تازه‌ترین آمار از استقبال فعالان اقتصادی از «چکنو»

«چکنو» با صدور بیش از 4 میلیون و 700 هزار برگ چک امن دیجیتال در میان فعالان اقتصادی محبوب‌تر شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، با استقبال از نخستین چک امن دیجیتال نظام بانکی کشور، تعداد چکنوهای صادره از مرز چهار میلیون و 766 هزار برگ گذشت و بیش از 205 هزار برگ آن با گردش مالی بیش از 44 هزار میلیارد ریال کارسازی شده است.چکنو بانک صادرات ایران با ارائه مزیت‌های متنوع به عنوان یکی از جدیدترین ابزار پرداخت، امنیت و سرعت قابل توجهی در نقل و انتقال وجوه برای مشتریان و دارندگان حساب‌ جاری در بانک صادرات ایران فراهم کرده است. در تازه‌ترین خدمات ارائه شده توسط این بانک، امکان توثیق چکنو به عنوان وثیقه تسهیلات خرد نیز در دستور کار قرار گرفته است.این بانک با هدف خدمات‌رسانی بهینه در ارائه تسهیلات، الکترونیکی شدن خدمات بانکی، توسعه استفاده از چک امن دیجیتال و ارتقای امنیت و سرعت در مبادلات پولی و بانکی، امکان پذیرش چکنو به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات خرد تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان را فراهم کرده است.چکنو در دی ماه 1401 به عنوان نخستین چک امن دیجیتال نظام بانکی کشور راه‌اندازی و مورد استقبال مشتریان بانک صادرات ایران قرار گرفته است.

 

تجلیل از مدیرعامل بانک پاسارگاد به‌عنوان یکی از رهبران اقتصادی موفق کشور

در "دومین جشنواره ملی حکمت" پس از ارزیابی سازمان‌ها بر اساس معیارهای تخصصی، نشان ملی حکمت به بانک پاسارگاد اهدا شد و از جناب آقای دکتر مجید قاسمی مدیرعامل این بانک به عنوان یکی از رهبران اقتصادی موفق کشور تقدیر به عمل آمد.به‌گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، "دومین جشنواره ملی حکمت" با هدف ایجاد فصل مشترکی میان بخش‌های حامی تولید، رقابت‌پذیری ملی و بنگاه‌های اقتصادی موفق کشور و همچنین تلاش در جهت ارائه بازتعریفی از درون‌زائی و برون‌زائی مدنظر اقتصاد مقاومتی، در تاریخ 18تیرماه1403 در محل سالن‌همایش‌های صداوسیما برگزار گردید. در این رویداد بانک پاسارگاد در ادامه موفقیت‌های خود نشان ملی حکمت و لوح تقدیر این جشنواره را به خود اختصاص داد و از مدیرعامل این بانک به‌عنوان یکی از رهبران اقتصادی تجلیل گردید.گفتنی است بانک پاسارگاد بهار سال1403 را با موفقیت‌هایی هم‌چون: قرار گرفتن در جایگاه 218 در میان500برند بانکی برتر جهان به‌عنوان تنها نماینده کشورمان طبق اعلام نشریه معتبر بنکر، کسب تندیس و لوح مسئولیت‌های اجتماعی سازمان یونسکو و دریافت نشان 5 ستاره مدیریت، لوح زرین و تندیس ملی برندهای تأثیرگذار و مدیران کارآفرین از "سومین اجلاس ملی برندهای تأثیرگذار و مدیران کارآفرین" به پایان رساند و این روند با لطف خداوند همچنان ادامه دارد.

پیام مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت سی و سومین سالگرد تاسیس بانک
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت فرا رسیدن نوزدهم تیرماه، سی و سومین سالگرد تاسیس این بانک، خطاب به فعالان اقتصادی، مشتریان و همکاران پیام تبریکی را صادر کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، متن پیام دکتر افشین خانی به این شرح است:بانک توسعه صادرات ایران در حالی سی و چهارمین سالِ فعالیت خود را آغاز می‌کند که همچنان بر عهد خود یعنی یاری‌رسان فعالان عرصه صادرات غیر‌نفتی و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با سایر کشورها به عنوان رسالت اصلی خود استوار مانده و با ترسیم و تبیین برنامه‌های جدید با استفاده از تکنولوژی‌های روز و دانش نوین بانکی، به روزها و سال‌های درخشان آتی می‌نگرد.این بانک به عنوان تنها اگزیم بانک کشور در طول بیش از سه دهه اخیر، فرازها و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته و امروز با تکیه بر سرمایه‌های انسانی سخت‌کوش و مشتریان وفادار خود به عنوان گنجینه‌هایی ارزشمند، دوران درخشانی را در پیش روی خود می‌بیند.شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور امروز، بیش از هر زمان دیگری ایجاب می‌کند که افق‌های ملموس‌تری برای رشد و توسعه صادرات ترسیم شود. از طرف دیگر نصب‌العین قرار دادن رهنمودها و سیاست‌های اعلامی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تعریف و تبیین اهداف، برنامه‌ها و سیاست‌های لازم برای تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم"، یکی از ماموریت‌های بانک است که با بهره‌گیری از تجربیات سی و سه ساله مدیران، کارکنان و همکاران در حال اجرا و عملیاتی شدن است.بانک توسعه صادرات ایران به عنوان تامین کننده مالی پروژه‌های بزرگ و ملی، از بدو تاسیس تاکنون، مشاوری مطمئن برای شرکت‌های صادرات محور بوده و در این مسیر ضمن ایفای رسالت و نقش اصلی خود در تنظیم سیاست‌های اقتصادی کشور، گام‌های اساسی را در راستای تحقق توسعه پایدار کشور برداشته و نشان داده است که با اعتماد به این بانک می‌توان چشم‌انداز روشنی برای فعالان اقتصادی تصویر کرد.بانک توسعه صادرات ایران اکنون در آستانه سی و چهار سالگی خود بر عهدی که با مشتریان، سهامداران و ملت عزیز بسته است وفادار و استوار مانده و در این مسیر صیانت و حمایت از حقوق آنان را ماموریت اصلی خود می‌داند.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان:

گروه بانک و بیمه: شهره حقی - مدیرعامل شرکت بیمه سامان با اشاره به ورود شرکت های فناور به صنعت بیمه طی سال های اخیر گفت: هنوز پتانسیل های استفاده نشده زیادی به منظور استفاده شرکت های فناور در صنعت بیمه وجود دارد و این یک مزیت برای ورود بازیگران جدید به این عرصه است. به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، احمدرضا ضرابیه، در کارگاه چالش‌ها و فرصت های ورود شرکت های فناوری به صنعت بیمه دربیست وهفتمین دوره نمایشگاه بین المللی الکامپ، گفت: صنعت بیمه با توجه به تغییراتی که در کشور انجام می شود می تواند از فرصت حضور در این دست نمایشگاهها، برای معرفی پتانسیل های این صنعت به شرکت های نوآوراستفاده کند.وی با بیان اینکه صنعت بیمه 200 هزار نفر نیروی انسانی فعال دارد، عنوان کرد: نیمی از این نیروی انسانی، نمایندگان شرکت های بیمه ای هستند، اما پتانسیل کشور از بُعد تعداد نمایندگان به مراتب بیشتر است و نسبت تعداد نمایندگان بیمه به کل جمعیت کشور می تواند افزایش یابد.مدیرعامل شرکت بیمه سامان، ارزیابان خسارت را ازجمله فعالان صنعت بیمه برشمرد که به صورت مستقل از این صنعت و برای حفظ منافع بیمه گزاران امر ارزیابی خسارت را انجام می دهند.به اعتقاد ضرابیه، صنعت بیمه فرصت های زیادی برای شرکت های فناور دارد چراکه درحال حاضر بالای 40 شرکت بیمه در کشور حضور دارند و برتعداد آنها افزوده هم می شود.وی، با تاکید براینکه صنعت بیمه داده های بسیار زیادی در رشته های مختلف دارد، توضیح داد: شرکت های بیمه ای در زمان صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت، اطلاعات زیادی را دریافت می کنند و اگر صنعت بیمه بتواند این اطلاعات را نسبت به رشته های بیمه ای ، اموال بیمه گزاروحتی وضعیت سلامتی بیمه گزار تطبیق دهد تحلیل بسیار خوبی خواهد داشت.مدیرعامل شرکت بیمه سامان، ادامه داد : بسیاری از شرکت های اقتصادی دیتاهای متنوعی دارند اما مهم این است صنعت بیمه دیتاهایی که از رشته های بیمه ای مختلف بدست می آورند را کنار یکدیگر بگذارند مجموعه داده های با اهمیتی را در اختیار خواهد داشت، که شرکت های فناور محور می توانند با استفاده از این دیتاها الگوهای رفتاری تنظیم کنند و خدمات متنوعی را به صنعت بیمه ارائه دهند .
وی، با اشاره به خدمت محور بودن شرکت های بیمه ای، اظهار داشت: شرکت ها بیمه ای با توجه به آمارو احتمال، محاسبات صدور بیمه نامه را انجام می دهند و فرآیند کار و مدل کسب و کار آنها با توجه به تحول دیجیتال و علوم داده به راحتی قابل تغییر است، بنابراین همین مساله برای فعالین حوزه فناری که علاقمند به برهم زنندگی در صنعت بیمه هستند موقعیت بسیار جالبی را فراهم می کند.ضرابیه، گفت که صنعت بیمه بسترهای مناسبی برای شرکت های فناورمحوردارد و تقریبا همه عملیات این صنعت مبتنی برسیستم های مدیریت برنامه‌ریزی منابع سازمانی انجام می شود که با بهره گیری ازآنها حوزه های مختلف کاری ایجاد می شود.مدیرعامل شرکت بیمه سامان اظهار داشت: شرکت های بیمه ای زیرساخت های قابل اتکایی دارند زیرا تمامی آنها از پرسنل آموزش دیده استفاده می کنند، بنابراین مزیت مناسبی برای شرکت های فناور محور ایجاد می کند.وی، با اشاره به رقابتی بودن بازار بیمه گری در کشور، گفت: شرکت های بیمه ای در زمینه ارائه خدمات و فروش بیشتر محصولات بیمه ای به خصوص در فضای آنلاین با یکدیگر رقابت می کنند و این موضوع بازار خوبی را برای شرکت های فناورایجاد کرده تا بتوانند خدمات خود را به یک جمعیتی از شرکت های بیمه ای که منابع مالی در اختیار دارند ارائه کنند.

بیمه مرکزی نوآوری را با آغوش باز می پذیرد
مدیرعامل شرکت بیمه سامان، سندیکای بیمه گران ایران را یک نهاد قوی در صنعت بیمه دانست و توضیح داد: این نهاد صنفی در بسیاری از حوزه هایی که نیاز به تغییر و تحول در قوانین و مقررات وجود دارد، اثرگذار بوده و می تواند با ارکان بالاد ستی صنعت بیمه هماهنگی های خوبی را ایجاد کند.ضرابیه، با تاکید براهمیت بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر صنعت بیمه و شورای عالی بیمه به عنوان نهاد قانونگذار این صنعت، افزود: این دونهاد فعال علاقه‌مند به ورود شرکت های فناور محور به صنعت بیمه و رشد نمایندگان هستند.وی، اذعان داشت: درحال حاضر نوآوری ها درصنعت بیمه توسط شبکه فروش و نمایندگان اتفاق می افتد و خیلی از شرکت های فناور بیمه ای می توانند نماینده و کارگزار صنعت بیمه شوند زیرا این صنعت را به خوبی می شناسند و نقاط ضعف آن را هم به خوبی شناسایی کرده اند و می توانند راه حل های خوبی را هم ارایه دهند.مدیرعامل شرکت بیمه سامان با تاکید براینکه شرکت های بیمه ای وظیفه دارند بستر ارتقای شبکه فروش را فراهم کنند، اضافه کرد: شرکت بیمه سامان به دنبال استفاده از فناوری برای توانمند تر کردن نمایندگان و شبکه فروش است تا کسب و کار آنها قوی تر و بزرگتر شود.به اعتقاد ضرابیه، همراهی با نمایندگان بیمه یکی از اصلی ترین درگاه های ورود به صنعت بیمه برای شرکت های فناور محوراست.مدیرعامل شرکت بیمه سامان اظهار داشت که صنعت بیمه به تغییراتی به مراتب بیشتراز این نیاز دارد و با توجه به علوم داده باید تحلیل هایی را حتی قبل از خسارت داشته باشند که مبتنی بر آمار و احتمال و با انجام عملیات بیمه گری فرآیندهای سخت و پیچیده ای مثل ارزیابی خسارت را از بین ببرد.ضرابیه گفت: صنعت بیمه نیاز به توسعه دارد و این موضوع با استفاده از بیمه خرد و بیمه‌گری درون‌ سازی‌ شده می تواند به حوزه هایی ورود کند که تا بحال از آن طریق و از آن کانال محصول بیمه فروخته نشده است.وی، با بیان اینکه بیمه های تجهیزات الکترونیک یکی از فضاهای بسیار مناسب در کشور است، افزود: شرکت بیمه سامان دراین حوزه قدم هایی را برداشته اما باید توجه کرد که بازاراین بیمه ها بزرگ بوده و نیاز به شرکت های بیمه مبتنی بر فناوری دراین زمینه وجود دارد.