تحول دیجیتال در تأمین مالی با نگاه به بانک توسعه صادرات
معاون فناوری اطلاعات و برنامهریزی بانک توسعه صادرات ایران به اهمیت تامین مالی زنجیره تأمین (SCF) بر لزوم یکسانسازی کلمات کلیدی و مفاهیم در این حوزه تأکید کرد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، هادی حیدری با بیان اینکه دستورالعمل SCF و ابزارهای تأمین مالی زنجیره تأمین به شبکه بانکی ابلاغ شده، بیان کرد: «بر اساس هدفگذاریهایی که در سطح داخلی بانک صورتگرفته، اقدامات مؤثری در زمینه توسعه فرایندها و زیرساختهای فناوری اطلاعات انجام شده است»وی ادامه داد: «تمرکز بانک توسعه صادرات ایران بر شناسایی و طراحی فرایندهایی است که منجر به شکلگیری سیستم مدیریت فرایندهای کسبوکار خواهد شد؛ یکی از آنها مربوط به اوراق گام است که ارائه چهارچوب فرایندی آن بهعنوان پایه اصلی تحول دیجیتال و مکانیزهکردن فرایندها در بانک محسوب میشود». حیدری با اشاره به ساختار کلی چهارچوب فرایندی در تأمین مالی زنجیره تأمین اظهار داشت: «این ساختار چهار حوزه کلیدی دارد که شامل تأمین مواد اولیه، تولید، توزیع خدمات و تأمین مالی است که باید در بهرهبرداری از ابزارهای مالی مرتبط مورد توجه قرار گیرد».معاون فناوری اطلاعات و برنامهریزی بانک توسعه صادرات ایران، تأمین مالی زنجیره تأمین را دارای سه ضلع اصلی شامل خریدار، فروشنده و مؤسسه مالی دانست و گفت: «تمرکز این بازیگران بر گردش نقدینگی و تسهیل پرداختهاست که موجب بهبود نقدینگی و تقویت بنگاههای اقتصادی خواهد شد».
تامین مالی ۱۴ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در سیستان و بلوچستان
مدیر شعب بانک مسکن سیستان و بلوچستان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به عملکرد این استان در طرح نهضت ملی مسکن، جزئیات افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن را تشریح کرد.به گزارش تجارت به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، سیاوش زراعتی مدیر شعب استان طی نشست خبری با اصحاب رسانه و مصاحبه با شبکه هامون، بیان کرد: این استان در طرح نهضت ملی مسکن پیشتاز بوده و تاکنون ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی با مجموع تسهیلاتی بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان (6همت) توسط بانک مسکن تأمین مالی شده است.وی همچنین خبر افزایش سقف تسهیلات خرید واحد مسکونی و نحوه شرکت در قرعه کشی جوایز حسابهای قرضالحسنه بانک مسکن را با اشاره به مهلت شرکت در آن تا پایان تیرماه اعلام کرد.زراعتی اعلام کرد: در راستای حمایت از خانهدار شدن مردم، تسهیلات خرید مسکن زوجین توأم با جعاله در مراکز استانها مثل زاهدان به مبلغ یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان با استفاده از اوراق گواهی حق تقدم از تسهیلات مسکن (اوراق ممتاز) در اختیار متقاضیان قرار میگیرد و همچنین شرط قدمت بنا از روند پرداخت تسهیلات مورد نظر حذف شده است.مدیر شعب بانک مسکن استان سیستان و بلوچستان بیشترین پرداخت این تسهیلات را مربوط به شهرهای زاهدان، سراوان و خاش عنوان کرد.
مهدی کریمی فارسیجانی مدیرعامل شرکت پدیسار انفورماتیک شد
مراسم معارفه مدیرعامل شرکت پدیسار انفورماتیک یکی از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ایران زمین (جامپ)، با تاکید بر توسعه خدمات دیجیتال، حفظ مسیر رشد پایدار و ارتقای سرمایه انسانی در دوره جدید مدیریتی برگزار شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی؛ مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت پدیسار انفورماتیک روز چهارشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۴ با حضور علیرضا کریمی وثیق عضو هیأت سرپرستی، اصغر باباپور معاون فناوری اطلاعات و تعدادی از مدیران بانک ایران زمین، علیرضا کریمی مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره هلدینگ جامپ، اعضای هیات مدیره شرکت پدیسار و جمعی از مدیران این شرکت در محل ساختمان مرکزی پدیسار برگزار شد.به گفته روابط عمومی هلدینگ جامپ ضمن قدردانی از تلاشهای ارزنده علیرضا کریمی در دوران ششساله مدیریت وی، مهدی کریمی فارسیجانی با حکم هیأت مدیره پدیسار، به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب شد.علیرضا کریمی که اکنون مدیرعامل هلدینگ جامپ است در طول دوره مدیریتی خود، پدیسار را به شرکتی پیشرو و سودده در حوزه خدمات زیرساختی بانکداری دیجیتال تبدیل کرد. تداوم سودآوری در شش سال متوالی، رشد ۶۷ درصدی درآمد در سال مالی ۱۴۰۳ و اجرای پروژههای نوآورانه در زمینه زیرساختهای بانکی، مرکز تماس هوشمند، توسعه مراکز داده و خدمات آموزشی تخصصی، از مهمترین دستاوردهای این دوره محسوب میشود.پروژههایی مانند انتقال زیرساخت Omnichannel به پلتفرم OpenShift، راهاندازی سامانه مرکز تماس پدیکال بر بستر ابری و مبتنی بر هوش مصنوعی و اجرای طرحهای پشتیبانی پیشگیرانه مبتنی بر ITIL، تنها بخشی از اقدامات تحولآفرین این شرکت در سالهای اخیر بوده است.در بخش آموزش نیز اخذ مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفهای و توسعه آکادمی آموزشی پدیسار در حوزههای مرکز داده، شبکه و رایانش ابری، جایگاه پدیسار را به عنوان بازیگری تخصصی در توسعه سرمایه انسانی تقویت کرده است.
گروه بانک و بیمه: بانک صادرات ایران با هدف ارتقای همکاری و ارائه خدمات جامع بانکی به روستائیان و عشایر کشور، با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور تفاهمنامه توسعه همکاری امضا کرد.
به گزارش تجارت به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه که با حضور حامد قادرمرزی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، مهدی اقبالیراد و محمد وطن پور اعضای هیئتمدیره، داود مهدیان معاون بانکداری جامع بانک و همچنین مدیران ارشد این صندوق، برگزار شد، با اشاره به تجربیات بانک صادرات ایران در زمینه خدمترسانی به بازنشستگان کشوری، برای ارائه خدمت به کشاورزان، روستائیان و عشایر عضو و تحت پوشش این صندوق بیمه ای اعلام آمادگی کرد. محسن سیفی گفت: بانک صادرات ایران با توجه به تجربه 73 سال خدمت به مردم آمادگی دارد تا با ارتقای سطح همکاری و تعامل نسبت به ارائه خدمات متنوع بانکی و مالی از جمله پرداخت تسهیلات ، مشارکت در موضوعات اجتماعی عشایر و روستائیان، سرمایهگذاری مشترک با صندوق مزبور و… اقدامات لازم را به عمل آورد. او گفت: ظرفیت تسهیلات مواد قانونی در بانک صادرات ایران، شرایط توسعه عمرانی در روستاها و بخشهای عشایری را نیز فراهم کرده و تلاش خواهیم کرد تا با شناسایی مشکلات موجود، به حل برخی دغدغههای آنها در قالب حمایتهای اجتماعی نیز کمک کنیم. مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: یکی از ظرفیتهای موجود در این بانک، سرمایهگذاریهای صورتگرفته در گذشته است که اکنون به بازدهی مناسبی رسیده و امکان واگذاری آنها بر اساس تکالیف قانونی و تا حد مجاز به صندوقهای بازنشستگی ازجمله صندوق مزبور فراهم است که آمادگی آن نیز وجود دارد تا عایدی این سرمایهگذاریها به کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور برسد. وی با ابراز خرسندی از اعتماد مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به بانک صادرات ایران، استفاده از تمامی ظرفیتهای این بانک برای کمک و ارتقای همکاری با این صندوق را مورد تأکید قرار داد. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نیز با اظهار خرسندی از امضای این تفاهمنامه با تشریح توانمندیها و خدمات این صندوق و شرکتهای زیرمجموعه به روستائیان و عشایر کشور، خواستار همکاری و تعامل بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بانکهای خوشنام و با تجربه در ارائه خدمات با بازنشستگان شد. حامد قادرمرزی با بیان پیشنهادات خود برای تقویت همکاری با بانک در حوزه های مختلف، اظهار امیدواری کرد که تفاهمنامه با بانک صادرات ایران، منجر به خیر و برکت برای جامعه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور و کمک به فعالان تولید در بخش کشاورزی و دامپروری کشور شود. ارتقای سطح همکاریهای متقابل و ارائه خدمات بانکی به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، شرکتهای تابعه و کارگزاریها و بیمهشدگان صندوق در چارچوب قوانین و مقررات و ضوابط بانک مرکزی، اعطای انواع تسهیلات، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی، صدور ضمانتنامههای ارزی و ریالی برای صندوق و شرکتهای تابعه و کارکنان و همچنین ارائه انواع خدمات بانکی از طریق درگاههای متنوع بانکداری الکترونیک و غیرحضوری، از مهمترین موارد مورد توافق در این تفاهمنامه است.
کارگاه آموزشی تخصصی با موضوع «تحول دیجیتال و هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنعت بیمه» با هدف ارتقاء سطح دانش و مهارتهای فناورانه کارکنان و نمایندگان، در شرکت بیمه دی شعبه زنجان برگزار شد.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه دی، در این کارگاه که به همت مدیریت یادگیری و توسعه استعداد این شرکت و در راستای تحق اهداف آموزشی مبتنی بر اجرای دورههای تحول دیجیتال برگزار شد، علی اکبر گلشنی مدیر تحول دیجیتال و عضو باشگاه مدرسان داخلی این شرکت، با تبیین روندهای نوین فناوری و اهمیت تحول دیجیتال در صنعت بیمه، به نقش هوش مصنوعی و ابزارهای هوشمند در بهبود عملکرد و افزایش قدرت رقابتپذیری شرکتها پرداخت. وی با اشاره به اینکه پذیرش تغییر و همگامی با نوآوریهای فناورانه برای بقای شرکتهای بیمه در فضای رقابتی امروز ضروری است افزود: بررسی فرصتها و تهدیدهای پیش روی صنعت بیمه در عصر دیجیتال امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.در ادامه این رویداد آموزشی که با رویکردی تعاملی و عملیاتی برگزار شد، شرکتکنندگان ضمن آشنایی با آخرین دستاوردها و چالشهای مربوط به تحول دیجیتال، به تبادل نظر در خصوص راهکارهای عملی پرداخته و راههای بهرهمندی از فناوریهای نوین و هوش مصنوعی در فرآیندهای بیمهگری را مورد توجه قرار دادند.همچنین در این کارگاه که بر اساس نیازسنجی جامع از شعب و شبکه فروش بیمه دی طراحی شده بود، رویکردهای نوین آموزشی «بازی آموزشی ـ کارگاهی» با هدف تقویت هوش خلاق، قدرت حل مسئله، توانایی تصمیمگیری و مدیریت بحران، اجرا شد.شرکت بیمه دی همواره ارتقاء دانش فناورانه، توجه به نیاز شبکه فروش و بهروزرسانی مستمر مهارتهای سرمایه انسانی را به عنوان اصلیترین راهبردهای خود برای رشد پایدار و موفقیت در عرصه رقابتی صنعت بیمه مورد تأکید قرار داده است.