تفکر و اندیشه‌های بزرگ رمز پایداری خدمات بانک صادرات ایران 

 عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران گفت: امروز بانک صادرات ایران برای تبدیل شدن به بانکی با جایگاه شایسته در نظام بانکی و اقتصادی کشور، به همان افکار و اندیشه‌های بزرگ نیازمند است.به گزارش تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، مهدی اقبالی‌راد، عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران در همایش سراسری مدیران این بانک در سال ۱۴۰۴، تفکر و اندیشه فراگیر و بزرگ را زیربنای فکری تأسیس این بانک در ۷۳ سال پیش دانست و گفت: امروز بانک صادرات ایران برای تبدیل شدن به بانکی با جایگاه شایسته در نظام بانکی و اقتصادی کشور، به همان افکار و اندیشه‌های بزرگ نیازمند است.وی با اشاره به روند سبقت گرفتن بانک‌های موفق در دنیا، استفاده از فناوری اطلاعات و به‌کارگیری هوش مصنوعی و نظم دقیق در فعالیت‌ را رمز بقا در بازار رقابت و جهش از مرزهای سودآوری بیان کرد و افزود: بانک صادرات ایران برای رسیدن به جایگاه شایسته و بازیابی ظرفیت‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی خود، از افکار و اندیشه‌های بزرگ و ‌جهانی، کارکنان و مدیران توانمند خود بهره خواهد گرفت تا نقش‌های بزرگتری در اقتصاد بر عهده بگیرد و به هدایت بهینه منابع و سرمایه برای سربلندی اقتصادی کشور کمک بیشتری کند.

 

شتاب بیمه دی در مسیر هوشمندسازی و ارتقاء خدمات پس از فروش

 مدیرعامل بیمه دی در نشست شورای مدیران این شرکت با اشاره به برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۴ از آغاز پروژه هوشمندسازی، تمرکز بر توسعه خدمات پس از فروش و حرکت به‌سوی تحول دیجیتال خبر داد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه دی، دکتر هادی عبداللهی مدیرعامل بیمه دی، در جلسه شورای مدیران این شرکت با تبیین برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: «برنامه سال جاری شامل ۶ هدف کلان در چهارچوب‌هایی قابل ارزیابی است که تحقق آن مستلزم همکاری تمام ارکان شرکت خواهد بود»وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به شکایات بیمه‌گزاران افزود: «باید با تحلیل دقیق، راهکارهایی برای کاهش شکایات و ارتقاء رضایت مشتریان تدوین کنیم. همچنین لازم است افتخارات و دستاوردهایی که تاکنون کسب شده، تثبیت و تقویت شوند.»  عبداللهی هوشمندسازی را از اولویت‌های شرکت در سال جاری عنوان کرد و گفت: «پروژه هوشمندسازی کلید خورده و در نظر داریم کلیه فرآیندهای بیمه‌گری را در بستری هوشمند ارائه کنیم. همچنین راه‌اندازی و توسعه ساز و کارهای دیجیتال در دستور کار است و تصمیم‌گیری‌های مهمی در کمیته هوشمندسازی اتخاذ شده است که در آینده به منصه ظهور خواهد رسید.»مدیرعامل بیمه دی خدمات پس از فروش را، یکی از ارکان اصلی انتخاب شرکت‌های بیمه از سوی مشتریان دانست و بر لزوم توسعه سازوکارهایی مشابه سامانه "دی‌آسا" در تمامی رشته‌های بیمه‌ای تأکید کرد.

افتتاح نیروگاه خورشیدی ۳۵۰ کیلوواتی شهید رئیسی استان قم با مشارکت بانک سپه
نیروگاه خورشیدی ۳۵۰ کیلوواتی شهید رئیسی استان قم با مشارکت بانک سپه و بسیج سازندگی سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) افتتاح شد.به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه‌، نیروگاه خورشیدی ۳۵۰ کیلوواتی شهید رئیسی استان قم با مشارکت بانک سپه و با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی و سایر مسئولان کشوری و لشکری استان قم روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه به بهره‌برداری رسید.ظرفیت تولید این نیروگاه ‌۳۵۰ کیلووات برق پاک است که با هدف‌ کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر  و ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد مقاومتی به بهره‌برداری رسیده است. سردار ‌زهرایی رئیس سازمان ‌بسیج سازندگی در مراسم افتتاح این نیروگاه اظهار داشت: نیروگاه خورشیدی ۳۵۰ کیلو‌واتی استان قم با مشارکت بانک سپه در راستای طرح اشتغال زایی به صورت تجمیعی در جاده قدیم کاشان افتتاح و برق آن در مدار برق منطقه‌ای قرار گرفت. سردار زهرایی با اشاره به برنامه بسیج سازندگی برای تامین هزار مگاوات تصریح کرد: این طرح با ساخت نیروگاه‌های کوچک و مزارع خورشیدی در تمامی استان‌های کشور در حال اجراست.

 صدور و تمدید غیرحضوری کارت بانکی در بانک پاسارگاد
بانک پاسارگاد در راستای تسهیل خدمات بانکی و ارتقای تجربه مشتری، امکان «صدور کارت المثنی» و «تمدید کارت بانکی» را به‌صورت کاملاً غیرحضوری فراهم کرده است. بر این اساس، مشتریانی که به دلایلی مانند مفقودی، سرقت، آسیب‌دیدگی یا پایان اعتبار کارت خود، نیاز به دریافت کارت جدید دارند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری و از طریق سامانه بانکداری مجازی این بانک به نشانی vbank.bpi.ir، اقدام به ثبت درخواست خود نمایند.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد:

 گروه بانک و بیمه: شهره حقی - معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن تقدیر از بانک توسعه صادرات ایران بر تداوم حمایت ها از واحدهای تولیدی صادرات محور و بنگاه های کوچک و متوسط تاکید کرد.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر عباس مراد پور در جلسه ارزیابی عملکرد سال 1403 این بانک که با حضور تعدادی از مدیران و کارشناسان وزارت اقتصاد، مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره و هیأت عامل بانک توسعه صادرات ایران برگزار شد، بیان داشت: بانک توسعه صادرات ایران ظرفیت های زیادی دارد که لازم است حمایت های خود را بیش از پیش از شرکت های کوچک و متوسط افزایش دهد.وی ابراز امیدواری کرد که در سال 1404 به واسطه افزایش فعالیت های صادراتی کشور، بانک توسعه صادرات ایران نیز فعال تر و موفق تر از همیشه در عرصه بانکداری کشور حضور یابد.دکترمراد پور در ادامه ضمن بررسی گزارش ارائه شده بانک، به بیان نکاتی درباره صورت های مالی مربوط به سال گذشته و همچنین چشم انداز آینده بانک توسعه صادرات ایران پرداخت.همچنین در این جلسه مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران ضمن ارائه گزارش عملکرد سال 1403 این بانک اعلام کرد: بانک توسعه صادرات ایران سال گذشته را با افزایش سه برابری حجم تسهیلات پرداختی، تحقق اهداف تسهیلات تکلیفی، دو برابر شدن تسهیلات ارزی، وصول 211 میلیون دلار مطالبات معوق و رشد خدمات ارزی و بین‌المللی به پایان رساند و برنامه های توسعه ای خود را در سال 1404 ادامه خواهد داد.دکتر افشین خانی با اشاره به برنامه های جدید بانک در حوزه فن آوری اطلاعات که طی سال 1404 اجرا خواهد شد، افزود: در بانک توسعه صادرات ایران برنامه هایی نظیر راه اندازی پروژه پیشخوان مجازی، پیاده سازی هوش تجاری، توسعه سامانه بانکداری باز ، پیاده سازی همراه بانک و پیگیری پروژه امضای دیجیتال برای SCF برای سال جاری پیگیری خواهد شد.وی همچنین تاکید کرد: تجهیز و بازسازی زیرساخت های فناوری اطلاعات، پیگیری تصویب اساسنامه بانک و بازطراحی برند بانک، بازبینی خط مشی و سیاست های اعتباری با تمرکز بر تامین مالی ریالی و ارزی واحدهای تولیدی و رشد اقلام زیر خط ترازنامه با تاکید بر تامین مالی زنجیره تولید SCF از دیگر برنامه های در حال اجرای بانک در سال جاری است. در پایان این جلسه دکتر خانی چشم انداز روشنی برای آینده بانک پیش بینی کرد و خاطر نشان ساخت: نقاط قوت این بانک در زمینه حمایت از تولید و صادرات کشور موجب شده که این بانک جایگاه ویژه ای در نظام بانکی کسب کند. 

 مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اجرای برنامه جامع راهبردی برای توسعه خدمات بانک، گفت: در راستای تلاش در جهت افزایش فراگیری مالی بانک در کشور، شعب بانک به سمت ایفای نقش مشاوران مالی حرفه‌ای حرکت خواهند کرد.به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، با حضور دکتر «غلامرضا فتحعلی» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و هیأت عامل، همایش واحدهای صف و ستاد مدیریت شعب استان بوشهر برگزار شد.مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این نشست با بیان اینکه رشد منابع بانک حدود برابر رشد نقدینگی کشور است، اظهار داشت: در سال گذشته نزدیک به ۵ میلیون فقره وام به ارزش ۳۸۶ همت با سرانه متوسط ۷۷ میلیون تومان به مشتریان پرداخت شده است.وی با اشاره به آغاز اجرای طرح تحول ۳ ساله بانک، گفت: برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در این برنامه نیاز به همراهی همه کارکنان است.فتحعلی با بیان اینکه بانک در برنامه جامع راهبردی به دنبال توسعه خدمات، خطوط و کانال‌های ارائه خدمت است، خاطر نشان ساخت: با توجه به رویکرد بانک برای دیجیتال‌سازی خدمات و انتقال خدمات بانکداری اجتماعی به کانال فیجیتال، در چشم‌انداز جدید و در راستای تلاش در جهت افزایش فراگیری مالی بانک در کشور، شعب بانک به سمت ایفای نقش مشاوران مالی حرفه‌ای حرکت خواهند کرد.مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: در همین راستا، در قالب سرزمین هوشمند مهر (کیولند)، پلتفرم‌هایی نظیر کیوبانک، کیومارت، کیولیز، کیوپی و... طراحی و توسعه خواهد یافت تا خدمات جامع بانکی و مالی در قالب بانکداری دیجیتال به مشتریان ارائه شود.