ملت فلسطین اثبات کرد دارای مقاومتی اسطوره‌ای است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: فلسطین، امروز میدان بزرگ آزمون همه جامعه بشری اعم از دولت‌ها، ملت‌ها، مجامع و سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری است. ناصر کنعانی صبح دیروز یکشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان پویش رسانه‌ای ققنوس قلم با بیان اینکه در این میدان آزمون به ویژه در ۸ ماه گذشته هر کسی جوهره خود را در معرض دید جهانیان و قضاوت آنها قرار داده است، خاطرنشان کرد: در جریان این تحولات ملت فلسطین اثبات کرد که ملتی زنده، پایدار و مقاوم در مسیر دستیابی به حقوق کامل خود است. این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ملت فلسطین اثبات کرد که برای تحقق حقوق کامل خود دارای مقاومتی اسطوره‌ای است، گفت: در واقع آنها نشان دادند که پویاتر و زنده‌تر از هر زمان دیگری هستند و تا زمانی که به حقوق کامل خود دست پیدا نکنند از پای نخواهند نشست و همه هزینه‌های آن را پرداخت خواهند کرد. کنعانی در ادامه تاکید کرد: ملت فلسطین، ملتی سرافراز، سربلند و اسطوره‌ای در جهان است، ملتی است که سر تعظیم جهانیان را در برابر خود فرو آورده است و این ملت نشان داد که شایسته تکریم و احترام است.

 

اولویت، توقف فوری جنگ در غزه است

رئیس پیشین حزب کارگر انگلیس ضمن تاکید بر اینکه اولویت توقف فوری جنگ و محاصره غزه است، گفت خیزش دانشجویی در حمایت از غزه در دانشگاه‌های انگلیس بی‌سابقه است. سیاستمداران برجسته حزب کارگر انگلیس بعد از استعفایشان به دلیل مواضع رهبری این حزب نسبت به جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، قصد دارند در انتخابات پارلمانی چهارم ژوئیه به عنوان نامزدهای مستقل شرکت کنند. کوربین درباره اینکه آیا جنگ غزه نقش محوری در انتخاب رای‌دهندگان انگلیسی خواهد داشت یا خیر گفت: شهروندان حوزه انتخاباتی من از کشته شدن بی‌گناهان در غزه بسیار ناخرسند هستند. میلیون‌ها تن از این مردم از تمام ادیان خواهان آتش‌بس هستند، اما طبقه سیاسی و تصمیم‌گیرندگان کشور آنها را نادیده می‌گیرند. من و بسیاری دیگر از شکست ۲ حزب محافظه‌کار یا کارگر در دفاع از قوانین بین‌المللی و نادیده گرفتن فلسطینی‌ها احساس خشم و ناراحتی داریم. در دوره انتخابات برخی از سیاستمداران عقب‌نشینی کردند چرا که نگران عواقب انتخاباتی مواضع سیاسی خود هستند. این سیاستمداران اگر وجدان سیاسی و اخلاقی داشتند برای ۳۵ هزار فلسطینی که به شهادت رسیده یا آن‌هایی که در گرسنگی به سر می‌برند یا زیر آوارها دفن شده‌اند، ناراحت می‌شدند، اما به دلیل ترس اخلاقی و سیاسی آنها هیچ کاری نکردند.

پرچمداری ایران اسلامی در حوزه پهپادی
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش، در کنار سایر نیروهای مسلح، توانسته پهپادهای مختلف با بردهای گوناگون تولید کند و بسیاری از کشورها خواهان خرید پهپادهای ایرانی هستند. امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی با حضور در پایگاه شهید یاسینی و بازدید از بخش‌های مختلف این یگان در جمع کارکنان گردان پهپادی پایگاه شکاری شهید یاسینی، گفت: کشور ما دارای یک موقعیت ممتاز و راهبردی است که در طول تاریخ همواره با تهدیدهای زیادی روبه رو بوده است. نیروی هوایی ارتش به لحاظ تجهیزات و انسجام درونی به پیشرفت‌های بسیار خوبی رسیده است، شما جوانان انقلابی باید با تلاش و کوشش توانایی خود را در زمینه نظامی به شدت تقویت کنید. وی با تاکید بر این‌که «ایران اسلامی در حوزه پهپادی پرچمدار است»، خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح تاکنون توانسته پهپادهای مختلف با بردهای گوناگون تولید کند و بسیاری از کشورها خواهان خرید پهپادهای ایرانی هستند. وی گفت: دوران جوانی ضمن این‌که فرصت بزرگی برای فرد و جامعه است، نعمتی بزرگ اما در معرض تهدید است که مراقبت از این نعمت ارزشمند بسیار ضروری است.

کابلوف در تهران با کاظمی قمی دیدار کرد
نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان با حسن کاظمی قمی، همتای ایرانی خود دیدار کرد. در ادامه حضور و رایزنی هیات‌های دیپلماتیک‌ کشورهای عضو گروه تماس منطقه‌ای که دومین نشست آن به میزبانی تهران برگزار شد، ضمیر کابلوف؛ نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان با حسن کاظمی قمی، همتای ایرانی خود دیدار کرد. بر اساس گزارش ایراف، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان که صبح امروز یکشنبه ۲۰ خرداد وارد تهران شده با حضور در دفتر حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل در تهران با وی دیدار کرد. کابلوف به دلایل فنی نتوانست روز گذشته در نشست گروه تماس منطقه‌ای در تهران حضور پیدا کند، اما دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل و کاردار این کشور در تهران در این نشست که با حضور نمایندگان ویژه کشورهای ایران، پاکستان و چین در امور افغانستان برگزار شد حضور داشتند.

باقری پنجشنبه به عراق سفر می‌کند
سفیر ایران در عراق از سفر روز پنجشنبه سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به بغداد خبر داد. «محمد کاظم آل صادق» در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با سفر علی باقری به این کشور همسایه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده آقای باقری در آخر هفته جاری در سفری ۲ روزه به عراق سفر می‌کند. وی با اشاره به سفر اخیر سرپرست وزارت امور خارجه به ۲ کشور سوریه و لبنان، تصریح کرد : سفر به بغداد در راستا و ادامه این ۲ سفر انجام می‌شود و آقای باقری در این سفر با مسئولان عالی رتبه عراق دیدار و رایزنی خواهد کرد. آل صادق ادامه داد: در جریان این سفر در مورد مسائل ۲ جانبه و توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف و همچنین آخرین مسائل منطقه از جمله آخرین تحولات غزه و فلسطین رایزنی و گفت‌وگو خواهد شد. سفیر ایران در عراق ادامه داد: یکی دیگر از اهداف سفر سرپرست وزارت خارجه به بغداد تشکر از مقامات عراق به خاطر ابراز همدردی‌شان با دولت و ملت ایران در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه فقید و همراهانشان است.

درخواست نتانیاهو از گانتس
برای باقی ماندن در کابینه
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی در پلتفرم ایکس نوشت: از بنی گانتس می‌خواهم کابینه جنگ را ترک نکند. اکنون زمان وحدت است نه دودستگی. طبق گزارش سما، گانتس در پاسخ به نتانیاهو گفت: با اینکه از دستاورد آزادی چهار اسیر خوشحال هستیم اما باید این را یادآوری کنیم که تمام چالش‌هایی که اسرائیل با آن مواجه است، همچنان موجود است. روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از گانتس نوشت: ما باید درباره هر آنچه درست است مسؤولیت پذیر باشیم. روزنامه معاریو به نقل از نزدیکان گانتس نوشت که کناره‌گیری وی از کابینه ظرف چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد.

یاشار سلطانی جهت اجرای حکم قطعی قضایی وارد زندان شد
یاشار سلطانی لحظاتی پس از احضار به دادستانی تهران جهت اجرای حکم قطعی قضایی وارد زندان شد. مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: یاشار سلطانی در پرونده‌ای که ۱۷ شاکی دارد، پس از تجدید نظرخواهی و رای نهایی و قطعی دادگاه به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی (یازده فقره)، به یک سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شده است. این گزارش حاکی است یاشار سلطانی لحظاتی پیش، پس از احضار به دادستانی تهران جهت اجرای حکم قطعی قضایی وارد زندان شد.

رائفی پور به دادستانی تهران احضار شد
دادستانی تهران علی اکبر رائفی‌پور را با عنوان اتهامی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی احضار کرد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، طی روزهای اخیر علی اکبر رائفی‌پور مطالبی را در فضای مجازی منتشر کرد که با توجه به گزارش ضابطین پرونده‌ای با عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی برای نامبرده تشکیل شد. در پی گزارش ضابطین صبح دیروز دادستانی تهران رائفی پور را با عنوان اتهامی «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» احضار کرد.

شورای نگهبان اسامی کاندیداهای احرازصلاحیت‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد

گروه سیاسی: پس از قریب به یک هفته انتظار، دیروز یک‌شنبه شورای نگهبان اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم را اعلام کرد. ستاد انتخابات کشور عصر یکشنبه با انتشار اطلاعیه شماره ۲، اسامی نامزدان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را که از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفته است، اعلام کرد. در اجرای ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری، به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می رساند، اسامی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است، به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است. آقای مسعود پزشکیان فرزند محمد علی، آقای مصطفی پور محمدی فرزند محمد حسن، سعید جلیلی فرزند محمد حسن، علیرضا زاکانی فرزند حسین، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی فرزند سید حسن و محمد باقر قالیباف فرزند حسین.
به گزارش «تجارت»، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات در یک گفت وگوی تلویزیونی اعلام کرد: بر اساس قانون انتخابات با اعلام اسامی داوطلبان انتخابات، تبلیغات آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی یعنی ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۷ تیر ادامه دارد. براساس ماده ۶۶ قانون صدرالذکر، فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رسما از تاریخ اعلام اسامی آنان به وسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی ساعت ۸/۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۳/۷ خاتمه می پذیرد. در سطخی دیگر، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان ظهر یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ گفت: مهلت رسیدگی ۵ روزه اولیه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات دیروز به اتمام رسید و همانطور که اعلام کرده بودیم از بخشی از زمان ۵ روز دوم استفاده کردیم. وی اظهار کرد: جلسات بصورت فشرده و پی در پی برگزار شد و امروز اتمام بررسی صلاحیت داوطلبان را داشتیم؛ دقایقی قبل اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده به وزارت کشور اعلام شد. ان‌شاءالله اسامی بر اساس قانون توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد. سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: بعد از اعلام نتایج، از فردا مهلت تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری آغاز می‌شود؛ ان‌شاءالله با این تبلیغات آشنایی که مردم پیدا می‌کنند و همچنین تمهیداتی که اندیشیده شده، شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و رقابتی در تراز ملت شریف ایران باشیم.

جلسه فوری جبهه اصلاحات برای بررسی وضعیت حمایت از پزشکیان
پس از اعلام نامزدهای مورد تایید شواری نگهبان، سخنگوی جبهه اصلاحات گفت: این جبهه در مورد انتخاب پزشکیان به عنوان نامزد اختصاصی تصمیم‌گیری می‌کند. جواد امام در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری جسله جبهه اصلاحات، اظهار کرد: اگر در این جلسه مسعود پزشکیان دو سوم آرای اعضای این جبهه را کسب کند به عنوان نامزد اختصاصی جبهه اصلاحات معرفی خواهد شد. پیش از این مسعود پزشکیان، عباس آخوندی و اسحاق جهانگیری به عنوان سه نامزد اولیه جبهه اصلاحات انتخاب شده بودند که فقط پزشکیان تایید صلاحیت شده است.

پخش ۵ مناظره برای نامزدهای ریاست جمهوری از شبکه یک
سازمان صدا و سیما در نظر دارد در راستای فضای تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری، پنج مناظره چهار ساعته را از شبکه یک سیما تهیه و پخش کند. براساس اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات ریاست جمهوری رسانه ملی که پنجشنبه گذشته توسط معاونت سیما منتشر شد، هر نامزد ریاست جمهوری، در برنامه مناظره‌های انتخاباتی، فرصت ۱۰۵۰ دقیقه‌ای برای تبلیغات خواهد داشت. پیرو تصویب پیشنهادهای ستاد انتخابات ریاست جمهوری رسانه ملی در کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات، برای نامزدهای ریاست جمهوری علاوه بر برنامه‌های زنده، تهیه دو مستند تلویزیونی ۳۰ دقیقه‌ای، دو مستند رادیویی ۳۰ دقیقه‌ای و نیز ۳۱ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای روبه دوربین برای گفتگو با مردم هر یک استان‌های کشور از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری است که در صورت تمایل به استفاده از این ظرفیت‌ها لازم است از زمان باقیمانده تا آغاز فرصت قانونی تبلیغات برای تهیه و ضبط این برنامه‌ها استفاده کنند. در این اطلاعیه تاکید شده است که با توجه به این فرصت زمانی محدود، پیشنهاد ستاد انتخابات رسانه ملی به نامزدهای محترمی که امکان حضور خود در عرصه رقابت انتخابات را زیاد می‌دانند این است که از هم‌اکنون برای آماده‌سازی برنامه‌های ضبطی یاد شده اقدام کنند.

جلیلی در سودای رسیدن به آرزوی دیرینه
سعید جلیلی متولد سال ۱۳۴۴ در مشهد مقدس و دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق(ع) در رشته علوم سیاسی است. پدر او بیرجندی و مادرش اردبیلی است. او در سال ۱۳۷۳ ازدواج کرد و یک فرزند پسر دارد. او در دفاع مقدس دیدبان لشکر نصر خراسان بود و در عملیات کربلای ۵ از ناحیه پای راست مجروح و جانباز شد. دو دوره به عنوان رئیس اداره بازرسی وزارت خارجه مشغول فعالیت بوده است. با آغاز دهه ۸۰ جلیلی به دفتر رهبر معظم انقلاب رفت و مسئولیت مدیرکل بررسی‌های جاری دفتر رهبری را بر عهده گرفت. او در این مدت نقش پایش و گزارش و پیشنهاد راهبردهای کلان در کشور در حوزه‌های مختلف به رهبر انقلاب را بر عهده داشته است. با روی کار آمدن دولت نهم، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه شد و پس از آن در سال ۸۶ به دبیری شورای عالی امنیت ملی منصوب شد. عضویت در «کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی» و «ستاد تدابیر ویژه اقتصادی» مستقر در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و ریاست «کمیته مبارزه با تحریم» در سوابق جلیلی وجود دارد. جلیلی در انتخابات ۹۲ شرکت کرد ولی موفقیتی بدست نیاورد. او در انتخابات سال ۹۶ نیز با حضور آیت‌الله شهید رئیسی در صحنه انتخابات، ضمن انصراف از کاندیداتوری و حمایت تمام قد از او، تمام برنامه‌های خود در دولت سایه را در اختیار وی قرار داد.

پزشکیان؛ تنها نامزد ناموزون در جمع اصول‌گرایان تایید صلاحیت شده
سعود پزشکیان متولد ۷ مهر ماه ۱۳۳۳ در مهاباد و هم اکنون نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو است. او سابقه نمایندگی در ادوار هشتم، نهم، دهم (نایب رئیس) و یازدهم مجلس و همچنین سابقه فعالیت به عنوان وزیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت هشتم (اصلاحات) و ریاست بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز را در کارنامه سوابق خود دارد. پزشکیان دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران است. وی پیشتر دو مرتبه برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های یازدهم (سال ۱۳۹۲) و سیزدهم (سال ۱۴۰۰) نام نویسی کرده بود که در سال ۱۳۹۲ پیش از اعلام اسامی افراد احراز صلاحیت شده، به نفع آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی دیگر داوطلب نامزدی این انتخابات از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد و در سال ۱۴۰۰ نیز از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشد.

قالیباف در آستانه فتح پاستور پس از ریاست بر بهارستان
محمدباقر قالیباف متولد ۱ شهریور ۱۳۴۰ در قرطبه و هم اکنون نماینده مردم تهران و رئیس مجلس شورای اسلامی (دوره دوازدهم) است. او سابقه عضویت و ریاست مجلس یازدهم را دارد و در کارنامه او فعالیت به عنوان شهردار تهران (از شهریور ۱۳۸۶ تا شهریور ۱۳۹۶)، فرماندهی نیروی انتظامی و فرماندهی نیروی هوافضای سپاه وجود دارد.
وی پس از انتصاب به عنوان فرمانده نیروی هوایی سپاه در سال ۱۳۷۶ توسط مقام معظم رهبری، دوره‌های فشرده خلبانی را سپری کرد و همزمان نیز پس از شرکت در آزمون ورودی دکتری تخصصی، در رشته جغرافیای سیاسی در دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد. قالیباف دارای درجه نظامی سرتیپ پاسدار و مرتبه علمی دانشیار و عضو هیئت علمی گروه جغرافیایی سیاسی دانشگاه تهران است.
وی سه مرتبه تجربه نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های نهم (سال ۱۳۸۴) و یازدهم (سال ۱۳۹۲) و دوازدهم (۱۳۹۶) را دارد که در سال ۱۳۸۴ در رقابت با محمود احمدی نژاد، اکبر هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی، مصطفی معین، علی لاریجانی و محسن مهرعلی‌زاده با کسب ۴ میلیون و ۹۵ هزار و ۸۲۷ رأی چهارم شد. قالیباف همچنین در انتخابات سال ۱۳۹۲ در رقابت با حسن روحانی، سعید جلیلی، محسن رضایی، علی اکبر ولایتی و محمد غرضی با کسب ۶ میلیون و ۷۷ هزار و ۲۹۲ رای دوم شد و در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۱۳۹۶ نیز در حمایت از ابراهیم رئیسی دیگر نامزد این انتخابات کناره‌گیری کرد.

زاکانی آمده که تا آخر بماند
علیرضا زاکانی متولد ۱۲ اسفند ۱۳۴۴ در شهرری که هم‌اکنون به‌عنوان چهل‌وهفتمین شهردار تهران فعالیت می‌کند، از چهره‌های شناخته‌شده جریان اصولگرایی است که هم در چارچوب ساختارهای حزبی و تشکیلاتی این جریان نقش‌آفرینی کرده و هم تجربه نمایندگی مجلس در دوره‌های هفتم، هشتم، نهم و یازدهم را در کارنامه دارد. او همچنین در دولت سیزدهم به سمت دستیار رئیس‌جمهوری در مدیریت آسیب‌های اجتماعی تهران نیز منصوب شد. زاکانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشیار پزشکی هسته‌ای است که در بیمارستان امام خمینی (تهران) و مجتمع درمانی ولی‌عصر نیز فعالیت پزشکی دارد. او همچنین در دوران جوانی و از اواخر دهه هفتاد مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران را برعهده داشت و از سال ۱۳۷۹ نیز در سمت رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور فعالیت کرد که پس از چهار سال و در ۱۳۸۲ با استعفا، از مسئولیتش کناره‌گیری کرد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پی جبران شکست دور سیزدهم
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی زاده ۲۵ فروردین ۱۳۵۰ در فریمان است. او از سال ۱۴۰۰ سمت معاونت رئیس‌جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران را در دولت سیزدهم بر عهده دارد. وی که سابقه ۴ دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه دارد، قبل از حضور در بنیاد شهید و انتصاب به عنوان معاون رئیس جمهور، نایب رئیس مجلس یازدهم بود. قاضی‌زاده هاشمی همچنین در دوره های هشتم، نهم و دهم نیز به عنوان نماینده مشهد و کلات در مجلس حضور داشت و در دوره‌های نهم و دهم دبیر و عضو هیئت رئیسه مجلس بوده است. وی متخصص گوش و حلق و بینی است و پیش از ورود به عرصه سیاست ضمن طبابت، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را بر عهده داشت. او در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم نیز به عنوان نامزد نهایی حضور داشت و توانست رتبه چهارم را در میزان آرای مردم کسب کند.

پورمحمدی؛ مردی با تجربه اما با شانس اندک
مصطفی پورمحمدی متولد یکم دی‌ماه ۱۳۳۸ در قم که هم‌اکنون به‌عنوان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز نیز شناخته می‌شود، از جمله روحانیونی است که با عهده‌دار شدن مسئولیت دادستان انقلاب اسلامی در استانهای خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه و خراسان طی سالهای ۵۸ تا ۶۵، تجربه ریاست بر بخش اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات از سال ۶۹ تا ۷۶ و پذیرش جایگاه قائم‎مقام این وزارتخانه در سالهای ۷۶ تا ۷۸ بدل به یکی از چهره‌های شناخته‌شده در سیاست ایران شد. حضور او در دولت اول محمود احمدی‌نژاد و در قامت وزیر کشور از سال ۸۷ با پایان مسئولیت پورمحمدی در این وزارتخانه به آغاز ریاستش بر سازمان بازرسی کل کشور و تداوم آن تا سال ۹۲ منجر شد.
او در دولت نخست حسن روحانی نیز حضور در راس وزارت دادگستری را تجربه کرد. عضویت و ریاست هیئت امناء مرکز اسناد انقلاب اسلامی از ۱۳۷۵ تاکنون که پس از گذشت ۲۵ سال به آغاز ریاست پورمحمدی بر این مجموعه از سال ۱۴۰۰ انجامید، حضور در دانشگاه امام صادق (ع) به‎عنوان مدرس از سال ۱۳۷۵ تاکنون و فعالیت به‌عنوان جانشین
فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ناجا از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ از دیگر تجریبات وی در امور اجرایی و دانشگاهی طی سال‌های گذشته است.

باقری: رژیم صهیونیستی با حمایت غرب به‌دنبال فروپاشی اجتماعی در غزه است

گروه سیاسی: سرپرست وزارت خارجه ایران با بیان اینکه رژیم اشغالگر با به کارگیری سیاست تنبیه دسته‌جمعی در پی تحقق هدف شوم و خطرناک فروپاشی اجتماعی در غزه است، نوشت تداوم این جنایات در سایه حمایت کشورهای غربی به‌ ویژه آمریکا میسر شده است.
به گزارش «تجارت»، «علی باقری» سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز شنبه در نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه درباره وضعیت غزه در استانبول شرکت کرد، طی یادداشتی در روزنامه ملیت ترکیه نوشت: فاجعه غم‌بار انسانی در غزه دل هر انسان باوجدانی را به درد می‌آورد. مردمی که در هشت دهه گذشته تحت انواع ظلم و ستم رژیم اشغالگر قدس بوده‌اند در هشت ماه اخیر آماج حملات بی سابقه‌ای قرار گرفته‌اند. طی این مدت، بیش از ۳۶ هزار نفر شهید، ۸۲ هزار نفر مجروح و ده‌ها هزار نفر در غزه مفقود شده‌اند. بیش از ۲ میلیون نفر غیرنظامی آواره و بی‌سرپناه شده‌اند. رژیم اشغالگر در برابر دیدگان وحشت‌زده جامعه بین‌المللی در حال یک نسل‌کشی تمام عیار است و از ارتکاب شدیدترین جنایات بین‌‎المللی هیچ ابائی ندارد. متاسفانه نظام بین‌الملل نتوانسته است اقدام موثری در خاتمه دادن به این جنایات شنیع انجام دهد.
رژیم اشغالگر با به کارگیری سیاست تنبیه دسته‌جمعی در پی تحقق هدف شوم و خطرناک فروپاشی اجتماعی در غزه است. تداوم جنایات رژیم اشغالگر در سایه حمایت کشورهای غربی به‌ ویژه آمریکا میسر شده است. جمهوری اسلامی ایران در هشت ماه گذشته از جمله بلندترین صداها برعلیه حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین بوده و تلاش داشته که هرچه زودتر این تهاجم و نسل‌کشی متوقف شود. ما بر مسئولیت خود به عنوان یکی از اعضای جامعه بین المللی، سازمان ملل متحد و جهان اسلام واقفیم و از هر فرصتی و راهی برای کمک به غزه استفاده کرده و خواهیم کرد. بر همین اساس، از ابتکار سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه ( دی ۸) در برگزاری نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه استقبال می‌کنیم و به دعوت جناب آقای هاکان فیدان وزیر محترم امورخارجه جمهوری ترکیه،در نشست استانبول شرکت می‌نماییم. نشست اضطراری وزرای کشورهای دی هشت، دومین اقدام این سازمان در این زمینه طی هشت ماه گذشته است. اقدام قبلی در داکا تنها ۲ هفته پس از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه بنا به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در قالب بیانیه مشترکی در حمایت و همبستگی با مردم فلسطین، خواستار اقدام جامعه جهانی در توقف حملات و ارسال کمکهای بشردوستانه شدند. امیدوارم در نشستِ استانبول، توافقات مفیدی در حمایت از آرمان فلسطین و مردم مظلوم غزه حاصل شود. ضروری است کشورهای عضو دی هشت گام‌های عملی در عرصه مناسبات چندجانبه با هدف کاهش آلام شدید مردم بی‌دفاع غزه رقم بزنند و در قامتِ یک سازوکار همکاری اقتصادی چند جانبه اسلامی، در خصوص چگونگی کمک این سازمان به توقف حملات و بازسازی غزه نیز تأمل جدی داشته باشند.