دولت سیزدهم تا آخرین لحظه برای خدمتگزاری به مردم آماده است

وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم تا آخرین لحظه برای خدمتگزاری به مردم آماده است و انتخابات هیچ خللی در انجام وظیفه مسوولان ایجاد نخواهد کرد. احمد وحیدی دیروز سه شنبه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان که برای افتتاح چند طرح به سیستان و بلوچستان سفر کرده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش ها در وزات کشور و صدا و سیما برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در حال انجام است. وی همچنین در خصوص برگزاری انتخابات تصریح کرد: برنامه های پیش بینی شده برای نامزدها ملاک انتخاب مردم می‌شوند و پیش بینی مشارکت خوبی در حوزه انتخابات داریم. وزیر کشور با بیان اینکه بازدید از پایانه مرزی میرجاوه اولین برنامه این سفر است گفت: افتتاح و بهره برداری از ساختمان اداری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان و شرکت در جلسه شورای اداری نیز از دیگر برنامه های این سفر خواهد بود. احمد وحیدی همچنین در خصوص برگزاری انتخابات تصریح کرد: برنامه های پیش بینی شده برای نامزدها ملاک انتخاب مردم می شوند و پیش بینی مشارکت خوبی در حوزه انتخابات داریم.

 

کار بر روی توافق جامع همکاری میان روسیه و ایران ادامه دارد

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه «مسکو قصد دارد روابط خود را با تهران بیش از پیش گسترش دهد» گفت: روسیه به دنبال بهبود چارچوب حقوقی بین ۲ کشور است. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) درباره روابط کشورش با ایران تصریح کرد: مسکو قصد دارد روابط با تهران را بیشتر توسعه دهد و چارچوب حقوقی بین دو کشور را بهبود بخشد. او همچنین گفت کار بر روی توافق جامع همکاری بین تهران و مسکو ادامه دارد اما «به دلیل انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، تغییری در برنامه زمانی وجود دارد». وی در ادامه وضعیت در قاره اروپا را «کاملاً متشنج» توصیف کرد و گفت این وضعیت، هر روز با اقدامات خصمانه کشورهای اروپایی و ایالات متحده تحریک می‌شود. کرملین رویکردی منفی نسبت به تصمیم ایالات متحده برای لغم ممنوعیت ارسال سلاح به گردان ملی‌گرای آزوف در اوکراین دارد. پسکوف در این باره اظهار داشت: تغییر ناگهانی موضع ایالات متحده در مورد آزوف نشان می‌دهد که واشنگتن در انجام هر کاری برای فشار بر روسیه تردید ندارد. سخنگوی کرملین همچنین اظهار نظر درباره گزارش‌های استعفای احتمالی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را زودهنگام دانست و تاکید کرد که باید منتظر نتایج انتخابات بود.

بیانیه نمایندگان در محکومیت
قطعنامه آژانس علیه ایران
۲۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران را محکوم کردند. مجتبی بخشی‌پور عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز بیانیه نمایندگان در محکومیت قطعنامه آژانس انرژی اتمی را به شرح زیر قرائت کرد: «اخیراً قطعنامه پیشنهادی ۳ کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه علیه برنامه صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران توسط شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تصویب رسید. این قطعنامه توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی صادر شده است که از هر جهت مورد حمایت این سه کشور است. رژیمی که متهم و مجرم نسل‌کشی علیه مردم بی‌دفاع غزه است و ساکنان آن رسما و صراحتا توسط وزرای این رژیم سفاک تهدید به بمباران هسته‌ای می‌شود. اکنون زمانی است که دست‌های آلوده به خون این رژیم غاصب توسط جهانیان آشکار شده و صدای مظلومیت مردم فلسطین و عمق فجایع آفرینی این رژیم سراسر جهان و مخصوصا نسل جوان و عدالت خواه را در دانشگاه‌های کشورهای جهان از جمله این سه کشور فرا گرفته است. تلاش مذبوحانه برای منحرف کردن افکار از جنایت رژیم صهیونیستی است و آنچه که باعث شد جمهوری اسلامی ایران اجرای برخی از تعهدات خود را به تعویق درآورد خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و ناتوانی ۳ کشور آلمان، انگلستان و فرانسه از اجرای تعهدات خود بوده است.

«منوری» جانشین زاکانی در شهرداری تهران در ایام‌ مرخصی انتخابات شد
شهردار تهران برای ایام مرخصی‌ جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم طی نامه ای خطاب به رییس شورای اسلامی شهر تهران «مهدی منوری» مسئول هماهنگی و پیگیری امور مدیریت شهری تهران را معرفی کرد. علیرضا زاکانی شهردار تهران برای ایام مرخصی‌ جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم طی نامه ای خطاب به رییس شورای اسلامی شهر تهران مهدی منوری مشاور و مدیرکل حوزه شهردار را به عنوان مسئول هماهنگی و پیگیری امور مدیریت شهری تهران معرفی کرد.در متن نامه آمده است: «جناب آقای مهندس چمران رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران
سلام‌علیکم
با احترام، با عنایت به حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، به استحضار می‌رساند در ایام مرخصی اینجانب از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۲ لغایت ۱۴۰۳/۰۴/۰۸، آقای مهدی منوری مشاور و مدیرکل حوزه، مسئولیت هماهنگی و پیگیری امور را بر عهده خواهند داشت.»

رئیس قوه قضاییه به قطر می‌رود
دیدار با امیر قطر و رئیس شورای عالی قضایی این کشور، حضور در جمع ایرانیان مقیم قطر، امضای یادداشت تفاهم‌ همکاری قضایی و انعقاد موافقت‌نامه معاضدت قضایی در امور کیفری میان دو کشور، اهم برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به قطر هستند. به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه اظهار کرد: در راستای دیپلماسی قضایی و توسعه تعاملات قضایی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به دعوت رئیس شورای عالی قضایی قطر، در سفری یک روزه عازم این کشور خواهد شد. وی با اشاره به برنامه‌های این سفر گفت: دیدار با امیر قطر و رئیس شورای عالی قضایی این کشور، حضور در جمع ایرانیان مقیم قطر، امضای یادداشت تفاهم‌ همکاری قضایی و انعقاد موافقت‌نامه معاضدت قضایی در امور کیفری میان دو کشور، اهم برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به قطر هستند. غریب‌آبادی گفت: همچنین در چهارچوب دیپلماسی قضایی، هفته آینده نیز رئیس دیوان عالی و دادستان کل کشور، به طور جداگانه در اجلاس رؤسای دیوان‌های عالی و دادستان‌های کشورهای عضو بریکس حضور پیدا خواهند کرد.

الحاق تجهیزات جدید به نیروی
دریایی سپاه تا پایان سال
فرمانده نیروی دریایی سپاه از الحاق تجهیزات جدید به این نیرو تا پایان سال خبر داد و گفت: بر مبنای اوامر فرمانده کل قوا و تأکیدات ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) و فرمانده کل سپاه، آمادگی‌های خود را افزایش می‌دهیم. سردار تنگسیری در گفت‌وگویی
درباره الحاق تجهیزات جدید به نیروی دریایی سپاه اظهارکرد: امسال الحاقات متعددی را در نیروی دریایی سپاه در پیش داریم.

حکم دادگاه کانادایی علیه
اوکراین در سقوط پرواز PS۷۵۲
دادگاه عالی اونتاریو طی حکمی اعلام کرد خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین از نظر قانونی مسئول پرداخت غرامت کامل به خانواده‌هایی است که عزیزانشان را در سقوط پرواز PS۷۵۲ در ایران از دست داده‌اند. دادگاه عالی اونتاریو در کانادا روز دوشنبه پس از بررسی دادخواست خانواده‌های قربانیان سانحه سقوط یک هواپیمای مسافربری در ایران در ژانویه ۲۰۲۰ که متعلق به خطوط هوایی اوکراین بود، به نفع آنها رای داد. پرواز PS۷۵۲ در ساعات ابتدایی روز هشتم ژانویه ۲۰۲۰ به دلیل خطای انسانی در نزدیکی تهران، پایتخت ایران سقوط کرد که در پی آن، تمام سرنشینان هواپیما و خدمه آن، شامل اتباع کانادایی جان خود را از دست دادند.

گزارش «تجارت» از اولین بازخوردهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری؛

گروه سیاسی: تنها 15 روز تا برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری باقی مانده اما تمامی شواهد نشان دهنده این هستند که احتمالا انتخاباتی پرشور با درصد مشارکت بالا در کشور برگزار خواهد شد. به طور حتم طی روزهای آینده ماجرای برگزاری انتخابات و تعیین مقیم جدید پاستور ابعادی ویژه‌تر و جدی‌تر به خود خواهد گرفت. به گزارش «تجارت»، هر چند تا زمان برگزاری مناظره‌ها نمی‌توان هیچ گونه حدث قطعی را پیرامون کاندیداهای اصلی برای نشستن بر کرسی ریاست پاستور مطرح کرد اما آن‌چه از شواهد بر می آید و برخی ناظران سیاسی بر آن انگشت می‌گذراند این است که بیشتر از سایر نامزدها این محمد باقر قالیباف و مسعود پزشکیان هستند که کانون توجهات را به سوی خود جلب کرده‌اند.

نامزدها رئیس ستاد معرفی کردند
در یکی از نخستین تحرکات انتخاباتی نامزدهای مختلف روسای ستادهای خود را معرفی کردند. در مهم‌ترین سطح، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در احکامی جداگانه اعضای ستاد انتخاباتی خود را منصوب کرد. احکام صادر شده به شرح زیر است: معاون امور استان‌ها، سید محمدعلی افشانی، معاون تبلیغات، علی شکوری راد، معاون جوانان و دانشجویان، حجت نظری، معاون بانوان، فاطمه راکعی معاون مالی و اقتصادی، احمد صادق بناب و معاون روابط عمومی، ابراهیم شیخ. پزشکیان پیشتر علی عبدالعلی زاده را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود منصوب کرده بود. در سطحی دیگر، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حکمی حجت‌الله ایوبی را به عنوان رئیس ستاد انتخابات خود منصوب کرد. حجت الله ایوبی استاد دانشگاه تهران، دبیرکل پیشین کمیسیون ملی یونسکو و رئیس سابق سازمان سینمایی از امروز به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی وی آغاز به کار کرد. در سطحی دیگر، حجت‌الاسلام آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی رئیس کمیته روحانیت ستاد قالیباف شد.

شعارهای انتخاباتی نامزدها مشخص شد
با آغاز برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی،‌ محمدباقر قالیباف در برنامه «صف اول» با بیان اینکه شعارش در انتخابات «خدمت و پیشرفت» است، گفت: البته این فقط شعار نیست؛ سابقه ام نشان می دهد که هر آن چه وعده دادم را عمل کردم. این کاندیدای ریاست جمهوری در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به کارنامه و سوابق فعالیت هایش بیان کرد: جزو مدیرهایی محسوب می شوم که دنبال تحول هستند. امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «با مردم» با اشاره به اینکه هفتاد سال است که تورم مزمن داریم، افزود: در دولت تلاش شد تا این مشکل در آینده برطرف شود؛ متاسفانه اختاپوس اقتصاد دولتی همه جا استوار است، بنابراین اقتصاد باید ملی و مردمی شود. لازم است تا خصوصی سازی انجام شود و مردم سهام داران دارایی‌های دولت شوند. توزیع ثروت که در مراکز کشور وجود دارد باید شامل کل کشور شود. در اولین روز از برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی مسعود پزشکیان در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های دولت احتمالی خود جهت تحقق اهداف برنامه هفتم در خصوص ریشه کنی فقر مطلق اظهار کرد: دولت من قرار است همان برنامه‌ای که نوشته شده را اجرایی کند؛ آنچه که می‌تواند هزینه را از دوش مردم بردارد و ما را به عدالت نزدیک کند این است که دولت، مجلس و قوه قضاییه بر سر سفره‌ای بنشینند که مردم نشسته‌اند. این نامزد انتخاباتی همچنین خاطرنشان کرد: کاری که باید در دولت انجام دهیم این است که مجریان را چابک‌تر کنیم تا ما را به هدف نزدیک‌تر کند. همچنین دیروز حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در پیامی ویدئویی با تاکید بر اینکه دولت باید امنیت فعالیت هنری را برای اهالی هنر به صورت روشن و شفاف تضمین کند، اظهار کرد: دولت نباید اجازه دهد روابط هنری در جامعه با افراد غیردرگیر و غیرمسئول مخدوش شود. وی خاطرنشان کرد: در هر حوزه‌ای دستگاه‌های نظارتی، حراستی و حفاظتی باید به وظایف خاص خودشان برگردند و آن‌ها را انجام دهند و در حوزه تخصصی و حرفه‌ای حق دخالت، امر و نهی و کم و زیاد کردن، ندارند.

جلب شدن کانون توجهات به رقابت پزشکیان و قالیباف
تا زمان برگزاری مناظره‌های انتخاباتی پیش‌بینی میزان مشارکت و روند رقابت میان نامزدها بسیار دشوار است اما زا هم اکنون در محافل سیاسی و رسانه‌ای برخی پیش‌بینی‌ها مطرح می‌شود. برای نمونه ناصر ایمانی فعال سیاسی اصول‌گرا معتقد است: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوی میزان مشارکت مردم نسبت به سال های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۶ بیشتر باشد و این میزان به بیش از ۵۰ درصد برسد. یا در سطحی دیگر، رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، معقتد است: با توجه به فضای موجود رقابت اصلی بین دو کاندیدا یعنی آقای دکتر قالیباف و آقای دکتر پزشکیان است ولی باید در ادامه مسیر ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد. همچنین، محمود صادقی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و نماینده سابق مجلس می‌گوید: آرایش نامزدها ۵ در برابر ۱ است و ۵ نامزد تقریبا همه گرایش‌های جریان اصولگرا را نمایندگی می‌کنند. قالیباف نماینده نواصولگرایی، جلیلی و زاکانی نماینده پایداری، پورمحمدی نماینده اصولگرای سنتی و قاضی‌زاده هم در بین این گرایش‌ها قرار دارد. در مقابل پزشکیان یک چهره متفاوت و نسبتا جدید برای مخاطب عام صداوسیماست، ولی در بین چهره‌های سیاسی فرد شناخته شده‌ای است که توانسته به تدریج در بین نخبگان سیاسی، احزاب و فعالان رسانه‌ای امید ایجاد کند البته در تماس‌هایی که از سوی مردم دارم، شاهد نشانه‌هایی از سرایت این امید در بین جامعه هستیم. گفتمان پزشکیان بیشتر متوجه اقشار پایین جامعه است؛ یعنی همان اقشاری که زمانی احمدی‌نژاد به آنها توجه داشت. گفتمان عدالت‌طلبی او می‌تواند این اقشار را جذب کند ولی برای جذب اقشار متوسط به بالا باید جامع‌تر، شفاف‌تر و صریح‌تر سخن بگوید و رویه‌های جاری جامعه را نقد کند.

باقری: ایران و روسیه مصمم به توسعه روابط هستند

گروه سیاسی: علی باقری دیروز سه‌شنبه در گفتگو با این خبرگزاری روس در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو بریکس در نیژنی نووگورود روسیه افزود: ایران و روسیه دو کشور همسایه و برخوردار از روابط تاریخی و ریشه‌دار هستند. وی خاطرنشان کرد:‌ در طول سال‌های گذشته عرصه های روابط بین ایران و روسیه گسترش زیادی داشته است و تهدیدهای مشترک علیه دو کشور، فرصت های مشترکی را فراروی تهران و مسکو قرار داده است. به گزارش «تجارت»، سرپرست وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت:‌ بر این اساس هر دو کشور عزم جدی و راسخ دارند تا در زمینه‌های مختلف همکاری های دوجانبه خود را توسعه دهند. باقری گفت: روند رو به رشد همکاری های دو کشور نشان دهنده این است که رهبران دو کشور عزم راسخ دارند تا مناسبات بین دو کشور را مستحکم کنند و از همه فرصت ها برای انتفاع دو کشور و دو ملت بهره بگیرند.

بریکس در حال نهایی کردن روند دلارزدایی است
سرپرست وزارت امور خارجه ایران در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار داشت: وزیران دارایی کشورهای عضو بریکس در چارچوب یک برنامه مدون در حال نهایی کردن روند دلارزدایی در مناسبات مالی و تجاری اعضای این گروه هستند. وی ادامه داد: موضوع ایجاد پول مشترک و سیستم دلارزدایی از تبادلات تجاری و اقتصادی کشورهای عضو مجموعه بریکس یک راهبردی است که در دستور کار جدی کشورهای عضو قرار دارد.

عضویت در بریکس برآمده از عقلانیت راهبردی در سیاست خارجی ایران
باقری با اشاره به پیوستن ایران به گروه بریکس از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی (دی‌ماه ۱۴۰۳) نیز اظهار داشت: عضویت ایران در بریکس در واقع برآمده از یک عقلانیت راهبردی در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و عضویت در بریکس و سازمان همکاری شانگهای به تامین و تسریع در تحقق برخی از منافع ایران کمک کرده است. وی خاطرنشان کرد:‌ مشارکت در بریکس شرایط را فراهم می کند تا بتوانیم مقابله موثرتری با تحریم ها داشته باشیم.

هر گونه نگرانی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران بی‌اساس است
سرپرست وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به پرسش دیگری اظهار داشت: هرگونه نگرانی از فعالیت های هسته ای ایران بی اساس است، چرا که تمام این فعالیت‌ها زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است. وی تأکید کرد: ایران فعالیت های هسته ای خود را در چارچوب معاهده ان پی تی و توافقنامه پادمان و بر اساس برنامه ملی و منافع و مصالحی که تشخیص می دهد به پیش می برد. ایران عضو مسئول آژانس هست، تمامی فعالیت های هسته ای ایران زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می‌شود، بنابراین هر کشوری که نسبت به فعالیت های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کند، یعنی در واقع ساز و کارهای آژانس بین المللی انرژی اتمی را زیر سوال می برد، و یا آن ساز وکارها را قبول ندارد. وی در ادامه تأکید کرد:‌ کشورهای مستقل باید با سوء استفاده غربی ها از ظرفیت آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اهداف نامشروع سیاسی غرب، مقابله کنند.

آماده شدن توافقنامه راهبردی ایران و روسیه
نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه بریکس روزهای دوشنبه و سه شنبه با حضور علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دیپلمات‌های ارشد دیگر کشورهای عضو برگزار شد. در روز دوم این نشست، وزیران امور خارجه کشورهای علاقه‌مند به همکاری با گروه بریکس به همتایان خود پیوستند. وزیر امور خارجه روسیه نیز روز سه‌شنبه در نشست خبری در پایان این اجلاس با اشاره به روند آماده سازی توافقنامه جامع همکاری بلندمدت میان این کشور و جمهوری اسلامی ایران گفت: مسکو به انعقاد این تفاهم نامه با تهران متعهد است.

استقبال روسیه از اتعقاد توافقنامه استراتژیک با تهران
سرگئی لاوروف افزود: در مورد کار بر روی قرارداد دولتی همکاری میان ایران و روسیه باید گفت، با وجود اینکه متن پیش نویس به صورت کامل به توافق رسیده است، اما هنوز نمی توان آن را امضا کرد. وی خاطرنشان کرد: برای آنکه این قرارداد باید به تایید روسای جمهور دو کشور برسد. امضای آن در طرف ایرانی نیازمند اجرای برخی روال (مراحل تشریفاتی) قانونی در مورد آن موضوعاتی است که در متن قرارداد نوشته شده است. لاوروف در ادامه افزود: این اقدامات و روال فعلا انجام نشده اند، اما در ملاقات با سرپرست وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، ما پایبندی خود را به این سند تایید کردیم. وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه امضای این سند روابط تهران و مسکو را به مرحله بسیار جدیدی ارتقا می دهد، تاکید کرد: به محض اینکه در ایران مراحلی که یادآور شدم، اجرا شود، ما می تونیم این کار را انجام دهیم.

گروه سیاسی: اصغر جهانگیر در نشست خبری دیروز درباره توسعه دیپلماسی قضایی گفت: یکی از سیاست‌های جدید دستگاه قضا در سال‌های اخیر بر این بوده که بتواند روابط حقوقی خود را با کشورهای دوست، توسعه دهد. وی افزود: در ماه‌های اخیر فعالیت‌های قضایی در سطح بین المللی رو به افزایش است و در هفته‌های اخیر سه هیات قضایی به کشورهای دوست اعزام شده یا در حال اعزام است. امروز هم سفر دو روزه رییس قوه قضاییه به کشور دوست قطر است و قرار است با مقامات عالی رتبه قطر دیدار و گفت وگو داشته باشند.
به گزارش «تجارت»، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا در خصوص حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور و همراهان ایشان پرونده‌ای در دستگاه قضا تشکیل شده است؟ گفت: ضمن عرض تسلیت مجدد بابت وقوع این حادثه ناگوار که همچنان مردم نسبت به این حادثه بزرگ سوگوار هستند؛ باید عرض کنم بلافاصله بعد از وقوع حادثه هیاتی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح ماموریت پیدا کرد تا موضوع را دنبال کند و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد. جهانگیر افزود: ضابطان در حال جمع‌آوری ادله و گزارشات نهایی هستند و به محض تکمیل تحقیقات و ارائه به دستگاه قضایی موضوع پرونده با تمام ابعاد پیگیری و در وقت مقرر اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.
وی درباره آخرین وضعیت پرونده امیرحسین مقصودلو (تتلو) گفت: حکم اولیه صادر شده و در موعد مقرر نسبت به حکم اعتراض کرده و پرونده در حال ارسال به دادگاه تجدیدنظر است. پس از تایید و ارسال و صدور رای در دادگاه تجدیدنظر اطلاع رسانی می شود. از آنجا که حکم بدوی است، نمی توان اطلاع رسانی کرد. سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده مربوط به دستگیری شبکه قاچاق دارو گفت: دستگاه قضایی نسبت به کالاهای سلامت محور به ویژه دارو حساس است چرا که این اقلام با سلامت مردم مرتبط است.