عضویت در اتحادیه اعتبارسنجی بین‌المللی «ایلک »

عضو شورای معاونان سازمان ملی استاندارد ایران از عضویت ایران در اتحادیه اعتبارسنجی بین‌المللی آزمایشگاه ایلک خبر داد و گفت: این سازمان با تلاش های صورت گرفته در دولت سیزدهم، سه‌شنبه شب ۲۵ اردیبهشت ماه به عضویت اتحادیه اعتبارسنجی بین المللی آزمایشگاه‌های ایلک (ILAC ) پیوست. محمد آئینی با بیان اینکه این موفقیت پس از سه دهه تلاش سرانجام با حمایت دولت سیزدهم محقق شد،افزود: با کسب این موفقیت ، تمام آزمایشگاه‌ها و کالاهای داخلی و خارجی مورد تائید سازمان ملی استاندارد ایران از اعتبار جهانی برخوردار خواهند شد. وی با اشاره به اینکه دستیابی به این هدف مهم موفقیت دیگری برای ایران اسلامی در عرصه نظارت فنی و آزمایشگاهی است،اظهار کرد: سال گذشته نیز کشورمان به عضویت اتحادیه اعتبارسنجی آسیا و اقیانوسیه درآمد و امسال نیز موفقیت دیگری در عرصه جهانی به دست آوردیم . عضو شورای معاونان سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه با دستیابی کشورمان به این جایگاه مهم، بستر مناسب برای صادرات و رقابت کالاهای ایرانی در عرصه جهانی به دست خواهد آمد،گفت:ایلک سازمانی بین‌المللی است که به نهادهای اعتباربخشی، ابزارها و زیرساخت‌های فنی برای ارزیابی انطباق کالیبراسیون، آزمایش، نتایج آزمایش‌های پزشکی و بازرسی، برنامه‌های تست مهارت و تولید مواد مرجع اعتبار می بخشد و در نتیجه، اطمینان در پذیرش را ایجاد می‌کند.

 

صادرات نخستین محموله مرغ همدان به عراق

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات نخستین محموله مرغ تولیدی استان همدان به عراق خبر داد.به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، علی دولو از صادرات اولین محموله مرغ تولیدی استان همدان خبر داد و اظهار کرد: یک محموله ۶۰ تنی به مقصد عراق صادر شده است.وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته صادرات مرغ از همدان نداشتیم و این مهم با توجه به افزایش تولید و رکوردهای پی در پی جوجه‌ریزی محقق شده است، افزود: یکی از سیاست‌های وزارتخانه توسعه صادرات علاوه بر تامین نیاز استان و کشور است.معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآوری کرد: این مهم در راستای حمایت از تولیدکنندگان است همچنین ارزآوری برای کشور و استان به همراه دارد.وی از تداوم برنامه صادرات مرغ تولیدی استان با اشاره به شرایط خاص و در اوزان مختلف خبر داد و اضافه کرد: روزانه بین یکصد و ۵۰ تا ۲۰۰ تن مرغ در استان عرضه می‌شود.دولو در بخش دیگر خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی، در سال ۱۴۰۲ حدودا ۳۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی و طی دو ماه اخیر حدودا هفت میلیون جوجه‌ریزی انجام شده است.وی با بیان اینکه سال گذشته شاهد افزایش تولید بودیم، گفت: امسال در مسیر جهش تولید قرار گرفته‌ايم به نحوی که جوجه‌ریزی در دو ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دو میلیون قطعه‌ای داشته است.

 

شناسایی و جمع آوری انشعاب آب غیر مجاز ۱۰ باب باغ ویلا در شهرستان ملارد
علی کیوانی – شهریار ، یک رشته انشعاب آب شرب غیر مجاز 32 میلیمتری در روستای بیدگنه شهرستان ملارد شناسایی و جمع آوری شد. مهدی زماندار مدیر امور آبفای ملارد با اعلام این خبر گفت: به منظور مدیریت شبکه توزیع آب، پیمایش لحظه ای مشترکان با جدیت در حال انجام است و اکیپ های اجرائیات با مشاهده انشعابات غیر مجاز، با متخلفان بشدت برخورد می کنند.مدیر آب و فاضلاب ملارد اظهار داشت: خسارات مستقیم و غیر مستقیم ناشی از وجود انشعابات غیرمجاز باعث شده که طی سال های اخیر آبفا نگاه ویژه ای به این چالش داشته و برخورد با عاملین برقراری اینگونه انشعابات را با انسجام بیشتری مورد پیگیری قرار دهد در همین راستا یک رشته انشعاب غیر مجاز ۱ اینچ در روستای بیدگنه ملارد که برای ۱۰ باغ ویلا مورد استفاده قرار می‌گرفت شناسایی و جمع آوری شد .مهدی زماندار در پایان گفت: استفاده از انشعابات غیرمجاز، باعث افزایش هدر رفت آب، اُفت فشار آب و در امرخدمات رسانی به سایر مشترکین اختلال به وجود می آورد و از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده حوادث مربوط به حوزه آب و فاضلاب و برداشت غیرمجاز از آب شرب را از طریق سامانه 122 اطلاع رسانی نمایند

برخورداری 3 روستای شهرستان دلیجان از آب شرب سالم و پایدار
مدیرعامل شرکت آبفای استان مرکزی، از بهره برداری طرح‌های محرومیت زدایی در 3 روستای شهرستان دلیجان تا پایان امسال خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان این خبر اظهار داشت : از ابتدای سال جاری اجرای خط انتقال آب در راستای طرح آبرسانی از سد کوچری به سه روستای راونج ، چنارستان و بهاریه آغاز شده است .عباسی افزود: اجرای 18 کیلومتر خط انتقال آب از سد کوچری از جمله اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح در دست اقدام می باشد و در فاز اول تاکنون 6 کیلومتر لوله گذاری مسیر انجام گردیده و تلاش داریم در صورت دریافت به موقع اعتبارات مصوب ، این پروژه را در سال جاری به اتمام برسانیم. عباسی اعتبار این پروژه را 250 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد : با اجرای این طرح آبرسانی سه روستا در شهرستان دلیجان با جمعیتی بالغ بر ۴۸۰ نفر از آب شرب پایدار بهره مند می شوند.وی ساخت یک باب ایستگاه پمپاژ آب را از دیگر اقدامات عنوان کرد که در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد .

روابط عمومی پتروشیمی پارس
و تکرار افتخار آفرینی
با حضور دکتر احمد محمدی زاده استاندار بوشهر،سردار علی رزمجو فرمانده سپاه استان،دکتر اکبر پورات معاون سیاسی امنیتی استاندار و تعدادی از مدیران بمناسبت روز روابط عمومی از مدیران برتر روابط عمومی دستگاه های استان تجلیل شد.در این مراسم از صادق شهابی مدیر جهادی و پرتلاش شرکت پتروشیمی پارس به عنوان روابط عمومی برتر تجلیل شد،در سال جاری این دومین مراسمی است که از شهابی به عنوان روابط عمومی برتر تجلیل میشود،مهندس صادق شهابی مدیر روابط عمومی پتروشیمی پارس از مدیران فعال ،پرتلاش و جهادی است که در امر انعکاس و نشر خبرهای شرکت بزرگ پارس به بهترین شکل ممکن عمل نموده است.

همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با صندوق بازنشستگی کشوری همدان
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خبر داد:در راستای هم افزایی و هماهنگی دستگاههای اجرایی در افزایش رشد اقتصادی و به منظور ارتقاء صلاحیت های فنی و حرفه ای از طریق ارتقاء بهره وری نیروی انسانی با تاکید بر ارائه آموزش‌های مهارتی و مدیریتی به منظور توانمند سازی اعضاء صندوق بازنشستگی در استان همدان، تفاهم نامه سه جانبه آموزشی به امضا رسید.به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان؛ وهب مختاران هدف از انعقاد این تفاهم نامه را ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به منظور ارتقاء مهارت و توانمندی های ذینفعان و فرزندان بازنشستگان کشوری این استان بیان کرد و افزود: انعقاد تفاهم نامه مذکوراز طریق توسعه همکاری های فی ما بین در راستای ارائه خدمات و ایفای مسئولیت های مدنی،فرهنگی و اجتماعی این اداره کل ،کانون انجمن صنفی آموزشگاههای آزاد و صندوق بازنشستگی کشوری همدان اجرایی خواهد شد.

رسیدگی به ۲۷۸ درخواست مردمی در میز خدمت شرکت برق مازندران
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: ۲۷۸ درخواست مردمی در میز ارتباطات مردمی شرکت در سفر دوم دولت به استان بررسی شد.سید کاظم حسینی کارنامی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این میز ارتباطات مردمی که به مدت سه روز از تاریخ ۲۶ لغایت ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار شد، مشکلات و درخواست‌های مراجعه‌کنندگان در حوزه‌های مختلف برق، از جمله انشعاب، تراکنش برق، مشکلات مربوط به قبوض و تعرفه‌ها، فنی و آماده‌سازی انشعاب، برق‌رسانی به مناطق روستایی، اصلاح شبکه و رفع خاموشی، حوزه منابع انسانی، و درخواست‌های متفرقه بررسی و دستورات لازم جهت رفع آنها صادر شد.

 

با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد:

در مراسم افتتاح این پروژه ها که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، مشاور مدیر عامل شرکت مخابرات ایران و عضو هیئت مدیره شرکت شسکام و مدیران کل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، پست، پست بانک، زیرساخت استان و مدیران ستادی و شهرستانهای تابعه استان برگزار شد. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی مدیر منطقه لرستان با بیان این مطلب که انتخابات تماما الکترونیکی در لرستان برگ زرینی در کارنامه شرکت مخابرات لرستان بود،گفت: انتخابات کاملا الکترونیکی بسیار کار خطیری بود که با تلاش همکاران شرکت مخابرات لرستان یک انقلاب و حماسه رقم خورد. مهندس نبی اله شمسی فر اظهار داشت: ۹۹ درصد شعب اخذ رأی به صورت آنلاین بود و سرعت در برگزاری بدون اختلال و وقفه برگ زرینی در کارنامه این شرکت ثبت و ضبط کرد. وی با اشاره به استمرار اجرای پروژه های مختلف در راستای ارتقا و توسعه خدمات مخابراتی در سطح استان گفت : اهم اقدامات صورت گرفته در سال جاری بیانگر عزم جدی این شرکت برای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم است. در این مراسم 65 پروژه مخابراتی در حوزه های مختلف شامل توسعه پوشش تلفن همراه و شهری و ارتقا تکنولوژی ، توسعه اتصال منازل و کسب و کارها به شبکه فیبرنوری خانگی در اغلب شهرهای استان تحت عنوان پروژه نجما (نهضت جهادی مخابرات ایران) در گسترش و توسعه فیبر نوری ، توسعه پورت های باند پهن دیتا ، اجرا و توسعه پروژه فیبر نوری بین شهری در قالب uso و سیستم های انتقال با سرمایه گذاری به میزان 1642 میلیارد ریال صورت گرفته بود به بهره برداری رسید و بعنوان نمونه و بصورت ویدئو کنفرانس از سایت تلفن همراه روستای اسبی کوه شهرستان چگنی و اتصال یکی از کسب و کارهای منطقه شیرخوارگاه خرم آباد بهره برداری شد. مدیر مخابرات منطقه لرستان به اهم برنامه های آتی مخابرات در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود : این پروژه ها شامل : اتصال کلیه فرمانداری ها و بخشداری ها به شبکه فیبر نوری و وزارت کشور ،اتصال کلیه نواحی سپاه استان به تعداد ۱۳۰ ناحیه که در فاز اول ۳۰ ناحیه به شبکه فیبر نوری متصل می شوند از جمله این اقدامات‌ است. وی از اتصال پاسگاه های انتظامی به شبکه فیبر نوری خبر داد و گفت: با همکاری فراجای استان اتصال پاسگاه ها اولویت بندی شده و در حال اجرای این اتصال هستیم. اجرای شبکه فیبر نوری خانگی از دیگر برنامه هایی بود که مدیر منطقه لرستان به آن اشاره و تصریح کرد: شبکه فیبر نوری خانگی و کسب و کار در بیش از ۱۸ شهر و ۴۱ روستای بالای ۵۰۰ خانوار در حال انجام است. شمسی فر ادامه داد:بیش از ۱۵۰ پروژه در حوزه تلفن همراه شامل ۹۹ سایت روستایی ،۱۷سایت شهری ،۴دکل و ۳۰پروژه ارتقای تکنولوژی را شرکت مخابرات منطقه لرستان عملیاتی کرده است. وی افزود:اجرای پروژه های فیبر نوری بین شهری با بیش از ۹۰ کیلومتر ،روستایی با بیش از ۵۰ کیلومتر نیز در حال انجام است. تکمیل پروژه "نجما"(نهضت جهادی مخابرات ایران)در حوزه اتصال و گسترش فیبر خانگی و کسب و کار در سطح کلیه شهرهای استان اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است که از جمله آنان می توان به تکمیل و اجرای اتصال کلیه بانک های استان به شبکه فیبر نوری با بیش از ۲۰۰ شعبه نام برد. پایش تصویری جاده ای با کمک راهداری و پایش شهری با همکاری شهرداری‌ها نیز از دیگر برنامه هایی بود که مدیر منطقه لرستان به آن اشاره کرد و افزود: توسعه دلخواه شرکت مخابرات ایران در لرستان به سرعت در حال انجام است .

محمد اولیاء، مدیرعامل شرکت مپنا، به همراه هیئتی متشکل از مدیران و کارشناسان این شرکت از نیروگاه «شهید حاج احمد کاظمی» فولاد مبارکه بازدید کرد. در جریان این بازدید، مدیرعامل فولاد مبارکه، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: راهبرد فولاد مبارکه در همه زمینه‌ها اتکا به تولید ملی است. این شرکت استراتژی‌های خود را در زمینه خودکفایی و تکمیل زنجیره فولاد تعریف کرده و خوشبختانه به نتایج ارزشمندی رسیده است.محمدیاسر طیب‌نیا تصریح کرد: مخصوصاً در سال‌های اخیر، فولاد مبارکه تلاش کرده با اتکا به منابع و ظرفیت‌های داخل کشور به حوزه‌هایی که لازم بوده است، مانند تأمین مواد اولیه، تجهیزات خطوط، تولید انرژی و حمل‌ونقل ورود کند و در این زمینه به‌گونه‌ای اقدام کرده که هم به نیازهای خود پاسخ گفته باشد و هم ظرفیت‌های جدیدی در کشور ایجاد کند. وی با بیان اینکه گروه مپنا از مجموعه‌های قوی و باسابقه در حوزه انرژی است، گفت: به لطف خداوند در یکی‌دو سال گذشته، گروه مپنا در مناقصات و پروژه‌های فولاد مبارکه، مانند نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه خورشیدی، با عقد قراردادهای ملی ،سهم قابل‌توجهی داشته و به‌جاست که مدیران عامل و مدیران ارشدِ هر دو مجموعه دائماً این مسیر و پروژه‌ها را رصد و مراقبت کنند تا پروژه‌ها از زمان‌بندی خود خارج نشود. البته هر دو مجموعه بر این موارد تأکید دارند.مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: در سال جاری این دومین نشستی است که مدیران فولاد مبارکه و مپنا با یکدیگر در زمینه تسریع پروژه‌ها برگزار کرده‌اند و راهکارها و موانع را رصد می‌کنند.طیب‌نیا معتقد است نتایج حاصل از اجرای این پروژه‌های مشترک صرفاً برای فولاد مبارکه نیست، بلکه منافع آن ملی است و برای کل کشور حاصل می‌شود؛ ازاین‌رو می‌کوشیم هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها در مدار بهره‌برداری قرار گیرند و کشور بتواند از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شود.محمد اولیاء ،مدیرعامل شرکت مپنا نیز در این بازدید گفت: گروه مپنا یک کسب‌وکار مبتنی بر انرژی است و یکی از ورودی‌های اصلی کسب‌کارهای حوزه صنایع معدنی و فولادی نیز اساساً انرژی است. از این جهت ترکیب این دو کسب‌وکار می‌تواند ترکیب مؤثری برای رشد اقتصاد کشور باشد و این اتفاقی است که در دو سه سال اخیر بین مپنا و شرکت فولاد مبارکه رخ داده است.وی خاطرنشان کرد: با محدودیت‌هایی که در سطح بین‌المللی داریم، دست در دست دادن این دو صنعتِ بزرگ کمک می‌کند تا محدودیت‌ها کمتر شود و اقتصاد، صنعت و تکنولوژی کشور پیشرفت کند.

در مراسمی به مناسبت گرامیداشت مقام کارگر، مدیرعامل کشت و صنعت دهخدا از اقدامات مؤثر برای ارتقای رفاه و معیشت کارگران صنعت نیشکر در سال‌های اخیر خبر داد و این اقدامات را عامل اصلی رضایت‌مندی، تعهد و در نهایت افزایش تولید در این مجموعه بزرگ صنعتی دانست.به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، مسعود کیانی، در این مراسم، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ارتباط مستقیم «حال خوب ملت» با «حال خوب کارگر»، گفت: در چند سال اخیر، شاهد اقدامات مؤثری برای ارتقای سطح رفاه کارگران این مجموعه صنعتی بوده‌ایم که این امر مرهون مدیریت دکتر ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، و اعتقاد ایشان به کارگران به‌عنوان رکن اصلی تولید است.وی در ادامه افزود: بی‌تردید، حال خوب کارگران نیشکر به‌عنوان سرمایه‌های اصلی این صنعت، نقشی اساسی در افزایش تولید و بازگشت صنعت نیشکر به جایگاه واقعی خود داشته است.مدیرعامل کشت و صنعت دهخدا همچنین به تبیین نقش کلیدی کارگران در تحقق شعار سال پرداخت و بر تداوم تلاش‌ها برای ارتقای سطح رفاه و معیشت این کارگران تأکید و اظهار امیدواری کرد که با همدلی و همراهی یکدیگر، شاهد تحقق شعار جهش تولید در سال جاری باشیم.کیانی در پایان، ضمن اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز سومین جشنواره ملی شکرستان (برداشت نیشکر) در کشت و صنعت دهخدا، از حمایت‌های بی‌دریغ دکتر ناصری و همچنین تلاش‌های ارزشمند تمامی عوامل در برگزاری این رویداد به‌یادماندنی در سال گذشته، صمیمانه قدردانی کرد.در ادامه این مراسم، مدیر روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز ضمن تجلیل از کارگران، به نقش مهم آن‌ها در رکوردشکنی‌ها اشاره و اظهار کرد که در دوره مدیریت دکتر ناصری اتفاقات مثبتی برای کارگران نیشکر رقم خورده است؛ از جمله این موارد می‌توان به پرداخت به‌موقع حقوق، بهبود شرایط کار و ایجاد امنیت شغلی اشاره کرد که همگی در راستای ارتقای جایگاه واقعی کارگران در این صنعت بوده است.وی در پایان با بیان اینکه اختتامیه بخش رقابتی این جشنواره در محورهای رسانه، ادبیات، نقاشی و عکاسی در کشت و صنعت امیرکبیر برگزار شد، تأکید کرد که چنین رویدادی نقشی مهم در معرفی ظرفیت‌های کم‌نظیر صنعت نیشکر، رونق جوامع محلی و ایجاد ارتباطی عمیق‌تر بین مردم و این صنعت راهبردی دارد.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی ایلام گفت: فعالیت حشرات ناقل بیماری های دامی زبان آبی و تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو در فصل گرما تشدید می‌شود.الهام جم زاده اظهار داشت: با توجه به شروع و تشدید فعالیت حشرات ناقل بیماری های دامی به ویژه بیماری لمپی اسکین ،زبان آبی،تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این راستا لازم است نکاتی مهمی را خدمت دامداران عزیز استان و هشدارباش برای دامپزشکان بخش خصوصی جهت آگاهی و اقدام به موقع در بروز بیماری اعلام کنم.وی افزود: بیماری زبان آبی یک بیماری ویروسی غیر واگیر عفونی و منتقل شونده توسط ناقلین هست که گاو و گاومیش را درگیر می کند مخصوصا درشتر که اکثرا بدون علائم بالینی هست.معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی ایلام گفت: ولی ممکن است علائم بیماری از قبیل تورم سر صورت، تب ۴۲درجه،ترشح بیش از حد بزاق،افسردگی،تنگی نفس،همچنین پرخونی و تورم پوزه لب ها وگوش ها، مشاهده خونریزی و زخم ونکروز در نقاط دهان ویک سری علائم پرخونی در نوارتاج سم و زیر بغل و همچنین نقاط دیگر دیده شود.جم زاده عنوان کرد: باتوجه به اینکه بیماری زبان آبی عامل آن پشه هایی به نام کولیکوئیدس هستند، بنابراین عواملی مانند بارندگی و دما و رطوبت در افزایش فعالیت و افزایش جمعیت حشرات ومتعاقبا بروز عفونت در دام های حساس را دارد.وی افزود: اکثر حشرات این خانواده گاو را میزبان خود ترجیح می دهند اصولاً گاو و گوساله به عنوان مخزن و عامل تشدید کننده بیماری است ،بنابراین پرواربندی گوساله به عنوان منابع پر خطر بایستی در برنامه مراقبت و کنترل بیماری مد نظر کارشناسان دامپزشکی باشد.

در نشست معاون اول قوه قضاییه عنوان شد:

پاک – تجارت: به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یاسوج، در پی سفر رئیس و معاونین قوه قضائیه به استان کهگیلویه و بویراحمد، حمزه خلیلی معاون اول قوه قضائیه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت و گو کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در نشست با فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ما بیشتر توان خود را در حمایت از تولید گذاشته‌ایم و تصمیم‌هایی که در زمینه‌های اقتصادی گرفته می‌شوند، نباید بی‌اثر شوند، چون این تصمیم‌ها براساس کار تخصصی و کارشناسی‌شده گرفته شده‌اند و کارشناسان زبده اقتصادی و حقوقی در این زمینه نظر می‌دهند.معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در این استان وجود دارد که ممکن است در بسیاری از استان‌های دیگر وجود نداشته باشد. کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیاری دارد که هنوز از آنها استفاده نشده است و ما در این زمینه تکلیف داریم تا از آنها استفاده شود و مردم این استان از این ظرفیت‌ها بهره ببرند. وی اظهار کرد: ما نباید بشنویم که در استان کهگیلویه و بویراحمد کسانی هستند که جلوی فعالیت اقتصادی را می‌گیرند، چراکه سرمایه‌گذار هرگز نباید دغدغه ناامنی داشته باشد. این‌ها از وظایف ماست و بخشی از حمایت ما نیز به همین معنی است.خلیلی به نتایج برگزاری این جلسات اشاره و بیان کرد: برگزاری این جلسات می‌تواند برای حل موانع و مشکلات اقتصادی استان‌ها بسیار موثر باشند، چراکه بیان مشکلات سرمایه‌گذاران که اینجا مطرح می‌شود در جلسات کلان کشوری می‌تواند بسیار مفید باشد. وی ادامه داد: دغدغه تمام قوا این است که مشکلات و گره‌ها را در زمینه‌های تولیدی حل کنیم، اما نباید فضا را ناامید جلوه دهیم، هرچند مشکلات و موانعی در مسیر طرح‌های اقتصادی وجود دارند، اما نباید دستاوردهایی را که در زمینه‌های اقتصادی داریم نادیده بگیریم.معاون اول قوه قضائیه افزود: مقام معظم رهبری در سفرشان به کهگیلویه و بویراحمد این دغدغه مهم را داشتند که این استان باید محرومیت‌زدایی شود و در طول مدتی که ایشان به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده‌اند تا کنون شاهد تغییرات زیادی در این استان هستیم، اما باید قدم‌های بزرگ‌تری در این مسیر برداریم.رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در نشست معاون اول قوه قضائیه با فعالان اقتصادی کهگیلویه ‌و بویراحمد، کمبود نقدینگی را مهمترین مشکل فعالان اقتصادی بخش خصوصی عنوان کرد و گفت:واحدهای تولیدی استان، جای کار و اشتغال بسیاری دارند و صادرات محور هستند، اما کمبود نقدینگی مانع رسیدن به این اهدف است.عبدالله قبادی، با اشاره به نگاه مثبت قوه قضائیه به فعالیت‌های بخش خصوصی در زمینه تولیدی و اشتغال‌زایی، اظهار کرد: با توجه به اینکه قوه قضائیه، اهرم‌های لازم را دارد، امیدواریم در رفع چالش‌هایی که فعالان اقتصادی بخش خصوصی دارند، ما را یاری کنند.