تاکید قوه قضاییه بر مقابله جدی با قاچاق دارو

سخنگوی قوه قضاییه گفت: موضوع دارو که با سلامت مردم ارتباط دارد مساله مهمی برای حاکمیت و بهداشت و درمان و بخش دارویی است. اصغر جهانگیر در نشست خبری دیروز گفت: هفته گذشته هشتمین جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم با محوریت کالاهای سلامت محور برگزار شد و در آن جلسه چالش‌های حوزه دارویی بررسی شد. وی افزود: ما همگی شاهدیم و شهادت می‌دهیم که در دوران کرونا، مدافعین عرصه سلامت چه خدمات بزرگی را به مردم عزیزمان داشتند و قدردان این زحمات هستیم؛ لذا بیان چالش‌های دارویی به بیان نادیده گرفتن زحمات آنها نیست. وی تاکید کرد: موضوع دارو که با سلامت مردم ارتباط دارد مساله مهمی برای حاکمیت و بهداشت و درمان و بخش دارویی است؛ لذا نیاز بود جلسه‌ای برگزار شد. علت برگزاری جلسه موضوعات فراقوه‌ای بود که در دارو وجود دارد و لازم بود تقسیم کار صورت گیرد و از طرفی عدم اجرای برخی قوانین در این حوزه است که یا اجرا نشده یا کامل اجرا نشده بود که نیاز به بازنگری دارد. وی افرود: نباید اجازه دهیم با قاچاق دارو در بازار سیاه روبرو باشیم؛ لذا نظارت بیشتر در این حوزه از موارد مهمی است که مورد بررسی قرار گرفت.

 

اراده جدی ایران برای پیگرد کیفری عاملان ترور سردار سلیمانی

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: طرح ادعاهای موهوم از سوی آمریکایی‌ها که برای مصارف سیاسی و انتخاباتی است، تأثیری بر عزم ایران برای پیگرد کیفری عاملان جنایت ترور سردار سلیمانی نخواهد داشت. «اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز یکشنبه به اتهام‌زنی‌ها علیه تهران درباره برنامه‌ریزی برای ترور «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا و دیگر مقام‌های مسئول این کشور در حمله تروریستی که به شهادت سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» منجر شد، پاسخ داد. بقائی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ترور سردار ‎شهید سلیمانی جنایتی بزرگ بود که مردم ایران و منطقه هرگز نمی بخشند و فراموش نمی‌کنند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد که «این جنایت که از سوی سازمان ملل متحد نیز به عنوان عملی غیرقانونی و «قتل خودسرانه» شناسایی شده است، هم مسئولیت بین المللی دولت آمریکا را موجب گردیده و هم مسئولیت کیفری فردی مرتکبان». بقائی در ادامه نوشت: جمهوری اسلامی ایران در پیگیری حق خود برای پیگرد کیفری مرتکبین مصمم است؛ کمااینکه روند دادرسی به این پرونده در دادگاهی در تهران در جریان است.

مسعود اسداللهی به دادسرای
نظامی احضار شد
مسعود اسداللهی کارشناس مسائل منطقه‌ای که در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهاراتی مبنی بر تهیه پیجر برای اعضای حزب الله لبنان مطرح کرده بود به دادسرای نظامی احضار شد. بیستم مهرماه، مسعود اسداللهی کارشناس مسائل منطقه‌ای با حضور در یکی از برنامه‌های شبکه خبر اظهاراتی را پیرامون تهیه پیجر برای رزمندگان لبنانی مطرح کرد که این اظهارات بازخورد زیادی در فضای مجازی داشت. با توجه اینکه اظهارات مطرح شده می‌تواند مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و حتی اقدام علیه امنیت ملی باشد دادستان نظامی تهران با احضار وی به دادسرای نظامی اظهارات وی در مورد ادعای صورت گرفته را ثبت و ادله وی برای بیان چنین ادعایی را مطالبه کرد. اسداللهی در جلسه بازپرسی ضمن اذعان به اشتباه بودن مطالب مطرح شده عنوان کرده مطلب مورد اشاره را به نقل از منابع نامعتبر بیان کرده و بلافاصله پس از بررسی بیشتر به اشتباه بودن مطالب اظهاری پی برده است. پرونده قضایی این فرد در حال حاضر در دست بررسی است.

پاسخ نمایندگی ایران به ادعاها درباره درخواست حماس
نمایندگی ایران در سازمان ملل ادعاها درباره درخواست حماس از ایران برای دریافت ۵۰۰ میلیون دلار را ناشی از توهمات رژیم صهیونیستی خواند. نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به سوال روزنامه «واشنگتن‌پست» پیرامون اسناد ادعایی رژیم صهیونیستی مبنی بر درخواست ۵۰۰ میلیون دلار توسط حماس از ایران که گفته می‌شود طبق اسناد ادعایی ایران پاسخی به این درخواست نداده، گفت: «ما رژیم اسرائیل را یک رژیم جنایتکار ضدبشری و دروغ‌گو می‌دانیم و اعتباری برای توهمات آن قائل نیستیم.» نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین تاکید کرد: «آن‌ها سابقه طولانی دروغ‌پراکنی، سندسازی جعلی و عملیات روانی فریب دارند.»

آمار شهدای غزه به ۴۲ هزار و ۲۲۷ تن رسید
وزارت بهداشت غزه دیروز -یکشنبه- آمار جدید شهدا و مجروحان را اعلام کرد. وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۲ هزار و ۲۲۷ شهید و ۹۸ هزار و ۴۶۴ زخمی رسیده است. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه شده و در نتیجه این حملات ۵۲ نفر شهید و ۱۲۸ نفر زخمی شدند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین تاکید کرد تعدادی از قربانیان زیر آوار هستند و اورژانس و دفاع مدنی قادر به پیدا کردن اجساد آن‌ها نیستند.

ادامه نبرد سنگین رزمندگان
حزب‌الله با نظامیان
عملیات نفوذ نیروهای پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی به ارتفاعات «کنعان» در شهر بلیدا در منطقه مرزی جنوب لبنان و سرزمین های اشغالی توسط رزمندگان حزب الله لبنان خنثی شد. مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای پیاده نظام ارتش دشمن صهیونیستی در ساعت ۱۰ صبح دیروز (یکشنبه) قصد نفوذ به ارتفاعات کنعان در شهر بلیدا را داشتند که رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در فاصله صفر با آنها درگیری مسلحانه انجام دادند. این بیانیه اضافه کرد که این درگیری مسلحانه منجر به هلاکت و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دشمن صهیونیستی شد. پیشتر نیز خبرنگار شبکه المیادین مستقر در جنوب لبنان دیروز یکشنبه گزارش داده بود که بیش از ۲۰ نظامی ارتش رژیم اسرائیل در کمین ها و درگیری ها در ناحیه رامیه در مرز سرزمین های اشغالی و جنوب لبنان کشته و زخمی شدند. مقاومت اسلامی لبنان همچنین در بیانیه جداگانه دیگر از حمله موشکی به پایگاه نظامی «طیره الکرمل» در جنوب حیفا در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح دیروز خبر داد. رسانه های رژیم صهیونیستی در آخرین آمار خود به زخمی شدن ۲۰ افسر و نظامی خود در نبردهای مرزی امروز یکشنبه با حزب الله اذعان کرد.

پاسخ قالیباف به شایعاتی درباره سردار قاآنی
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سردار اسماعیل قاآنی در سلامت کامل هستند، به شایعات منتشر شده درباره این سردار پایان داد. محمدباقر قالیباف که روز گذشته به بیروت سفر کرده بود، در گفت‌وگو با شبکه المیادین در پاسخ به شایعات منتشر شده درباره سردار قاآنی که رسانه‌های غربی و برخی رسانه‌های عربی منتشر کرده‌اند، گفت: شایعه‌هایی که درباره سردار «اسماعیل قاآنی» منتشر می‌شود، خبرهای نادرست و دروغ است که با هدف‌های مغرضانه پخش می‌شود. سردار قاآنی حالش خوب و در سلامت کامل است و در حال انجام وظیفه‌ها و ماموریت‌های ویژه خود است.

حضور عارف در نشست روسای سازمان همکاری شانگهای
معاون بین الملل و همکاری های منطقه ای معاون اول رئیس جمهور گفت: محمدرضا عارف برای شرکت در بیست و سومین نشست روسای دولت‌های «سازمان‌ همکاری شانگهای» به اسلام آباد سفر می‌کند. علی نجفی خوشرودی با اعلام این خبر گفت: روز سه شنبه معاون اول رئیس‌جمهور، به دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان، برای شرکت در بیست و سومین نشست روسای دولت‌های «سازمان همکاری شانگ‌های» به اسلام آباد سفرمی‌کند، این نشست در تاریخ ۲۴ و ۲۵ مهرماه برگزار می شود.

«تجارت» اهداف و محورهای سفر عراقچی به بغداد را بررسی کرد

گروه سیاسی: در ادامه سفرهای دیپلماتیک مقام‌های سیاسی ارشد کشورمان در میانه شرایط متشنج و پربحران منطقه خاورمیانه، دیروز سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان وارد بغداد شد. سفر عراقچی به عراق در شرایطی است که او پیش از سفر به بغداد، به لبنان، سوریه، عربستان سعودی و قطر سفر کرده بود. افزون بر این، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان به کشور قطر و محمد باقر قالیباف نیز به بیروت پایتخت کشور لبنان سفر کرده بودند. مجموع این مانورهای دیپلماتیک تهران به منظور توقف جنایات رژیم اسرائیل و رساندن پیام صریح تهران به کشورهای منطقه در رابطه با بازگشت آرامش و ثبات به خاورمیانه بوده است. به گزارش «تجارت»، «اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس در باره سفر اخیر عراقچی به بغداد نوشت: در ادامه رایزنی‌های دکتر عراقچی، وزیر امور خارجه با کشورهای اسلامی در مورد وضعیت بحرانی منطقه، در نتیجه نسل‌کشی و تجاوزات رژیم اسرائیل در غزه و لبنان، وارد بغداد شدیم. شایان ذکر است، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای خود بعد از سفر به عراق و دیدار با مقامات این کشور، راهی مسقط می‌شود. عراقچی در سفر به عمان با همتای عمانی خود و احتمالا تعدادی دیگر از مقامات این کشور عربی و اسلامی رایزنی خواهد کرد. محور اصلی رایزنی‌های وزیر خارجه ایران در جریان سفرهای منطقه‌ای اخیرش، بررسی آخرین تحولات غزه و لبنان و تلاش برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی عنوان شده است.

تاکید عراق بر مخالفت با استفاده از حریم هوایی این کشور برای اقدامات ضدایرانی
سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در جریان حضور در عراق با فواد حسین همتای خود دیدار کرد. بعد از نشست دو جانیه، فواد حسین در کنفرانس خبری تاکید کرد: «منطقه و ۲ کشور ما با چالش‌های سرنوشت‌سازی مواجه است»، گفت: تجاوزگری اسرائیل علیه غزه و ملت فلسطین ادامه دارد و جنگ به لبنان کشیده است. وزیر خارجه عراق با اشاره به این موضوع که «حملات به بیروت و جنوب لبنان ادامه دارد»، تصریح کرد: این حملات سبب شد که ده‌ها هزار نفر به بیروت و شمال لبنان و از مرزها به سمت سوریه بروند و بسیاری از آن‌ها به خاک عراق رسیدند. فواد حسین تاکید کرد: دولت و ملت عراق درهای کشور را برای استقبال از آوارگان لبنانی در کشور گشوده‌اند. آن‌ها میهمان ملت ما هستند و در این راستا، همبستگی گسترده‌ای با لبنان و مردم این کشور وجود دارد. او در ادامه گفت: دولت عراق درباره پیامدهای جنگ در منطقه هشدار داده بود و اعلام کردیم که تجاوزگری رژیم اسرائیل به لبنان سبب جنگ دیگری خواهد شد. تداوم جنگ در غزه و لبنان، امنیت و ثبات منطقه را با تهدید مواجه کرده است. فواد حسین همچنین گفت: خطر جنگ و توسعه آن در منطقه وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم اسرائیل تهدید و فضای جنگی در منطقه ایجاد شده و تهدید می‌شود که پایگاه‌های مشخصی را در کشور همسایه ما هدف قرار دهد. وزیر خارجه عراق گفت: تهدید علیه عراق نیز وجود دارد؛ هدف از این تهدیدهای رژیم اسرائیل این است که عراق وارد عرصه جنگ شود. ما در عراق به طور کامل از بهره‌گیری از فضای عراق برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه را رد می‌کنیم. او تاکید کرد که «تماس‌ها با دوستان عراق ادامه دارد تا شبه جنگ را از منطقه و عراق دور کنیم». فواد حسین تاکید کرد: ادامه جنگ و توسعه دامنه آن به طرف جمهوری اسلامی ایران و استفاده از فضای حریم هوایی عراق مورد پذیرش نیست و کاملا با آن مخالف هستیم. ما برای جلوگیری از جنگ تلاش می‌کنیم».

آمادگی تهران برای دو سناریوی صلح و جنگ
«سید عباس عراقچی» در بدو ورود به پایتخت عراق درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای جنگ‌افروزی بیشتر در منطقه گفت گفت: هیچ کس در منطقه خواهان تنش و درگیری نیست. ما هم خواهان جنگ و تنش نیستیم، اگرچه، برای هر وضعیت و سناریویی آمادگی کامل داریم و این را بارها اعلام کرده‌ایم. وزیر خارجه ایران که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، با بیان اینکه «هیچ کس جز رژیم صهیونیستی خواهان جنگ در منطقه نیست»، گفت: ما رایزنی‌های لازم را انجام خواهیم داد و آمادگی‌های لازم را داریم اما طبیعی است که هدف همه، جلوگیری از فاجعه‌ای است که می‌تواند در منطقه رخ دهد. ما با دوستان خود در عراق، ان‌شاءالله بحث‌هایی را در این خصوص خواهیم داشت. همچنین، عراقچی، در کنفرانس خبری مشترک با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق گفت: منطقه ما با چالش های خطرناکی روبرو است و وضعیت در منطقه هشدار به سر می‌برد. این دیپلمات عالی رتبه ایران گفت: احتمال بروز درگیری و بالا گرفتن تنش در منطقه بالا رفته و ریشه همه آن‌ها در جنایت‌های رژیم صهیونیستی است، جنایت‌هایی که از غزه شروع شده به لبنان گسترش پیدا کرده و احتمال اینکه به سایر کشورهای منطقه ادامه پیدا کند، وجود دارد. باید با تهاجمات رژیم صهیونیستی مقابله شود و به حملات این رژیم در غزه و لبنان متوقف شد . وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: رایزنی‌های خوبی داشتیم؛ تبادل اطلاعات و نظرات انجام شد و از مواضع بسیار خوب مقامات عراق تشکر می‌کنم. عراقچی تاکید کرد: ما دنبال جنگ نیستم، خواهان جنگ نیستم، خواهان صلح هستیم؛ البته برای جنگ هم آماده هستیم، برای صلح هم آماده هستیم. وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه صحبت‌های خود با تاکید مجدد مبنی بر اینکه ایران خواهان تنش و افزایش تنش نیست، اگرچه برای هر وضعیتی آمادگی دارد، تصریح کرد: ما کاملا برای یک وضعیت جنگی آمادگی داریم و از جنگ نمی‌ترسیم. سید عباس در بخش دیگر صحبت‌های خود با تشکر از مواضع وزیر خارجه عراق گفت: خوشحال شدم که مواضع قاطع وزیر خارجه عراق را شنیدم که گفتند اجازه نمی‌دهند از فضای آن کشور علیه ایران و هر کشور دیگری سوءاستفاده شود و این همان موضع دوستانه و برادرانه است که ما از دولت عراق انتظار داشتیم.‌

دستاوردها و اهداف حضور عراقچی در بغداد
هفد مشخص سفر عراقچی به کشور عراق، همانند سفرهای منطقه‌ای اخیرا مقامات کشورمان رایزنی با کشورهای منطقه پیرامون آخرین تحولات جنگ غزه و لبنان و تمرکز بر توقف جنایات رژیم صهیونیستی است. در واقع، ایران به آمریکا و رژیم صهیونیستی این پیام مهم را منتقل کرد که در عرصه تحولات منطقه با تمامی بازیگران هماهنگی لازم را دارد. در سطح دیگر، تهران می‌خواهد از عدم مداخله و نقش تسهیل‌گر کشورهای منطقه در هر گونه اقدام جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران اطمینان حاصل کند. در جریان سفر عراقچی نیز این موضوع با صراحت تمامی از سوی دولت بغداد اعلام شد که عراق به عنوان شریک استراتژیک ایران از امنیت همسایه خود دفاع خواهد کرد. همچنین، این کشور نشان داد که در عرصه تحولات منطقه موضعی هماهنگ با ایران داشته و دارد. تهران و بغداد مخالف ادامه جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و غزه هستند.

قالیباف در نشست فوق‌العاده اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد؛

گروه سیاسی: محمدباقر قالیباف در نشست فوق‌العاده اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) در حاشیه یکصدوچهل‌ونهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) در ژنو گفت: خداوند را بابت فرصتی که برای گفت وگو با شما برادران و خواهران عزیز فراهم شده سپاس می گویم و از شما بابت مشارکت در شکل گیری این اجلاس مهم تشکر می کنم. وی افزود: فکر نمی کنم لازم باشد توضیح دهم در چه وضعیت حساس و مهمی قرار داریم. دنیای اسلام شرایط بی سابقه ای را تجربه می کند. من سال ها به عنوان یک سرباز برای وطنم خدمت کرده ام و در کنار آن با مسائل ژئوپلیتیکی به عنوان یک موضوع علمی سروکار داشته ام. تجربه همه این سال ها به من آموخته در شرایطی بحرانی، هیچ چیز مهم تر از آن نیست که یک تصویر و روایت مشترک از وضعیت وجود داشته باشد. پرسشی که من در این زمان کوتاه می خواهم با شما در میان بگذارم این است که آیا جهان اسلام می داند با چه چیزی روبروست؟
به گزارشس »تجارت»، رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی به این می اندیشیدم که در این اجلاس مهم با برادران و خواهران مسلمان خود چه مطلبی را باید در میان بگذارم، تصویر آن دختر بچه نازنین فلسطینی را جلو چشم داشتم که با چشم های گریان به دوربین فیلمبردار نگاه می کرد و می‌گفت: «چرا اینها می خواهند ما را بکشند؟ من که اسلحه ندارم! چرا اینها ما را بمباران می کنند؟» این سوال، بنیادی ترین سوالی است که همه ما باید به آن فکر کنیم و البته تمام جواب ها را نیز در درون خود نهفته دارد. قالیباف اظهار کرد: رژیم جعلی اسراییل، همه ظاهرسازی ها را کنار زده و بی محابا در حال جنایت علیه مسلمانان است. این اتفاقی نیست که فقط در غزه یا لبنان بیفتد. رژیم غاصب اسراییل برنامه ای بزرگ برای تکرار این جنایات در سراسر قلمرو اسلامی دارد و با حمایت کامل امریکا و برخی کشورهای غربی به دنبال رسیدن به نقطه ای است که هر زمان لازم دانست، در هر نقطه ای از جهان اسلام، هر جنایتی را علیه هر رهبر اسلامی انجام بدهد و از هر مجازاتی مصون بماند. این مسئله مشترک ماست. آیا جهان اسلام بناست بایستد و فراگیر شدن شرارت به همه قلمرو خود را نظاره کند؟ من چنین گمانی به آزادگان و مجاهدان دنیای اسلام ندارم. آن روز هرگز نخواهد رسید.
رییس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اسراییل می خواهد همه زیرساخت های منطقه را کنترل کند و اگر موفق نشد آنها را منهدم کند. در چنین شرایطی وحدت و کنار هم ایستادن یک الزام امنیتی برای همه ماست. ما در جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به یک تلاش فوری و قوی برای ایجاد یک مفاهمه امنیتی مشترک درباره این خطر تاریخی هستیم و به سهم خود از هیچ تلاشی برای رفع شدن این خطر از سر امت نبی مکرم اسلام فروگذار نخواهیم کرد. وی تاکید کرد: مقاومت ضد اسراییلی در منطقه به یاری امت اسلامی چشم دوخته است. دشمن صهیونیستی در ضعیف ترین وضعیت تاریخ منحوس خود قرار دارد و ما در موقعیتی منحصر بفرد برای پایان دادن به این شرارت تاریخی در منطقه خود قرار داریم. اسراییل اکنون تلاش می کند ضعف ها و محدودیت های بی سابقه خود را پشت سر ژست های تهاجمی بپوشاند تا مانع اتحاد امت شود. صهیونیست ها به القای ترس و اختلاف در جهان اسلام امید بسته اند. کافی است شجاع باشیم و پشت یکدیگر بایستیم. آنگاه توهمی به نام صهیونیسم جنایتکار برای همیشه پایان خواهد یافت.

نیازمند قطع هر نوع همکاری، کمک و گفت وگو با رژیم صهیونیستی هستیم
رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران با خون بهترین و عزیزترین مردانمان وارد این میدان شده ایم. جهان اسلام می تواند با برداشتن چند گام اساسی، قبل از آنکه دیر شود دشمن را متوقف کند. ما نیازمند قطع هر نوع همکاری، کمک و گفت وگو با رژیم، و متوقف کردن هر نوع پروژه سیاسی و اقتصادی هستیم که اسراییل را یاری کند. وی اضافه کرد: امت اسلامی باید فشار یکپارچه و موثر برای توقف این رژیم کودک کش به آمریکا وارد کند. شریان های حیاتی رژیم اسراییل اکنون در کنترل امت اسلامی است. قالیباف در پایان گفت: اطمینان دارم خداوند به خون های مجاهدین و مردان و زنان مظلوم لبنان و فلسطین، برکت خواهد داد و جهان اسلام طعم روزهای شیرین بدون اسراییل را خواهد چشید. امیدوارم آن روز را ببینیم، و اگر ندیدیم صاحب مزاری باشیم که بر سنگ آن نوشته باشند «سربازی که در راه مبارزه با اسراییل شهید شد.»

درخواست تل‌آویو از گوترش برای خروج نیروهای یونیفل از جنوب لبنان

گروه سیاسی: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاشی برای تکرار سناریوی سازمان «آنروا» در نوار غزه علیه نیروهای «یونیفل» در جنوب لبنان نامه‌ای را برای دبیرکل سازمان ملل ارسال و ادعاهایی را در آن علیه حزب الله و یونیفل مطرح کرد. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تکاپو برای توجیه حملات به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) مدعی شد: به دبیرکل سازمان ملل می‌گویم که امتناع شما از تخلیه سربازان یونیفل آنها را به گروگان حزب‌الله تبدیل می‌کند. متأسفانه برخی از رهبران اروپایی به جای انتقاد از اسرائیل، باید انتقاد خود را متوجه حزب‌الله کنند.
نتانیاهو با چشم پوشی از حملات اخیر به نیروهای یونیفل ادعا کرد: ما هر کاری که می‌توانستیم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سربازان یونیفل در جنوب لبنان انجام دادیم. نتانیاهو در تلاش برای تکرار سناریوی سازمان امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) این بار علیه نیروهای یونیفل در جنوب لبنان همچنین مدعی شد: همانطور که حماس از آنروا به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد، حزب‌الله نیز از یونیفل به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به دلیل شکست در برابر مقاومت و فرار هزاران صهیونیست از سرزمین‌های اشغالی در نتیجه سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌اش به شدت مورد انتقاد است، تلاش کرد تا با تکرار وعده های نامحقق این جو را آرام کند و به همین منظور گفت: ما برای حفاظت از امنیت اسرائیل به کار خود ادامه خواهیم داد و پیروز خواهیم شد و ما مصمم تر از قبل برای تضمین آینده خود هستیم. جنگ ما علیه ملت لبنان نیست، بلکه علیه حزب‌الله است؛ ما همزمان در غزه برای از بین بردن حماس و آزادی اسرا و سربازان خود تلاش می‌کنیم. این ادعاها پس از آن از زبان نتانیاهو بیان شد که یونیفل دیروز شنبه اعلام کرد: در پی مجروح شدن ۲ سرباز اندونزیایی در تیراندازی روز پنج‌شنبه تانک‌های اسرائیلی به برج مراقبت در پایگاه الناقوره و ادامه حملات روز جمعه، ۲ نیروی سریلانکایی و یک صلحبان دیگر اندونزیایی نیز مجروح شده‌اند. حدود ۱۰ هزار نیروی صلح‌بان بین‌المللی در چارچوب ماموریت یونیفل در جنوب لبنان فعالیت می‌کنند که تقریبا یک هزار و ۲۰۰ نفر آنها را نیروهای ایتالیایی تشکیل می‌دهند.