آغاز فاز دوم به‌روزرسانی پایانه بابلدشت

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از آغاز عملیات عمرانی فاز دوم به‌روزرسانی پایانه بابلدشت با ۲ میلیارد تومان اعتبار خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی سلطان‌آقایی مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: روکش آسفالت موجود در ایستگاه‌های اتوبوس در پایانه بابلدشت فرسوده و نامناسب بود و موجب ایجاد خسارت به ناوگان اتوبوسرانی می‌شد، بنابراین کل مسیر ورودی پایانه بابلدشت بهسازی و از تحمیل هزینه‌های مربوط به آسیب به اتوبوس‌ها جلوگیری شد. همچنین بتن‌ریزی و زیرسازی آسفالت ایستگاه‌های اتوبوس و مسیرهای ورودی آن‌ها به مسا حت هزار متر مربع انجام شده است. مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای بهسازی این ایستگاه‌ها حدود ۲ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: برای تکمیل پروژه‌های بهسازی با هدف تکریم شهروندان، در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری جدیدی در نظر گرفته شده است.مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان بازسازی و اصلاح سرویس‌های بهداشتی را بخش دیگری از عملیات به‌روزرسانی پایانه بابلدشت دانست و اظهارکرد: بازسازی و اصلاح سرویس‌های بهداشتی پایانه بابلدشت از تابستان سال جاری آغاز و در مدت زمان دو ماه تکمیل می‌شود.

 

ایستگاه مترو به شهرستان بهارستان خواهد آمد

تجارت – بهارستان – علی کیوانی ، محمدرضا باباحسینی شهردار نسیم شهر در جمع خبرنگاران پرده از خبری مسرت بخش برای شهرستان بهارستان و نسیم شهر برداشت و گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با نماینده محترم مجلس شورای اسلامی دکتر قشقاوی داشتیم در آینده نزدیک اولین ایستگاه مترو در شهرستان بهارستان احداث خواهد شد.شهردار نسیم شهر در ادامه افزود: پیگیری مجدانه‌ای نماینده شهرستانهای بهارستان و رباط کریم برای مرتفع نمودن یکی از نیازهای اصلی مردم نسیم شهر در راستای جابجایی مسافرین به پایتخت و اتصال مترو با همراهی شهردار اسلامشهر و قرارگاه خاتم الانبیا داشتند که ان شاالله طبق قول‌های آقای قشقاوی نماینده شهرستان‌های بهارستان و رباط کریم مقدمات شروع پروژه احداث مترو در بهارستان آغاز خواهد شد .محمدرضا باباحسینی ضمن قدردانی از حمایت‌های بی دریغ دکتر قشقاوی در این راستا تصریح کرد: با احداث این ایستگاه در نقطه‌ای که طبق برآورد کارشناسان جانمایی خواهد شد بسیاری از مشکلات ترافیکی و عبور و مرور مردم در نسیم شهر و شهرستان بهارستان مرتفع خواهد شد و این نویدی بسیار خوب برای مردم است چرا که تحولات مثبتی را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و پیشرفت و توسعه شهر به همراه خواهد داشت .

لازمه شتاب صنعتی گیلان، فراهم سازی زیرساخت‌ها است
گیلان _فرحی؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: تقویت و توسعه زیر ساخت ها از جمله برق، آب و گاز، مسیر توسعه صنعتی استان را هموار می سازد. به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ تیمور پورحیدری در حاشیه بازدید از ۲ واحد صنعتی شهر صنعتی رشت گفت: لازمه پویایی و شتاب صنعتی گیلان، فراهم سازی زیرساخت‌ها است. وی با اشاره به لزوم تقویت وضعیت زیرساخت های انرژی در گیلان خاطرنشان کرد: کسری برق و گاز، در روند و مسیر توسعه صنعتی استان اثر خود را خواهد گذاشت و اغلب واحد‌های موجود در حال افزایش ظرفیت محصولات برای تکمیل زنجیره تولید خود هستند و به انرژی بیشتری نیازمندند. دکتر پورحیدری با بیان اینکه توسعه صنعتی در استان تداوم دارد افزود: در مجموع ۸۱۲ طرح صنعتی با پیش بینی اشتغال ۱۲ هزار و ۶۴۴ نفر و سرمایه‌گذاری ۲۱هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال در استان در سالیان قبل جواز تاسیس گرفته اند که با پیشرفت فیزیکی های متفاوت، توسعه صنعتی خوبی را در آینده نزدیک برای استان به دنبال خواهد داشت. مدیر کل صمت استان گیلان در بازدید از شرکت اندیشه هامرز تشریح کرد: این شرکت با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان با استقرار دستگاه‌های نوین و منحصر به فرد در تولید اوراق فشرده چوبی، در آینده نزدیک با حضور مقامات کشوری رسماً افتتاح و وارد مدار تولید خواهد شد. وی همچنین در بازدید از شرکت دقیق شیمی که یکی از ۷ شرکت گروه صنعتی فومن شیمی در گیلان است، تصریح کرد: این شرکت با اشتغال ۱۸۰ نفر در حال تولید قریب به ۱۰۰ نوع محصول پرکاربرد انواع چسب و عایق می‌باشد که برخی از محصولات آن در مورد استفاده سه خودرو ساز بزرگ کشور است و در صورت راه اندازی طرح توسعه این شرکت تا سه ماه آینده برای ۴۰ نفر دیگر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

افتتاح بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی
و کلنگ زنی پروژه ملی زندیه
سخنگوی شهرداری شیراز از افتتاح بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی، تقاطع غیرهمسطح شهید امیر عبداللهیان در راستای تکریم مقام شهدای خدمت و کلنگ زنی فاز نخست پروژه ملی احیای زندیه در بیست و ششمین مرحله از افتتاح و کلنگ زنی‌های شهرداری این کلان‌شهر با اعتبار مجموعاً ۳۶۰۰ میلیارد تومان طی روزهای آتی خبر داد.به گزارش اعظم صفری خبرنگار تجارت از شیراز، رضا جاویدی ضمن تاکید بر لزوم پاسداشت مقام شهدا به‌ویژه رئیس‌جمهور شهید و هیئت همراه گفت: در این راستا، شورای اسلامی شهر شیراز بزرگراه 55 متری جنوب شهرک حافظ را به نام بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و تقاطع غیرهمسطح آن را به نام شهید امیر عبداللهیان نام‌گذاری کرده است.سخنگوی شهرداری شیراز در خصوص مشخصات فنی بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی افزود: این بزرگراه به طول چهار کیلومتر و عرض ۵۵ متر با اعتبار ۲۲۰۰ میلیارد تومان حدفاصل بزرگراه حسینی الهاشمی تا تقاطع آفرینش احداث‌شده است.جاویدی ادامه داد: از جمله اهداف احداث این بزرگراه می‌توان به ایجاد محور کمکی بلوار دکتر حسابی به‌منظور روان‌سازی ترافیک در این محور، اتصال غیرهمسطح بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی به کمربندی و افزایش ایمنی تردد شهرک‌های مجاور کمربندی اشاره کرد.وی در خصوص افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید امیرعبداللهیان گفت: این پروژه یک تقاطع غیرهمسطح شبدری واقع در تقاطع بزرگراه حسینی الهاشمی و آیت‌الله رئیسی است و با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان احداث‌شده و تقدیم مردم شهید پرور شیراز می‌شود.مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز همچنین با اشاره به کلنگ زنی فاز نخست پروژه ملی احیای زندیه گفت: این پروژه با اعتبار هزار میلیارد تومان در راستای احیای محور زندیه در بافت تاریخی فرهنگی شیراز انجام می‌شود .

ارائه خدمات رایگان درمانی به بیش از ۴ هزار مددجو در همدان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: خدمات رایگان پزشکی به چهار هزار و ۱۴۲ مددجو و افراد کم برخوردار توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص در پنج روز توسط کاروان جهادی سلامت الکفیل ارائه شد.علی سنجربگی در گفت‌وگویی اظهار کرد: کاروان سلامت الکفیل متشکل از ۱۲۰ پزشک متخصص و فوق تخصص از ۱۰ خرداد در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان مستقر و تا نیمه خرداد خدمت رسانی کرد.وی اضافه کرد: ۹۰ جایگاه (یونیت) دندانپزشکی در سالن مجاور حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان به منظور ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مستقر شدند و در مدت پنج روز یک هزار و ۱۷۰ نفر از خدمات دندان پزشکی دریافت کردند.مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: بیمارستان (آر.دی.اچ) برای درمان اضطراری و سرپایی بیماران توسط هلال احمر در این محل دایر شد که بدنبال آن ۹۸۰ نفر از خدمات تریاژ بهره مند شدند.سنجربیگی با بیان اینکه یک شعبه از داروخانه هلال احمر نیز در این محل برپا شد،گفت: یک هزار و ۲۱۰ نفر از خدمات ویزیت و دارو استفاده کردند و پنج میلیارد ریال دارو با نسخه پزشک و رایگان در اختیار بیماران قرار گرفت.

معاون مالی، اداری و پیشتیبانی قوه قضائیه:

معاون مالی، اداری و پیشتیبانی قوه قضائیه گفت: دادرسی الکترونیکی بدون حضور افراد در هر نقطه کشور برگزار می شود در بحث رسیدگی و تحقیق زندانیان، 80 درصد رسیدگی پرونده های زندانیان به صورت الکترونیکی انجام می شود.
به گزارش اعظم صفری خبرنگار روزنامه تجارت از شیراز، دکتر ابراهیم شاهرخیان، در مراسم افتتاحیه مجتمع قضایی صدرا، با اشاره به اینکه احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، اجرای عدالت و تسریع در رسیدگی به پروندها جزیی وظایف قوه قضائیه است، گفت: ورودی زیاد پرونده ها به مراجع قضایی است که یکی از دغدغه های جدی محسوب می شود و امروز هم با این چالش مواجه هستیم و در برخی از واحدهای قضایی بین 200 تا 300 هزار وجود دارد که انتظار رسیدگی سریع، دقیق و عدالانه دچار اخلال می کند. معاون مالی، اداری و پیشتیبانی قوه قضائیه گفت: دادرسی الکترونیکی بدون حضور افراد در هر نقطه کشور برگزار می شود در بحث رسیدگی و تحقیق زندانیان، 80 درصد رسیدگی پرونده های زندانیان به صورت الکترونیکی انجام می شود. معاون قوه قضائیه افزود: چهار بانک اطلاعاتی در اختیار قضات است که پلاک ثبتی، پلاک انتظامی، بورس و حساب بانکی است و این موضوعات یاری رسان برای سرعت بخشی در حوزه قضایی باشد. حجت الاسلام سید کاظم موسوی، گفت: استان فارس یکی از استان پیشرو در کشور محسوب می شود. رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه صدرا سومین شهر پرجمعیت استان فارس است، افزود: روزانه 200 هزار نفر جمعیت برای کارهای قضایی از صدرا به شیراز می آمدند و در زمان سفر شهید رئیسی، رئیس وقت قوه این مجتمع مصوب شد و در سال گذشته به دستور ریاست قوه، مجتمعی نزدیک به 2 هزار و 500 مترمربع راه اندازی می شود. وی اظهار کرد: تا اول تیرماه شعبه بندی می شود و قضات منصوب می شوند با این کار مشکلات مردم حل می شود و گسترش فضاهای فیزیکی استاندارد در سند تحول قوه قضائیه وجود دارد. محمدهادی ایمانیه در حاشیه مراسم، گفت: شهر جدید صدرا افزایش جمعیتی قابل توجهی داشته است و تقریبا معادل جمعیت شش شهرستان را در خود جای داده است اما در استقرار ادارات با کمبود مواجه است.
استاندار فارس با اشاره بر اینکه این شهر در حوزه قضایی نیز با مشکل مواجه بود، گفت: مردم صدرا برای رفع مشکلات قضایی خود باید به شهر شیراز مراجعه می کردند که این موضوع علاوه بر اتلاف وقت، باعث ایجاد گره های ترافیکی در محورهای بین شیراز و صدرا می شد؛ الحمدلله با تلاش های مجموعه قضایی استان با افتتاح این مجمتع قضایی موضوعات حقوقی مردم در صدرا مرتفع خواهد شد.
مهدی پوربهی، در حاشیه مراسم افتتاحیه مجتمع قضایی صدرا گفت: یکی از مطالبات بحق مردم شهر صدرا استقرار ادارات دولتی بود که با توجه به جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر نیاز مهم مردم شهر صدرا بود و با دستور استاندار الزام به استقرار شدند و تاکنون 22 اداره در شهر صدرا و تثبیت شدند و خوشبختانه هماهنگی و اهم افزایی و وحدت رویه بین همه این 22 اداره حاکم است. مدیر عمران صدرا گفت: حدود 40 اداره دیگر باید مستقر شوند که با توجه به نیاز شهر جدید صدرا این روند به سرعت در حال اجراست.
مجتبی پارسایی، در حاشیه افتتاحیه مجتمع قضایی صدرا گفت: افتتاح مجتمع غذایی شهر صدرا که در واقع باید گفت حدودا محدوده غرب و شمال غرب شیراز را هم کامل پوشش خواهد داد، از سال 1399 کلنگ احداث به زمین
خورد شد و امروز شاهد بهره‌برداری از این مجمتع هستیم. شهردار صدرا گفت: شهرداری صدرا به عنوان متولی و بانی شهر صدرا برای اجرای پروژه های عمرانی با اهتمام کامل همراهی خود را با دستگاهای اجرای که مقرر شده است در شهر صدرا مستقر شوند را داشته و خواهد داشت هم در بحث تخصیص زمین به این مجتمع و هم در بحث عوارض و عوارض صدور پروانه و هم در مراحل احداث بار رویکرد توسعه شهر جدید صدرا گام برداشته است.

شهردار شیراز با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی گفت: برای نخستین بار نمایشگاهی از محصولات و تولیدات صنایع‌دستی ۱۶ شهر و روستای جهانی صنایع‌دستی در شیراز برپا می‌شود.به گزارش اعظم صفری خبرنگار تجارت از شیراز ، محمدحسن اسدی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی اظهار کرد: برای نخستین بار نمایشگاهی از محصولات و تولیدات صنایع‌دستی ۱۶ شهر و روستای جهانی صنایع‌دستی در شیراز برپا می‌شود.وی افزود: فردا ۲۰ خردادماه روز جهانی صنایع‌دستی نام‌گذاری شده است و شهرداری شیراز در قالب برنامه‌های مشارکتی با اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به برگزاری برنامه‌های تخصصی در ابعاد ملی و بین‌المللی با هدف معرفي صنایع‌دستی و اولویت شیراز شهر جهانی صنایع‌دستی اقدام کرده است.شهردار شیراز با اشاره به حضور شهرداران و دبیران روستاهای جهانی صنایع‌دستی طی سه روز آتی در شیراز گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها در نمایشگاهی که در پیشخوان باغ عفیف‌آباد برپا می‌شود در قالب ۲۰ غرفه تخصصی صنایع‌دستی ۱۶ شهر و روستای جهانی ایران معرفی خواهد شد.اسدی ادامه داد: این نمایشگاه از فردا گشایش می‌یابد و تا روز سه‌شنبه برپاست و علاقه‌مندانمی توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۳ از این نمایشگاه تخصصی دیدن کنند.وی اضافه کرد: معرفی شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی، برپایی ورک شاپ‌ها و فروش محصولات و تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی در این غرفه‌ها صورت می‌گیرد.دبیر شهر جهانی صنایع‌دستی با بیان اینکه دو نشست تخصصی شهرداران و دبیران روستاهای جهانی صنایع‌دستی و مدیران کل و معاونین صنایع‌دستی ادارات میراث فرهنگی این شهرها نیز روز یکشنبه برگزار می‌شود، گفت: در این نشست‌های تخصصی گزارش عملکرد شهرداران در خصوص توسعه و ترویج و صادرات صنایع‌دستی همچنین پیشنهاد دبیرخانه متمرکز برای فعالیت‌ها و همکاری شهرهای جهانی ارائه خواهد شد. این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز در ادامه از رونمایی کتاب کاشی هفت‌رنگ شیراز به قلم استاد تعبدی یکی از اساتید برجسته صنایع‌دستی در رشته کاشی هفت‌رنگ خبر داد.

قریشی- تجارت: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین از احداث ۲ تصفیه خانه مرکزی برای فاضلاب شهرک صنعتی خرمدشت و آراسنج با هدف حفاظت از محیط زیست خبر داد.رضا صفاری اظهار داشت: طرح‌های تصفیه خانه در راستای رعایت الزامات زیست محیطی و مدیریت فاضلاب واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی خرمدشت و آراسنج به مرحله بهره برداری می‌رسند.وی با تاکید بر توسعه صنعتی با رویکرد حفظ محیط زیست در شهرک های صنعتی، افزود: حفاظت و صیانت از محیط زیست مقدم بر توسعه صنعتی و تولید بوده و نگاه ویژه به مقوله محیط زیست و رویکرد حفاظت از آن در حوزه آب، خاک و هوا در اولویت شرکت شهرک‌های صنعتی است.صفاری ادامه داد: مشکلات محیط زیستی همواره یکی از مهمترین چالش های امروز حوزه صنعت است که در این راستا واحدهای صنعتی دارای آلایندگی زیست محیطی اعم از آب، خاک و هوا به هیچ عنوان قابلیت استقرار در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی را نخواهند داشت.وی با اشاره به ضرورت پیشگامی شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار گفت: شهرک‌های صنعتی در ساماندهی صنایع پیشرو و تاثیر گذار با هدف ارتقا فرهنگ حفظ و صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار در کشور طلایه دار و پیشگام است.رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در ادامه با اشاره به اقدامات این شرکت در حوزه مسایل محیط زیستی گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست در شهرک ها و نواحی صنعتی، علاوه بر کنترل، پایش و نظارت مستمر مسایل زیست محیطی، موضوعاتی مانند مدیریت و دفع پسماند، تلطیف، ایجاد و توسعه فضای سبز، تامین آب، احداث تصفیه خانه‌های مرکزی فاضلاب، ایجاد شبکه آبیاری قطره ای، بازچرخانی و استفاده از پساب خروجی تصفیه خانه ها، پایش و ممیزی مستمر واحدهای صنعتی مستعد آلایندگی های زیست محیطی نیز به صورت مستمر انجام می‌شود.صفاری در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی مرتبط با مسایل محیط زیستی برای مدیران و پرسنل واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای آشنایی با مسایل زیست محیطی نیز از اقدامات اساسی این شرکت است.

کاروان کارکنان بسیجی پایگاه مقاومت شهدای رمضان شرکت نفت و گاز اروندان همزمان با سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام امت(ره) برای تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های آن پیر فرزانه در مرقد مطهر ایشان حضور پیدا کردند.به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان(دوشنبه ۱۴ خرداد۱۴۰۳) جمعی از کارکنان و بسیجیان شرکت نفت و گاز اروندان با حضور خود در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ارادت و احترام خود نسبت به بنیانگذار بزرگ انقلاب اسلامی را ابراز کردند.این مراسم، فرصتی مناسب برای یادآوری ارزش‌ها، آموزه‌ها و ایده‌آل‌هایی است که حضرت امام خمینی(ره) در دوران زندگی خود به آنها پایبند بودند و در پیشبرد انقلاب اسلامی و تغییرات اجتماعی و سیاسی در ایران نقش مهمی ایفا کردند.بسیجیان و پرسنل شرکت نفت و گاز اروندان نیز با حضور در این مراسم، پیامی قوی از انگیزه و اراده خود در ادامه راه انقلاب و تعالی سازمانی ارسال کردند. حضور گرم و پرشور کارکنان و بسیجیان مرکز بسیج شهید تندگویان وزارت نفت جنوب در این مراسم، به عنوان نمادی از انقلابی بودن و پیروی از اندیشه‌های رهبری امام خمینی (ره) تلقی می‌شود.حسین کریمی پور سرپرست فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج شهدای رمضان شرکت نفت و گاز اروندان درباره حضور در این مراسم گفت: حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برایمان افتخار است و بهره مندی از بیانات و دیدار با مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) آرزوی همه ما بوده است. وی افزود، بی شک امام خمینی (ره) با ایجاد انقلاب اسلامی، سرآغازی تازه برای رونق و پیشرفت کشورمان فراهم کردند و ما به عنوان کارکنان صنعت نفت، در راستای اهداف و آرمان‌های امام خمینی (ره) در برابر جنگ اقتصادی دشمن می ایستیم و چرخ صنعت را در حرکت نگه می داریم.گفتنی است، این رویداد مهم که با استقبال بسیار پر شور عموم مردم همراه بود، به عنوان یک فرصت برای تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب و اندیشه‌های امام خمینی (ره) است. حضور کارکنان انقلابی و ولایتمدار شرکت نفت و گاز اروندان در این مراسم، نشان از وفاداری و پیروی آنها به ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی است و نشانگر تلاش‌های بی‌وقفه آنها برای تحقق اهداف ملی و پیشرفت ایران عزیز است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز خبر داد:

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز از قرارگرفتن این استان درجایگاه سوم بودجه های عمرانی کشور در قانون بودجه 1403 خبر داد . به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز؛ توحید شیریزاد حاجی بابا در تشریح قانون بودجه 1403 و جایگاه استان در قانون گفت: به استناد جدول 10 «ج» مجموع اعتبارات تملک دارایی های استان البرز بالغ بر 446 / 2میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 99 / 62 رصد رشد داشته و به لحاظ رشد در جایگاه سوم بین استان های کشور قرار دارد. وی با بیان اینکه رشد اعتبارات تملک دارایی های استان البرزاز متوسط کشوری (42 /77 درصد) کمتر بوده است،افزود: از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر این شاخص، اعتبارات دو سوم نفت است که استان البرز سهم ناچیزی از آن را دارا می باشد چرا که از مجموع اعتبارات جدول 10 «ج» بالغ بر912 میلیارد تومان از منابع اعتبارات تملك استاني و 194 میلیارد تومان از رديف دوسوم نفت و گازاست. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با اشاره به اینکه رديف متوازن نيز از ديگر بخش هاي جدول ۱۰ «ج »است ،گفت: از اين محل 116 / 1 ميليارد تومان به البرزاختصاص يافته که نیمی از آن (558 میلیارد تومان ) مربوط به پروژه هاي ملي بوده كه در محدوده استان انجام می شود. شیریزاد با بیان اینکه ازاعتبارات ردیف 27 صدم ارزش افزوده به استان بالغ بر 221 میلیارد تومان اعتبارپیش بینی شده که طبق آیین نامه اجرایی ردیف مذکور بین اداره کل های نوسازی مدارس و ورزش و جوانان توزیع می گردد،ادامه داد: از ردیف تبصره 6 ماده 14 قانون معادن، مبلغ 7 / 1 میلیارد تومان پیش بینی شده که با توجه پایین بودن سهم معادن استان اعتبار ناچیزی از این ردیف به استان اختصاص یافته است. وی با اشاره به بخش اعتبارات هزينه اي اظهار کرد: میزان اعتبارات هزینه ای (حقوق و دستمزد) 578 / 50 میلیارد تومان براي ۳۱ استان پيش بيني شده كه از اين مبلغ 090 / 1 ميليارد تومان سهم البرز است، در حالي كه مجموع اعتبارات هزينه اي استان ها در سال 1402 بالغ بر 37 هزار ميليارد تومان بوده که در اعتبارات سال 1403 نسبت به سال قبل 3 درصد رشد داشته است.همچنین اعتبارات هزينه ای البرز نیز 39 / 36 درصد افزايش يافته که نسبت به متوسط کشوری رشد بالاتری را نشان می دهد . رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز با بیان اینکه استان البرز جایگاه ششم ازنظر میزان رشد اعتبارات هزینه ای نسبت به سال قبل را داراست،خاطرنشان کرد: در بخش درآمدها برای استان البرز بالغ بر 392 / 30 میلیارد تومان تکلیف کسب در آمد پیش بینی درآمد شده که 935 / 29 میلیارد تومان آن درآمدهای مالیاتی (49 / 98درصد) و 456 میلیارد تومان آن بابت سایر درآمدهاست.