اعطای وام قرض‌الحسنه مسکن به 848 خانوار دارای بیش از سه فرزند

بانک صادرات ایران در سال 1402، به 848 خانوار فاقد مسکن با بیش از سه فرزند، 168 میلیارد و 500 میلیون تومان وام خرید و ساخت مسکن پرداخت کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، آمار دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن خانوارهای فاقد مسکن که فرزند سوم یا بیشتر آنها از سال 1399 به بعد متولد شده‌اند، نشان می‌دهد که بانک صادرات ایران در این سال به 848 خانوار فاقد مسکن با بیش از سه فرزند، 168 میلیارد و 500 میلیون تومان وام خرید و ساخت مسکن پرداخت کرده است.گفتنی است بانک صادرات ایران علاوه بر تامین مالی واحدهای تولیدی و اقتصادی و انجام اقدامات ویژه از جمله افزایش سرمایه و اصلاح ساختارهای مالی، با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، سهم قابل توجهی در کمک و پشتیبانی از بخش‌های مختلف اقتصاد مقاومتی و حمایت از مردم در اقصی نقاط کشور داشته و پرداخت انواع وام قرض‌الحسنه در بخش‌های ازدواج و تهیه جهیزیه، فرزندآوری، مشاغل خانگی، ودیعه مسکن، درمان، ستاد دیه و سایر وام‌های ضروری و همچنین مشارکت در بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، مشارکت مدنی در نهضت ملی مسکن، ودیعه مسکن اقدام ملی مسکن، ساخت و خرید مسکن ایثارگران، خدمات حمایتی کشاورزی و پشتیبانی از اقدامات شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی، از دیگر اقدامات بانک در راستای پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در سال‌های گذشته بوده که در قالب عقود قرض‌الحسنه، مشارکت مدنی، مضاربه، سلف، فروش اقساطی، جعاله و مرابحه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

 

تسریع در ادامه واگذاری سهام شرکت‌های تابعه بانک صنعت و معدن

جلسه بررسی نحوه واگذاری سهام شرکت های متعلق به بانک صنعت و معدن و تحولات بازار سرمایه ایران با حضور دکتر خورسندیان مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، هیات عامل و جمعی از مدیران و رؤسای ادارات این بانک و شرکت های تابعه و با گرامیداشت یاد شهید خادم الرضا آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در سانحه دلخراش بالگرد آغاز شد و ضمن قرائت فاتحه ای نثار ارواح آنان با ارائه گزارشی در خصوص بررسی تحولات بازار سرمایه و آخرین وضعیت بازار سهام و پیش بینی بازار سرمایه و بورس توسط اعضای کمیته ادامه یافت.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، در سومین جلسه کمیته واگذاری سهام شرکت های تابعه این بانک نخست، موضوع واگذاری سهام شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در راستای اجرای تکالیف ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با ملحوظ داشتن صورتجلسه مجمع عمومی عادی فوق‌العاده بانکها در خصوص عرضه سهام شرکت یادشده تصمیم گیری لازم انجام و بر تسریع فرآیند واگذاری آن تاکید گردید.سپس گزارشی درخصوص آخرین وضعیت سهام خرد موجود در پرتفوی سهام این بانک شامل تعداد و ارزش روز آن ارایه شد و پس از بحث و بررسی، مقرر گردید بر اساس مصوبه هیات مدیره این بانک همه سهام اشاره شده در زمان مقرر توسط کارگزاری بانک صنعت ومعدن واگذار گردد.

بانک مسکن ۱۶۷ همت قرارداد تسهیلاتی منعقد کرده است
دکتر سید عباس حسینی مدیر عامل بانک مسکن در تشریح عملکرد این بانک در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: پرداخت بدون محدودیت تسهیلات نهضت ملی مسکن به متقاضیان طرح در چارچوب ضوابط ابلاغی و به موازات پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها ادامه دارد.به گزارش تجارت به نقل از هیبنا؛ دکتر حسینی تاکید کرد: بانک مسکن به منظور حمایت از سازندگان پروژه‌های نهضت ملی مسکن و کمک به تکمیل سریع‌تر پروژه‌ها، به طور مستمر نسبت به ‌رصد پروژه‌ها و تأمین مالی آنها بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها اقدام می‌نماید‌.وی افزود: تا یکم خردادماه سال ۱۴۰۳، قرارداد تسهیلاتی ٣۶٢ هزار و ٣۶٧ واحد نهضت ملی مسکن در قالب ۵١ هزار و ٨٩ پروژه به مبلغ ١۶٧ همت منعقد شده است که تا تاریخ مذکور، مبلغی بیش از ۹۰ همت به عنوان سهم‌الشرکه به سازندگان طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد.دکتر حسینی در پایان افزود: با تمام توان برای تأمین مالی نهضت ملی مسکن تلاش می‌کنیم و با آغوش باز از همکاری با تمام شرکت‌ها و افراد متخصص و آشنا به دانش و فناوری‌های روز دنیا در حوزه ساخت و نوسازی مسکن، بویژه شرکت‌های دانش بنیان استقبال می‌کنیم.

در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، ۱۷۷۶۴ نفر به جمع خانواده تأمین‌اجتماعی اضافه شدند
سیدمحمدرضا فیاضی بروجنی، مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به حضور فعال این سازمان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال که با دو رویکرد توسعه پوشش بیمه‌ای و حمایت از فرهنگ خانواده و جوانی جمعیت صورت پذیرفت، از ثبت‌نام ۱۷۷۶۴ نفر بیمه‌شده جدید در ایام برگزاری نمایشگاه خبر داد و افزود: با توجه به رویکرد راهبردی سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه توسعه پوشش بیمه‌ای، تلاش شد.

معاون فنی شرکت بیمه دی گفت:‌

گروه بانک و بیمه: معاون فنی شرکت بیمه دی با تشریح ارائه خدمات درمانی به ایثارگران گفت: توصیه ما به ایثارگران این است که به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دی مراجعه کنند.
یکی از گلایه های ایثارگران از بیمه دی زمانی است که برای دریافت خدمات درمانی به مراکزی مراجعه می کنند که طرف قرارداد این شرکت بیمه ای نیست و زمانی که مدارک و مستندات هزینه ای خود را به شعب خسارتی بیمه دی تحویل می دهند، هزینه ای کمتر از هزینه دریافت شده مرکز درمانی دریافت می کنند. برای جزئیات و دلیل این کار، به سراغ احمد صفرزاده، معاون فنی شرکت بیمه دی رفتیم.

بیمه دی تنها بیمه نامه درمان به ایثارگران عرضه می کند؟
این شرکت بیمه ای در سنوات اول فعالیت به غیر از قراردادهای مرتبط با این گروه، قراردادهای دیگری نداشت. ما در حال حاضر به عنوان اجراکننده بزرگ ترین قرارداد بیمه ای یا به عبارتی «مگاپروژه بیمه ای درمان ایثارگران» و سایر قراردادهای بیمه ای در رشته های دیگر در کشور هستیم که متعلق به جامعه معزز ایثارگران و خانواده معظم شهدا و سایر اقشار جامعه است.حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار جانباز، ایثارگر و خانواده معظم شهدا برای هفتمین سال متوالی در قرارداد درمان تحت پوشش بیمه دی قرار گرفته اند. شرکت بیمه دی در حال حاضر علاوه بر ایثارگران برای سایر گروه های هدف اعم از دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس و سایر بیمه گذاران بزرگ خدمات ارائه می دهد. ضمن اینکه خرده فروشی و ارائه خدمات بیمه در تمامی رشته های بیمه نظیر بیمه های خودرو (ثالث و بدنه)، بیمه عمر، آتش سوزی، مسئولیت و ... برای سایر هموطنان نیز از جانب شبکه فروش این شرکت بیمه ای عرضه می شود.

عموما گلایه ایثارگران از خدمات بیمه دی چیست؟
شرکت بیمه دی افتخار دارد که برای هفتمین سال متوالی به جامعه معزز ایثارگران و خانواده معظم شهدا خدمات ارائه کند. بنابراین تمام تلاش ما در شرکت بیمه دی این است که طبق قرارداد با بنیاد شهید و امور ایثارگران، خدمات بیمه ای را به نحو احسن به ایثارگران عرضه کنیم.عمده نارضایتی ایثارگران عزیز ناشی از عدم رعایت تعرفه های درمانی از جانب مراجع درمانی است که در زمان محاسبه خسارت قابل پرداخت مابه التفاوت ایجاد می شود و یا خسارت هایی از شرکت بیمه دی بعضاً مطالبه می شود مانند دندانپزشکی و عینک که با توجه به مصوبه هیات دولت در تعهد بیمه دی نیست.توصیه ما به ایثارگران و کلیه بیمه شدگان شرکت بیمه این است که با توجه به پراکندگی و گستردگی مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دی که به اندازه کافی وجود داشته و در دسترس هستند، حتما به مراجع درمانی طرف قرارداد مراجعه کنند تا خللی در دریافت خدمات ایجاد نشود.

چند مرکز درمانی طرف قرارداد با شرکت بیمه دی در کشور وجود دارد؟
بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ مرکز درمانی در کل کشور اعم از بیمارستان ها، داروخانه ها، مراکز محدود جراحی، درمانگاه ها، رادیولوژی، عکس، آزمایش و... با بیمه دی طرف قرارداد هستند.اگر ایثارگران معزز و سایر بیمه شدگان به هر کدام از مراکز درمانی طرف قرارداد که در سایت شرکت بیمه دی اطلاع رسانی شده، مراجعه کنند، می توانند خدمات بیمه ای را به صورت رایگان تا سقف تعیین شده در چارچوب قرارداد بیمه ای مربوط دریافت کنند.

ایثارگران چگونه می‌توانند بدون مراجعه به شعب و نمایندگی‌های بیمه دی، مدارک و مستندات خود را ارسال و یا خدمات خود را دریافت کنند؟
ایثارگران برای دریافت خدمات می توانند به بیش از ۱۱۰۰ نماینده و ۴۵ شعبه این شرکت بیمه ای در سراسر کشور مراجعه کنند.روش دوم دریافت خدمات از شرکت بیمه دی تماس با شماره تلفن ۱۶۷۱ است. ایثارگران می توانند با تماس با این شماره در بحث فرایندهای دریافت خدمات؛ چه در بخش صدور و چه در بخش خسارت، راهنمایی های
لازم را از همکاران ما دریافت کنند.روش سوم، مراجعه به «سامانه دی‌دار» است. این سامانه به صورت ۲۴ ساعته و برخط در دسترس ایثارگران است و افراد می توانند پوشش های بیمه ای خود را در تمامی رشته های بیمه ای از این سامانه دریافت کنند.