معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ:

جلسه هیئت علمی جشنواره ملی و بین‌‎المللی کتاب کودک و نوجوان با حضور یاسر احمدوند (معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی رمضانی (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران)، حامد محقق (معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران) و دبیر و اعضای هیئت علمی این جشنواره برگزار شد. در ابتدای این جلسه یاسر احمدوند با بیان اینکه امیدوارم جشنواره ملی و بین‌‎المللی کتاب کودک و نوجوان منشا خدمات جدیدی در حوزه ادبیات و محتواهای مورد نیاز کودک و نوجوان باشد، گفت: اعضای حاضر جزو چهره‌های شاخص در عرصه‌های مختلف هستند و تجربه و دانش کافی دارند. دور هم بودن این جمع برکات زیادی خواهد داشت. خلا وجود چنین جمع و نهادی را به عنوان جریان تازه در موضوع ادبیات و فرهنگ کودک احساس می‌کردیم. امیدواریم این جشنواره با توجه به مسائل روز، نیازهای کنونی و قالب‌های جدید تولید، انتشار و تغییرات محتوا در سال‌های اخیر آغاز جریان و نگاه جدیدی به موضوع تولید محتوا برای کودک و نوجوان باشد. معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این جشنواره اگر بتواند اهالی حوزه کودک و نوجوان را دور هم جمع کند ارزشمند است. اگر به شیوه‌هایی دست پیدا کنیم که تعداد افرادی که رای می‌دهند بیشتر باشد از جنبه‌های مختلفی همچون اعتبار جایزه، قابل دفاع بودن و کم خطا بودن اهمیت پیدا می‌کند. تحقق این امر مهم حتی از مبلغ جایزه مهمتر است و درباره شیوه اجرایی آن می‌توان بحث کرد. پیوست‌های جشنواره هر چه بیشتر باشد بهتر و ارزشمند است. ما باید در تولید اثرگذار باشیم و این اثرگذاری را ببینیم. در ادامه، علی رمضانی با بیان اینکه ضرورت تقویت ادبیات تالیفی کودک و نوجوان انکارناپذیر است، گفت: احساس ضرورت برای تقویت حوزه تالیف باعث شد این رشته و این رده از حوزه کتاب سال خارج شود و به عنوان سومین رده مورد توجه بعد از ادبیات داستانی در جایزه جلال آل احمد و شعر در جشنواره بین المللی شعر فجر و این جایزه به عنوان جایزه ملی و بین المللی کودک و نوجوان به عنوان کتاب سال این حوزه پیش‌بینی شود.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش خودروی وارداتی جانبازان به زودی آغاز می‌شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد، ثبت سفارش خودروهای وارداتی مشمول جانبازان پس از انجام تست‌های فنی جهت برقراری وب سرویس بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بنیاد شهید در اسرع وقت راه اندازی می‌شود. هم‌اکنون وب سرویس بنیاد شهید و سامانه جامع تجارت در اختیار سازمان فناوری اطلاعات قرار گرفته است و این سازمان ضمن تأیید اتصال این دو وب سرویس مقرر کرده در اسرع وقت امکان تبادل اطلاعات فراهم شود. برقراری وب سرویس بنیاد شهید و سامانه جامع تجارت به منظور استعلام اطلاعات جانبازان معزز مشمول طرح واردات خودرو است، تا امکان صحت سنجی اطلاعات جانبازان میسر باشد. تمامی جانبازان می‌توانند رأساً اقدام به ثبت سفارش کنند و در صورت تمایل امور مربوط به واردات خودرو را به شرکت‌های واردکننده واگذار کنند. پس از تکمیل ثبت سفارش و نهایی شدن میزان ارز مورد نیاز، بخشی از منابع ارزی آن از سهمیه وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخشی دیگر نیز از طریق منابع بانک مرکزی تأمین خواهد شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت خود را مکلف به تأمین خودروهای وارداتی جانبازان می‌داند و این عزیزان مطمئن باشند این وزارتخانه پیگیر امور آنها است.

عضو تیم ملی روئینگ ایران گفت: محدودیت‌ها هرگز بانوان قایقران ایران را متوقف نکرد و ما همیشه تلاش کردیم بهترین عملکرد را در میادین داشته باشیم. مهسا جاور بانوی قایقران المپیکی ایران در گفت‌وگویی درخصوص تازه‌ترین فعالیت‌های خود اظهار داشت: پس از سهمیه المپیکی که در اردیبهشت‌ کسب کردیم به‌طور کامل در اردو هستیم. بیش از ۴۰ روز تا المپیک زمان باقی مانده است و همچنان اردوهای ما هم به‌صورت مستمر ادامه دارد. در این بازه زمانی به‌مدت یک ماه هم در کشور روسیه اردو خواهیم داشت و بعد از آن ان‌شالله برای المپیک عازم پاریس می‌شویم. وی درباره شرایط اردوها و آمادگی ورزشکاران گفت: هرچند ما همیشه محدودیت‌هایی را در رشته خود داشتیم اما شکر خدا شرایط به‌طور کلی خوب است. تمرینات تا به اینجا به‌ خوبی پیش رفته و امید داریم که در اردوی روسیه هم با توجه به تجهیزات و امکانات استانداردتری که در اختیار خواهیم داشت بتوانیم بیشترین بهره را برای آماده‌سازی ببریم و با شرایط بهتری راهی المپیک شویم. عضو تیم ملی روئینگ ایران در مورد تاثیر موفقیت‌های بین‌المللی ورزشکاران زن ایرانی بر بهبود شرایط آن‌ها و رفع کمبودها و محدودیت‌ها؛ نیز گفت: یکی از واقعیت‌ها درباره رشته ما این است که تامین تجهیزات برای قایقرانی و فراهم کردن شرایط استاندارد برای تمرین واقعا کار دشواری است.