متخصص بیماری‌های عفونی با بیان این که تب دنگی انتقال فرد به فرد ندارد، گفت: گزارشی از شیوع بیماری دنگی در تهران وجود ندارد.
پیام طبرسی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و متخصص بیمارهای عفونی با اشاره به اینکه تب دنگی یک بیماری ویروسی است که از طریق گزش پشه‌های آلوده به ویروس دنگی به انسان منتقل می‌شود، گفت: علائم آن شامل تب بالا، دردهای شدید عضلانی و مفصلی، سردرد، راش پوستی، و در برخی موارد حالت تهوع و استفراغ است. وی با بیان این‌که در گذشته سابق بیماری تب دنگی در کشور نبوده، اضافه کرد: این بیماری در کشورهای همسایه ازجمله پاکستان و هندوستان و بعضی از کشورهای آسیا شیوع پیدا کرده است. همچنین با بارندگی شدیدی که طی ایام اخیر در دبی اتفاق افتاد و ماندن آب، در سطح محلات این منطقه سبب انتشار پشه آئدس و بیماری تب دنگی در آن کشور شد و به دنبال این موضوع تعداد زیادی از مسافران ایرانی که در دبی به سر می‌برند نیز به این بیماری دچار شدند. طبرسی با اعلام تب دنگی در کشور شیوع گسترده، عنوان کرد: تب دنگی انتقال فرد به فرد ندارد تاکنون گزارش‌های در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری شمال و جنوب کشور همچون بندرعباس، بوشهر، هرمزگان ثبت شده است اما گزارشی از شیوع بیماری دنگی در تهران وجود ندارد. طبرسی با بیان اینکه در حال حاضر درمانی برای تب دنگی وجود ندارد و داروها تنها برای تسکین درد تجویز می‌شوند، گفت: 95 درصد موارد خود به خود برطرف شده و تنها 5 درصد از مبتلایان به بیماری تب دنگی به نوع وخیم بیماری دچار می‌شوند. این عضو هیئت علمی توصیه کرد که افراد در صورت مسافرت به کشورهای عربی و داشتن علائم بالا، به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند تا تست ویروس از آن‌ها گرفته شود.
وی با بیان اینکه فعلا مشکل و نگرانی در داخل کشور نداریم، گفت: در جنوب کشور به خصوص استان‌های هرمزگان و بوشهر و استان‌های شمالی به دلیل اینکه گزارش‌هایی ثبت شده به شهروندان توصیه می‌کنیم که دقت بیشتر به خرج دهند و حتماً به بهداشت محیط خود توجه کنند و مکان‌های مستعد برای زندگی این حشرات از جمله مکان‌هایی که باعث ماندگاری آب راکد می شود مانند لاستیک‌های مستعمل، زیر گلدان‌ها و یا کولرهای آبی را کنترل کنند.

وزیر ورزش و جوانان در بازدید از اردوی ملی‌پوشان تیراندازی از افزایش حداقل ۱۵۰درصدی اعتبارات فدراسیون‌های ورزشی خبر داد.
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در اردوی ملی‌پوشان تیراندازی بانوان، ضمن بازدید از شرایط ملی‌پوشان اعزامی به المپیک 2024 پاریس به گفت‌وگو با آنها پرداخت.
وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این بازدید از افزایش حداقل 150درصدی میانگین اعتبارات فدراسیون‌های ورزشی در سال 1403 خبر داد. هاشمی همچنین مدعی شد که در برخی رشته‌های المپیکی مثل تیراندازی و کشتی نیز این توجه بیشتر بوده است که این موضوع حق این فدراسیون‌ها است. لازم به ذکر است که هانیه رستمیان، شرمینه چهل‌امیرانی، فاطمه امینی و محمد بیرانوند در رشته تیراندازی موفق به کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس شدند.
براساس این گزارش، وزیر ورزش و جوانان همچنین در سفر یک روزه خود به البرز دو طرح ورزشی را در فردیس افتتاح خواهد کرد. دو طرح ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان در شهرستان فردیس افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.
یکی از این طرح‌ها شامل استخر شهدای خدمت در شهرک وحدت فردیس در مساحت ۱۳۰۰ مترمربع است که با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، به بهره‌برداری خواهد رسید.
در ادامه وزیر ورزش و جوانان با حضور در منطقه میدان عشاق الحسین (ع) فردیس، زمین چمن فوتبال شهدای فردیس را افتتاح خواهد کرد این طرح در مساحت هفت هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی افتتاح می‌شود.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال ، از ثبت بیش از ۱۰ هزار ولادت ایرانیان خارج از کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
دکتر هاشم کارگر معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به عملکرد اداره کل ثبت احوال ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: این اداره کل حلقه ارتباطی با ایرانیان مقیم خارج از کشور است و با بیش از ۱۳۷ نمایندگی فعال در خارج از کشور خدمات هویتی را به ایرانیان ارائه می‌کند. وی افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۴۳۳ سند ولادت برای ایرانیان خارج از کشور صادر و در حوزه ثبت وفات نیز تعداد ۲۱۳۵ فوت برای ایرانیان خارج از کشور به ثبت رسیده است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به خدمات متعدد ارائه شده به ایرانیان خارج از کشور از قبیل تغییر نام و تغییر نام خانوادگی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های دولت انقلابی و مردمی سیزدهم و تاکیدات ریاست جمهور، برقراری ارتباط ایرانیان خارج از کشور با داخل بوده لذا سازمان ثبت احوال کشور سامانه اخذ درخواست کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خارج از کشور را فراهم کرده است که در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۲۵۹۲ کارت هوشمند ملی صادر و جهت تحویل به متقاضیان به وزارت امور خارجه ارسال شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حق‌التدریس معلمان تا اردیبهشت و حقوق معلمان خرید خدمات تا پایان اسفند تسویه شده است، گفت: پاداش پایان خدمت بازنشستگانی که فرودین تا مرداد سال ۱۴۰۲ بازنشسته شده‌اند، تا مرداد ماه امسال پرداخت می‌شود. علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در پرداخت اضافه تدریس یا همان حق‌التدریس معلمان به روز هستیم، اظهار کرد: حقوق خرداد معلمان که پرداخت شد اضافه تدریس اردیبهشت به همراه آن واریز شد این در حالی است که در مقطعی از زمان 7 ماه تأخیر در پرداخت حق‌التدریس داشتیم. وی افزود: طی برنامه‌ریزی صحیح در وزارت آموزش و پرورش و همکاری سازمان برنامه و بودجه و دولت در پرداخت حق‌التدریس معلمان تأخیر نداریم. فرهادی به صداوسیما گفت: حقوق معلمان خرید خدمات تا پایان اسفند تسویه شده است و حقوق فروردین نیز به‌زودی واریز خواهد شد. حق‌الزحمه امتحانات دی ماه 1402 نیز پرداخت شده است. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: پاداش پایان خدمت بازنشستگانی که فرودین تا مرداد سال 1402 بازنشسته شده‌اند تا به امروز پرداخت نشده است و سعی می‌کنیم تا مرداد امسال پرداخت شود، پس از آن پاداشت پایان خدمت بازنشستگان سال 1402 پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال از صدور شناسنامه المثنی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هفته جاری خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هاشم کارگر؛ معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ادارات ثبت احوال سراسر کشور در روز انتخابات از آغاز تا پایان ساعت رای‌گیری پاسخگوی مراجعین بوده‌اند، اظهار کرد: در این راستا 50 هزار خدمت هویتی به شهروندان ارائه شد که از این میزان، تعویض بیش از 13 هزار جلد شناسنامه مستعمل و المثنی و صدور شناسنامه جدید از جمله این خدمات بوده است.
کارگر افزود: در همین راستا پاسخگویی به 23 هزار استعلام شماره ملی و یا استعلام اطلاعات هویتی رأی‌دهندگان در شعب اخذ رای و تحویل بیش از یک هزار کارت هوشمند ملی به مراجعین از دیگر خدمات ارائه شده توسط ادارات ثبت احوال در سراسر کشور بوده است. معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: ثبت احوال به عنوان عضو اصلی ستاد انتخابات کشور، با فراهم‌سازی زیرساخت خدمات الکترونیک، بستر برگزاری انتخابات و احراز هویت الکترونیک رای‌دهندگان را فراهم کرد، که این امر نقش موثری در تسریع و تسهیل برگزاری روند انتخابات داشته است. وی اضافه کرد: ادارات ثبت احوال سراسر کشور در هفته های منتهی به انتخابات با افزایش ساعات کاری و همچنین سرعت بخشی در ارائه خدمات هویتی به مراجعین نسبت به صدور شناسنامه‌های تعویضی و المثنی مراجعین اقدام کرده‌اند تا خللی در حضور مردم صورت نگیرد.