باید در بانکداری نگاه‌های به‌روز و علمی را جایگزین نگاه سنتی کنیم

مدیرعامل بانک ملی ایران در نشست صمیمانه با نخبگان و پژوهشگران مرکز مطالعات اقتصادی و بانکداری اسلامی بانک ملی ایران بر حفظ استقلال این مرکز و تلاش برای تبدیل شدن به هاب دانشی و پژوهشی نظام بانکداری تاکید کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، نجارزاده در این نشست که با حضور صمد عزیز نژاد، عضو هیات مدیره رضوی، رئیس مرکز مطالعات اقتصادی و بانکداری اسلامی و اساتید و پژوهشگران این مرکز برگزار شد، بر استقلال این مرکز تاکید و تصریح کرد: ساختاری برای ارتباط با دانشگاه‌ها، اساتید و پژوهشگران و یک نگاه بیرونی مجهز به دانش روز در حوزه اقتصادی و بانکی برای بانک ملی ایران نیاز بود و مرکز مطالعات اقتصادی و بانکداری اسلامی به صورت هدفمند، با قاعده‌ای مستثنی از ساختار اداری بانک ملی ایران راه اندازی شد.مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به اهمیت مشتری مداری، خاطر نشان کرد: برای ارائه خدمات نوآورانه به جامعه و سودآوری، دانش اساتید و نخبگان علمی جایگاه بسیار مهمی داشته و تمام گزارش‌ها و پژوهش‌ها باید متناسب با دغدغه‌ها و مشکلات بخش‌های مختلف بانک وکاربردی و خروجی محور بوده تا بتوانند به درستی نیازهای بانک را پاسخگو باشند.

 

حمایت مالی بانک توسعه صادرات ایران از تولیدات صادرات محور

دکتر خانی گفت: در راستای تحقق شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سیاست‌های اعتباری بانک توسعه صادرات ایران به گونه ای تدوین شده که کمک مؤثری را به جهش تولید محصولات صادرات محور نماید.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر افشین خانی مدیرعامل این بانک در چهارمین مجمع پایش عملکرد شعب بانک توسعه صادرات ایران در تبریز با اعلام این مطلب افزود: سیاست‌های اعتباری بانک برای شش ماهه دوم سال جاری با مشارکت، همفکری و هم افزایی بدنه کارشناسی، معاونت های شعب و بانکداری شرکتی، اعتبارات و برنامه ریزی بانک تدوین و به تمامی شعب ابلاغ شده است.وی ادامه داد: این سیاست‌ها با لحاظ نیاز‌های مشتریان و تمرکز بر فرایند تجهیز منابع و استفاده صحیح مصارف و رعایت بهداشت اعتباری تدوین شده که انتظار می‌رود دستاورد‌های ارزنده‌ای را برای کشور و به تبع آن برای بانک همراه داشته باشد.دکتر خانی در ادامه با اشاره به اجرای طرح الماسان در بانک توسعه صادرات ایران تشریح کرد: خدمات و تسهیلات متمایز بانک در قالب طرح الماسان به صورت تجمیعی به مشتریان ارایه می‌شود و با اجرای این طرح، ارایه خدمات و تسهیلات بانک به مشتریان با سرعت و چابکی بیشتری همراه خواهد بود.مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در ادامه بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تولید محتوا‌ی رسانه‌ای بر اطلاع‌رسانی مؤثر و ترویج این طرح تأکید کرد.

برای چهارمین سال متوالی اتفاق افتاد
بالاترین نشان مسئولیت اجتماعی ایران به روابط عمومی گروه مالی گردشگری رسید
گروه مالی گردشگری، برای چهارمین سال متوالی، در چهارمین دوره «جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی»، موفق به دریافت «نشان عالی مسئولیت اجتماعی» و «تقدیرنامه انجمن بین‌المللی روابط عمومی (IPRA)» شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، چهارمین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های پیشرو در حوزه مسئولیت اجتماعی برگزار شد.در این مراسم، روابط عمومی گروه مالی گردشگری برای چهارمین سال پیاپی موفق شد نشان عالی مسئولیت اجتماعی را به دست بیاورد.موفقیت دیگر گروه مالی گردشگری در این جشنواره، اهدای «تقدیرنامه انجمن بین‌المللی روابط عمومی (IPRA)» به امیر نیکرویان، مدیر روابط عمومی گروه مالی گردشگری، بود. این تقدیرنامه که توسط ناتاشا پاولوويچ، رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی، امضا شده به دلیل توجه ویژه گروه مالی گردشگری به مسائل زیست محیطی، ترویج رفتار روابط عمومی اخلاقی و رویکرد به ارتباطات مرتبط با تغییرات آب‌وهوایی به مدیر روابط عمومی گروه مالی گردشگری اهدا شده است.

عملکرد مطلوب بانک‌آینده در حوزه تجهیز منابع؛ در بازه‌زمانی منتهی به 31 شهریور 1403
بررسی عملکرد بانک‌آینده طی بازه‌زمانی 9 ماهه‌ی 15/09/1402 تا 31/06/1403 نشان از رشد مطلوب این بانک در حوزه جذب‌منابع در مقایسه با مدت‌زمان 01/01/1402 تا 15/09/1402 دارد.به‌گزارش روابط‌عمومی بانک‌آینده؛ افزایش تعداد شعب مثبت این بانک در تجهیز منابع از 30 شعبه به تعداد 255 شعبه و هم‌چنین افزایش منابع این شعب از 6.6 همت به بیش از 43.3 همت طی بازه‌زمانی پیش‌گفته، بخشی از دستاورد مثبت بانک‌آینده در مقایسه با 9 ماهه نخست سال گذشته است.بانک‌آینده با طراحی و ارائه خدمات باکیفیت بر اساس نیازسنجی بخش‌های مختلف جامعه و هم‌چنین توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی، ضمن ارائه خدمت مطلوب هم‌وطنان و جذب‌منابع، بر آن است تا با تزریق هدف‌مند این منابع در راستای تقویت در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی گام بردارد.

معاون مدیر عامل بانک صادرات کشور:

گروه بانک و بیمه: آیین تکریم مدیر شعب بانک صادرات استان گیلان با حضور معاونت شعب بانک صادرات ایران و جمعی از مدیران، تولیدکنندگان و مشتریان اقتصادی این بانک در رشت برگزار شد.
سيد كاظم مرتضوي اسكوئي معاون مدیر عامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های تاریخ ساز و تحول گرا در کشور است گفت: گیلان از دوران جنبش مشروطه تا انقلاب اسلامی و همچنین در اتفاقات و رویدادهای مختلف چون جنگ تحمیلی در سرنوشت ایران بسیار تاثیرگذار بوده است.مرتضوی با اشاره به اینکه بانک صادرات یک بانک با اصالت و ریشه دار است افزود: با وجود فراز و نشیب‌های زیاد در طول این دوران با اتکاء به فرهنگ سازمانی سعی کرده خدمت رسانی مطلوبی داشته باشد. وی اضافه کرد: اصلی‌ترین دارایی بانک صادرات مشتریان آن هستند و خرسندیم از اینکه بعنوان یک بانک مشتری مدار خدمت می‌کنیم و همچنین تنها بانک خصوصی هستیم که توانسته از قبل انقلاب بدون ادغام با سایر بانکها، بصورت مستقل به حیات خود ادامه دهد.معاون شعب بانک صادرات ایران اظهار داشت: خوشبختانه به همت همکاران ما در بانک صادرات گیلان در این دو سال شاهد رشد ۱.۳ درصدی سهم بازار در این استان بودیم که در حقیقت پس از دو بانک ملی و سپه که با منابع دولتی جایگاه ویژه‌ای دارند در رتبه سوم قرار گرفته و توانسته جلوتر از سایر بانک‌های خصوصی در نظام بانکداری بدرخشد.مرتضوی با تشکر از زحمات مدیر شعب بانک صادرات گیلان عنوان کرد: تلاش این مجموعه باعث شده که استان گیلان به درجه ممتاز ب ارتقا پیدا کند چرا که این مجموعه توانسته با عملکرد و تلاش خود خیلی زودتر از موعد مقرر، به اهداف مدنظر دست یابد.مرتضوي اسكوئي با بیان اینکه گیلان از پتانسیل‌های بالایی در زمینه کشاورزی، گردشگری و صنعتی برخوردار است گفت: این ظرفیت‌ها تاثیر خوبی بر شبکه بانک صادرات ایران گذاشته است.مرتضی حاتم ویشکایی، مدیر شعب بانک صادرات گیلان نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم و قدردانی از حضور میهمانان کشوری، کارآفرینان، تولیدکنندگان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان گفت: اگر موفقیتی در بانک صادرات گیلان کسب شده حاصل تلاش همه مجموعه بانک در استان بوده است. وی افزود: از آنجایی که بانک یک سازمان خدمت رسان است و باید به مشتریان خود به فعالین و کسبه و سایر افراد خدمات ارائه کند بر همین اساس برخود واجب دانستیم تا در استان به گونه‌ای خدمت رسانی کنیم که هم رضایت مشتریان را همراه داشته باشد و هم عظمت بانک صادرات هرچه بیشتر نشان داده شود.حاتم در بخش دیگر از سخنان خود به عملکرد بانک صادرات استان اشاره کرد و گفت: منابع استان از ابتدای فعالیت بنده در گیلان که بر می‌گردد به ۷ مهرماه ۱۴۰۱، ۱۱۷ هزار میلیارد بوده که امروز این‌ منابع تقریبا به ۲۳۰ هزار میلیارد رسیده که نشان‌دهنده رشد حدود ۱۰۰ درصدی آن است.وی میزان مصارف و تسهیلات پرداختی استان را در ابتدای فعالیت، ۵۸ هزار میلیارد عنوان کرد و اظهار داشت: تا به امروز این رقم به ۱۲۳ هزار میلیارد رسیده و حاکی از این است که بانک صادرات گیلان پرداخت تسهیلاتی خوبی در بخش های مختلف اقتصادی داشته است.حاتم در بخش ارایه تسهیلات به مشتریان گفت:مانده پرداخت تسهیلات در این مدت ۶۵ هزار میلیارد افزایش و ۱۱۲ درصد رشد پیدا کرده و همچنین در بخش تعهدات از مهر ۱۴۰۱ لغایت پایان مهر امسال در بخش ضمانت نامه‌های صادره از ۴.۴۰۰ میلیارد به ۱۰.۳۰۰ میلیارد ریال رسید که ۵.۹۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت. وی از رشد ۴۰۰ درصدی در بخش اعتبار اسنادی( LC ریالی) خبر داد و گفت: این میزان از ۷۲۰ میلیارد به ۳.۶۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

بانک کارآفرین در راستای عمل به تعهدات خود به بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات تکلیفی در هفت ماهه سال ۱۴۰۳، بیش از ۷ هزار و ۸۲۳میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، بانک کارآفرین در راستای استراتژی حمایتی خود و همچنین الزامات بانک مرکزی از محل اندوخته حساب قرض الحسنه(نیک آفرین) در نیمه هفت ماهه سال جاری ۷ هزار و ۸۲۳میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به ۲۰۳۵ زوج جوان و ۱۳۲۶ والد پرداخت کرد.این بانک از سال ۱۴۰۰ و پس از اخذ تائیدیه‌های لازم از بانک مرکزی با ایجاد حساب قرض‌الحسنه نیک‌آفرین پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه را در دستور کار خود قرار داد و در این راستا نیز با توجه به اهمیت سنت حسنه ازدواج پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان را در اولویت قرار داده و تا کنون در شعب بانک کارآفرین در اسرع وقت به متقاضیان این نوع تسهیلات، بنا به ضوابط بانک مرکزی تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.