بیمه معلم بیمه‌گر اربعین ۱۴۰۴ شد

کمیته اربعین صنعت بیمه با هدف هماهنگی، ساماندهی و ارتقای خدمات بیمه‌ای به زائران مراسم پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۴، به ریاست مجید مشعلچی فیروزآبادی قائم‌مقام رئیس‌کل بیمه مرکزی و جمعی از مدیران ارشد این نهاد آغاز به کار کرد.به گزارش تجارت به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، در نخستین نشست این کمیته، شرکت بیمه معلم به عنوان بیمه‌گر منتخب سازمان حج و زیارت برای ارائه خدمات به زائران اربعین تأیید شد و مقرر گردید چارچوب وظایف این شرکت به صورت شفاف ابلاغ شده و نظارت کامل بر اجرای آن مطابق با مأموریت‌های قانونی بیمه مرکزی انجام گیرد.براساس این گزارش، مقرر شد بیمه مرکزی تیمی تخصصی برای نظارت بر عملکرد بیمه‌گر تشکیل دهد و فهرست اعضای پیشنهادی را به دبیرخانه کمیته اعلام نماید. فعال‌سازی سامانه ثبت شکایات بیمه‌شدگان نیز از دیگر تصمیمات مهم این نشست بود.همچنین در دومین نشست که با حضور اعضای کمیته اربعین بیمه مرکزی، نماینده سندیکای بیمه گران ایران و نمایندگان شرکت بیمه معلم برگزار شد، مقرر گردید پوشش بیمه‌ای زائران از درب منزل آغاز شود و علاوه بر خدمات رایج، بیمه‌نامه‌های تکمیلی، بیمه مواکب و مسئولیت مدنی برای خادمان نیز در نظر گرفته شود. همچنین تخفیف‌هایی برای بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه مرتبط با مراسم اربعین اعمال خواهد شد.

 

پیش‌نویس اصلاحی دستورالعمل حوادث ناشی از کار بررسی شد

طی جلسه‌ای با حضور مدیرعامل، معاونین و تعدادی از مدیران سازمان تأمین اجماعی و دکتر پروانه رضایی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیش‌نویس اصلاحی دستورالعمل اداری حوادث ناشی از کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، هدف از بررسی بندهای پیش‌نویس اصلاحی دستورالعمل اداری حوادث ناشی از کار، صیانت از سلامت نیروی کار و افزایش کیفیت بازرسی‌های بازرسان کار است که در نهایت سلامت کارگران تضمین شود و حوادث ناشی از کار کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای تقویت اثربخشی بازرسی بازرسان کار گفت: با توجه به تأکید دکتر میدری وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی برحفظ و نگهداشت نیروی کار، این سازمان نجات انسان از مخاطرات کاری را یک برنامه راهبردی می‌داند و درمسیر کاهش آسیب به نیروی مولد آماده هرگونه همکاری با معاونت روابط کار وزارت کار هستیم تا موجب افزایش بهداشت حرفه‌ای و شرایط ایمنی محیط کارگاه‌ها شود.دکتر مصطفی سالاری تصریح کرد: مرگ و میر و نقص عضو کارگران، علاوه بر صدمات جسمی و روحی که به فرد و خانواده‌اش وارد می‌شود جامعه نیز از این وضعیت متحمل هزینه‌هایی می‌شود و نیاز است که با تلاش همگانی و مشارکت بخش‌های مختلف از جمله کارگران و کارفرمایان از حوادث ناشی از کار پیشگیری کنیم.

  خدمات غیر‌حضوری و اینترنتی بانک سپه فعال شد
دکتر مصطفی پرتوافکنان عضو هیئت مدیره بانک سپه با اعلام برقراری خدمات غیرحضوری این بانک، از فعال شدن سامانه‌های همراه ‌بانک و اینترنت بانک سپه خبر داد.به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، دکتر مصطفی پرتوافکنان عضو هیئت مدیره بانک سپه با اعلام این خبر گفت: با تلاش و پیگیری شبانه‌روزی مدیران و کارکنان این بانک، سامانه بانکداری متمرکز جدید، پیاده‌سازی و علاوه بر خدمات حضوری کارت، ساتنا و پایا و واریز و برداشت، ارائه خدمات غیر‌حضوری و استفاده از سامانه‌های همراه‌ بانک و اینترنت بانک سپه نیز امکان‌پذیر شد.مشتریان گرامی می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنت­ بانک سپه به آدرس http://ib.banksepah.ir و همچنین نصب نرم‌افزار همراه بانک سپه از بازارگاه اینترنتی کافه بازار و دریافت کد کاربری و رمز عبور از خدمات سامانه‌های غیر‌حضوری این بانک استفاده کنند.

ارائه بیش از 400 سرویس در بستر 
بانكداری باز بانك ملت (بانكیما)
بانک ملت با هدف تسهیل فرآیندهای کسب و کارهای دیجیتال و از طریق پلتفرم بانکیما بیش از ۴۰۰ سرویس API را در دسته‌بندی‌های متنوع در اختیار توسعه‌ دهندگان و شرکای تجاری قرار داده است.به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، این بانک در راستای توسعه زیرساخت‌های نوین بانکداری دیجیتال، با راه‌اندازی سامانه بانکیما، بستر بانکداری باز خود را با رویکردی پلتفرم ‌محور در اختیار کسب‌وکارهای دیجیتال قرار داده که با استقبال فین‌تک‌ها و شرکت‌های فناوری رو به رو شده است.بر اساس این گزارش، بانکیما امکان بهره‌برداری از خدمات بانکی را به‌صورت API و با تکیه بر استانداردهای جهانی از جمله PSD2 فراهم و با رعایت الزامات امنیتی پیشرفته، محیطی ایمن، پایدار و مقیاس‌پذیر را برای اتصال سیستم‌های کسب ‌وکارها به بانک ملت ایجاد کرده است. این گزارش حاکی است، تمامی اطلاعات مرتبط با سرویس‌ها و نحوه بهره‌برداری و ثبت درخواست همکاری و استفاده از خدمات بانکداری باز از طریق درگاه رسمی بانکیما در دسترس شرکای تجاری قرار گرفته است.

مدیرعامل بیمه دی خبر داد:

 گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بیمه دی، از رتبه نخست این شرکت در فروش ، در بین شرکت های بیمه ای در فصل بهار خبر داد و گفت : بیمه دی توانسته این جایگاه را به صورت مستمر در دو ماه اردیبهشت و خرداد و مجموع فصل بهار با بالاترین میزان فروش حفظ کند، البته نگاه ما صرفا پرتفوهای سودآور و با کیفیت هست.
به گزارش تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه دی، هادی عبداللهی مدیرعامل بیمه دی در نشست شورای مدیران این شرکت، با اشاره به شرایط ویژه کشور، از تلاش‌های همدلانه کارکنان در ستاد و شعب تقدیر کرد و از ثبت دستاوردی مهم کسب رتبه نخست فروش در میان شرکت‌های بیمه‌ای کشور برای دومین ماه متوالی خبر داد. وی این موفقیت را نتیجه انسجام سازمانی، خدمات بی‌وقفه و ارتقای نظام پاسخگویی دانست.در آغاز این نشست، هادی عبداللهی مدیرعامل بیمه دی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین شهادت جمعی از سرداران، دانشمندان و هموطنان بی‌گناه در حملات اخیر، برای مردم ایران آرزوی سلامتی، عزت و اقتدار ملی کرد.وی با اشاره به شرایط جنگی کشور در دو هفته گذشته، از تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران در ستاد و شعب تقدیر کرد و گفت: در این ایام بحرانی، شاهد نمایش قابل تحسینی از همدلی، هماهنگی و وفاداری سازمانی بودیم که هم در ساختار مدیریتی و هم در استمرار خدمت‌رسانی جلوه‌گر شد.عبداللهی با ابراز خرسندی از ادامه فعالیت‌های فروش و خدمات پس از فروش در روزهای اخیر، افزود: مهندس اوحدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید در هفته جاری، از کیفیت عملکرد سامانه پاسخگویی ۱۶۷۱ شرکت بیمه دی تقدیر کرد و بیان داشت که طی دوازده روز گذشته، پاسخگویی دقیق و مؤثر این سامانه مشهود و قابل تحسین بوده است.وی در ادامه با تأکید بر ضرورت پایداری شبکه خدماتی و افزایش سطح هماهنگی‌ها در شرایط خاص، اظهار کرد: همه ما در هر سطح و جایگاهی باید با تدبیر و انسجام، نقش خود را در عبور از این بحران ایفا کنیم.مدیرعامل بیمه دی هدف از برگزاری نشست‌های ماهانه شورای مدیران را پایش عملکرد دوره‌ای و تطبیق آن با اهداف کلان شرکت عنوان کرد و گفت: افزایش توانگری مالی، توسعه تحول دیجیتال و بهبود نرخ بازده سرمایه‌گذاری، سه محور اصلی راهبردی شرکت هستند که دیگر اهداف نیز ذیل آن تعریف شده‌اند.وی همچنین از اصلاح و تنوع‌بخشی به سبد پرتفو با هدف جذب پرتفوی‌های سودآور خبر داد و افزود: مبنای ما در سال جاری صرفا تحقق بودجه پیش بینی شده در فروش نیست بلکه پرتفوی سودآور اولویت ماست ، همانطور که تا کنون درخواست ده ها همت پرتفوی بی کیفیت را رد کردیم .عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین نتایج رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه، اعلام کرد:بر اساس آمار رسمی، بیمه دی در خردادماه برای دومین ماه پیاپی و در مجموع فصل بهار موفق به کسب رتبه نخست صنعت بیمه کشور در شاخص فروش و سهم بازار شد. این دستاورد حاصل تلاش ارزشمند همه همکاران در سراسر کشور است و هیچ سرمایه‌ای بالاتر از وفاق و همدلی سازمانی وجود ندارد.
مدیرعامل بیمه دی همچنین با تأکید بر اهمیت موضوعاتی نظیر وصول مطالبات، افزایش نرخ بازده سرمایه‌گذاری، پایش مستمر فرآیندها و ارتقای خدمات پس از فروش، خاطرنشان کرد: هر چقدر در خدمات پس از فروش بهتر عمل کنیم، امکان تبدیل مشتریان به سرمایه‌های پایدار شرکت بیشتر می‌شود.گفتنی است فروش شرکت بیمه دی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۴ نزدیک به ۳۴.۲ همت بوده، که نسبت به بهار سال قبل با رشد ۷۳ درصدی همراه بوده است .بر اساس این گزارش، عملکرد فروش حق بیمه شرکت بیمه دی در بهار سال جاری 197/34 همت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴/14 همت بیشتر شده است .