جهت سفر به قاهره دعوت نامه ارسال کرده است. این روزنامه به نقل از یک منبع که نامش فاش نشده نوشت: دعوت مصر با هدف کوتاه کردن زمان و ارائه توضیحات لازم در خصوص ملاحظاتی است که هیئت حماس در سفر به قاهره ارائه خواهد کرد. همین منبع خاطرنشان کرد: قرار است هیئت اسرائیلی دعوت شده این اختیار را داشته باشد که بدون اجازه تصمیم گیری یا ارائه مواضع رسمی، به سوالات مطرح شده از سوی حماس پاسخ دهد.

تاکید اپوزیسیون نتانیاهو بر لزوم تبادل اسرا
همزمان با استقبال تمامی جریان‌ها زا آتش‌بس، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با اشاره به وضعیت کاملا آشفته کابینه این رژیم تاکید کرد که در حال حاضر ماموریت فوری‌تر امضای قراردادی در رابطه با اسرای صهیونیست است. «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) اظهار کرد: کابینه در یک آشفتگی کامل است و سیاست آن را هیچکسی درک نمی‌کند. لاپید با بیان اینکه ماموریت فوری‌تر، قرارداد تبادل اسرای صهیونیست است، گفت: وقت آن است که تصمیم دشوار را بگیریم. او همچنین در واکنش به اقدام برخی افراد ناشناس در نوشتن عبارت‌هایی توهین‌آمیز علیه او و اسرای صهیونیست بر روی دیوارهای شهرک «کریات گات» گفت: نیازی نمی‌بینم که فردی در این رابطه محکوم شود، ما هرگز از هیچ احمقی نمی‌ترسیم.

تاکید شورای همکاری خلیج فارس بر ضرورت برقراری صلح
در سطحی دیگر، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف جنگ علیه مردم فلسطین و ایجاد آتش‌بس پایدار و فوری در غزه شد. به گزارش شبکه الجزیره، جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز دوشنبه در نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در عربستان گفت: باید تلاش‌ها برای ممانعت از کشیدن منطقه به سطوح جدیدی از خشونت به دلیل جنگ غزه را گسترش داد. وی تاکید کرد: جامعه بین‌المللی باید سیاست‌های موثری برای توقف خشونت‌ها علیه مردم فلسطین در کرانه‌باختری و توقف شهرک‌سازی‌ها در پیش بگیرد.