پرچم گروه مالی گردشگری بر تارک قله‌های مسئولیت اجتماعی

در چهارمین جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی با عنوان «برند خوب»، 2 نشان عالی و سفیر مسئولیت اجتماعی به مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری اهدا شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، چهارمین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی (برند خوب) عصر روز سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ با حضور سازمان‌ها، شرکت‌های پیشرو در حوزه مسئولیت اجتماعی و محمدجعفر قائم پناه، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری به عنوان مهمان ویژه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.در این مراسم پس از سخنرانی دبیر جشنواره و رئیس خانه روابط عمومی ایران، پیام ناتاشا پاولوویچ، رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی (IPRA) قرائت شد.در این مراسم و به انتخاب هیات داوران جشنواره، ۲ نشان عالی و سفیر مسئولیت اجتماعی به مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری اهدا شد.گفتنی است، گروه مالی گردشگری همواره یکی از مهم‌ترین نهادهای بخش خصوصی در زمینه انجام مسئولیت اجتماعی بوده که می‌توان در این زمینه به فعالیت‌هایی چون تاسیس و راه‌اندازی مدارس کیمیای دانش در مناطق کم‌برخوردار کشور، احداث، تجهیز و نگهداری مراکز توانبخشی در کرمان و... برگزاری سالانه پویش سفره مهربانی و… اشاره کرد.

 

۲۹ مهر، مراسم چهل و چهارمین مرحله قرعه‌کشی بانک مسکن

مراسم چهل و چهارمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک مسکن، ۲۹ مهرماه برگزار و اسامی برندگان این دوره اعلام خواهد شد.به گزارش تجارت به نقل از هیبنا؛ مراسم چهل و چهارمین مرحله قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه بانک مسکن با حضور هیأت نظارت بر قرعه‌کشی بانک‌ها برگزار خواهد شد.به پاس اعتماد و همراهی هموطنان خیرخواه، در این دوره از قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه بانک مسکن به بیش از ۴۰۰ هزار برنده خوش شانس، جوایز نفیسی به ارزش کلی ۲ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال اعطا می‌شود.براساس این گزارش، تعداد چهار میلیون مشتری خیّر بانک مسکن مشمول شرکت در قرعه‌کشی این دوره شده‌اند.بانک مسکن به پاس قدردانی از مشارکت هم‌میهنان در این کار خداپسندانه، ۲۵۰ کمک هزینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی خرید خودرو داخلی، ۱۰۰۰ کمک هزینه ۵۰۰ میلیون ریالی خرید وسیله نقلیه دوستدار طبیعت(موتور سیکلت برقی)، ۱۰۰۰ کمک هزینه ۲۰۰ میلیون ریالی خرید لوازم خانگی تولید داخل، ۱۰۰۰ کمک هزینه ۵۰ میلیون ریالی خرید صنایع دستی و میلیاردها ریال جوایز نقدی، در این دوره به برندگان قرعه‌کشی حساب‌های پس‌انداز اهدا خواهد کرد.

امکان وکالتی نمودن حساب مشتریان بانک سپه در طرح فروش خودروهای وارداتی
مشتریان گرانقدر بانک سپه می‌توانند برای وکالتی نمودن حساب‌های خود و شرکت در طرح عرضه خودروهای وارداتی فروش فوق العاده مهر 1403 به‌صورت غیرحضوری از طریق Vbank.banksepah.ir اقدام کنند.به‌گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، در راستای اجرای اطلاعیه سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر طرح عرضه خودروهای وارداتی فروش فوق العاده مهر 1403در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی به نشانی saleauto.ir مشتریان گرانقدر بانک سپه می‌توانند همانند دوره‌های قبل برای وکالتی نمودن حسابهای خود به صورت غیر حضوری صرفاً از طریق لینک Vbank.banksepah.ir از تاریخ سه شنبه ۲۴ مهر لغایت ساعت 12:00دوشنبه ۳۰ مهرماه سال جاری نسبت به وکالتی نمودن حساب به نام خودروهای وارداتی (عرضه 4) با مبلغ مسدودی 5 میلیارد ریال و قبول شرایط و ضوابط خرید خودرو اقدام کنند.

پویش حمایت بیمه معلم از دانش‌آموزان کم‌بضاعت در سراسر کشور
شرکت بیمه معلم به منظور حمایت از دانش‌آموزان کم‌بضاعت، اقدام به توزیع 2 هزار بسته شامل کیف و لوازم‌التحریر در برخی مدارس مناطق محروم در سراسر کشور کرده است.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه معلم؛ با هدف حذف یکی از موانع تحصیلی دانش‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار سراسر کشور، بیمه معلم با هماهنگی ادارات کل آموزش و پرورش به توزیع کیف و لوازم‌التحریر در برخی مدارس کشور پرداخت.در این برنامه که با یاری اداره آموزش و پرورش تمامی استان‌های کشور انجام شد، مدیران شعب بیمه معلم با همراهی مدیران منطقه‌ای آموزش و پرورش در مدارس مختلف حضور پیدا کردند و در حضور مدیران و معلمان این مدارس به توزیع بسته‌های آموزشی شامل دفتر، قلم، کتاب‌های کمک آموزشی و کیف پرداختند.این اقدام نه تنها به تأمین نیازهای آموزشی دانش‌آموزان کمک می‌کند، بلکه انگیزه و اشتیاق آن‌ها را برای ادامه تحصیل افزایش می‌دهد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران:

گروه بانک و بیمه:‌ مدیرعامل بانک صادرات ایران زنده نگاه داشتن نام مهندس مفرح، بنیانگذار این بانک را انگیزه‌ای برای هم‌افزایی کارکنان و ارتقای جایگاه بانک در اقتصاد کشور و بهره‌گیری از خدمات نوین بانکداری عنوان کرد. به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، محسن سیفی در نشستی در جمع اعضای هیئت‌مدیره و هیئت‌عامل با بیان این مطلب به سهم روز افزون بانک در بازار اشاره کرد و رسیدن تعداد تراکنش‌های ماهانه به مرز یک میلیارد مبادله پولی را نشانه‌ای از اعتماد مشتریان به این بانک برشمرد. او با ارائه گزارشی از روند بهبود سرعت مبادلات پولی و ارتقای زیرساخت‌های بانکداری دیجیتال در این بانک، افزود: تعداد مبادلات پولی از طریق ۱۰ درگاه اینترنت بانک، پایانه شعب، پایانه فروشگاهی، تلفن‌بانک، خودپرداز، درگاه پرداخت اینترنتی IPG، نرم افزار صاپ، کیوسک بانک، همبانک و همراه بانک به بیش از 925 میلیون تراکنش رسیده که مبلغ مبادله شده آن توسط بانک صادرات ایران از ۵۶۲ هزار و ۵۴۴ میلیارد تومان فراتر رفته است.سیفی در ادامه گفت: راه‌اندازی بانک دیجیتال سپینو در ۳۰ روز ابتدایی رونمایی، با استقبال بیش از ۳۰۰ هزار هموطن روبه‌رو شد که نشان‌دهنده اعتماد به بسترهای امن و نوین بانک صادرات است.مدیرعامل بانک صادرات ایران اظهار کرد: امروزه سپهرکارت، نماد اعتبار در خانواده‌های ایرانی است. به طوری که بیش از ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار سپهرکارت فعال در اغلب خانواده‌های ایرانی وجود دارد که به عنوان سندی قابل اعتماد، مشابه اعتبار برگه چک بانک صادرات از روزگاران گذشته، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تسهیل خدمات بانکی با خودپردازها و کیوسک‌ها
سیفی گفت: بانک صادرات ایران همچنین با در اختیار داشتن نزدیک به 5200 دستگاه خودپرداز در اقصی نقاط کشور، بالاترین تعداد این دستگاه‌ها را برای استفاده هموطنان فراهم کرده است که ماهانه بیش از ۴۳ میلیون تراکنش پولی و خدمات دریافت و پرداخت را تسهیل می‌کند. همچنین، ۱۳۰۰ کیوسک بانک صادرات نیز به تنوع خدمات بانکی افزوده است.

خدمات به فعالان کسب و کار
وی تاکید کرد: بیش از ۹۷۸ هزار پایانه فروش در بخش‌های مختلف به فعالان فضای کسب و کار کشور خدمات ارائه می‌دهند و صاحبان مشاغل و بنگاه‌های اقتصادی از طریق ۲۳۶۰ درگاه IPG بانک صادرات، محصولات خود را به فروش می‌رسانند. این دستاوردها نشان‌دهنده تعهد بانک صادرات به ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد بسترهای امن مالی برای مشتریان است.

"پادچک"، به‌عنوان یک محصول نوآورانه و متمایز، برای اولین بار در صنعت بانکداری کشور در حوزه بهره‌برداری از «چک دیجیتال» و تسهیل تبادل وجه بین خریدار و فروشنده کالا یا خدمت، در سبد محصولات و خدمات بانک پاسارگاد قرار گرفته است.بانک پاسارگاد که همواره بانکی پیش‌رو در ارائه خدمات الکترونیک است، در اقدامی خلاقانه و نوآورانه محصول "پادچک" را به‌عنوان اولین محصول صنعت بانکداری کشور در حوزه بهره‌برداری از «چک دیجیتال»، در اختیار هموطنان عزیز قرار می‌دهد. محصول "پاد چک" ابزار بسیار مناسبی برای رفع مشکلات خریداران و فروشندگان کالا یا خدمات گران‌بها است که به دلیل وجود محدودیت در سقف مبلغ تراکنش یا انتقال وجه، از سایر ابزارها از جمله «چک عادی»، «چک تضمین‌شده (بانکی)»، «چک بین‌بانکی (رمزدار)»، «سامانه‌های ساتنا و پایا» و... استفاده می‌نمایند. ابزارهای مذکور دارای محدودیت‌هایی‌ از جمله «ریسک عدم دریافت وجه برای فروشنده به دلیل برگشت خوردن چک خریدار»، «ضرورت مراجعه حضوری خریدار به شعبه‌ها برای دریافت چک بانکی یا بین‌بانکی»، «عدم امکان دریافت کالا یا خدمت هنگام انجام معامله، به دلیل عدم امکان پرداخت کل وجه به‌صورت آنی به فروشنده» و... می‌باشند؛ لذا، بسیاری از هم‌میهنان گرامی درخصوص پرداخت یا دریافت مبالغ مربوط به خرید و فروش کالا یا خدمات، به ویژه برای مبالغ بیش از سقف‌های تعیین شده توسط بانک مرکزی ج.ا.ا، با محدودیت‌های «زمانی»، «مکانی» و «ریسک» مواجه هستند که می‌بایست از طریق نوآوری و ارائه محصولات جدید بانکی پوشش داده می‌شد.

ارتش انگلیس: اوکراین
در آستانه شکست است
رسانه انگلیسی با اشاره به ارزیابی‌های ارتش انگلیس در جلساتی پشت درهای بسته گزارش داد که آینده شومی در انتظار اوکراین است و این کشور در آستانه شکست قرار دارد.
به گزارش ایسنا، درحالیکه ارتش اوکراین با کمبود نیرو و مهمات دست‌وپنجه نرم می‌کند و قادر به حفظ خطوط و قلمروهای روسی که به کنترل خود درآورده، نیست، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز چهارشنبه از برنامه خود تحت عنوان «طرح پیروزی» به امید کسب دستاوردی در میدان نبرد رونمایی کرد.
«طرح پیروزی» که از سوی رئیس‌جمهور اوکراین به پارلمان این کشور ارائه شده، ۵ بند دارد و شامل دعوت برای پیوستن به ناتو، دورنمای دفاعی، بازدارندگی در مقابل روسیه، رشد و همکاری اقتصادی و معماری امنیتی پس از جنگ است.
روزنامه «دیلی اکسپرس» به نقل از منبعی در ارتش انگلیس نوشت: «بریتانیا به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان سلاح به اوکراین، علنا از این کشور حمایت می‌کند، اما ارزیابی‌های پنهانی ژنرال‌های بریتانیا نشان می‌دهند که وضعیت برای اوکراین بد است.»
این روزنامه به نقل از این منبع که ظاهرا افسر بلندپایه‌ای در ارتش انگلیس به‌شمار می‌رود، نوشت: «اوکراین در آستانه شکست در برابر روسیه قرار دارد. این یک موقعیت جدی است.» در همین حال برخی از رسانه‌ها و تحلیلگران نظامی غرب در گزارش‌های خود می‌نویسند: «روسیه تاکنون نیمی از قلمروهای خود در کورسک را دوباره پس گرفته و طبق ارزیابی‌ برخی مفسران و تحلیلگران نظامی، همزمان با آغاز فصل سرما و بارندگی، زمین در کورسک گِل و نمناک می‌شود و همین مسئله باعث پیشروی‌های بیشتر روسیه خواهد شد زیرا نیروهای ارتش این کشور خودروهای مجهز بیشتری نسبت به نیروهای ارتش اوکراین دارد.»

گاردین:

رژیم صهیونیستی این روزها نیروهای سازمان ملل را در لبنان نشانه گرفته است، سازمانی که این رژیم جعلی، حیات و رسمیت خود نزد برخی کشورها را مدیون آن است.
به گزارش ایسنا، تحلیلگر انگلیسی در مقاله‌ای با اشاره به نقش کلیدی سازمان ملل متحد در شکل‌گیری و به رسمیت شناخته شدن رژیم جعلی صهیونیستی، گزارش داد، این سازمان باید با اخراج این رژیم، اقتدار خود را احیا کرده و نشان دهد که برای نیروهای حافظ صلح خود ارزش قائل است.
«مهدی حسن» روزنامه‌نگار و نویسنده بریتانیایی در مطلبی در روزنامه «گاردین» نوشت، در یک سال گذشته رژیم صهیونیستی حملات متعددی را به چندین کشور و سرزمین اشغالی انجام داده است، از جمله نوار غزه، کرانه باختری، لبنان، سوریه و یمن.
بااین‌همه، حملات رژیم اشغالگر به سرزمین‌های اشغالی و کشورها محدود نمی‌شود. به گزارش گاردین، این رژیم یک نهاد مهم بین‌المللی را هم هدف حملات و لفاظی‌های وحشیانه خود قرار داده است، یعنی سازمان ملل متحد.
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع‌ عمومی سازمان ملل متحد، این نهاد را «حقیر»، «خانه تاریکی‌ها» و محل تجمع عقاید «یهودستیزانه» توصیف کرد. سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز در مجمع‌ عمومی یک نسخه از منشور ملل متحد را پاره کرد و گفت مقر این سازمان در نیویورک باید نابود شود.
«یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی هم در اوایل ماه میلادی جاری «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل را یک «عنصر نامطلوب» نامید و گفت از ورود وی به اراضی اشغالی جلوگیری خواهد شد. کابینه رژیم صهیونیستی همچنین به‌صورت فعالانه به کمیسیونی که از سوی سازمان ملل دستور تحقیق درباره عملیات طوفان الاقصی را داشت، اجازه دسترسی به شواهد لازم برای بررسی این عملیات را نداده است. علاوه بر این، صهیونیست‌ها سعی دارند آژانس کاریابی و امداد سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا» را به‌عنوان یک «سازمان تروریستی» اعلام کند. صهیونیست‌ها در یک سال گذشته مدارس، انبارها و اردوگاه‌های آوارگان سازمان ملل در غزه را بمباران کرده‌اند و دست‌کم ۲۲۸ کارمند سازمان ملل را به شهادت رسانده‌اند؛ آماری که به گفته دبیرکل سازمان ملل از زمان تاسیس این سازمان، بی‌سابقه است. در روزهای اخیر هم نظامیان صهیونیست به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان حمله کرده‌اند، نیروهایی که با نام اختصاری «یونیفل» شناخته شده و از سال ۱۹۷۸ در این منطقه حضور دارند. در این حملات، دست‌کم پنج نیروی یونیفل مجروح شده‌اند. مهدی حسن در این گزارش با طرح این پرسش که چطور این اقدامات قابل‌قبول و قانونی در نظر گرفته می‌شود، یک پرسش اساسی‌تر را مطرح کرد: «چرا به اسرائیل اجازه داده‌اند که هنوز هم عضو سازمان ملل متحد باشد؟ چرا از نهادی که دائماً به آن حمله کرده و آن را تضعیف می‌کند، اخراج نمی‌شود؟ بله، هستند اعضایی که حقوق بشر را نقض کرده و همچنان عضو سازمان ملل هستند... اما هیچ یک از این اعضا مرتکب کشتار جمعی کارمندان سازمان ملل نشده و با تانک‌های خود به مقرهای این سازمان حمله نکرده‌اند... هیچ عضوی در ۶۰ سال گذشته به خود اجازه نداده دبیرکل سازمان ملل را یک عنصر نامطلوب اعلام کند!» به گفته این روزنامه‌نگار انگلیسی، باقی ماندن رژیم اشغالگر در سازمان ملل از خلاء قانونی ناشی نشده، زیرا در ماده ششم منشور ملل متحد آمده است: «عضوی از سازمان ملل متحد که اصول منشور ملل متحد را نقض کند، می‌تواند با پیشنهاد شورای امنیت به مجمع عمومی، از این سازمان حذف شود.» به گزارش گاردین، ممکن است برخی بگویند که هیچ عضوی تاکنون با استناد به ماده ۶ اخراج نشده و حمایت تمام‌عیار ایالات متحده از رژیم صهیونیستی هم مانع از تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت برای اخراج این رژیم خواهد شد، با این حال همواره می‌توان راه‌هایی برای دورزدن شورای امنیت پیدا کرد. به‌عنوان مثال، در سال ۱۹۷۱، کشورهای سوسیالیست و پیرو جنبش عدم تعهد، در مجمع‌عمومی سازمان ملل رای دادند تا جمهوری خلق چین را به‌عنوان «تنها نماینده قانونی چین در سازمان ملل» به رسمیت بشناسند، اقدامی که به جایگزین شدن نمایندگان «جمهوری چین» با «جمهوری خلق چین» منجر شد. این امر نه با دخالت شورای امنیت، بلکه با رای مجمع عمومی انجام شد و این در حالی است که «جمهوری چین» یکی از اعضای بنیان‌گذار سازمان ملل متحد بود. «توماس گرانت» استاد حقوق بین‌الملل و مشاور سابق وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید این اقدامات از فرایندها و پروسه‌های مرسوم که در منشور ملل متحد آمده، پیروی نکردند. به گفته او، هرگاه اعضای سازمان متحد به این نتیجه برسند که رفتار یکی از اعضای این سازمان نیاز به رسیدگی جدی دارد، بداهه‌پردازی کرده و شیوه‌ای برای تنبیه آن عضو پیدا می‌کنند. مهدی حسن این پرسش را مطرح می‌کند که چه چیزی در حال حاضر برای کشورهای عضو سازمان ملل متحد از حمله یکی از این اعضا به خود سازمان ملل و پرسنل، مقر و منشور آن مهم‌تر است؟ او با اشاره به بیانیه اخیر ۴۰ کشور جهان در محکومیت حمله گستاخانه صهیونیست‌ها به نیروهای یونیفل، تاکید کرد این صحبت‌ها کافی نیست و سازمان ملل اکنون باید اقدامی عملی انجام دهد. این تحلیلگر انگلیسی با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد نقش اساسی در به رسمیت شناخته‌شدن رژیم صهیونیستی توسط برخی کشورها داشته، تاکید کرده، امروز با گذشت ۷۰ سال از این اتفاق، سازمان ملل می‌تواند با اخراج رژیم اشغالگر پیامی قدرتمند به صهیونیست‌ها و تمام مردم جهان ارسال کند؛ اینکه اقتدار این سازمان هنوز برقرار است و جان کارکنان سازمان ملل و حافظان صلح نیز اهمیت دارد.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کف پوش،موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته که در نوع خود در غرب آسیا یکی از بزرگترین نمایشگاه ها محسوب می شود، با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شده است . به گزارش خبرنگار ما، این نمایشگاه طی سه روز گذشته شاهد حضور گسترده بازدیدکنندگان و مقامات دولتی و مجلس شورای اسلامی بود.دانشجویان،استادان دانشگاه ها،فعالان صنعتی،تجار و بازرگانان،فروشندگان و عرضه کنندگان،نخبگان و کارشناسان نیز در طی سه روز گذشته از سالن ها و غرفه های شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کف پوش،موکت،فرش ماشینی و صنایع وابسته بازدید و در جریان روند تولید،فروش و صادرات این محصولات قرار گرفتند. در این نمایشگاه بیش از 150شرکت داخلی و خارجی از ایران و کشورهای ترکیه، چین و تایوان، نوین ترین تولیدات خود را در معرض علاقمندان قرار داده اند.در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کف پوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته، فرش‌های ضدلک، ضد میکروب و فرش‌های با عرض بلند که در کارخانه‌های ایرانی تولید شده است، به نمایش عموم گذاشته شده است.همچنین رونمائی از فرش تولیدی به نام اما رضا (ع) و معرفی فرش آنتی باکتریال صد در صد اکریلیک از دیگر برنامه‌های ویژه این نمایشگاه است. آقای تولایی رئیس شورای سیاست گذاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کف‌پوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته گفت؛ در این نمایشگاه انواع فرش‌های ماشینی، صنایع و تجهیزات وابسته، واحد های تولید‌کنندگان نخ، انواع پارکت، واحدهای طراحی فرش، دستگاههای خط تولید، انواع کف پوش، موکت، قطعات و ماشین‌آلات مربوطه ، مواد اولیه و همچنین نوآوری در عرضه تولید و خدمات این حوزه به نمایش گذاشته می‌شود.وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره و کارگاه‌های آموزشی طراحی فرش ماشینی، بازیافت فرش و کف‌پوش، نخ فرش و مواد اولیه، برگزاری نشست هم‌اندیشی روسای اتحادیه‌ها و هماهنگی برای حضور دو هیئت تجاری و بازرگانی خارجی برخی از برنامه‌های جانبی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کف‌پوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته است.تولایی همچنین افزایش راندمان تولید، توجه به توسعه این صنعت، یافتن بازارهای جدید صادراتی، افزایش صادرات، آشنایی با نوین‌ترین صنایع و تجهیزات صنعت فرش ماشینی، موکت و کف‌پوش در جهان، اشتغالزایی، توجه مسئولان به این صنعت و افزایش و بالا رفتن سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدیدکنندگان را مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بیان کرد.گفتنی است صنعت فرش ماشینی یکی از صنایع تأثیرگذار در صنعت نساجی کشور است که طی سال‌های اخیر رشد و توسعه مناسبی داشته و تنها در منطقه کاشان، آران و بیدگل بیش از هزار واحد تولیدکننده فرش ماشینی ابجاد و این منطقه را به قطب تولید این محصول در کشور و حتی منطقه تبدیل کرده است.صنعت فرش ماشینی حدود 50 درصد از ارزش صادرات سالیانه صنایع نساجی را به خود اختصاص داده و علاوه بر اشتغال‌زایی مناسبی که در کشور ایجاد کرده، سالانه حدود 350 میلیون دلار ارزآوری به همراه دارد.ظرفیت نصب‌شده صنعت فرش ماشینی در کشور بالغ بر 120 میلیون متر مربع است و تولید سالیانه آن به 80 میلیون مترمربع می‌رسد که حدود 50 میلیون متر مربع آن در داخل کشور مصرف می‌شود. به عبارت دیگر، مصرف سرانه فرش ماشینی در کشور حدود 2.3 متر مربع است و مازاد آن نیز به بازارهای جهانی صادر می‌شود که در صورت تأمین نقدینگی مورد نیاز و تسهیل تجارت خارجی، امکان تولید سالانه تا مرز 100 میلیون متر مربع و صادرات 50 میلیون متر مربع دور از ذهن نیست.
شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کف‌پوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته تا 26 مهرماه از ساعت 8 تا 15 در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.