بانک کارآفرین و همراه تل تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

در دومین روز از نمایشگاه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت، تفاهم‌نامه همکاری مالی، بین بانک کارآفرین و شرکت همراه تل‌گسترآریا، به امضای دکتر احمد بهاروندی و احسان علوی نسب رسید.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در راستای توسعه طرح Hi Win بانک کارآفرین و درخصوص اعطای تسهیلات خرد با رویکرد B2B2C، تفاهم‌نامه همکاری با شرکت همراه تل گستر آریا با حضور دکتر احمد بهاروندی مدیرعامل بانک، احسان علوی نسب رئیس هیئت مدیره همراه تل گستر آریا، سهراب صادقی معاون توسعه بازار و امور شعب، علی اصغر تقوی معاون فناوری اطلاعات، مهدی سیف علیشاهی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمانی و مسلم بمان‌پور مدیر طرح و توسعه بانک امضا شد.بر اساس این گزارش طبق این تفاهم نامه بانک کارآفرین در مرحله نخست این همکاری تسهیلات خرید کالا (تلفن همراه) و لوازم جانبی را به مشتریان این شرکت پرداخت می‌کند. طبق گفته مدیران بانک و شرکت همراه تل گستر آریا، این تفاهم نامه قابلیت تمدید مجدد و توسعه همکاری فیمابین را دارد.این تسهیلات در قالب طرح Hi Win بانک کارآفرین و در چارچوب قوانین تسهیلاتی بانک مرکزی به مشتریان پرداخت می‌شود.

 

چالش‌های هشت گانه در مسیر استقرار تحول دیجیتال در شبکه بانکی

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی اگزیم بانک ایران در حاشیه نمایشگاه بانکداری نوین و نظام های پرداخت چالش های هشت گانه در مسیر استقرار تحول دیجیتال در شبکه بانکی را تشریح کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، هادی حیدری به عنوان هیات رئیسه نشست ارائه مقالات تخصصی با تقدیر از کیفیت مقالات ارائه شده، چالش های روند دیجیتالیزه شدن بانک ها را برشمرد.وی گفت: در سال ۲۰۲۰ منابع معتبر در مورد احتمال شکست استراتژی دیجیتالی شدن بانک ها را ۷۰ درصد اعلام کرده اند و کماکان بازبینی های مجدد، این درصد را تایید می کند.هادی حیدری هشت دلیل عمده عدم توفیق در دستیابی به هدفگذاری های حوزه تحول دیجیتال را بر شمرد و اظهارداشت: اولین چالش «ضعف زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات شبکه بانکی کشور» و دومین چالش، «نبود ساختار برای مدیریت فرایندها و محصولات و خدمات بانکی »است. همچنین «خلا مدیریت فرایند و ریز ساختارهای اولیه برای پیاده سازی تحول دیجیتال» چالش مهمی در این حوزه تلقی می شود.وی ادامه داد : چالش دیگر در حوزه یاد شده، «پایداری امنیت برای حفظ حریم خصوصی افراد» است.

دستاوردها و توانمندی‌های نوین بانک صادرات ایران در اعتمادسازی و پشتیبانی از تولید
معاون بانکداری جامع بانک صادرات ایران با تشریح تازه‌ترین دستاوردهای این بانک در اصلاح ساختارهای مالی و عملیاتی کردن پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال، از آمادگی این بانک برای پشتیبانی از تأمین‌مالی زنجیره تأمین در شرکت‌های تولیدی و صنعتی و استفاده از ظرفیت‌های شعب داخلی و خارجی این بانک خبر داد.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، داود مهدیان در نهمین اجلاس «استراتژی توسعه خدمات، تولیدات و صادرات شرکت‌های برتر ایران» که با حضور مقامات دولتی، نمایندگان مجلس، مدیران و کارشناسان بانک صادرات ایران، فعالان و مدیران شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اعتمادسازی، مشتری‌مداری و ایجاد وفاداری در مشتریان را از جمله مهمترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و ۷۳ سال قدمت و خدمت بانک صادرات ایران را در راستای اعتمادسازی و کمک به استمرار تولید و اشتغال در کشور ارزیابی کرد.مهدیان با بیان اینکه بانک صادرات ایران با داشتن ۱۸۰۰ شعبه داخلی، ۲۲ شعبه خارجی و دو بانک مستقل در خارج از کشور در منطقه خلیج‌فارس گرفته تا آسیای میانه و اروپا، نقش مهمی در خدمت به فعالان اقتصادی و مردم اقصی نقاط کشور داشته و دارد.معاون بانکداری جامع بانک صادرات ایران با تشریح شاخص‌های عملکردی این بانک نیز افزود: منابع سپرده‌ای بانک صادرات ایران از ۷۰۰ همت در پایان سال گذشته با بیش از ۲۲ درصد رشد به ۸۶۰ همت رسیده که در مقایسه با رقبا رشد قابل ملاحظه و اثرگذاری مهمی در اقتصاد کشور داشته به نحوی که ۸۳ درصد این منابع به میزان ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف اقتصادی و در جهت پاسخگویی به نیازهای اقشار مختلف مردم به صورت تسهیلات و وام‌های قرض‌الحسنه پرداخت شده است.وی میزان مصارف بانک صادرات ایران با احتساب پرداخت سایر تعهدات از جمله اعتبارات اسنادی ریالی داخلی و ضمانت‌نامه را بالغ بر ۱۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: به این ترتیب سهم بازار بانک صادرات ایران به ۱۰ درصد رسیده که نقش سازنده‌ای در تأمین مالی کشور بر عهده خواهد داشت.

مدیرعامل بانک سپه:

گروه بانک و بیمه: شهره حقی - دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه در یازدهمین همایش سالانه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت و در نشست تحلیلی با موضوع توثیق الکترونیکی دارایی‌ها، پیاده‌سازی این سامانه را موجب مدیریت ریسک اعتباری و دسترسی عادلانه به منابع عنوان کرد.
به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، دکتر آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه در نشست تحلیلی "توثیق الکترونیکی دارایی ها" که به صورت مشترک با دکتر کورش پرویزیان رئیس پژوهشکده پولی و بانکی و جمعی از مدیران عامل بانک‌ها و صاحبنظران این حوزه برگزار شد، به تشریح مزایای سامانه توثیق الکترونیکی دارایی‌ها پرداخت.دکتر ابراهیمی مدیریت ریسک اعتباری و کاهش خطای انسانی را مهمترین امتیاز توثیق الکترونیکی دارایی‌ها عنوان کرد و افزود: استقرار و پیاده‌سازی سامانه توثیق الکترونیک دارایی‌ها می تواند علاوه بر حذف بسیاری از ساز و کارها و فرآیندهای اداری وقت‌گیر و پیچیده، موجب دسترسی عادلانه‌تر و تسهیل بهره‌مندی مردم به منابع باشد. مدیرعامل بانک سپه تسریع و بهبود فرآیند پرداخت وام‌های برخط (آنلاین) را از دیگر مزایای راه اندازی سامانه توثیق الکترونیکی دارایی‌ها برشمرد و افزود: موضوعات فرهنگی و آموزشی این سامانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که مردم باید از کارکرد و مزایای استفاده از آن اطلاع کافی داشته باشند.دکتر ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: تعبیه مدل اقتصادی سامانه توثیق الکترونیکی دارایی‌ها باید با دقت فراوان به صورت درست و اصولی صورت گیرد تا از بروز مشکلات احتمالی ناشی از تضاد منافع ارکان آن در آینده جلوگیری شود.وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات و نقش بانک سپه در مدیریت چرخه توزیع و مصرف آرد و نان کشور، تصریح کرد: این بانک در نمایشگاه امروز بکارگیری کیف پول ریال دیجیتال را در 105 هزار دستگاه کارتخوان‌ هوشمند در نانوایی‌های سراسر کشور کلید زد. دکتر ابراهیمی افزود: بانک سپه طی دو سال توانست با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و سیستم‌های فناورانه به میزان قابل وجهی از اتلاف و هدر رفت آرد و نان در کشور جلوگیری کند.دکتر ابراهیمی افزود: سامانه مدیریت چرخه آرد و نان بالغ بر 2 هزار تراکنش را در ثانیه پردازش می کند و متوسط تراکنش های ماهانه آن به 345 میلیون تراکنش می‌رسد که این موضوع نشان دهنده استفاده بسیار بالای مردم از این سیستم و اهمیت مدیریت آن است.مدیرعامل بانک سپه در پایان از تمامی جوانان نخبه، صاحبان علم و فناوری، صاحبنظران و متخصصان این حوزه خواست با قوت و قدرت وارد میدان پیشرفت و نوآوری شوند و در راستای اعتلا و رشد و شکوفایی بیش از پیش کشور گام بردارند.

در مراسم اختتامیه یازدهمین همایش سالانه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت، محصولات "سوئیچ توثیق الکترونیک روشمند و هوشمند ستاره" و "توکن سازی مسکن در بستر بلاک چین" بانک پارسیان موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.این دو محصول به ترتیب در محور "سامانه‌های ملی و حاکمیتی" و "تازه‌های بانکی" در گروه «شرکت‌های حوزه فناوری و بانکداری دیجیتال» از سوی کمیته داوران جشنواره دکتر نوربخش مورد ارزیابی قرار گرفتند و به مقام‌های دوم و سوم نائل شدند.در این مراسم، لوح و تندیس ویژه جشنواره به دکتر مصطفی ضرغامی، عضو هیئت‌مدیره بانک پارسیان و مسعود پشم چی، مدیرعامل گروه داده‌پردازی پارسیان اعطا شد.
حضور فعال گروه داده‌پردازی بانک پارسیان در نمایشگاه
گروه داده‌پردازی بانک پارسیان، با حضور شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان، تابان آتی پرداز، تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین، یکتا ققنوس پارس و معتمد اول سام، پارسیان همراه لوتوس، کیان ایرانیان، خدمات هوشمند همراه لوتوس و تجارت الکترونیک پارسیان کیش با برپایی غرفه در یازدهمین همایش و نمایشگاه سالانه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت به‌صورت فعال حضور یافت و به معرفی محصولات، دستاوردها، خدمات و ابزارهای مدرن خود به بازدیدکنندگان و حاضران در همایش پرداخت.دکتر شکرخواه، مدیرعامل بانک پارسیان، دکتر ضرغامی، عضو هیئت‌مدیره و دیگر مدیران ارشد بانک ضمن حضور در همایش و بازدید از نمایشگاه، در غرفه شرکت‌های گروه داده‌پردازی حضور یافتند و با مدیران، کارشناسان و بازدیدکنندگان این غرفه دیدار و گفت‌وگو کردند.یازدهمین همایش و نمایشگاه سالانه بانکداری نوین و نظام‌های پرداخت در تاریخ‌های 5 و 6 آذرماه 1403 با حضور محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی، کورش پرویزیان، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی، ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از مدیران در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.