چکنو و سفته الکترونیک را در بانک صادرات ایران وثیقه بگذارید
شرایط صدور و پذیرش سفته و چک الکترونیک به عنوان وثیقه تسهیلات و تعهدات در بانک صادرات ایران مهیا شد.به گزارش تجارت به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، این بانک به منظور عملیاتی کردن الزامات قانونی برای توسعه خدمات دولت الکترونیک و کاستن از میزان جعل و تقلب در امور مالی و بانکی و همچنین ترویج خدمات غیرحضوری، شرایط صدور و پذیرش سفته و چکنو به عنوان وثیقه تسهیلات را فراهم کرده است.بنا براین گزارش، چکنو به عنوان نخستین چک امن دیجییتال نظام بانکی، در دو درگاه همراه بانک و اینترنت بانک صادرات ایران قابلیت فعالسازی و ارائه خدمات نقل و انتقال پولی دارد از طریق این دو درگاه نیز امکان صدور و قرار گرفتن به عنوان پشتوانه تسهیلات و تعهدات برای آن فراهم است.مشتریان بانک صادرات ایران همچنین میتوانند از طریق سامانه توثیق الکترونیکی دارایی (ست)، نسبت به ایجاد و توثیق سفته الکترونیک اقدام کنند.صدور چکنو و بهرهگیری از مزیتهای فراوان آن توسط مشتریان بانک صادرات ایران در حالی با استقبال روزافزون روبرو است که آخرین آمارها حکایت از صدور بیش از شش میلیون و 435 هزار برگ چکنو توسط دارندگان حساب جاری در بانک صادرات ایران دارد. از این میزان بیش از 300 هزار برگ به ارزش بالغ بر 63 هزار میلیارد ریال کارسازی شده است.
امضای قرارداد ۳۷۳ هزار و ۸۷۱ واحد نهضت ملی در بانک مسکن
قرارداد ۳۷۳ هزار و ۸۷۱ واحد نهضت ملی در بانک مسکن در قالب ۵۵ هزار و ۹۱۳ پروژه با اعتباری بالغبر ۱۷۳ هزار و ۲۱ میلیارد تومان (بدون احتساب افزایش تسهیلات فوق تا ۵۵۰ میلیون تومان) به امضا رسید.به گزارش تجارت به نقل از هیبنا؛ از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا سوم آبانماه ۱۴۰۳، مجموعاً ۵۱۲ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در قالب ۹۴ هزار و ۵۷۶ پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سازمان همیاری شهرداریها، صندوق مسکن، قرارگاه امام حسن(ع)، سازمان صداوسیما، اتاق تعاون ایران، وزارت آموزشوپرورش، وزارت جهاد کشاورزی و خودمالکان شهری و روستایی به بانک مسکن معرفی شده است که ۲۷ درصد از این واحدها خودمالک هستند.تاکنون ۶۳ هزار و ۹۳۹ واحد مسکونی نهضت ملی در بانک مسکن به بهرهبرداری و فروش اقساطی رسیده است که بالاترین عملکرد در کل شبکه بانکی بوده و روند فوق با جدیت پیگیری میشود.شایان ذکر است سهمیه بانک مسکن در سه سال اول اجرای این طرح، بالغ بر ۲۵۹ همت بوده است و به رغم سهم حدود ۳ درصدی این بانک از کل سپردههای شبکه بانکی کشور، با سهمیه بیش از۱۸/۵ درصد از نهضت ملی مسکن، بیشترین سهمیه را در میان تمام بانکهای کشور داشته است.
انتصاب عادل صمدی به عنوان مدیر جدید روابط عمومی بیمه ملت
مدیرعامل بیمه ملت طی حکمی عادل صمدی را به عنوان سرپرست مدیریت روابطعمومی این شرکت منصوب کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، علیرضا یزداندوست مدیرعامل این شرکت با صدور حکمی عادل صمدی را به عنوان سرپرست مدیریت روابط عمومی بیمه ملت منصوب کرد.مدیرعامل بیمه ملت در حکم خود از صمدی خواسته است تمام توان خود را در راستای معرفی و تبلیغ شایسته بیمه ملت و اطلاع رسانی فعالیتها، خدمات و دستاوردهای شرکت بکار ببندد و زمینههای ارتقای نشان بیمه ملت را فراهم آورد.عادل صمدی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی است و از فعالان باسابقه حوزه روابط عمومی و روزنامه نگاری به شمار میرود.در سوابق وی مدیریت حوزه ارتباط با رسانههای روابط عمومی بانک صادرات ایران و همچنین همکاری با خبرگزاری ایسنا، خبرآنلاین، همشهری، اعتماد و… به چشم میخورد.
سپ در جمع 11 شرکت برتر
پرداخت جهان قرار گرفت
سپ، با حفظ جایگاه نخست خود در ایران و منطقه خاورمیانه، گامی بلند در عرصه جهانی برداشت و در جمع ۱۱ شرکت برتر پرداخت جهان قرار گرفت.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی سپ، بر اساس آخرین گزارش نشریه نیلسون ریپورت، پرداخت الکترونیک سامان (سپ)، با پردازش ۹ میلیون و ۷۹۸ هزار و یکصد تراکنش در سال ۲۰۲۳، در جایگاه یازدهم جهان قرار گرفت و رکورددار شرکتهای ایرانی در جمع ۱۵۰ شرکت برگزیده ارائهکننده خدمات پرداخت دنیا شد.نکته حائز اهمیت اینکه، سپ از سال ۲۰۱۹ تاکنون به طور پیوسته در حال ارتقای جایگاه خود در رتبهبندی جهانی بوده است.
گروه بانک و بیمه: شهره حقی - بانکیما، سکوی بانکداری باز بانک ملت در مراسمی با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره به صورت رسمی رونمایی شد.
فرشید فرخ نژاد مدیرعامل در آیین رونمایی از این محصول فناورانه با اشاره به قابلیت های سکوی بانکداری باز برای ارائه خدمت به شرکای تجاری گفت: با به کارگیری این سکو میتوانیم زیرساختهای قوی و متنوع خود را در اختیار بخشهای نوآور جامعه قرار دهیم و پشتیبان آنها باشیم.بر اساس این گزارش، با به کارگیری سرویسهای ارائه شده از بستر بانکداری باز از سوی شرکای تجاری بانک، ارائه خدمات بانکی به مشتریان محدود به ابزارها و کانالهای تحت تملک بانک نظیر شعب فیزیکی، همراه بانک و بانکداری اینترنتی نخواهد بود و مشتریان کسبوکارها قادر خواهند بود با یکبار ارائه مجوز دسترسی به شریک تجاری، بدون محدودیت زمانی و مکانی و به صورت امن، آسان و سریع از خدمات بانکی بهرهمند شوند.بر این اساس، تسریع در خلق و توسعه مستمر ارزش برای مشتریان، امکان توسعه محصولات و خدمات جدید با رویکرد ناب و چابک، توسعه زیست بوم( اکوسیستم) با فینتکها و شرکای تجاری ارزنده، افزایش وفاداری مشتریان و کاهش هزینههای مربوط به جذب مشتریان جدید و ایجاد جریان درآمدی جدید از محل دریافت کارمزد فروش سرویسها از مهم ترین دستاوردها و مزایای سکوی بانکداری باز است.بانکیما که با تکیه بر توانمندی و ظرفیتهای متخصصان بهسازان ملت و کارشناسان بانک ملت در حوزه فناوری اطلاعات تولید شده است، خدمات متنوعی در حوزههای مختلف، انتقال وجه داخلی و بین بانکی، سپرده، تسهیلات، قبوض، چک، سفته الکترونیک و انواع استعلام های بانکی مجاز را در اختیار شرکای تجاری قرار میدهد تا از طریق آن برای مشتریان نهایی خلق ارزش کنند.این گزارش حاکی است، مهمترین ویژگیها و قابلیتهای سکوی بانکیما شامل طراحی بر اساس جدیدترین استانداردهای روز دنیا نظیرPSD2 ، ایجاد پنلهای اختصاصی برای شرکای تجاری و مشتریان نهایی، امکان تعریف انواع مدلهای کارمزدی متنوع بر اساس سطح تعامل با شریک تجاری، پیاده سازی انواع مدلهای متنوع برای احراز هویت قوی مشتریان و افزایش سرعت و انعطاف پذیری در شخصیسازی سرویسها برای مشتریان ویژه است.متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از کم و کیف خدمات سکوی بانکداری باز بانک ملت می توانند به نشانی اینترنتی bankima.bankmellat.ir مراجعه کنند.
نشست مشترک مدیران ستادی و روسای شعب سراسر کشور شرکت بیمه نوین در محل هتل ارم تهران با حضور اعضای هیئتمدیره، مشاوران و مدیران و روسای شعب سراسر کشور برگزار شد.نشست مشترک مدیران ستادی و روسای شعب سراسر کشور شرکت بیمه نوین در محل هتل ارم تهران با حضور اعضای هیئتمدیره، مشاوران و مدیران و روسای شعب سراسر کشور برگزار شد.در آغاز این مراسم، کریمخانزند، مدیرعامل شرکت، ضمن خیرمقدم به تمامی همکاران حاضر، سخنان خود را با تاکید بر اهمیت و ضرورت تحول دیجیتال در شرکت آغاز نمود و در ادامه به سند استراتژیک شرکت و برنامهریزی استراتژیک و اهمیت آن در راستای تحقق اهداف، پرداخت.گیوهچین، عضو هیئتمدیره، هم به ثبات شرکت در سالهای اخیر و اهمیت تداوم این امر در سالهای پیشرو، اشاره نمود.میرمحمدی، دیگر عضو عضو هیئتمدیره نیز با تاکید بر ضرورت توجه ویژه شرکت به حوزه فناوریهای نوین، تغییر ساختار سازمانی با ایجاد یک معاونت جدید با عنوان معاونت برنامهریزی و توسعه کسب و کار را در این راستا دانست و بر اهمیت حفظ و نگهداشت سرمایه انسانی و توانمندسازی کارکنان، تاکید کرد.در ادامه مراسم، معاونتها و مدیران به ایراد سخنرانی در حوزههای تخصصی مربوطه و شفافسازی سیاستها و استراتژیهای کاری در راستای افزایش سهم از بازار پرداخته و همچنین مباحثی در خصوص نوآوری باز و اهمیت آن ارایه گردید.سپس برخی روسای شعب به تشریح عملکرد شعب مربوطه پرداخته و نقطهنظرات و پیشنهادات خود را در راستای افزایش تعاملات و همافزایی سازمانی و تسهیل فرایندهای صدور خسارت مطرح نمودند و همافزایی و تعامل بین مدیران و روسای سراسر کشور صورت گرفت.