حضور مدیران ارشد و شرکت‌های گروه مالی گردشگری در رویداد کرمان

شرکت‌ها و مدیران ارشد گروه مالی گردشگری در رویداد کرمان آیدکس 2024 حضور فعالی دارند. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، دومین دوره همایش سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان با عنوان «کرمان آیدکس 2024» در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته (ماهان) آغاز به کار کرد. رویداد کرمان آیدکس 2024 که 24 تا 27 اردیبهشت 1403 برگزار می‌شود، میزبان فعالان اقتصادی و شخصیت‌های برجسته ایران و دنیا خواهد بود. بر اساس این گزارش، در پنل‌های تخصصی این رویداد مدیران ارشد گروه مالی گردشگری به ایراد سخن خواهند پرداخت و این گروه در نمایشگاه رویداد با غرفه‌ای به مساحت 154 متر مربع و 9 شرکت حضور فعال دارد. در نمایشگاه این رویداد شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان، شرکت مجتمع فولاد صنعت بناب، شرکت احیا استیل فولاد بافت، شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان، کارگزاری توسعه سهند، شرکت بهره‌برداری و تامین هتل‌های رکسان، شرکت توسعه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی پارس زیگورات، شرکت بازرگانی گردشگری دانا و شرکت صرافی گردشگری به نمایندگی از گروه مالی گردشگری حضور دارند.

 

رئیس شعبه مرکزی بانک ایران زمین معرفی شد

طی مراسمی با حضور مدیران ارشد بانک ایران زمین، نسرین اسکندری به عنوان رئیس شعبه مرکزی این بانک معرفی شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی؛ در این مراسم عبداللهی ضمن قدردانی از تلاش های همکاران شعبه مرکزی، همدلی و همبستگی میان کارکنان را عامل موثر در جهت پیشرفت بانک بیان کرد و گفت: شرایط و موقعیت شعبه مرکزی بسیار حساس و استراتژیک است و بر همین اساس رئیس و کارکنان شعبه باید با مشارکت و انجام کار تیمی بتوانند علاوه بر ایجاد اعتماد، به بهترین نحوه به مشتریان خدمت رسانی کنند. وی شعبه مرکزی را الگوی سایر شعب خواند و افزود: همکاران ما در شعبه مرکزی باید با تلاش مضاعف و برنامه ریزی دقیق در جهت افزایش رضایت مندی مشتریان و رفع نیاز آنها بکوشند و الگوی مناسبی برای همه همکاران بانک ایران زمین باشند. عبداللهی بر حرکت به سمت پیشرفت و تحقق اهداف تعیین شده تاکید کرد و گفت: با توجه به بازار رقابتی کنونی، شعب با رقابت سالم در جهت پیشرفت شعبه و منطقه خود تلاش کنند و بانک را همانند گذشته در جایگاه مطلوب خود حفظ کنند. در این مراسم عضو هیأت سرپرستی، مدیر امور سرمایه انسانی، مدیر امور شعب، مدیر امور حراست، مدیر امور روابط عمومی، رئیس اداره دبیرخانه هیأت مدیره، رئیس اداره هماهنگی مناطق و مدیر منطقه شرق تهران بانک ایران زمین حضور داشتند.

حضور مدیرعامل بیمه کوثر در سرپرستی تهران شمال
دکتر آقادادی با حضور در سرپرستی تهران شمال بیمه کوثر تحقق اهداف و برنامه ها را بررسی و در جریان اقدامات این سرپرستی قرار گرفت. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی و تبلیغات بیمه کوثر، مدیرعامل شرکت به همراه تعدادی از معاونین و مدیران ستادی در نشستی با همکاران و نمایندگان سرپرستی تهران شمال، در جریان اقدامات و فعالیت‌های این سرپرستی و نمایندگان قرار گرفتند.دکتر آقادادی با تبریک ایام دهه کرامت، میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، از این دیدار ابراز خرسندی کرد و فرمود: همواره در سال‌های اخیر سعی کرده‌ایم ارتباط نزدیک و نظارتی مدیران ستادی با سرپرستی‌ها و نمایندگان سراسر کشور را حفظ کنیم و در جریان امور، موانع و مشکلات آن‌ها قرار بگیریم.ایشان بر توانمندسازی و افزایش دانش تخصصی همکاران و شبکه فروش و همچنین شاخص های وصول مطالبات و مدیریت فرایندها و مدیریت ریسک تاکید نمود و افزود: برای افزایش رضایتمندی مشتریان و سودآوری بر ارتقای توسعه فردی کوشا باشید تا "خیرکثیر" همیشه در کارتان جاری باشد.در پایان مدیرعامل بیمه کوثر از فعالیت‌های همکاران و نمایندگان سرپرستی تهران شمال قدردانی و پاسخگوی سوالات آنها بود.

روح الله علیپور یزدی به عنوان سرپرست بیمه تعاون معرفی شد
روح الله علیپور یزدی، عضو هیئت مدیره بیمه تعاون، به عنوان سرپرست این شرکت معرفی شد تا پس از تایید بیمه مرکزی مدیرعاملی این شرکت را بر عهده بگیرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت، روح الله علیپور یزدی، عضو هیئت مدیره بیمه تعاون، به عنوان سرپرست این شرکت معرفی شد تا پس از تایید بیمه مرکزی مدیرعاملی این شرکت را بر عهده بگیرد.

دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن خبر داد:

گروه بانک و بیمه: دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن گفت: بانک مسکن از محل تبصره ۱۸ قوانین بودجه سنواتی کشور، مبلغ ۷۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش بافت فرسوده در بازآفرینی شهری به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت کرده است که از این میزان، مبلغ ۴۵ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک مسکن تأمین شده است. به گزارش تجارت به نقل از هیبنا، دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، مجموعاً تعداد ۲۰ هزار فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری به میزان ۵۶ هزار و ۷۳۵ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است که بخشی از این تسهیلات اعطایی مربوط به سال ۱۴۰۲ است؛ به طوری که در سال گذشته تعداد ۱۵۷۹ متقاضی، تسهیلاتی بالغ بر ۵۷۵۲ میلیارد ریال برای تکمیل و یا احداث واحد مسکونی خود در بافت فرسوده و یا ناکارآمد شهری از بانک مسکن دریافت کرده اند.
دکتر حسینی، هدف از پرداخت این تسهیلات را کمک به تولید مسکن و افزایش عرضه، حفظ ویژگی های مثبت و خاطره انگیز بافت‌های فرسوده و همچنین خلق فضاهای جدید متناسب با نیاز روز محلات قدیمی عنوان کرد.مدیرعامل بانک مسکن از افزایش سقف این تسهیلات در سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات در محدوده‌ها و محلات مشمول طرح و برنامه‌های بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی برای احداث واحدهای مسکونی با در نظرداشتن هزینه باقیمانده پروژه به ازای ساخت هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است.این تسهیلات از محل منابع تودیعی دولت ۱۸۵ میلیون تومان و با نرخ سود صفر درصد، منابع داخلی بدون سپرده بانک ۳۶۵ میلیون تومان و با نرخ سود ۲۳ درصد اعطا می‌شود که در مجموع، سقف تسهیلات اعطایی برای ساخت یک واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ۵۵۰ میلیون تومان تعیین می‌شود.اعطای تسهیلات متناسب با پیشرفت پروژه و حداکثر در ۴ مرحله صورت می پذیرد و ملاک تعیین میزان پیشرفت فیزیکی پروژه، صرفاً گزارش ارزیابی توسط بانک و بر اساس ضوابط و مقررات جاری است.

به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، گزارش عملکرد هیات مدیره به مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت اقتصادی نگین گردشگری در سامانه کدال بارگذاری شد. بر این اساس، صورت سود و زیان تلفیقی شرکت اقتصادی نگین گردشگری که با نماد «گنگین» در بازار سرمایه فعالیت می‌کند، با مبلغی بالغ بر 264.978 میلیارد ریال (شرکت اصلی 21.120 میلیارد ریال) در سرفصل درآمدهای عملیاتی، مبلغ 66.896 میلیارد ریال (شرکت اصلی 20.452 میلیارد ریال) در سرفصل سود عملیاتی و مبلغ 41.468 میلیارد ریال (شرکت اصلی 15.581 میلیارد ریال) به عنوان سود خالص پس از کسر مالیات با اظهارنظر مطلوب برای شرکت اصلی و یک بند شرط برای صورت‌های مالی تلفیقی در سامانه کدال بارگذاری شد. برابر ارقام گزارش شده در ترازنامه تلفیقی، جمع دارایی‌های شرکت از مبلغ 356.850 میلیارد ریال در دوره گذشته به مبلغ 489.265 میلیارد ریال گزارش شده است. این در شرایطی است که تغییرات مشابه شرکت اصلی در قیاس با دوره مالی قبل در سرفصل جمع دارایی‌های شرکت از مبلغ 47.049 هزار میلیارد ریال به 108.277 هزار میلیارد ریال را نشان می‌دهد و حقوق مالکانه شرکت برای سال ۱۴۰۲ مبلغ 23.263 میلیارد ریال گزارش شده است. بر این اساس، این شرکت نسبت به شناسایی سود 5.194 ریالی برای هر سهم و با افزایش 1.218% اقدام کرده است. گفتنی است، شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان یک هلدینگ چند رشته‌ای و تخصصی اقتصادی در امور مربوط به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های فولادی و معدنی و سهام سایر شرکت‌های بورسی و... است و موفق شده در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱ شرکت‌های برتر ایران IMI به عنوان شرکت پیشرو در بیشترین صعود رتبه و بیشترین رشد فروش و بالاترین ارزش افزوده انتخاب شود.

کاهش 5 تا 40 درصدی
قیمت خودروهای چینی در بازار
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو
گفت: حادثه‌ای که چندی پیش دررابطه با مونتاژی‌های ام‌وی‌امx۵۵ اتفاق افتاد، بازار خودروهای چینی را هم خراب کرده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسد کرمی، در توصیف شرایط دشوار حاکم بر اتحادیه صنف خود گفت: در زمان حاضر، نه خبری از واردات است و نه ماشین‌های آن‌چنانی که صحبتش بود؛ در بازار هم چند دستگاه اتومبیلِ محدود وارد شدند با قیمت‌های بالا مثل کرولای 1200 که قابلیتی نداشتند و قیمت روی چهار میلیارد بود و کسی هم دنبال نکرد که بخواهد متقاضی داشته باشد.
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو با تأکید بر این‌که "امسال متقاضی خودرو خیلی در رکود بوده است."، توضیح می‌دهد: اگر شما به نمایشگاه‌های خودرو سری بزنید، فکر نمی‌کنم نمایشگاهی پیدا کنید که از شب عید تا الآن دو معامله هم انجام داده باشد.
وی گفت: واقعاً بازار خودرو از شب عید تا الآن افتضاح و در حال رکود مطلق است و هیچ خبری از رونق بازار و حتی وضعیتی معمولی و عادی برای آن، نیست.
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو
به حادثه‌ای هم که چندی پیش دررابطه با مونتاژی‌ها «55MVM X» اتفاق افتاد، اشاره کرد و افزود: جداشدن محور عقب این اتومبیل بازار چینی‌ها را هم خراب کرده و چیزی حول‌وحوش 30 تا 40 درصد قیمت خود ماشین X55 پایین آمده است و بر باقی ماشین‌های مونتاژی هم اثر
گذاشته هرچند اثرگذاری بر آن‌ها کمتر و چیزی حدود 5 تا 10 درصد است و به این ترتیب اگر بازار روی خودروهای چینی می‌چرخید که آن هم به حالت رکود درآمده است و الآن خبری از خرید و فروش ماشین‌های مونتاژی
هم نیست.
کرمی درخصوص وضعیت سال کاری نمایشگاه‌دارها و واحدهای صنفی گفت: نه خودرویی وارد می‌شود نه تولیداتی به دست مردم می‌رسد؛ ازطرفی هم خودروهای چینی و هم تولیدات داخلی گرفتار نوعی از مافیا شده‌اند که مشکلاتی برای مردم درست کرده‌اند و آن‌ها را سر کار می‌گذارند؛ از آن‌ها پول می‌گیرند، بلوکه می‌کنند، خودرو را
تحویل نمی‌دهند، زمانش را طولانی و ماشین را جابه‌جا می‌کنند و این است که واقعاً همه مانده‌اند که
چه کنند.
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌های خودرو راجع به وضعیت بد واحدهای صنفی توضیح می‌دهد: در این دو ماه خرج کارگرشان را هم درنیاورده‌اند و ما باید فکری به حال این‌ها کنیم؛ از طرف دیگر، دارایی با ارزش افزوده و ماشین‌های لوکس، مشکلاتی برای ما درست کرده است که همه دارند از این صنف فرار می‌کنند!

گزارش تجارت از پس لرزه‌های افشای فایل صوتی تامل برانگیز مدیرعامل ایرانخودرو؛

چند روز است که انتشار فایل صوتی از علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو حسابی در فضای مجازی سر و صدا کرده و توجه افکار عمومی و کارشناسان حوزه صنعت و بازار خودرو را به خود جلب کرده است. انتشار این صوت که با توجه به محتوای آن بیشتر به افشاگری علیه عظیمی تبدیل شده و صندلی مدیریت او را در ایران‌خودرو لرزان کرده، موجی از واکنش‌ها، ابهامات و سوال را برای مخاطبان عادی و متقاضیان این خودروساز ایجاد کرده است. عظیمی در این فایل صوتی که در حال صحبت با علی کریمی فیروزجایی، نماینده مردم بابل در مجلس است، مواردی را با او مطرح و با تاکید بر این که مطیع این نماینده مجلس است از او درخواست می‌کند تا به ادامه روند تولید پژوپارس کمک کند. او در این گفتگو خطاب به نماینده بابل می‌گوید: آقای کریمی، من مدیون شما هستم و خودم را مطیع محض شما می‌دانم، بگذارید پژو پارس ۶ ماه دیگر تولید شود، وگرنه نمی‌توانم جواب مردمی که ثبت‌نام کرده‌اند را بدهم، 247 هزار نفر برای این خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، جواب مردم را چه می‌دهید؟ اگر پارس تا به امروز آدم کشته، بگذارید 6 ماه دیگر هم بکشد. از طرف دیگر در این فایل عظیمی گلایه می‌کند که ایران‌خودرو در فروش هر خودرو بین ۲۶ تا ۹۲ میلیون تومان ضرر می‌کند. البته در این گفتگو یک موضوع غیرخودرویی هم برای صحبت وجود دارد و عظیمی وعده می‌دهد که تمام هزینه‌های باشگاه پینگ‌پنگ شهرستان بابل که حوزه انتخابیه کریمی فیروزجایی است را ایران‌خودرو می‌دهد. نوع ادبیات مدیرعامل ایران خودرو آنجا که می‌گوید اگر پارس آدم کشته بگذارید 6 ماه دیگر هم بکشد، علاوه بر این که قبیح است، نشان می‌دهد که این خودرو استاندارد نیست و آقایان در روز روشن با عدم رعایت و اصلاح موارد لازم استاندارد با جان و مال مردم بازی می‌کنند. با وجود ادبیات نامناسب عظیمی و وجود ابهامات در این فایل صوتی، نه تنها خبری از توضیح و عذرخواهی مدیرعامل یا این مجموعه خودروساز از مردم نیست که برخی با چشم بستن بر این صحبت‌ها درصدد حمایت از ایران‌خودرو هستند که در نوع خود جالب است.

ماجراهای پژوپارس تمامی ندارد؟
اما پژوپارس در چند ماه اخیر ماجراهای زیادی را از سر گذرانده است، سال گذشته رئیس سازمان استاندارد اعلام کرد که تولید پژوپارس به دلیل رعایت نکردن استانداردهای 85 گانه در نیمه اسفند 1402 متوقف می‌شود، اما پیگیری‌های ایران‌خودرو و تاکید بر این که باید تعهدات خود را در سامانه یکپارچه خودرو ایفا کند و تقاضای کسانی که پژوپارس ثبت‌نام کرده بودند را پاسخ دهد سبب شد تا یک فرصت دیگر برای این خودروساز بزرگ فراهم شود و این بار 31 تیرماه به عنوان آخرین تاریخ قانونی که پژوپارس امکان تولید دارد درنظرگرفته شود. حالا به نظرمی‌رسد با نزدیک شدن به موعد قانونی که تولید پژوپارس باید متوقف شود، این گروه خودروساز دوباره به تکاپو افتاده است تا زمان بخرد، پژوپارس تولید کند و تحویل متقاضیانی بدهد که در سال 1401 ثبت‌نام کرده‌اند و منتظر دریافت پژوپارس هستند تا از مواهب آن که اختلاف قیمت زیاد میان قیمت کارخانه و بازار آزاد است بهره بگیرند که چیزی در حدود 300 میلیون تومان است و یا این که این خودرو را به و مصرف شخصی خود برسانند. پژوپارس از خودروهای میان‌رده محبوب در کشور است و همچنین جزو خودروهایی است که اختلاف قیمت کارخانه‌ای و بازار آزاد آن بالاست، بر همین اساس هم بود که در ثبت‌نام سامانه یکپارچه در اسفند ماه سال 1401 جمعیت زیادی برای این خودرو ثبت نام کردند که گفته می‌شود هنوز حدود 100 هزار نفر از آنها پژوپارس خود را تحویل نگرفته‌اند.

سوالاتی که ایران‌خودرو باید پاسخ دهد
مدیرعامل ایران‌خودرو در بخشی از صحبت‌های خود با کریمی فیروزجایی می گوید که سایت آمل باید سه شیفته خودرو تولید کند و به قطب تولید خودروی سورن در کشور تبدیل شود. با وجود این صحبت، سوال از ایران‌خودرو این است که چرا به همین قاعده عمل نکردند و تولید پژوپارس را در سه شیفت انجام ندادند تا پاسخگوی ثبت‌نامی‌ها باشند. سوال دیگر از ایران‌خودرو این است که چرا به دنبال رعایت استانداردهای لازم برای پژوپارس نیست تا از سد سازمان استاندارد بگذرد و به ادامه تولید این خودرو بپردازد و اصلا چرا به جای انجام همین کار درست و قانونی به دنبال تملق و جلب رضایت یک نماینده مجلس است تا از این طریق و رانت ایجادشده به هدف خود که ادامه تولید پژوپارس است برسد؟ ضمن این که او به این نماینده مجلس برای جلب نظرش وعده استخدام نیروی جدید و حمایت از یک تیم ورزشی را می‌دهد که این موارد برای شرکت هزینه‌زا است. اصلا این نماینده مجلس مگر کیست و چقدر اختیار دارد که مدیرعامل ایران‌خودرو به او پناه برده و از او درخواست کمک دارد؟ این سوال و سوالات فراوان دیگری وجود دارد که در رابطه با این فایل صوتی باقی می‌ماند. در شرایطی که مسئولان مربوطه هم در این ماجرا سکوت اختیار کرده‌اند، ای کاش حداقل شاهد یک عذرخواهی خشک و خالی مدیرعامل ایران‌خودرو از مردم بخاطر آن ادبیات نامناسب بودیم.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران کفت: براساس درخواست‌ فعالان اقتصادی بخش خصوصی، کمیته ارزی اتاق ایران با مصوبه هیات رئیسه اتاق احیا شده و جلسات این کمیته هر دو هفته با حضور ذی‌نفعان و سیاست‌گذاران ارزی برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران،کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق ایران، گفت: با مصوبه هفته جاری هیات رئیسه اتاق ایران، کمیته ارزی اتاق ایران مجدداً احیا شد. وی افزود: کمیته ارزی اتاق ایران در سال 1397 به دلیل موضوع تعهدات ارزی که در آن بازه زمانی مطرح بود، برای اولین بار تشکیل شد؛ چراکه در سال 97 بعد از مدت‌ها، بازگشت ارز به کشور براساس قواعد و دستورالعمل‌های ابلاغی، اجباری شد و بخش خصوصی با این رویه و بخشنامه‌ها دچار مشکل شده بود. عضو هیات رئیسه اتاق ایران ادامه داد: با توجه به مشکلات پیش‌آمده برای بخش خصوصی در آن دوره، تصمیم بر این شد که کمیته ارزی اتاق ایران تشکیل شود تا بخش سیاست‌گذار و بخش خصوصی در حوزه ارزی با تعامل یکدیگر برای رفع مشکلات هم‌اندیشی کنند و این تجربه بسیار موفقی بود. کاشفی ادامه داد: بعد از مدتی، موضوع پیمان‌سپاری و رفع تعهد ارزی جا افتاد و کم‌کم کمیته ارزی هم به کار خود در آن زمان پایان داد؛ اما اخیراً داده‌هایی مختلفی که از سطح کشور و از سوی فعالان اقتصادی در کمیته‌های تخصصی اتاق ایران و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به ما ارجاع می شود، عمدتا درباره مسائل ارزی است؛ از این رو هیات رئیسه اتاق ایران صلاح بر این دید که کمیته ارزی اتاق ایران احیا شود. او درباره ترکیب اعضای کمیته ارزی اتاق ایران که اکنون احیا شده است، گفت: در این کمیته «دو عضو هیات رئیسه اتاق ایران»، «سه کمیسیون‌ اصلی: صادرات غیرنفتی، مدیریت واردت و گمرک اتاق ایران» و «هفت کمیسیون تخصصی فرعی اتاق ایران» حضور دارند و از آن طرف، نمایندگان بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌هایی که می‌توانند تاثیرگذار باشند یا سیاستگذار این حوزه هستند نیز در این کمیته حضور خواهند داشت. عضو هیات رئیسه اتاق ایران درباره دو کارکرد کمیته ارزی اتاق ایران گفت: کارکرد اول این است که کمیته سعی می‌کند سیاست ارزی کشور را براساس داده‌ها و مطالعات انجام‌شده، به سمت‌وسو و مسیر مناسب‌تر در جهت توسعه صادرات غیرنفتی هدایت کند و از سوی دیگر، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های متعدد حوزه ارزی که به‌سرعت هم‌ تغییر می‌کنند و قدرت پیش‌بینی پذیری را از فعالان اقتصادی می‌گیرند، به شکلی با همکاری دستگاه‌ها تنظیم کند که بخش خصوصی بتواند با حداکثر پیش‌بینی‌پذیری، برنامه‌ریزی و فعالیت کند.